Wręczenia dokonał Jakub Adamski, Dyrektor Departamentu Współpracy Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Podczas uroczystości obecni byli członkowie Zarządu Szpitala, kierownicy jednostek medycznych i administracyjnych. W imieniu Zespołu Zarządzania Jakością głos zabrał przewodniczący – dr n. med. Stanisław Ostrowski.
Na zakończenie spotkania kierownikom jednostek wręczono oprawione zdjęcia zespołów pracowników, przygotowane z okazji jubileuszu 80-lecia USK1.
„Wymagaj Jakości” – co oznacza wyróżnienie?
Inicjatywa „Wymagaj Jakości” ma na celu wyróżnianie tych placówek, które oferują pacjentom najwyższy standard opieki medycznej, dbając nie tylko o profesjonalizm, ale też o bezpieczeństwo i komfort chorych.
– To dla pacjentów sygnał, że w danym szpitalu mogą liczyć na rzetelną opiekę i wysoką jakość leczenia – podkreślają przedstawiciele Rzecznika Praw Pacjenta i CMJ.
Kolejny sukces USK1 w roku jubileuszowym
Wyróżnienie „Wymagaj Jakości” przyznane w roku jubileuszu 80-lecia szpitala jest kolejnym dowodem na konsekwentne działania pracowników w kierunku podnoszenia jakości świadczeń.
To nie pierwsze tegoroczne wyróżnienie dla USK1 w Lublinie. Na początku 2025 roku placówka otrzymała już dziewiąty Certyfikat Akredytacyjny, przyznany przez Centrum Monitorowania Jakości przy Ministerstwie Zdrowia. Wynik 95% zgodności ze standardami był jednym z najlepszych w Polsce – drugim w skali kraju.
Pierwszy certyfikat akredytacyjny szpital zdobył w 2000 roku. Od tego czasu konsekwentnie utrzymuje wysoki poziom spełniania wymagań jakościowych.













