Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Cyberpunk 2077: Technologia ray tracing w grze

Keanu Reeves to nie wszystko. Gra Cyberpunk 2077 będzie wspierać technologię ray tracingu.
Cyberpunk 2077: Technologia ray tracing w grze
Jeden z dwóch zrzutów ekranu z PC w jakości 4K z włączoną funkcją ray tracingu w grze Cyverpunk 2077, jakie zaprezentowała Nvidia

Autor: CD Projekt RED/Nvidia

Niedzielny pokaz nowego trailera gry Cyberpunk 2077 z udziałem Keanu Reevesa był jednym z największych i najczęściej komentowanych wydarzeń tegorocznych targów E3 w Los Angeles.
Przy okazji poznaliśmy datę premiery gry (16 kwietnia 2020) i ruszyła przedsprzedaż.

Ale to nie koniec dobrych informacji, bo twórcy gry, czyli polskie studio CD Projekt RED i firma Nvidia poinformowali dziś o wspólnej pracy nad zaimplementowaniem ray tracingu (czyli technologii śledzenia promieni) w grze.

Sama technologia nie jest nowością, ale jej zastosowanie w grach; w czasie rzeczywistym, wymaga dużej mocy obliczeniowej i dlatego nie była wcześniej stosowana w grach.

Ostatnio się to jednak zmienia, a to sprawą kart graficznych Nvidia GeForce RTX, które posiadają wyspecjalizowane rdzenie procesora graficznego, dedykowane do akceleracji zadań związanych z ray tracingiem.

Ray tracing w akcji możemy już zobaczyć w takich grach jak Battlefield V czy Metro: Exodus. Teraz do grona gier, które mają wykorzystać tę technologię dołącza Cyberpunk 2077.

"To niezwykle ambitna gra, łącząca w sobie akcję widzianą z perspektywy pierwszej osoby z elementami RPG, a jednocześnie tworząca skomplikowany i wciągający świat, w którym chłoniemy przedstawianą historię. Uważamy, że świat Cyberpunka odniesie ogromne korzyści z realistycznego oświetlenia, które zapewnia ray tracing" - komentuje w informacji prasowej Matt Wuebbling, szef działu marketingu GeForce w firmie Nvidia.

"Śledzenie promieni pozwala nam realistycznie przedstawić, jak zachowuje się światło w zatłoczonym środowisku miejskim. Dzięki tej technice możemy dodać kolejną warstwę głębi do już imponującego megamiasta, w którym toczy się gra - dodaje Adam Badowski, szef studia CD Projekt RED.

Więcej na stronie nvidia.com.


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama