Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

27 lat temu zaprzestano w FSC produkcji Żuka

Samochody marki Żuk można było spotkać dosłownie wszędzie, nawet w tak egzotycznych miejscach jak: Egipt, Libia, Tunezja, Ekwador, Kolumbia, Kuba oraz w krajach tzw. bloku wschodniego. Sprzedawane były także do Norwegii. Równo 27 lat temu z taśm produkcyjnych Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie wyjechał ostatni Żuk.
27 lat temu zaprzestano w FSC produkcji Żuka

Autor: Jacek Mirosław

Żuk został opracowany w 1956 roku na podzespołach samochodu FSO Warszawa, miał wspólne z nią: silnik i układ jezdny. Seryjną produkcję – rozpoczęto w 1959 roku. Głównymi konstruktorami byli: inż. Roman Skwarek i inż. Stanisław Tański. Osobą odpowiedzialną za stylizację samochodu był Julian Kamiński, który porównał pojazd do Żuka - dlatego, że w początkowym etapie produkcji pojazd na swoich bocznych przetłoczeniach w nadwoziu był malowany dwukolorowo i przypominał żuka.

Produkcję Żuków zakończono 13 lutego 1998 roku. Łącznie wyprodukowano 587 500 sztuk wszystkich wersji tego modelu (było ich ponad 20).

Powiązane galerie zdjęć:


Podziel się
Oceń

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama