Zafira od lat ma opinię solidnego, praktycznego auta rodzinnego. Po kilku latach Opel musiał odświeżyć wizerunek tego modelu, idąc w kierunku astry. Zmianom poddano przede wszystkim przednią część nadwozia. Pasa przedni z dominującymi reflektorami podkreślają bardziej sportową charakter vana.
Nowa stylistyka kokpitu daje kierowcy i pasażerowi na przednim siedzeniu optymalną widoczność w przód. Wszystkie istotne funkcje, takie jak wyświetlacz czy przełączniki kontrolne, zostały umieszczone wygodnie w zasięgu kierowcy. Poprzednio wyświetlacz systemu multimedialnego znajdował się nad panelem centralnym. W kokpicie nowej zafiry zastąpiono go ekranem dotykowym, który umieszczono wyżej, w centralnej części. Jednocześnie projektantom udało się zmniejszyć liczbę przycisków i przełączników w kokpicie. Nowa zafira została wyposażona przez firmę Opel w dwa systemy multimedialne IntelliLink, oba z siedmiocalowym kolorowym ekranem dotykowym.
Zafirę łatwo można przekształcić w mały samochód dostawczy. W konfiguracji pięciomiejscowej minimalna pojemność bagażnika wynosi 710 litrów. Tę objętość można zwiększyć do 1860 litrów, składając drugi rząd foteli.
Nowa zafira będzie jedynym w swojej klasie samochodem, oferującym całe spektrum jednostek napędowych. Opcje do wyboru to benzyna, olej napędowy, propan-butan (LPG) i sprężony gaz ziemny (CNG) o mocy od 120 KM do 200 KM. Cennik nowej zafiry rozpoczyna się od kwoty 79,95 tys. zł.














Komentarze