Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

30 sierpnia 2022 r.
18:30

Lublin wybrał dostawcę autobusu na wodór. Kiedy zobaczymy go na ulicach?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
71 9 A A
(fot. Solaris Bus&Coach)

We wtorek miasto wybrało firmę, od której kupi swój pierwszy autobus na wodór. Kontrakt zgarnie firma Solaris, choć nie zaoferowała najniższej ceny. Jej najtańszy konkurent, mający montownię w Lublinie, proponował wóz o słabszych parametrach

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Jeżeli wszystko pójdzie sprawnie, autobus na wodór powinien wyjechać na ulice Lublina w przyszłym roku. Ma być 12-metrowy, mieszczący 85 pasażerów, wyposażony w klimatyzację, automat biletowy i inne udogodnienia.

Teraz miasto musi poczekać, aż wynik przetargu się uprawomocni. Gdy to nastąpi, będzie mogło podpisać umowę z dostawcą. Wtedy też zacznie biec określony kontraktem termin na dostarczenie autobusu.

– Wykonawca zobowiązany jest zrealizować dostawę nie wcześniej niż 9 miesięcy i nie później niż 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy – informuje Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego.

O kontrakt starały się cztery firmy. Najtańszą ofertę (z ceną 3,5 mln zł) złożyła wrocławska spółka Arthur Bus, która ma zakład produkcyjny w Lublinie przy ul. Frezerów. Tutaj też zmontowała swój pierwszy autobus na wodór pokazywany wiosną na targach w Berlinie. Arthur Bus, choć najtańszy, nie wygrał przetargu, bo przy punktowaniu ofert liczyła się nie tylko cena.

Zwycięzcą została firma Solaris Bus & Coach z podpoznańskiego Bolechowa, która wyceniła pojazd na 3,7 mln zł, ale wypadła lepiej pod innymi względami.

Niewiele droższy (3,8 mln zł) pojazd chciała sprzedać Lublinowi spółka PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy. Ta sama, która w Świdniku zamierza zbudować fabrykę autobusów wodorowych marki NesoBus. Jej oferta uzyskała najmniej punktów w przetargu ZTM. Mniej, niż sanocki Autosan, który oferował Lublinowi pojazd za 4,1 mln zł.

Punktacja przyznana konkurującym ze sobą autobusom w przetargu ZTM może być prognozą tego, jak poszczególne wozy będą sobie radzić w innych przetargach na pojazdy napędzane wodorem.

W kryterium „gwarancja na ogniwo paliwowe oraz baterie trakcyjne” Solaris dostał 20 punktów, Autosan i Arthur Bus po 10 punktów, a NesoBus zaledwie 2 punkty.

W kryterium „warunki techniczne” Solarisowi przyznano 14,25 punktu, Autosan dostał 10,5, producent planujący fabrykę w Świdniku zgarnął 7,5 punktu, zaś Arthur Bus jedynie 6,1.

Pod względem ekologii najlepiej wypadł producent pojazdów NesoBus, któremu przyznano 4,07 punktu. Solaris otrzymał 2,9 punktu, Autosan dostał 2,1, natomiast Arthur Bus jedynie 0,87 punktu.

Przegrane firmy mogą jeszcze zaskarżyć wynik przetargu.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 9

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
BizancjumWP0drygach / 31 sierpnia 2022 r. o 17:46
Zakup 1 szt. tego typu plebsowozu to albo jakieś wariactwo (ile będzie kosztować postawienie stacji tankowania i zorganizowanie dostaw paliwa dedykowanych do tego 1-go pojazdu?), albo eksperyment. Ale w tym drugim przypadku, zamiast wyp13przać 3 bańki,(plus być może drugie tyle na stację tankowania jw.) nie lepiej zapoznać się z dostępnymi danymi n/t kosztów eksploatacji (które ponoć są znacznie wyższe za km nawet w relacji do trajtków i autobusów na baterie) z miast, które już wcześniej przetestowały to rozwiązanie? Czyżby chodziło jednak o zdobycie punktów w jakimś szemranym rankingu na "zielone miasto", żeby Lanser mógł odebrać kolejny medal w świetle fleszy?
Zakup 1 szt. tego typu plebsowozu to albo jakieś wariactwo (ile będzie kosztować postawienie stacji tankowania i zorganizowanie dostaw paliwa dedykowanych do tego 1-go pojazdu?), albo eksperyment. Ale w tym drugim przypadku, zamiast wyp13przać 3 bańki,(plus być może drugie tyle na stację tankowania jw.) nie lepiej zapoznać się z dostępnymi danymi n/t kosztów eksploatacji (które ponoć są znacznie wyższe za km nawet w relacji do trajtków i autobusów na baterie) z miast, które już wcześniej przetestowały to rozwiązanie? Czyżby chodziło jedna... rozwiń
Avatar
Nikoki / 31 sierpnia 2022 r. o 17:06
3,7 mln za autobus. Za tę cenę można kupić prawie 2 przegubowe autobusy spalinowe (z Euro 6). Nie ma to jak szastanie publicznymi pieniędzmi. Kilkadziesiąt trolejbusów stoi nieużywanych na zajezdni (był o tym niedawno artykuł w DW), ale co tam kupujemy kolejną zabawkę, która pewnie wyjedzie raz na ruski rok w trasę. Potem będzie lament, że koszt funkcjonowania komunikacji rośnie i zacznie się kolejne cięcie rozkładów, żeby ograniczyć koszty.
a ile furmanek możnaby kupić za te 3,7 mln, a tak poważnie wodór to przyszłość pisowski ciemniaku a porównywanie takiego autobusu do spalinowego to zwykła ignorancja
Tu muszę się z nim zgodzić, to kolejny zakup na wyrost, podobnie jak elektryki które stoją na zajezdni a wożą nas starymi jelczami bo taniej... za ta kasę mpk by wymieniło połowę swoich autobusów na używane, w noiższym standardzie, ale to mpk jak i pasażerów ma gdzieś.
 Widzę, że w ogóle nie odróżniasz autobusu od trolejbusu a także ZTM od MPK, czego efektem są idiotyczne posty jak ten powyżej.
 Widzę, że w ogóle nie odróżniasz autobusu od trolejbusu a także ZTM od MPK, czego efektem są idiotyczne posty jak ten powyżej. rozwiń
Avatar
Janusz_Paliwas / 31 sierpnia 2022 r. o 13:48
3,7 mln za autobus. Za tę cenę można kupić prawie 2 przegubowe autobusy spalinowe (z Euro 6). Nie ma to jak szastanie publicznymi pieniędzmi. Kilkadziesiąt trolejbusów stoi nieużywanych na zajezdni (był o tym niedawno artykuł w DW), ale co tam kupujemy kolejną zabawkę, która pewnie wyjedzie raz na ruski rok w trasę. Potem będzie lament, że koszt funkcjonowania komunikacji rośnie i zacznie się kolejne cięcie rozkładów, żeby ograniczyć koszty.
a ile furmanek możnaby kupić za te 3,7 mln, a tak poważnie wodór to przyszłość pisowski ciemniaku a porównywanie takiego autobusu do spalinowego to zwykła ignorancja
 Tu muszę się z nim zgodzić, to kolejny zakup na wyrost, podobnie jak elektryki które stoją na zajezdni a wożą nas starymi jelczami bo taniej... za ta kasę mpk by wymieniło połowę swoich autobusów na używane, w noiższym standardzie, ale to mpk jak i pasażerów ma gdzieś. 
 Tu muszę się z nim zgodzić, to kolejny zakup na wyrost, podobnie jak elektryki które stoją na zajezdni a wożą nas starymi jelczami bo taniej... za ta kasę mpk by wymieniło połowę swoich autobusów na używane, w noiższym standardzie, ale to mpk jak i pasażerów ma gdzieś.  rozwiń
Avatar
BillyShite / 31 sierpnia 2022 r. o 10:46
ege-srege, śmierdzielu dewelo-rathausowy, jakby istniała technologia napędzania autobusów wazeliną, to dziadogrodzka mpk mogłaby tanK0wać za darmo - tyle jej produkujecie.
Avatar
WSumieToNikt / 31 sierpnia 2022 r. o 09:20
Tak zaoszczędzą że aż dopłacą.... Ja rozumiem, że tu raczej chodzi o testy niż uruchomienie regularnych kursów kiedy są nadwyżki trolejbusów. A przecież wcześniej firmy do testów dawały czasowo swoje wozy. Nie można było i tego tak zrobić? Dalej budujcie szklane domy. A potem się dziwią, że autobusy tip-top a ludzie nie jeżdżą bo kursy w peryferyjnych dzielnicach co 0,5h...
Avatar
ege_szege / 31 sierpnia 2022 r. o 08:52
3,7 mln za autobus. Za tę cenę można kupić prawie 2 przegubowe autobusy spalinowe (z Euro 6). Nie ma to jak szastanie publicznymi pieniędzmi. Kilkadziesiąt trolejbusów stoi nieużywanych na zajezdni (był o tym niedawno artykuł w DW), ale co tam kupujemy kolejną zabawkę, która pewnie wyjedzie raz na ruski rok w trasę. Potem będzie lament, że koszt funkcjonowania komunikacji rośnie i zacznie się kolejne cięcie rozkładów, żeby ograniczyć koszty.
 a ile furmanek możnaby kupić za te 3,7 mln, a tak poważnie wodór to przyszłość pisowski ciemniaku a porównywanie takiego autobusu do spalinowego to zwykła ignorancja
 a ile furmanek możnaby kupić za te 3,7 mln, a tak poważnie wodór to przyszłość pisowski ciemniaku a porównywanie takiego autobusu do spalinowego to zwykła ignorancja rozwiń
Avatar
niegospodarny_zuk / 31 sierpnia 2022 r. o 07:50
3,7 mln za autobus. Za tę cenę można kupić prawie 2 przegubowe autobusy spalinowe (z Euro 6). Nie ma to jak szastanie publicznymi pieniędzmi. Kilkadziesiąt trolejbusów stoi nieużywanych na zajezdni (był o tym niedawno artykuł w DW), ale co tam kupujemy kolejną zabawkę, która pewnie wyjedzie raz na ruski rok w trasę. Potem będzie lament, że koszt funkcjonowania komunikacji rośnie i zacznie się kolejne cięcie rozkładów, żeby ograniczyć koszty.
Avatar
Janusz_Paliwas / 30 sierpnia 2022 r. o 22:06
K0lejny piękny eksP0nat do deK0racji zajezdni.
 Niestety, trzeba się z tym zgodzić. Będzie stał obok trolejbusów czy autobusów elektrycznych? A ludzi i tak będą wozić starymi złomowymi jelczami... bo taniej.
Avatar
usta_pelne_rozwoju / 30 sierpnia 2022 r. o 20:14
K0lejny piękny eksP0nat do deK0racji zajezdni.
Avatar
BizancjumWP0drygach / 31 sierpnia 2022 r. o 17:46
Zakup 1 szt. tego typu plebsowozu to albo jakieś wariactwo (ile będzie kosztować postawienie stacji tankowania i zorganizowanie dostaw paliwa dedykowanych do tego 1-go pojazdu?), albo eksperyment. Ale w tym drugim przypadku, zamiast wyp13przać 3 bańki,(plus być może drugie tyle na stację tankowania jw.) nie lepiej zapoznać się z dostępnymi danymi n/t kosztów eksploatacji (które ponoć są znacznie wyższe za km nawet w relacji do trajtków i autobusów na baterie) z miast, które już wcześniej przetestowały to rozwiązanie? Czyżby chodziło jednak o zdobycie punktów w jakimś szemranym rankingu na "zielone miasto", żeby Lanser mógł odebrać kolejny medal w świetle fleszy?
Zakup 1 szt. tego typu plebsowozu to albo jakieś wariactwo (ile będzie kosztować postawienie stacji tankowania i zorganizowanie dostaw paliwa dedykowanych do tego 1-go pojazdu?), albo eksperyment. Ale w tym drugim przypadku, zamiast wyp13przać 3 bańki,(plus być może drugie tyle na stację tankowania jw.) nie lepiej zapoznać się z dostępnymi danymi n/t kosztów eksploatacji (które ponoć są znacznie wyższe za km nawet w relacji do trajtków i autobusów na baterie) z miast, które już wcześniej przetestowały to rozwiązanie? Czyżby chodziło jedna... rozwiń
Avatar
Nikoki / 31 sierpnia 2022 r. o 17:06
3,7 mln za autobus. Za tę cenę można kupić prawie 2 przegubowe autobusy spalinowe (z Euro 6). Nie ma to jak szastanie publicznymi pieniędzmi. Kilkadziesiąt trolejbusów stoi nieużywanych na zajezdni (był o tym niedawno artykuł w DW), ale co tam kupujemy kolejną zabawkę, która pewnie wyjedzie raz na ruski rok w trasę. Potem będzie lament, że koszt funkcjonowania komunikacji rośnie i zacznie się kolejne cięcie rozkładów, żeby ograniczyć koszty.
a ile furmanek możnaby kupić za te 3,7 mln, a tak poważnie wodór to przyszłość pisowski ciemniaku a porównywanie takiego autobusu do spalinowego to zwykła ignorancja
Tu muszę się z nim zgodzić, to kolejny zakup na wyrost, podobnie jak elektryki które stoją na zajezdni a wożą nas starymi jelczami bo taniej... za ta kasę mpk by wymieniło połowę swoich autobusów na używane, w noiższym standardzie, ale to mpk jak i pasażerów ma gdzieś.
 Widzę, że w ogóle nie odróżniasz autobusu od trolejbusu a także ZTM od MPK, czego efektem są idiotyczne posty jak ten powyżej.
 Widzę, że w ogóle nie odróżniasz autobusu od trolejbusu a także ZTM od MPK, czego efektem są idiotyczne posty jak ten powyżej. rozwiń
Avatar
Janusz_Paliwas / 31 sierpnia 2022 r. o 13:48
3,7 mln za autobus. Za tę cenę można kupić prawie 2 przegubowe autobusy spalinowe (z Euro 6). Nie ma to jak szastanie publicznymi pieniędzmi. Kilkadziesiąt trolejbusów stoi nieużywanych na zajezdni (był o tym niedawno artykuł w DW), ale co tam kupujemy kolejną zabawkę, która pewnie wyjedzie raz na ruski rok w trasę. Potem będzie lament, że koszt funkcjonowania komunikacji rośnie i zacznie się kolejne cięcie rozkładów, żeby ograniczyć koszty.
a ile furmanek możnaby kupić za te 3,7 mln, a tak poważnie wodór to przyszłość pisowski ciemniaku a porównywanie takiego autobusu do spalinowego to zwykła ignorancja
 Tu muszę się z nim zgodzić, to kolejny zakup na wyrost, podobnie jak elektryki które stoją na zajezdni a wożą nas starymi jelczami bo taniej... za ta kasę mpk by wymieniło połowę swoich autobusów na używane, w noiższym standardzie, ale to mpk jak i pasażerów ma gdzieś. 
 Tu muszę się z nim zgodzić, to kolejny zakup na wyrost, podobnie jak elektryki które stoją na zajezdni a wożą nas starymi jelczami bo taniej... za ta kasę mpk by wymieniło połowę swoich autobusów na używane, w noiższym standardzie, ale to mpk jak i pasażerów ma gdzieś.  rozwiń
Avatar
BillyShite / 31 sierpnia 2022 r. o 10:46
ege-srege, śmierdzielu dewelo-rathausowy, jakby istniała technologia napędzania autobusów wazeliną, to dziadogrodzka mpk mogłaby tanK0wać za darmo - tyle jej produkujecie.
Avatar
WSumieToNikt / 31 sierpnia 2022 r. o 09:20
Tak zaoszczędzą że aż dopłacą.... Ja rozumiem, że tu raczej chodzi o testy niż uruchomienie regularnych kursów kiedy są nadwyżki trolejbusów. A przecież wcześniej firmy do testów dawały czasowo swoje wozy. Nie można było i tego tak zrobić? Dalej budujcie szklane domy. A potem się dziwią, że autobusy tip-top a ludzie nie jeżdżą bo kursy w peryferyjnych dzielnicach co 0,5h...
Avatar
ege_szege / 31 sierpnia 2022 r. o 08:52
3,7 mln za autobus. Za tę cenę można kupić prawie 2 przegubowe autobusy spalinowe (z Euro 6). Nie ma to jak szastanie publicznymi pieniędzmi. Kilkadziesiąt trolejbusów stoi nieużywanych na zajezdni (był o tym niedawno artykuł w DW), ale co tam kupujemy kolejną zabawkę, która pewnie wyjedzie raz na ruski rok w trasę. Potem będzie lament, że koszt funkcjonowania komunikacji rośnie i zacznie się kolejne cięcie rozkładów, żeby ograniczyć koszty.
 a ile furmanek możnaby kupić za te 3,7 mln, a tak poważnie wodór to przyszłość pisowski ciemniaku a porównywanie takiego autobusu do spalinowego to zwykła ignorancja
 a ile furmanek możnaby kupić za te 3,7 mln, a tak poważnie wodór to przyszłość pisowski ciemniaku a porównywanie takiego autobusu do spalinowego to zwykła ignorancja rozwiń
Avatar
niegospodarny_zuk / 31 sierpnia 2022 r. o 07:50
3,7 mln za autobus. Za tę cenę można kupić prawie 2 przegubowe autobusy spalinowe (z Euro 6). Nie ma to jak szastanie publicznymi pieniędzmi. Kilkadziesiąt trolejbusów stoi nieużywanych na zajezdni (był o tym niedawno artykuł w DW), ale co tam kupujemy kolejną zabawkę, która pewnie wyjedzie raz na ruski rok w trasę. Potem będzie lament, że koszt funkcjonowania komunikacji rośnie i zacznie się kolejne cięcie rozkładów, żeby ograniczyć koszty.
Avatar
Janusz_Paliwas / 30 sierpnia 2022 r. o 22:06
K0lejny piękny eksP0nat do deK0racji zajezdni.
 Niestety, trzeba się z tym zgodzić. Będzie stał obok trolejbusów czy autobusów elektrycznych? A ludzi i tak będą wozić starymi złomowymi jelczami... bo taniej.
Avatar
usta_pelne_rozwoju / 30 sierpnia 2022 r. o 20:14
K0lejny piękny eksP0nat do deK0racji zajezdni.
Zobacz wszystkie komentarze 9

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Miesiąc zamknięty w pracowni. Tylko praca i medytacja Stanisława Bałdygi

Miesiąc zamknięty w pracowni. Tylko praca i medytacja Stanisława Bałdygi

Denerwuję się tym wszystkim, co dzieje się wkoło nas. Wojna, choroby, niepewność. Ale jak wchodzę do pracowni, za mną się coś zamyka, wchodzę w inny świat – Rozmowa ze Stanisławem Bałdygą, który wraz z żoną Barbarą obchodzi jubileusz 50 lecia pracy artystycznej.

Poseł PiS wraca do Lublina. Powalczy o fotel prezydenta miasta?

Poseł PiS wraca do Lublina. Powalczy o fotel prezydenta miasta?

Poseł Prawa i Sprawiedliwości Artur Soboń otworzył filię swojego biura poselskiego w Lublinie. Będący wiceministrem finansów parlamentarzysta zapewnia, że nie jest to ruch związany z nadchodzącą kampanią wyborczą.

Radzyń Podlaski. Burmistrz z PiS ma problem z wydaniem pieniędzy od rządu PiS

Radzyń Podlaski. Burmistrz z PiS ma problem z wydaniem pieniędzy od rządu PiS

Pieniądze z Polskiego Ładu na remonty dróg nie przepadną. Takie zagrożenie istniało po tym jako miasto miało problemy z rozstrzygnięciem przetargów. Ale rząd pozwolił zmienić zakresy inwestycji.

AZS UMCS Lublin w znakomitym stylu wygrał turniej półfinałowy mistrzostw Polski U-19

AZS UMCS Lublin w znakomitym stylu wygrał turniej półfinałowy mistrzostw Polski U-19

To były trzy dni koszykarskiego święta w hali MOSiR im. Zdzisława Niedzieli

Eksperyment w Cygańskim Lesie. Takie spacery zwiększają zadowolenie z własnego ciała

Eksperyment w Cygańskim Lesie. Takie spacery zwiększają zadowolenie z własnego ciała

Spędzanie czasu w zaśnieżonym otoczeniu poprawia samopoczucie, a chodzenie po zasypanym śniegiem lesie przekłada się na większe zadowolenie z własnego ciała – wykazali naukowcy.

Świdniczanka lepsza od Łady 1945 Biłgoraj, sparingowe wyniki naszych czwartoligowców

Świdniczanka lepsza od Łady 1945 Biłgoraj, sparingowe wyniki naszych czwartoligowców

Udanie gry kontrolne rozpoczął lider grupy drugiej. Świdniczanka rozbiła występującą w zamojskiej klasie okręgowej Ładę 1945 Biłgoraj 6:1. W drużynie trenera Łukasza Gieresza pojawiło się trzech nowych zawodników,

Było zainteresowanie z ekstraklasy, ale Mikołaj Kosior zostaje w Motorze

Było zainteresowanie z ekstraklasy, ale Mikołaj Kosior zostaje w Motorze

W ostatnich tygodniach wielu ważnych zawodników w drużynie Goncalo Feio zdecydowało się podpisać nowe umowy z lubelskim klubem. Kibice z niecierpliwością czekali jednak na wieści odnośnie Mikołaja Kosiora. I jednak się doczekali, bo w niedzielę Motor ogłosił, że zdolny młodzieżowiec też zostaje w zespole na dłużej – kontakt obowiązuje do 2025 roku, z opcją przedłużenia nawet o kolejne dwa lata.

Parkomaty pod Areną Lublin. Od środy koniec z darmowym parkowaniem

Parkomaty pod Areną Lublin. Od środy koniec z darmowym parkowaniem

Od 1 lutego koniec z darmowym parkowaniem obok Areny Lublin. Zmieniają się także zasady korzystania z miejskich parkingów nad Zalewem Zembrzyckim i przy hali Globus

Niepowodzenie Moniki Skinder na młodzieżowych mistrzostwach świata w Kanadzie

Niepowodzenie Moniki Skinder na młodzieżowych mistrzostwach świata w Kanadzie

Monika Skinder odpadła w ćwierćfinale sprintu techniką klasyczną młodzieżowych mistrzostw świata w kanadyjskim Whistler

S19. W końcu będzie się gdzie zatrzymać i odpocząć przy drodze ekspresowej
galeria

S19. W końcu będzie się gdzie zatrzymać i odpocząć przy drodze ekspresowej

Drogowcy zapowiadają otwarcie Miejsc Obsługi Podróżnych przy S19. Kierowcy czekają na to od miesięcy.

Koncert symfoniczny w Filharmonii Lubelskiej
3 lutego 2023, 19:00

Koncert symfoniczny w Filharmonii Lubelskiej

Łukasz Długosz i Roman Perucki wystąpią z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Lubelskiej podczas najbliższego koncertu w budynku przy ul. Curie-Skłodowskiej 5. Wydarzenie odbędzie się 3 lutego o godz. 19.

Lubelskie. Zuchwały napad tuż przed sklepem. Napastnik szedł owinięty w koc

Lubelskie. Zuchwały napad tuż przed sklepem. Napastnik szedł owinięty w koc

Szedł ulicą szczelnie zawinięty w koc. Nagle rzucił się na handlarza rozstawiającego swoje stoisko.

Poseł PiS mówi o miliardach dla lubelskiego. Budżet państwa 2023

Poseł PiS mówi o miliardach dla lubelskiego. Budżet państwa 2023

Sejm przyjął ustawę budżetową na 2023 rok. Ile pieniędzy otrzyma województwo lubelskie?

Studentka Klaudia właśnie sięga po karabin. Mówi wprost, że to przez wojnę w Ukrainie

Studentka Klaudia właśnie sięga po karabin. Mówi wprost, że to przez wojnę w Ukrainie

Nie ukrywają, że rosyjska agresja na Ukrainę wyzwoliła w nich chęć wstąpienia do terytorialsów. Chcą się szkolić, aby w razie „W” być gotowym. W ubiegłym roku w szeregi lubelskiej OT wstąpiło 850 nowych ochotników.

Sportowiec 2022 roku: Celem Anheliny Łysak jest Paryż

Sportowiec 2022 roku: Celem Anheliny Łysak jest Paryż

Zapaśniczka Cementu-Gryfa Chełm Anhelina Łysak zamierza pójść w ślady starszej klubowej koleżanki Katarzyny Krawczyk. Ukrainka w biało-czerwonych barwach do bogatego już dorobku dorzuciła w minionym roku brązowy medal mistrzostw świata. I oczywiście znalazła się w gronie nominowanych do tytułu sportowca roku

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty