Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

16 grudnia 2018 r.
19:49

S17 Piaski-Hrebenne. Ogłoszą przetarg na opracowanie studium budowy

Autor: Zdjęcie autora (p.p.)
0 26 A A

Drogowcy zrobili pierwszy krok w kierunku budowy S17 pomiędzy Piaskami a granicą z Ukrainą w Hrebennem. W tym tygodniu ogłoszą przetarg na opracowanie studium budowy tego odcinka.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Przetarg na trasę o łącznej długości ok. 120 km podzielony jest na kilka części. Pierwsza dotyczy trzech odcinków o łącznej długości ok. 44 km: od węzła Piaski Wschód przez węzeł Łopiennik (ok. 15,9 km), węzeł Krasnystaw Północ, węzeł Izbica (ok. 17,8 km) do węzła Zamość Sitaniec (ok. 10,3 km).

Druga część obejmuje cztery odcinki realizacyjne o długości ok. 54,2 km, czyli pomiędzy węzłem Zamość Wschód – węzłem Zamość Południe (ok. 12,2 km), węzłem Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (ok. 18 km), obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni o długości ok. 6,7 km) oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,3 km).

– Na te wszystkie odcinki wyłonieni w przetargu wykonawcy będą opracowywać koncepcję programową, czyli dokumentację pokazującą bardziej szczegółowe rozwiązania z uwzględnieniem obsługi ruchu lokalnego – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Oferty od wykonawców otworzymy przed końcem stycznia, a umowy planujemy podpisać w połowie kwietnia 2019.

Realizacja całości drogi ekspresowej S17 od Piask do Hrebennego planowana jest na lata 2021-2025 i ma zapewnione finansowanie w ramach zwiększonego do 135 mld zł limitu wydatków na Program Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). 

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 26

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Krzysiek z Zamościa / 16 grudnia 2018 r. o 23:31
S17 jako najkrótsza droga z Warszawy do Lwowa powinna powstac już dawno i mieć standard autostrady. Zresztą takie były przedwojenne projekty.
Avatar
Bartek / 17 grudnia 2018 r. o 10:24
Dlaczego zawsze pod artykułami o budowie dróg w jakiejkolwiek lokalnej gazecie ludzie zamiast sie cieszyć to tylko hejtują rząd, mówią że to już dawno powinno być zrobione a w naszym regionie narzekają że są obywatelami drugiej kategorii bo "zahut ma lepjej". Januszostwo aż bije w oczy. PiS może sobie narzekać na EU ale te pieniądze ma już zagwarantowane. Nikt im już ich nie zabierze. Na zachodzie budują autostrady w tym samym kierunku w odległości 100km? Jadyne autostrady tam w takiej odległości to A2 i poniemiecka A18. Tej drugiej nie budują, ona tam jest, jedynie wyleją nowy asfalt. Na zachodzie też nie budują autostrad. Jedyna autostrada półnos-południe to A1 w CENTRUM KRAJU. Na zachodzie też nie zbudowali A3 tylko S3. W całej Polsce większość dróg szybkiego ruchu to mają być w większości ekspresówki. A dlaczego? Bo są tańsze a nie są wcale gorsze. W niektórych przypadkach nawet lepsze. Różnicą na korzyść autostrady jest szerokość pasa, minimalny promień łuku i w niektórych przypadkach odległość międze węzłami. Moim zdaniem, jako mieszkańca wioski pod Tomaszowem przez którą biegnie DK 17 ilość węzłów to nawet plus. Gdyby budowali autostrade Zamość dostał by 2 węzły (jeden na północy gdzieś przy obecnej DK17 a drugi na skrzyżowaniu z DK74) Tomaszów by dostał jeden węzeł (pewnie na skrzyżowaniu z DW850). A dzięki ekspresówce Zamość będzie miał z 4 albo 5 węzłów, Tomaszów 2, dalej za tomaszowem Bełżec będzie miał na skrzyżowaniu z DW865, Lubycza będzie miała 1 i ostatni w Hrebennem. Ekspresówka nie będzie tylko do podróżowania daleko albo tylko dla większych miast ale i dla tych mniejszych miasteczek i okolicznych wiosek. A przede wszystkim. Ekspresówka nie może być płatna.
Dlaczego zawsze pod artykułami o budowie dróg w jakiejkolwiek lokalnej gazecie ludzie zamiast sie cieszyć to tylko hejtują rząd, mówią że to już dawno powinno być zrobione a w naszym regionie narzekają że są obywatelami drugiej kategorii bo "zahut ma lepjej". Januszostwo aż bije w oczy. PiS może sobie narzekać na EU ale te pieniądze ma już zagwarantowane. Nikt im już ich nie zabierze. Na zachodzie budują autostrady w tym samym kierunku w odległości 100km? Jadyne autostrady tam w takiej odległości to A2 i poniemiecka A18. Tej drugie... rozwiń
Avatar
Marta / 17 grudnia 2018 r. o 00:46
dr Paweł Janulewicz kiedyś mówił, że powinniśmy zrealizować tzw. szlak staropolski i w pełni się z nim zgadzam.
Avatar
hrubieszowiak / 17 grudnia 2018 r. o 09:11
O czym mowa , jesteśmy traktowani jak obywatele kategori B , po zachodniej stronie autostrada ciągnie się od samej granicy , nowym torem by pozostała alternatywna droga krajowa jak ktoś nie ma ochoty jechać autostradą . Podczas budowy ruch nie był blokowany . Co mamy na wschodzie ? Po starym korycie ,blokują ruch bo alternatywy innego przejazdu nie ma . Można powiedzieć trudno poczekamy aby tylko była ..... tylko co autostrada ? NIE ! droga szybkiego ruchu z betonową nawierzchnią .Zaoszczędzono na mieszkańcach wschodu masę pieniędzy i każą się cieszyć że w ogóle coś się robi . Czy mieszkańcy lubelskiego (nie małego województwa ) zdają sobie sprawę że nie mamy nawet kilometra utostrady ? Ta 17-nastka jest im o tyle na rękę że budując po skosie komunikują wschód -zachód jaki i północ- południe gdy na zachodzie budowane są autostrady w jednym kierunku odległe od siebie nawet 100 km a w lubelskim ekspresówka komunikująca całe województwo . A co z DK 74 , zapowiadano że plany w tym roku i co ?
O czym mowa , jesteśmy traktowani jak obywatele kategori B , po zachodniej stronie autostrada ciągnie się od samej granicy , nowym torem by pozostała alternatywna droga krajowa jak ktoś nie ma ochoty jechać autostradą . Podczas budowy ruch nie był blokowany . Co mamy na wschodzie ? Po starym korycie ,blokują ruch bo alternatywy innego przejazdu nie ma . Można powiedzieć trudno poczekamy aby tylko była ..... tylko co autostrada ? NIE ! droga szybkiego ruchu z betonową nawierzchnią .Zaoszczędzono na mieszkańcach wschodu masę pieniędzy i każą s... rozwiń
Avatar
Gość / 17 grudnia 2018 r. o 08:37
Ruch pasażerski na trasie Lublin Hrebenne Rawa Ruska Lwów powinien przejąć transport kolejowy.Ew przesiadka w Rawie Ruskiej /szeroki tor/Obciążenie ruchem na trasie S 17 zmniejszyłoby się.Do 2005 roku kursował pociąg Warszawa Zachodnia Lublin Rawa Ruska.
Avatar
Gość / 17 grudnia 2018 r. o 18:00
Każda trasa południkowa w europie środkowej jest potrzebna, z Warszawy do Paryża i do Stambułu jest miej więcej tyle samo(ok 1300km) a jedzie się blisko 2x dłużej.
Avatar
Gość / 17 grudnia 2018 r. o 09:04
Nie w przyszłym roku tylko w najbliższym tygodniu treść ogłoszenia pojawi się na stronie GDDKiA
 Czyżby ostatnio ktoś obroty podregulował ?
Avatar
Gość / 17 grudnia 2018 r. o 11:41
A może bardziej merytorycznie? Może z perspektywy małego miasta wydaje się, że lubelskie jest najważniejsze, ale to złudzenie. Nie liczę na żadną odpowiedź, bo co możesz napisać merytorycznego. 1.           Czy to jakaś hańba dla lubelskiego, że budują betonową drogę ekspresową? Wiesz, że różnica w standardzie tej drogi nie będzie duża w porównaniu z autostradą: 2x2 pasy z rezerwą na trzeci? Też będą węzły, miejsca obsługi podróżnych, barierki, ekrany itp. Napisałeś, że zaoszczędzono na mieszkańcach lubelskiego masę pieniędzy przez to. Pewnie wiesz ile i na czym. Ile konkretnie? Czy może nie wiesz, ale i tak wypowiesz się? 2.           Znasz pomiary natężenia ruchu na drogach krajowych? Wiem, że może to wydawać ci się nieprawdopodobne, ale natężenie ruchu między Warszawa a Lublinem jest średnie w skali kraju (15-18 tys pojazdów na dobę). I zauważ, że ta budowa jest mocno zaawansowana. 3.           Natomiast ruch między Piaskami a Hrebennem jest stosunkowo mały (5-10 tys pojazdów na dobę)  jeśli porówna się z innymi drogami w kraju. 4.           Pisałeś, że nie ma autostrady. Nie ma, ale dokumentacja jest w opracowaniu. Może nie hula tam wiatr, ale ruch między Siedlcami a Terespolem jest też stosunkowo mały w skali kraju (5-11 tys na dobę). Nie chce mi się więcej pisać. Napisz komu innemu zabrać by wystarczyło pieniędzy na drogi w lubelskiem? Jakiej drogi nie budować? Nie zaczęły się jeszcze te budowy więc może wylotówki z Warszawy na Gdańska (ruch 30-50 tys na dobę), może północnej obwodnicy Krakowa (pewnie będzie ze 20-30 tys na dobę), czy trzeciego pasa na A2 (40-60 tys na dobę)? Czy tylko tak sobie ponarzekałeś?
 Nie zagaduj miiły nie zagaduj. Napisz, ile wg. Ciebie ciągnie się temat A2 ? Lublin  miałby guzik, gdyby nie protesty. Na A2 mają być trzecie pasy a tu nic. Równego traktowania nie było.
 Nie zagaduj miiły nie zagaduj. Napisz, ile wg. Ciebie ciągnie się temat A2 ? Lublin  miałby guzik, gdyby nie protesty. Na A2 mają być trzecie pasy a tu nic. Równego traktowania nie było. rozwiń
Avatar
Gosc / 17 grudnia 2018 r. o 10:47
Dlaczego zawsze pod artykułami o budowie dróg w jakiejkolwiek lokalnej gazecie ludzie zamiast sie cieszyć to tylko hejtują rząd, mówią że to już dawno powinno być zrobione a w naszym regionie narzekają że są obywatelami drugiej kategorii bo "zahut ma lepjej". Januszostwo aż bije w oczy. PiS może sobie narzekać na EU ale te pieniądze ma już zagwarantowane. Nikt im już ich nie zabierze. Na zachodzie budują autostrady w tym samym kierunku w odległości 100km? Jadyne autostrady tam w takiej odległości to A2 i poniemiecka A18. Tej drugiej nie budują, ona tam jest, jedynie wyleją nowy asfalt. Na zachodzie też nie budują autostrad. Jedyna autostrada półnos-południe to A1 w CENTRUM KRAJU. Na zachodzie też nie zbudowali A3 tylko S3. W całej Polsce większość dróg szybkiego ruchu to mają być w większości ekspresówki. A dlaczego? Bo są tańsze a nie są wcale gorsze. W niektórych przypadkach nawet lepsze. Różnicą na korzyść autostrady jest szerokość pasa, minimalny promień łuku i w niektórych przypadkach odległość międze węzłami. Moim zdaniem, jako mieszkańca wioski pod Tomaszowem przez którą biegnie DK 17 ilość węzłów to nawet plus. Gdyby budowali autostrade Zamość dostał by 2 węzły (jeden na północy gdzieś przy obecnej DK17 a drugi na skrzyżowaniu z DK74) Tomaszów by dostał jeden węzeł (pewnie na skrzyżowaniu z DW850). A dzięki ekspresówce Zamość będzie miał z 4 albo 5 węzłów, Tomaszów 2, dalej za tomaszowem Bełżec będzie miał na skrzyżowaniu z DW865, Lubycza będzie miała 1 i ostatni w Hrebennem. Ekspresówka nie będzie tylko do podróżowania daleko albo tylko dla większych miast ale i dla tych mniejszych miasteczek i okolicznych wiosek. A przede wszystkim. Ekspresówka nie może być płatna.
 Ta ekspresowka platna nie moze byc
 Ta ekspresowka platna nie moze byc rozwiń
Avatar
Gość / 17 grudnia 2018 r. o 09:57
O czym mowa , jesteśmy traktowani jak obywatele kategori B , po zachodniej stronie autostrada ciągnie się od samej granicy , nowym torem by pozostała alternatywna droga krajowa jak ktoś nie ma ochoty jechać autostradą . Podczas budowy ruch nie był blokowany . Co mamy na wschodzie ? Po starym korycie ,blokują ruch bo alternatywy innego przejazdu nie ma . Można powiedzieć trudno poczekamy aby tylko była ..... tylko co autostrada ? NIE ! droga szybkiego ruchu z betonową nawierzchnią .Zaoszczędzono na mieszkańcach wschodu masę pieniędzy i każą się cieszyć że w ogóle coś się robi . Czy mieszkańcy lubelskiego (nie małego województwa ) zdają sobie sprawę że nie mamy nawet kilometra utostrady ? Ta 17-nastka jest im o tyle na rękę że budując po skosie komunikują wschód -zachód jaki i północ- południe gdy na zachodzie budowane są autostrady w jednym kierunku odległe od siebie nawet 100 km a w lubelskim ekspresówka komunikująca całe województwo . A co z DK 74 , zapowiadano że plany w tym roku i co ?
 Autostrady nie mamy, bo orzeczono, że tu tylko hula wiatr. Przynajmniej rękawy ostrzegawcze by zamontowano. :-) Może jednak tym razem coś drgnie.
 Autostrady nie mamy, bo orzeczono, że tu tylko hula wiatr. Przynajmniej rękawy ostrzegawcze by zamontowano. :-) Może jednak tym razem coś drgnie. rozwiń
Avatar
Gość / 18 grudnia 2018 r. o 07:34
Zgadzam powinny być realizowane wszystkie przedwojenne projekty. z lat 30stych Ale także droga Poznań Kraków dziwne zapomniana, a planowa także przed wojną. A istotna trasa już od czasów Mieszka i Chrobrego. ******zamkipolskie.com/ostrow/ostrow.html ***s://***wykop.pl/link/3602541/mapa-drog-przedwojennej-polski-z-1936-roku/
Avatar
Gość / 17 grudnia 2018 r. o 19:32
Długo się ciągnie, ale to tak samo jak temat wszystkich innych dróg w Polsce. Lubelskie nie jest w tym zakresie bardziej w tyle niż inne województwa. Buduje się S17, zaraz zaczną się realne prace na S19, będzie przebudowa DK74 i w opracowaniu koncepcja A2. To jest niby to poszkodowanie województwa? A na A2 dobudowany zostanie się trzeci  pas ze względu na natężenie ruchu. I nie zgaduję jakie to natężenie jest. Podane liczby (poza północną obwodnicą Krakowa, bo jej jeszcze nie ma) są z pomiarów natężęnia ruchu robionego przez GDDKiA. Ale niby zgaduję bo okazuje się że nie można obronić tezy o poszkodowaniu lubelskiego? Życzę trochę szerszego spojrzenia niż własny ogródek i trochę rozejrzenia się jak sytuacja wygląda w innych miejscach.
 W latach 90-tych, za czasów województwa bialskopodlaskiego, sprawa A2 była bardziej zaawansowana niż obecnie, przymierzano się do wykonawstwa. Za życzenia dzięki i nie zagaduj miły nie zagaduj. ;-)
 W latach 90-tych, za czasów województwa bialskopodlaskiego, sprawa A2 była bardziej zaawansowana niż obecnie, przymierzano się do wykonawstwa. Za życzenia dzięki i nie zagaduj miły nie zagaduj. ;-) rozwiń
Avatar
Gość / 17 grudnia 2018 r. o 18:00
Każda trasa południkowa w europie środkowej jest potrzebna, z Warszawy do Paryża i do Stambułu jest miej więcej tyle samo(ok 1300km) a jedzie się blisko 2x dłużej.
Avatar
jak / 17 grudnia 2018 r. o 14:34
Długo się ciągnie, ale to tak samo jak temat wszystkich innych dróg w Polsce. Lubelskie nie jest w tym zakresie bardziej w tyle niż inne województwa. Buduje się S17, zaraz zaczną się realne prace na S19, będzie przebudowa DK74 i w opracowaniu koncepcja A2. To jest niby to poszkodowanie województwa? A na A2 dobudowany zostanie się trzeci  pas ze względu na natężenie ruchu. I nie zgaduję jakie to natężenie jest. Podane liczby (poza północną obwodnicą Krakowa, bo jej jeszcze nie ma) są z pomiarów natężęnia ruchu robionego przez GDDKiA. Ale niby zgaduję bo okazuje się że nie można obronić tezy o poszkodowaniu lubelskiego? Życzę trochę szerszego spojrzenia niż własny ogródek i trochę rozejrzenia się jak sytuacja wygląda w innych miejscach.
Długo się ciągnie, ale to tak samo jak temat wszystkich innych dróg w Polsce. Lubelskie nie jest w tym zakresie bardziej w tyle niż inne województwa. Buduje się S17, zaraz zaczną się realne prace na S19, będzie przebudowa DK74 i w opracowaniu koncepcja A2. To jest niby to poszkodowanie województwa? A na A2 dobudowany zostanie się trzeci  pas ze względu na natężenie ruchu. I nie zgaduję jakie to natężenie jest. Podane liczby (poza północną obwodnicą Krakowa, bo jej jeszcze nie ma) są z pomiarów natężęnia ruchu robionego przez GDDKiA. Ale ni... rozwiń
Avatar
Doctor / 17 grudnia 2018 r. o 13:51
Barek to gość, który kuma temat. Jego słuchajcie.
Avatar
Gość / 17 grudnia 2018 r. o 11:41
A może bardziej merytorycznie? Może z perspektywy małego miasta wydaje się, że lubelskie jest najważniejsze, ale to złudzenie. Nie liczę na żadną odpowiedź, bo co możesz napisać merytorycznego. 1.           Czy to jakaś hańba dla lubelskiego, że budują betonową drogę ekspresową? Wiesz, że różnica w standardzie tej drogi nie będzie duża w porównaniu z autostradą: 2x2 pasy z rezerwą na trzeci? Też będą węzły, miejsca obsługi podróżnych, barierki, ekrany itp. Napisałeś, że zaoszczędzono na mieszkańcach lubelskiego masę pieniędzy przez to. Pewnie wiesz ile i na czym. Ile konkretnie? Czy może nie wiesz, ale i tak wypowiesz się? 2.           Znasz pomiary natężenia ruchu na drogach krajowych? Wiem, że może to wydawać ci się nieprawdopodobne, ale natężenie ruchu między Warszawa a Lublinem jest średnie w skali kraju (15-18 tys pojazdów na dobę). I zauważ, że ta budowa jest mocno zaawansowana. 3.           Natomiast ruch między Piaskami a Hrebennem jest stosunkowo mały (5-10 tys pojazdów na dobę)  jeśli porówna się z innymi drogami w kraju. 4.           Pisałeś, że nie ma autostrady. Nie ma, ale dokumentacja jest w opracowaniu. Może nie hula tam wiatr, ale ruch między Siedlcami a Terespolem jest też stosunkowo mały w skali kraju (5-11 tys na dobę). Nie chce mi się więcej pisać. Napisz komu innemu zabrać by wystarczyło pieniędzy na drogi w lubelskiem? Jakiej drogi nie budować? Nie zaczęły się jeszcze te budowy więc może wylotówki z Warszawy na Gdańska (ruch 30-50 tys na dobę), może północnej obwodnicy Krakowa (pewnie będzie ze 20-30 tys na dobę), czy trzeciego pasa na A2 (40-60 tys na dobę)? Czy tylko tak sobie ponarzekałeś?
 Nie zagaduj miiły nie zagaduj. Napisz, ile wg. Ciebie ciągnie się temat A2 ? Lublin  miałby guzik, gdyby nie protesty. Na A2 mają być trzecie pasy a tu nic. Równego traktowania nie było.
 Nie zagaduj miiły nie zagaduj. Napisz, ile wg. Ciebie ciągnie się temat A2 ? Lublin  miałby guzik, gdyby nie protesty. Na A2 mają być trzecie pasy a tu nic. Równego traktowania nie było. rozwiń
Avatar
jak / 17 grudnia 2018 r. o 10:52
A może bardziej merytorycznie? Może z perspektywy małego miasta wydaje się, że lubelskie jest najważniejsze, ale to złudzenie.   Nie liczę na żadną odpowiedź, bo co możesz napisać merytorycznego.   1.        Czy to jakaś hańba dla lubelskiego, że budują betonową drogę ekspresową? Wiesz, że różnica w standardzie tej drogi nie będzie duża w porównaniu z autostradą: 2x2 pasy z rezerwą na trzeci? Też będą węzły, miejsca obsługi podróżnych, barierki, ekrany itp. Napisałeś, że zaoszczędzono na mieszkańcach lubelskiego masę pieniędzy przez to. Pewnie wiesz ile i na czym. Ile konkretnie? Czy może nie wiesz, ale i tak wypowiesz się?   2.        Znasz pomiary natężenia ruchu na drogach krajowych? Wiem, że może to wydawać ci się nieprawdopodobne, ale natężenie ruchu między Warszawa a Lublinem jest średnie w skali kraju (15-18 tys pojazdów na dobę). I zauważ, że ta budowa jest mocno zaawansowana.   3.        Natomiast ruch między Piaskami a Hrebennem jest stosunkowo mały (5-10 tys pojazdów na dobę)  jeśli porówna się z innymi drogami w kraju.     4.        Pisałeś, że nie ma autostrady. Nie ma, ale dokumentacja jest w opracowaniu. Może nie hula tam wiatr, ale ruch między Siedlcami a Terespolem jest też stosunkowo mały w skali kraju (5-11 tys na dobę).   Nie chce mi się więcej pisać. Napisz komu innemu zabrać by wystarczyło pieniędzy na drogi w lubelskiem? Jakiej drogi nie budować? Nie zaczęły się jeszcze te budowy więc może wylotówki z Warszawy na Gdańska (ruch 30-50 tys na dobę), może północnej obwodnicy Krakowa (pewnie będzie ze 20-30 tys na dobę), czy trzeciego pasa na A2 (40-60 tys na dobę)? Czy tylko tak sobie ponarzekałeś?
A może bardziej merytorycznie? Może z perspektywy małego miasta wydaje się, że lubelskie jest najważniejsze, ale to złudzenie.   Nie liczę na żadną odpowiedź, bo co możesz napisać merytorycznego.   1.        Czy to jakaś hańba dla lubelskiego, że budują betonową drogę ekspresową? Wiesz, że różnica w standardzie tej drogi nie będzie duża w porównaniu z autostradą: 2x2 pasy z rezerwą na trzeci? Też będą węzły, miejsca obsługi podróżnych, barierki, ekrany itp. Napisałeś, że zaoszczędzono na mieszkańcach lubelskiego masę pieniędzy przez... rozwiń
Avatar
Gosc / 17 grudnia 2018 r. o 10:48
Dlaczego zawsze pod artykułami o budowie dróg w jakiejkolwiek lokalnej gazecie ludzie zamiast sie cieszyć to tylko hejtują rząd, mówią że to już dawno powinno być zrobione a w naszym regionie narzekają że są obywatelami drugiej kategorii bo "zahut ma lepjej". Januszostwo aż bije w oczy. PiS może sobie narzekać na EU ale te pieniądze ma już zagwarantowane. Nikt im już ich nie zabierze. Na zachodzie budują autostrady w tym samym kierunku w odległości 100km? Jadyne autostrady tam w takiej odległości to A2 i poniemiecka A18. Tej drugiej nie budują, ona tam jest, jedynie wyleją nowy asfalt. Na zachodzie też nie budują autostrad. Jedyna autostrada półnos-południe to A1 w CENTRUM KRAJU. Na zachodzie też nie zbudowali A3 tylko S3. W całej Polsce większość dróg szybkiego ruchu to mają być w większości ekspresówki. A dlaczego? Bo są tańsze a nie są wcale gorsze. W niektórych przypadkach nawet lepsze. Różnicą na korzyść autostrady jest szerokość pasa, minimalny promień łuku i w niektórych przypadkach odległość międze węzłami. Moim zdaniem, jako mieszkańca wioski pod Tomaszowem przez którą biegnie DK 17 ilość węzłów to nawet plus. Gdyby budowali autostrade Zamość dostał by 2 węzły (jeden na północy gdzieś przy obecnej DK17 a drugi na skrzyżowaniu z DK74) Tomaszów by dostał jeden węzeł (pewnie na skrzyżowaniu z DW850). A dzięki ekspresówce Zamość będzie miał z 4 albo 5 węzłów, Tomaszów 2, dalej za tomaszowem Bełżec będzie miał na skrzyżowaniu z DW865, Lubycza będzie miała 1 i ostatni w Hrebennem. Ekspresówka nie będzie tylko do podróżowania daleko albo tylko dla większych miast ale i dla tych mniejszych miasteczek i okolicznych wiosek. A przede wszystkim. Ekspresówka nie może być płatna.
 Ta ekspresowka platna nie moze byc. a s-17 piaski-kurow to jaka jest? busy, ciezarowe, autobusy placa za przejazd, a w przyszlosci i osobowki beda placic. I nie gadaj ze Zamosc by 3 wezlow nie mial jakby autostradr zrobili. Rzeszow ma 3 wezly autostradowe: Rzeszow wschod, Rzeszow polnoc i Rzeszow zachod. 
 Ta ekspresowka platna nie moze byc. a s-17 piaski-kurow to jaka jest? busy, ciezarowe, autobusy placa za przejazd, a w przyszlosci i osobowki beda placic. I nie gadaj ze Zamosc by 3 wezlow nie mial jakby autostradr zrobili. Rzeszow ma 3 wezly autostradowe: Rzeszow wschod, Rzeszow polnoc i Rzeszow zachod.  rozwiń
Avatar
Gosc / 17 grudnia 2018 r. o 10:47
Dlaczego zawsze pod artykułami o budowie dróg w jakiejkolwiek lokalnej gazecie ludzie zamiast sie cieszyć to tylko hejtują rząd, mówią że to już dawno powinno być zrobione a w naszym regionie narzekają że są obywatelami drugiej kategorii bo "zahut ma lepjej". Januszostwo aż bije w oczy. PiS może sobie narzekać na EU ale te pieniądze ma już zagwarantowane. Nikt im już ich nie zabierze. Na zachodzie budują autostrady w tym samym kierunku w odległości 100km? Jadyne autostrady tam w takiej odległości to A2 i poniemiecka A18. Tej drugiej nie budują, ona tam jest, jedynie wyleją nowy asfalt. Na zachodzie też nie budują autostrad. Jedyna autostrada półnos-południe to A1 w CENTRUM KRAJU. Na zachodzie też nie zbudowali A3 tylko S3. W całej Polsce większość dróg szybkiego ruchu to mają być w większości ekspresówki. A dlaczego? Bo są tańsze a nie są wcale gorsze. W niektórych przypadkach nawet lepsze. Różnicą na korzyść autostrady jest szerokość pasa, minimalny promień łuku i w niektórych przypadkach odległość międze węzłami. Moim zdaniem, jako mieszkańca wioski pod Tomaszowem przez którą biegnie DK 17 ilość węzłów to nawet plus. Gdyby budowali autostrade Zamość dostał by 2 węzły (jeden na północy gdzieś przy obecnej DK17 a drugi na skrzyżowaniu z DK74) Tomaszów by dostał jeden węzeł (pewnie na skrzyżowaniu z DW850). A dzięki ekspresówce Zamość będzie miał z 4 albo 5 węzłów, Tomaszów 2, dalej za tomaszowem Bełżec będzie miał na skrzyżowaniu z DW865, Lubycza będzie miała 1 i ostatni w Hrebennem. Ekspresówka nie będzie tylko do podróżowania daleko albo tylko dla większych miast ale i dla tych mniejszych miasteczek i okolicznych wiosek. A przede wszystkim. Ekspresówka nie może być płatna.
 Ta ekspresowka platna nie moze byc
 Ta ekspresowka platna nie moze byc rozwiń
Avatar
Gosc / 17 grudnia 2018 r. o 10:45
Ta ekspresowka platna nie moze byc
Zobacz wszystkie komentarze 26

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wojewoda częściowo unieważnia plan, nowych mieszkań może nie być. Rada dzielnicy protestowała już wcześniej

Wojewoda częściowo unieważnia plan, nowych mieszkań może nie być. Rada dzielnicy protestowała już wcześniej

Wojewoda unieważnił częściowo plan zagospodarowania terenu między ZUS a biurowcami przy ul. Wallenroda. Radni uchwalili w listopadzie, że na obszarze usług aż 70 proc. budynków mogą zająć mieszkania. Wojewoda uznał, że to wbrew przepisom.

Świąteczne śpiewanie w CSK. "Christmas Carols" w wykonaniu artystów Wydziału Jazzu Szkoły Muzycznej
2 grudnia 2022, 20:00

Świąteczne śpiewanie w CSK. "Christmas Carols" w wykonaniu artystów Wydziału Jazzu Szkoły Muzycznej

W ramach cyklu "Młode CSK", Centrum Spotkania Kultur zaprasza na koncert "Christmas Carols" w wykonaniu artystów Wydziału Jazzu Szkoły Muzycznej, który odbędzie się 2 grudnia o godz. 20.

Robert Różański (Victoria Parczew): Odczuwamy niedosyt

Robert Różański (Victoria Parczew): Odczuwamy niedosyt

Rozmowa z Robertem Różańskim, trenerem Victorii Parczew, beniaminka keeza bialskiej klasy okręgowej

Będą u nas kształcić ukraińskie programistki

Będą u nas kształcić ukraińskie programistki

Co najmniej 30 tys. uchodźczyń z Ukrainy ma zostać przeszkolonych m.in. w Lublinie w zakresie IT. To pomysł na rozwiązanie problemu braku informatyków na polskim rynku pracy, ale i wsparcie odbudowy ukraińskiej gospodarki po zakończeniu trwającej za naszą wschodnią granicą wojny.

W Zamościu artystyczna instalacja zamiast iluminacji. Ale wydatek będzie
galeria

W Zamościu artystyczna instalacja zamiast iluminacji. Ale wydatek będzie

Miało nie być bardzo kosztownych, a na dodatek pożerających prąd iluminacji i ich nie będzie, ale to nie oznacza, że Zamość nie przystroi się na święta. Tyle, że w tym roku inaczej, niż dotychczas i o połowę taniej. Ale ponad 60 tys. zł na artystyczne ozdoby miasto wyda.

Festiwal kolęd wraca do Domu Chemika

Festiwal kolęd wraca do Domu Chemika

Po sześciu latach laureaci Ogólnopolskiego Festiwalu Kolęd wystąpią na żywo w sali widowiskowej Puławskiego Ośrodka Kultury. Koncert laureatów zaplanowano na 8 stycznia. Organizatorzy wydarzenia czekają na zgłoszenia artystów z całego kraju.

Jak poradzić sobie z nadpobudliwym psem?

Jak poradzić sobie z nadpobudliwym psem?

Psy z natury mają dużo energii i nie chcemy tego w nich zmieniać. Ale kiedy radość życia twojego psiego towarzysza staje się dla ciebie uciążliwa, nie pozwala ci spać w nocy, powoduje stres i dyskomfort, albo owocuje zniszczonymi meblami, możesz wziąć pod uwagę stosowanie olejku CBD.

Ashwagandha w kroplach. Na co zwrócić uwagę, wybierając preparat?

Ashwagandha w kroplach. Na co zwrócić uwagę, wybierając preparat?

Ashwagandha to roślina zielarska, która w ostatnich latach cieszy się sporym zainteresowaniem konsumentów. Jej naturalny obszar występowania obejmuje Indie, Bangladesz, Pakistan i Sri Lankę. Z biologicznego punktu widzenia jest to roślina psiankowata, czyli blisko spokrewniona z pomidorem i ziemniakiem. Ashwagandha wykazuje działanie tonizujące i zalicza się ją do adaptogenów. Na rynku występuje w formie suplementów diety w proszku, kapsułkach i płynie. Ze względu na przyswajalność najlepsza jest ashwagandha w kroplach. Na co zwrócić uwagę, wybierając preparat?

Czy łatwo jest znaleźć pracę za granicą?

Czy łatwo jest znaleźć pracę za granicą?

Z pracą, jak to z pracą, wszystko zależy od tego, czego i gdzie szukamy. Do tego trzeba szukać z głową, czyli przeglądając samodzielne ogłoszenia sprawdzać potencjalnych pracodawców lub zdecydować się na pośrednictwo agencji pracy. Jeździmy najczęściej do krajów UE, bo tam rynek pracy jest dla nas otwarty, jednak przed wyborem kraju powinniśmy się czegoś o nim dowiedzieć, a nie jechać w ciemno.

Drogo jak za barszcz z uszkami. Sprawdzamy ceny świątecznych dań w Lublinie

Drogo jak za barszcz z uszkami. Sprawdzamy ceny świątecznych dań w Lublinie

To będą kolejne drogie święta. Restauratorzy podali właśnie ceny wigilijnego cateringu i przekonują, że część podwyżek wzięli na siebie. Tłumaczą, że klienci sami by tego nie udźwignęli.

Zamość. Dopieszczą korony pomnikom przyrody

Zamość. Dopieszczą korony pomnikom przyrody

Na tysiące drzew rosnących w Zamościu 30 jest pomnikami przyrody. Jeszcze przed świętami samorząd się nimi zajmie. Zgodę na przeprowadzenie zabiegów pielęgnacyjnych wyraziła Rada Miasta.

LZS Dobryń zamyka tabelę Keeza bialskiej klasy okręgowej. Wiosną ciężka batalia o utrzymanie?

LZS Dobryń zamyka tabelę Keeza bialskiej klasy okręgowej. Wiosną ciężka batalia o utrzymanie?

Runda rewanżowa minionego sezonu była bardzo udana dla podopiecznych grającego trenera Marcina Korneluka

Patronem nowego ronda w Dęblinie będą kolejarze

Patronem nowego ronda w Dęblinie będą kolejarze

We wtorek zakończyły się konsultacje społeczne, które miały na celu wybranie patrona dla nowego ronda w Dęblinie, które powstało u zbiegu ul. Wiślanej z nowym odcinkiem drogi wojewódzkiej 801. Spośród trzech propozycji, zdecydowana większość głosujących opowiedziała się za „Rondem Kolejarzy Dęblińskich”.

W tym gabinecie kosmetologicznym zabiegi przeprowadzają studenci. Ceny mają być atrakcyjne

W tym gabinecie kosmetologicznym zabiegi przeprowadzają studenci. Ceny mają być atrakcyjne

Zabiegi na twarz, ciało, dłonie i stopy – wszystko to będą oferowali studenci kierunku kosmetologia w nowo otwartym Uniwersyteckim Gabinecie Kosmetologicznym. Jako że chodzi tu także o naukę, ceny zabiegów mają być niskie.

Śmieci, podatki i pies. Będzie podwyżka w Kraśniku?

Śmieci, podatki i pies. Będzie podwyżka w Kraśniku?

W Kraśniku szykuje się podwyżka opłat za śmieci, o ile propozycję burmistrza poprze większość radnych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium