Najbliższy taki terminal jest w Skarżysku Kamiennej, Lubelszczyzna była pod tym względem czarną dziurą - mówi Jacek Urbański ze spółki LTK Intermodal, która zainwestowała w to miejsce. - Wykupiliśmy teren, przygotowaliśmy plac, wyremontowaliśmy tor.
W taki sposób powstał Lubelski Terminal Kontenerowy. - Tu łączy się transport kolejowy z drogowym - wyjaśnia Jacek Urbański. Spółka zapowiada m.in. możliwość wyładunku tzw. składów całopociągowych nadawanych z terminali morskich.
Towar np. ze statków przybijających do portów w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie, może być w Nałęczowie przenoszony w kontenerach na tiry, żeby dotrzeć drogą do celu. Może to m.in. skrócić drogę towarów przywożonych przez przedsiębiorców z Chin. I odwrotnie: kontenery mogą tu być ładowane z ciężarówek na pociągi. Do transportu wykorzystywany ma być tabor spółki PKP Cargo.
- Terminal jest w trakcie uruchamiania - informuje Dariusz Rydz, dyrektor zarządzający LTK Intermodal. Start powinien nastąpić w ciągu trzech tygodni. - Są już zainteresowani klienci - potwierdza Urbański. Pytany o towary, które mają się przewijać przez terminal wymienia m.in. artykuły chemiczne, tekstylia, sprzęt AGD, zabawki, czy też siatkę ogrodzeniową.
- Zakładamy, że przepustowość w pierwszej fazie będzie wynosić jeden pociąg tygodniowo. W kolejnym etapie spodziewamy się dwóch pociągów tygodniowo, a docelowo nawet po jednym dziennie - dodaje Urbański.25000 metrów kwadratowych powierzchni operacyjnej, 2500 TEU powierzchni składowej, 1 tor kolejowy o długości 600 metrów, 1 dźwig do przenoszenia kontenerów, magazyn, parking dla ciężarówek.
Reklama
Tu łączy się transport drogowy z kolejowym. Nowy terminal w Nałęczowie
Nowy terminal kontenerowy powstał w Nałęczowie, pracę może zacząć jeszcze w tym miesiącu. Przez to miejsce mają się przewijać wszelkie towary, które da się przeładować z ciężarówki na tory i odwrotnie
- 09.01.2015 14:15

Reklama













Komentarze