Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

16 grudnia 2018 r.
19:49

S17 Piaski-Hrebenne. Ogłoszą przetarg na opracowanie studium budowy

Autor: Zdjęcie autora (p.p.)
0 26 A A

Drogowcy zrobili pierwszy krok w kierunku budowy S17 pomiędzy Piaskami a granicą z Ukrainą w Hrebennem. W tym tygodniu ogłoszą przetarg na opracowanie studium budowy tego odcinka.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Przetarg na trasę o łącznej długości ok. 120 km podzielony jest na kilka części. Pierwsza dotyczy trzech odcinków o łącznej długości ok. 44 km: od węzła Piaski Wschód przez węzeł Łopiennik (ok. 15,9 km), węzeł Krasnystaw Północ, węzeł Izbica (ok. 17,8 km) do węzła Zamość Sitaniec (ok. 10,3 km).

Druga część obejmuje cztery odcinki realizacyjne o długości ok. 54,2 km, czyli pomiędzy węzłem Zamość Wschód – węzłem Zamość Południe (ok. 12,2 km), węzłem Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (ok. 18 km), obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni o długości ok. 6,7 km) oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,3 km).

– Na te wszystkie odcinki wyłonieni w przetargu wykonawcy będą opracowywać koncepcję programową, czyli dokumentację pokazującą bardziej szczegółowe rozwiązania z uwzględnieniem obsługi ruchu lokalnego – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Oferty od wykonawców otworzymy przed końcem stycznia, a umowy planujemy podpisać w połowie kwietnia 2019.

Realizacja całości drogi ekspresowej S17 od Piask do Hrebennego planowana jest na lata 2021-2025 i ma zapewnione finansowanie w ramach zwiększonego do 135 mld zł limitu wydatków na Program Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). 

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 26

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Krzysiek z Zamościa / 16 grudnia 2018 r. o 23:31
+17
S17 jako najkrótsza droga z Warszawy do Lwowa powinna powstac już dawno i mieć standard autostrady. Zresztą takie były przedwojenne projekty.
Avatar
Bartek / 17 grudnia 2018 r. o 10:24
+11
Dlaczego zawsze pod artykułami o budowie dróg w jakiejkolwiek lokalnej gazecie ludzie zamiast sie cieszyć to tylko hejtują rząd, mówią że to już dawno powinno być zrobione a w naszym regionie narzekają że są obywatelami drugiej kategorii bo "zahut ma lepjej". Januszostwo aż bije w oczy. PiS może sobie narzekać na EU ale te pieniądze ma już zagwarantowane. Nikt im już ich nie zabierze. Na zachodzie budują autostrady w tym samym kierunku w odległości 100km? Jadyne autostrady tam w takiej odległości to A2 i poniemiecka A18. Tej drugiej nie budują, ona tam jest, jedynie wyleją nowy asfalt. Na zachodzie też nie budują autostrad. Jedyna autostrada półnos-południe to A1 w CENTRUM KRAJU. Na zachodzie też nie zbudowali A3 tylko S3. W całej Polsce większość dróg szybkiego ruchu to mają być w większości ekspresówki. A dlaczego? Bo są tańsze a nie są wcale gorsze. W niektórych przypadkach nawet lepsze. Różnicą na korzyść autostrady jest szerokość pasa, minimalny promień łuku i w niektórych przypadkach odległość międze węzłami. Moim zdaniem, jako mieszkańca wioski pod Tomaszowem przez którą biegnie DK 17 ilość węzłów to nawet plus. Gdyby budowali autostrade Zamość dostał by 2 węzły (jeden na północy gdzieś przy obecnej DK17 a drugi na skrzyżowaniu z DK74) Tomaszów by dostał jeden węzeł (pewnie na skrzyżowaniu z DW850). A dzięki ekspresówce Zamość będzie miał z 4 albo 5 węzłów, Tomaszów 2, dalej za tomaszowem Bełżec będzie miał na skrzyżowaniu z DW865, Lubycza będzie miała 1 i ostatni w Hrebennem. Ekspresówka nie będzie tylko do podróżowania daleko albo tylko dla większych miast ale i dla tych mniejszych miasteczek i okolicznych wiosek. A przede wszystkim. Ekspresówka nie może być płatna.
Dlaczego zawsze pod artykułami o budowie dróg w jakiejkolwiek lokalnej gazecie ludzie zamiast sie cieszyć to tylko hejtują rząd, mówią że to już dawno powinno być zrobione a w naszym regionie narzekają że są obywatelami drugiej kategorii bo "zahut ma lepjej". Januszostwo aż bije w oczy. PiS może sobie narzekać na EU ale te pieniądze ma już zagwarantowane. Nikt im już ich nie zabierze. Na zachodzie budują autostrady w tym samym kierunku w odległości 100km? Jadyne autostrady tam w takiej odległości to A2 i poniemiecka A18. Tej drugie... rozwiń
Avatar
Marta / 17 grudnia 2018 r. o 00:46
+6
dr Paweł Janulewicz kiedyś mówił, że powinniśmy zrealizować tzw. szlak staropolski i w pełni się z nim zgadzam.
Avatar
hrubieszowiak / 17 grudnia 2018 r. o 09:11
+5
O czym mowa , jesteśmy traktowani jak obywatele kategori B , po zachodniej stronie autostrada ciągnie się od samej granicy , nowym torem by pozostała alternatywna droga krajowa jak ktoś nie ma ochoty jechać autostradą . Podczas budowy ruch nie był blokowany . Co mamy na wschodzie ? Po starym korycie ,blokują ruch bo alternatywy innego przejazdu nie ma . Można powiedzieć trudno poczekamy aby tylko była ..... tylko co autostrada ? NIE ! droga szybkiego ruchu z betonową nawierzchnią .Zaoszczędzono na mieszkańcach wschodu masę pieniędzy i każą się cieszyć że w ogóle coś się robi . Czy mieszkańcy lubelskiego (nie małego województwa ) zdają sobie sprawę że nie mamy nawet kilometra utostrady ? Ta 17-nastka jest im o tyle na rękę że budując po skosie komunikują wschód -zachód jaki i północ- południe gdy na zachodzie budowane są autostrady w jednym kierunku odległe od siebie nawet 100 km a w lubelskim ekspresówka komunikująca całe województwo . A co z DK 74 , zapowiadano że plany w tym roku i co ?
O czym mowa , jesteśmy traktowani jak obywatele kategori B , po zachodniej stronie autostrada ciągnie się od samej granicy , nowym torem by pozostała alternatywna droga krajowa jak ktoś nie ma ochoty jechać autostradą . Podczas budowy ruch nie był blokowany . Co mamy na wschodzie ? Po starym korycie ,blokują ruch bo alternatywy innego przejazdu nie ma . Można powiedzieć trudno poczekamy aby tylko była ..... tylko co autostrada ? NIE ! droga szybkiego ruchu z betonową nawierzchnią .Zaoszczędzono na mieszkańcach wschodu masę pieniędzy i każą s... rozwiń
Avatar
Gość / 17 grudnia 2018 r. o 08:37
+4
Ruch pasażerski na trasie Lublin Hrebenne Rawa Ruska Lwów powinien przejąć transport kolejowy.Ew przesiadka w Rawie Ruskiej /szeroki tor/Obciążenie ruchem na trasie S 17 zmniejszyłoby się.Do 2005 roku kursował pociąg Warszawa Zachodnia Lublin Rawa Ruska.
Avatar
Gość / 17 grudnia 2018 r. o 18:00
+3
Każda trasa południkowa w europie środkowej jest potrzebna, z Warszawy do Paryża i do Stambułu jest miej więcej tyle samo(ok 1300km) a jedzie się blisko 2x dłużej.
Avatar
Gość / 17 grudnia 2018 r. o 09:04
+3
Nie w przyszłym roku tylko w najbliższym tygodniu treść ogłoszenia pojawi się na stronie GDDKiA
 Czyżby ostatnio ktoś obroty podregulował ?
Avatar
Gość / 17 grudnia 2018 r. o 11:41
+2
A może bardziej merytorycznie? Może z perspektywy małego miasta wydaje się, że lubelskie jest najważniejsze, ale to złudzenie. Nie liczę na żadną odpowiedź, bo co możesz napisać merytorycznego. 1.           Czy to jakaś hańba dla lubelskiego, że budują betonową drogę ekspresową? Wiesz, że różnica w standardzie tej drogi nie będzie duża w porównaniu z autostradą: 2x2 pasy z rezerwą na trzeci? Też będą węzły, miejsca obsługi podróżnych, barierki, ekrany itp. Napisałeś, że zaoszczędzono na mieszkańcach lubelskiego masę pieniędzy przez to. Pewnie wiesz ile i na czym. Ile konkretnie? Czy może nie wiesz, ale i tak wypowiesz się? 2.           Znasz pomiary natężenia ruchu na drogach krajowych? Wiem, że może to wydawać ci się nieprawdopodobne, ale natężenie ruchu między Warszawa a Lublinem jest średnie w skali kraju (15-18 tys pojazdów na dobę). I zauważ, że ta budowa jest mocno zaawansowana. 3.           Natomiast ruch między Piaskami a Hrebennem jest stosunkowo mały (5-10 tys pojazdów na dobę)  jeśli porówna się z innymi drogami w kraju. 4.           Pisałeś, że nie ma autostrady. Nie ma, ale dokumentacja jest w opracowaniu. Może nie hula tam wiatr, ale ruch między Siedlcami a Terespolem jest też stosunkowo mały w skali kraju (5-11 tys na dobę). Nie chce mi się więcej pisać. Napisz komu innemu zabrać by wystarczyło pieniędzy na drogi w lubelskiem? Jakiej drogi nie budować? Nie zaczęły się jeszcze te budowy więc może wylotówki z Warszawy na Gdańska (ruch 30-50 tys na dobę), może północnej obwodnicy Krakowa (pewnie będzie ze 20-30 tys na dobę), czy trzeciego pasa na A2 (40-60 tys na dobę)? Czy tylko tak sobie ponarzekałeś?
 Nie zagaduj miiły nie zagaduj. Napisz, ile wg. Ciebie ciągnie się temat A2 ? Lublin  miałby guzik, gdyby nie protesty. Na A2 mają być trzecie pasy a tu nic. Równego traktowania nie było.
 Nie zagaduj miiły nie zagaduj. Napisz, ile wg. Ciebie ciągnie się temat A2 ? Lublin  miałby guzik, gdyby nie protesty. Na A2 mają być trzecie pasy a tu nic. Równego traktowania nie było. rozwiń
Avatar
Gosc / 17 grudnia 2018 r. o 10:47
+2
Dlaczego zawsze pod artykułami o budowie dróg w jakiejkolwiek lokalnej gazecie ludzie zamiast sie cieszyć to tylko hejtują rząd, mówią że to już dawno powinno być zrobione a w naszym regionie narzekają że są obywatelami drugiej kategorii bo "zahut ma lepjej". Januszostwo aż bije w oczy. PiS może sobie narzekać na EU ale te pieniądze ma już zagwarantowane. Nikt im już ich nie zabierze. Na zachodzie budują autostrady w tym samym kierunku w odległości 100km? Jadyne autostrady tam w takiej odległości to A2 i poniemiecka A18. Tej drugiej nie budują, ona tam jest, jedynie wyleją nowy asfalt. Na zachodzie też nie budują autostrad. Jedyna autostrada półnos-południe to A1 w CENTRUM KRAJU. Na zachodzie też nie zbudowali A3 tylko S3. W całej Polsce większość dróg szybkiego ruchu to mają być w większości ekspresówki. A dlaczego? Bo są tańsze a nie są wcale gorsze. W niektórych przypadkach nawet lepsze. Różnicą na korzyść autostrady jest szerokość pasa, minimalny promień łuku i w niektórych przypadkach odległość międze węzłami. Moim zdaniem, jako mieszkańca wioski pod Tomaszowem przez którą biegnie DK 17 ilość węzłów to nawet plus. Gdyby budowali autostrade Zamość dostał by 2 węzły (jeden na północy gdzieś przy obecnej DK17 a drugi na skrzyżowaniu z DK74) Tomaszów by dostał jeden węzeł (pewnie na skrzyżowaniu z DW850). A dzięki ekspresówce Zamość będzie miał z 4 albo 5 węzłów, Tomaszów 2, dalej za tomaszowem Bełżec będzie miał na skrzyżowaniu z DW865, Lubycza będzie miała 1 i ostatni w Hrebennem. Ekspresówka nie będzie tylko do podróżowania daleko albo tylko dla większych miast ale i dla tych mniejszych miasteczek i okolicznych wiosek. A przede wszystkim. Ekspresówka nie może być płatna.
 Ta ekspresowka platna nie moze byc
 Ta ekspresowka platna nie moze byc rozwiń
Avatar
Gość / 17 grudnia 2018 r. o 09:57
+2
O czym mowa , jesteśmy traktowani jak obywatele kategori B , po zachodniej stronie autostrada ciągnie się od samej granicy , nowym torem by pozostała alternatywna droga krajowa jak ktoś nie ma ochoty jechać autostradą . Podczas budowy ruch nie był blokowany . Co mamy na wschodzie ? Po starym korycie ,blokują ruch bo alternatywy innego przejazdu nie ma . Można powiedzieć trudno poczekamy aby tylko była ..... tylko co autostrada ? NIE ! droga szybkiego ruchu z betonową nawierzchnią .Zaoszczędzono na mieszkańcach wschodu masę pieniędzy i każą się cieszyć że w ogóle coś się robi . Czy mieszkańcy lubelskiego (nie małego województwa ) zdają sobie sprawę że nie mamy nawet kilometra utostrady ? Ta 17-nastka jest im o tyle na rękę że budując po skosie komunikują wschód -zachód jaki i północ- południe gdy na zachodzie budowane są autostrady w jednym kierunku odległe od siebie nawet 100 km a w lubelskim ekspresówka komunikująca całe województwo . A co z DK 74 , zapowiadano że plany w tym roku i co ?
 Autostrady nie mamy, bo orzeczono, że tu tylko hula wiatr. Przynajmniej rękawy ostrzegawcze by zamontowano. :-) Może jednak tym razem coś drgnie.
 Autostrady nie mamy, bo orzeczono, że tu tylko hula wiatr. Przynajmniej rękawy ostrzegawcze by zamontowano. :-) Może jednak tym razem coś drgnie. rozwiń
Avatar
Gość / 18 grudnia 2018 r. o 07:34
0
Zgadzam powinny być realizowane wszystkie przedwojenne projekty. z lat 30stych Ale także droga Poznań Kraków dziwne zapomniana, a planowa także przed wojną. A istotna trasa już od czasów Mieszka i Chrobrego. ******zamkipolskie.com/ostrow/ostrow.html ***s://***wykop.pl/link/3602541/mapa-drog-przedwojennej-polski-z-1936-roku/
Avatar
Gość / 17 grudnia 2018 r. o 19:32
+1
Długo się ciągnie, ale to tak samo jak temat wszystkich innych dróg w Polsce. Lubelskie nie jest w tym zakresie bardziej w tyle niż inne województwa. Buduje się S17, zaraz zaczną się realne prace na S19, będzie przebudowa DK74 i w opracowaniu koncepcja A2. To jest niby to poszkodowanie województwa? A na A2 dobudowany zostanie się trzeci  pas ze względu na natężenie ruchu. I nie zgaduję jakie to natężenie jest. Podane liczby (poza północną obwodnicą Krakowa, bo jej jeszcze nie ma) są z pomiarów natężęnia ruchu robionego przez GDDKiA. Ale niby zgaduję bo okazuje się że nie można obronić tezy o poszkodowaniu lubelskiego? Życzę trochę szerszego spojrzenia niż własny ogródek i trochę rozejrzenia się jak sytuacja wygląda w innych miejscach.
 W latach 90-tych, za czasów województwa bialskopodlaskiego, sprawa A2 była bardziej zaawansowana niż obecnie, przymierzano się do wykonawstwa. Za życzenia dzięki i nie zagaduj miły nie zagaduj. ;-)
 W latach 90-tych, za czasów województwa bialskopodlaskiego, sprawa A2 była bardziej zaawansowana niż obecnie, przymierzano się do wykonawstwa. Za życzenia dzięki i nie zagaduj miły nie zagaduj. ;-) rozwiń
Avatar
Gość / 17 grudnia 2018 r. o 18:00
+3
Każda trasa południkowa w europie środkowej jest potrzebna, z Warszawy do Paryża i do Stambułu jest miej więcej tyle samo(ok 1300km) a jedzie się blisko 2x dłużej.
Avatar
jak / 17 grudnia 2018 r. o 14:34
+1
Długo się ciągnie, ale to tak samo jak temat wszystkich innych dróg w Polsce. Lubelskie nie jest w tym zakresie bardziej w tyle niż inne województwa. Buduje się S17, zaraz zaczną się realne prace na S19, będzie przebudowa DK74 i w opracowaniu koncepcja A2. To jest niby to poszkodowanie województwa? A na A2 dobudowany zostanie się trzeci  pas ze względu na natężenie ruchu. I nie zgaduję jakie to natężenie jest. Podane liczby (poza północną obwodnicą Krakowa, bo jej jeszcze nie ma) są z pomiarów natężęnia ruchu robionego przez GDDKiA. Ale niby zgaduję bo okazuje się że nie można obronić tezy o poszkodowaniu lubelskiego? Życzę trochę szerszego spojrzenia niż własny ogródek i trochę rozejrzenia się jak sytuacja wygląda w innych miejscach.
Długo się ciągnie, ale to tak samo jak temat wszystkich innych dróg w Polsce. Lubelskie nie jest w tym zakresie bardziej w tyle niż inne województwa. Buduje się S17, zaraz zaczną się realne prace na S19, będzie przebudowa DK74 i w opracowaniu koncepcja A2. To jest niby to poszkodowanie województwa? A na A2 dobudowany zostanie się trzeci  pas ze względu na natężenie ruchu. I nie zgaduję jakie to natężenie jest. Podane liczby (poza północną obwodnicą Krakowa, bo jej jeszcze nie ma) są z pomiarów natężęnia ruchu robionego przez GDDKiA. Ale ni... rozwiń
Avatar
Doctor / 17 grudnia 2018 r. o 13:51
+1
Barek to gość, który kuma temat. Jego słuchajcie.
Avatar
Gość / 17 grudnia 2018 r. o 11:41
+2
A może bardziej merytorycznie? Może z perspektywy małego miasta wydaje się, że lubelskie jest najważniejsze, ale to złudzenie. Nie liczę na żadną odpowiedź, bo co możesz napisać merytorycznego. 1.           Czy to jakaś hańba dla lubelskiego, że budują betonową drogę ekspresową? Wiesz, że różnica w standardzie tej drogi nie będzie duża w porównaniu z autostradą: 2x2 pasy z rezerwą na trzeci? Też będą węzły, miejsca obsługi podróżnych, barierki, ekrany itp. Napisałeś, że zaoszczędzono na mieszkańcach lubelskiego masę pieniędzy przez to. Pewnie wiesz ile i na czym. Ile konkretnie? Czy może nie wiesz, ale i tak wypowiesz się? 2.           Znasz pomiary natężenia ruchu na drogach krajowych? Wiem, że może to wydawać ci się nieprawdopodobne, ale natężenie ruchu między Warszawa a Lublinem jest średnie w skali kraju (15-18 tys pojazdów na dobę). I zauważ, że ta budowa jest mocno zaawansowana. 3.           Natomiast ruch między Piaskami a Hrebennem jest stosunkowo mały (5-10 tys pojazdów na dobę)  jeśli porówna się z innymi drogami w kraju. 4.           Pisałeś, że nie ma autostrady. Nie ma, ale dokumentacja jest w opracowaniu. Może nie hula tam wiatr, ale ruch między Siedlcami a Terespolem jest też stosunkowo mały w skali kraju (5-11 tys na dobę). Nie chce mi się więcej pisać. Napisz komu innemu zabrać by wystarczyło pieniędzy na drogi w lubelskiem? Jakiej drogi nie budować? Nie zaczęły się jeszcze te budowy więc może wylotówki z Warszawy na Gdańska (ruch 30-50 tys na dobę), może północnej obwodnicy Krakowa (pewnie będzie ze 20-30 tys na dobę), czy trzeciego pasa na A2 (40-60 tys na dobę)? Czy tylko tak sobie ponarzekałeś?
 Nie zagaduj miiły nie zagaduj. Napisz, ile wg. Ciebie ciągnie się temat A2 ? Lublin  miałby guzik, gdyby nie protesty. Na A2 mają być trzecie pasy a tu nic. Równego traktowania nie było.
 Nie zagaduj miiły nie zagaduj. Napisz, ile wg. Ciebie ciągnie się temat A2 ? Lublin  miałby guzik, gdyby nie protesty. Na A2 mają być trzecie pasy a tu nic. Równego traktowania nie było. rozwiń
Avatar
jak / 17 grudnia 2018 r. o 10:52
0
A może bardziej merytorycznie? Może z perspektywy małego miasta wydaje się, że lubelskie jest najważniejsze, ale to złudzenie.   Nie liczę na żadną odpowiedź, bo co możesz napisać merytorycznego.   1.        Czy to jakaś hańba dla lubelskiego, że budują betonową drogę ekspresową? Wiesz, że różnica w standardzie tej drogi nie będzie duża w porównaniu z autostradą: 2x2 pasy z rezerwą na trzeci? Też będą węzły, miejsca obsługi podróżnych, barierki, ekrany itp. Napisałeś, że zaoszczędzono na mieszkańcach lubelskiego masę pieniędzy przez to. Pewnie wiesz ile i na czym. Ile konkretnie? Czy może nie wiesz, ale i tak wypowiesz się?   2.        Znasz pomiary natężenia ruchu na drogach krajowych? Wiem, że może to wydawać ci się nieprawdopodobne, ale natężenie ruchu między Warszawa a Lublinem jest średnie w skali kraju (15-18 tys pojazdów na dobę). I zauważ, że ta budowa jest mocno zaawansowana.   3.        Natomiast ruch między Piaskami a Hrebennem jest stosunkowo mały (5-10 tys pojazdów na dobę)  jeśli porówna się z innymi drogami w kraju.     4.        Pisałeś, że nie ma autostrady. Nie ma, ale dokumentacja jest w opracowaniu. Może nie hula tam wiatr, ale ruch między Siedlcami a Terespolem jest też stosunkowo mały w skali kraju (5-11 tys na dobę).   Nie chce mi się więcej pisać. Napisz komu innemu zabrać by wystarczyło pieniędzy na drogi w lubelskiem? Jakiej drogi nie budować? Nie zaczęły się jeszcze te budowy więc może wylotówki z Warszawy na Gdańska (ruch 30-50 tys na dobę), może północnej obwodnicy Krakowa (pewnie będzie ze 20-30 tys na dobę), czy trzeciego pasa na A2 (40-60 tys na dobę)? Czy tylko tak sobie ponarzekałeś?
A może bardziej merytorycznie? Może z perspektywy małego miasta wydaje się, że lubelskie jest najważniejsze, ale to złudzenie.   Nie liczę na żadną odpowiedź, bo co możesz napisać merytorycznego.   1.        Czy to jakaś hańba dla lubelskiego, że budują betonową drogę ekspresową? Wiesz, że różnica w standardzie tej drogi nie będzie duża w porównaniu z autostradą: 2x2 pasy z rezerwą na trzeci? Też będą węzły, miejsca obsługi podróżnych, barierki, ekrany itp. Napisałeś, że zaoszczędzono na mieszkańcach lubelskiego masę pieniędzy przez... rozwiń
Avatar
Gosc / 17 grudnia 2018 r. o 10:48
+1
Dlaczego zawsze pod artykułami o budowie dróg w jakiejkolwiek lokalnej gazecie ludzie zamiast sie cieszyć to tylko hejtują rząd, mówią że to już dawno powinno być zrobione a w naszym regionie narzekają że są obywatelami drugiej kategorii bo "zahut ma lepjej". Januszostwo aż bije w oczy. PiS może sobie narzekać na EU ale te pieniądze ma już zagwarantowane. Nikt im już ich nie zabierze. Na zachodzie budują autostrady w tym samym kierunku w odległości 100km? Jadyne autostrady tam w takiej odległości to A2 i poniemiecka A18. Tej drugiej nie budują, ona tam jest, jedynie wyleją nowy asfalt. Na zachodzie też nie budują autostrad. Jedyna autostrada półnos-południe to A1 w CENTRUM KRAJU. Na zachodzie też nie zbudowali A3 tylko S3. W całej Polsce większość dróg szybkiego ruchu to mają być w większości ekspresówki. A dlaczego? Bo są tańsze a nie są wcale gorsze. W niektórych przypadkach nawet lepsze. Różnicą na korzyść autostrady jest szerokość pasa, minimalny promień łuku i w niektórych przypadkach odległość międze węzłami. Moim zdaniem, jako mieszkańca wioski pod Tomaszowem przez którą biegnie DK 17 ilość węzłów to nawet plus. Gdyby budowali autostrade Zamość dostał by 2 węzły (jeden na północy gdzieś przy obecnej DK17 a drugi na skrzyżowaniu z DK74) Tomaszów by dostał jeden węzeł (pewnie na skrzyżowaniu z DW850). A dzięki ekspresówce Zamość będzie miał z 4 albo 5 węzłów, Tomaszów 2, dalej za tomaszowem Bełżec będzie miał na skrzyżowaniu z DW865, Lubycza będzie miała 1 i ostatni w Hrebennem. Ekspresówka nie będzie tylko do podróżowania daleko albo tylko dla większych miast ale i dla tych mniejszych miasteczek i okolicznych wiosek. A przede wszystkim. Ekspresówka nie może być płatna.
 Ta ekspresowka platna nie moze byc. a s-17 piaski-kurow to jaka jest? busy, ciezarowe, autobusy placa za przejazd, a w przyszlosci i osobowki beda placic. I nie gadaj ze Zamosc by 3 wezlow nie mial jakby autostradr zrobili. Rzeszow ma 3 wezly autostradowe: Rzeszow wschod, Rzeszow polnoc i Rzeszow zachod. 
 Ta ekspresowka platna nie moze byc. a s-17 piaski-kurow to jaka jest? busy, ciezarowe, autobusy placa za przejazd, a w przyszlosci i osobowki beda placic. I nie gadaj ze Zamosc by 3 wezlow nie mial jakby autostradr zrobili. Rzeszow ma 3 wezly autostradowe: Rzeszow wschod, Rzeszow polnoc i Rzeszow zachod.  rozwiń
Avatar
Gosc / 17 grudnia 2018 r. o 10:47
+2
Dlaczego zawsze pod artykułami o budowie dróg w jakiejkolwiek lokalnej gazecie ludzie zamiast sie cieszyć to tylko hejtują rząd, mówią że to już dawno powinno być zrobione a w naszym regionie narzekają że są obywatelami drugiej kategorii bo "zahut ma lepjej". Januszostwo aż bije w oczy. PiS może sobie narzekać na EU ale te pieniądze ma już zagwarantowane. Nikt im już ich nie zabierze. Na zachodzie budują autostrady w tym samym kierunku w odległości 100km? Jadyne autostrady tam w takiej odległości to A2 i poniemiecka A18. Tej drugiej nie budują, ona tam jest, jedynie wyleją nowy asfalt. Na zachodzie też nie budują autostrad. Jedyna autostrada półnos-południe to A1 w CENTRUM KRAJU. Na zachodzie też nie zbudowali A3 tylko S3. W całej Polsce większość dróg szybkiego ruchu to mają być w większości ekspresówki. A dlaczego? Bo są tańsze a nie są wcale gorsze. W niektórych przypadkach nawet lepsze. Różnicą na korzyść autostrady jest szerokość pasa, minimalny promień łuku i w niektórych przypadkach odległość międze węzłami. Moim zdaniem, jako mieszkańca wioski pod Tomaszowem przez którą biegnie DK 17 ilość węzłów to nawet plus. Gdyby budowali autostrade Zamość dostał by 2 węzły (jeden na północy gdzieś przy obecnej DK17 a drugi na skrzyżowaniu z DK74) Tomaszów by dostał jeden węzeł (pewnie na skrzyżowaniu z DW850). A dzięki ekspresówce Zamość będzie miał z 4 albo 5 węzłów, Tomaszów 2, dalej za tomaszowem Bełżec będzie miał na skrzyżowaniu z DW865, Lubycza będzie miała 1 i ostatni w Hrebennem. Ekspresówka nie będzie tylko do podróżowania daleko albo tylko dla większych miast ale i dla tych mniejszych miasteczek i okolicznych wiosek. A przede wszystkim. Ekspresówka nie może być płatna.
 Ta ekspresowka platna nie moze byc
 Ta ekspresowka platna nie moze byc rozwiń
Avatar
Gosc / 17 grudnia 2018 r. o 10:45
0
Ta ekspresowka platna nie moze byc
Zobacz wszystkie komentarze 26

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Sławomir Pogonowski za Jacka Fiedenia w rezerwach Górnika Łęczna

Sławomir Pogonowski za Jacka Fiedenia w rezerwach Górnika Łęczna

Druga drużyna Górnika przystąpi do sezonu 2020/2021 z nowym trenerem na ławce. Jacka Fiedenia zastąpi Sławomir Pogonowski. Jego grającym asystentem będzie za to Karol Bujak, który wraca do klubu po kilku latach spędzonych w Lewarcie Lubartów.

Lubelskie. Poszli na grzyby, a potem musieli przyjechać saperzy
galeria

Lubelskie. Poszli na grzyby, a potem musieli przyjechać saperzy

Miał być pyszny sos z kurek, a skończyło się na wezwaniu patrolu saperskiego. A wszystko dlatego, że dwa dni z rzędu grzybiarze znajdowali w lasach powiatu chełmskiego amunicję z czasów II wojny światowej.

Assassin's Creed: Valhalla. Data premiery, gameplay i Wikingowie w akcji (wideo)
film

Assassin's Creed: Valhalla. Data premiery, gameplay i Wikingowie w akcji (wideo)

Najazdy, topory, odrobina dyplomacji i zabawa w osadników. A do tego data premiery gry Assassin's Creed: Valhalla i pierwszy, oficjalny materiał z rozgrywki.

Zaginęła Natalia Mazurkiewicz z Lublina. Wyszła z domu z czarnym psem

Zaginęła Natalia Mazurkiewicz z Lublina. Wyszła z domu z czarnym psem

Policja poszukuje 30-letniej Natalii Mazurkiewicz z Lublina. Jeśli ktoś widział kobietę, powinien zadzwonić pod numer 112.

Policja nadal szuka kierowcy, który dachował na ulicy Janowskiej. „Zapadł się pod ziemię"
galeria

Policja nadal szuka kierowcy, który dachował na ulicy Janowskiej. „Zapadł się pod ziemię"

Znają jego imię i nazwisko oraz adres. Ale jak na razie policji nie udało się przesłuchać mężczyzny, którego auto w ostatni piątek dachowało na ul. Janowskiej w Lublinie.

Koronawirus. Już ponad 7 tysięcy osób w kwarantannie

Koronawirus. Już ponad 7 tysięcy osób w kwarantannie

W ciągu ostatniej doby na terenie województwa lubelskiego przybyło 11 nowych przypadków zakażenia koronawirusem. Rośnie też liczba osób znajdujących się w kwarantannie.

Far Cry 6: Rewolucja w grze (wideo)
film

Far Cry 6: Rewolucja w grze (wideo)

A do tego dzieciak z granatem, Gus Fring i zamieszki w wielkim mieście. Ale do pierwszych walk partyzanckich mamy jeszcze trochę czasu, bo premiera gry Far Cry 6 została zaplanowana na początek przyszłego roku.

Wybory prezydenckie. W całym województwie lubelskim było ponad 10 tys. nieważnych głosów
Wybory 2020
galeria

Wybory prezydenckie. W całym województwie lubelskim było ponad 10 tys. nieważnych głosów

W całym województwie wyborcy wrzucili do urn ponad 10 tysięcy nieważnych głosów. Nieważnych kart, na których np. brakowało pieczęci, było znacznie mniej.

Duda zdobył Lubelskie. Ale były też komisje, gdzie wygrał Trzaskowski

Duda zdobył Lubelskie. Ale były też komisje, gdzie wygrał Trzaskowski

Tylko co trzeci wyborca z województwa lubelskiego głosował w drugiej turze wyborów prezydenckich. Kandydat Koalicji Obywatelskiej w naszym regionie z Andrzejem Dudą wygrał w Lublinie, ale poza tym lepsze wyniki od urzędującego prezydenta uzyskiwał jedynie w pojedynczych komisjach.

Weteran z Afganistanu teraz dowodzi 21. batalionem lekkiej piechoty w Lublinie

Weteran z Afganistanu teraz dowodzi 21. batalionem lekkiej piechoty w Lublinie

Dowódcą 21. batalionu lekkiej piechoty w Lublinie został właśnie ppłk Jacek Otręba, który jednocześnie z chwilą objęcia nowych.

Koncert "Camerata Vistula" w Kozłówce
18 lipca 2020, 17:00

Koncert "Camerata Vistula" w Kozłówce

Filharmonia Lubelska zaprasza na kolejny koncert z cyklu "Czas to miłość" realizowanego w hołdzie Prymasowi Tysiąclecia w roku beatyfikacji. 18 lipca o godz. 17 w Kaplicy w Muzeum Zamoyskich w Kozłówce odbędzie się koncert "Camerata Vistula".

Chełm: 106 pomysłów na wydanie 2,5 miliona złotych z budżetu obywatelskiego

Chełm: 106 pomysłów na wydanie 2,5 miliona złotych z budżetu obywatelskiego

Na mural, budki lęgowe dla ptaków czy czujniki czystości powietrza, a nawet nowe chodniki, place zabaw, stojaki na rowery, wycieczki czy kurs języka angielskiego chcą przeznaczyć chełmianie pieniądze z budżetu obywatelskiego. Teraz zgłoszone projekty będą weryfikowane formalnie oraz merytorycznie. Głosowanie jest zaplanowane na pierwszą połowę września tego roku.

Bialska klasa okręgowa wystartuje 16 sieprnia

Bialska klasa okręgowa wystartuje 16 sieprnia

Nowy sezon w bialskiej „okręgówce” rozpocznie się tak jak zazwyczaj w połowie sierpnia, w tym roku będzie to 16 dzień tego miesiąca. Mimo braku spadków w niższych ligach w minionych rozgrywkach, w nadchodzących w dalszym ciągu na tym poziomie wystąpi 14 zespołów.

Pomogą uczniom lubelskich szkół walczyć z nadwagą i otyłością

Pomogą uczniom lubelskich szkół walczyć z nadwagą i otyłością

Wznowiona została akcja bezpłatnych badań w ramach miejskiego programu walki z nadwagą i otyłością u najmłodszych uczniów. Rodzice pierwszo- i drugoklasistów mogą już umawiać dzieci na wizyty, które będą się odbywać w wakacje.

Motor Lublin na dużym minusie. Lista długów klubu

Motor Lublin na dużym minusie. Lista długów klubu

Stratą w wysokości niemal 2,3 mln zł zakończyła zeszły rok spółka Motor Lublin, której większościowym udziałowcem jest miasto – wynika z oficjalnego sprawozdania finansowego złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym. Za ubiegłe lata spółka prowadząca najpopularniejszy z lubelskich klubów piłkarskich wykazała stratę przekraczającą już 13 mln zł.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.