W piątek ruszyły zapisy do 17. edycji Coca-Cola Cup, największego w Polsce turnieju dla gimnazjalistów. Reprezentacje szkół powalczą o wyjazd na międzynarodowy obóz treningowy. Turniej wspiera Robert Lewandowski, najlepszy obecnie polski piłkarz.
Na adres mailowy szkół zostaną wysłane informacje o tym, jak należy zarejestrować zespół do udziału w rozgrywkach. Zgłoszenia będą przyjmowane do 20 lutego. Każda placówka może zgłosić jeden zespół męski i jeden żeński. Drużyny będą rywalizować najpierw na szczeblu regionalnym, a następnie wojewódzkim. Najlepsi zmierzą się w wielkim finale krajowym, który rozegrany zostanie w dniach 19-20 czerwca.
Jubileuszowy, piąty rok z rzędu kciuki za młodych piłkarzy będzie trzymać Robert Lewandowski, który jako nastolatek zaczynał swoją karierę w rozgrywkach Coca-Cola Cup. Ambasador turnieju już potwierdził swoją obecność na finale krajowym. Najlepszy polski piłkarz, poza rolą sportu w zdrowym i aktywnym życiu, podkreśla także znaczenie jego społecznych aspektów, jako sposobu na zdobycie i utrwalanie przyjaźni.
– Dzięki piłce nożnej spotkałem wielu wspaniałych ludzi. Chodzi mi nie tylko o przyjaciół, których poznałem podczas mojej kariery profesjonalnej, ale także chłopaków, z którymi kopałem piłkę na podwórku. Sport to wspaniały sposób na wspólne spędzanie czasu, niezależnie od tego ile mamy lat – podkreśla Lewandowski.
Turniej Coca-Cola Cup, rozgrywany nieprzerwanie od 17 lat, co roku angażuje około 40 tys. gimnazjalistów z całego kraju. W dotychczasowych edycjach udział wzięło już ponad 640 tys. uczniów. Co roku rozgrywkom kibicują tysiące osób w całej Polsce.
– Budzenie w dzieciach miłości do sportowej aktywności i codzienne wspieranie ich pasji, to jeden z podstawowych obowiązków nas, rodziców. Młodzież, która kocha sport i uprawia go regularnie, to młodzież szczęśliwsza i przede wszystkim zdrowsza – dodaje Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski w chodzie sportowym i ambasador Coca-Coli.
Sam turniej to element realizacji strategii firmy Coca-Cola, której jednym z głównych celów jest promocja aktywności fizycznej, zachęcanie ludzi do ruchu oraz wspieranie walki z epidemią otyłości na świecie. Ambicją firmy jest zaktywizowanie do 2020 roku 100 milionów ludzi na całym świecie.
– Chyba wszyscy mamy świadomość, że otyłość plasuje się na czołowym miejscu listy światowych problemów zdrowotnych. Coca-Cola podjęła szereg zobowiązań, których celem jest pomoc w przezwyciężeniu tego trendu, wspiera także programy promujące aktywność fizyczną we wszystkich 207 krajach, w których występuje. Przykładem takiej inicjatywy jest turniej Coca-Cola Cup, który co roku skupia wokół siebie mnóstwo wspaniałej młodzieży – mówi Anna Jakubowski, dyrektor operacyjna Coca-Cola na Polskę i kraje bałtyckie.
Więcej informacji o turnieju można znaleźć na www.cocacolacup.pl oraz na oficjalnym profilu na Facebooku www.facebook.com/cocacolacuppolska