Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lotnisko

24 października 2021 r.
20:02

Do Portu Lotniczego Lublin zbudowano specjalny tor. Ale żaden pociąg już tu nie dojedzie

587 15 A A
Specjalnie na potrzeby lotniska wybudowano tor kolejowy kończący się tuż obok terminala
Specjalnie na potrzeby lotniska wybudowano tor kolejowy kończący się tuż obok terminala (fot. Maciej Kaczanowski)

Od 7 listopada do Portu Lotniczego Lublin nie będzie można dojechać pociągiem. W nowych rozkładach nie ma ani jednego kursu na przystanek zlokalizowany przy samych drzwiach do lotniskowego terminalu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Inwestycja pochłonęła ponad 27 mln zł.

Kursy ze stacji Lublin Główny na lotnisko w Świdniku wykonują Przewozy Regionalne na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego. Trasa obsługiwana jest trzy razy dziennie z odjazdami z Lublina o 4.20, 20.05 i 23.30 od poniedziałku do soboty. W niedziele wykonywane są dwie wieczorne rotacje. Dzięki wybudowanemu specjalnie na potrzeby lotniska torowi wzdłuż ul. Jana III Sobieskiego podróż trwa zaledwie 15 minut. Inwestycja kolejowa kosztowała ponad 27 mln złotych. Z polskich portów regionalnych na udogodnienie w postaci własnej kolei zdecydowały się jeszcze tylko dwa: Goleniów pod Szczecinem i Szymany na Warmii i Mazurach. 

Wożą powietrze

Ale w nowych rozkładach, które zaczną obowiązywać od 7 listopada, nie ma ani jednego połączenia do portu. Zapytaliśmy urząd o powody tej decyzji i o to, czy i kiedy mogą zostać przywrócone kursy na tej trasie. Otrzymaliśmy odpowiedź tylko na drugie z tych pytań.

– Aktualnie analizujemy możliwość zamówienia tych pociągów na kolejny rozkład jazdy. Decyzja zostanie podjęta między innymi w oparciu o sytuację epidemiczną, która ma istotny wpływ na ilość połączeń lotniczych – informuje Remigiusz Małecki, rzecznik prasowy marszałka województwa.

Na lotnisku słyszymy, że powodem była niska frekwencja. Nawet gdy pociągi są zsynchronizowane z godzinami przylotów i odlotów (co nie jest regułą), przeważnie wożą powietrze.

– Kolej przegrywa tu z busami, których rozkłady są skomunikowane z lotami. I co istotne, gdy przylot samolotu się opóźnia, autobus czeka na wszystkich pasażerów. A pociągu zawsze odjeżdżają zgodnie z planem – tłumaczy nam jeden z pracowników portu.

Co z komunikacją miejską?

Na problem z dojazdami transportem publicznym na lotnisko zwraca uwagę jeden z naszych Czytelników, który podaje przykład portu Olsztyn Mazury, gdzie przyjazdy pociągów są dopasowane pod konkretne loty. Autor listu do redakcji sugeruje też zwiększenie przez miasto Lublin kursów dojeżdżającej do Portu Lotniczego Lublin linii 5.

Ale autobus kursujący do terminala raczej nie zmieni rozkładu. Miasto wcale nie traktuje tej linii jako lotniskowej. – Godziny odjazdu linii nr 5 zostały dostosowane do potrzeb pasażerów stale korzystających z komunikacji miejskiej. Chodzi o dowóz do szkół i zakładów pracy – wyjaśnia Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

– We wszystkie dni robocze autobusy kursują według jednakowego rozkładu, z kolei godziny odlotów i przylotów niekiedy są różne dla poszczególnych dni tygodnia – stwierdza Fisz. – Ponadto liczba i godziny operacji lotniczych mogą się zmieniać co najmniej kilka razy w ciągu roku, a w dobie pandemii koronawirusa decyzje o zmianach w rozkładach lotów podejmowane są znacznie częściej. Należy też zaznaczyć, że część lotów realizowana jest w godzinach późnowieczornych i wczesnorannych, gdy komunikacja dzienna nie kursuje.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
NemezisTeam / 25 października 2021 r. o 07:57
+35
Gratuluje ekipie PIS zarządzającej portel lotniczym, koleją i województwem. Wspaniały POKAZ jak zapewniają ludziom byt.
Avatar
___K___ / 25 października 2021 r. o 09:00
+30
ALe to nie problem, że poszło się je...ać ileś tam milionów nie wiem ile 100 czy 200. Problemem dla lemingów jest 1,5mln jakie przyznali sobie władający Polską ministrowie. Skur....syńtwo w czystej postaci. Przecież ludzie, którzy klepnęli budowę lotniska i infrastruktury towarzyszącej powinni siedzieć w pierdlu już od kilku lat.
Ciekawy jestem, czy tak ochoczo będziesz wsadzał do więzień PiSowskich nominatów za nieistniejące lotnisko w Baranowie. Biorą za to grubą kasę, a nic się tam nie dzieje.
Avatar
wncl32nfei66y / 25 października 2021 r. o 10:01
+27
Jak mozna być takim ignorantem i nie wiedzieć że lotniskiem zarządza banda spod znaku PO i PSL. Kolejny Wykształcony z wielkiego miasta
 Banda spod znaku PO i PSL mianowała na nowego prezesa portu człowieka od Sobonia a na wiceprezesa człowieka od Gowina? Jaja sobie robisz "nieignorancie"? ***s://***dziennikwschodni.pl/lotnisko/nowy-wiceprezes-portu-lotniczego-lublin-to-dzialacz-porozumienia-jaroslawa-gowina,n,1000275339.html
Avatar
eSKa / 24 października 2021 r. o 21:05
+26
KObieto - przypomnę ci, ze ta inwestycja to było istne porozumenia ponad podziałami i za lotniskiem byli WSZYSCY. Nie zrzucaj winy na jedną stronę bo taki masz przekaz z centrali do powielania.
Avatar
___K___ / 25 października 2021 r. o 14:10
+12
  Koszt      budowy 1       km linii tramwajowej      waha się od 10 do 25 mln zł. Ale jakimś politykom wymarzyło się "inwestowanie" unijnych dotacji w dojazd droższego szynobusa do Świdnika.[/quote]   [quote]   Koszt      budowy 1       km linii tramwajowej      waha się od 10 do 25 mln zł. Ale jakimś politykom wymarzyło się "inwestowanie" unijnych dotacji w dojazd droższego szynobusa do Świdnika.
No to pieruńsko drogo, skoro tu linię kolejową do lotniska wybudowano za 27 milionów - równowartość max 3 km linii tramwajowej. to, co piszesz, miałoby sens, gdyby rzeczywiście jedną z linii tramwajowych poprowadzono pod terminal, ale pewnie rzadko by tam jeździli pasażerowie, skoro lotów jest mało. Za to budowanie linii tramwajowych w mieście, zwłaszcza w centrum, zapewne jeszcze bardziej zatkałoby to centrum :-( Pamiętajmy w dodatku, że w Lublinie jest kilka wzniesień, które w praktyce mocno utrudniają kwestię poprowadzenia linii tramwajowych. 
No to pieruńsko drogo, skoro tu linię kolejową do lotniska wybudowano za 27 milionów - równowartość max 3 km linii tramwajowej. to, co piszesz, miałoby sens, gdyby rzeczywiście jedną z linii tramwajowych poprowadzono pod terminal, ale pewnie rzadko by tam jeździli pasażerowie, skoro lotów jest mało. Za to budowanie linii tramwajowych w mieście, zwłaszcza w centrum, zapewne jeszcze bardziej zatkałoby to centrum :-( Pamiętajmy w dodatku, że w Lublinie jest kilka wzniesień, które w praktyce mocno utrudniają kwestię poprowadzenia ... rozwiń
Avatar
Janusz_Paliwas / 24 października 2021 r. o 21:04
+12
panie smaga, ale winda na dworcu zachodnim działa !! Trzeba by coś napisać !!
Avatar
miglanc / 7 listopada 2021 r. o 14:47
+1
  Koszt      budowy 1       km linii tramwajowej      waha się od 10 do 25 mln zł. Ale jakimś politykom wymarzyło się "inwestowanie" unijnych dotacji w dojazd droższego szynobusa do Świdnika.
 twój wywód jest niczym porównanie kilograma do kilometra - KILO się zgadza i nic więcej... Żeby połączyć Dworzec Główny w Lublinie z lotniskiem trzeba było za 27mln dobudować nitkę kolejową ze Żwirków na lotnisko - ok. 2km (bo cała reszta ruchu odbywa się po istniejącej infrastrukturze kolejowej). Ty proponujesz zamiennie zbudowanie ok. 15 km torów tramwajowych po 10-25 baniek za km, czyli wywalenie 150-300 mln zamiast 27 - czy trzeba być kretynem, by na coś takiego wpaść, czy tylko zwykłym głąbem ?
 twój wywód jest niczym porównanie kilograma do kilometra - KILO się zgadza i nic więcej... Żeby połączyć Dworzec Główny w Lublinie z lotniskiem trzeba było za 27mln dobudować nitkę kolejową ze Żwirków na lotnisko - ok. 2km (bo cała reszta ruchu odbywa się po istniejącej infrastrukturze kolejowej). Ty proponujesz zamiennie zbudowanie ok. 15 km torów tramwajowych po 10-25 baniek za km, czyli wywalenie 150-300 mln zamiast 27 - czy trzeba być kretynem, by na coś takiego wpaść, czy tylko zwykłym głąbem ? rozwiń
Avatar
Sir_Fred / 24 października 2021 r. o 21:55
-4
Wiocha to pole (nawet ze susłami) potrzebuje, a nie Aeroportu ! 
Avatar
tadek68 / 24 października 2021 r. o 21:21
-14
Podłość ludzka nie ma granic, to lotów nie dopasowuje się do PKP??? Chyba łatwiej samolotowi zrobić kilka kółek i poczekać na szynobus. Tu jest taki ruch, że Pekape nie wyrabia, a to węgiel, a to do Chełma jakiś jedzie. No nie roztroi się nikt, nie jeżdżą to znaczy, że nic nie leci i nie wylondowało i szlus. Nikt nie bendzie dopłacał na maszyniste i 2 wykfalifikowanych konduktorów, a paliwo drożeje. Największe zyski (małe straty) są jak nic nie lata i nic nie szura po torach. AVE CESAR! Wspólne dzieło PO/PiS po raz kolejny zakończone sukcesem w korporacji III RP, wystawionej w N. Yorku na giełdę, do kupienia za 400 mld usd, pod nazwą Republic Poland Of, jak kto ma kasę to tory do kupienia, ja biorę orła jako znak towarowy, na dwa pazurki już mam.. to nie kawał, niestety. Polska tzw ,,kwaśniewska" oznaczona 3RP, po napisaniu konstytucji 1997 r i referendum, gdzie ok 22 proc Polaków powiedziało ,,tak" (ok. 42 proc frekwencja, niewiele ponad 50 proc. ,,za") , co ani ma się nijak do standardów tej uchwalonej, ani konstytucji z 1935 r. II RP czy marcowej (suwerennego kraju założonego przez i dla obywateli w 1918 r., jakie by tam nie były przepisy, ale suwerenne Polskie). Żeby się prędko rzeczpospolita ,,kwaśniewska" nie rozleciała, bo mandat obywatelski prawie żaden, w 2002 r. Ministerstwo Finansów wystawiło cichaczem III RP na Giełdę w USA (orzeł chyba za pół ceny?) jako korporację. Pan Kaczynski dalej 3RP handluje, jak mniemam. Cytując Pana Dudę z III RP (Republic Poland Of, nazwa handlowa), że ,, jak można iść do sklepu, to i na wybory" proponuję, zamiast iść do sklepu, idź kup sobie tory, lasy i tytan koło Suwałk zaklepane już, ale orzeł mój, dziś wysyłam zaliczkę, nie kupi ktoś hymnu?? Jak by kto potrzebował preambułę do konstytucji, pokwaśniewskiej to ja wezmę ze środka kilka rozdziałów na wyłączność.. Jedynie suwerenne legslnre Państwo, jako Polska po rozbiorach, to była i jest II RP, nawet jak nie do końca dobre i przestarzałe, ale nasze obywateli RP. To ostatnie jak widać jest ok 22 procent Polaków i wkrótce tu może już nic nie pojechać, zależy od nabywcy lub wierzyciela. Jak złapie Cię Policjant 3RP, pędzącego na lotnisko, sprawdź czy to też nie jest jakaś firma prywatna w rejestrze USA, może da się kupić razem z suszarką i tzw. ,,dołkiem".
Podłość ludzka nie ma granic, to lotów nie dopasowuje się do PKP??? Chyba łatwiej samolotowi zrobić kilka kółek i poczekać na szynobus. Tu jest taki ruch, że Pekape nie wyrabia, a to węgiel, a to do Chełma jakiś jedzie. No nie roztroi się nikt, nie jeżdżą to znaczy, że nic nie leci i nie wylondowało i szlus. Nikt nie bendzie dopłacał na maszyniste i 2 wykfalifikowanych konduktorów, a paliwo drożeje. Największe zyski (małe straty) są jak nic nie lata i nic nie szura po torach. AVE CESAR! Wspólne dzieło PO/PiS po raz kolejny zakończone sukces... rozwiń
Avatar
TRAMWAJE_LUBELSKIE / 25 października 2021 r. o 10:37
-20
Koszt  budowy 1  km linii tramwajowej  waha się od 10 do 25 mln zł. Ale jakimś politykom wymarzyło się "inwestowanie" unijnych dotacji w dojazd droższego szynobusa do Świdnika.
Avatar
miglanc / 7 listopada 2021 r. o 14:47
+1
  Koszt      budowy 1       km linii tramwajowej      waha się od 10 do 25 mln zł. Ale jakimś politykom wymarzyło się "inwestowanie" unijnych dotacji w dojazd droższego szynobusa do Świdnika.
 twój wywód jest niczym porównanie kilograma do kilometra - KILO się zgadza i nic więcej... Żeby połączyć Dworzec Główny w Lublinie z lotniskiem trzeba było za 27mln dobudować nitkę kolejową ze Żwirków na lotnisko - ok. 2km (bo cała reszta ruchu odbywa się po istniejącej infrastrukturze kolejowej). Ty proponujesz zamiennie zbudowanie ok. 15 km torów tramwajowych po 10-25 baniek za km, czyli wywalenie 150-300 mln zamiast 27 - czy trzeba być kretynem, by na coś takiego wpaść, czy tylko zwykłym głąbem ?
 twój wywód jest niczym porównanie kilograma do kilometra - KILO się zgadza i nic więcej... Żeby połączyć Dworzec Główny w Lublinie z lotniskiem trzeba było za 27mln dobudować nitkę kolejową ze Żwirków na lotnisko - ok. 2km (bo cała reszta ruchu odbywa się po istniejącej infrastrukturze kolejowej). Ty proponujesz zamiennie zbudowanie ok. 15 km torów tramwajowych po 10-25 baniek za km, czyli wywalenie 150-300 mln zamiast 27 - czy trzeba być kretynem, by na coś takiego wpaść, czy tylko zwykłym głąbem ? rozwiń
Avatar
___K___ / 25 października 2021 r. o 14:10
+12
  Koszt      budowy 1       km linii tramwajowej      waha się od 10 do 25 mln zł. Ale jakimś politykom wymarzyło się "inwestowanie" unijnych dotacji w dojazd droższego szynobusa do Świdnika.[/quote]   [quote]   Koszt      budowy 1       km linii tramwajowej      waha się od 10 do 25 mln zł. Ale jakimś politykom wymarzyło się "inwestowanie" unijnych dotacji w dojazd droższego szynobusa do Świdnika.
No to pieruńsko drogo, skoro tu linię kolejową do lotniska wybudowano za 27 milionów - równowartość max 3 km linii tramwajowej. to, co piszesz, miałoby sens, gdyby rzeczywiście jedną z linii tramwajowych poprowadzono pod terminal, ale pewnie rzadko by tam jeździli pasażerowie, skoro lotów jest mało. Za to budowanie linii tramwajowych w mieście, zwłaszcza w centrum, zapewne jeszcze bardziej zatkałoby to centrum :-( Pamiętajmy w dodatku, że w Lublinie jest kilka wzniesień, które w praktyce mocno utrudniają kwestię poprowadzenia linii tramwajowych. 
No to pieruńsko drogo, skoro tu linię kolejową do lotniska wybudowano za 27 milionów - równowartość max 3 km linii tramwajowej. to, co piszesz, miałoby sens, gdyby rzeczywiście jedną z linii tramwajowych poprowadzono pod terminal, ale pewnie rzadko by tam jeździli pasażerowie, skoro lotów jest mało. Za to budowanie linii tramwajowych w mieście, zwłaszcza w centrum, zapewne jeszcze bardziej zatkałoby to centrum :-( Pamiętajmy w dodatku, że w Lublinie jest kilka wzniesień, które w praktyce mocno utrudniają kwestię poprowadzenia ... rozwiń
Avatar
Monisia / 25 października 2021 r. o 11:21
-23
Kwintesencja filozofii bizantyjskiego "rozwoju" na kredyt, której głównym promotorem był eK0nom z Jakubowic. Ile wyniósł już rachunek za ten jeden tylK0 przejaw pychy P0drzędnego P0wiatowego pseudo-eK0nomisty? K0szt budowy aeroP0rtu - 200 mln, K0szt właśnie wygaszonej linii K0lejowej - 27 mln. Coroczne straty tej "inwestycji" - ok. 30-50 mln.
Avatar
TRAMWAJE_LUBELSKIE / 25 października 2021 r. o 10:37
-20
Koszt  budowy 1  km linii tramwajowej  waha się od 10 do 25 mln zł. Ale jakimś politykom wymarzyło się "inwestowanie" unijnych dotacji w dojazd droższego szynobusa do Świdnika.
Avatar
TRAMWAJE_LUBELSKIE / 25 października 2021 r. o 10:33
-25
Nihil Novi. W Polskich miastach szynobusy oraz kolej podmiejska się nigdy nie sprawdziły. Pakowanie pieniędzy z unijnych dotacji w infrastrukturę PKP jest dla mnie jednoznaczne z marnotrawstwem i sprzeniewierzeniem. Jedyny skuteczna ewolucja transportu zbiorowego dla Lublina to linie tramwajowe, łączące ze sobą przeciwległe dzielnice miasta i niezależne od korków w których wieki tkwią ludzie w trolejbusach. W tej cenie zamiast nieużywanego szybobusu, można było linią tramwajową połączyć Czuby z Czechowem, i taką linią ludzie by jeździli, nie tylko do centrum.
Avatar
wncl32nfei66y / 25 października 2021 r. o 10:01
+27
Jak mozna być takim ignorantem i nie wiedzieć że lotniskiem zarządza banda spod znaku PO i PSL. Kolejny Wykształcony z wielkiego miasta
 Banda spod znaku PO i PSL mianowała na nowego prezesa portu człowieka od Sobonia a na wiceprezesa człowieka od Gowina? Jaja sobie robisz "nieignorancie"? ***s://***dziennikwschodni.pl/lotnisko/nowy-wiceprezes-portu-lotniczego-lublin-to-dzialacz-porozumienia-jaroslawa-gowina,n,1000275339.html
Avatar
___K___ / 25 października 2021 r. o 09:00
+30
ALe to nie problem, że poszło się je...ać ileś tam milionów nie wiem ile 100 czy 200. Problemem dla lemingów jest 1,5mln jakie przyznali sobie władający Polską ministrowie. Skur....syńtwo w czystej postaci. Przecież ludzie, którzy klepnęli budowę lotniska i infrastruktury towarzyszącej powinni siedzieć w pierdlu już od kilku lat.
Ciekawy jestem, czy tak ochoczo będziesz wsadzał do więzień PiSowskich nominatów za nieistniejące lotnisko w Baranowie. Biorą za to grubą kasę, a nic się tam nie dzieje.
Avatar
Lubliniak / 25 października 2021 r. o 08:45
-43
Jak mozna być takim ignorantem i nie wiedzieć że lotniskiem zarządza banda spod znaku PO i PSL. Kolejny Wykształcony z wielkiego miasta
Avatar
NemezisTeam / 25 października 2021 r. o 07:57
+35
Gratuluje ekipie PIS zarządzającej portel lotniczym, koleją i województwem. Wspaniały POKAZ jak zapewniają ludziom byt.
Avatar
Sir_Fred / 24 października 2021 r. o 21:55
-4
Wiocha to pole (nawet ze susłami) potrzebuje, a nie Aeroportu ! 
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

The 5th season – Quintet - koncert w Lublinie
9 grudnia 2021, 19:00

The 5th season – Quintet - koncert w Lublinie

W czwartek, 9 grudnia o godz. 19 w Klubie Muzycznym Centrum Spotkania Kultur (plac Teatralny 1) odbędzie się koncert grupy The 5th season – Quintet.

Nowoczesne kratki ściekowe - odwodnienie i blokada przykrych zapachów w jednym

Nowoczesne kratki ściekowe - odwodnienie i blokada przykrych zapachów w jednym

Nowoczesne kratki ściekowe zostały zaprojektowane w taki sposób, aby łączyć w sobie minimalistyczny design oraz rozbudowaną funkcjonalność. Dbają o to, aby skutecznie odwadniać rozmaite obiekty, a jednocześnie eliminują występowanie przykrych zapachów. Wystarczy wybrać odpowiedni model do konkretnego pomieszczenia, a następnie go zamontować i cieszyć się jego funkconalnością.

Nowy budżet gminy Końskowola z deficytem. Najwięcej na oświatę i lokalne inwestycje

Nowy budżet gminy Końskowola z deficytem. Najwięcej na oświatę i lokalne inwestycje

Emisja obligacji ma pomóc w pokryciu przyszłorocznego deficytu budżetowego gminy Końskowola. Według projektu, wydatki rzędu 47,5 mln zł znów będą wyższe od dochodów szacowanych na niecałe 41 mln zł. Najwięcej pieniędzy pochłonie oświata oraz lokalne inwestycje

Jak bezpiecznie kupować leki przez Internet

Jak bezpiecznie kupować leki przez Internet

Internet zrewolucjonizował wiele aspektów naszego codziennego życia, również sposób robienia zakupów. Kupowanie online stało się czymś całkowicie oczywistym i, jak pokazują statystyki, już co drugi Polak regularnie robi zakupy w sieci. Najczęściej wybieramy odzież, obuwie, książki, ale również sprzęt elektroniczny czy produkty spożywcze. Badania pokazują, że systematycznie rośnie też zainteresowanie kosmetykami i zakupem leków przez Internet. Jednak w tym wypadku sprzedaż online obwarowana jest licznymi wymaganiami. Kluczowe jest bowiem zachowanie najwyższych form bezpieczeństwa, tak w kwestii przechowywania czy pakowania leków i suplementów, jak i ich transportu.

Polskie piłkarki ręczne zanotowały jedno zwycięstwo i dwie porażki na turnieju w Hiszpanii

Polskie piłkarki ręczne zanotowały jedno zwycięstwo i dwie porażki na turnieju w Hiszpanii

Polki odniosły jedno zwycięstwo w towarzyskim turnieju w Hiszpanii. Ta impreza była ostatnim testem przed rozpoczynającymi się w środę mistrzostwami świata.

Gdzie aborcja jest legalna?

Gdzie aborcja jest legalna?

Nawet 1 na 4 ciąże kończy się aborcją na całym świecie. Tak wynika z ogólnodostępnych statystyk. W ciągu kilkudziesięciu ostatnich lat wiele państw zdecydowało się na zmianę prawa, dzięki czemu kobiety mają większy dostęp do aborcji. Mimo to jednak nie wszędzie aborcja jest legalna. Gdzie można usunąć ciąże legalnie, a gdzie jest to całkowicie zakazane? Dowiedz się!

Jak leczyć alkoholizm?

Jak leczyć alkoholizm?

Alkoholizm to niebezpieczna choroba, która stopniowo wyniszcza organizm. Nieleczona nierzadko doprowadza do śmierci. Niestety nie istnieją leki na alkoholizm. Leczenie tej formy uzależnienia zwykle wymaga sięgnięcia po pomoc z zewnątrz. Osoby nadużywające alkoholu najczęściej nie są w stanie poradzić sobie samodzielnie z takim problemem. Jednym z ważniejszych elementów leczenia jest detoks alkoholowy. Na czym polega? Jak można wyjść z nałogu? Dowiedz się!

Radni pokłócili się o imię dębu na cmentarzu wojennym. Węgier przegrał z Polakiem, a jeszcze wspominano Niemca

Radni pokłócili się o imię dębu na cmentarzu wojennym. Węgier przegrał z Polakiem, a jeszcze wspominano Niemca

Gabor przegrał z Mieczysławem. To nazwa dla dębu, jednego z pomników przyrody, które właśnie ustanowiono w Łukowie. – Zagłosowalibyście nad nazwaniem dębu imieniem Hans? Nie sądzę – stwierdził na sesji jeden z radnych.

Koncert „Trzech Tenorów Show” pierwszy raz w Lublinie

Koncert „Trzech Tenorów Show” pierwszy raz w Lublinie

Czarują głosem publiczność w całej Polsce, prezentują największe partie operowe i operetkowe, a także muzykę popularną i rozrywkową. Mowa o Trzech Tenorach w składzie: Bartosz Kuczyk, Mirosław Niewiadomski i Mariusz Adam Ruta. Już 15 grudnia 2021 r. wystąpią po raz pierwszy w Lublinie w Studio Polskiego Radia im. Budki Suflera przy ul. Obrońców Pokoju 2.

Gutek zaśpiewa w Domu Kultury
4 grudnia 2021, 20:00

Gutek zaśpiewa w Domu Kultury

Wieloletni wokalista Indios Bravos, Piotr Gutkowski, wystąpi z solowym projektem w Domu Kultury (Krakowskie Przedmieście 19). Koncert odbędzie się 4 grudnia o godz. 20.

Szukasz mieszkania? Przyjdź na DNI OTWARTE i zyskaj rabat!
galeria

Szukasz mieszkania? Przyjdź na DNI OTWARTE i zyskaj rabat!

Już w pierwszy weekend grudnia zapraszamy wszystkie osoby poszukujące mieszkania na Dni Otwarte, które odbędą się na terenie inwestycji OSIEDLE 4 PORY ROKU w Świdniku. Będą mieli Państwo okazję obejrzeć wolne lokale, pospacerować po niemal gotowym osiedlu i otrzymać zniżkę na zakup własnego M.

Koronawirus 29 listopada. Ponad 13 tys. przypadków w Polsce. Ile w woj. lubelskim?

Koronawirus 29 listopada. Ponad 13 tys. przypadków w Polsce. Ile w woj. lubelskim?

13 115 nowych przypadków zakażenia koronawirusem i 18 ofiar śmiertelnych - Ministerstwo Zdrowia podało dzisiaj o godz. 10.30 najnowszy raport na temat sytuacji epidemiologicznej w Polsce. W woj. lubelskim są 383 zakażenia

Monika Skinder bez punktów w Finlandii

Monika Skinder bez punktów w Finlandii

Monika Skinder nie zdobyła punktów Pucharu Świata w swoim pierwszym w tym sezonie występie.

Trzy ciekawe atrakcje weselne, w które warto zainwestować

Trzy ciekawe atrakcje weselne, w które warto zainwestować

Zabawa weselna to nie tylko tańce, dobre jedzenie, starannie wybrana oprawa muzyczna oraz tradycyjne gry. Na udaną imprezę składają się także liczne atrakcje, dzięki którym możemy urozmaicić jej przebieg, dostarczyć gościom dodatkowych emocji oraz nie pozwolić im się nudzić nawet przez chwilę. Warto poświęcić nieco czasu na wyszukanie ciekawych atrakcji weselnych, których dodatek z pewnością pozytywnie wpłynie na przebieg całej zabawy oraz zadowolenie jej uczestników. Oto trzy sprawdzone propozycje, które warto wziąć pod uwagę!

Mikołajki hip-hopowe w DK LSM
3 grudnia 2021, 17:00

Mikołajki hip-hopowe w DK LSM

Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną "CAMINO" zaprasza do Domu Kultury LSM (ul. Wallenroda 4a) na kolejną edycję festiwalu Mikołajki hip-hopowe. Wydarzenie odbędzie się 3 grudnia o godz. 17.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!