

Już teraz w Lublinie jest 197 km tras rowerowych. A ma być dużo więcej. Nowe trasy są już projektowane i budowane. A Miasto Lublin ogłasza kolejne przetargi.

Miasto Lublin ogłosiło tuz przed majówką postępowanie na „Budowę drogi dla rowerów wzdłuż al. Warszawskiej w Lublinie, zatoki autobusowej w rejonie ul. Czeremchowej, wyznaczenie pasów rowerowych w jezdni al. Warszawskiej wraz z przebudową i budową infrastruktury”.
Ta droga dla rowerów powstanie jako kontynuacja rozpoczętej w 2024 roku. Plan zakłada budowę na odcinku od ul. Przygodnej do posesji al. Warszawska 68a, a na dalszym odcinku wydzielenie pasów rowerowych z jezdni aż do skrzyżowania z ul. Zbożową.
W ramach zadania powstanie też docelowa zatoka autobusowa przy ul. Czeremchowej.
Co jeszcze planuje Miasto na ten rok?
Budowę nowych odcinków ścieżek rowerowych w ciągu ulic Wrotkowska, Kryształowa i Sikorskiego.
Drogi dla rowerów powstają przy okazji inwestycji drogowych np. Samsonowicza (wzdłuż ul. Diamentowej), Węglarza, Lubelskiego Lipca ‘80 czy Zorza, a w niektórych przypadkach wprowadzamy kontraruch np. na Wallenroda czy Montażowej.
A na etapie przygotowania dokumentacji projektowej są odcinki tras w ulicach:
• Głęboka
• Smoluchowskiego
• Roztocze
• Orkana
• Zwycięska
• Kraśnicka
• Nałęczowska
• Witosa
• Podzamcze
• Walecznych
• Plewińskiego
• Sławinkowska
Ich realizacja będzie możliwa po uzyskaniu dofinansowania ze środków unijnych. Łącznie w przygotowaniu jest ponad 20 km dróg dla rowerów.
Zadanie związane z budowa drogi dla rowerów wzdłuż al. Warszawskiej zostanie dofinansowane z projektu „Infrastruktura dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego w Lublinie” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.
Całkowita wartość projektu „Infrastruktura dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego w Lublinie” to ponad 19 mln zł, z czego ponad 16 mln stanowi dofinansowanie ze środków unijnych.
