Salony samochodowe już na dobre wrosły w krajobraz Lublina. Wiele z tych obiektów to małe dzieła architektury użytkowej. Na tle miast europejskich nie mamy się czego wstydzić. A wręcz przeciwnie.
Osobiste relacje
Renesans marki BMW w Lublinie to efekt kilkuletniej pracy załogi autoryzowanego dealera Best Auto. W grudniu 2014 nastąpiło ukoronowanie tego procesu - otwarcie nowego salonu BMW Best Auto w Lublinie. Jest to jeden z najnowszych i najładniejszych obiektów dealerskich w Polsce.
- W architekturze nowoczesnej bryły, pełnej światła, dzięki dużym szklanym powierzchniom, można dostrzec wpływy kubizmu - mówi Paweł Waligórski, szef marketingu w Best Auto. - Miła atmosfera, kącik dla dzieci, gabloty z gadżetami i oczywiście najlepsza w mieście kawa, zawsze czekamy na każdego gościa.
W ciągu sześciu lat od powstania Best Auto wyrosło w Lublinie na lidera w segmencie premium. Liczy się wszystko: od standardu salonu, obsługi, po osobiste relacje z użytkownikami marki. - W tej branży to wartość bezcenna - mówi Wojciech Żur, prezes zarządu. - Salon ma nie tylko pełnić rolę centrum handlu i obsługi samochodów, ale także czegoś w rodzaju klubu zrzeszającego ludzi kochających nasze pojazdy.
To właśnie z myślą o nich Best Auto organizuje spotkania plenerowe, m.in. w lubelskim ODTJ, promujące bezpieczną jazdę, napęd xDrive czy inne systemy. - Spotkania cieszyły się dużą popularnością. Planujemy cykliczne spotkanie dla tych, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności w prowadzeniu samochodów BMW. Nasze auta są wprawdzie bardzo bezpieczne, ale nic nie zastąpi odpowiedzialności kierowcy, który dba na drodze nie tylko o swoje bezpieczeństwo, ale wszystkich użytkowników ruchu. I chcemy w tej edukacji mieć swój udział.
W nowej odsłonie
Od kilku miesięcy sympatycy Škody cieszą się gruntownie odnowionym salonem firmowanym przez Żagiel Auto. Na kilka tygodni salon przeniósł się do namiotu, ale warto było cierpieć.
- Warunki, w jakich dziś możemy przyjmować naszych gości są doskonałe - mówi Wiesław Mrozowski, prezes spółki. - Jest nowe wyposażenie, akcesoria i technologie wspomagające wybór modelu, tj. konfigurator 3D, dzięki któremu każdy może wspomóc decyzję i wybrać odpowiednie modele Škody.
W nowym salonie Škody życie nabrało mocy. Króluje przestrzeń, nowoczesny wystrój, odpowiednie dodatki i wiele udogodnień. W strefie klienta każdy może swobodnie oczekiwać na swoją kolej bez nerwów i stresu. Jest pyszna kawa, dostęp do TV, wi-fi oraz codziennej prasy. - Zadbaliśmy również o najmłodszych. Specjalny kącik dla dzieci jest bezpieczny i przytulny. Z pewnością ułatwi rodzicom wizytę w naszym salonie.
Szwedzki dom
Nieco zimnej, szwedzkiej elegancji i funkcjonalności można posmakować w Scandinavia Auto, salonie w Volvo w Lublinie.
- Każdy nasz gość jest traktowany indywidualnie. Oczywiście każdy przed zakupem może obejrzeć samochód w salonie, sprawdzić jak działają różne nowinki techniczne w aucie. Każdy samochód mamy podłączony do internetu - wylicza Mariusz Łukasiewicz, kierownik działu sprzedaży w Scandinavia Auto.
Jak tu u Szwedów, nowe technologie są dostępne od ręki. W salonie możną podłączyć się do sieci przez darmowe wi-fi. Skandynawski charakter buduje między innymi drewniana podłoga w salonie oraz chłodny, funkcjonalny wystrój. I jest kawa. A Szwedzi są ekspertami w parzeniu tego napoju.
Dealer tej marki dba także o bliższe relacje z użytkownikami organizując w salonie wieczory z nowymi modelami czy imprezy plenerowe w doskonalenia techniki jazdy.
