Trwa budowa drogi 747. Będzie gładko w stronę mostu
W poniedziałek drogowcy biorą się za obwodnicę Chodla. W ten sposób w budowie będzie cały 50-kilometrowy odcinek drogi 747 z Radawca pod Lublinem do nowego mostu na Wiśle.
- 22.05.2013 19:43

– Budowę podzieliliśmy na siedem odcinków. Przetargi już się zakończyły i na sześciu już trwają prace budowlane. Ostatni, czyli obwodnicę Chodla, wykonawca przejmuje w poniedziałek – mówi Andrzej Gwozda, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie.
Ten odcinek zbuduje warszawska firma Doren, która zaoferowała najniższą cenę – 65 mln zł.
Nowy odcinek drogi 747 zaczyna się w Radawcu, a skończy nowym mostem na Wiśle w Kamieniu. Na trasie powstaną obwodnice trzech miast: Bełżyc, Chodla i Opola Lubelskiego. – Same obwodnice to 20 kilometrów dróg przebiegających nową trasą – dodaje dyr. Gwozda.
Postępy prac widać na obwodnicy Bełżyc i Opola Lubelskiego. Z kolei na powstającym równolegle moście w Kamieniu są już gotowe fundamenty 8 z 11 podpór. Bydgoska firma ma czas na przygotowanie stalowej konstrukcji do końca roku. Nowy most na Wiśle będzie mieć kilometr długości. Ma być gotowy jesienią przyszłego roku.
Ale mieszkańców najbardziej cieszą obwodnice. – Ciężarówki wreszcie wyjadą z centrum – mówi Dariusz Wróbel, burmistrz Opola Lubelskiego. – To znacznie poprawi bezpieczeństwo w mieście. I zmniejszy degradację naszych dróg.
Nowa droga częściowo odciąży Lublin od ruchu tranzytowego. Samochody jadące teraz z Warszawy przez Lublin w kierunku Rzeszowa, będą mogły pojechać przez Radom, a potem przez nowy most. Droga nr 747 połączy bowiem krajową \"dziewiętnastkę” (Białystok–Lublin–Rzeszów) z krajową \"dziewiątką” do Radomia.
– Przebudowa drogi wraz z budową obwodnic będzie kosztować 306 mln zł, z czego 204 mln zł to dotacja unijna. Wartość nowego mostu to 215 mln zł (dofinansowanie 126 mln zł) – wylicza dyr. Gwozda.
Prace na drodze wojewódzkiej nr 747 mają się zakończyć do końca 2014 roku.
Nowa droga jest budowana zgodnie z wymogami klasy GP (droga główna przyspieszona), a więc umożliwi jazdę z prędkością do 100 km/h. Będą się po niej mogły poruszać ciężarówki o masie do 40 ton. Nowy fragment trasy będzie mieć 7 metrów szerokości, a w strefie skrzyżowań będzie szerszy o lewo- i prawoskręty. Na niektórych odcinkach zostaną wybudowane drogi serwisowe i ścieżki rowerowe o szerokości 1,5 m i chodniki.
Reklama













Komentarze