Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Kraśnik: Złota Rączka dla Seniora 70+ już pracuje. W czym pomoże?

Wymiana baterii, naprawa klamek, przymocowanie luster, obrazów, karniszy czy montaż żyrandola. To usterki, którymi zajmie się „złota rączka”, czyli Łukasz Król. Pilotażowy projekt adresowany do mieszkańców Kraśnika w wieku 70+ właśnie się rozpoczął.
Kraśnik: Złota Rączka dla Seniora 70+ już pracuje. W czym pomoże?

Naprawą usterek w ramach projektu „Złota Rączka dla Seniora 70+” zajmie się jeden z naszych pracowników - Łukasz Król – tłumaczy Edyta Lisek-Lubaś, prezes Spółdzielni Socjalnej Niebieski Młyn z Kraśnika. – Pan Łukasz będzie mieć ze sobą identyfikator. Jego tożsamość będzie można potwierdzić także telefonicznie.

Burmistrz Kraśnika podpisał już umowę z zarządem spółdzielni. Projekt się rozpoczął, jego pilotaż potrwa do końca października. Wiadomo już, że będzie kontynuowany.

– Te pierwsze miesiące pozwolą nam wyrobić sobie pogląd na potrzeby mieszkańców – mówi Wojciech Wilk, burmistrz Kraśnika. – Działania na rzecz seniorów zostaną wpisane do Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi i będziemy mogli wtedy ogłosić konkurs na całoroczną realizację projektu w 2020 r.

Na pomoc w nieskomplikowanych pracach technicznych mogą liczyć mieszkańcy miasta w wieku 70 lat i starsi, ze szczególnym uwzględnienie osób mieszkających samotnie lub z drugą starszą osobą w podobnym wieku.

– Chodzi o drobne naprawy nie wymagające specjalistycznej wiedzy i uprawnień, nie wymagające dużych nakładów finansowych na zakup materiałów i nie wymagające natychmiastowej interwencji – tłumaczy Daniel Niedziałek z Biura Burmistrza. – Chodzi również o naprawy, które nie są świadczone w ramach innych umów np. ze wspólnotą mieszkaniową czy administracją.

Przewidywany czas realizacji usługi przez kraśnicką „złotą rączkę” to ok. tygodnia.

– Seniorzy będą zgłaszać usterki telefonicznie bezpośrednio do koordynatora usług – wyjaśnia burmistrz Kraśnika. – Koordynator wypełnia formularz zgłoszenia oraz umawia termin naprawy z pracownikiem technicznym. W momencie wyczerpania miejsca na liście zgłoszonych do naprawy usterek, zostanie utworzona lista rezerwowa, na wypadek czyjejś rezygnacji.

W czasie trwania pilotażu senior będzie mógł skorzystać z pomocy tylko raz. Do 30 zł - to maksymalna kwota na zakup części niezbędnej do usunięcia usterki. W przypadku zakupu powyżej tej kwoty koszty ponosi senior.

Zgłoszenia usterek są przyjmowane pod numerem telefonu: 537-738-333, od poniedziałku do piątku w godz. 9-12. Pod tym samym numerem można potwierdzić tożsamość „złotej rączki”.

Wymiana baterii, naprawa klamek, naprawa zamków, regulacja drzwi i okien, przymocowanie luster, obrazów, karniszy, uchwytów; montaż żyrandola, naprawa spłuczki, naprawa cieknących kranów, udrażnianie zatkanych odpływów, naprawa lub wymiana gniazdka, wymiana żarówki, naprawa listew podłogowych, nasmarowanie skrzypiących drzwi.


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama