

Teraz na trasie, którą samochodem pokonuje się w nieco ponad godzinę, w pociągu trzeba spędzić dwie, a nawet dłużej. Ale przejazd między Zamościem a Lublinem ma się skrócić, dzięki zaplanowanej inwestycji. Tyle, że na jej finał trzeba poczekać jeszcze 3 lata.

„Podpisaliśmy umowę w ramach programu Kolej+, dzięki której podróż z Zamościa do Lublina skróci się o około 20 minut. W ramach tego projektu powstanie nowa łącznica omijająca stację Zawada oraz zmodernizowane zostaną linie kolejowe nr 69 i 72 między Rejowcem, Zawadą i Zamościem. Projekt ma być gotowy do 2028 roku i kosztować około 23 miliony złotych netto” - obwieściły dzisiaj w komunikacie PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jak przekazano, dokumentację projektową dla linii nr 69 Rejowiec-Hrebenne na odcinku Rejowiec-Zawada, a także nr 72 z Zawady do Hrubieszowa na odcinku Zawada-Zamość Szopinek ma opracować firma DOHWA POLSKA. W projekcie ma być uwzględniona łącznica między podzamojskim Płoskim a Siedliskami, dzięki której pociągi będą Zawadę mogły omijać.
Ten dodatkowy tor, ale też modernizacja i elektryfikacja linii przewidziane w ramach całej inwestycji sprawią, że podróż koleją z Zamościa do Lublina, a także z powrotem ma trwać o 20 minut krócej niż obecnie.
To ważne, bo teraz trasę, która autem zajmuje niespełna półtorej godziny, pociągiem pokonuje się w co najmniej dwie, a nawet dłużej.
PKP PLK zapewniają, że w ramach inwestycji, której finał przewidywany jest na rok 2028 będą także remontowane przystanki. W sumie osiem: Krasnystaw Fabryczny, Krasnystaw Miasto, Wólka Orłowska, Izbica, Tarzymiechy, Krzak, Złojec, Zamość. Powstaną także dwa nowe.
Program Kolej Plus w województwie lubelskim obejmuje pięć projektów. W planach jest m.in. również utworzenie nowego połączenia kolejowego Lublin – Łęczna/KWK Bogdanka, rewitalizacja połączenia Chełm – Włodawa, elektryfikacja linii kolejowej nr 30 Łuków – Lublin oraz budowa linii kolejowej Szastarka - Janów Lubelski – Biłgoraj.