Dwa tytuły
Jednym z najmłodszych obiektów jest nowy salon Hyundaia sygnowany przez firmę Sabat.
- Oddaliśmy go do użytku w połowie 2013 roku. Nowa lokalizacja to nowe wyzwania - mówi Grzegorz Ołówka, szef nowego punktu.
Nowa lokalizacja salonu i serwisu przyniosła efekty. - Dzięki licznym działaniom, ale także i nowemu salonowi, otrzymaliśmy dwa razy z rzędu, w 2014 i 2015, tytuł Dealera Roku w sieci Hyundaia. Na bieżąco monitorujemy zadowolenie naszych klientów i wprowadzamy stosowne zmiany. Dla użytkowników aut kupionych w naszej firmie przygotowaliśmy spersonalizowaną, darmową aplikację na smartfony. Do serwisu można umówić się samodzielnie poprzez przygotowywaną stronę internetową.
Salon należy odwiedzać nie tylko po to, by kupić czy serwisować auto. - Razem z naszymi partnerami organizujemy różnego rodzaju spotkania okolicznościowe i premiery nowych modeli. W 2016 roku czeka nas premiera nowego modelu elantry, grand santa fe oraz zupełnie nowego kompaktu ioniq. Będzie oferowany do wyboru z napędem całkowicie elektrycznym, jako hybryda z możliwością ładowania z gniazdka lub jako hybryda spalinowo-elektryczna - wylicza Grzegorz Ołówka.
Złoty rotor
Lubelski salon Mazdy - Matsuoka Motor - powstał w roku 2008, czyli dokładnie w momencie powtórnego debiutu na polskim oficjalnego importera tej marki do Polski. Mazda bardzo szybko podbiła serca lublinian. Widać to na ulicach, po których jeździ coraz więcej modeli z serii 3 i 6.
Dynamiczny wzrost liczby posiadaczy aut tej marki, oznacza także większą liczbę odwiedzin salonu.
- Dla naszych gości proponujemy specjalny Vip Room z wygodnymi kanapami, czymś do poczytania, pyszną kawą i możliwością obserwowania czynności serwisowych przeprowadzanych w ich pojazdach - mówi Tomasz Gawlik, specjalista ds. marketingu w lubelskiej Maździe.
Dzieci mogą skorzystać z „kącika zabaw” kiedy mama i tata prowadzą negocjacje cenowe przy kupnie auta. - Wymiernym wynikiem działalności Matsuoka Motor jest prestiżowa nagroda Złotego Rotora, dla najlepszego salonu w Autoryzowanej Sieci Sprzedaży Mazdy - kończy Tomasz Gawlik.
Nowa koncepcja
W lubelskim salonie Nissana pełną parą trwają prace remontowe. Firma przystosowuje obiekt do nowej koncepcji sprzedaży detalicznej o nazwie New Retail Koncept. Salon w Lublinie dołączy do kilku pierwszych salonów w Europie, gdzie nowa koncepcja zawita najszybciej.
Koncept zakłada nowatorskie podejście do obsługi w salonie i serwisie. - Projekt ten nie jest tylko zabiegiem modyfikującym identyfikację wizualną, pojawią się m.in. duże ekrany multimedialne i tablety, a raczej rewolucją w kwestii postrzegania procesów i formy sprzedaży samochodu - mówi Piotr Malczuk, dyrektor handlowy w Autonissie, lubelskim salonie Nissana.
To podejście wynika z ewolucji rynku: współcześni zmotoryzowani masowo korzystają z Internetu, dysponują stosunkowo dużą wiedzą na temat produktów marki. - Rzadziej odwiedzają salony, a kiedy już się tam znajdą, zwykle nie szukają informacji o modelach, a raczej oczekują, by kompetentny i profesjonalny personel upewnił ich, że decydując się na wybór konkretnego modelu, podjęli dobrą decyzję - dodaje Malczuk.
Wraz z uruchomieniem idei New Retail Koncept ruszy w lubelskim salonie sprzedaż samochodów elektrycznych. Jako pierwszy zawita do salonu nowy nissan leaf z wzmocnioną baterią 30kWh (nowość 2016) umożliwiającą przejazd samochodem do 250 km bez potrzeby ładowania.














Komentarze