Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Autor

Jacek Bieniaszkiewicz

Lista artykułów:

40 milionów lwów

40 milionów lwów

To się dopiero nazywa jubileusz. Zaledwie kilkanaście tygodni temu Peugeot świętował wyprodukowanie trzymilionowego 206, ale to co właśnie zostało ogłoszone przyćmiło tamtą imprezę. Światło dzienne ujrzał bowiem czterdziestomilionowy peugeot. 40 milionów sztuk to mniej więcej tyle, ile całkowita liczba samochodów wyprodukowanych na świecie w roku 2001!

Samochód na sprężone powietrze

Samochód na sprężone powietrze

Jeżeli wierzyć zapowiedziom z książki Julesa Verne \"20 tysięcy mil podziemnej żeglugi”, już pod koniec XX-wieku większość pojazdów w Paryżu miała się poruszać dzięki sprężonemu powietrzu. Rzeczywiście jeszcze w ubiegłym stuleciu pomysł Verne znalazł praktyczne zastosowanie, tyle że na niewielką skalę. Sprężone powietrze zostało wykorzystane do uruchamiania silników w bolidach Formuły 1

Czym jeździł najsłynniejszy agent świata

Czym jeździł najsłynniejszy agent świata

Czy możliwe byłoby dwudzieste wcielenie ekranowe Jamesa Bonda, gdyby nie samochody, które ratują życie agenta Jej Królewskiej Mości? Z pewnością nie. Czego to więc nie wymyślał słynny Q, by ułatwić Bondowi wykonanie zadania, od pierwszego filmu „Dr No”, po najnowszy „Śmierć nadejdzie jutro”.

3 miliony lwiątek

3 miliony lwiątek

Właśnie dziś, wśród 3600 sztuk modelu peugeota 206, jakie codziennie opuszczają siedem fabryk koncernu, znajdzie się pojazd o numerze fabrycznym 3 000 000! Początek historii tego sympatycznego auta sięga maja 1998 roku, kiedy rozpoczęła się produkcja w Miluzie, i niewiele później w brytyjskim Ryton.

Citroën zmiennym jest

Citroën zmiennym jest

C3 pluriel jest w prostej linii bliskim krewnym „klasycznego” C3. Ma charakterystyczne citroënowskie kształty i bazuje na tej samej płycie podłogowej z tymi samymi jednostkami napędowymi – 1,4 l 75 KM i 1,6 l 16V 110 KM i zautomatyzowanym manualnym układem przeniesienia napędu SensoDrive.

Bentley continental GT - obiekt nie tylko męskiego pożądania

Świat się kręci wokół auta

Festiwal premier na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu rozpoczął się u Forda mocnym uderzeniem Kylie Minoque. Zbieżność wymowy imienia piosenkarki i nazwy modelu wykorzystano do promowania forda streetka. Ale uwagę znawców przyciągał długo oczekiwany, żeby nie powiedzieć spóźniony, koncepcyjny jeszcze focus c-max jako luksusowy minivan o 5 miejscach.

Test nowego volvo XC 90

Test nowego volvo XC 90

23 czerwca 1999 roku Hans Wikman, czołowy projektant Volvo Cars polecił swoim ludziom rozpoczęcie prac nad nową generacją samochodów powszechnie zwanych SUV - sportowo-użytkowych. To pojazdy z napędem na cztery koła, masywne, wysokie, które od klasycznych terenowych odróżnia przede wszystkim luksus

Popić, pojeść, posłuchać i...

Popić, pojeść, posłuchać i...

Nie ma wśród zmotoryzowanych osoby, która podczas prowadzenia samochodu nie wykonywałaby innych czynności. Do najprostszych należy szukanie ulubionej stacji radiowej, do najpopularniejszych – rozmawianie przez telefon komórkowy, a do stałych – teraz w wakacje na dalekich trasach bardziej zauważalnych – jedzenie i picie (nie chodzi o alkohol). Nie mówimy o ekstremalnych jak robienie przez panie makijażu czy malowanie paznokci albo też czytanie gazet, lub rozwiązywanie krzyżówki

Najlepsza guma świata

Najlepsza guma świata

Najnowsza opona klasy ultra high performance firmy Goodyear Eagle F1 w testach przeprowadzonych przez brytyjski magazyn EVO oraz przez Auto Bild została oponą numer jeden na świecie.

Powrót legendy

Powrót legendy

W minioną niedzielę odbyła się oficjalna premiera auta, które jeszcze w ub. roku miałem okazję oglądać we Frankfurcie nad Menem. \"Oglądać” to zresztą dużo powiedziane: przez przyciemnioną szybę bardziej widać było kształty niż całość samochodu. Kim będą przede wszystkim nabywcy tego pojazdu wskazuje już miejsce, gdzie się ona odbyła: na Wall Street w Nowym Jorku, w sercu amerykańskiej i światowej finansjery.