Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

15 października 2020 r.
21:28

Radni zdecydowali: Strefa Płatnego Parkowania w Lublinie urośnie

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
18 8 A A
(fot. Archiwum)

Od dziś to już postanowione: Strefa Płatnego Parkowania będzie jeszcze powiększona. Rada Miasta zatwierdziła prezydencki plan poszerzenia strefy o kolejne ulice, w tym rejon lubelskich szpitali. Opłaty na nowym obszarze, który wchłonie 440 miejsc postojowych, zaczną obowiązywać 1 czerwca 2021 r.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Płatna strefa obejmie ul. Jaczewskiego, Obywatelską, Sierocą, Biernackiego, resztę Lubartowskiej, Szkolną, Słowikowskiego, Cerkiewną, Ruską, Nadstawną, Targową, Nowy Plac Targowy, Browarną i Probostwo. W strefie znajdą się też Al. Zygmuntowskie i al. Piłsudskiego. Ten dodatkowy obszar został uznany za nową podstrefę D.

Za pierwszą godzinę zapłacimy 2 zł, za drugą 2,40 zł, za trzecią 2,80 zł, za czwartą i kolejną 2 zł, a za bilet dobowy 15 zł. Abonament miesięczny ma kosztować 150 zł, półroczny 750 roczny 1300 zł. Mieszkańcy zapłacą 150 zł za roczny abonament ważny na wskazanych ulicach w pobliżu domu.

Takie powiększenie strefy i takie opłaty zaproponował prezydent Lublina, który przekonuje, że dzięki temu kierowcy będą szybciej zwalniać miejsca następnym chętnym. Zwolennicy tego rozwiązania twierdzą też, że może to być sposób na zmianę nawyków komunikacyjnych mieszkańców Lublina.

– Mamy zniechęcać ludzi do samochodów – twierdzi radny Bartosz Margul (klub prezydenta Żuka). – Rozwój strefy parkowania ma też za zadanie zmniejszenie korków w mieście.

– Nie łudźmy się, te strefy niedługo wedrą się na osiedla. To haniebne, co chcecie robić – oburza się radny Tomasz Pitucha (PiS). – Takich planów nie ma – zapewnia Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina, który poczuł się dotknięty słowem „haniebne”. – Jeżeli gmina stara się dbać o swój interes i swoje dochody, to jest to haniebne? Nie rozumiem.

Opozycja krytykuje też włączenie do strefy okolic Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej, szpitala przy ul. Jaczewskiego i mieszczących się tu przychodni. – Tam są osoby, które nie jadą dla przyjemności, tylko z przyczyn zdrowotnych – przekonuje radny Marcin Jakóbczyk (PiS). Urzędnicy odpowiadają, że pacjentom będzie łatwiej o miejsce, bo parkingi nie będą zastawione na cały dzień przez okolicznych pracowników i studentów.

Wątpliwości radnych budzi też włączenie do strefy chodników Al. Zygmuntowskich i al. Piłsudskiego. – Pojazdy tam parkują kilkanaście godzin dziennie. Teren chodnika jest często zastawiony w dwóch lub trzech kolumnach, z naruszeniem Prawa o ruchu drogowym, utrudnia to poruszanie się pieszym – wyjaśnia Dariusz Działo, dyrektor Wydziału Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością w Urzędzie Miasta. Dodaje, że w wielu przypadkach są to samochody z rejestracjami spoza Lublina.

Plan poszerzenia strefy zaniepokoił kupców z targowiska Bazar przy al. Tysiąclecia, którzy boją się, że opłaty będą wprowadzone też na tyłach targu. – To parking na 23 miejsca, które są nam niezbędne do codziennego prowadzenia działalności, my go też udostępniamy klientom. My ten urządziliśmy ten parking, ułożyliśmy kostkę na gołej ziemi – mówi Leszek Fedec, prezes spółki Bazar działającej na dzierżawionym od miasta terenie, za co płaci 34,3 tys. zł czynszu miesięcznego. – Strefa nie wchodzi w obszar, który jest dzierżawiony przez spółkę Bazar – zapewnia Szymczyk.

Opłaty w nowej części strefy mają obowiązywać od 1 czerwca. Do tego czasu miasto ma wybrać firmę, która będzie zarządzać tymi parkingami. Zlecenie tego jednej z miejskich spółek proponuje radny Marcin Nowak (klub Żuka). – To jest potężna oszczędność – mówi Nowak. – Intencją naszą było to, żeby tym obszarem zarządzała spółka miejska – przyznaje zastępca prezydenta. – Analizujemy, czy prawnie to jest możliwe.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 8

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
___K___ / 15 października 2020 r. o 22:15
+33
Panie Pitucha - a czy podniesienie lub wprowadzenie już kilkudziesięciu podatków i danin przez PiSowski rząd nie jest haniebne?
Avatar
LoganBig / 15 października 2020 r. o 22:35
+16
"Takie powiększenie strefy i takie opłaty zaproponował prezydent Lublina, który przekonuje, że dzięki temu kierowcy będą szybciej zwalniać miejsca następnym chętnym". Wolałbym, by zaczął od siebie i dał tym samym przykład innym, a nie zajmował przez cały dzień nieodpłatne miejsce na tyłach ratusza, za którego utrzymanie płacą podatnicy. To, co robi obecny jeszcze prezydent Lublina, krzyczy głośniej, niż to, co mówi!
 ***s://***medonet.pl/zdrowie,obsesja---objawy--przyczyny--leczenie--rokowania,artykul,1729407.html
Avatar
Endrju_Golara / 16 października 2020 r. o 07:41
+11
Jeżeli pragnie się ograniczyć poruszanie się transportem indywidualnym po mieście to należy zaproponować zmiany alternatywne, mianowicie takie, że pomóc w promocji transportu zbiorowego, a najlepszym na chwilę obecną rozwiązaniem ku temu byłaby obniżka cen biletów( znaczna a nie delikatna) przy jednoczesnym zniesieniu socjalistycznych ulg( darmowe przejazdy dla osób powyżej 65 roku życia oraz dla dzieci i młodzieży do 16 roku - te zmiany sprawiły, że obecnie największy odsetek pasażerów zaczynają stanowić właśnie te grupy wiekowe - nic dziwnego mają za darmo to korzystają, sam bym korzystał non stop z komunikacji miejskiej, gdybym uzyskał możliwość darmowego jeżdżenia - tylko co z tego? brak opłacania za bilety = zmniejszenie wpływów a co za tym idzie możliwości podnoszenia częstotliwości kursowania linii są niemożliwe albo mocno odłożone w czasie, tym bardziej tworzenie nowych połączeń to pieśń przyszłości). Zasada jest prosta i bardzo logiczna - lepiej by więcej pasażerów( włączając w to grupy wiekowe, które nie potrzebnie zostały wyłączane) płaciło za bilety ale po zmniejszonych stawkach niż płaciło coraz mniej pasażerów a pozostali, nie objęci ulgami płacili zbyt duże stawki. To nie ma nic wspólnego z równością to faworyzacja z względu na wiek, uprzywilejowywanie jednych kosztem innych. Tak więc te dwie socjalistyczne ulgi jakie ostatnimi laty zostały poczynione byłyby cofnięte, tak, że jedynie dzieci do 5 roku życia byłby zwolnione od opłat za bilety oraz osoby po 75 roku życia, wszelkie inne pozostałe ulgi jakie obowiązywały przez ostatnie kilkanaście lat pozostałyby bez zmian. Bilety zaś powinny wynosić: 2,00zł normalny i 1,00zł ulgowy - takie ceny byłby przystępne dla każdego pasażera, nie będąc zbytnim obciążeniem dla kieszeni. Ceny biletów mogłyby wzrosnąć tylko wówczas jeśli poziom życia i dobrobyt mieszkańców uległby poprawie. Skrajny socjalizm zakłada nawet darmową komunikację miejską dla wszystkich - jak by się to skończyło? Ano tak, że wszelkie inwestycje, zmiany i tak dalej ciągnęłyby się grubymi latami i trwały w nieskończoność gdyż budżet miasta zostałby obciążony ekstra dużym wydatkiem jakim byłoby utrzymania transportu zbiorowego w mieście( a miasto ma już wiele długu oraz innych wydatków, dokładanie kolejnego nie byłoby niczym dobrym). Owszem powstawałaby trakcja trolejbusowa, wytyczane byłby buspasy, byłby nowy tabor autobusowy i trolejbusowy - wszystko ok. bo Unia chętnie na takie cele udzieli wsparcia finansowego, tyle tylko, że w kompetencjach Unii nie ma organizacji transportu zbiorowego w mieście Lublin - to należy do Zarządu Transportu Miejskiego, chęci i ambitne plany z pewnością były i są, problemem jest jednak brak wystarczających ilości środków pieniężnych na zmiany( stąd ostatnimi laty tendencja by puszczać wybranymi lub wszystkimi kursami określone linie/połączenia, gdyż ościenne gminy dopłacają za takie kursy niemałe pieniądze, które są sporym zastrzykiem gotówki toteż nic dziwnego, że ZTM był i jest tym zainteresowany) ale także duży opór na zmiany w siatce połączeń( najwięcej głosu w kwestii komunikacji miejskiej na spotkaniach konsultacyjnych zabierają osoby starsze - nie chcą zmian, chcą by było jak było i nie chcą często dostrzegać faktu, że miasto się zmienia to i potrzeby komunikacyjne obywateli także, tylko zawzięcie bronią aby nawet najmniejszej zmiany nie było). Jednakże Dworzec Metropolitalny może bardzo wiele uprościć i usprawnić komunikacyjnie - można być tego pewnym, że sporo się zmieni, ZTM wstrzymywał się z poważniejszymi zmianami w sieci połączeń od kilku dobrych lat, gdyż ma to na uwadze, tą inwestycję. Jedne linie stracą na znaczeniu, inne bardziej zyskają, może zmieni się numeracja? -niewykluczone, coś przybędzie, coś ubędzie ale to co jest pewne to fakt, że Dworzec Metropolitalny uporządkuje komunikację miejską, dokonując rozdziału tej stricte miejskiej od tej podmiejskiej - to z korzyścią dla każdego - gminy będą mieć swoje połączenia dostosowane wedle potrzeb oraz możliwości finansowych, same sobie go organizując( jaka trasa, jak często jeździ etc.), a mieszkańcy miasta będą mieć komunikację miejską tylko dla siebie, a nie podporządkowywaną gminom ościennym.
 Obniżka cen biletów przy skokowych podwyżkach poziomu płacy minimalnej? To jest niedorzeczne. Pokaż mi jedno polskie miasto które w ostatnich latach obniżyło ceny biletów.
 Obniżka cen biletów przy skokowych podwyżkach poziomu płacy minimalnej? To jest niedorzeczne. Pokaż mi jedno polskie miasto które w ostatnich latach obniżyło ceny biletów. rozwiń
Avatar
Motormaxx / 15 października 2020 r. o 23:10
-3
Doić mieszkańców ile się tylko da - oto chyba hasło niejakiego Żuka w dobie pandemii... Faktycznie na czasie i na pomoc mieszkańcom panie Żuk. Brawa, brawa i jeszcze raz brawa... Żałosne. Zamiast umożliwić ludziom jak najszersze korzystanie z prywatnych środków transportu kiedy wirus szaleje to pan stawia kolejne przeszkody. Super, pełen podziw...
Avatar
dokturek / 16 października 2020 r. o 17:50
-4
To co robi Żuk z tymi opłatami to po prostu draństwo. Podwyższać opłaty chorym na raka to naprawdę podłe.
Avatar
-felipe_96. / 16 października 2020 r. o 01:14
-9
Jeżeli pragnie się ograniczyć poruszanie się transportem indywidualnym po mieście to należy zaproponować zmiany alternatywne, mianowicie takie, że pomóc w promocji transportu zbiorowego, a najlepszym na chwilę obecną rozwiązaniem ku temu byłaby obniżka cen biletów( znaczna a nie delikatna) przy jednoczesnym zniesieniu socjalistycznych ulg( darmowe przejazdy dla osób powyżej 65 roku życia oraz dla dzieci i młodzieży do 16 roku - te zmiany sprawiły, że obecnie największy odsetek pasażerów zaczynają stanowić właśnie te grupy wiekowe - nic dziwnego mają za darmo to korzystają, sam bym korzystał non stop z komunikacji miejskiej, gdybym uzyskał możliwość darmowego jeżdżenia - tylko co z tego? brak opłacania za bilety = zmniejszenie wpływów a co za tym idzie możliwości podnoszenia częstotliwości kursowania linii są niemożliwe albo mocno odłożone w czasie, tym bardziej tworzenie nowych połączeń to pieśń przyszłości). Zasada jest prosta i bardzo logiczna - lepiej by więcej pasażerów( włączając w to grupy wiekowe, które nie potrzebnie zostały wyłączane) płaciło za bilety ale po zmniejszonych stawkach niż płaciło coraz mniej pasażerów a pozostali, nie objęci ulgami płacili zbyt duże stawki. To nie ma nic wspólnego z równością to faworyzacja z względu na wiek, uprzywilejowywanie jednych kosztem innych. Tak więc te dwie socjalistyczne ulgi jakie ostatnimi laty zostały poczynione byłyby cofnięte, tak, że jedynie dzieci do 5 roku życia byłby zwolnione od opłat za bilety oraz osoby po 75 roku życia, wszelkie inne pozostałe ulgi jakie obowiązywały przez ostatnie kilkanaście lat pozostałyby bez zmian. Bilety zaś powinny wynosić: 2,00zł normalny i 1,00zł ulgowy - takie ceny byłby przystępne dla każdego pasażera, nie będąc zbytnim obciążeniem dla kieszeni. Ceny biletów mogłyby wzrosnąć tylko wówczas jeśli poziom życia i dobrobyt mieszkańców uległby poprawie. Skrajny socjalizm zakłada nawet darmową komunikację miejską dla wszystkich - jak by się to skończyło? Ano tak, że wszelkie inwestycje, zmiany i tak dalej ciągnęłyby się grubymi latami i trwały w nieskończoność gdyż budżet miasta zostałby obciążony ekstra dużym wydatkiem jakim byłoby utrzymania transportu zbiorowego w mieście( a miasto ma już wiele długu oraz innych wydatków, dokładanie kolejnego nie byłoby niczym dobrym). Owszem powstawałaby trakcja trolejbusowa, wytyczane byłby buspasy, byłby nowy tabor autobusowy i trolejbusowy - wszystko ok. bo Unia chętnie na takie cele udzieli wsparcia finansowego, tyle tylko, że w kompetencjach Unii nie ma organizacji transportu zbiorowego w mieście Lublin - to należy do Zarządu Transportu Miejskiego, chęci i ambitne plany z pewnością były i są, problemem jest jednak brak wystarczających ilości środków pieniężnych na zmiany( stąd ostatnimi laty tendencja by puszczać wybranymi lub wszystkimi kursami określone linie/połączenia, gdyż ościenne gminy dopłacają za takie kursy niemałe pieniądze, które są sporym zastrzykiem gotówki toteż nic dziwnego, że ZTM był i jest tym zainteresowany) ale także duży opór na zmiany w siatce połączeń( najwięcej głosu w kwestii komunikacji miejskiej na spotkaniach konsultacyjnych zabierają osoby starsze - nie chcą zmian, chcą by było jak było i nie chcą często dostrzegać faktu, że miasto się zmienia to i potrzeby komunikacyjne obywateli także, tylko zawzięcie bronią aby nawet najmniejszej zmiany nie było). Jednakże Dworzec Metropolitalny może bardzo wiele uprościć i usprawnić komunikacyjnie - można być tego pewnym, że sporo się zmieni, ZTM wstrzymywał się z poważniejszymi zmianami w sieci połączeń od kilku dobrych lat, gdyż ma to na uwadze, tą inwestycję. Jedne linie stracą na znaczeniu, inne bardziej zyskają, może zmieni się numeracja? -niewykluczone, coś przybędzie, coś ubędzie ale to co jest pewne to fakt, że Dworzec Metropolitalny uporządkuje komunikację miejską, dokonując rozdziału tej stricte miejskiej od tej podmiejskiej - to z korzyścią dla każdego - gminy będą mieć swoje połączenia dostosowane wedle potrzeb oraz możliwości finansowych, same sobie go organizując( jaka trasa, jak często jeździ etc.), a mieszkańcy miasta będą mieć komunikację miejską tylko dla siebie, a nie podporządkowywaną gminom ościennym.
Jeżeli pragnie się ograniczyć poruszanie się transportem indywidualnym po mieście to należy zaproponować zmiany alternatywne, mianowicie takie, że pomóc w promocji transportu zbiorowego, a najlepszym na chwilę obecną rozwiązaniem ku temu byłaby obniżka cen biletów( znaczna a nie delikatna) przy jednoczesnym zniesieniu socjalistycznych ulg( darmowe przejazdy dla osób powyżej 65 roku życia oraz dla dzieci i młodzieży do 16 roku - te zmiany sprawiły, że obecnie największy odsetek pasażerów zaczynają stanowić właśnie te grupy wiekowe - nic dziwn... rozwiń
Avatar
LAS / 15 października 2020 r. o 22:18
-10
"Takie powiększenie strefy i takie opłaty zaproponował prezydent Lublina, który przekonuje, że dzięki temu kierowcy będą szybciej zwalniać miejsca następnym chętnym". Wolałbym, by zaczął od siebie i dał tym samym przykład innym, a nie zajmował przez cały dzień nieodpłatne miejsce na tyłach ratusza, za którego utrzymanie płacą podatnicy. To, co robi obecny jeszcze prezydent Lublina, krzyczy głośniej, niż to, co mówi!
Avatar
LAS / 15 października 2020 r. o 22:47
-13
"Takie powiększenie strefy i takie opłaty zaproponował prezydent Lublina, który przekonuje, że dzięki temu kierowcy będą szybciej zwalniać miejsca następnym chętnym". Wolałbym, by zaczął od siebie i dał tym samym przykład innym, a nie zajmował przez cały dzień nieodpłatne miejsce na tyłach ratusza, za którego utrzymanie płacą podatnicy. To, co robi obecny jeszcze prezydent Lublina, krzyczy głośniej, niż to, co mówi!
***s://***medonet.pl/zdrowie,obsesja---objawy--przyczyny--leczenie--rokowania,artykul,1729407.html
W tym konkretnym przypadku wystarczy parkomat na zapleczu miejsca pracy obecnego jeszcze prezydenta naszego miasta albo urządzenie tam zieleńca — takiego samego, jak planowany jest przy ulicy Chopina. Gdyby obecny jeszcze prezydent naszego miasta potrzebował pomocy, na którą wskazujesz, to zapewne skorzystałby z usług byłego członka klubu radnych PO wyłonionych z jego własnych rekomendacji, a obecnie dyrektora stosownego szpitala.
W tym konkretnym przypadku wystarczy parkomat na zapleczu miejsca pracy obecnego jeszcze prezydenta naszego miasta albo urządzenie tam zieleńca — takiego samego, jak planowany jest przy ulicy Chopina. Gdyby obecny jeszcze prezydent naszego miasta potrzebował pomocy, na którą wskazujesz, to zapewne skorzystałby z usług byłego członka klubu radnych PO wyłonionych z jego własnych rekomendacji, a obecnie dyrektora stosownego szpitala. rozwiń
Avatar
dokturek / 16 października 2020 r. o 17:50
-4
To co robi Żuk z tymi opłatami to po prostu draństwo. Podwyższać opłaty chorym na raka to naprawdę podłe.
Avatar
Endrju_Golara / 16 października 2020 r. o 07:41
+11
Jeżeli pragnie się ograniczyć poruszanie się transportem indywidualnym po mieście to należy zaproponować zmiany alternatywne, mianowicie takie, że pomóc w promocji transportu zbiorowego, a najlepszym na chwilę obecną rozwiązaniem ku temu byłaby obniżka cen biletów( znaczna a nie delikatna) przy jednoczesnym zniesieniu socjalistycznych ulg( darmowe przejazdy dla osób powyżej 65 roku życia oraz dla dzieci i młodzieży do 16 roku - te zmiany sprawiły, że obecnie największy odsetek pasażerów zaczynają stanowić właśnie te grupy wiekowe - nic dziwnego mają za darmo to korzystają, sam bym korzystał non stop z komunikacji miejskiej, gdybym uzyskał możliwość darmowego jeżdżenia - tylko co z tego? brak opłacania za bilety = zmniejszenie wpływów a co za tym idzie możliwości podnoszenia częstotliwości kursowania linii są niemożliwe albo mocno odłożone w czasie, tym bardziej tworzenie nowych połączeń to pieśń przyszłości). Zasada jest prosta i bardzo logiczna - lepiej by więcej pasażerów( włączając w to grupy wiekowe, które nie potrzebnie zostały wyłączane) płaciło za bilety ale po zmniejszonych stawkach niż płaciło coraz mniej pasażerów a pozostali, nie objęci ulgami płacili zbyt duże stawki. To nie ma nic wspólnego z równością to faworyzacja z względu na wiek, uprzywilejowywanie jednych kosztem innych. Tak więc te dwie socjalistyczne ulgi jakie ostatnimi laty zostały poczynione byłyby cofnięte, tak, że jedynie dzieci do 5 roku życia byłby zwolnione od opłat za bilety oraz osoby po 75 roku życia, wszelkie inne pozostałe ulgi jakie obowiązywały przez ostatnie kilkanaście lat pozostałyby bez zmian. Bilety zaś powinny wynosić: 2,00zł normalny i 1,00zł ulgowy - takie ceny byłby przystępne dla każdego pasażera, nie będąc zbytnim obciążeniem dla kieszeni. Ceny biletów mogłyby wzrosnąć tylko wówczas jeśli poziom życia i dobrobyt mieszkańców uległby poprawie. Skrajny socjalizm zakłada nawet darmową komunikację miejską dla wszystkich - jak by się to skończyło? Ano tak, że wszelkie inwestycje, zmiany i tak dalej ciągnęłyby się grubymi latami i trwały w nieskończoność gdyż budżet miasta zostałby obciążony ekstra dużym wydatkiem jakim byłoby utrzymania transportu zbiorowego w mieście( a miasto ma już wiele długu oraz innych wydatków, dokładanie kolejnego nie byłoby niczym dobrym). Owszem powstawałaby trakcja trolejbusowa, wytyczane byłby buspasy, byłby nowy tabor autobusowy i trolejbusowy - wszystko ok. bo Unia chętnie na takie cele udzieli wsparcia finansowego, tyle tylko, że w kompetencjach Unii nie ma organizacji transportu zbiorowego w mieście Lublin - to należy do Zarządu Transportu Miejskiego, chęci i ambitne plany z pewnością były i są, problemem jest jednak brak wystarczających ilości środków pieniężnych na zmiany( stąd ostatnimi laty tendencja by puszczać wybranymi lub wszystkimi kursami określone linie/połączenia, gdyż ościenne gminy dopłacają za takie kursy niemałe pieniądze, które są sporym zastrzykiem gotówki toteż nic dziwnego, że ZTM był i jest tym zainteresowany) ale także duży opór na zmiany w siatce połączeń( najwięcej głosu w kwestii komunikacji miejskiej na spotkaniach konsultacyjnych zabierają osoby starsze - nie chcą zmian, chcą by było jak było i nie chcą często dostrzegać faktu, że miasto się zmienia to i potrzeby komunikacyjne obywateli także, tylko zawzięcie bronią aby nawet najmniejszej zmiany nie było). Jednakże Dworzec Metropolitalny może bardzo wiele uprościć i usprawnić komunikacyjnie - można być tego pewnym, że sporo się zmieni, ZTM wstrzymywał się z poważniejszymi zmianami w sieci połączeń od kilku dobrych lat, gdyż ma to na uwadze, tą inwestycję. Jedne linie stracą na znaczeniu, inne bardziej zyskają, może zmieni się numeracja? -niewykluczone, coś przybędzie, coś ubędzie ale to co jest pewne to fakt, że Dworzec Metropolitalny uporządkuje komunikację miejską, dokonując rozdziału tej stricte miejskiej od tej podmiejskiej - to z korzyścią dla każdego - gminy będą mieć swoje połączenia dostosowane wedle potrzeb oraz możliwości finansowych, same sobie go organizując( jaka trasa, jak często jeździ etc.), a mieszkańcy miasta będą mieć komunikację miejską tylko dla siebie, a nie podporządkowywaną gminom ościennym.
 Obniżka cen biletów przy skokowych podwyżkach poziomu płacy minimalnej? To jest niedorzeczne. Pokaż mi jedno polskie miasto które w ostatnich latach obniżyło ceny biletów.
 Obniżka cen biletów przy skokowych podwyżkach poziomu płacy minimalnej? To jest niedorzeczne. Pokaż mi jedno polskie miasto które w ostatnich latach obniżyło ceny biletów. rozwiń
Avatar
-felipe_96. / 16 października 2020 r. o 01:14
-9
Jeżeli pragnie się ograniczyć poruszanie się transportem indywidualnym po mieście to należy zaproponować zmiany alternatywne, mianowicie takie, że pomóc w promocji transportu zbiorowego, a najlepszym na chwilę obecną rozwiązaniem ku temu byłaby obniżka cen biletów( znaczna a nie delikatna) przy jednoczesnym zniesieniu socjalistycznych ulg( darmowe przejazdy dla osób powyżej 65 roku życia oraz dla dzieci i młodzieży do 16 roku - te zmiany sprawiły, że obecnie największy odsetek pasażerów zaczynają stanowić właśnie te grupy wiekowe - nic dziwnego mają za darmo to korzystają, sam bym korzystał non stop z komunikacji miejskiej, gdybym uzyskał możliwość darmowego jeżdżenia - tylko co z tego? brak opłacania za bilety = zmniejszenie wpływów a co za tym idzie możliwości podnoszenia częstotliwości kursowania linii są niemożliwe albo mocno odłożone w czasie, tym bardziej tworzenie nowych połączeń to pieśń przyszłości). Zasada jest prosta i bardzo logiczna - lepiej by więcej pasażerów( włączając w to grupy wiekowe, które nie potrzebnie zostały wyłączane) płaciło za bilety ale po zmniejszonych stawkach niż płaciło coraz mniej pasażerów a pozostali, nie objęci ulgami płacili zbyt duże stawki. To nie ma nic wspólnego z równością to faworyzacja z względu na wiek, uprzywilejowywanie jednych kosztem innych. Tak więc te dwie socjalistyczne ulgi jakie ostatnimi laty zostały poczynione byłyby cofnięte, tak, że jedynie dzieci do 5 roku życia byłby zwolnione od opłat za bilety oraz osoby po 75 roku życia, wszelkie inne pozostałe ulgi jakie obowiązywały przez ostatnie kilkanaście lat pozostałyby bez zmian. Bilety zaś powinny wynosić: 2,00zł normalny i 1,00zł ulgowy - takie ceny byłby przystępne dla każdego pasażera, nie będąc zbytnim obciążeniem dla kieszeni. Ceny biletów mogłyby wzrosnąć tylko wówczas jeśli poziom życia i dobrobyt mieszkańców uległby poprawie. Skrajny socjalizm zakłada nawet darmową komunikację miejską dla wszystkich - jak by się to skończyło? Ano tak, że wszelkie inwestycje, zmiany i tak dalej ciągnęłyby się grubymi latami i trwały w nieskończoność gdyż budżet miasta zostałby obciążony ekstra dużym wydatkiem jakim byłoby utrzymania transportu zbiorowego w mieście( a miasto ma już wiele długu oraz innych wydatków, dokładanie kolejnego nie byłoby niczym dobrym). Owszem powstawałaby trakcja trolejbusowa, wytyczane byłby buspasy, byłby nowy tabor autobusowy i trolejbusowy - wszystko ok. bo Unia chętnie na takie cele udzieli wsparcia finansowego, tyle tylko, że w kompetencjach Unii nie ma organizacji transportu zbiorowego w mieście Lublin - to należy do Zarządu Transportu Miejskiego, chęci i ambitne plany z pewnością były i są, problemem jest jednak brak wystarczających ilości środków pieniężnych na zmiany( stąd ostatnimi laty tendencja by puszczać wybranymi lub wszystkimi kursami określone linie/połączenia, gdyż ościenne gminy dopłacają za takie kursy niemałe pieniądze, które są sporym zastrzykiem gotówki toteż nic dziwnego, że ZTM był i jest tym zainteresowany) ale także duży opór na zmiany w siatce połączeń( najwięcej głosu w kwestii komunikacji miejskiej na spotkaniach konsultacyjnych zabierają osoby starsze - nie chcą zmian, chcą by było jak było i nie chcą często dostrzegać faktu, że miasto się zmienia to i potrzeby komunikacyjne obywateli także, tylko zawzięcie bronią aby nawet najmniejszej zmiany nie było). Jednakże Dworzec Metropolitalny może bardzo wiele uprościć i usprawnić komunikacyjnie - można być tego pewnym, że sporo się zmieni, ZTM wstrzymywał się z poważniejszymi zmianami w sieci połączeń od kilku dobrych lat, gdyż ma to na uwadze, tą inwestycję. Jedne linie stracą na znaczeniu, inne bardziej zyskają, może zmieni się numeracja? -niewykluczone, coś przybędzie, coś ubędzie ale to co jest pewne to fakt, że Dworzec Metropolitalny uporządkuje komunikację miejską, dokonując rozdziału tej stricte miejskiej od tej podmiejskiej - to z korzyścią dla każdego - gminy będą mieć swoje połączenia dostosowane wedle potrzeb oraz możliwości finansowych, same sobie go organizując( jaka trasa, jak często jeździ etc.), a mieszkańcy miasta będą mieć komunikację miejską tylko dla siebie, a nie podporządkowywaną gminom ościennym.
Jeżeli pragnie się ograniczyć poruszanie się transportem indywidualnym po mieście to należy zaproponować zmiany alternatywne, mianowicie takie, że pomóc w promocji transportu zbiorowego, a najlepszym na chwilę obecną rozwiązaniem ku temu byłaby obniżka cen biletów( znaczna a nie delikatna) przy jednoczesnym zniesieniu socjalistycznych ulg( darmowe przejazdy dla osób powyżej 65 roku życia oraz dla dzieci i młodzieży do 16 roku - te zmiany sprawiły, że obecnie największy odsetek pasażerów zaczynają stanowić właśnie te grupy wiekowe - nic dziwn... rozwiń
Avatar
Motormaxx / 15 października 2020 r. o 23:10
-3
Doić mieszkańców ile się tylko da - oto chyba hasło niejakiego Żuka w dobie pandemii... Faktycznie na czasie i na pomoc mieszkańcom panie Żuk. Brawa, brawa i jeszcze raz brawa... Żałosne. Zamiast umożliwić ludziom jak najszersze korzystanie z prywatnych środków transportu kiedy wirus szaleje to pan stawia kolejne przeszkody. Super, pełen podziw...
Avatar
LAS / 15 października 2020 r. o 22:47
-13
"Takie powiększenie strefy i takie opłaty zaproponował prezydent Lublina, który przekonuje, że dzięki temu kierowcy będą szybciej zwalniać miejsca następnym chętnym". Wolałbym, by zaczął od siebie i dał tym samym przykład innym, a nie zajmował przez cały dzień nieodpłatne miejsce na tyłach ratusza, za którego utrzymanie płacą podatnicy. To, co robi obecny jeszcze prezydent Lublina, krzyczy głośniej, niż to, co mówi!
***s://***medonet.pl/zdrowie,obsesja---objawy--przyczyny--leczenie--rokowania,artykul,1729407.html
W tym konkretnym przypadku wystarczy parkomat na zapleczu miejsca pracy obecnego jeszcze prezydenta naszego miasta albo urządzenie tam zieleńca — takiego samego, jak planowany jest przy ulicy Chopina. Gdyby obecny jeszcze prezydent naszego miasta potrzebował pomocy, na którą wskazujesz, to zapewne skorzystałby z usług byłego członka klubu radnych PO wyłonionych z jego własnych rekomendacji, a obecnie dyrektora stosownego szpitala.
W tym konkretnym przypadku wystarczy parkomat na zapleczu miejsca pracy obecnego jeszcze prezydenta naszego miasta albo urządzenie tam zieleńca — takiego samego, jak planowany jest przy ulicy Chopina. Gdyby obecny jeszcze prezydent naszego miasta potrzebował pomocy, na którą wskazujesz, to zapewne skorzystałby z usług byłego członka klubu radnych PO wyłonionych z jego własnych rekomendacji, a obecnie dyrektora stosownego szpitala. rozwiń
Avatar
LoganBig / 15 października 2020 r. o 22:35
+16
"Takie powiększenie strefy i takie opłaty zaproponował prezydent Lublina, który przekonuje, że dzięki temu kierowcy będą szybciej zwalniać miejsca następnym chętnym". Wolałbym, by zaczął od siebie i dał tym samym przykład innym, a nie zajmował przez cały dzień nieodpłatne miejsce na tyłach ratusza, za którego utrzymanie płacą podatnicy. To, co robi obecny jeszcze prezydent Lublina, krzyczy głośniej, niż to, co mówi!
 ***s://***medonet.pl/zdrowie,obsesja---objawy--przyczyny--leczenie--rokowania,artykul,1729407.html
Avatar
LAS / 15 października 2020 r. o 22:18
-10
"Takie powiększenie strefy i takie opłaty zaproponował prezydent Lublina, który przekonuje, że dzięki temu kierowcy będą szybciej zwalniać miejsca następnym chętnym". Wolałbym, by zaczął od siebie i dał tym samym przykład innym, a nie zajmował przez cały dzień nieodpłatne miejsce na tyłach ratusza, za którego utrzymanie płacą podatnicy. To, co robi obecny jeszcze prezydent Lublina, krzyczy głośniej, niż to, co mówi!
Avatar
___K___ / 15 października 2020 r. o 22:15
+33
Panie Pitucha - a czy podniesienie lub wprowadzenie już kilkudziesięciu podatków i danin przez PiSowski rząd nie jest haniebne?
Zobacz wszystkie komentarze 8

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Sparta – Orlęta Łuków 3:3. Odrobili trzy bramki straty

Sparta – Orlęta Łuków 3:3. Odrobili trzy bramki straty

Niespotykany przebieg miał mecz w Rejowcu Fabrycznym. Po 36 minutach Orlęta Łuków prowadziły z tamtejszą Spartą aż 3:0. W drugiej połowie goście też długo utrzymywali trzy bramki zaliczki. Nie dowieźli jednak korzystnego wyniku do końca i zawody zakończyły się remisem.

Bizon Jeleniec – Huragan Międzyrzec Podlaski 0:6. Kontrola od początku do końca

Bizon Jeleniec – Huragan Międzyrzec Podlaski 0:6. Kontrola od początku do końca

Nie miał najmniejszych problemów z odniesieniem kolejnego zwycięstwa lider grupy pierwszej. Huragan rozbił w sobotę na boisku w Łukowie Bizona Jeleniec aż 6:0.

Hrubieszów też pomaga producentom chryzantem i handlowcom

Hrubieszów też pomaga producentom chryzantem i handlowcom

Dłuższe handlowanie przy hrubieszowskim cmentarzu. Chryzantemy posadzone dla ozdoby miasta. Prośba burmistrza Hrubieszowa do mieszkańców, by zrobili zakupy z których zrezygnowali z powodu zamknięcia nekropolii.

Festiwal Integracja Ty i Ja w Kinie Bajka
4 listopada 2020, 10:30

Festiwal Integracja Ty i Ja w Kinie Bajka

W tym roku odbywa się już 17. edycja Europejskiego Festiwalu Filmowego Integracja Ty i Ja. Koszalińskiej imprezie tradycyjnie towarzyszą seanse w kinach studyjnych całej Polski. W dniach 4-5 listopada wybrane filmu będzie można zobaczyć w lubelskim Kinie Bajka.

Mała wieś będzie miała grotę solną. Kolejna inicjatywa lokalnego stowarzyszenia

Mała wieś będzie miała grotę solną. Kolejna inicjatywa lokalnego stowarzyszenia

Dzięki stowarzyszeniu Cichosz w małej miejscowości powiatu parczewskiego powstały już latarnie solarne, mobilna wiejska biblioteka czy drewniana altana na sąsiedzkie spotkania. Teraz w Cichostowie mieszkańcy będą mogli skorzystać z groty solnej.

Interwencyjny skup chryzantem. Rynek Wielki w Zamościu zyskał na urodzie

Interwencyjny skup chryzantem. Rynek Wielki w Zamościu zyskał na urodzie

- Gdyby pani zadzwoniła wczoraj, to byliśmy zrozpaczeni. Jedna czwarta chryzantem nam została. Ale dziś na szczęście zabrał je prezydent i tyle nie stracimy – mówi współwłaścicielka zamojskiej firmy ogrodniczej. Władze miasta w ramach doraźnej pomocy ukwieciły Rynek Wielki.

Włodawianka – Lublinianka 1:3. Jak nie strzelasz dwóch karnych to przegrywasz

Włodawianka – Lublinianka 1:3. Jak nie strzelasz dwóch karnych to przegrywasz

Dobry mecz zespołu Dariusza Bodaka we Włodawie. Lublinianka w pierwszej rundzie musiała uznać wyższość wicemistrza poprzednich rozgrywek. W sobotę odpłaciła jednak rywalom i wygrała na ich boisku 3:1. Trzeba jednak dodać, że podopieczni Mirosława Kosowskiego zmarnowali dwa rzuty karne.

Lubelskie "Pszczółki" nie dały szans CTL Zagłębiu Sosnowiec
galeria

Lubelskie "Pszczółki" nie dały szans CTL Zagłębiu Sosnowiec

Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS Lublin zapisała w sobotę na swoim koncie drugie w tym sezonie zwycięstwo. Lubelskie koszykarki pokonały na własnym parkiecie CTL Zagłębie Sosnowiec 86:68

Co trzeba zmienić w powiatach nad Wisłą

Co trzeba zmienić w powiatach nad Wisłą

W ciągu sześciu najbliższych lat województwo lubelskie otrzyma miliardy euro z europejskich funduszy. Podział będzie zależał od nowej strategii województwa. Powiatom nadwiślańskim zależy, by w dokumencie znalazły się takie zadania, jak rozwój transportu, turystyki, rolnictwa i biogospodarki.

Nie zdążyłeś udekorować grobu? W Świdniku zapalą znicz za ciebie

Nie zdążyłeś udekorować grobu? W Świdniku zapalą znicz za ciebie

– To jest całkowicie spontaniczna akcja – mówi Jerzy Irsak, prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Pegimek w Świdniku, które zarządza cmentarzem komunalnym. – To gest solidarności – dodaje Marcin Dmowski, zastępca burmistrza Świdnika. W niedzielę na nieudekorowanych grobach zostaną ustawione znicze i kwiaty.

Świdniczanka – Victoria Żmudź 0:0. Zatrzymali najlepszego strzelca ligi [zdjęcia]
galeria

Świdniczanka – Victoria Żmudź 0:0. Zatrzymali najlepszego strzelca ligi [zdjęcia]

Michał Zuber w tym sezonie zdobył już 14 goli. W sobotę jego Świdniczanka grała u siebie z wiceliderem tabeli grupy drugiej – Victorią Żmudź. Goście zneutralizowali główne atuty rywali i zawody zakończyły się bezbramkowym remisem.

Opole Lubelskie: 28-latek ugodził nożem mężczyznę

Opole Lubelskie: 28-latek ugodził nożem mężczyznę

Sąd aresztował 28-letniego mieszkańca gminy Opole Lubelskie. Mężczyzna kilka dni temu ugodził nożem 38-latka.

Spis rolny idzie opornie przez wirusa

Spis rolny idzie opornie przez wirusa

Laptopy, tablety i przenośne dyski – takimi nagrodami próbuje zachęcić rolników do spisania się samemu urząd statystyczny. W Lubelskiem nie jest z tym najlepiej, m.in. z powodu absencji chorobowej, ale i kwarantanny rachmistrzów spisowych.

Avia Świdnik – Stal Kraśnik 3:1. Koniec kiepskiej passy [zdjęcia]
galeria

Avia Świdnik – Stal Kraśnik 3:1. Koniec kiepskiej passy [zdjęcia]

Po pięciu meczach bez zwycięstwa wreszcie z kompletu punktów mogli się cieszyć piłkarze Avii. Świdniczanie ograli u siebie Stal Kraśnik 3:1. Kluczowe dla losów spotkania były ostatnie minuty pierwszej połowy i początek drugiej, kiedy żółto-niebiescy zdobyli po jednej bramce.

Policja szuka zaginionej 16-latki. Może być w Lublinie

Policja szuka zaginionej 16-latki. Może być w Lublinie

Policjanci z komendy w Świdniku poszukują zaginionej Laury Śliwińskiej. Zaginiona 16-latka wyszła z domu w piątek wieczorem i do chwili obecnej nie powróciła do domu i nie nawiązała kontaktu z rodziną.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.