Lublin: profesjonalne szkolenia mogą być szczepionką biznesową dla firm. Warto inwestować w rozwój kompetencji miękkich – wynika z badań. Wybór jest duży: szkolenia sprzedażowe, menedżerskie, dotyczące kreatywności i pracy zespołowej. Firm w Lublinie również jest wiele: ponad 45 tysięcy. Jak szkolić pracowników? Na co zwrócić uwagę? Jak wybrać profesjonalną firmę szkoleniową w Lublinie?
Kompetencje miękkie są coraz ważniejsze dla odniesienia sukcesu. Trend jest wyraźny. Według badania, przeprowadzonego wśród ponad 2000 osób dorosłych przez Harris Poll, globalną firmę badawczą, kompetencje miękkie są nawet ważniejsze od doświadczenia. Wyniki badania dowodzą, że 75 procent amerykańskich pracodawców najprawdopodobniej zatrudniłoby kandydata, który posiada umiejętności miękkie, ale nie ma odpowiedniego doświadczenia czy kwalifikacji — podaje na swoich stronach firma szkoleniowa Delta Training.
Kompetencje miękkie kluczowe w epoce sztucznej inteligencji
Kompetencje miękkie sprawiają, że pracownicy są dobrze przygotowani do szybko zmieniającego się krajobrazu zatrudnienia, zwłaszcza w czasach niepewności. Gdy pamiętamy pandemię, mamy jedną z najwyższych w Europie inflację, wojnę obok, sztuczna inteligencja szybko się rozwija. Dostosowanie się do nowych warunków, technologii i środowiska ma kluczowe znaczenie.
W Wielkiej Brytanii przeprowadzono badanie ankietowe wśród 198 pracodawców. Okazało się, że bardziej cenią absolwentów, którzy potrafią się dobrze komunikować, pracować zespołowo, są pewni siebie i analityczni, niż tych posiadających głęboką wiedzę techniczną. To duża zmiana, która dokonała się raptem w ciągu dwóch lat. Dotychczas brytyjscy pracodawcy uważali, że najważniejsza jest wiedza techniczna.
Dobre firmy szkoleniowe w Lublinie
Jednak wybór odpowiedniej firmy szkoleniowej nie jest prosty. Rynek szkoleniowy jest konkurencyjny. Nie tylko w Lublinie. Łatwo się naciąć. Dlatego wybierając firmę szkoleniową do współpracy, unikaj takich, które swoje rozwiązania opierają wyłącznie na doświadczeniach pojedynczych osób: trenerach, czy menedżerach. Lepiej zdecydować się na firmę, która projektuje swoje szkolenia i warsztaty na podstawie rzetelnych, potwierdzonych w wielu eksperymentach, wynikach badań i zweryfikowanych już w praktyce biznesowej, w codziennym życiu zawodowym. – Takie podejście daje gwarancję, że różne formaty i narzędzia szkoleniowe zadziałają niezależnie od branży. Mamy nad tym kontrolę, bo wiemy, jakie mechanizmy psychologiczne stoją za poszczególnymi technikami. W swoich rozwiązaniach opieramy się na ekonomii behawioralnej i psychologii społecznej – mówi Piotr Juszczak, sam z wykształcenia psycholog społeczny i partner w firmie szkoleniowej Delta Training, która funkcjonuje na rynku nieprzerwanie od 15 lat. – Oczywiście, w związku z tym, że specjalizujemy się w szkoleniach biznesowych szytych na miarę dla firm, to wszystkie ćwiczenia i kejsy dopasowujemy do świata biznesowego klienta. Poznajemy język, produkty i usługi. Chcemy jak najlepiej zrozumieć biznes naszego klienta, jego potrzeby. Takie podejście zwiększa efektywność i skuteczność szkolenia. Pomaga osiągnąć cele szkoleniowe – dodaje Juszczak z Delta Training.
Szkolenia sprzedażowe w Lublinie
Chcąc wzmocnić dział handlowy, siły sprzedaży, szefowie powinni dobrze przygotować zespół do udziału w szkoleniu, czyli precyzyjnie określić potrzeby biznesowe, szkoleniowe. Jedno z drugim musi być ściśle powiązane. Ważna jest zatem odpowiedź na pytanie, jakie cele biznesowe mamy osiągnąć i jakie umiejętności, wiedzę, postawy są potrzebne do ich realizacji. Wybierając firmę szkoleniową, menedżer sprzedaży i HR, powinni zwrócić uwagę, czy firma dopasuje szkolenie do organizacji. Szkolenie musi być dostosowane do firmy, odzwierciedlać realne sytuacje, z którymi mają do czynienia na co dzień sprzedawcy. Na szkoleniu powinny być wykorzystywane produkty, czy usługi oferowane przez firmę, a nie uniwersalne ćwiczenia. Dorośli uczą się przez działanie, doświadczenie, więc najlepsze szkolenie sprzedażowe musi być wysoce interaktywne. Niezależnie od tego, czy toczy się na sali szkoleniowej, czy też jest prowadzone online.
Know-how firmy szkoleniowej
Firm szkoleniowych jest wiele. Mechanizmy psychologiczne są uniwersalne. Działają tak samo niezależnie od firmy i branży. Dlatego wybierając firmę szkoleniową, zwróć uwagę, na czym opiera ona swoje know-how. Dobrze by była to rzetelna wiedza, potwierdzona wieloma badaniami, jak szczepionka. Firma Delta Training prowadzi nie tylko szkolenia sprzedażowe (np. techniki sprzedaży, profesjonalna obsługa klientów, obsługa trudnego klienta, merchandising), ale również szkolenia menedżerskie (np. motywowanie pracowników, zarządzanie zespołem, feedback - informacja zwrotna), szkolenia z rozwoju osobistego, szkolenia z pracy zespołowej (np. szkolenie Insights Discovery, współpraca w zespole, komunikacja w zespole), kreatywności. Firma wprowadziła na rynek unikatowe szkolenia z komunikacji e-mailowej. Przeprowadza raz w roku ogólnopolskie badanie "Indeks Mail", by śledzić trendy w zawodowej komunikacji przez e-mail. Specjalizuje się w szkoleniach zamkniętych. Delta Training prowadzi też szkolenia dofinansowane z KFS. Warto sięgnąć nawet po 80 proc. dofinansowania. Wydzielony w strukturach Delta Training zespół odpowiada za wspieranie procesów rekrutacyjnych poprzez Assessment Center i diagnozę służącą rozwojowi pracowników: Development Center. Warto zadbać o swoich pracowników, a tym samym rozwój całej firmy. W końcu firma, to ludzie.