Inwestycja za ponad 60 mln zł jest bardzo ważna nie tylko dla powiatów kraśnickiego i opolskiego, ale przede wszystkim dla Kraśnika, m.in. ze względu na bezpieczeństwo mieszkańców. Obecny jej przebieg prowadzi także przez starą dzielnicę Kraśnika. Nowa droga wojewódzka nr 833, biegnąca po nowym śladzie (przez teren ogródków działkowych „Marzenie” w Kraśniku i dalej w kierunku Budzynia i osiedla Piaski do S19) odciąży zarówno ul. Lubelską, a przede wszystkim ul. Urzędowską i częściowo wyprowadzi ruch tirów z miasta.
– Jest to najbardziej niebezpieczna droga w województwie lubelskim, na której dochodzi do największej liczby wypadków – mówił marszałek.
Poza tym duża liczba samochodów poruszających się ul. Urzędowską spowalnia miejski ruch. – Ta droga jest drogą życia dla mieszkańców dzielnicy fabrycznej, do szybkiej komunikacji także ze strefą przemysłową i Fabryką Łożysk Tocznych i prawie 20 tysiącami mieszkańców tej dzielnicy.
– Obecnie trwają roboty ziemne. Wykonawca przebudowuje istniejące na drodze kolizje. Następnie przystąpi do realizacji robót konstrukcyjnych, czyli wybudowana podbudów i warstw nawierzchni – opisuje Paweł Szumera, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie. – Roboty przebiegają zgodnie z harmonogramem.
Zaplanowane są też dalsze roboty drogowe trasy między Kraśnikiem a Chodlem.
– Jesteśmy na etapie projektowania odcinka od Fabryki Łożysk Tocznych poprzez obwodnicę Urzędowa do Chodla – poinformował marszałek Stawiarski. – Mam nadzieję, że do końca przyszłego roku będzie gotowa dokumentacja i w 2022 r. byśmy zwiększyli cały remont drogi 833.















Komentarze