Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Budowa S17: Drogowcy lubią słońce. Prace idą pełną parą

Wykonawca 3 i 4 odcinka ekspresówki już rozkłada pierwsze odcinki czarnej nawierzchni. To testowe warstwy mas bitumicznych
Budowa S17: Drogowcy lubią słońce. Prace idą pełną parą
Okolice nowego wjazdu do Świdnika, koniec 4 odcinka S17. Warstwy konstrukcyjne drogi są już przygoto
Drogowcy z zadowoleniem patrzą w niebo. Upalne lato pozwala im pracować pełną parą. Praca wre m.in. przy 3 i 4 odcinku S17, czyli północnej części obwodnicy Lublina. – Pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik już są układane pierwsze, testowe warstwy mas bitumicznych. Od węzła Lublin Rudnik do węzła Lublin Felin w dużej części ułożono warstwy konstrukcyjne drogi. Lada dzień będą na nich rozkładane nawierzchnie konstrukcyjne drogi – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Natomiast na ul. Pliszczyńskiej od wczoraj trwa spore zamieszanie. Rankiem sznur ciężarówek mocno utrudniał lokalny ruch, ustawiając się długiej kolejce w okolicach nasypu pod nową drogę. – To niebezpieczne. Ktoś z budowy S17 mógłby to lepiej zorganizować – komentował jeden z mieszkańców ulicy Pliszczyńskiej. Przypomnijmy, że pierwszy z dwóch odcinków obwodnicy Lublina, pomiędzy węzłami Lublin Sławinek – Lublin Rudnik, ma długość –10,2 km, a łącznie z drogami dojazdowymi, węzłami, słowem całą infrastrukturą – 27,3 km. W ramach budowy powstaje 17 obiektów, w tym 14 wiaduktów, trzy kładki dla pieszych, osiem przejść dla zwierząt. Budowane są węzły Czechów i Rudnik. Drogowcy wybudują łącznie ok. 13,6 km ekranów akustycznych. Drugi odcinek obwodnicy Lublin, pomiędzy węzłami Lublin Rudnik i Lublin Felin, ma długość – 12,8 km, a łącznie z infrastukturą 19,1 km. W ramach realizacji tego odcinka powstaje osiem wiaduktów, estakada o długości blisko 1 km nad doliną rzeki Bystrzyca i dwie wkładki dla pieszych. Ponadto zbudowane zostanie dziesięć przejść dla zwierząt. Powstaną węzły Tatary i Felin. Wykonawcą obu odcinków jest hiszpańska firma Dragados. Ich budowa będzie kosztować podatników 1,1 mld zł.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama