Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Dziennik budowy S17: Montują kręgosłup estakady

Największy w Polsce dźwig solidnie wziął się do pracy. Układa stalowe elementy, które będą rusztowaniem kilometrowej estakady nad doliną Bystrzycy.
Dziennik budowy S17: Montują kręgosłup estakady
(Maciej Kaczanowski)
Powstająca estakada we wsi Długie (gmina Wólka), to właściwie dwa mosty równolegle biegnące nad doliną Bystrzycy. Osadzono je na dwudziestu trzech dwukolumnowych podporach, pod które na głębokość od 12 do 20 metrów wywiercono prawie 800 pali. Właśnie trwają prace przy układaniu stalowych elementów, które zostały odlane w trzech hutach. Łącznie ważą ponad 10 tys. ton. – Estakada to niezwykle ciekawa konstrukcja – mówi Zbigniew Szepietowski, zastępca dyrektora w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie. – Na stalowych elementach zostanie wylana płyta żelbetowa, na której znajdą się elementy odwodnienia, zabezpieczeń itp. Na żelbetowej płycie zostanie rozłożona nawierzchnia bitumiczna. Zgodnie z koncepcją docelowej rozbudowy obwodnicy do trzech pasów ruchu w każdym kierunku, projektanci od razu założyli po trzy pasy na estakadzie. Plus pas awaryjny i chodnik. – Zbudowanej już estakady nie można rozbudować, dlatego od razu powstają po trzy pasy ruchu – dodaje dyrektor Szepietowski. Każdy z kierunków będzie miał po 15,7 m szerokości. W sumie, dolinę Bystrzycy przetnie konstrukcja szerokości ponad 30 metrów. W dolinie Bystrzycy robotnicy pracują od wczesnego rana do późnej nocy. Drogowcy muszą się spieszyć, więc budują także przy niskich temperaturach. Umowa z wykonawcą zakłada, że prace na tym odcinku zostaną ukończone na koniec 2013 roku. Dlaczego estakada? S17 na tym fragmencie biegnie w bezpośrednim sąsiedztwie Obszaru Natura 2000. Ze względów ekonomicznych taniej byłoby wybudować drogę po nasypie. – Wybraliśmy jednak wariant droższy, ale bardziej ekologiczny. Przerzucenie drogi nad rzeką nie zaburza przepływu wód i nie powoduje przesuszenia łąk w dolinie – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik GDDKiA w Lublinie.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama