S17: Na całej trasie trwają intensywne prace
Lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na dokumentację projektową dwóch odcinków S17, od końca obwodnicy Garwolina do granicy z województwem lubelskim i dalej do budowanego właśnie węzła Sielce.
- 31.05.2012 22:22

(Jacek Świerczyski)
– W czerwcu planujemy ogłosić przetarg na opracowanie koncepcji programowej dla odcinka S17 od węzła Lubelska (wyjazd z Warszawy w kierunku Lublina – przyp. red.) do początku obwodnicy Garwolina – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA. A to oznacza, że ruszyłyby prace projektowe na całym przewidzianym do budowy odcinku S17.
A tymczasem na lubelskim, już budowanym, fragmencie S17 sporo się dzieje. Na odcinku pomiędzy węzłami Sielce–Bogucin trwają prace ziemne, wykonywane są nasypy, wykopy, trwa zagęszczanie podłoża, układanie kanalizacji deszczowej. Pogoda pozwala na układanie asfaltu. Trwają także prace przy obiektach inżynierskich i budowie obiektów na miejscach obsługi podróżnych.
Na drugim od Warszawy odcinku, pomiędzy węzłami Bogucin–Dąbrowica drogowcy walczą z grząskim gruntem przy rzece Ciemiędze. Trwają także prace ziemne, układana jest kanalizacja. Na tym odcinku dzień pracy to 24 godziny.
Na faktycznej obwodnicy Lublina, czyli pomiędzy węzłami Dąbrowica– Lubartów–Witosa, trwa sprzątanie po rozbiórce budynków. Wielka wiertnia wkręca olbrzymie pale pod przyszły wiadukt nad linią kolejową obok stacji Rudnik. Na tym odcinku trwa także budowa drogi technologicznej niezbędnej do rozpoczęcia prac przy estakadzie nad Doliną Bystrzycy.
Na zadaniu numer 5, od węzła Witosa do obwodnicy Piask, trwają prace ziemne, rozbierana jest stara nawierzchnia jezdni. Trwają prace przy obiektach inżynierskich – kładkach dla pieszych, wiaduktach. Drogowcy korzystając z dobrej pogody układają asfalt. Ten odcinek ma być oddany do użytku w listopadzie tego roku.
Reklama













Komentarze