Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Radosnych Świąt Bożego Narodzenia naszym drogim Czytelnikom życzy Redakcja Dziennika Wschodniego
Reklama

Kierowcy MPK Lublin stracili cierpliwość. Wykupili baner, żeby pokazać swoją sytuację

Mało Płacimy Kierowcom – głosi napis na billboardzie przy jednej z ulic Lublina. Umieszczenie takiej treści miała zlecić grupa kierowców niezadowolonych z zarobków w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym.
Kierowcy MPK Lublin stracili cierpliwość. Wykupili baner, żeby pokazać swoją sytuację
Billboard przy ul. Wolskiej wykupiła grupa kierowców niezadowolonych z zarobków w MPK

Autor: Dominik Smaga

Z tablicy można się dowiedzieć, że stawka godzinowa w MPK to 19 zł brutto.

– Tak, tyle dostaje się „na dzień dobry” – potwierdza nam jeden z pracowników. Zastrzega, że nie brał udziału w akcji. – Ale zgadzam się, że zarobki powinny być o wiele wyższe. Dziś są nieadekwatne do odpowiedzialności. Trzeba podnieść stawkę, nie łatać płac uznaniowym dodatkiem.

Średnie wynagrodzenie kierowcy w lubelskim MPK wynosi 4920 zł brutto, a w przypadku początkującego kierowcy średnie wynagrodzenie to 3900 zł brutto – przekazuje Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK Lublin.

Spółka podkreśla, że pracownicy otrzymują też dodatek stażowy oraz dodatek motywacyjny.

– Uzależniony od kilku czynników, to np. dyspozycyjność, ekonomiczna jazda, czy zaangażowanie w pracę – wylicza rzeczniczka. – Każdy z tych elementów jest punktowany i od liczby punktów zależy wysokość wspomnianego dodatku. Od października maksymalna kwota, jaką może otrzymać pracownik, wzrosła z 500 do 700 zł brutto.

– Rozmawiamy o podwyżkach, negocjujemy w tej sprawie – stwierdza Piotr Kaczmarski, przewodniczący Związku Zawodowego Kierowców i Obsługi Komunikacji Miejskiej. – Walczymy o to, żeby było lepiej, ale żeby było to jeszcze stosowne, bo mamy świadomość, że drożeje i prąd, i paliwo.

– Zarząd rozumie potrzebę podwyżek, dlatego w rozmowach podejmowany jest także temat przeszeregowań pracowników, w tym również kierowców. Te przeszeregowania prowadzone są zresztą rokrocznie. W roku 2022 podwyżkami objęto wszystkich pracowników, w sumie 1190 osób. Dodatkowo, już są prowadzone rozmowy w sprawie przyszłorocznych przeszeregowań – stwierdza Opasiak.

Rzeczniczka MPK Lublin tłumaczy, że „podwyżki uzależnione są oczywiście od możliwości finansowych spółki”.

Mamy obecnie do czynienia z niebywałym wzrostem cen energii i oleju napędowego. Dramatycznie rosną pozostałe koszty: części zamiennych, olejów, materiałów smarnych, serwisów itp. Mimo tego zarząd MPK Lublin robi wszystko, by znaleźć fundusze na podwyżki i utrzymać obecny stan zatrudnienia – podkreśla.

– Oczywiście, że wszyscy chcielibyśmy więcej zarabiać i wiemy, jaka jest sytuacja w kraju, ale MPK Lublin jest specyficzną spółką. Tu wszystko zależy od tego, ile miasto wykupi wozokilometrów – mówi Krzysztof Dąbrowski, szef zakładowej „Solidarności” w MPK Lublin. – Niektórzy z tych, co odeszli, a kilku odchodziło, wrócili do pracy, więc wydaje mi się, że nie powinniśmy tak strasznie mocno narzekać.

Obecnie w miejskiej spółce pracuje 663 kierowców. MPK przekonuje, że nie grozi nam brak kierowców. Ich niedobór kilka dni temu spowodował duże zakłócenia w komunikacji miejskiej w Rzeszowie. 


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama