Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

FELIETON. Bezpieczniejszy Internet dla dzieci

Internet jest obecnie najpopularniejszym źródłem wiedzy, narzędziem pracy i miejscem rozrywki. Jako miejsce spotkań milionów ludzi stał się również, niestety, przestrzenią agresji, skierowanej przeciwko praktycznie każdemu użytkownikowi.
FELIETON. Bezpieczniejszy Internet dla dzieci
Krzysztof Hetman

Na szkodliwe treści i zachowania w Internecie, takie jak cyberprzemoc, molestowanie seksualne, pornografia czy samookaleczenia szczególnie narażone są dzieci.

Dlatego też wszyscy stoimy przed pilną potrzebą opracowania skutecznych mechanizmów, które pozwolą zapobiegać negatywnym konsekwencjom dla ich rozwoju poznawczego, społecznego i emocjonalnego.

Jednym z kluczowych działań Unii Europejskiej służących ochronie praw dziecka w Internecie jest strategia na rzecz lepszego Internetu dla dzieci (Better Internet for Kids - BIK+) oparta na trzech filarach:

  • - bezpieczne, dostosowane do wieku środowisko cyfrowe, szanujące potrzeby i zapewniające ochronę dzieciom,
  • - wzmocnienie kompetencji cyfrowej, aby wszystkie dzieci, również te znajdujące się w trudnej sytuacji ekonomicznej, nabyły umiejętności niezbędne do dokonywania rozsądnych wyborów oraz bezpiecznego i odpowiedzialnego wyrażania siebie online,
  • - aktywne uczestnictwo dzieci poprzez dawanie im głosu w środowisku cyfrowym, z większą ilością działań inicjowanych przez dzieci w celu wspierania kreatywnych i bezpiecznych doświadczeń cyfrowych.

Na najbliższej sesji (2-5 października br.) Parlament Europejski będzie głosował nad rezolucją zawierającą m.in. przesłanie o konieczności edukacji dzieci oraz ich rodziców i opiekunów, zasady działania narzędzi cyfrowych ograniczających dostęp do nieodpowiednich treści oraz zapowiedź wprowadzenia europejskiego standardu weryfikacji wieku online do 2024 r.


Podziel się
Oceń

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama