Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Radosnych Świąt Bożego Narodzenia naszym drogim Czytelnikom życzy Redakcja Dziennika Wschodniego
Reklama Nowy rytm - ten sam Dziennik Wschodni! Zamów prenumeratę już dziś

Ufff… Na ulice Lublina jednak wyjadą brakujące autobusy przegubowe

Udało się rozstrzygnąć przetarg na kursowanie dużych autobusów na trzech liniach komunikacyjnych. Udało się za drugim podejściem.
Ufff… Na ulice Lublina jednak wyjadą brakujące autobusy przegubowe
Autobusy mają jeździć np. na trasie linii nr 31

Autor: Archiwum

–  Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia przez okres  48 miesięcy od daty rozpoczęcia świadczenia usługi. Rozpoczęcie świadczenia usługi przewozu regularnego osób zgodnie z ustaleniami stron nastąpi w terminie do 1 miesiąca od daty zawarcia umowy – informuje Monika Fisz, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Oznacza to, że powoli kończy się serial przetargowy i kłopoty związane w brakiem autobusów przegubowych w Lublinie. A to, nie trzeba chyba tłumaczyć, oznaczało że w trasy wysyłane były krótsze pojazdy. To z kolei oznaczało, że były one zatłoczone.

W wielkim skrócie: w pierwszym przetargu na świadczenie usług przewozowych ZTM nie udało się wybrać firm na cały zakres zamówienia. Zarząd szacował, że za cztery lata obsługiwania linii dwunastoma autobusami przegubowymi zapłaci niecałe 26,7 mln zł. Tymczasem najtańsza oferta opiewała na 30,8 mln zł. I umowy nie podpisano.

>>Przegubowy problem ZTM<<

ZTM powtórzył postępowanie i tym razem się udało. Najkorzystniejszą ofertą złożyło konsorcjum Irex. To 26 mln 649 tys. zł. – Kwota jaką zamawiający przeznaczył na sfinansowanie przedsięwzięcia to 26 mln 670 tys. zł – uzupełnia Fisz.

Irex ma obsługiwać linie nr 20, 31 i 39. Firma ma wysłać na ulice 10 autobusów klasy mega, wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2013 r. Mają to być niskopodłogowe przegubowce  wyposażone w tzw. „przyklęk” i pochylnie  dla wózków. Obowiązkowa jest także klimatyzacja, kamery monitoringu i biletomaty.

– Liczba miejsc siedzących dla pasażerów: minimum 38. Łączna liczba miejsc dla pasażerów: minimum 135, wydzielona przestrzeń przeznaczona do przewozu wózka inwalidzkiego oraz wózka dziecięcego – wylicza Fisz.


Podziel się
Oceń

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama