Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Kampania, która daje siłę jednym słowem

Lublin staje się miejscem wyjątkowej kampanii społecznej, która nie wymaga darowizn, nie zbiera na sprzęt medyczny i nie szuka sponsorów. Kampania „Nagraj się dla Hospicjum” opiera się na tym, co niematerialne, a zarazem najcenniejsze – obecności i słowie skierowanym do drugiego człowieka.
Kampania, która daje siłę jednym słowem

Za akcją stoi Hospicjum Dobrego Samarytanina we współpracy z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim Jana Pawła II, Archidiecezją Lubelską oraz Stowarzyszeniem Anthill. Jej celem jest zebranie jak największej liczby nagrań audio lub wideo, w których uczestnicy dzielą się osobistymi refleksjami i wsparciem dla podopiecznych hospicjum.

Nie pieniądz, lecz obecność

– Często wydaje się nam, że za pieniądze możemy wszystko kupić. Nasi podopieczni są przykładem na to, że szczęście nie przychodzi z majątku, ale z bliskości drugiego człowieka – mówi ks. prof. Mirosław Kalinowski, prezes lubelskiego Hospicjum Dobrego Samarytanina i rektor KUL. – Kampania „Nagraj się dla Hospicjum” nie prosi o darowizny, lecz o obecność. To jedna z pierwszych tego typu inicjatyw w Polsce – dodaje.

Wielu pacjentów hospicjum odchodzi w samotności, czując, że zostali zapomniani. Celem kampanii jest przywrócenie im poczucia, że są ważni, że ktoś ich dostrzega i chce podzielić się z nimi dobrym słowem. Organizatorzy pragną, by nagrania towarzyszyły chorym w najtrudniejszych momentach ich życia.

Słowa, które niosą sens

– Chcemy nadać naszym nagraniom większy sens, przesycić je jakąś głębszą myślą – wyjaśnia Paweł Snopek, koordynator wolontariatu w hospicjum. Dlatego każde nagranie ma być osobistym komentarzem do cytatu św. Jana Pawła II, indywidualnie wybranego przez nagrywającego.

Kampania ma wymiar duchowy i emocjonalny. Daje uczestnikom szansę, by swoją refleksją i obecnością towarzyszyć drugiemu człowiekowi na jego ostatniej drodze.

Znane twarze wspierają akcję

Ambasadorami kampanii zostali znani i lubiani mieszkańcy regionu: Andrzej Mierzejewski z kabaretu Smile, siatkarz Jakub Wachnik z Bogdanki LUK Lublin oraz żużlowiec Mateusz Cierniak z Orlen Oil Motor Lublin. Do akcji dołączył także dziennikarz TVP3 Lublin Tomasz Maciuszczak.

Ich zaangażowanie pokazuje, że dobre słowo może mieć wielką siłę – niezależnie od tego, kto je wypowiada.

Dołącz i nagraj się!

Każdy, kto chciałby dołączyć do kampanii i nagrać swoje przesłanie dla pacjentów Hospicjum Dobrego Samarytanina, może zgłosić się poprzez adres e-mail: [email protected]. Organizatorzy skontaktują się w celu ustalenia szczegółów nagrania.

Oficjalny materiał kampanii można obejrzeć na portalu YouTube


Podziel się
Oceń

Reklama