Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

3 stycznia 2019 r.
11:40

Znamy datę referendum w sprawie górek czechowskich w Lublinie. Tak będzie brzmiało pytanie

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 258 A A
Górki czechowskie
Górki czechowskie (fot. Paweł Buczkowski)

7 kwietnia ma się odbyć referendum w sprawie przyszłości górek czechowskich. O jego zwołanie wnioskuje do Rady Miasta prezydent Lublina. Obiecał to pod koniec jesiennej kampanii wyborczej.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Pytanie będzie tylko jedno:

"Czy jest Pan/Pani za tym aby Gmina Lublin zmieniła obecnie dopuszczony miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego rodzaj zabudowy z usługowej, komercyjnej i sportowo-rekreacyjnej na zabudowę mieszkalno-usługową na ok. 30 ha terenu tzw. górek czechowskich, w zamian za przekazanie Gminie Lublin pozostałych ok. 75 ha tego terenu i współfinansowanie przez obecnego właściciela jego zagospodarowania, jako zieleni publicznej, przy zachowaniu cennych przyrodniczo walorów".

– Pytanie referendalne odpowiada istocie problemu – mówi prezydent Krzysztof Żuk. – Sformułowane jest tak, by można było odpowiedzieć "tak" lub "nie".

Referendum w zaproponowanym przez prezydenta terminie dojdzie do skutku, o ile na jego przeprowadzenie zgodzi się Rada Miasta, która ma głosować w tej sprawie jeszcze w styczniu.

– Głosowanie będzie się odbywać w tych samych obwodach, co wybory samorządowe – zapowiada Łukasz Mazur z Urzędu Miasta. Oznaczałoby to, że na terenie miasta będzie 206 lokali do głosowania.

W referendum będą mogły brać udział osoby zamieszkałe stale na terenie Lublina, które posiadają czynne prawo wyborcze. – To jest około 260 tys. osób uprawnionych – mówi Mazur.

Sonda: Czy weźmiesz udział w referendum na temat górek czechowskich?

Liczba głosów: 2367
61.93%
Nie
38.07%
Tak

– Referendum będzie ważne, jeżeli weźmie w nim udział co najmniej 30 proc. uprawnionych do głosowania – mówi prezydent. Wynik referendum będzie wiążący, o ile za jedną z opcji (tak/nie) oddanych zostanie więcej niż połowa głosów.

Koszt referendum oceniany jest przez Urząd Miasta na kwotę "między 350 tys. a 500 tys. zł".

Zorganizowanie takiego głosowania obiecał prezydent Krzysztof Żuk na finiszu kampanii wyborczej.

Plan zagospodarowania przestrzennego:

Sonda: Jak zagłosujesz w referendum na temat górek czechowskich?

Liczba głosów: 4243
54.47%
Nie zgodzę się na zmianę planu zagospodarowania przestrzennego
45.53%
Zgodzę się na zmianę planu zagospodarowania przestrzennego

TBV zachęca do głosowania na 'Tak'

- To dobrze, że o tym, czy taki park powstanie, będą mogli współdecydować mieszkańcy Lublina: ci bliżsi i dalsi sąsiedzi, rodziny z dziećmi, seniorzy, ekolodzy, rowerzyści i biegacze. Już niedługo Lublin może mieć wspaniałą wizytówkę i atrakcję turystyczną na miarę Central Parku w Nowym Jorku. (...) Dlatego będziemy rozmawiać i zachęcać mieszkańców miasta do zagłosowania na „tak” w zbliżającym się referendum - napisała Marta Hordyj, specjalista ds. marketingu TBV Investment. Spółka TBV prezesłała swoje oświadczenie ws. referendum dziś w południe. 

 

 

 

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 258

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Lubelak / 13 stycznia 2019 r. o 15:22
Nie rozumiem, przecież TBV ma pozwolenie na budowę usługowo-handlową. Idą nam na rękę. Chcą nam oddac nasze kochane Górki Czechowskie (70ha) za 1zł, a na tych 35ha wybudować mieszkania w bezpiecznym miejscu, zdala od chomików, a dla tych zwierzątek stworzyć bezpieczne miejsce do mieszkania. Stworzyć park. Ogromny park. Do odpoczywania i sportu. Miasta nie stać na wykup pewnie 1/5 terenu, a co dopiero mowa o tych 105ha. Jeśli się nie zgodzimy to i tak bedzie tam budowa, tylko po co nowe centrum handlowe w Lublinie? Mało nam? Ludzie ogarnijcie się. Trzeba czasami iść na kompromis. Duma do kieszeni niech idzie. Pozdrawiam
Nie rozumiem, przecież TBV ma pozwolenie na budowę usługowo-handlową. Idą nam na rękę. Chcą nam oddac nasze kochane Górki Czechowskie (70ha) za 1zł, a na tych 35ha wybudować mieszkania w bezpiecznym miejscu, zdala od chomików, a dla tych zwierzątek stworzyć bezpieczne miejsce do mieszkania. Stworzyć park. Ogromny park. Do odpoczywania i sportu. Miasta nie stać na wykup pewnie 1/5 terenu, a co dopiero mowa o tych 105ha. Jeśli się nie zgodzimy to i tak bedzie tam budowa, tylko po co nowe centrum handlowe w Lublinie? Mało nam? Ludzie ogarnijcie... rozwiń
Avatar
Gość / 3 stycznia 2019 r. o 11:57
idę i głosuję za zmianą planu
Avatar
Mm / 4 stycznia 2019 r. o 07:19
Tylko właśnie chodzi o to co może budować. Wg obowiązującego planu tylko obiekty rekreacyjne i sportowe A po zmianie budynki mieszkalne. Czyli jeśli ktoś zagłosuje na tak oznacza to że zamiast boisk, hali sportowej  innej infrastruktury rekreacujnej będzie miał jedno wielkie blokowisku i to nie składające się z niskiej zabudowy A wysokich bloków.  A park będą to na nowo wykonane sztucznie trawniki bo na pewno przez budowę blokowiska wszystko zostanie zdewastowane zaśmiecone i zniszczone.
Avatar
Anna / 3 stycznia 2019 r. o 11:50
I dobrze, najwyższa pora zakończyć te jałowe dyskusje na temat tego czy motylki są ważniejsze od przyszłego rozwoju miasta 
Avatar
Roman / 3 stycznia 2019 r. o 11:48
Fabryki budować, domy. Ludzie pracować nie majom gdzie a oni na ptaszkiem będą się urzalać. Jak chcą ekolodzy zielni to niech se do lasu jadą. Gdyby lublinianie byli mądrzejsi i innego prezydenta wybrali to by byłby dostatek. Teraz jak Polską rządzą dobrzy ludzie to i dostatetek jest.
Avatar
WSZYSCYnaTAK / 16 stycznia 2019 r. o 14:14
ZAGŁOSUJE NA TAK
Avatar
okazja czyni psychopatę / 3 stycznia 2019 r. o 14:45
Widze ze uaktywnili sie  ludzie z tbv -   pojdzie pierw na gorki czechowskie poczytajcie troche na ten temat . Przypomnijcie sobie jak fatalne jest powietrze w Lublinie .  Dlaczego  gazety nie pisza juz o smogu i zanieczysszczeniu powietrza ?????? bo tbv ma bardzo duzo pieniedzy na klamliwa propagande i dezinformacje  Ludzie pomyslcie o swoich dzieciakach  Zabudową zniszczycie powietrze w Lublinie na zawsze !!!      Zamiast zapachu roslin bedzie zapach spalin !  Ruszcie glowa i nie dajcie sie oszukac
 A jak Ty mógłbyś przyczesać 300 mln bez ruszenia łopatą, to przejmowałbyś się jakością powietrza w jakimś Lublinie? Ja powiem szczerze, że nie dam sobie głowy uciąć, żebym pogardził taką okazją.
 A jak Ty mógłbyś przyczesać 300 mln bez ruszenia łopatą, to przejmowałbyś się jakością powietrza w jakimś Lublinie? Ja powiem szczerze, że nie dam sobie głowy uciąć, żebym pogardził taką okazją. rozwiń
Avatar
Punk / 3 stycznia 2019 r. o 14:04
Ludzie myślcie, to nie boli! TBV wymyślił, że będzie grał na nucie antypisowskiej - kto nie chce bloków ten rzekomo z pisu. Ale bzdura! Czekam na minusy potwierdzające me słowa, dziękuję.
Avatar
projekt już pewno w przygotowaniu / 3 stycznia 2019 r. o 13:44
Już można projektować nowe bloki. Na wybory nie można zmobilizować 30%. Referendum Żuka to wybieg, chcieliście to macie!
 To oczywiste, i dlatego właśnie to pseudo-referendum zostało ogłoszone. Ostatnia okazja powstrzymania dewastacji Górek głosami Lublinian została zaprzepaszczona podczas ostatnich wyborów. Teraz pozostają może jakieś odwołania do instytucji powołanych do ochrony przyrody - polskich czy europejskich. Mam nadzieję, że aktywiści tak łatwo nie odpuszczą.
Avatar
Paweł Cegiełko / 3 stycznia 2019 r. o 12:56
Pytanie jest mało precyzyjne i nie pozwala udzielić prostej odpowiedzi tak/nie: "Czy jest Pan/Pani za tym aby Gmina Lublin zmieniła obecnie dopuszczony miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego rodzaj zabudowy z usługowej, komercyjnej i sportowo-rekreacyjnej na zabudowę mieszkalno-usługową na ok. 30 ha terenu tzw. górek czechowskich, w zamian za przekazanie Gminie Lublin pozostałych ok. 75 ha tego terenu i współfinansowanie przez obecnego właściciela jego zagospodarowania, jako zieleni publicznej, przy zachowaniu cennych przyrodniczo walorów". Moje wątpliwości na gorąco: 1) ok. 30 ha to co najmniej 25-35 ha więc dość duży rozrzut; 2) tak samo ok. 75 ha to np. 70 ha; 3) nie wiadomo, które ok. 30 ha zostaną zabudowane mieszkaniówką-wieżowcami, a które ok. 75 ha przekazane, zwłaszcza czy będzie to jeden zwarty kawałek czy kilka mniejszych?; 4) czy przekazanie ma być nieodpłatne czy odpłatne i za ile?; 5) współfinansowanie to także przekazanie na ten cel 1 zł, więc jakie mają być zasady współfinansowania?; 6) czy zieleń publiczna przy zachowaniu cennych przyrodniczo walorów oznacza minimalną ingerencję w obecną naturalną przyrodę Górek, czy wręcz przeciwnie, będzie to sztuczny park: trochę zieleni i mnóstwo asfaltu lub betonu? Pytanie nie dotyka problemu komunikacyjnego: po zabudowaniu ok. 30 ha, zamieszka na tym obszarze co najmniej kilkanaście tysięcy osób i na lokalnych trasach komunikacyjnych zwiększy się natężenie ruchu, bo dojdzie kilkanaście tysięcy samochodów nowych mieszkańców; już dziś - przypomnę, po kosztownej przebudowie skrzyżowań: Ducha z Willową i Poligonową oraz Ducha z Północną i Ducha z Solidarności - w godzinach szczytu stoi się nawet na zielonym świetle np. cztery zmiany świateł; więc ciśnie się pytanie, czy w przypadku zabudowy Górek, Miasto planuje kolejne inwestycje w nowe rozwiązanie komunikacyjne, dostosowane do faktycznego natężenia ruchu? Kolejne zagadnienie to z kim konsultowano to pytanie?, bo tematem zainteresowani są i eksperci i okoliczni Mieszkańcy, i ani z jednymi ani z drugimi go nie konsultowano. Dalej, skoro część Górek jest obszarem prawnie chronionym, to czy ktoś w ogóle zadał sobie trud sprawdzenia, czy referendum jest w takim przypadku dopuszczalne? W artykule jest mowa o kosztach referendum, ale czy w nich uwzględniono koszty kampanii informacyjnej dla Mieszkańców, która powinna zostać przeprowadzona przed referendum żeby Mieszkańcy mogli w nim świadomie zagłosować? Taka kampania powinna przede wszystkim informować o alternatywnych rozwiązaniach, pokazując mocne i słabe strony każdego z nich i oczywiście koszty, nie tylko pierwotnej inwestycji, ale także potem utrzymania tego wszystkiego za pieniądze z miejskiej kasy, czyli nasze. No i co z rekomendacjami panelu obywatelskiego w zakresie Górek: mimo publicznie danego przez prezydenta słowa, że będzie je respektował, rekomendacje idą do kosza, bo są niezgodne z interesem dewelopera?
Pytanie jest mało precyzyjne i nie pozwala udzielić prostej odpowiedzi tak/nie: "Czy jest Pan/Pani za tym aby Gmina Lublin zmieniła obecnie dopuszczony miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego rodzaj zabudowy z usługowej, komercyjnej i sportowo-rekreacyjnej na zabudowę mieszkalno-usługową na ok. 30 ha terenu tzw. górek czechowskich, w zamian za przekazanie Gminie Lublin pozostałych ok. 75 ha tego terenu i współfinansowanie przez obecnego właściciela jego zagospodarowania, jako zieleni publicznej, przy zachowaniu cennych przyrod... rozwiń
Avatar
Arek / 20 marca 2019 r. o 23:40
Na 1.7 ha wchodzi 1000 mieszkańcow szesciokondygnacyjnej zabudowy. Na skrzyzowaniu Willowej i Ducha wejdzie dodatkowo 20.000 ludzi. Brak drzew spowoduje ze caly syf z tysiaclecia bedzie przemieszczal sie w strone Slawina. I koniec z czystym powietrzem, ktore teraz zawdzieczamy Gorkom Czechowskim. Seriously ktos bedzie glosowal na tak???
Avatar
yogi40 / 10 marca 2019 r. o 09:33
trzeba być psycholem, żeby nie chcieć jakże pięknej, romantycznej betonowej urbanistyki, gdzie można okno w okno godzinami podglądać co robi somsiad, gdzie nie będzie przeszkadzać to cholerne świeże powietrze od którego spać się chce i ptaszyska nie będą darły mordy bo ich miejsce jest w lesie. Miejmy nadzieję że wyjdzie jak zawsze i będą woleli zapłacić karę niż robić jakiś park bo te cholerne ptaszyska brudzą mi passata.   ps. Wreszcie będzie zatkany ten cholerny komin powietrzny dmuchający świeżym powietrzem z zachodu. Jestem z miasta, wolę świeże spalinki.
trzeba być psycholem, żeby nie chcieć jakże pięknej, romantycznej betonowej urbanistyki, gdzie można okno w okno godzinami podglądać co robi somsiad, gdzie nie będzie przeszkadzać to cholerne świeże powietrze od którego spać się chce i ptaszyska nie będą darły mordy bo ich miejsce jest w lesie. Miejmy nadzieję że wyjdzie jak zawsze i będą woleli zapłacić karę niż robić jakiś park bo te cholerne ptaszyska brudzą mi passata.   ps. Wreszcie będzie zatkany ten cholerny komin powietrzny dmuchający świeżym powietrzem z zachodu. Jestem z miasta, ... rozwiń
Avatar
Gość / 6 marca 2019 r. o 19:46
Tak dla parku! Dość manipulacji aktywistów!!!
Avatar
Eryk / 6 lutego 2019 r. o 02:30
Wszyscy na NIE!  Nie i nie. Na bloki miejsca w Lublinie dość. Kupił zieleń ponoć z rezerwatem nawet zaplanowanym to ma zieleń. Buduje w Lublinie dosc. Wcale nie ładne w większości bloki. Zieleń jest bardzo ważna a w Lublinie ten temat jest bardzo mocno zaniedbany. 
Avatar
WSZYSCYnaTAK / 16 stycznia 2019 r. o 14:14
ZAGŁOSUJE NA TAK
Avatar
Takie oczy / 15 stycznia 2019 r. o 14:56
Nie rozumiem, przecież TBV ma pozwolenie na budowę usługowo-handlową. Idą nam na rękę. Chcą nam oddac nasze kochane Górki Czechowskie (70ha) za 1zł, a na tych 35ha wybudować mieszkania w bezpiecznym miejscu, zdala od chomików, a dla tych zwierzątek stworzyć bezpieczne miejsce do mieszkania. Stworzyć park. Ogromny park. Do odpoczywania i sportu. Miasta nie stać na wykup pewnie 1/5 terenu, a co dopiero mowa o tych 105ha. Jeśli się nie zgodzimy to i tak bedzie tam budowa, tylko po co nowe centrum handlowe w Lublinie? Mało nam? Ludzie ogarnijcie się. Trzeba czasami iść na kompromis. Duma do kieszeni niech idzie. Pozdrawiam
 Jaja - deweloper zakochany w Górkach! To jak rzeźnik zakochany w świni! :-)
 Jaja - deweloper zakochany w Górkach! To jak rzeźnik zakochany w świni! :-) rozwiń
Avatar
Lubelak / 13 stycznia 2019 r. o 15:22
Nie rozumiem, przecież TBV ma pozwolenie na budowę usługowo-handlową. Idą nam na rękę. Chcą nam oddac nasze kochane Górki Czechowskie (70ha) za 1zł, a na tych 35ha wybudować mieszkania w bezpiecznym miejscu, zdala od chomików, a dla tych zwierzątek stworzyć bezpieczne miejsce do mieszkania. Stworzyć park. Ogromny park. Do odpoczywania i sportu. Miasta nie stać na wykup pewnie 1/5 terenu, a co dopiero mowa o tych 105ha. Jeśli się nie zgodzimy to i tak bedzie tam budowa, tylko po co nowe centrum handlowe w Lublinie? Mało nam? Ludzie ogarnijcie się. Trzeba czasami iść na kompromis. Duma do kieszeni niech idzie. Pozdrawiam
Nie rozumiem, przecież TBV ma pozwolenie na budowę usługowo-handlową. Idą nam na rękę. Chcą nam oddac nasze kochane Górki Czechowskie (70ha) za 1zł, a na tych 35ha wybudować mieszkania w bezpiecznym miejscu, zdala od chomików, a dla tych zwierzątek stworzyć bezpieczne miejsce do mieszkania. Stworzyć park. Ogromny park. Do odpoczywania i sportu. Miasta nie stać na wykup pewnie 1/5 terenu, a co dopiero mowa o tych 105ha. Jeśli się nie zgodzimy to i tak bedzie tam budowa, tylko po co nowe centrum handlowe w Lublinie? Mało nam? Ludzie ogarnijcie... rozwiń
Avatar
ale jaja / 8 stycznia 2019 r. o 11:53
Jak już TBV zbuduje tam park, proponuję nadać mu imię chomika zasr***go czechowskiego. Coby ekoterroryści mieli sanktuarium. Będą modły wznosić do boga chomika, może ich świętym g***em poczęstuje. Wszędzie na świecie się coś buduje, to się nazywa rozwój.
Panie deweloperze - kultury trochę.
Gamoniu, byłem tu na długo przed pojawieniem się tematu górek czechowskich.
I zawsze tak samo kulturalny? :-)
Po prostu zniżył sie tylko do poziomu pisowskich januszy od górek mających wypchane POrtfele ( płatne od wierszówki - żuk development) i głowy ich pisowska pseudoekologiczną propagandą. Gdyby tam miały powstać kościółki pierwsi by lecieli z łopatą
Po prostu zniżył sie tylko do poziomu pisowskich januszy od górek mających wypchane POrtfele ( płatne od wierszówki - żuk development) i głowy ich pisowska pseudoekologiczną propagandą. Gdyby tam miały powstać kościółki pierwsi by lecieli z łopatą rozwiń
Avatar
Gość / 8 stycznia 2019 r. o 11:39
Mieszkańcy wybiorą w referenfum i na nic podbijanie głosów tydzień po opublikowaniu artykułu - na nic pitu pitu,hejtu hejtu i kanały powietrzne z sci- fiction,które nagle się zatkają, taka ściema tylko na tvp kaczor :)))
Avatar
ale jaja / 8 stycznia 2019 r. o 11:32
Żeby było śmieszniej kupili też aplikację do podbijania głosów - chyba była wysprzedaż ale te trollowskie plusy to o pare dobrych dni za późno :))))
Zobacz wszystkie komentarze 258

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Na co i kiedy miasto wyda 25 milionów?

Na co i kiedy miasto wyda 25 milionów?

W planach jest nowa siłownia, plac zabaw, sala sportowa, remont szkoły, czy też doświetlenie przejść dla pieszych. Większość przetargów w Lubartowie zostanie ogłoszona w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

Martwe bieliki i wilk. Prokuratura zleciła sekcję zwłok

Martwe bieliki i wilk. Prokuratura zleciła sekcję zwłok

Wciąż nie wiadomo, co było przyczyną padnięcia bielików i wilka w powiecie bialskim. Prokuratura skierowała ciała martwych zwierząt na sekcję zwłok.

Plaga pacjentów-widmo. Zapisują się na wizyty do lekarza i nie przychodzą

Plaga pacjentów-widmo. Zapisują się na wizyty do lekarza i nie przychodzą

Tysiące wizyt lekarskich nie dochodzi do skutku. Mamy dane za ubiegły rok i okazuje się, że to nie zjawisko. To jest plaga.

Nadchodzi ruski mróz. Zacznie się po niedzieli

Nadchodzi ruski mróz. Zacznie się po niedzieli

Już po weekendzie, za sprawą wyżu znad Rosji, nastąpi gwałtowne ochłodzenie. Jak niskich temperatur trzeba się spodziewać?

Oskarżony o podpalenie kolegi prosi o wybaczenie: Chyba sam szatan kierował moją ręką

Oskarżony o podpalenie kolegi prosi o wybaczenie: Chyba sam szatan kierował moją ręką

– W zasadzie oprócz komarów i much nic nie zabijam – mówił na sali sądowej oskarżony o usiłowanie zabójstwa Jarosław O. Nie potrafił wyjaśnić dlaczego tuż po tragedii z jego telefonu wysłano wiadomość: „Morda na kłódkę. Sam się zapalił”.

Lublin. Młodzieżowa Rada Miasta twardo przeciwko akcjom ludzi Kai Godek

Lublin. Młodzieżowa Rada Miasta twardo przeciwko akcjom ludzi Kai Godek

Młodzieżowa Rada Miasta stanowczo potępia pikiety Fundacji Życie i Rodzina – tak brzmi oświadczenie młodych radnych z Lublina. Jest to ich odpowiedź na niedawne działania ludzi Kai Godek.

Naukowczyni z UMCS alarmuje: Po Covid wzrasta ryzyko poważnych schorzeń

Naukowczyni z UMCS alarmuje: Po Covid wzrasta ryzyko poważnych schorzeń

Po przejściu COVID-19 około trzykrotnie wzrasta ryzyko wystąpienia takich chorób autoimmunologicznych, jak reumatoidalne zapalenie stawów, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa, łuszczyca, celiaklia czy cukrzyca typu 1 – mówi wirusolog prof. Agnieszka Szuster-Ciesielska, odnosząc się do najnowszych badań.

Studenci z Lublina stawiają na Zbigniewa Wodeckiego. Będzie też piknik i badania
zdjęcia
galeria

Studenci z Lublina stawiają na Zbigniewa Wodeckiego. Będzie też piknik i badania

Wkrótce rozpocznie się realizacja pierwszej edycji akademickiego budżetu obywatelskiego. Studenci wybrali pięć najciekawszych ich zdaniem projektów zgłoszonych przez środowisko akademickie. A władze czterech zaangażowanych w przedsięwzięcie uczelni zapowiadają jego kontynuację.

25 lat sakry biskupiej Mieczysława Cisło. Uroczystość w lubelskiej archikatedrze. Zdjęcia
galeria

25 lat sakry biskupiej Mieczysława Cisło. Uroczystość w lubelskiej archikatedrze. Zdjęcia

Ksiądz biskup Mieczysław Cisło obchodził w czwartek 25. rocznicę sakry biskupiej. Uroczystości odbywały się w katedrze lubelskiej.

Caritas Archidiecezji Lubelskiej z nowym dyrektorem

Caritas Archidiecezji Lubelskiej z nowym dyrektorem

Dyrektorem Caritas Archidiecezji Lubelskiej został ks. dr Łukasz Mudrak. Zastąpił na stanowisku ks. Pawła Tomaszewskiego

Radni Lublina wyrzucili do kosza projekt mieszkańców

Radni Lublina wyrzucili do kosza projekt mieszkańców

Rada Miasta nie zgodziła się na wprowadzenie zmian w statucie, które zwiększyłyby uprawnienia rad dzielnic. Projekt uchwały osobiście zachwalał senator Jacek Bury, który stwierdził, że Lublin boryka się z "poważnym kryzysem demokracji". Słowa polityka Polski 2050 spotkały się ze stanowczą reakcją samorządowców.

Automatyczna, kontenerowa i na kwadrans

Automatyczna, kontenerowa i na kwadrans

W Białej Podlaskiej brakuje miejskiego szaletu. To się miało zmienić w ubiegłym roku, ale przetarg unieważniono. Miasto po raz kolejny szuka wykonawcy „automatycznej toalety kontenerowej”.

Lublin zbiera świece dla Ukrainy

Lublin zbiera świece dla Ukrainy

ŚwiatłoZLublina – pod takim hasłem trwa zbiórka świec dla mieszkańców Ukrainy. Trafią one do ukraińskich miast i miejscowości z regionów, gdzie w wyniku rosyjskich ataków infrastruktura energetyczna uległa największym uszkodzeniom.

Lublin. Co za wpadka. Podejrzanego taksówkarza zauważyło policyjne małżeństwo

Lublin. Co za wpadka. Podejrzanego taksówkarza zauważyło policyjne małżeństwo

Ogromnego pecha miał mężczyzna, który na dachu swojego samochodu miał koguta taksówki.

Wielki protest rolników w Dorohusku. „W stodole mam tony zboża z ubiegłorocznych zbiorów”
dużo zdjęć
galeria

Wielki protest rolników w Dorohusku. „W stodole mam tony zboża z ubiegłorocznych zbiorów”

Do Dorohuska–Okopy, bazy protestu, zmierza kolumna ciągników rolniczych i oflagowanych samochodów osobowych. Czuć jest atmosferę protestu zorganizowanego przez Stowarzyszenie „Oszukana Wieś”. Tak zaczyna się czwartkowy poranek przed przejściem granicznym w Dorohusku.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty