Quantcast

Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Kraśnik

21 maja 2022 r.
18:14

O królu Kazimierzu Wielkim i kaktusach na dłoniach. Politycy PiS otworzyli odcinek S19

Autor: Zdjęcie autora aa
47 37 A A

Było o kaktusach na dłoniach i królu Kazimierzu Wielkim. Te słowa padły podczas dzisiejszego otwarcia ostatniego odcinka S19 na trasie Lublin-Rzeszów, między Niedrzwicą Dużą a Kraśnikiem. Po przemowach polityków Prawa i Sprawiedliwości dwujezdniową drogą pomknęli kierowcy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Oddany dzisiaj odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej między Lublinem a Rzeszowem liczy ponad 20 km. Znajduje się pomiędzy węzłem Niedrzwica Duża a węzłem Kraśnik Północ. Pokonanie całej trasy z Kraśnika do Lublina (od ronda łączącego ul. Lubelską z tzw. obwodnicą północną Kraśnika do zjazdu w stronę al. Kraśnickiej w Lublinie) zajmuje ok. 20 minut.

W sobotnim otwarciu ostatniego odcinka ekspresówki uczestniczyli minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, europosłanka Beata Mazurek, wojewoda lubelski Lech Sprawka i marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski, a także inni politycy PiS – posłowie i samorządowcy.

– Dzisiaj jest dzień, w którym wielu osobom na dłoniach rosną kaktusy, bo przecież mówili, że kiedy rząd Prawa i Sprawiedliwości wybuduje tę drogę, to kaktus im na ręce urośnie. I te kaktusy mam nadzieję rosną – stwierdził minister Adamczyk, który nawiązał do spotkania, w którym uczestniczył kilka lat temu. Odbywało się w Kraśniku i dotyczyło planów budowy S19. Minister podkreślał, że rząd Prawa i Sprawiedliwości dotrzymał słowa, czego dowodem jest S19. – Potrzeba wiary, determinacji, trzeba być głęboko przekonanym co do tego, że Rzeczypospolita musi się rozwijać w sposób równoważny. Nie tylko wielkie aglomeracje, nie tylko zachodnia czy środkowa część kraju, ale także i regiony wschodnie – akcentował.

– Chyba 5,5 roku minęło od tego spotkania, podczas którego jeden z mieszkańców powiedział, że w to nie wierzy – kontynuował wątek "kaktusów na dłoni" pochodzący z Kraśnika marszałek Jarosław Stawiarski. – I przyznam Andrzeju (Stawiarski zwrócił się do ministra infrastruktury – red.), też nie wierzyłem. Nie wierzyłem, że rząd Prawa i Sprawiedliwości tak szybko zrealizuje tę wizję, którą mają wszyscy mieszkańcy województwa lubelskiego i podkarpackiego. Żeby z Rzeszowa do Lublina przejechać w ciągu godziny i kilkunastu minut. Tak samo jak drogą S17 z Lublina do Warszawy.

– Nie byłoby tej drogi i wielu innych w województwie lubelskim, gdyby nie Andrzej Adamczyk – wychwalała ministra europosłanka Beata Mazurek (PiS). – Bo jeszcze jak byłam wicemarszałkiem Sejmu, nigdy nie powiedział "nie" prośbom, z którymi się do niego zwracałam w zakresie infrastruktury drogowej, jak i kolejowej. Andrzej się uśmiecha, bo jest skromnym człowiekiem (skomentowała reakcję ministra – red.), ale taka jest prawda. To rząd Prawa i Sprawiedliwości dostrzegał te potrzeby.

– Jeszcze raz chciałbym podziękować Andrzejowi – zaznaczył marszałek Stawiarski i przyznał: – Kiedyś nazwałem go Kazimierzem Wielkim. Ale Andrzeju, naprawdę wierz mi: Twoja determinacja i determinacja na początku rządów premier Beaty Szydło spowodowały to, że Polska wschodnia wraca do Polski, wraca do Europy. Dziękujemy tobie Andrzeju i całemu rządowi. Dziękujemy wszystkim nam ludziom dobrej woli. Mogą państwo z innych opcji szydzić i śmiać się. Ale pamiętajmy o jednej rzeczy. Jak oni będą jechać tą drogą, na pewno będą nam w skrytości ducha dziękować – przewidywał Jarosław Stawiarski.

Łączny koszt budowy S19 Lublin-Rzeszów (od węzła Lublin Węglin do węzła Sokołów Małopolski Północ), wraz pracami przygotowawczymi, wykupem gruntów i nadzorem, wyniósł ok. 4,5 mld zł (z czego ponad 2,2 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej). Budowa ekspresówki została podzielona na dwanaście odcinków realizacyjnych o łącznej długości ok. 130 km.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 37

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
___K___ / 24 maja 2022 r. o 10:41
Wzruszam się jak widzę ilu ojców ma sukces...
Zwłaszcza, gdy - jak w tym przypadku - są to ojcowie z nieprawego, PiSowskiego łoża...
Avatar
poker / 23 maja 2022 r. o 11:08
Wzruszam się jak widzę ilu ojców ma sukces...
Avatar
___K___ / 23 maja 2022 r. o 09:26
No i jaką ty historię przypomniałeś? Rozpisałeś się o jakichś pomysłach polityków, ale nie napisałeś kompletnie nic na temat tego, jak faktycznie przygotowywano inwestycję. I kiedy. Zajrzyj sobie na strony ***s://***gov.pl/web/gddkia/s19-lublin-weglin-bez-wezla---niedrzwica-duza-z-wezlem i ***s://***gov.pl/web/gddkia/s19-niedrzwica-duza-bez-wezla--krasnik-polnoc-bez-wezla - tam znajdziesz trochę szczegółów, jak pracowano (dziwnie długo trzeba było - już za PiSowskich czasów - czekać na rozstrzygnięcie przetargów), a nie o tym, jak politycy debatowali. Nie da się ukryć, że koncepcje, studia, a nawet część przetargów (SIWZ) przygotowano za czasów PO/PSL i również wtedy zapewniono finansowanie całej inwestycji. Jasne. Co po wschodniej stronie Wisły przez 8 lat rządów wybudowała koalicja PO-PSL ? Jak PO traktowała Lubelszczyznę i Podkrapacie ? Amnezja ? Ach - przepraszam ! Wszak 500+ to pomysł premier Ewy Kopacz (tej od dinozaurów) :)
  Coś tam jednak zbudowano w czasie rządów PO/PSL na wschodzie Polski. To co najmniej kilka odcinków S8, to przebudowa wielu odcinków DK19 i buidowa obwodnic kilku miast na północnej Lubelszczyźnie oraz na Podlasiu, to nowe drogi na Suwalszczyźnie, to budowa odcinków S19 (niestety jednojezdniowych) na Podkarpaciu. To pierwsze odcinki S17 i pozostawienie wyłacznie do realizacji reszty tej drogi między Lublinem i Warszawą. To wreszcie przygotowanie formalno-prawne inwestycji związanych z S19 między Lublinem i Podkarpaciem wraz z zapewnieniem finansowania. Rozmawiajmy o faktach, a nie przekonaniach.
  Coś tam jednak zbudowano w czasie rządów PO/PSL na wschodzie Polski. To co najmniej kilka odcinków S8, to przebudowa wielu odcinków DK19 i buidowa obwodnic kilku miast na północnej Lubelszczyźnie oraz na Podlasiu, to nowe drogi na Suwalszczyźnie, to budowa odcinków S19 (niestety jednojezdniowych) na Podkarpaciu. To pierwsze odcinki S17 i pozostawienie wyłacznie do realizacji reszty tej drogi między Lublinem i Warszawą. To wreszcie przygotowanie formalno-prawne inwestycji związanych z S19 między Lublinem i Podkarpaciem wraz ... rozwiń
Avatar
hektolitr / 22 maja 2022 r. o 19:23
Warto przypomnieć historię S-19, bo niektórzy mają pamięć złotej rybki: "Inicjatywa utworzenia szlaku „Via Carpatia” powstała w 2006 r. Szczegóły związane z trasą zostały ustalone 27 października 2006 w   Łańcucie  , podczas zorganizowanej w tym celu międzynarodowej konferencji pt. „Jedna droga – cztery kraje”, z udziałem m.in. prezydenta RP, Ministrów Transportu, przedstawicieli wysokiego szczebla rządowego i samorządowego z nw. krajów oraz Komisji Europejskiej  .   Zgromadzeni na niej wówczas ministrowie transportu: Litwy, Polski, Słowacji i Węgier, podpisali tzw. „Deklarację Łańcucką w sprawie rozszerzenia Transeuropejskiej Sieci Transportowej poprzez utworzenie najkrótszego szlaku drogowego na osi Północ-Południe, łączącego Litwę, Polskę, Słowację i Węgry”. W październiku 2010 r. do inicjatywy „Via Carpatia” przystąpiły Bułgaria, Rumunia oraz Grecja     Koncepcja powstania takiego połączenia komunikacyjnego była omawiana również w trakcie wizyty   premier   Polski   Beaty Szydło   w   Budapeszcie   na spotkaniu z   premierem   Węgier   Viktorem Orbánem   9 lutego 2016 roku  ."
No i jaką ty historię przypomniałeś? Rozpisałeś się o jakichś pomysłach polityków, ale nie napisałeś kompletnie nic na temat tego, jak faktycznie przygotowywano inwestycję. I kiedy. Zajrzyj sobie na strony ***s://***gov.pl/web/gddkia/s19-lublin-weglin-bez-wezla---niedrzwica-duza-z-wezlem i ***s://***gov.pl/web/gddkia/s19-niedrzwica-duza-bez-wezla--krasnik-polnoc-bez-wezla - tam znajdziesz trochę szczegółów, jak pracowano (dziwnie długo trzeba było - już za PiSowskich czasów - czekać na rozstrzygnięcie przetargów), a nie o tym, jak politycy debatowali. Nie da się ukryć, że koncepcje, studia, a nawet część przetargów (SIWZ) przygotowano za czasów PO/PSL i również wtedy zapewniono finansowanie całej inwestycji.
 Jasne. Co po wschodniej stronie Wisły przez 8 lat rządów wybudowała koalicja PO-PSL ? Jak PO traktowała Lubelszczyznę i Podkrapacie ? Amnezja ? Ach - przepraszam ! Wszak 500+ to pomysł premier Ewy Kopacz (tej od dinozaurów) :) 
rozwiń
Avatar
jak70 / 22 maja 2022 r. o 14:48
pis nie doprowadził ,żadnych spraw do końca ,a wszystko czego dotkną to schrzanią w każdej dziedzinie
Avatar
___K___ / 22 maja 2022 r. o 09:53
A kiedy drugie otwarcie??? Z kaczyńskim, morawieckim i obajtkiem??? Ten fragment będzie imieniem Rajmunda Kaczyńskiego?? Czy imieniem Marty Kaczyńskiej??
Imieniem Marty, to powinni nazwać wszystkie rozjazdy...
Nie zostało ci już nic innego jak chamstwem przykryć swoją mizerię intelektualną.
Już ci pisałem, że nie tobie oceniać mój intelekt. A gdzie w mojej wypowiedzi widzisz chamstwo? Możesz wyjaśnić?
Avatar
___K___ / 22 maja 2022 r. o 09:51
PiS, to mistrzowie świata - w przypisywaniu sobie cudzych zasług oraz w manipulacji faktami. Cała inwestycja została przygotowana dużo wcześniej, jeszcze przed 2015 rokiem, i PiS nic dobrego z pracami nie miał, za jego rządów wręcz opóźniano realizację. Widać to doskonale w kalendarium S19 na stronie internetowej GDDKiA.
Ludzie mają dobrą pamięć trolu, pamiętają jak PO sprzeciwiało się budowie Via Carpatii i torpedowało wszystkie inicjatywy budowy tej trasy. Gdyby było nadal przy władzy to wschodnia część Polski byłaby zacofanym skansenem.
To nie pamięć, to wryty w świadomość kłamliwy przekaz z TVPiS. Przejrzyj sobie dostępne jeszcze kalendarium prac - niestety już okrojone - na stronie GDDKiA, a zobaczysz, że to, co istotne z prwnego punktu widzenia zostało przygotowane jeszcze przed 2015 rokiem.
"Zapomniałeś" dodać że inicjatorem trasy był śp. Lech Kaczyński.
Nie, nie zapomniałem. Po prostu nie wiem, kto był inicjatorem. Kaczyńskiemu się to przypisuje w PiSowskim środowisku, ale jak było naprawdę, trudno dziś powiedzieć. Nie neguję tego, może faktycznie był. Lech był tym znacznie rozsądniejszym z bliźniaków.
Nie, nie zapomniałem. Po prostu nie wiem, kto był inicjatorem. Kaczyńskiemu się to przypisuje w PiSowskim środowisku, ale jak było naprawdę, trudno dziś powiedzieć. Nie neguję tego, może faktycznie był. Lech był tym znacznie rozsądniejszym z bliźniaków. rozwiń
Avatar
poker / 22 maja 2022 r. o 09:50
A kiedy drugie otwarcie??? Z kaczyńskim, morawieckim i obajtkiem??? Ten fragment będzie imieniem Rajmunda Kaczyńskiego?? Czy imieniem Marty Kaczyńskiej??
Imieniem Marty, to powinni nazwać wszystkie rozjazdy...
 Nie zostało ci już nic innego jak chamstwem przykryć swoją mizerię intelektualną.
Avatar
poker / 22 maja 2022 r. o 09:47
PiS, to mistrzowie świata - w przypisywaniu sobie cudzych zasług oraz w manipulacji faktami. Cała inwestycja została przygotowana dużo wcześniej, jeszcze przed 2015 rokiem, i PiS nic dobrego z pracami nie miał, za jego rządów wręcz opóźniano realizację. Widać to doskonale w kalendarium S19 na stronie internetowej GDDKiA.
Ludzie mają dobrą pamięć trolu, pamiętają jak PO sprzeciwiało się budowie Via Carpatii i torpedowało wszystkie inicjatywy budowy tej trasy. Gdyby było nadal przy władzy to wschodnia część Polski byłaby zacofanym skansenem.
To nie pamięć, to wryty w świadomość kłamliwy przekaz z TVPiS. Przejrzyj sobie dostępne jeszcze kalendarium prac - niestety już okrojone - na stronie GDDKiA, a zobaczysz, że to, co istotne z prwnego punktu widzenia zostało przygotowane jeszcze przed 2015 rokiem.
 "Zapomniałeś" dodać że inicjatorem trasy był śp. Lech Kaczyński.
 "Zapomniałeś" dodać że inicjatorem trasy był śp. Lech Kaczyński. rozwiń
Avatar
___K___ / 22 maja 2022 r. o 09:25
A kiedy drugie otwarcie??? Z kaczyńskim, morawieckim i obajtkiem??? Ten fragment będzie imieniem Rajmunda Kaczyńskiego?? Czy imieniem Marty Kaczyńskiej??
 Imieniem Marty, to powinni nazwać wszystkie rozjazdy...
Avatar
___K___ / 24 maja 2022 r. o 10:41
Wzruszam się jak widzę ilu ojców ma sukces...
Zwłaszcza, gdy - jak w tym przypadku - są to ojcowie z nieprawego, PiSowskiego łoża...
Avatar
poker / 23 maja 2022 r. o 11:08
Wzruszam się jak widzę ilu ojców ma sukces...
Avatar
___K___ / 23 maja 2022 r. o 09:26
No i jaką ty historię przypomniałeś? Rozpisałeś się o jakichś pomysłach polityków, ale nie napisałeś kompletnie nic na temat tego, jak faktycznie przygotowywano inwestycję. I kiedy. Zajrzyj sobie na strony ***s://***gov.pl/web/gddkia/s19-lublin-weglin-bez-wezla---niedrzwica-duza-z-wezlem i ***s://***gov.pl/web/gddkia/s19-niedrzwica-duza-bez-wezla--krasnik-polnoc-bez-wezla - tam znajdziesz trochę szczegółów, jak pracowano (dziwnie długo trzeba było - już za PiSowskich czasów - czekać na rozstrzygnięcie przetargów), a nie o tym, jak politycy debatowali. Nie da się ukryć, że koncepcje, studia, a nawet część przetargów (SIWZ) przygotowano za czasów PO/PSL i również wtedy zapewniono finansowanie całej inwestycji. Jasne. Co po wschodniej stronie Wisły przez 8 lat rządów wybudowała koalicja PO-PSL ? Jak PO traktowała Lubelszczyznę i Podkrapacie ? Amnezja ? Ach - przepraszam ! Wszak 500+ to pomysł premier Ewy Kopacz (tej od dinozaurów) :)
  Coś tam jednak zbudowano w czasie rządów PO/PSL na wschodzie Polski. To co najmniej kilka odcinków S8, to przebudowa wielu odcinków DK19 i buidowa obwodnic kilku miast na północnej Lubelszczyźnie oraz na Podlasiu, to nowe drogi na Suwalszczyźnie, to budowa odcinków S19 (niestety jednojezdniowych) na Podkarpaciu. To pierwsze odcinki S17 i pozostawienie wyłacznie do realizacji reszty tej drogi między Lublinem i Warszawą. To wreszcie przygotowanie formalno-prawne inwestycji związanych z S19 między Lublinem i Podkarpaciem wraz z zapewnieniem finansowania. Rozmawiajmy o faktach, a nie przekonaniach.
  Coś tam jednak zbudowano w czasie rządów PO/PSL na wschodzie Polski. To co najmniej kilka odcinków S8, to przebudowa wielu odcinków DK19 i buidowa obwodnic kilku miast na północnej Lubelszczyźnie oraz na Podlasiu, to nowe drogi na Suwalszczyźnie, to budowa odcinków S19 (niestety jednojezdniowych) na Podkarpaciu. To pierwsze odcinki S17 i pozostawienie wyłacznie do realizacji reszty tej drogi między Lublinem i Warszawą. To wreszcie przygotowanie formalno-prawne inwestycji związanych z S19 między Lublinem i Podkarpaciem wraz ... rozwiń
Avatar
hektolitr / 22 maja 2022 r. o 19:23
Warto przypomnieć historię S-19, bo niektórzy mają pamięć złotej rybki: "Inicjatywa utworzenia szlaku „Via Carpatia” powstała w 2006 r. Szczegóły związane z trasą zostały ustalone 27 października 2006 w   Łańcucie  , podczas zorganizowanej w tym celu międzynarodowej konferencji pt. „Jedna droga – cztery kraje”, z udziałem m.in. prezydenta RP, Ministrów Transportu, przedstawicieli wysokiego szczebla rządowego i samorządowego z nw. krajów oraz Komisji Europejskiej  .   Zgromadzeni na niej wówczas ministrowie transportu: Litwy, Polski, Słowacji i Węgier, podpisali tzw. „Deklarację Łańcucką w sprawie rozszerzenia Transeuropejskiej Sieci Transportowej poprzez utworzenie najkrótszego szlaku drogowego na osi Północ-Południe, łączącego Litwę, Polskę, Słowację i Węgry”. W październiku 2010 r. do inicjatywy „Via Carpatia” przystąpiły Bułgaria, Rumunia oraz Grecja     Koncepcja powstania takiego połączenia komunikacyjnego była omawiana również w trakcie wizyty   premier   Polski   Beaty Szydło   w   Budapeszcie   na spotkaniu z   premierem   Węgier   Viktorem Orbánem   9 lutego 2016 roku  ."
No i jaką ty historię przypomniałeś? Rozpisałeś się o jakichś pomysłach polityków, ale nie napisałeś kompletnie nic na temat tego, jak faktycznie przygotowywano inwestycję. I kiedy. Zajrzyj sobie na strony ***s://***gov.pl/web/gddkia/s19-lublin-weglin-bez-wezla---niedrzwica-duza-z-wezlem i ***s://***gov.pl/web/gddkia/s19-niedrzwica-duza-bez-wezla--krasnik-polnoc-bez-wezla - tam znajdziesz trochę szczegółów, jak pracowano (dziwnie długo trzeba było - już za PiSowskich czasów - czekać na rozstrzygnięcie przetargów), a nie o tym, jak politycy debatowali. Nie da się ukryć, że koncepcje, studia, a nawet część przetargów (SIWZ) przygotowano za czasów PO/PSL i również wtedy zapewniono finansowanie całej inwestycji.
 Jasne. Co po wschodniej stronie Wisły przez 8 lat rządów wybudowała koalicja PO-PSL ? Jak PO traktowała Lubelszczyznę i Podkrapacie ? Amnezja ? Ach - przepraszam ! Wszak 500+ to pomysł premier Ewy Kopacz (tej od dinozaurów) :) 
rozwiń
Avatar
jak70 / 22 maja 2022 r. o 14:48
pis nie doprowadził ,żadnych spraw do końca ,a wszystko czego dotkną to schrzanią w każdej dziedzinie
Avatar
___K___ / 22 maja 2022 r. o 09:53
A kiedy drugie otwarcie??? Z kaczyńskim, morawieckim i obajtkiem??? Ten fragment będzie imieniem Rajmunda Kaczyńskiego?? Czy imieniem Marty Kaczyńskiej??
Imieniem Marty, to powinni nazwać wszystkie rozjazdy...
Nie zostało ci już nic innego jak chamstwem przykryć swoją mizerię intelektualną.
Już ci pisałem, że nie tobie oceniać mój intelekt. A gdzie w mojej wypowiedzi widzisz chamstwo? Możesz wyjaśnić?
Avatar
___K___ / 22 maja 2022 r. o 09:51
PiS, to mistrzowie świata - w przypisywaniu sobie cudzych zasług oraz w manipulacji faktami. Cała inwestycja została przygotowana dużo wcześniej, jeszcze przed 2015 rokiem, i PiS nic dobrego z pracami nie miał, za jego rządów wręcz opóźniano realizację. Widać to doskonale w kalendarium S19 na stronie internetowej GDDKiA.
Ludzie mają dobrą pamięć trolu, pamiętają jak PO sprzeciwiało się budowie Via Carpatii i torpedowało wszystkie inicjatywy budowy tej trasy. Gdyby było nadal przy władzy to wschodnia część Polski byłaby zacofanym skansenem.
To nie pamięć, to wryty w świadomość kłamliwy przekaz z TVPiS. Przejrzyj sobie dostępne jeszcze kalendarium prac - niestety już okrojone - na stronie GDDKiA, a zobaczysz, że to, co istotne z prwnego punktu widzenia zostało przygotowane jeszcze przed 2015 rokiem.
"Zapomniałeś" dodać że inicjatorem trasy był śp. Lech Kaczyński.
Nie, nie zapomniałem. Po prostu nie wiem, kto był inicjatorem. Kaczyńskiemu się to przypisuje w PiSowskim środowisku, ale jak było naprawdę, trudno dziś powiedzieć. Nie neguję tego, może faktycznie był. Lech był tym znacznie rozsądniejszym z bliźniaków.
Nie, nie zapomniałem. Po prostu nie wiem, kto był inicjatorem. Kaczyńskiemu się to przypisuje w PiSowskim środowisku, ale jak było naprawdę, trudno dziś powiedzieć. Nie neguję tego, może faktycznie był. Lech był tym znacznie rozsądniejszym z bliźniaków. rozwiń
Avatar
poker / 22 maja 2022 r. o 09:50
A kiedy drugie otwarcie??? Z kaczyńskim, morawieckim i obajtkiem??? Ten fragment będzie imieniem Rajmunda Kaczyńskiego?? Czy imieniem Marty Kaczyńskiej??
Imieniem Marty, to powinni nazwać wszystkie rozjazdy...
 Nie zostało ci już nic innego jak chamstwem przykryć swoją mizerię intelektualną.
Avatar
poker / 22 maja 2022 r. o 09:47
PiS, to mistrzowie świata - w przypisywaniu sobie cudzych zasług oraz w manipulacji faktami. Cała inwestycja została przygotowana dużo wcześniej, jeszcze przed 2015 rokiem, i PiS nic dobrego z pracami nie miał, za jego rządów wręcz opóźniano realizację. Widać to doskonale w kalendarium S19 na stronie internetowej GDDKiA.
Ludzie mają dobrą pamięć trolu, pamiętają jak PO sprzeciwiało się budowie Via Carpatii i torpedowało wszystkie inicjatywy budowy tej trasy. Gdyby było nadal przy władzy to wschodnia część Polski byłaby zacofanym skansenem.
To nie pamięć, to wryty w świadomość kłamliwy przekaz z TVPiS. Przejrzyj sobie dostępne jeszcze kalendarium prac - niestety już okrojone - na stronie GDDKiA, a zobaczysz, że to, co istotne z prwnego punktu widzenia zostało przygotowane jeszcze przed 2015 rokiem.
 "Zapomniałeś" dodać że inicjatorem trasy był śp. Lech Kaczyński.
 "Zapomniałeś" dodać że inicjatorem trasy był śp. Lech Kaczyński. rozwiń
Avatar
___K___ / 22 maja 2022 r. o 09:25
A kiedy drugie otwarcie??? Z kaczyńskim, morawieckim i obajtkiem??? Ten fragment będzie imieniem Rajmunda Kaczyńskiego?? Czy imieniem Marty Kaczyńskiej??
 Imieniem Marty, to powinni nazwać wszystkie rozjazdy...
Zobacz wszystkie komentarze 37

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Ruchliwe skrzyżowanie w Lublinie. Ostrzeżenie dla jeżdżących na pamięć

Ruchliwe skrzyżowanie w Lublinie. Ostrzeżenie dla jeżdżących na pamięć

Dla wielu kierowców ta zmiana może być dużym zaskoczeniem. Dla wielu może być również groźna, bo kierowcy jeżdżący bez patrzenia na znaki mogą spowodować tragedię.

Bialscy radni poskarżyli się na lokalizację „babskiego rynku”. Skarga wróci do rady miasta

Bialscy radni poskarżyli się na lokalizację „babskiego rynku”. Skarga wróci do rady miasta

Od marca „babski rynek” tymczasowo został przeniesiony na pobliski duży parking. Ale dwóch radnych miało wątpliwości odnośnie tej lokalizacji i poskarżyło się do instytucji wojewódzkiej. Okazuje się, że nieskutecznie.

"Ja nie jestem Władysław, ja jestem Zosia". Prezes PiS znowu żartuje z osób LGBT+
film

"Ja nie jestem Władysław, ja jestem Zosia". Prezes PiS znowu żartuje z osób LGBT+

Grudziądz (woj. kujawsko-pomorskie). Prezes Prawa i Sprawiedliwości po raz kolejny żartował z osób LGBT+.

Lublin: Fragment ul. Raszyńskiej będzie przebudowany

Lublin: Fragment ul. Raszyńskiej będzie przebudowany

Jest zielone światło dla przebudowy odcinka ul. Raszyńskiej. Rada Miasta zgodziła się zabezpieczyć w miejskiej kasie pieniądze na ten cel, łącznie ponad 8,5 mln zł. W lipcu ma zostać ogłoszony przetarg na wykonanie prac obejmujących odcinek od skrzyżowania z ul. Lazurową do posesji 63 oraz budowę ul. Tarninowej od Raszyńskiej do Skubiszewskiego.

Strażacy będą blokować urząd gminy. Wzburzyła ich jedna decyzja
Pierwsza strona

Strażacy będą blokować urząd gminy. Wzburzyła ich jedna decyzja

Miarka się przebrała – mówią strażacy ochotnicy z podlubelskiego Ignacowa. Na środę zapowiadają protest, jakiego jeszcze nie było. Szykują blokadę Urzędu Gminy, od którego nie mogą się doprosić nowego wozu pożarniczego.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 27 czerwca 2022 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 27 czerwca 2022 r.

Znicz Pruszków – Motor Lublin 0:0. Przegląd kadry w drugim sparingu

Znicz Pruszków – Motor Lublin 0:0. Przegląd kadry w drugim sparingu

W niedzielę piłkarze Motoru wyjechali na obóz do Warki. Na dzień dobry od razu zmierzyli się ze swoim ligowym rywalem – Zniczem Pruszków w meczu kontrolnym. Spotkanie zakończyło się remisem 0:0.

Tajemnicza inwestycja na polu radnego

Tajemnicza inwestycja na polu radnego

Tego jeszcze nie było. Zdesperowani mieszkańcy przyszli na sesję w Opolu Lubelskim, bo nie mogą dojść do porozumienia z radnym. Przedmiotem sporu jest maszt telefonii, który ma się pojawić na jego polu. – Może ci postawią silos z bronią jądrową, jak nie wiesz co podpisałeś – ironizowali źli, że samorządowiec unika wyjaśnień na temat kontrowersyjnej inwestycji.

Więcej symboli narodowych w przestrzeni publicznej. "Chciałbym żeby było jak w USA"

Więcej symboli narodowych w przestrzeni publicznej. "Chciałbym żeby było jak w USA"

Zainicjowana przez kancelarię premiera patriotyczna akcja „Pod biało-czerwoną” po dwóch latach doczeka się szczęśliwego finału. Gminy dostały już zapewnienia o refundacji wydatków na maszty flagowe i zaczęły słać zamówienia. Dostawy - jeszcze w tym roku.

Lubelskie. W poniedziałek wyłączą telewizję

Lubelskie. W poniedziałek wyłączą telewizję

Województwo lubelskie zostaje objęte nowym systemem nadawania sygnału naziemnej telewizji cyfrowej. Jeżeli ktoś się do tego nie przygotował, to straci większość kanałów. Co jeszcze ta zmiana oznacza dla widzów?

Łada 1945 Biłgoraj – Omega Stary Zamość 4:1. Wywalczyli podium rzutem na taśmę

Łada 1945 Biłgoraj – Omega Stary Zamość 4:1. Wywalczyli podium rzutem na taśmę

W ostatniej kolejce rozgrywek Łada 1945 Biłgoraj pokonała na własnym stadionie Omegę Stary Zamość i dzięki potknięciu Tanwi Majdan Stary na swoim stadionie wywalczyła sobie miejsce na podium

Wielka i bezpłatna zjeżdżalnia wodna przyciąga dzieci. Dorośli też lubią tu przyjeżdżać
Zdjęcia
galeria

Wielka i bezpłatna zjeżdżalnia wodna przyciąga dzieci. Dorośli też lubią tu przyjeżdżać

Zalew Bojary w Biłgoraju. Jest woda, plaża, mała gastronomia, piaszczyste boiska, więc teoretycznie wszystko gotowe.

KUL ogłosił kiedy zacznie kształcić lekarzy. Jest zgoda ministra Czarnka

KUL ogłosił kiedy zacznie kształcić lekarzy. Jest zgoda ministra Czarnka

Kierunek lekarski będzie można studiować w Lublinie na dwóch uczelniach. Zgodę na ich uruchomienie otrzymał właśnie Katolicki Uniwersytet Lubelski.

Motor Lublin lepszy od Fogo Unii w Lesznie. Tak lubelscy kibice dopingują na wyjeździe [zdjęcia]
galeria

Motor Lublin lepszy od Fogo Unii w Lesznie. Tak lubelscy kibice dopingują na wyjeździe [zdjęcia]

W wyjazdowym starciu Motoru Lublin z Fogo Unią Leszno działo się naprawdę wiele. Były mijanki, walka na łokcie, pobity rekord toru, a do tego jeszcze żużlowcy trzymali kibiców w niepewności do samego końca. Ostatecznie to wicemistrzowie Polski triumfowali w niedzielę 47:43 oraz 105:75 w dwumeczu

Nagrody dla najlepszych lubelskich rolników. Czym kuszono w Końskowoli?
galeria

Nagrody dla najlepszych lubelskich rolników. Czym kuszono w Końskowoli?

Sadzonki roślin ozdobnych z różnych stron Polski, pokazy zwierząt hodowlanych, maszyn rolniczych, przejazdy bryczką, regionalne miody i  wędliny – to tylko część tego, co można było obejrzeć podczas niedzielnego festynu zorganizowanego przez Lubelski Ośrodek Doradztwa Rolniczego.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium