Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Materiały drukowane w strategii omnichannel: jak połączyć online z offline, by wzmocnić przekaz?

Materiały drukowane mogą pełnić ważną funkcję w strategii omnichannel. Łączą świat fizyczny i cyfrowy oraz wzmacniają przekaz. Należy jednak robić to w starannie zaplanowany sposób. Sprawdź, jak skutecznie łączyć działania online i offline.
Materiały drukowane w strategii omnichannel: jak połączyć online z offline, by wzmocnić przekaz?

Materiały drukowane prowadzące do świata online

Warto postawić na materiały drukowane z kodami QR o rozszerzonej funkcjonalności, które umożliwiają przekształcenie tradycyjnych materiałów drukowanych w interaktywne punkty styku z marką. Po zeskanowaniu przenoszą one do landing page’a, konfiguratora produktu czy formularza zapisu na newsletter. Możesz również zastosować kody dynamiczne, w których link aktualizuje się bez ponownego druku materiałów w nowej wersji.

W drukach premium, takich jak wizytówki, katalogi czy zaproszenia można wykorzystać technologię NFC. Wystarczy zbliżyć do nich smartfona, aby przenieść się na wybraną stronę lub aplikację. Korzystaj z nich w strategiach dotyczących produktów luksusowych oraz podczas wydarzeń VIP.

Ciekawe dopełnienie połączenia online z offline to AR, czyli (Augmented Reality). Po skierowaniu telefonu na materiały drukowane, takie jak ulotka reklamowa, katalog czy opakowanie, pojawiają się dodatkowe treści cyfrowe, takie jak animacje, filmy, instrukcje obsługi czy modele 3D produktów.

Zachowanie spójności we wszystkich kanałach

Wszystkie elementy komunikacji, zarówno online, jak i offline, muszą być spójne. Zadbaj o jednolitą kolorystykę, typografię, styl grafik, ton komunikacji, CTA (Call to Action) oraz wartości i obietnice marki. Konsekwentna komunikacja pomaga odbiorcy odnaleźć się w poszczególnych kanałach komunikacji. Tanie ulotki od OpenPrint Ci w tym pomogą.

Druk jako trwalszy przekaźnik emocji

W strategii omnichannel warto traktować materiały drukowane jako coś o trwałym, osobistym charakterze przekazu. Materiały takie jak zaproszenia na wydarzenia (uzupełnione o QR lub NFC), certyfikaty, podziękowania czy elementy welcome packów tworzą realne doświadczenie, które łatwo zapamiętać. Dzięki temu wzmacniają relacje odbiorcy z marką. Z kolei katalogi produktowe wspierają odbiorcę w procesie zakupowym. Użytkownik może spokojnie zapoznać się z ofertą offline, a następnie płynnie przejść do zakupu online za pomocą kodu QR lub linku.

A jeśli zależy Ci na podkreśleniu reprezentacyjnego, premium charakteru swojej oferty, zdecyduj się na druk teczek ofertowych. To materiał, który wyraźnie poprawia doświadczenie klienta podczas spotkań handlowych, a także podnosi prestiż i wartość prezentowanych materiałów.

Analityka danych

Na skuteczność strategii omnichannel wpływa mierzenie wyników druków oraz kanałów cyfrowych. Ważne jest monitorowanie takich wskaźników, jak czas spędzony na stronie, wykonane akcje, konwersje czy parametry UTM w kodach QR, dzięki którym można analizować ruch z danego druku. Przydają się też unikalne kody rabatowe przypisane do konkretnych materiałów drukowanych, które umożliwiają sprawdzenie nośników generujących sprzedaż. 


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama