Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Budowa obwodnicy Lublina przyspiesza

Na budowie S-17 pojawi się więcej sprzętu i ludzi. Bo do tej pory prace szły za wolno.
Budowa obwodnicy Lublina przyspiesza
(Wojciech Nieśpiałowski)
Przez pierwsze sześć miesięcy dwuletniego kontraktu hiszpański Dragados (wykonawca 3 i 4 odcinka obwodnicy Lublina – patrz infografika) nie angażował w budowę odpowiednich sił i środków – to opinia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W tym tygodniu drogowcy z warszawskiej centrali i lubelskiego oddziału GDDKiA spotkali się z Hiszpanami. O postępach (i opóźnieniach) prac rozmawiali przez dwa dni. – Początek realizacji inwestycji nie imponował tempem, ale teraz wygląda to już znacznie lepiej. Dragados obiecał dalsze zwiększenie zaangażowania ludzi i sprzętu – mówi Marian Nagórny, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA. Przyspieszenie prac widać gołym okiem, np. przy ul. Pliszczyńskiej w Lublinie. Powstaje tam wiadukt nad torami kolejowymi. Dalej droga biegnie w kierunku Bystrzycy. Nad doliną rzeki powstanie kilometrowa estakada. Na miejscu pracuje ogromne urządzenie do wbijania pali, a grunt pod drogę zagęszczają maszyny najnowszej generacji. – Sporo dzieje się też na innych fragmentach budowy obwodnicy, m. in. na węźle Lubartów, gdzie ekipy pracują przez 7 dni w tygodniu – dodaje Krzysztof Nalewajko, rzecznik w GDDKiA w Lublinie. Prace na trzech pozostałych odcinkach S-17 też przyspieszyły. Na trasie od Warszawy, czyli pomiędzy węzłami Sielce-Bogucin, miejscami drogowcy kładą już mieszankę bitumiczną. Z kolei na odcinku Bugucin-Dąbrowica ekipy pracują 24 godziny na dobę. Konstrukcje przyszłych wiaduktów i mostów już stoją. Najbardziej zawansowana jest budowa drogi na fragmencie trasy od węzła Witosa do obwodnicy Piask. Tam już widać nową drogę. W listopadzie odcinek ma być oddany do użytku. Wtedy też skończą się kłopoty z dojazdem do i z Świdnika.
Kliknij żeby powiększyć Budowa drogi ekspresowej o długości 66,8 km została podzielona na 5 odcinków. Na trasie powstanie 79 obiektów inżynierskich, 66 przejść dla zwierząt, ponad 130 km dróg dojazdowych, ponad 60 km ekranów przeciwhałasowych, 4 miejsca obsługi podróżnych. Budowa drogi ekspresowej S17 Kurów-Lublin-Piaski współfinansuje Unia Europejska. Wartość projektu wynosi 3,5 mld zł, z czego dofinansowanie unijne to 2,6 mld zł.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama