Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

26 października 2021 r.
9:02

Decyzja o wywłaszczeniu z 1975 r. Dawna właścicielka chce odzyskać działkę w Lublinie

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
73 32 A A
Dzisiaj stoją tu bloki, chociaż nie zajmują całego terenu. Pozostał niezabudowany skrawek
Dzisiaj stoją tu bloki, chociaż nie zajmują całego terenu. Pozostał niezabudowany skrawek (fot. Maciej Kaczanowski)

Dawna właścicielka chce odzyskać ziemię przy ul. Zana. Chodzi o część działki, którą zabrano jej kilkadziesiąt lat temu pod budowę osiedla im. Prusa. Teren jest wciąż niezabudowany.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Nieruchomość koło ul. Nadbystrzyckiej została przejęta przez Skarb Państwa na podstawie decyzji wywłaszczeniowej z marca 1975 r. Jako cel wywłaszczenia działki podano budowę osiedla mieszkaniowego.

Dzisiaj stoją tu bloki, chociaż nie zajmują całego terenu. Pozostał niezabudowany skrawek. I właśnie o tę część działki upomina się jej dawna właścicielka.

– Aktualnie przed gminą Lublin, na wniosek dawnej właścicielki, toczy się postępowanie administracyjne o zwrot nieruchomości – potwierdza nam Monika Głazik z biura prasowego Ratusza.

Teren, który chce odzyskać wnioskodawczyni, to 2008 mkw. gruntu. To część znacznie większej działki, na której stoją dziś bloki mieszkalne z adresami ul. Brzeskiej 2, 4, 6 i 8 oraz Nadbystrzycka 89, 91 i 93.

– Nieruchomość ta jest obecnie własnością osób fizycznych – informuje Monika Głazik. O którą konkretnie część tej działki upomina się dawna właścicielka? – Roszczenie dotyczą części nieruchomości od strony ul. Zana, na której znajdują się parkingi i tereny zielone.

Polskie prawo umożliwia odzyskanie odebranej ziemi, jeżeli nie została ona w określonym czasie wykorzystana pod budowę tego, co miało na niej powstać. W taki sposób dawni właściciele (lub ich spadkobiercy) przejęli m.in. grunt ze szkieletem niedoszłej hali sportowej przy ul. Jutrzenki, gdzie dzisiaj deweloperzy budują bloki.

Jak jest w przypadku terenów przy Zana? – Wniosek o zwrot części nieruchomości uzasadniono niezrealizowaniem na tej części celu wywłaszczenia – tłumaczy Głazik. A mówiąc prościej: kobieta starająca się o ziemię tłumaczy, że skoro działka nie została zabudowana, to nie można uznać, że powstało na niej osiedle, którego budowa była powodem zabrania jej ziemi.

– Wnioskodawczyni chce, żeby w przejrzystej procedurze zweryfikować, czy cel wywłaszczenia został osiągnięty, bo ma co do tego wątpliwości, patrząc na decyzję z lat 70 – mówi adwokat Bartosz Przeciechowski, pełnomocnik kobiety starającej się o zwrot ziemi. – W tym momencie swojego życia wnioskodawczyni uważa, że powinna otrzymać jasną odpowiedź i jeśli była tam nieprawidłowość, to zostanie ona zrekompensowana.

O tym, czy wspomniana nieruchomość może zostać zwrócona, mają zdecydować miejscy urzędnicy, którzy na 4 listopada zaplanowali oględziny działki. Ich decyzja nie musi wcale zakończyć sporu, bo może się on przenieść do wyższych instancji, włącznie z sądami administracyjnymi.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 32

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Komentator / 26 października 2021 r. o 12:32
Dlaczego mam wrażenie, że Jaś Fasola to kolejne wcielenie Felipe, tylko zamiast walczyć z automatyzacją komunikacji miejskiej i telefonią komórkową, to walczy z parkingami? Nawet tak samo nie potrafi cytować tekstów...I tak samo nie ma merytorycznych argumentów na żaden temat, poza "bo ja chcę/bo ja uważam". Kobieta została wywłaszczona zgodnie z prawem więc w czym problem? Skoro to jest tylko część działki którą przejęto, to znaczy, że zabudowa osiedla była wykonana pewnie zgodnie z planem jaki był przyjęty. Trzeba byłoby zajrzeć do ówczesnych planów zabudowy i sprawdzić, czy jest tak jak miało być ... proste.
Dlaczego mam wrażenie, że Jaś Fasola to kolejne wcielenie Felipe, tylko zamiast walczyć z automatyzacją komunikacji miejskiej i telefonią komórkową, to walczy z parkingami? Nawet tak samo nie potrafi cytować tekstów...I tak samo nie ma merytorycznych argumentów na żaden temat, poza "bo ja chcę/bo ja uważam". Kobieta została wywłaszczona zgodnie z prawem więc w czym problem? Skoro to jest tylko część działki którą przejęto, to znaczy, że zabudowa osiedla była wykonana pewnie zgodnie z planem jaki był przyjęty. Trzeba byłoby zajrzeć ... rozwiń
Avatar
___K___ / 26 października 2021 r. o 11:13
"Tak, wiemy już doskonale, że jesteś przeciwnikiem samochodów prywatnych. Do Korei Pónocnej się przeprowadź - tam powinieneś być szczęśliwy." -usprawiedliwianie przejmowania własności prywatnej i jej niesłuszne zajmowanie, to akurat twoja domena. Skoro bronisz tego, że działka została komuś niesłusznie zabrana, to właśnie Tobie blisko do takich komunistycznych ustrojów znacznie bliżej.
Czyli jednak to ty nie rozumiesz tego, co czytasz. Działka została przd laty przejęta w majestacie prawa. Nie ma "niesłusznego zabrania". Co więcej - czy właścicielka nie otrzymała wówczas odpowiedniego do ówczesnej wartości zadośćuczynienia? Nigdzie nie neguję, że być może należy jej zwrócić kawałek terenu, ale ty uprawiasz demagogię twierdząc, że przejęto jej teren z naruszeniem prawa. Nieprawda, to zwyczajne kłamstwo z twojej strony. Swoją drogą dziwne, że LAS się nie odzywa - tu idealnie pasowałyby głoszone przez niego teksty o opłatach adiacenckich.
Czyli jednak to ty nie rozumiesz tego, co czytasz. Działka została przd laty przejęta w majestacie prawa. Nie ma "niesłusznego zabrania". Co więcej - czy właścicielka nie otrzymała wówczas odpowiedniego do ówczesnej wartości zadośćuczynienia? Nigdzie nie neguję, że być może należy jej zwrócić kawałek terenu, ale ty uprawiasz demagogię twierdząc, że przejęto jej teren z naruszeniem prawa. Nieprawda, to zwyczajne kłamstwo z twojej strony. Swoją drogą dziwne, że LAS się nie odzywa - tu idealnie pasowałyby głoszone przez... rozwiń
Avatar
___K___ / 26 października 2021 r. o 09:07
A gdyby osiedle powstało, to pani upomniałaby się o niezabudowane trawniki pomiędzy blokami?
Avatar
Robek39 / 26 października 2021 r. o 12:50
Ciekawe czy to któryś z deweloperów nie podpiął się pod właścicielkę i próbuje przejąć teren.
  Myślę, że deweloper mógł nawet specjalnie na tę okazję zrobić sobie operację twarzy, żeby wyglądać jak właścicielka działki i teraz podstępem próbuje przejąć czyjąś działkę. Ps. Czy Nowogrodzka razem z instrukcjami z przekazami dnia wysyła swoim trollom jakieś specjalne opium po którego zażyciu mogą bez większego problemu tworzyć paranoiczne teorie spiskowe?
Avatar
adamczuk / 26 października 2021 r. o 14:57
Czyli podsumowując: Pani została wywłaszczona za co dostała zadośćuczynienie, zgodnie z obowiązującym wtedy prawem. Spółdzielnia tak zbudowała osiedle żeby nie było zagęszczenia bloków tylko pozostawiła teren na tereny zielone / parkingi. Teraz ta Pani chce odzyskać ten niezabudowany teren bowiem jest sporo wart i pewnie chce go opchnąć deweloperowi. Stracą mieszkańcy, zyska Pani bo skasuje za działkę 2x, no i jej papuga.
Avatar
Jas_Fasola / 26 października 2021 r. o 09:53
"A gdyby osiedle powstało, to pani upomniałaby się o niezabudowane trawniki pomiędzy blokami?" - trawniku między blokami, alejki, plac zabaw, boki, itp. to jest kompleksowo urządzone osiedle i nie można sobie z niego wydzielić kawałka, bo to jest jedna całość. Zabudowana na kilku działkach. To o co dopomina się Pani, to jest odrębna działka, która nie ma związku z zabudowanymi działkami.
Avatar
Janusz_Paliwas / 26 października 2021 r. o 10:49
"Miejsca parkingowe także wchodzą w skład kompleksowo urządzonego osiedla..." - tak. Jeżeli mieszczą się na swoich działkach. Tutaj samochody parkują na innej działce.
 To zapraszam na geoportal. Sprawdź jak wygląda działka, a później się wypowiadaj. Podpowiem Tobie - działka 171.
Avatar
Janusz_Paliwas / 26 października 2021 r. o 10:11
To jest zastanawiające, że kogoś może dziwić, że ktoś inny upomina się o swoją własność.
 Tylko że to nie jest jego własność, bo został wtywłaszczony. Kiedyś osiedla się projektowało jako kompleksy, a nie pojedyńcze bloki i szans tu raczej nie ma. Ale adwokat zapewne ją nakręcił, zbajerował i swoje zarobi, niezależnie od wyniku.
Avatar
Jasin / 26 października 2021 r. o 14:07
Moje teksty o rentach planistycznych i opłatach  adiacenckich  do tej sprawy nie pasują. Być może zmieni to ewentualne odzyskanie gruntów lub rekompensata dla byłego właściciela tej parceli .
        Bywaj zdrowy, "gwiazdorze"  lubelskiej tivi, trolllu oślogłowy. A chodzą słuchy, że i oślouchy.  Więcej wybujałej fantazji i śmiesznych skojarzeń, jeszcze więcej! Żebyś się przypadkiem nie doczekał, a potem mocno nie zdziwił, koziołku matołku! A potem hopsasa do LASA. Lecz się pokemonie na nogi, na głowę z oślimi uszami już za póżno! Ile masz jeszcze takich lekkopółśmiesznych tekstów, postrzelony przebierańcu z oślimi uszyskami? Fobia na tle swojej osoby?Chcesz  fraglesie długouchy, żebym ze śmiechu zszedł z tego łez padołu?Długo nad tym myślałeś?Nawet Arystoteles razem z Kołakowskim do kupy  takiego koszmarka  by  nie wymyślili
        Bywaj zdrowy, "gwiazdorze"  lubelskiej tivi, trolllu oślogłowy. A chodzą słuchy, że i oślouchy.  Więcej wybujałej fantazji i śmiesznych skojarzeń, jeszcze więcej! Żebyś się przypadkiem nie doczekał, a potem mocno nie zdziwił, koziołku matołku! A potem hopsasa do LASA. Lecz się pokemonie na nogi, na głowę z oślimi uszami już za póżno! Ile masz jeszcze takich lekkopółśmiesznych tekstów, postrzelony przebierańcu z oślimi uszyskami? Fobia na tle swojej osoby?Chcesz  fraglesie długouchy, żebym ze śmiechu zszedł... rozwiń
Avatar
___K___ / 26 października 2021 r. o 10:07
"A gdyby osiedle powstało, to pani upomniałaby się o niezabudowane trawniki pomiędzy blokami?" - trawniku między blokami, alejki, plac zabaw, boki, itp. to jest kompleksowo urządzone osiedle i nie można sobie z niego wydzielić kawałka, bo to jest jedna całość. Zabudowana na kilku działkach. To o co dopomina się Pani, to jest odrębna działka, która nie ma związku z zabudowanymi działkami.
Miejsca parkingowe także wchodzą w skład kompleksowo urządzonego osiedla...
Avatar
TECZOWY_ZSL / 26 października 2021 r. o 22:48
KIEDY "właściciele" ZWRÓCĄ KASĘ ZA YESHIWĘ, którą POALCY SPŁACILI DWA RAZY ???????? DZIennikwschodni.pl/lubelskie/jesziwa-zwrocona-dwa-razy,n,1000065218.html
Avatar
poker / 26 października 2021 r. o 20:15
No to się komuchy rozgrzały w obronie prawa do złodziejstwa i mitycznego zadośćuczynienia:) Rozkradło się dworki, pola, gorzelnie, cukiernie...dobrze być czerwonym, zielonym lub tęczowym baronem...
Avatar
stop_propagandzie / 26 października 2021 r. o 15:23
Czyli podsumowując: Pani została wywłaszczona za co dostała zadośćuczynienie, zgodnie z obowiązującym wtedy prawem. Spółdzielnia tak zbudowała osiedle żeby nie było zagęszczenia bloków tylko pozostawiła teren na tereny zielone / parkingi. Teraz ta Pani chce odzyskać ten niezabudowany teren bowiem jest sporo wart i pewnie chce go opchnąć deweloperowi. Stracą mieszkańcy, zyska Pani bo skasuje za działkę 2x, no i jej papuga.
No i  przede wszystkim deweloper, który postawi tam swój kolejny "akademik".
Avatar
stop_propagandzie / 26 października 2021 r. o 15:20
Ciekawe czy to któryś z deweloperów nie podpiął się pod właścicielkę i próbuje przejąć teren?
Avatar
adamczuk / 26 października 2021 r. o 14:57
Czyli podsumowując: Pani została wywłaszczona za co dostała zadośćuczynienie, zgodnie z obowiązującym wtedy prawem. Spółdzielnia tak zbudowała osiedle żeby nie było zagęszczenia bloków tylko pozostawiła teren na tereny zielone / parkingi. Teraz ta Pani chce odzyskać ten niezabudowany teren bowiem jest sporo wart i pewnie chce go opchnąć deweloperowi. Stracą mieszkańcy, zyska Pani bo skasuje za działkę 2x, no i jej papuga.
Avatar
Jasin / 26 października 2021 r. o 14:07
Moje teksty o rentach planistycznych i opłatach  adiacenckich  do tej sprawy nie pasują. Być może zmieni to ewentualne odzyskanie gruntów lub rekompensata dla byłego właściciela tej parceli .
        Bywaj zdrowy, "gwiazdorze"  lubelskiej tivi, trolllu oślogłowy. A chodzą słuchy, że i oślouchy.  Więcej wybujałej fantazji i śmiesznych skojarzeń, jeszcze więcej! Żebyś się przypadkiem nie doczekał, a potem mocno nie zdziwił, koziołku matołku! A potem hopsasa do LASA. Lecz się pokemonie na nogi, na głowę z oślimi uszami już za póżno! Ile masz jeszcze takich lekkopółśmiesznych tekstów, postrzelony przebierańcu z oślimi uszyskami? Fobia na tle swojej osoby?Chcesz  fraglesie długouchy, żebym ze śmiechu zszedł z tego łez padołu?Długo nad tym myślałeś?Nawet Arystoteles razem z Kołakowskim do kupy  takiego koszmarka  by  nie wymyślili
        Bywaj zdrowy, "gwiazdorze"  lubelskiej tivi, trolllu oślogłowy. A chodzą słuchy, że i oślouchy.  Więcej wybujałej fantazji i śmiesznych skojarzeń, jeszcze więcej! Żebyś się przypadkiem nie doczekał, a potem mocno nie zdziwił, koziołku matołku! A potem hopsasa do LASA. Lecz się pokemonie na nogi, na głowę z oślimi uszami już za póżno! Ile masz jeszcze takich lekkopółśmiesznych tekstów, postrzelony przebierańcu z oślimi uszyskami? Fobia na tle swojej osoby?Chcesz  fraglesie długouchy, żebym ze śmiechu zszedł... rozwiń
Avatar
Robek39 / 26 października 2021 r. o 12:50
Ciekawe czy to któryś z deweloperów nie podpiął się pod właścicielkę i próbuje przejąć teren.
  Myślę, że deweloper mógł nawet specjalnie na tę okazję zrobić sobie operację twarzy, żeby wyglądać jak właścicielka działki i teraz podstępem próbuje przejąć czyjąś działkę. Ps. Czy Nowogrodzka razem z instrukcjami z przekazami dnia wysyła swoim trollom jakieś specjalne opium po którego zażyciu mogą bez większego problemu tworzyć paranoiczne teorie spiskowe?
Avatar
LAS / 26 października 2021 r. o 12:39
"Tak, wiemy już doskonale, że jesteś przeciwnikiem samochodów prywatnych. Do Korei Pónocnej się przeprowadź - tam powinieneś być szczęśliwy." -usprawiedliwianie przejmowania własności prywatnej i jej niesłuszne zajmowanie, to akurat twoja domena. Skoro bronisz tego, że działka została komuś niesłusznie zabrana, to właśnie Tobie blisko do takich komunistycznych ustrojów znacznie bliżej.
Czyli jednak to ty nie rozumiesz tego, co czytasz. Działka została przd laty przejęta w majestacie prawa. Nie ma "niesłusznego zabrania". Co więcej - czy właścicielka nie otrzymała wówczas odpowiedniego do ówczesnej wartości zadośćuczynienia? Nigdzie nie neguję, że być może należy jej zwrócić kawałek terenu, ale ty uprawiasz demagogię twierdząc, że przejęto jej teren z naruszeniem prawa. Nieprawda, to zwyczajne kłamstwo z twojej strony. Swoją drogą dziwne, że LAS się nie odzywa - tu idealnie pasowałyby głoszone przez niego teksty o opłatach adiacenckich.
  To raczej nie ten przypadek i tytuł wystawienia noty. Podobnie zresztą, jak brak odzewu ze strony człowieka, a nie maszyny, której też zdarzają się zresztą awarie i przestoje. Poza pracą i innymi obowiązkami, sypiam, konsumuję itp. itd., czyli żyję tak jak inni ludzie. Moje teksty o rentach planistycznych i opłatach  adiacenckich  do tej sprawy nie pasują. Być może zmieni to ewentualne odzyskanie gruntów lub rekompensata dla byłego właściciela tej parceli .
  To raczej nie ten przypadek i tytuł wystawienia noty. Podobnie zresztą, jak brak odzewu ze strony człowieka, a nie maszyny, której też zdarzają się zresztą awarie i przestoje. Poza pracą i innymi obowiązkami, sypiam, konsumuję itp. itd., czyli żyję tak jak inni ludzie. Moje teksty o rentach planistycznych i opłatach  adiacenckich  do tej sprawy nie pasują. Być może zmieni to ewentualne odzyskanie gruntów lub rekompensata dla byłego właściciela tej parceli . rozwiń
Avatar
Komentator / 26 października 2021 r. o 12:32
Dlaczego mam wrażenie, że Jaś Fasola to kolejne wcielenie Felipe, tylko zamiast walczyć z automatyzacją komunikacji miejskiej i telefonią komórkową, to walczy z parkingami? Nawet tak samo nie potrafi cytować tekstów...I tak samo nie ma merytorycznych argumentów na żaden temat, poza "bo ja chcę/bo ja uważam". Kobieta została wywłaszczona zgodnie z prawem więc w czym problem? Skoro to jest tylko część działki którą przejęto, to znaczy, że zabudowa osiedla była wykonana pewnie zgodnie z planem jaki był przyjęty. Trzeba byłoby zajrzeć do ówczesnych planów zabudowy i sprawdzić, czy jest tak jak miało być ... proste.
Dlaczego mam wrażenie, że Jaś Fasola to kolejne wcielenie Felipe, tylko zamiast walczyć z automatyzacją komunikacji miejskiej i telefonią komórkową, to walczy z parkingami? Nawet tak samo nie potrafi cytować tekstów...I tak samo nie ma merytorycznych argumentów na żaden temat, poza "bo ja chcę/bo ja uważam". Kobieta została wywłaszczona zgodnie z prawem więc w czym problem? Skoro to jest tylko część działki którą przejęto, to znaczy, że zabudowa osiedla była wykonana pewnie zgodnie z planem jaki był przyjęty. Trzeba byłoby zajrzeć ... rozwiń
Avatar
___K___ / 26 października 2021 r. o 11:13
"Tak, wiemy już doskonale, że jesteś przeciwnikiem samochodów prywatnych. Do Korei Pónocnej się przeprowadź - tam powinieneś być szczęśliwy." -usprawiedliwianie przejmowania własności prywatnej i jej niesłuszne zajmowanie, to akurat twoja domena. Skoro bronisz tego, że działka została komuś niesłusznie zabrana, to właśnie Tobie blisko do takich komunistycznych ustrojów znacznie bliżej.
Czyli jednak to ty nie rozumiesz tego, co czytasz. Działka została przd laty przejęta w majestacie prawa. Nie ma "niesłusznego zabrania". Co więcej - czy właścicielka nie otrzymała wówczas odpowiedniego do ówczesnej wartości zadośćuczynienia? Nigdzie nie neguję, że być może należy jej zwrócić kawałek terenu, ale ty uprawiasz demagogię twierdząc, że przejęto jej teren z naruszeniem prawa. Nieprawda, to zwyczajne kłamstwo z twojej strony. Swoją drogą dziwne, że LAS się nie odzywa - tu idealnie pasowałyby głoszone przez niego teksty o opłatach adiacenckich.
Czyli jednak to ty nie rozumiesz tego, co czytasz. Działka została przd laty przejęta w majestacie prawa. Nie ma "niesłusznego zabrania". Co więcej - czy właścicielka nie otrzymała wówczas odpowiedniego do ówczesnej wartości zadośćuczynienia? Nigdzie nie neguję, że być może należy jej zwrócić kawałek terenu, ale ty uprawiasz demagogię twierdząc, że przejęto jej teren z naruszeniem prawa. Nieprawda, to zwyczajne kłamstwo z twojej strony. Swoją drogą dziwne, że LAS się nie odzywa - tu idealnie pasowałyby głoszone przez... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 32

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

„Społem”, „Fokus” i „Delikatesy u Grubego”. Po 40 latach znika sklep z puławskiego osiedla

„Społem”, „Fokus” i „Delikatesy u Grubego”. Po 40 latach znika sklep z puławskiego osiedla

Gdy w 1984 roku na nowym wtedy puławskim osiedlu Niwa oddano do użytku blok przy ul. Na Stoku, na jego parterze otwarty został sklep spożywczy. Od tamtej pory działał nieprzerwanie, ale jego historia powoli dobiega końca. Za dwa tygodnie zostanie zamknięty.

Polski Cukier Start – BC Ironi Ness Ziona 80:78. Przypieczętowali awans do najlepszej czwórki ENBL
galeria

Polski Cukier Start – BC Ironi Ness Ziona 80:78. Przypieczętowali awans do najlepszej czwórki ENBL

Kiepsko w lidze, ale dużo lepiej w Europie. Polski Cukier Start Lublin po raz drugi pokonał izraelski BC Ironi Ness Ziona i awansował do najlepszej czwórki rozgrywek ENBL. Tym razem drużyna Artura Gronka pokonała rywali 80:78.

Lubelski Rower Miejski wraca na ulice. Ale w nowej odsłonie

Lubelski Rower Miejski wraca na ulice. Ale w nowej odsłonie

Będzie ich nieco mniej, ale wszystkie są po gruntownym remoncie. Z pierwszym dniem wiosny na ulice Lublina wraca Lubelski Rower Miejski w nowej odsłonie. Do końca kwietnia jednoślady będzie można wypożyczać za darmo, po dokonaniu jednorazowej opłaty w wysokości 1 zł.

Orkan Bełżec – Tanew Majdan Stary 2:2. Nadrobili zaległości po pół roku

Orkan Bełżec – Tanew Majdan Stary 2:2. Nadrobili zaległości po pół roku

W zaległym meczu pierwszej kolejki Orkan Bełżec zremisował na swoim boisku z będącą w poważnym kryzysie od początku sezonu Tanwią Majdan Stary. Już za tydzień oba zespoły zmierzą się ze sobą ponownie w ramach 16. kolejki, tym razem na inaugurację rundy wiosennej

Kolejne fiasko rozmów osób z niepełnosprawnościami z ministerstwem rodziny
Wideo
film

Kolejne fiasko rozmów osób z niepełnosprawnościami z ministerstwem rodziny

W poniedziałek (20.03) grupa osób z niepełnosprawnościami i ich opiekunów przyjechała do Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej na kolejną turę rozmów. Ich głównym postulatem było zwiększenie dostępu do tak zwanej asystencji osobistej. Przełomu w tej sprawie jednak nie udało się wypracować.

Powiat puławski. Poprawią kolejny fragment drogi do Janowca

Powiat puławski. Poprawią kolejny fragment drogi do Janowca

Od ubiegłego roku poprawił się komfort podróży z Sadłowic do Janowca i zalewu w Janowicach. Dlaczego? Wszystko w ramach remontu 12-kilometrowego odcinka drogi powiatowej. Na nową nawierzchnię nadal jednak czeka fragment z Góry Puławskiej do Sadłowic. Ale ma się to zmienić.

Blisko 400 komputerów trafi do lubelskich szkół. Skorzysta z nich ponad 14 tys. uczniów

Blisko 400 komputerów trafi do lubelskich szkół. Skorzysta z nich ponad 14 tys. uczniów

Dzięki porozumieniu lubelskiego ratusza z Funduszem Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci (UNICEF) do lubelskich szkół trafi m.in. sprzęt komputerowy i sportowy. - Jestem przekonany, że dostarczony sprzęt komputerowy ułatwi organizację oraz prowadzenie zajęć, z których skorzystają zarówno polskie, jak i ukraińskie dzieci – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

LKS Agrotex Milanów - Unia Krzywda 4:2. Pozostałe wyniki Keeza bialskiej klasy okręgowej

LKS Agrotex Milanów - Unia Krzywda 4:2. Pozostałe wyniki Keeza bialskiej klasy okręgowej

W meczu drużyn walczących o utrzymanie LKS Agrotex Milanów pokonał Unię Krzywda 4:2

Lublin. O opiekunkach i dzieciach z żydowskiej ochronki nikt nie zapomni

Lublin. O opiekunkach i dzieciach z żydowskiej ochronki nikt nie zapomni

Począwszy od 2004 roku Ośrodek „Brama Grodzka – Teatr NN" organizuje coroczny Marsz Pamięci o ofiarach zastrzelonych w marcu 1942 roku przez niemiecką policję bezpieczeństwa. Na terenie nieczynnej kopalni piasku na lubelskich Tatarach zastrzelono ponad 100 dzieci z żydowskiego sierocińca.

Ranking najlepszych produktów na stawy 2023 – dieta na zdrowe stawy i kości

Ranking najlepszych produktów na stawy 2023 – dieta na zdrowe stawy i kości

Dbanie o zdrowie stawów i kości jest ważne dla zapobiegania chorobom i kontuzjom. Zdrowe stawy i kości pozwalają na utrzymanie aktywnego stylu życia, dlatego warto zadbać o nie już dziś.

Zamość. Wozy strażackie dopiero poświęcone. Ale na akcje wyjeżdżały już wcześniej
galeria

Zamość. Wozy strażackie dopiero poświęcone. Ale na akcje wyjeżdżały już wcześniej

Wszystkie te pojazdy trafiły do strażaków kilka tygodni albo nawet kilka miesięcy temu. Choć od tamtej pory z powodzeniem były użytkowane to jednak się sprawdziły. Ale dopiero w poniedziałek z prawdziwą pompą i udziałem oficjeli formalnie je przekazano i oczywiście poświęcono.

Ultra Cardio X - kapsułki na nadciśnienie – opinie – skład – cena kapsułek

Ultra Cardio X - kapsułki na nadciśnienie – opinie – skład – cena kapsułek

Ultra Cardio X to suplement diety, który jest reklamowany jako produkt pomagający w regulacji ciśnienia krwi i wspierający zdrowie serca. Według producenta, Ultra Cardio X zawiera naturalne składniki, które mają pomóc w łagodzeniu objawów nadciśnienia.

Lublin. Tańszy węgiel tylko do końca kwietnia. Gdzie możesz go kupić?

Lublin. Tańszy węgiel tylko do końca kwietnia. Gdzie możesz go kupić?

Tylko w trzech punktach sprzedaży na terenie Lublina mieszkańcy mogą nadal kupić węgiel w kwocie 2 tys. zł za tonę w ramach rządowego programu. Ale muszą się jednak spieszyć. Zakup węgla na preferencyjnych warunkach jest możliwy tylko do końca kwietnia.

Jest nowy prezes stadniny koni w Janowie Podlaskim. Co na to pracownicy?
galeria

Jest nowy prezes stadniny koni w Janowie Podlaskim. Co na to pracownicy?

Od poniedziałku stadniną w Janowie Podlaskim kieruje 44–letni Marcin Oszczapiński, który przyjechał tu z Bydgoszczy.

"Step Myszek Miki" - nowa wystawa w Galerii Labirynt
24 marca 2023, 19:00

"Step Myszek Miki" - nowa wystawa w Galerii Labirynt

W piątek, 24 marca o godz. 19 w Galerii Labirynt (ul. Popiełuszki 5) nastąpi otwarcie wystawy "Step Myszek Miki. Poszukiwacze" Daniila Revkovskiy'ego i Andriy'a Rachinskiy'ego.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty