Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Jak przyspieszyć rozwój Lublina? Przedsiębiorcy mają pomysł

Co zrobić, aby przyspieszyć rozwój gospodarczy miasta? Swoje pomysły przedsiębiorcy przedstawią kandydatom na prezydenta Lublina. I liczą na konkretne deklaracje.
Jak przyspieszyć rozwój Lublina? Przedsiębiorcy mają pomysł
- Zagadnienia gospodarcze to kluczowa sprawa - przekonuje Maciej Maniecki, prezes Rady Przedsiębiorczości Lubelszczyzny. - Rozwój tutejszych firm oznacza więcej miejsc pracy i wyższe podatki. To oczywiste, ale w kampaniach wyborczych te tematy były zwykle na dalszym planie.

Tym razem ma być inaczej. Jesienią czekają nas wybory samorządowe, w których wskażemy m.in. nowego prezydenta Lublina. O reelekcję będzie walczył Krzysztof Żuk. To w tej chwili jedyny pewny kandydat na fotel prezydenta. Lubelscy przedsiębiorcy szykują listę konkretnych zadań gospodarczych, do których mają ustosunkować się najpoważniejsi pretendenci do prezydenckiego fotela.

- Nie chodzi nam o ogólne deklaracje - tłumaczy Maniecki. - Działania na rzecz wzrostu zatrudnienia, czy przyciągania nowych inwestorów to podstawa. Chcemy przedstawić konkretne pomysły.

Listę pytań i propozycji mają przygotować sami przedsiębiorcy, jak też zaproszeni przez nich eksperci.

- Możemy pytać choćby o terminy przygotowania planów zagospodarowania przestrzennego. To kluczowa sprawa przy planowaniu inwestycji. Warto byłoby również poruszyć temat systemu motywacyjnego dla urzędników - wylicza Artur Kawa, wiceprezes RPL.

Przedsiębiorcy chcą się dowiedzieć, co kandydaci sądzą o ich pomysłach. Oczekują też konkretnych deklaracji, kiedy i jak dany projekt zostanie zrealizowany. Przedstawiciele RPL liczą również na to, że ich postulaty, trafią do programów kandydatów. Wówczas tego, który zasiądzie w fotelu prezydenta miasta, będzie można rozliczyć z wyborczych obietnic.

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama