Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

10 maja 2022 r.
13:59

W Lublinie mają podrożeć bilety komunikacji miejskiej. Wiemy, o ile

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
44 21 A A
(fot. Maciej Kaczanowski)

Nawet o 12 proc. mają zdrożeć od lipca przejazdy komunikacją miejską. Nad podwyżką już 26 maja głosować będą radni. Miasto tłumaczy ją rosnącymi cenami paliw i prądu

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Normalny bilet 15-minutowy miałby podrożeć z 2,80 na 3 zł. Cena 40-minutowego ma wzrosnąć z 3,60 zł na 4,00 zł. Za 90-minutowy mielibyśmy płacić już nie 4,40 zł ale 4,80 zł.

Bilet jednoprzejazdowy miałby kosztować już nie 4,20, ale 4,60 zł. Zmienić miałyby się także opłaty za przejazd w taryfie przystankowej, gdzie maksymalna opłata za przejazd miałaby wzrosnąć z 4,20 na 4,60 zł.

Zdrożeć ma również bilet dobowy. Dziś kosztuje 12 zł, po podwyżce trzeba by było na niego wyłożyć 12,20 zł. ZTM chce też wprowadzić nowy bilet, 6-godzinny, który kosztowałby 8,20 zł.

Podwyżki mają dotyczyć również biletów okresowych. Ten najbardziej popularny, czyli 30-dniowy dla posiadaczy Lubelskiej Karty Miejskiej (a zatem ważny w obu strefach) ma zdrożeć z 88 na 96 zł. Bilet na obie strefy dla osób, które nie posiadają LKM ma nie kosztowałby już 172 zł, tylko 188 zł. Osoby które nie posiadają LKM i chciałyby kupić 30-dniowy na pierwszą strefę, musiałyby wyłożyć już nie 119, ale 128 zł.

Takie propozycje stawek ogłosił na dzisiejszej konferencji prasowej Zarząd Transportu Miejskiego, który tłumaczy, że budżet komunikacji najpierw spustoszyła pandemia, a teraz dobija go inflacja. Wzrost opłat za przejazd będzie (w zależności od rodzaju biletu) maksymalnie 12-procentowy i zdaniem dyrektora ZTM nie pozwoli na dogonienie galopujących kosztów.

– Musiałby być pewnie 20-30 procentowy, żeby matematycznie to się bilansowało – twierdzi Grzegorz Malec.

Najbardziej bolesnym zderzeniem z inflacją okazał się przetarg na energię elektryczną dla największego z lubelskich przewoźników, czyli Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Chodzi m.in. o prąd dla trolejbusów. Dotąd spółka płaciła 280 zł za MWh. – Teraz najtańsza oferta to 971 zł – mówi Tomasz Fulara, prezes MPK Lublin.

Podwyżki cen biletów w Lublinie. Propozycje

Spółka założyła, że w 12 miesięcy wyda na prąd nieco ponad 14,4 mln zł. Najtańsza spółka Orange Energia wycenia kontrakt na niespełna 21,6 mln zł, oferta firmy Veolia Energy Contracting Poland opiewa na blisko 21,7 mln zł, a PGE Obrót życzy sobie niemal 21,9 mln zł.

Drożeje nie tylko prąd. – Olej napędowy, gdyby liczyć go w dłuższej perspektywie od roku 2020, od kwietnia do kwietnia, to jest wzrost 120 proc. – stwierdza Fulara. Wylicza, że o 300 proc. zdrożał dodatek AdBlue potrzebny do spełniania przez pojazdy napędzane olejem napędowym norm czystości spalin. – Smary podrożały o 140 proc., olej silnikowy o 109 proc. – dodaje prezes i spodziewa się, że jego spółka zamknie rok stratą ponad 30 mln zł.

ZTM oszacował, że „prognozowany wzrost kosztów oleju napędowego” oznacza dla lubelskiej komunikacji miejskiej wzrost kosztów o 12 mln zł. Skutki podwyżek cen prądu oszacowano na 10 mln zł. – Spodziewamy się, ze w ciągu 12 miesięcy o tyle więcej wydamy na energię elektryczną i olej napędowy – mówi Sławomir Podsiadły, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego.

Podwyżka cen biletów, jak zakłada ZTM, ma przynieść miejskiej kasie ponad 5 mln zł dodatkowych wpływów ze sprzedaży biletów. Miałyby one wzrosnąć z 50,1 mln zł na ponad 55,6 mln zł.

Propozycje przedstawione dzisiaj przez urzędników mają być poddane pod głosowanie na najbliższym posiedzeniu Rady Miasta, które jest planowane na 26 maja. Podwyżka miałaby wejść w życie od 1 lipca. Jeżeli radni zatwierdzą nową taryfę, to osoba, która kupi bilet okresowy przed 1 lipca, zapłaci według obecnych cen, niezależnie od terminu rozpoczęcia ważności biletu.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 21

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
-Asertywny_5. / 12 maja 2022 r. o 12:05
No to skoro bilet 15-minutowy ma wzrosnąć z 2,80zł na 3,00zł( normalny) i z 1,40zł na 1,50zł(ulgowy) to chociaż niech to będzie bilet 20-minutowy, bo w przeciwnym razie nikt nie kupi takiego biletu, bo płacić za tak krótki okres jego ważności(15 minut) to zwyczajnie szkoda pieniędzy. Wzrost ceny biletu 40-minutowego przewidziałem niemalże jak jasnowidz - normalny z 3,60zł poszedł w górę na 4,00zł, a ulgowy z 1,80zł na 2,00zł - w obydwu przypadkach nie tak dawno wspominałem, że tak będzie. A teraz nieco więcej refleksji, jak widać socjalistyczna polityka biletowa się ostała - bo darmowe przejazdy dla dzieci i młodzieży do 16 roku życia oraz dla osób po 65 roku życia zostały zachowane. Miejmy nadzieję, że chociaż darmowe przejazdy dla obywateli i obywatelek Ukrainy zostaną zniesione jak nie od wakacji to od jesieni( góra Październik nie dalej). Powinni oni tak jak mieszkańcy Lublina korzystać z transportu zbiorowego najpóźniej od Października na takich samych zasadach/regułach, bez nadzwyczajnych przywilejów( czas wojny można było zrozumieć i jak najbardziej mieć tolerancję, być ludzkim, ale to nie oznacza, że darmowe przejazdy dla przybyszów i przybyszek zostaną na dłużej albo na zawsze, bo na taki układ się nie pisaliśmy, że "im się należy". naszym kosztem, nie ma "równych i równiejszych"). Już poza tym niegdyś mówiłem, że lepiej jest aby więcej grup wiekowych płaciło za bilety ale po sporo obniżonych cenach niż żeby płaciło mniej grup wiekowych a tym, którzy muszą płacić za bilety(ulgowe i normalne) podnosić stawki. Ma to sens, gdyż pomimo niższych cen za przejazdy korzysta z transportu zbiorowego więcej osób, gdyż widzą, że im się to opłaca, wzrasta popyt i może nawet pojawić się problem z podażą( jeśli ceny okażą się atrakcyjne, przystępne) miejsc, co spowoduje tłoczność w bardziej popularnych liniach. Lepszy jest zatem model wolnościowy a nie socjalistyczny. Powinien być bilet 20-minutowy, kosztujący 2,40zł(normalny) i 1,20zł(ulgowy), bilet 40-minutowy, kosztujący 2,80zł(normalny) i 1,40zł(ulgowy) oraz bilet 90-minutowy, kosztujący 3,80zł(normalny) i 1,90zł(ulgowy). Inne typy biletów to musiałbym oszacować jak by wyszło za ich opłaty. Taka obniżka musiałaby się wiązać ze znacznym przytemperowaniem socjalistycznej polityki biletowej( poczynionej w 2017 lub 2018 roku), tzn. dzieci do 5 roku życia( a nie dzieci i młodzież aż do 16 roku życia) byłyby zwolnione z opłat za bilety oraz osoby starsze po 75 roku życia( a nie już po 65 roku życia) byłyby zwolnione z opłat za bilety. Jeżeli polityka biletowa nie będzie bardziej wolnościowa( i tym samym uczciwsza względem obywateli) to efekt będzie taki, że drożyzna zniechęci ludzi do jazdy komunikacją miejską( tym bardziej, że zwiększenia częstotliwości kursowania próżno się spodziewać) i zostaną co najwyżej licealiści i studenci( bo jedni i drudzy płacą pół stawki, jeszcze jakoś się to opłaca) oraz wszyscy tacy pasażerowie, którzy jeżdżą za darmo i nieliczni pasażerowie, którzy jednak jakoś "przetrawią" drożyznę. Pandemia i inflacja to jedno, ale zalążkiem do problemów finansowych była zła polityka poczyniona jeszcze przed pandemią( bodajże 2017 rok) - winny jest zarówno PIS jak i PO. PO chciało dobrze w pierwszej podwyżce cen biletów( w 2015 roku) - uzasadniano to tym, że w owym czasie nastąpiło wiele zmian w funkcjonowaniu transportu zbiorowego( i faktycznie nastąpiły, choć było i sporo osób, które miały niedosyty) - i tamte ceny biletów ( normalny poszedł z 2,80zł na 3,20zł i był to wówczas przypominam bilet 30-minutowy ważny od momentu skasowania po całej trasie przejazdu, a ulgowy z 1,40zł na 1,60zł) były jeszcze w porządku. O co mam pretensję do PO? O to, że przychyliło się do socjalistycznego pomysłu PIS z poszerzaniem oferty darmowych przejazdów dla określonych grup wiekowych( wszystko to było kiełbasą wyborczą, by kupić sobie głosy obywateli, nie ulega wątpliwości). PO nie powinna się na to godzić, a uległa socjalistycznemu sznytowi i to był strzał w stopę. PO liczyła na to, że uda się jej coś uszczknąć na fali sukcesów PIS( a rok 2017 czy 2018 były jeszcze całkiem niezłe dla obozu władzy) - przeliczyli się. Działania PIS-u miały wpływ na to co się teraz dzieje i dziać będzie z lubelską komunikacją miejską ale niestety PO dołożyło w tym zakresie swoją "cegiełkę". Wspólnymi siłami poniszczyli funkcjonowanie transportu zbiorowego w mieście Lublin, niestety taka brutalna prawda.
No to skoro bilet 15-minutowy ma wzrosnąć z 2,80zł na 3,00zł( normalny) i z 1,40zł na 1,50zł(ulgowy) to chociaż niech to będzie bilet 20-minutowy, bo w przeciwnym razie nikt nie kupi takiego biletu, bo płacić za tak krótki okres jego ważności(15 minut) to zwyczajnie szkoda pieniędzy. Wzrost ceny biletu 40-minutowego przewidziałem niemalże jak jasnowidz - normalny z 3,60zł poszedł w górę na 4,00zł, a ulgowy z 1,80zł na 2,00zł - w obydwu przypadkach nie tak dawno wspominałem, że tak będzie. A teraz nieco więcej refleksji, jak widać socjalistyc... rozwiń
Avatar
Benny102 / 11 maja 2022 r. o 09:51
Bilet za 1 zł w czasach gdy zwykła malutka bułka kosztuje 2 zł? Bilety za 1 zł to były w czasach Pruszkowskiego. I wcale ta stawka nie szła w parze z jakością - po mieście jeździły tak zdezelowane pojazdy, że w głowie się nie mieści. Nie to co teraz, że nowiuteńkie trolejbusy czy elektryki z klimą, biletomatami, wi-fi, itp.
Avatar
Peyto / 11 maja 2022 r. o 08:23
a gdzie bilety za 1 zł , ?! lista miast w Polsce gdzie komunikacja jest za darmo jest spora, i są to mniejsze miasta o 1/2 od Lublina zgadza się , wiec obniżka cen biletów o 1/2 co ?… państwo sradni
Avatar
qwertyqaz / 10 maja 2022 r. o 23:19
Przypominam, że w Chełmie wszyscy jeżdżą za darmo.    U nas też tak można tylko trzeba zagłosować na prawicę a nie jakieś lewactwo od Żuka.
 No ciekawe ile kosztuje polskiego podatnika ta bezpłatna chełmska komunikacja. Bo wiesz, że nie ma nic za darmo? Czy nie wiesz? Patrząc na kroplówki jakie płyną z budżetu państwa do tego miasteczka, obstawiam, że jednak może być droższa od lubelskiej, mimo że Lublin jest kilka razy większy od Chełma.
Avatar
Askier / 10 maja 2022 r. o 22:54
4 zł będzie za przejazd 40 minut. Chyba kogoś równo pogięło. Będziecie wozić tymi autobusami powietrze i emerytów bo mają darmowe przejazdy. Nie taniej i lepiej MPK zwyczajnie zlikwidować? W końcu Lublin to miasto inspiracji
Avatar
tellchar / 10 maja 2022 r. o 21:12
Przypominam, że w Chełmie wszyscy jeżdżą za darmo.    U nas też tak można tylko trzeba zagłosować na prawicę a nie jakieś lewactwo od Żuka.
 Ale co Ty porównujesz? Chełm, gdzie jest 12 linii na krzyż, autobus co 30 minut to luksus i komunikacja kosztuje 9 mln zł z Lublinem, gdzie linii jest ponad 60, autobusy są zazwyczaj co 15-20 minut i z samych biletów ZTM zarabia 50 mln zł?
Avatar
Izydor / 10 maja 2022 r. o 18:39
Jak dostanę podwyżkę i limuzynę służbową jak magnificencja ,,Ż" mogą drożeć, a **uj z dziadami, Lbn i Polin to nie miejsce dla bidaków. Mogą być i miesięczne po 500, oby żyło sie lepiej, jest tam jaki stołek, może być w jakiej radzie od podwyżek i współczuwania, pensja wysoka, auto i mieszk. służb, może być z interbuda.
Avatar
hist / 10 maja 2022 r. o 17:38
Przypominam, że w Chełmie wszyscy jeżdżą za darmo. U nas też tak można tylko trzeba zagłosować na prawicę a nie jakieś lewactwo od Żuka.
Avatar
Jacob_Loui / 10 maja 2022 r. o 16:55
Nakupowali elektryków, trolejbusy powynajmowali do Tych czy Gdyni bo nakupili za dużo, teraz trzeba nazbierać kasy...
Tak, to zdecydowanie zakup elektrycznych autobusów spowodował kilkunastoprocentowę inflację w kraju.
 No trzeba się zdecydować i jasno określić. Albo kosztowne czyste powietrze(elektrobusy) albo tani smog(autobusy spalinowe).
Avatar
Klu / 10 maja 2022 r. o 16:22
Nakupowali elektryków, trolejbusy powynajmowali do Tych czy Gdyni bo nakupili za dużo, teraz trzeba nazbierać kasy...
 Tak, to zdecydowanie zakup elektrycznych autobusów spowodował kilkunastoprocentowę inflację w kraju.
Avatar
-Asertywny_5. / 12 maja 2022 r. o 12:05
No to skoro bilet 15-minutowy ma wzrosnąć z 2,80zł na 3,00zł( normalny) i z 1,40zł na 1,50zł(ulgowy) to chociaż niech to będzie bilet 20-minutowy, bo w przeciwnym razie nikt nie kupi takiego biletu, bo płacić za tak krótki okres jego ważności(15 minut) to zwyczajnie szkoda pieniędzy. Wzrost ceny biletu 40-minutowego przewidziałem niemalże jak jasnowidz - normalny z 3,60zł poszedł w górę na 4,00zł, a ulgowy z 1,80zł na 2,00zł - w obydwu przypadkach nie tak dawno wspominałem, że tak będzie. A teraz nieco więcej refleksji, jak widać socjalistyczna polityka biletowa się ostała - bo darmowe przejazdy dla dzieci i młodzieży do 16 roku życia oraz dla osób po 65 roku życia zostały zachowane. Miejmy nadzieję, że chociaż darmowe przejazdy dla obywateli i obywatelek Ukrainy zostaną zniesione jak nie od wakacji to od jesieni( góra Październik nie dalej). Powinni oni tak jak mieszkańcy Lublina korzystać z transportu zbiorowego najpóźniej od Października na takich samych zasadach/regułach, bez nadzwyczajnych przywilejów( czas wojny można było zrozumieć i jak najbardziej mieć tolerancję, być ludzkim, ale to nie oznacza, że darmowe przejazdy dla przybyszów i przybyszek zostaną na dłużej albo na zawsze, bo na taki układ się nie pisaliśmy, że "im się należy". naszym kosztem, nie ma "równych i równiejszych"). Już poza tym niegdyś mówiłem, że lepiej jest aby więcej grup wiekowych płaciło za bilety ale po sporo obniżonych cenach niż żeby płaciło mniej grup wiekowych a tym, którzy muszą płacić za bilety(ulgowe i normalne) podnosić stawki. Ma to sens, gdyż pomimo niższych cen za przejazdy korzysta z transportu zbiorowego więcej osób, gdyż widzą, że im się to opłaca, wzrasta popyt i może nawet pojawić się problem z podażą( jeśli ceny okażą się atrakcyjne, przystępne) miejsc, co spowoduje tłoczność w bardziej popularnych liniach. Lepszy jest zatem model wolnościowy a nie socjalistyczny. Powinien być bilet 20-minutowy, kosztujący 2,40zł(normalny) i 1,20zł(ulgowy), bilet 40-minutowy, kosztujący 2,80zł(normalny) i 1,40zł(ulgowy) oraz bilet 90-minutowy, kosztujący 3,80zł(normalny) i 1,90zł(ulgowy). Inne typy biletów to musiałbym oszacować jak by wyszło za ich opłaty. Taka obniżka musiałaby się wiązać ze znacznym przytemperowaniem socjalistycznej polityki biletowej( poczynionej w 2017 lub 2018 roku), tzn. dzieci do 5 roku życia( a nie dzieci i młodzież aż do 16 roku życia) byłyby zwolnione z opłat za bilety oraz osoby starsze po 75 roku życia( a nie już po 65 roku życia) byłyby zwolnione z opłat za bilety. Jeżeli polityka biletowa nie będzie bardziej wolnościowa( i tym samym uczciwsza względem obywateli) to efekt będzie taki, że drożyzna zniechęci ludzi do jazdy komunikacją miejską( tym bardziej, że zwiększenia częstotliwości kursowania próżno się spodziewać) i zostaną co najwyżej licealiści i studenci( bo jedni i drudzy płacą pół stawki, jeszcze jakoś się to opłaca) oraz wszyscy tacy pasażerowie, którzy jeżdżą za darmo i nieliczni pasażerowie, którzy jednak jakoś "przetrawią" drożyznę. Pandemia i inflacja to jedno, ale zalążkiem do problemów finansowych była zła polityka poczyniona jeszcze przed pandemią( bodajże 2017 rok) - winny jest zarówno PIS jak i PO. PO chciało dobrze w pierwszej podwyżce cen biletów( w 2015 roku) - uzasadniano to tym, że w owym czasie nastąpiło wiele zmian w funkcjonowaniu transportu zbiorowego( i faktycznie nastąpiły, choć było i sporo osób, które miały niedosyty) - i tamte ceny biletów ( normalny poszedł z 2,80zł na 3,20zł i był to wówczas przypominam bilet 30-minutowy ważny od momentu skasowania po całej trasie przejazdu, a ulgowy z 1,40zł na 1,60zł) były jeszcze w porządku. O co mam pretensję do PO? O to, że przychyliło się do socjalistycznego pomysłu PIS z poszerzaniem oferty darmowych przejazdów dla określonych grup wiekowych( wszystko to było kiełbasą wyborczą, by kupić sobie głosy obywateli, nie ulega wątpliwości). PO nie powinna się na to godzić, a uległa socjalistycznemu sznytowi i to był strzał w stopę. PO liczyła na to, że uda się jej coś uszczknąć na fali sukcesów PIS( a rok 2017 czy 2018 były jeszcze całkiem niezłe dla obozu władzy) - przeliczyli się. Działania PIS-u miały wpływ na to co się teraz dzieje i dziać będzie z lubelską komunikacją miejską ale niestety PO dołożyło w tym zakresie swoją "cegiełkę". Wspólnymi siłami poniszczyli funkcjonowanie transportu zbiorowego w mieście Lublin, niestety taka brutalna prawda.
No to skoro bilet 15-minutowy ma wzrosnąć z 2,80zł na 3,00zł( normalny) i z 1,40zł na 1,50zł(ulgowy) to chociaż niech to będzie bilet 20-minutowy, bo w przeciwnym razie nikt nie kupi takiego biletu, bo płacić za tak krótki okres jego ważności(15 minut) to zwyczajnie szkoda pieniędzy. Wzrost ceny biletu 40-minutowego przewidziałem niemalże jak jasnowidz - normalny z 3,60zł poszedł w górę na 4,00zł, a ulgowy z 1,80zł na 2,00zł - w obydwu przypadkach nie tak dawno wspominałem, że tak będzie. A teraz nieco więcej refleksji, jak widać socjalistyc... rozwiń
Avatar
Benny102 / 11 maja 2022 r. o 09:51
Bilet za 1 zł w czasach gdy zwykła malutka bułka kosztuje 2 zł? Bilety za 1 zł to były w czasach Pruszkowskiego. I wcale ta stawka nie szła w parze z jakością - po mieście jeździły tak zdezelowane pojazdy, że w głowie się nie mieści. Nie to co teraz, że nowiuteńkie trolejbusy czy elektryki z klimą, biletomatami, wi-fi, itp.
Avatar
Peyto / 11 maja 2022 r. o 08:23
a gdzie bilety za 1 zł , ?! lista miast w Polsce gdzie komunikacja jest za darmo jest spora, i są to mniejsze miasta o 1/2 od Lublina zgadza się , wiec obniżka cen biletów o 1/2 co ?… państwo sradni
Avatar
qwertyqaz / 10 maja 2022 r. o 23:19
Przypominam, że w Chełmie wszyscy jeżdżą za darmo.    U nas też tak można tylko trzeba zagłosować na prawicę a nie jakieś lewactwo od Żuka.
 No ciekawe ile kosztuje polskiego podatnika ta bezpłatna chełmska komunikacja. Bo wiesz, że nie ma nic za darmo? Czy nie wiesz? Patrząc na kroplówki jakie płyną z budżetu państwa do tego miasteczka, obstawiam, że jednak może być droższa od lubelskiej, mimo że Lublin jest kilka razy większy od Chełma.
Avatar
Askier / 10 maja 2022 r. o 22:54
4 zł będzie za przejazd 40 minut. Chyba kogoś równo pogięło. Będziecie wozić tymi autobusami powietrze i emerytów bo mają darmowe przejazdy. Nie taniej i lepiej MPK zwyczajnie zlikwidować? W końcu Lublin to miasto inspiracji
Avatar
tellchar / 10 maja 2022 r. o 21:12
Przypominam, że w Chełmie wszyscy jeżdżą za darmo.    U nas też tak można tylko trzeba zagłosować na prawicę a nie jakieś lewactwo od Żuka.
 Ale co Ty porównujesz? Chełm, gdzie jest 12 linii na krzyż, autobus co 30 minut to luksus i komunikacja kosztuje 9 mln zł z Lublinem, gdzie linii jest ponad 60, autobusy są zazwyczaj co 15-20 minut i z samych biletów ZTM zarabia 50 mln zł?
Avatar
Izydor / 10 maja 2022 r. o 18:39
Jak dostanę podwyżkę i limuzynę służbową jak magnificencja ,,Ż" mogą drożeć, a **uj z dziadami, Lbn i Polin to nie miejsce dla bidaków. Mogą być i miesięczne po 500, oby żyło sie lepiej, jest tam jaki stołek, może być w jakiej radzie od podwyżek i współczuwania, pensja wysoka, auto i mieszk. służb, może być z interbuda.
Avatar
hist / 10 maja 2022 r. o 17:38
Przypominam, że w Chełmie wszyscy jeżdżą za darmo. U nas też tak można tylko trzeba zagłosować na prawicę a nie jakieś lewactwo od Żuka.
Avatar
Jacob_Loui / 10 maja 2022 r. o 16:55
Nakupowali elektryków, trolejbusy powynajmowali do Tych czy Gdyni bo nakupili za dużo, teraz trzeba nazbierać kasy...
Tak, to zdecydowanie zakup elektrycznych autobusów spowodował kilkunastoprocentowę inflację w kraju.
 No trzeba się zdecydować i jasno określić. Albo kosztowne czyste powietrze(elektrobusy) albo tani smog(autobusy spalinowe).
Avatar
Klu / 10 maja 2022 r. o 16:22
Nakupowali elektryków, trolejbusy powynajmowali do Tych czy Gdyni bo nakupili za dużo, teraz trzeba nazbierać kasy...
 Tak, to zdecydowanie zakup elektrycznych autobusów spowodował kilkunastoprocentowę inflację w kraju.
Zobacz wszystkie komentarze 21

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

 Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 maja 2022 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 maja 2022 r.

Lublin. Już planują lato dla małych uchodźców i chcą zaprosić polskie dzieci

Lublin. Już planują lato dla małych uchodźców i chcą zaprosić polskie dzieci

Mali uchodźcy wciąż mogą korzystać z pomocy świetlicy działającej w Galerii Labirynt. W planach na lato są spotkania integrujące małych Ukraińców i Polaków.

Zmiany koło dworca PKS w Lublinie. Tego budynku już nie ma

Zmiany koło dworca PKS w Lublinie. Tego budynku już nie ma

Obok Dworca Głównego PKS zburzono jeden z budynków handlowych. Pozostałe na razie zostają.

Łukasz Maciec wraca do ringu

Łukasz Maciec wraca do ringu

Pięściarz z Lublina w piątek w Środzie Wielkopolskiej zmierzy się z Joelem Julio

Lublin. 160 osób na bruk. Przez sankcje

Lublin. 160 osób na bruk. Przez sankcje

Szwajcarska firma likwiduje swoje podmioty w Polsce. Taka zapowiedź to efekt odrzucenia przez polski rząd wniosku firmy o skreślenie z listy podmiotów objętych sankcjami. W tle jest rosyjski oligarcha i najazd armii Putina na Ukrainę.

Premier: KE zaakceptowała krajowy plan odbudowy
wideo
film

Premier: KE zaakceptowała krajowy plan odbudowy

Komisja Europejska zaakceptowała polski krajowy plan odbudowy, a pieniądze z unijnych funduszy na rzecz odbudowy po pandemii COVID-19 za kilka miesięcy popłyną do Polski szerokim strumieniem - zapewnił Mateusz Morawiecki.

IPN znalazł ludzkie kości na górkach czechowskich. Co na to TBV i miasto?
zdjęcia
galeria

IPN znalazł ludzkie kości na górkach czechowskich. Co na to TBV i miasto?

Około 50 fragmentów ludzkich kości należących do dwóch osób odnaleźli specjaliści z IPN na górkach czechowskich. Teraz znaleziskiem zajmą się eksperci z Zakładu Medycyny Sądowej.

Zamość. ZOO zaprasza do siebie do kina
22 maja 2022, 12:00

Zamość. ZOO zaprasza do siebie do kina

22 maja przypada Międzynarodowy Dzień Różnorodności Biologicznej. Ogród Zoologiczny im. Stefana Milera w Zamościu postanowił to uczcić.

Czy to przyszli lekarze? Dni otwarte Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
zdjęcia
galeria

Czy to przyszli lekarze? Dni otwarte Uniwersytetu Medycznego w Lublinie

Jeszcze w piątek będzie można odwiedzić Uniwersytet Medyczny, żeby poznać ofertę uczelni.

Zielone Agro Show. Coś specjalnie dla rolników już w ten weekend

Zielone Agro Show. Coś specjalnie dla rolników już w ten weekend

Zielone Agro Show w Ułężu (powiat rycki) już w ten weekend. „Jest pierwszą imprezą w Polsce poświęconą nowoczesnej technice i technologii produkcji wysokiej jakości pasz zielonych dla bydła” – zapewniają organizatorzy.

Nowy odcinek S19 w Lubelskiem. Otwarcie uzależnione od kalendarza premiera
Zdjęcia tuż przed otwarciem
galeria

Nowy odcinek S19 w Lubelskiem. Otwarcie uzależnione od kalendarza premiera

Najprawdopodobniej w sobotę zostanie otwarty 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 między Kraśnikiem i Niedrzwicą Dużą. To ostatni fragment ekspresówki z Lublina do Rzeszowa, jaki nie został jeszcze oddany do użytku.

Granica Terespol i Ar-Tig Huta Dąbrowa będą do końca walczyć o utrzymanie

Granica Terespol i Ar-Tig Huta Dąbrowa będą do końca walczyć o utrzymanie

Sytuacja obu ekip na tym etapie rozgrywek nie wygląda różowo. Granica i Ar-Tig zajmują bowiem dwa ostatnie miejsca

Lubelskie. 20 ton na kołach, a za kierownicą pijany Rosjanin
wideo
film

Lubelskie. 20 ton na kołach, a za kierownicą pijany Rosjanin

Na opublikowanym przez policję nagraniu widać, jak ciężarówka jedzie środkiem jezdni. I t w miejscu przejścia dla pieszych.

"Jak rozlana woda" - nowy spektakl Teatru Pierwszego Kontaktu
21 maja 2022, 17:00

"Jak rozlana woda" - nowy spektakl Teatru Pierwszego Kontaktu

W sobotę, 21 maja o godz. 17 w Domu Kultury Błonie (ul. Dragonów 2) zostanie zorganizowana premiera nowego spektaklu Teatru Pierwszego Kontaktu pt. "Jak rozlana woda".

Kancelaria prawna – jakimi sprawami się zajmuje?

Kancelaria prawna – jakimi sprawami się zajmuje?

Nieznajomość prawa szkodzi – tak mówi jedna z podstawowych prawniczych zasad. Trudno jednak wymagać od przeciętnego Kowalskiego biegłości we wszystkich przepisach, kruczkach, pozwach, wnioskach czy procedurach sądowych. Kancelaria prawna jest podmiotem zatrudniającym adwokatów lub radców prawnych, którzy służą poradą prawną oraz reprezentują swoich klientów przed sądami, organami administracji, czy w trakcie transakcji biznesowych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty