Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Artykuły zewnętrzne

30 listopada 2022 r.
9:30

Ile Kosztuje Pozycjonowanie Strony Internetowej?

0 A A
pozycjonowanie strony internetowej jako wieloaspektowy proces
pozycjonowanie strony internetowej jako wieloaspektowy proces

Każdy przedsiębiorca, decydując się na otworzenie własnego biznesu, robi to z nadzieją na osiągnięcie sukcesu. Jakiejkolwiek definicji tego słowa byśmy nie przywołali, w ostatecznym rozrachunku liczy się zysk (nie twierdzimy przy tym absolutnie, że prowadząc własną działalność nie jesteś, drogi Czytelniku, motywowany innymi, bardziej wzniosłymi celami).

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Droga do realizacji tego głównego zamierzenia jest długa, kręta i usiana przeszkodami. Dlatego do takiej eskapady trzeba się dobrze przygotować: przemyśleć trasę, opracować strategię uwzględniającą konieczność pokonywania rozlicznych przeszkód i zaopatrzyć się w narzędzia, które pomogą wyjść z trudnych sytuacji obronną ręką.

A teraz zejdźmy z metaforycznego szlaku prosto w rzeczywistość. Ta dla biznesu wygląda następująco: chcesz efektów (a więc sukcesu), wyraźnie zaznacz swoją obecność w internecie i tam właśnie, na tym grząskim wirtualnym gruncie, prowadź intensywną kampanię marketingową.

W tym artykule weźmiemy pod lupę kwestie związane z pozycjonowaniem stron internetowych: w przystępny sposób przybliżmy Ci to pojęcie, wskażemy, które elementy są szczególnie istotne z optymalizacyjnego punktu widzenia, a także rozważymy, ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych i co wpływa na cenę usługi.

Pozycjonowanie strony internetowej — na czym polega?

Na pewno obiło Ci się o uszy, że jednym z kluczowych aspektów marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron internetowych. Pytanie, czy wiesz, co to pojęcie oznacza w praktyce. Na wszelki wypadek, wyjaśniamy.

Pozycjonowanie SEO (z ang. search engine optimization) to zbiór działań optymalizacyjnych mających na celu poprawę widoczności strony internetowej w organicznych (czyli tych wyświetlających się jako bezpłatne linki do witryn) wynikach wyszukiwania. W dużym skrócie, gdy po wpisaniu w wyszukiwarkę Google określonej frazy (słowa kluczowego), Twoja strona wyświetli się na wysokiej pozycji na pierwszej stronie wygenerowanych wyników, oznacza to, że jest dobrze zoptymalizowana pod tę właśnie frazę.

Nie sposób wytłumaczyć, jak złożony i wieloaspektowy jest proces pozycjonowania, bez zagłębienia się w techniczne szczegóły i przywołania specjalistycznych terminów. Dlatego skupimy się tylko na kwestiach najistotniejszych z punktu widzenia przedsiębiorcy, a więc Twojego.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych — od czego zależy?

Aby działania SEO mogły przynieść satysfakcjonujące efekty, konieczne jest podjęcie pewnych kroków:

KROK 1: WYRÓŻNIJ SIĘ ZA POMOCĄ UNIKALNYCH TREŚCI

Tym, o co koniecznie musisz zadbać, jest stworzenie atrakcyjnej oferty, która przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i skusi ich do zaufania Twojej marce. Internet pełen jest zapomnianych stron-widm, których właściciele najwyraźniej nie przemyśleli dobrze swojej strategii marketingowej i w rezultacie ich witryny albo szybko przestały generować pożądany ruch, albo nigdy nawet nie zaczęły go generować. Jeśli więc chcesz, by Twoja strona była tłumnie odwiedzana, a oferowane produkty i usługi skutecznie zachęcały użytkowników do podejmowania decyzji zakupowych, zadbaj o wysokiej jakości treści. W ten sposób możesz zyskać przewagę nad konkurencją.

atrakcyjne i jakościowe treści na stronie to ważny element z optymalizacyjnego punktu widzenia

Na co zwrócić uwagę? Upewnij się, że Twoja strona jest wizualnie zachęcająca: zamieszczaj przyciągające oko grafiki i zdjęcia, publikuj ciekawie napisane i merytorycznie poprawne wpisy blogowe, zwróć uwagę, czy wygląd zamieszczanych tekstów nie przytłacza (co może być spowodowane np. brakiem akapitów, podkreśleń czy pogrubień), a wszelkie statystyki czy rankingi przedstawiaj w możliwie najbardziej intrygującej formie. Nie zapomnij też o zamieszczaniu entuzjastycznych opinii i referencji od dotychczasowych klientów, dzięki którym masz szansę wzbudzić większe zaufanie społeczne do swojej marki.

KROK 2: ZNAJDŹ ODPOWIEDNIE SŁOWA KLUCZOWE

Właściwe dobranie słów kluczowych to czynność, której nie można zaniedbać. Wymaga ona kreatywnego podejścia — trzeba zastanowić się, co też potencjalny klient wpisze w wyszukiwarkę, gdy będzie szukał konkretnego produktu lub usługi, zrobić listę najbardziej prawdopodobnych opcji, a następnie wykorzystać któreś ze zmyślnych narzędzi do sprawdzania słów kluczowych. Po co? By odkryć, które frazy cieszą się największą popularnością, czyli są relatywnie często wyszukiwane w skali miesiąca. W takich słowach kluczowych drzemie bowiem potencjał, który zdecydowanie warto wykorzystać pozycjonując stronę internetową.

KROK 3: ZADBAJ O ASPEKTY TECHNICZNE

Pozycjonowanie strony WWW wiąże się też z koniecznością zadbania o szereg elementów technicznych, wymagających specjalistycznej wiedzy, dużej dozy doświadczenia i intuicyjnego zrozumienia, czego roboty wyszukiwarek oczekują od witryny, by zaklasyfikować ją jako godną uwagi.

Mówiąc o aspektach technicznych, mamy na myśli na przykład:

  • dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych — w czasach, gdy większość z nas chętniej sięga po naszpikowany funkcjami smartfon niż po komputer czy laptop, strona, która nie jest czytelna i nie umożliwia sprawnej nawigacji na urządzeniach mobilnych, praktycznie nie ma racji bytu;
  • tworzenie łatwych do zapamiętania i nawiązujących do zawartości witryny adresów URL, które odgrywają ważną rolę w procesie indeksacji strony;
  • zadbanie o pozytywne wrażenia użytkownika — osoba odwiedzająca Twoją witrynę powinna móc bez trudu rozeznać się w strukturze strony, szybko zlokalizować interesujące ją elementy, a także uniknąć inwazji agresywnie wyskakujących (i nierzadko niedających się łatwo zamknąć) okienek lub natknięcia się na prowadzące donikąd linki.
kobiety przeglądające atrakcyjną wizualnie stronę internetową

To oczywiście tylko garść przykładów działań z zaplecza technicznego, dzięki którym Twoja strona ma szansę zająć imponującą pozycję w wyszukiwarce Google. Aby jednak tego rodzaju czynności optymalizacyjne przyniosły pożądany efekt, konieczne jest przeprowadzenie dogłębnej, wielowymiarowej analizy jakości strony internetowej, której podjąć może się profesjonalna agencja SEO. Taki rzetelny audyt SEO, podczas którego pod lupę bierze się kilkaset czynników rankingowych, pozwala zweryfikować poprawność indeksacji strony, sprawdzić popularność fraz kluczowych czy upewnić się co do jakości działań z zakresu content marketingu. Dzięki zebraniu szczegółowych i kompleksowych danych na temat Twojej strony, specjaliści od pozycjonowania będą mogli przeprowadzić analizę konkurencji, której wyniki są prawdziwą skarbnicą użytecznych informacji i cennych wskazówek.

KROK 4: POSTAW NA PROMOCJĘ SWOJEJ WITRYNY

Dobrze zoptymalizowana strona WWW to jeszcze nie gwarancja gwałtownego wzrostu wyszukiwań i imponujących wyników sprzedażowych. Świadomy content marketing, a więc tworzenie atrakcyjnych wizualnie i chwytliwych treści, jest tym, czym podczas przedstawienia teatralnego jest przyciągająca oko sceneria i przekonująca gra aktorów. Najpierw trzeba jednak sprawić, by ludzie w ogóle chcieli zobaczyć nasz spektakl. Jak więc dotrzeć do szerszej publiczności?

Pomóc mogą Ci niezawodne media społecznościowe, gdzie łatwo możesz udostępniać tworzone przez siebie treści i kształtować w ten sposób świadomość użytkowników na temat szczegółów Twojej działalności. Bardzo korzystne jest też pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do Twojej witryny z różnych miejsc w sieci (tzw. link building) — algorytmy Google'a cenią wysokiej jakości linki, dlatego mogą nagrodzić Twoją stronę, windując ją na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

 

wyniki wyszukiwania w Google

Opisane wyżej aspekty to kluczowe elementy, które uwzględniać powinna każda solidnie zaplanowana strategia pozycjonowania. No dobrze, a teraz czas bliżej przyjrzeć się stronie finansowej całego przedsięwzięcia. Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego lub firmy? Od czego zależy ostateczna cena? Co zyskujesz, decydując się na skorzystanie z usług profesjonalnej agencji działającej w branży SEO? Odpowiedzi znajdziesz poniżej.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Jak kilkakrotnie wspomnieliśmy, pozycjonowanie sklepu internetowego czy firmy usługowej wymaga wiedzy, wnikliwości, uwagi, a także cierpliwości, i to zarówno ze strony przedsiębiorcy oczekującego na wyniki, jak i specjalistów bezpośrednio zaangażowanych w działania SEO. Optymalizacja strony internetowej to bowiem proces długotrwały, naznaczony okresami przestoju i stagnacji, poprzetykanych momentami spektakularnych sukcesów.

Złożoność usługi zwykle idzie w parze ze złożonością procesu kalkulowania kosztów. Tak właśnie jest w świecie marketingu internetowego, gdy mamy do czynienia z usługą, jaką jest pozycjonowanie stron. Cennik bowiem nie jest tak jednoznaczny, jak w przypadku gabinetu kosmetycznego lub kawiarni, gdzie jeden rzut oka wystarczy, by wiedzieć, ile zapłacisz za konkretną propozycję z oferty. W kwestii pozycjonowania, dobór właściwych działań, a więc i koszt usługi, wymagają konsultacji ze specjalistami, którzy najlepiej określą, czego potrzebuje Twoja strona.

Cennik pozycjonowania stron internetowych — od czego zależą kwoty?

Koszt pozycjonowania stron internetowych zależy od wielu czynników, z których najistotniejsze to:

  • skala, na jaką zakrojone mają być działania optymalizacyjne — im bardziej rozbudowany pakiet usług (więcej podjętych działań SEO), tym wyższa cena;
  • konkurencyjność danej branży — zasadniczo, wypozycjonowanie stron firm świadczących niszowe usługi lub sprzedających mało popularne produkty jest mniej czasochłonne niż w przypadku firm, które mają dużą i silną konkurencję na rynku;
  • historia domeny — pozycjonowanie nowej domeny to proces, który trwa dłużej i wymaga większych nakładów pracy niż optymalizowanie domeny, która w przestrzeni wirtualnej funkcjonuje już kilka lat; dłużej trzeba też czekać na pierwsze widoczne efekty;
  • jakość strony — jeśli strona internetowa cieszy się szacunkiem algorytmów Google'a ze względu na szybkość działania, wizualną atrakcyjność i intuicyjność, przeprowadzenie czynności optymalizacyjnych będzie łatwiejszym przedsięwzięciem niż w przypadku gorszej jakości witryn, a poprawa takich parametrów jak konwersja czy współczynnik odrzuceń ma realne szanse nastąpić szybciej;
  • rodzaj serwisu, jego wielkość i skala działalności — ostateczną cenę usługi pozycjonowania kształtują też takie czynniki jak rodzaj strony internetowej, która ma być poddana działaniom SEO (np. czy jest to strona usługowa czy sklep internetowy), jej wielkość (czyli ile stron wchodzi w skład serwisu lub jak duży jest asortyment sklepu) oraz to, czy z uwagi na zasięg działalności firmy, potrzebne będzie pozycjonowanie lokalne czy optymalizacja w skali globalnej.

Widzisz więc, że udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na postawione w tytule artykułu pytanie nie jest sprawą łatwą. Mężnie jednak stawimy temu czoła i odpowiemy, posługując się przykładem agencji KS.

Cena najtańszego pakietu to ok. 1590 zł netto miesięcznie. Tyle zapłacisz za pozycjonowanie lokalne, które jest odpowiednią opcją, jeśli chcesz zaistnieć w świadomości ludzi mieszkających w okolicy. Przykładowo, jeśli masz firmę świadczącą usługi kosmetyczne w Warszawie, nie masz potrzeby pozycjonować swojej strony w skali ogólnokrajowej, ponieważ Twoi klienci, to mieszkańcy Warszawy i, ewentualnie, okolicznych miejscowości.

Za pozycjonowanie ogólnopolskie, czyli takie, które pozwoli dotrzeć Ci do klientów mieszkających w różnych zakątkach kraju, trzeba zapłacić więcej — od 2990 zł (optymalne rozwiązanie dla średnich firm). W przypadku sklepów internetowych ceny zaczynają się od 4990 zł netto za miesiąc.

Rozliczanie "za efekt" czy umowa abonamentowa?

Już kilka razy wspomnieliśmy, że pozycjonowanie strony firmowej to proces. Słowo to nie zostało użyte przypadkowo. Decydując się na skorzystanie z usług agencji SEO, musisz mieć na względzie, że na wymierne efekty pracy specjalistów trzeba będzie zaczekać. Nie są oni czarnoksiężnikami miotającymi zaklęcia i władającymi magiczną różdżką, za której dotknięciem, w kilka sekund pozycja Twojej strony poszybuje na szczyt rankingów, a algorytmy Google'a będą ją wiernie hołubić przez lata. Lekko się uśmiechając, myślisz teraz pewnie: porównanie grubymi nićmi szyte, bo kto by tego oczekiwał? Uwierz nam, wciąż są ludzie, którzy niezależnie od stopnia skomplikowania usługi i kapryśności czynników wpływających na ostateczny wynik działań, spodziewają się błyskawicznych rezultatów. Tymczasem rezultaty nadejdą i pozytywnie Cię zaskoczą, ale nie od razu.

Być może z powątpiewaniem kręcisz teraz głową, bo przecież kontaktowałeś się już z fachowcami od pozycjonowania stron internetowych, którzy gorliwie obiecywali, że efekty zobaczysz bardzo szybko. Nawet proponowali podpisanie umowy, według której rozliczenie nastąpiłoby dopiero w momencie, gdy Twoja strona osiągnie lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Podczas gdy taki model płatności, owszem, istnieje, roztaczane wizje szybkich korzyści zwykle są po prostu obietnicami bez pokrycia. Przyjrzyjmy się temu tematowi nieco bliżej i porównajmy model płatności za "efekt" z modelem abonamentowym.

PŁATNOŚĆ ZA EFEKT

Płatność za efekty jest dokładnie tym, na co wskazuje nazwa — jako klient płacisz za usługę dopiero wtedy, gdy zobaczysz efekty, czyli gdy dana fraza w wyniku pozycjonowania osiągnie obiecaną pozycję. Plusem takiego modelu jest to, że jest on przejrzysty i stwarza wrażenie braku długoterminowych zobowiązań finansowych. Obecnie jednak stracił on na popularności, ponieważ czynności optymalizacyjne stały się dużo bardziej złożone niż kiedyś, co powoduje, że coraz trudniej przewidzieć los pozycjonowanych słów kluczowych. To z kolei skłania niektórych specjalistów to uciekania się do niedozwolonych technik (tzw. black hat SEO) lub do proponowania klientom fraz, które ze względu na niską popularność łatwo wypozycjonować, ale które nie przyniosą im żadnych biznesowych korzyści. Skutkiem nieetycznego postępowania (które może początkowo szybko doprowadzić do pozornych korzyści) są kary, jakie Google może nałożyć na stronę po wykryciu nieczystych zagrywek. A stronę, która raz straciła zaufanie Google'a, bardzo trudno ponownie wypozycjonować.

 

agencje obiecujące szybkie i tanie pozycjonowanie często nie oferują usług wysokiej jakości

Ponieważ efekty pozycjonowania nie dają się łatwo przewidzieć, specjaliści SEO proponujący klientom ten sposób rozliczeń zmuszeni są do podjęcia finansowego ryzyka — w końcu nie wiadomo, kiedy optymalizacja strony doprowadzi do widocznych sukcesów, za które będzie można pobrać należność. Natomiast z perspektywy klienta sytuacja też nie wygląda korzystnie, umowa bowiem nie obejmuje regularnego raportowania przebiegu prac. Klient nie ma więc wglądu w to, jakie działania rzeczywiście są prowadzone i na jaką strategię zdecydowali się pozycjonerzy.

PŁATNOŚĆ W ABONAMENCIE

Modelem, który cieszy się znacznie większym uznaniem w świecie pozycjonerów, jest rozliczanie w formie abonamentowej. Polega ono na ustaleniu z klientem stałej miesięcznej stawki (niezależnie od osiąganych wyników) za wykonywanie określonych w danym pakiecie czynności optymalizacyjnych, które są regularnie i szczegółowo raportowane. Jakie korzyści niesie ze sobą pozycjonowanie w modelu abonamentowym?

  • Zarówno agencja SEO, jak i korzystający z jej usług klienci zyskują poczucie finansowego bezpieczeństwa i stabilności — specjaliści mogą dzięki temu swobodnie planować działania i inwestycje, a klienci doskonale wiedzą ile i za co płacą; jedni i drudzy mogą zatem elastycznie zarządzać swoimi budżetami.
  • Zorientowanie na klienta (chęć nawiązania mocnej, opartej na zaufaniu relacji i zapewnienia stałych wpływów do firmowego portfela) skutkuje tym, że agencja włącza do swojej strategii tylko dobre, zgodne z obowiązującymi zasadami praktyki (jest to tzw. white hat SEO). Właściciel pozycjonowanej strony nie jest więc narażony na kary i związane z nimi straty.
  • Klient ma możliwość ingerowania w dobór słów kluczowych, na które strona ma być pozycjonowana. Agencja, której zależy na zadowoleniu klienta i długoterminowej współpracy, zawsze służy radą i szczegółowo tłumaczy, które frazy mają duży potencjał, a którym nie warto poświęcać czasu i środków.

Poza opisanymi wyżej zaletami skorzystanie z wariantu abonamentowego wiąże się z akceptacją pewnych ograniczeń i wymogów. Jako klient musisz wykazać się cierpliwością (jak już mówiliśmy, wyszukiwarki nie są podatne na działanie magicznych zaklęć i efekty mogą pojawić się dopiero po pewnym czasie), a także wyrazić gotowość na podjęcie się najpewniej długoterminowego zobowiązania finansowego.

PO TROCHU Z KAŻDEGO, CZYLI MODEL HYBRYDOWY

Wiele agencji stara się maksymalnie wychodzić naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom klientów, dlatego ich oferty często obejmują także hybrydowy model rozliczania. Polega on na tym, że klient płaci stałą kwotę (jak w systemie abonamentowym), a w przypadku, gdy strona osiągnie pożądaną pozycję w wynikach wyszukiwania, agencja otrzymuje premię. W efekcie pozycjonerzy zyskują dodatkowy bodziec do wytężonej pracy, a klient płaci więcej tylko w momencie, gdy działania optymalizacyjne zwieńczone są sukcesem.

Usługa pozycjonowania, a korzyści dla Twojej strony

zwiększenie widoczności strony to krok ku sukcesowi Twojej firmy

Cena pozycjonowania do najniższych nie należy, a usługa sama w sobie rzadko kiedy skutkuje błyskawiczną poprawą widoczności strony w wynikach generowanych przez wyszukiwarkę. Ktoś mógłby zapytać ze sceptycyzmem: to, co właściwie zyskam w wyniku tego skomplikowanego procesu, tak podatnego na mnóstwo nieprzewidywalnych czynników?

Spieszymy z odpowiedzią: do zyskania jest wiele. Współpraca z renomowaną agencją to gwarancja otrzymania dopracowanego w najmniejszych szczegółach i skrojonego na miarę Twoich potrzeb planu działania, który natychmiast po zaaprobowaniu zacznie być skrupulatnie realizowany przez kreatywny i doświadczony w swoim fachu zespół. Bez obaw, nie zostaniesz sam z pytaniami i rozterkami. Agencja przydzieli Ci opiekuna, który pewnie poprowadzi Cię przez liczne meandry marketingu internetowego i wytłumaczy, jakim procesom musi być poddana Twoja witryna, by móc ostatecznie wybić się na czołową pozycję. Oprócz stałego kontaktu z przydzielonym Ci specjalistą będziesz mieć zapewniony wgląd w szczegółowe raporty, dzięki którym będziesz na bieżąco z wdrażanymi rozwiązaniami i dowiesz się, jak agencja gospodaruje Twoimi zasobami finansowymi. Dostaniesz też dostęp do narzędzia umożliwiającego monitorowanie aktualnych pozycji poszczególnych słów kluczowych.

O tym, czym dla handlu jest reklama, przypominać nikomu nie trzeba. O tym, czym dla każdej firmy — i to niezależnie od profilu czy zasięgu działalności — jest dobrze zoptymalizowana strona WWW, przypomnieć warto. Wyraźne zaakcentowanie swojej obecności w internecie jest niczym strategicznie przemyślany ruch w grze planszowej, ruch, dzięki któremu zostawisz w tyle swoich rywali i zrobisz potężny krok w stronę skarbca. Podejmujesz wyzwanie? :)

e-Wydanie

Pozostałe informacje

Zamojskie przebłyski w kotle rozczarowań, czyli historia Hetmana
MAGAZYN

Zamojskie przebłyski w kotle rozczarowań, czyli historia Hetmana

20. marca 2024 minęło 75 lat od utworzenia piłkarskiej 2. Ligi, w 2008 r. nazwanej 1. Ligą. Dziś zamieszczamy kolejną część wspomnień z okazji brylantowego jubileuszu drugo(pierwszo)ligowców, poświęconą drugoligowym występom piłkarzy Hetmana.

III Charytatywny Turniej w Piłce Nożnej Fundacja Grupy Aliplast. Zagrali by pomóc dzieciom [zdjęcia, wideo]
galeria
film

III Charytatywny Turniej w Piłce Nożnej Fundacja Grupy Aliplast. Zagrali by pomóc dzieciom [zdjęcia, wideo]

Fundacja Grupy Aliplast zorganizowała w sobotę III Charytatywny Turniej w Piłce Nożnej. Na boiskach przy ul. Wacława Moritza nie brakowało walki, ale najważniejsze było zebranie funduszy na wsparcie dzieci z niepełnosprawnościami ruchowymi

Zawodniczki MKS FunFloor Lublin powalczą o Gladiatory

Zawodniczki MKS FunFloor Lublin powalczą o Gladiatory

Poznaliśmy nazwiska szczypiornistek nominowanych do Gladiatorów. W najważniejszej kategorii – zawodniczka sezonu, o tytuł powalczy Magda Balsam.

Anatomia już nie straszna. Ruszyły „Trauma Days”

Anatomia już nie straszna. Ruszyły „Trauma Days”

Uniwersytet Medyczny w Lublinie zainaugurował działalność Akademii Doskonałości w Anatomii Klinicznej. Młodzi specjaliści i rezydenci będą ćwiczyć umiejętności operacyjne w praktyce.

Serowa moc w Lublinie. Gwiazdą święta był twaróg
NASZ PATRONAT/ZDJĘCIA
galeria

Serowa moc w Lublinie. Gwiazdą święta był twaróg

Za nami IV edycja Święta lubelskiego serowarstwa i mleczarstwa. Do Lublina zjechali regionalni producenci z całego województwa.

Smacznego! Przepisy inspirowane twórczością Mikołaja Reja
Magazyn

Smacznego! Przepisy inspirowane twórczością Mikołaja Reja

W oczekiwaniu na Festiwal Mikołaja Reja podrzucamy kilka przepisów nawiązujących do upodobań kulinarnych ojca polskiej literatury i kuchni. Zaczynamy od słynnej faramuszki.

Pamiętali o Marszałku. 89. rocznica śmierci Józefa Piłsudskiego
Zdjęcia
galeria

Pamiętali o Marszałku. 89. rocznica śmierci Józefa Piłsudskiego

Lublin uczcił dzisiaj 89. rocznicę śmierci Marszałka Józefa Piłsudskiego. Z tej okazji odbył się marsz pamięci, który wyruszył z placu Litewskiego, przez deptak i ulicę Królewską do Archikatedry.

Budują boisko między blokami. Ma być dostępne dla wszystkich

Budują boisko między blokami. Ma być dostępne dla wszystkich

Plac budowy został przekazany w środę i prace ruszyły natychmiast. Na osiedlu Chmielna II w Krasnymstawie powstaje boisko. Będzie dostępne dla wszystkich.

Kilka godzin bez wody. To dotyczy jednej ulicy w mieście

Kilka godzin bez wody. To dotyczy jednej ulicy w mieście

Albo trzeba kranówki nałapać na zapas, albo po prostu jakoś bez bieżącej wody przeżyć kilka godzin. Przerwy w dostawie zapowiada na poniedziałek PGK Zamość.

Owoce na wagę złota? Kto pracuje, ten ma

Owoce na wagę złota? Kto pracuje, ten ma

Rozmawiamy z Marek Krzesickim z Pachnowoli koło Puław. Jednym z większych plantatorów truskawki w gminie. Razem z polami, które przepisał dzieciom, posiada około 3,5 hektara truskawkowych pól.

Lidera nie oddali, czyli Orlęta Łuków w derbach lepsze od ŁKS Łazy

Lidera nie oddali, czyli Orlęta Łuków w derbach lepsze od ŁKS Łazy

W spotkaniu otwierającym 24. kolejkę Orlęta Łuków pokonały ŁKS Łazy 1:0. Gola na wagę trzech punktów strzelił z rzutu karnego Bartosz Młynarczyk.

Truskawka ma się dobrze, ale lokalnych plantacji ubywa

Truskawka ma się dobrze, ale lokalnych plantacji ubywa

Tegoroczny sezon truskawkowy zaczął się kilka tygodni wcześniej, niż zwykle. Choć mamy dopiero początek maja, prace na polach idą pełną parą. Pogoda, nie licząc nocnych przymrozków, dopisuje. Za dwukilogramową łubiankę znad Wisły w tym tygodniu płaciliśmy ok. 35 złotych

Słabo zaczęli, dobrze skończyli. Edach Budowlani nadal w grze o brązowy medal

Słabo zaczęli, dobrze skończyli. Edach Budowlani nadal w grze o brązowy medal

W spotkaniu przedostatniej kolejki Edach Budowlani Lublin pokonali Drew Pal 2 RC Lechię Gdańsk 29:17.

Policyjny pościg. Z okna volkswagena wylatywały narkotyki

Policyjny pościg. Z okna volkswagena wylatywały narkotyki

Wieźli w samochodzie prawie kilogram narkotyków, więc nic dziwnego, że nie mieli ochoty na spotkanie z policją. Ale po pościgu zostali zatrzymani. Dwaj mieszkańcy powiatu włodawskiego musza się liczyć z długą odsiadką.

Kolejna zimna noc. Może być kilka stopni poniżej zera

Kolejna zimna noc. Może być kilka stopni poniżej zera

W dzień jest słonecznie i sporo na plusie, ale nocą temperatura znacząco się obniży. Instytut Meteorologii I Gospodarki Wodnej wydał kolejne w ostatnim czasie ostrzeżenie o przymrozkach. Zimno będzie w całym województwie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium