Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Radosnych Świąt Bożego Narodzenia naszym drogim Czytelnikom życzy Redakcja Dziennika Wschodniego
Reklama

Nawet paczkomaty nie staną, gdzie tylko się zechce. Szykuje się rewolucja w Chełmie

Koniec z reklamową samowolką i innymi elementami szpecącymi miejską przestrzeń. Przynajmniej w teorii. Radni przyjęli uchwałę krajobrazową. Przedsiębiorcy na dostosowanie się do większości przepisów będą mieli 12 miesięcy.
Nawet paczkomaty nie staną, gdzie tylko się zechce. Szykuje się rewolucja w Chełmie

Autor: Archiwum

Dokument to w skrócie zbiór zakazów i nakazów dotyczących zasad umieszczania w przestrzeni publicznej tablic i urządzeń reklamowych, ogrodzeń czy elementów małej natury.

Przygotowania do jego uchwalenia w Chełmie trwały kilka lat. Sprawy znacznie przyspieszyły na początku tego roku, czego efektem była podjęta w ubiegłym tygodniu decyzja radnych.

– To bardzo ważny projekt, nad którym jako samorząd pracowaliśmy od wielu miesięcy. Przestrzeń publiczna w Chełmie wymaga uporządkowania, a przyjęty dziś dokument będzie regulował te kwestie – przekazał w mediach społecznościowych prezydent Jakub Banaszek. I dodał: – Przed nami kolejny krok, czyli implementacja uchwały. Wierzę, że dzięki wspólnym działaniom w tym zakresie już niebawem miejska przestrzeń publiczna zyska nową, schludną estetykę

Uchwała dzieli miasto na sześć obszarów:

  • staromiejski (O1),
  • śródmiejski (O2),
  • zlokalizowany na ternie dzielnicy Dyrekcja modernistyczny (O3),
  • zurbanizowany (O4),
  • przemysłowy (O5),
  • przyrodniczy (O6).

Najwięcej obostrzeń siłą rzeczy dotyczy trzech pierwszych. Wykluczone jest tam chociażby wykorzystywanie reklam w formie kasetonów.

W obszernym dokumencie jest także mowa o zakazie lokalizowania tablic i urządzeń reklamowych w miejscach o walorach widokowych. Niemożliwe będzie także korzystanie z elementów usytuowanych na przyczepach lub lawetach czy zasłaniania otworów okiennych i detali architektonicznych.

Szczegółowo określone zapisy dotyczą także wyglądu takich obiektów, jak ogródki gastronomiczne, elementy małej architektury, kioski czy paczkomaty.

Za nieprzestrzeganie wymogów uchwały będą groziły kary finansowe. Zostaną one określone w odrębnych przepisach. Dokument wejdzie w życie w ciągu 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego. Od tej pory do wprowadzonych przepisów powinny być dostosowane montowane w mieście nowe urządzenia i tablice reklamowe, obiekty małej architektury czy ogrodzenia. W przypadku już istniejących reklam, ich właściciele będą mieli na dostosowanie ich do nowych wymogów 12 miesięcy. Podobny termin dotyczy ogrodzeń wykonanych m.in. z prefabrykowanych betonowych przęseł czy blachy.


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama