Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Radosnych Świąt Bożego Narodzenia naszym drogim Czytelnikom życzy Redakcja Dziennika Wschodniego
Reklama

To nie pracownica banku do niej zadzwoniła. Kobieta straciła 11.5 tys. zł

Mieszkanka Białej Podlaskiej straciła 11.5 tys. zł - myślała, że rozmawia z pracownicą banku. Okazało się jednak, że podała swoje wrażliwe dane oszustom
To nie pracownica banku do niej zadzwoniła. Kobieta straciła 11.5 tys. zł

Kobieta zgłosiła się na policję w czwartek.

- Z informacji przekazanej przez zgłaszającą wynikało, że dzień wcześniej na jej telefon zadzwoniła nieznajoma kobieta, która oświadczyła, że na koncie pokrzywdzonej będzie uruchomiona procedura blokowania i za chwilę skontaktuje się z nią "ktoś z centrali". Zanim pokrzywdzona zdążyła zapytać o szczegóły, kobieta rozłączyła się - podaje policja.

Po chwili otrzymała kolejny telefon. Na wyświetlaczu pojawił się napis "infolinia banku". Nieznajomy mężczyzna potwierdził wcześniej przekazane jej informacje. Dodał, że w celu uruchomienia blokady jej konta będzie potrzebował od zgłaszającej "trochę informacji". W trakcie rozmowy pokrzywdzona podała numer karty i kod CVV.

- Podczas trwających tego dnia kilku rozmów z nieznajomym kobieta podała również przychodzące do niej kody, nie czytając niestety czego dokładnie dotyczą. Dopiero po zakończonych rozmowach kobieta szczegółowo przeczytała przychodzące wiadomości, wśród nich informację o zablokowaniu karty płatniczej - relacjonują funkcjonariusze.

Następnego dnia pokrzywdzona kobieta skontaktowała się z bankiem i okazało się, że z jej konta ktoś dwukrotnie wypłacił pieniądze - w sumie 11.5 tys. zł.

Policja ostrzega: "Spoofing telefoniczny to nic innego jak coraz popularniejsze oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić z nich do ofiar i udawać inną osobę.

Technicznie spoofing jest dziś możliwy głównie dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym. Przy ich wykorzystaniu dzwoniący może w niemal dowolnej usłudze ręcznie wprowadzić numer, który ma się wyświetlić adresatowi połączenia jako numer dzwoniącego. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod konsultantów banków, przedstawicieli urzędów czy nawet policjantów. Ofiara spoofingu, sugerując się numerem, który wyświetlił się na telefonie, jest przekonana, że prowadzi rozmowę z infolinią banku, pracownikiem urzędu lub policjantem. W większości rozmów pojawiają się jednak dwa elementy: presja czasu i poczucie zagrożenia. Zwykle oszuści namawiają ofiary do przelania pieniędzy na dane konto.

Pamiętajmy! Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wykorzystać naszą naiwność. W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania."


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama