Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Zielone światło dla ekspresowej obwodnicy Zamościa

Nie ma przeszkód przyrodniczych dla realizacji drogi ekspresowej S17 na odcinku Zamość Sitaniec – Zamość Wschód. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Lublinie wydał decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych. To kolejny krok do realizacji tej inwestycji.
Zielone światło dla ekspresowej obwodnicy Zamościa
Zdjęcie ilustracyjne

Autor: GDDKiA Lublin

Odcinek Zamość Sitaniec – Zamość Wschód będzie miał ok. 12 km. – Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) złożyliśmy do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie w styczniu 2022 r.  Jako preferowany we wniosku wskazaliśmy wariant nr 2 – mówi Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy GDDKiA w Lublinie.  

Planowana trasa omija Zamość po północno-wschodniej stronie. Na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843 zaplanowano węzeł Zamość Północ. Następnie droga przetnie istniejącą linię kolejową w okolicach miejscowości Reforma. Odcinek kończyć będzie się w okolicach Kolonii Jarosławiec, przed węzłem Zamość Wschód. 

Decyzja RDOŚ we Lublinie jest ważnym krokiem przybliżającym inwestycję do jej realizacji. Zatwierdza bowiem ostateczny przebieg planowanej drogi i jest niezbędna do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 

Kolejnym etapem będzie opracowanie szczegółowego projektu technicznego. Następnie, po zakończeniu prac przygotowawczych, planujemy ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy drogi w systemie „projektuj i buduj”.

Droga ekspresowa S17 między Piaskami, a Hrebennem liczy ok. 125 km długości. Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. Dla odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie ZRID. Procedury te są w toku i Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie prowadzi postępowania w zakresie ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko. Po zakończeniu tych procedur, a następnie wydaniu decyzji ZRID, będą mogły rozpocząć się prace budowlane.   

Z kolei w trakcie przetargu są odcinki Piaski – Łopiennik, Krasnystaw – Izbica oraz Izbica – Zamość Sitaniec. Wszystkie trzy mają już wyłonionych wykonawców. Po zakończeniu obligatoryjnych kontroli przetargów przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a także przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umów przez wykonawców, będziemy mogli podpisać kontrakty. 

– Dwa odcinki są na etapie prac przygotowawczych. Łopiennik – Krasnystaw o długości 9 km, dla którego uzyskaliśmy decyzję środowiskową oraz ok. 12-kilometrowy Zamość Sitaniec – Zamość Wschód, dla którego procedura ta jest w toku. Przetargi na realizację planujemy ogłosić w przyszłym roku – dodaje Łukasz Minkiewicz. 

Trwa także przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17, który doprowadzi ruch do planowanego terminala granicznego w Hrebennem. Droga powstanie w nowym śladzie i przebiegać będzie od końca odcinka S17 Tomaszów Lubelski-Hrebenne, który jest obecnie w realizacji, do planowanego terminala odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne-Rawa Ruska. Sam terminal powstać ma w nowej lokalizacji, ok. 1 km na północ od istniejącego przejścia granicznego i realizowany będzie przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych.

 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Reklama