Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lotnisko

24 października 2021 r.
20:02

Do Portu Lotniczego Lublin zbudowano specjalny tor. Ale żaden pociąg już tu nie dojedzie

587 15 A A
Specjalnie na potrzeby lotniska wybudowano tor kolejowy kończący się tuż obok terminala
Specjalnie na potrzeby lotniska wybudowano tor kolejowy kończący się tuż obok terminala (fot. Maciej Kaczanowski)

Od 7 listopada do Portu Lotniczego Lublin nie będzie można dojechać pociągiem. W nowych rozkładach nie ma ani jednego kursu na przystanek zlokalizowany przy samych drzwiach do lotniskowego terminalu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Inwestycja pochłonęła ponad 27 mln zł.

Kursy ze stacji Lublin Główny na lotnisko w Świdniku wykonują Przewozy Regionalne na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego. Trasa obsługiwana jest trzy razy dziennie z odjazdami z Lublina o 4.20, 20.05 i 23.30 od poniedziałku do soboty. W niedziele wykonywane są dwie wieczorne rotacje. Dzięki wybudowanemu specjalnie na potrzeby lotniska torowi wzdłuż ul. Jana III Sobieskiego podróż trwa zaledwie 15 minut. Inwestycja kolejowa kosztowała ponad 27 mln złotych. Z polskich portów regionalnych na udogodnienie w postaci własnej kolei zdecydowały się jeszcze tylko dwa: Goleniów pod Szczecinem i Szymany na Warmii i Mazurach. 

Wożą powietrze

Ale w nowych rozkładach, które zaczną obowiązywać od 7 listopada, nie ma ani jednego połączenia do portu. Zapytaliśmy urząd o powody tej decyzji i o to, czy i kiedy mogą zostać przywrócone kursy na tej trasie. Otrzymaliśmy odpowiedź tylko na drugie z tych pytań.

– Aktualnie analizujemy możliwość zamówienia tych pociągów na kolejny rozkład jazdy. Decyzja zostanie podjęta między innymi w oparciu o sytuację epidemiczną, która ma istotny wpływ na ilość połączeń lotniczych – informuje Remigiusz Małecki, rzecznik prasowy marszałka województwa.

Na lotnisku słyszymy, że powodem była niska frekwencja. Nawet gdy pociągi są zsynchronizowane z godzinami przylotów i odlotów (co nie jest regułą), przeważnie wożą powietrze.

– Kolej przegrywa tu z busami, których rozkłady są skomunikowane z lotami. I co istotne, gdy przylot samolotu się opóźnia, autobus czeka na wszystkich pasażerów. A pociągu zawsze odjeżdżają zgodnie z planem – tłumaczy nam jeden z pracowników portu.

Co z komunikacją miejską?

Na problem z dojazdami transportem publicznym na lotnisko zwraca uwagę jeden z naszych Czytelników, który podaje przykład portu Olsztyn Mazury, gdzie przyjazdy pociągów są dopasowane pod konkretne loty. Autor listu do redakcji sugeruje też zwiększenie przez miasto Lublin kursów dojeżdżającej do Portu Lotniczego Lublin linii 5.

Ale autobus kursujący do terminala raczej nie zmieni rozkładu. Miasto wcale nie traktuje tej linii jako lotniskowej. – Godziny odjazdu linii nr 5 zostały dostosowane do potrzeb pasażerów stale korzystających z komunikacji miejskiej. Chodzi o dowóz do szkół i zakładów pracy – wyjaśnia Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

– We wszystkie dni robocze autobusy kursują według jednakowego rozkładu, z kolei godziny odlotów i przylotów niekiedy są różne dla poszczególnych dni tygodnia – stwierdza Fisz. – Ponadto liczba i godziny operacji lotniczych mogą się zmieniać co najmniej kilka razy w ciągu roku, a w dobie pandemii koronawirusa decyzje o zmianach w rozkładach lotów podejmowane są znacznie częściej. Należy też zaznaczyć, że część lotów realizowana jest w godzinach późnowieczornych i wczesnorannych, gdy komunikacja dzienna nie kursuje.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
NemezisTeam / 25 października 2021 r. o 07:57
+35
Gratuluje ekipie PIS zarządzającej portel lotniczym, koleją i województwem. Wspaniały POKAZ jak zapewniają ludziom byt.
Avatar
___K___ / 25 października 2021 r. o 09:00
+30
ALe to nie problem, że poszło się je...ać ileś tam milionów nie wiem ile 100 czy 200. Problemem dla lemingów jest 1,5mln jakie przyznali sobie władający Polską ministrowie. Skur....syńtwo w czystej postaci. Przecież ludzie, którzy klepnęli budowę lotniska i infrastruktury towarzyszącej powinni siedzieć w pierdlu już od kilku lat.
Ciekawy jestem, czy tak ochoczo będziesz wsadzał do więzień PiSowskich nominatów za nieistniejące lotnisko w Baranowie. Biorą za to grubą kasę, a nic się tam nie dzieje.
Avatar
wncl32nfei66y / 25 października 2021 r. o 10:01
+27
Jak mozna być takim ignorantem i nie wiedzieć że lotniskiem zarządza banda spod znaku PO i PSL. Kolejny Wykształcony z wielkiego miasta
 Banda spod znaku PO i PSL mianowała na nowego prezesa portu człowieka od Sobonia a na wiceprezesa człowieka od Gowina? Jaja sobie robisz "nieignorancie"? ***s://***dziennikwschodni.pl/lotnisko/nowy-wiceprezes-portu-lotniczego-lublin-to-dzialacz-porozumienia-jaroslawa-gowina,n,1000275339.html
Avatar
eSKa / 24 października 2021 r. o 21:05
+26
KObieto - przypomnę ci, ze ta inwestycja to było istne porozumenia ponad podziałami i za lotniskiem byli WSZYSCY. Nie zrzucaj winy na jedną stronę bo taki masz przekaz z centrali do powielania.
Avatar
___K___ / 25 października 2021 r. o 14:10
+12
  Koszt      budowy 1       km linii tramwajowej      waha się od 10 do 25 mln zł. Ale jakimś politykom wymarzyło się "inwestowanie" unijnych dotacji w dojazd droższego szynobusa do Świdnika.[/quote]   [quote]   Koszt      budowy 1       km linii tramwajowej      waha się od 10 do 25 mln zł. Ale jakimś politykom wymarzyło się "inwestowanie" unijnych dotacji w dojazd droższego szynobusa do Świdnika.
No to pieruńsko drogo, skoro tu linię kolejową do lotniska wybudowano za 27 milionów - równowartość max 3 km linii tramwajowej. to, co piszesz, miałoby sens, gdyby rzeczywiście jedną z linii tramwajowych poprowadzono pod terminal, ale pewnie rzadko by tam jeździli pasażerowie, skoro lotów jest mało. Za to budowanie linii tramwajowych w mieście, zwłaszcza w centrum, zapewne jeszcze bardziej zatkałoby to centrum :-( Pamiętajmy w dodatku, że w Lublinie jest kilka wzniesień, które w praktyce mocno utrudniają kwestię poprowadzenia linii tramwajowych. 
No to pieruńsko drogo, skoro tu linię kolejową do lotniska wybudowano za 27 milionów - równowartość max 3 km linii tramwajowej. to, co piszesz, miałoby sens, gdyby rzeczywiście jedną z linii tramwajowych poprowadzono pod terminal, ale pewnie rzadko by tam jeździli pasażerowie, skoro lotów jest mało. Za to budowanie linii tramwajowych w mieście, zwłaszcza w centrum, zapewne jeszcze bardziej zatkałoby to centrum :-( Pamiętajmy w dodatku, że w Lublinie jest kilka wzniesień, które w praktyce mocno utrudniają kwestię poprowadzenia ... rozwiń
Avatar
Janusz_Paliwas / 24 października 2021 r. o 21:04
+12
panie smaga, ale winda na dworcu zachodnim działa !! Trzeba by coś napisać !!
Avatar
miglanc / 7 listopada 2021 r. o 14:47
+1
  Koszt      budowy 1       km linii tramwajowej      waha się od 10 do 25 mln zł. Ale jakimś politykom wymarzyło się "inwestowanie" unijnych dotacji w dojazd droższego szynobusa do Świdnika.
 twój wywód jest niczym porównanie kilograma do kilometra - KILO się zgadza i nic więcej... Żeby połączyć Dworzec Główny w Lublinie z lotniskiem trzeba było za 27mln dobudować nitkę kolejową ze Żwirków na lotnisko - ok. 2km (bo cała reszta ruchu odbywa się po istniejącej infrastrukturze kolejowej). Ty proponujesz zamiennie zbudowanie ok. 15 km torów tramwajowych po 10-25 baniek za km, czyli wywalenie 150-300 mln zamiast 27 - czy trzeba być kretynem, by na coś takiego wpaść, czy tylko zwykłym głąbem ?
 twój wywód jest niczym porównanie kilograma do kilometra - KILO się zgadza i nic więcej... Żeby połączyć Dworzec Główny w Lublinie z lotniskiem trzeba było za 27mln dobudować nitkę kolejową ze Żwirków na lotnisko - ok. 2km (bo cała reszta ruchu odbywa się po istniejącej infrastrukturze kolejowej). Ty proponujesz zamiennie zbudowanie ok. 15 km torów tramwajowych po 10-25 baniek za km, czyli wywalenie 150-300 mln zamiast 27 - czy trzeba być kretynem, by na coś takiego wpaść, czy tylko zwykłym głąbem ? rozwiń
Avatar
Sir_Fred / 24 października 2021 r. o 21:55
-4
Wiocha to pole (nawet ze susłami) potrzebuje, a nie Aeroportu ! 
Avatar
tadek68 / 24 października 2021 r. o 21:21
-14
Podłość ludzka nie ma granic, to lotów nie dopasowuje się do PKP??? Chyba łatwiej samolotowi zrobić kilka kółek i poczekać na szynobus. Tu jest taki ruch, że Pekape nie wyrabia, a to węgiel, a to do Chełma jakiś jedzie. No nie roztroi się nikt, nie jeżdżą to znaczy, że nic nie leci i nie wylondowało i szlus. Nikt nie bendzie dopłacał na maszyniste i 2 wykfalifikowanych konduktorów, a paliwo drożeje. Największe zyski (małe straty) są jak nic nie lata i nic nie szura po torach. AVE CESAR! Wspólne dzieło PO/PiS po raz kolejny zakończone sukcesem w korporacji III RP, wystawionej w N. Yorku na giełdę, do kupienia za 400 mld usd, pod nazwą Republic Poland Of, jak kto ma kasę to tory do kupienia, ja biorę orła jako znak towarowy, na dwa pazurki już mam.. to nie kawał, niestety. Polska tzw ,,kwaśniewska" oznaczona 3RP, po napisaniu konstytucji 1997 r i referendum, gdzie ok 22 proc Polaków powiedziało ,,tak" (ok. 42 proc frekwencja, niewiele ponad 50 proc. ,,za") , co ani ma się nijak do standardów tej uchwalonej, ani konstytucji z 1935 r. II RP czy marcowej (suwerennego kraju założonego przez i dla obywateli w 1918 r., jakie by tam nie były przepisy, ale suwerenne Polskie). Żeby się prędko rzeczpospolita ,,kwaśniewska" nie rozleciała, bo mandat obywatelski prawie żaden, w 2002 r. Ministerstwo Finansów wystawiło cichaczem III RP na Giełdę w USA (orzeł chyba za pół ceny?) jako korporację. Pan Kaczynski dalej 3RP handluje, jak mniemam. Cytując Pana Dudę z III RP (Republic Poland Of, nazwa handlowa), że ,, jak można iść do sklepu, to i na wybory" proponuję, zamiast iść do sklepu, idź kup sobie tory, lasy i tytan koło Suwałk zaklepane już, ale orzeł mój, dziś wysyłam zaliczkę, nie kupi ktoś hymnu?? Jak by kto potrzebował preambułę do konstytucji, pokwaśniewskiej to ja wezmę ze środka kilka rozdziałów na wyłączność.. Jedynie suwerenne legslnre Państwo, jako Polska po rozbiorach, to była i jest II RP, nawet jak nie do końca dobre i przestarzałe, ale nasze obywateli RP. To ostatnie jak widać jest ok 22 procent Polaków i wkrótce tu może już nic nie pojechać, zależy od nabywcy lub wierzyciela. Jak złapie Cię Policjant 3RP, pędzącego na lotnisko, sprawdź czy to też nie jest jakaś firma prywatna w rejestrze USA, może da się kupić razem z suszarką i tzw. ,,dołkiem".
Podłość ludzka nie ma granic, to lotów nie dopasowuje się do PKP??? Chyba łatwiej samolotowi zrobić kilka kółek i poczekać na szynobus. Tu jest taki ruch, że Pekape nie wyrabia, a to węgiel, a to do Chełma jakiś jedzie. No nie roztroi się nikt, nie jeżdżą to znaczy, że nic nie leci i nie wylondowało i szlus. Nikt nie bendzie dopłacał na maszyniste i 2 wykfalifikowanych konduktorów, a paliwo drożeje. Największe zyski (małe straty) są jak nic nie lata i nic nie szura po torach. AVE CESAR! Wspólne dzieło PO/PiS po raz kolejny zakończone sukces... rozwiń
Avatar
TRAMWAJE_LUBELSKIE / 25 października 2021 r. o 10:37
-20
Koszt  budowy 1  km linii tramwajowej  waha się od 10 do 25 mln zł. Ale jakimś politykom wymarzyło się "inwestowanie" unijnych dotacji w dojazd droższego szynobusa do Świdnika.
Avatar
miglanc / 7 listopada 2021 r. o 14:47
+1
  Koszt      budowy 1       km linii tramwajowej      waha się od 10 do 25 mln zł. Ale jakimś politykom wymarzyło się "inwestowanie" unijnych dotacji w dojazd droższego szynobusa do Świdnika.
 twój wywód jest niczym porównanie kilograma do kilometra - KILO się zgadza i nic więcej... Żeby połączyć Dworzec Główny w Lublinie z lotniskiem trzeba było za 27mln dobudować nitkę kolejową ze Żwirków na lotnisko - ok. 2km (bo cała reszta ruchu odbywa się po istniejącej infrastrukturze kolejowej). Ty proponujesz zamiennie zbudowanie ok. 15 km torów tramwajowych po 10-25 baniek za km, czyli wywalenie 150-300 mln zamiast 27 - czy trzeba być kretynem, by na coś takiego wpaść, czy tylko zwykłym głąbem ?
 twój wywód jest niczym porównanie kilograma do kilometra - KILO się zgadza i nic więcej... Żeby połączyć Dworzec Główny w Lublinie z lotniskiem trzeba było za 27mln dobudować nitkę kolejową ze Żwirków na lotnisko - ok. 2km (bo cała reszta ruchu odbywa się po istniejącej infrastrukturze kolejowej). Ty proponujesz zamiennie zbudowanie ok. 15 km torów tramwajowych po 10-25 baniek za km, czyli wywalenie 150-300 mln zamiast 27 - czy trzeba być kretynem, by na coś takiego wpaść, czy tylko zwykłym głąbem ? rozwiń
Avatar
___K___ / 25 października 2021 r. o 14:10
+12
  Koszt      budowy 1       km linii tramwajowej      waha się od 10 do 25 mln zł. Ale jakimś politykom wymarzyło się "inwestowanie" unijnych dotacji w dojazd droższego szynobusa do Świdnika.[/quote]   [quote]   Koszt      budowy 1       km linii tramwajowej      waha się od 10 do 25 mln zł. Ale jakimś politykom wymarzyło się "inwestowanie" unijnych dotacji w dojazd droższego szynobusa do Świdnika.
No to pieruńsko drogo, skoro tu linię kolejową do lotniska wybudowano za 27 milionów - równowartość max 3 km linii tramwajowej. to, co piszesz, miałoby sens, gdyby rzeczywiście jedną z linii tramwajowych poprowadzono pod terminal, ale pewnie rzadko by tam jeździli pasażerowie, skoro lotów jest mało. Za to budowanie linii tramwajowych w mieście, zwłaszcza w centrum, zapewne jeszcze bardziej zatkałoby to centrum :-( Pamiętajmy w dodatku, że w Lublinie jest kilka wzniesień, które w praktyce mocno utrudniają kwestię poprowadzenia linii tramwajowych. 
No to pieruńsko drogo, skoro tu linię kolejową do lotniska wybudowano za 27 milionów - równowartość max 3 km linii tramwajowej. to, co piszesz, miałoby sens, gdyby rzeczywiście jedną z linii tramwajowych poprowadzono pod terminal, ale pewnie rzadko by tam jeździli pasażerowie, skoro lotów jest mało. Za to budowanie linii tramwajowych w mieście, zwłaszcza w centrum, zapewne jeszcze bardziej zatkałoby to centrum :-( Pamiętajmy w dodatku, że w Lublinie jest kilka wzniesień, które w praktyce mocno utrudniają kwestię poprowadzenia ... rozwiń
Avatar
Monisia / 25 października 2021 r. o 11:21
-23
Kwintesencja filozofii bizantyjskiego "rozwoju" na kredyt, której głównym promotorem był eK0nom z Jakubowic. Ile wyniósł już rachunek za ten jeden tylK0 przejaw pychy P0drzędnego P0wiatowego pseudo-eK0nomisty? K0szt budowy aeroP0rtu - 200 mln, K0szt właśnie wygaszonej linii K0lejowej - 27 mln. Coroczne straty tej "inwestycji" - ok. 30-50 mln.
Avatar
TRAMWAJE_LUBELSKIE / 25 października 2021 r. o 10:37
-20
Koszt  budowy 1  km linii tramwajowej  waha się od 10 do 25 mln zł. Ale jakimś politykom wymarzyło się "inwestowanie" unijnych dotacji w dojazd droższego szynobusa do Świdnika.
Avatar
TRAMWAJE_LUBELSKIE / 25 października 2021 r. o 10:33
-25
Nihil Novi. W Polskich miastach szynobusy oraz kolej podmiejska się nigdy nie sprawdziły. Pakowanie pieniędzy z unijnych dotacji w infrastrukturę PKP jest dla mnie jednoznaczne z marnotrawstwem i sprzeniewierzeniem. Jedyny skuteczna ewolucja transportu zbiorowego dla Lublina to linie tramwajowe, łączące ze sobą przeciwległe dzielnice miasta i niezależne od korków w których wieki tkwią ludzie w trolejbusach. W tej cenie zamiast nieużywanego szybobusu, można było linią tramwajową połączyć Czuby z Czechowem, i taką linią ludzie by jeździli, nie tylko do centrum.
Avatar
wncl32nfei66y / 25 października 2021 r. o 10:01
+27
Jak mozna być takim ignorantem i nie wiedzieć że lotniskiem zarządza banda spod znaku PO i PSL. Kolejny Wykształcony z wielkiego miasta
 Banda spod znaku PO i PSL mianowała na nowego prezesa portu człowieka od Sobonia a na wiceprezesa człowieka od Gowina? Jaja sobie robisz "nieignorancie"? ***s://***dziennikwschodni.pl/lotnisko/nowy-wiceprezes-portu-lotniczego-lublin-to-dzialacz-porozumienia-jaroslawa-gowina,n,1000275339.html
Avatar
___K___ / 25 października 2021 r. o 09:00
+30
ALe to nie problem, że poszło się je...ać ileś tam milionów nie wiem ile 100 czy 200. Problemem dla lemingów jest 1,5mln jakie przyznali sobie władający Polską ministrowie. Skur....syńtwo w czystej postaci. Przecież ludzie, którzy klepnęli budowę lotniska i infrastruktury towarzyszącej powinni siedzieć w pierdlu już od kilku lat.
Ciekawy jestem, czy tak ochoczo będziesz wsadzał do więzień PiSowskich nominatów za nieistniejące lotnisko w Baranowie. Biorą za to grubą kasę, a nic się tam nie dzieje.
Avatar
Lubliniak / 25 października 2021 r. o 08:45
-43
Jak mozna być takim ignorantem i nie wiedzieć że lotniskiem zarządza banda spod znaku PO i PSL. Kolejny Wykształcony z wielkiego miasta
Avatar
NemezisTeam / 25 października 2021 r. o 07:57
+35
Gratuluje ekipie PIS zarządzającej portel lotniczym, koleją i województwem. Wspaniały POKAZ jak zapewniają ludziom byt.
Avatar
Sir_Fred / 24 października 2021 r. o 21:55
-4
Wiocha to pole (nawet ze susłami) potrzebuje, a nie Aeroportu ! 
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Nowa restauracja w Lublinie. Co ma wspólnego z samolotami?
Magazyn

Nowa restauracja w Lublinie. Co ma wspólnego z samolotami?

W marcu w Lublinie wystartuje restauracja „Ansaldo”. To ukłon w stronę samolotu Ansaldo, wyprodukowanego w Lublinie w Zakładach Mechanicznych Plage i Laśkiewicz. Po raz pierwszy samolot wzbił się w powietrze 19 czerwca 1921 roku. To także ukłon w stronę znakomitej kuchni dwudziestolecia międzywojennego, która w Lublinie wciąż czeka na intrygujące odkrycia.

Lubelskie. 2 tys. złotych mandatu za kolizję toyoty z VW

Lubelskie. 2 tys. złotych mandatu za kolizję toyoty z VW

18-letni kierowca spowodował kolizję, za którą sporo zapłaci. Mężczyzna ma prawo jazdy od dwóch miesięcy.

Brutalny napad. Pracownik pobił swojego szefa

Brutalny napad. Pracownik pobił swojego szefa

Mężczyzna został zaatakowany zaraz po wyjściu z domu. Napastnik był zamaskowany.

Policja też szykuje się na WOŚP. Ma kilka dobrych rad

Policja też szykuje się na WOŚP. Ma kilka dobrych rad

W niedzielę 30. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Nad bezpiecznym przebiegiem akcji mają czuwać policjanci.

Blisko 51,7 tys. zakażeń. Tymczasem będzie manifestacja przeciwników szczepień

Blisko 51,7 tys. zakażeń. Tymczasem będzie manifestacja przeciwników szczepień

Ministerstwo Zdrowia podało najnowsze dane pandemiczne. W całym kraju wykryto blisko 51,7 tys. zakażeń.

Pieniądze dla MOSiR-u zamrożone. Co z siłownią?

Pieniądze dla MOSiR-u zamrożone. Co z siłownią?

Puławscy radni przesunęli środki, które Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji planował wydać na zakup wyposażenia siłowni w nowej hali. Cała suma, 600 tys. zł, tymczasowo trafiła do rezerwy. Jej wydanie poprzedzą konsultacje.

Złe wieści z Wuhan. Odkryli kolejnego wirusa

Złe wieści z Wuhan. Odkryli kolejnego wirusa

Odkryliśmy nowego koronawirusa - NeoCoV, który jest blisko spokrewniony z wirusem MERS; na razie NeoCoV szerzy się między nietoperzami, ale jeśli zmutuje może przenieść się na ludzi i wywoływać śmiertelną chorobę - ostrzegają naukowcy z Uniwersytetu w Wuhanie i Chińskiej Akademii Nauk.

Niebezpiecznie jak na... pasach. Piesi na zebrze grają w groźną ruletkę

Niebezpiecznie jak na... pasach. Piesi na zebrze grają w groźną ruletkę

Po ubiegłorocznej zmianie przepisów piesi mają pierwszeństwo na pasach. Policjanci zauważają jednak, że być może nie zawsze prawidłowo z niego korzystają. Liczba wypadków na zebrach rośnie w zastraszającym tempie.

Żołnierze naprawiają zniszczone drogi nad Bugiem

Żołnierze naprawiają zniszczone drogi nad Bugiem

Specjalistyczne pododdziały wojsk inżynieryjnych mają naprawiać nadbużańskie drogi. Ale mieszkańcy przygranicznych gmin nie są zadowoleni z efektów.

Studniówki 2022. Bal uczniów Liceum im. Jana III Sobieskiego w Lublinie
galeria

Studniówki 2022. Bal uczniów Liceum im. Jana III Sobieskiego w Lublinie

Studniówka maturzystów Liceum im. Jana III Sobieskiego rozpoczęła się w piątkowy wieczór polonezem. Uczniowie bawią się w Focus Hotel Premium w Lublinie.

Lublinianka – Chełmianka 0:1. Nowy zawodnik na Wieniawie, kolejne transfery w drodze
galeria

Lublinianka – Chełmianka 0:1. Nowy zawodnik na Wieniawie, kolejne transfery w drodze

Już w piątek Lublinianka rozegrała drugi mecz kontrolny podczas zimowych przygotowań. W pierwszym drużyna Roberta Chmury uległa Avii Świdnik 0:3. Tym razem musiała uznać wyższość innego trzecioligowca z naszego regionu – Chełmianki po porażce 0:1.

Znowu tną rozkłady jazdy w Lublinie. Pasażerowie się nie pogubią?

Znowu tną rozkłady jazdy w Lublinie. Pasażerowie się nie pogubią?

Od poniedziałku ma obowiązywać okrojony rozkład jazdy autobusów i trolejbusów. Na przystanku trzeba będzie uważać, by spojrzeć na odpowiednią tabelkę, bo miasto nie zamierza wymieniać kartek z rozkładami. Niewykluczone są kolejne cięcia.

Zieleń, gdzie tylko chcesz! Poznaj zalety mobilnych ogrodów wertykalnych

Zieleń, gdzie tylko chcesz! Poznaj zalety mobilnych ogrodów wertykalnych

Wiele osób instynktownie wybiera zielone otoczenie i chętnie przebywa wśród roślin. Niestety, nasze codzienne życie toczy się głównie w betonowej przestrzeni dużych miast wypełnionej nieustającym pędem i hałasem. Korzystnym zjawiskiem ostatnich lat jest rosnąca świadomość istnienia potrzeby kontaktu z naturą – firmy zajmujące się aranżacją przestrzeni wychodzą jej naprzeciw i pomagają stworzyć komfortowe, funkcjonalne wnętrza, wypełnione zielenią. Dużą rolę odgrywają w nich mobilne zielone ściany – dlaczego? Odpowiedź poniżej!

Ministerstwo podało ile zmarło osób zaszczepionych przeciw COVID-19

Ministerstwo podało ile zmarło osób zaszczepionych przeciw COVID-19

Wśród wszystkich zgonów osób zakażonych koronawirusem SARS-CoV-2 osoby zaszczepione stanowiły 12,37 proc. Zgony nie są związane ze szczepieniem – podało w piątek Ministerstwo Zdrowia.

WOŚP w Puławach. Rajd, koncerty, biegi, morsowanie

WOŚP w Puławach. Rajd, koncerty, biegi, morsowanie

Najbliższy weekend będzie zdominowany przez wydarzenia związane z 30. finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Zaplanowano m.in. sobotnie morsowanie w Janowicach, rajd pieszy, zbiórkę krwi, biegi, licytacje, koncerty, a także hydrauliczny wysięgnik dla miłośników wysokości.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!