Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

23 stycznia 2020 r.
12:23

Lublin oszczędza na komunikacji miejskiej. Autobusy i trolejbusy na stałe będą jeździć znacznie rzadziej. Lista cięć

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
163 252 A A
Od lutego już na stale utrzymana zostanie większość ograniczeń w kursowaniu autobusów i trolejbusów
Od lutego już na stale utrzymana zostanie większość ograniczeń w kursowaniu autobusów i trolejbusów

Od lutego już na stale utrzymana zostanie większość ograniczeń w kursowaniu autobusów i trolejbusów. Pojawią się też nowe cięcia, szczególnie dotkliwe w weekendy. Częściej niż teraz pojedzie za to linia 151, na wydłużoną do Czubów trasę trafi linia 150, a linie nocne w weekendy pojadą co pół godziny

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Naszym zadaniem było zmieszczenie się w budżecie – wyjaśnia Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego, który już 23 grudnia okroił rozkład tłumacząc to świętami i feriami. Cięcia dotknęły wielu tras, np. na głównych liniach autobusowych częstotliwość kursów spadła w dni powszednie z 15 do 20 minut. Odchudzony rozkład miał obowiązywać do końca stycznia.

Okazuje się, że lepiej już nie będzie i stary rozkład nie wróci. Kursów ma być o 15 proc. mniej w porównaniu z listopadem. – Na pewno przed wyjściem z domu trzeba będzie ten rozkład sprawdzić – radzi Malec. – Może z przesiadką będzie szybciej.

W dni powszednie

Od 1 lutego utrzymana ma być większość ograniczeń wprowadzonych przed Wigilią. Główne linie autobusowe (6, 13, 17, 18, 26, 29, 31, 32, 34, 39 i 57) oraz trolejbusowa linia 150 nadal będą kursować co 20 minut.

Poprawi się obsada linii 151, która ucierpiała w grudniu najmocniej. Poprzednio jeździła co 7-8 minut, teraz tylko co 20, przez co trolejbusy w porze szczytu są mocno zatłoczone. Od lutego 151 będzie kursować z 10-minutową częstotliwością w szczycie i 20-minutową poza szczytem. Tak samo zachowa się linia 158.

Linie 150, 153, 155, 156 i 160 pojadą co 20 minut, linia 161 co pół godziny przez cały dzień, linia 152 co pół godziny w szczycie (poza szczytem dwa razy rzadziej), linia 154 co godzina przez cały dzień, 157 co 40 minut.

Ostre cięcie w weekendy

Tu cięcia są najbardziej radykalne, zwłaszcza w niedzielę. W soboty główne linie autobusowe oraz linie trolejbusowe 150, 153, 155, 156, 158, 159 i 160 będą kursowały co 30 minut. Natomiast w niedziele te same linie będą podjeżdżać na przystanek już tylko co 50 minut.

Pozytywnym wyjątkiem od tej reguły będzie linia 151, która w weekendy między godz. 9 a 17 będzie mieć wzmocniony rozkład, w efekcie w soboty o tej porze dnia będzie jeździć co kwadrans, a w niedziele co 25 minut.

Dłużej trzeba będzie czekać na linię 161, która w soboty ma jeździć co 45 minut, a w niedziele co 60. Jeszcze skromniej wyglądają rozkłady linii 152, 154 i 157: w soboty i niedziele mają jeździć raz na godzinę.

Skalę weekendowych cięć dobrze obrazuje liczba trolejbusów, które mają być w ruchu w niedziele. To zaledwie 28 pojazdów, które mają wystarczyć do obsługi... 11 linii, w tym kursujących tak długą trasą jak 150, czy 160.

Od lutego przywrócony ma być za to „akademicki” rozkład nocnych linii N1, N2 i N3. Z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę przez sporą część nocy mają kursować co 30 minut. W pozostałe noce co godzina.

Albo rzadziej, albo drożej

Dyrektor ZTM przekonuje, że alternatywą dla cięć w rozkładach była podwyżka cen biletów. – Nie planujemy podwyżki – stwierdza Malec. – W okresie, gdy ceny towarów i usług galopują, nie będziemy drenować kieszeni mieszkańców.

ZTM zastrzega, że będzie się przyglądać zapełnieniu pojazdów i szukać możliwych oszczędności na poszczególnych kursach. – Nie będzie likwidacji linii. Będziemy się starali działać chirurgicznie – dodaje Malec, który w tym roku dostał z miejskiej kasy znacznie mniej pieniędzy na funkcjonowanie komunikacji miejskiej. W budżecie Lublina zarezerwowano na to niecałe 169 mln zł, czyli o ponad 28 mln zł mniej niż w zeszłym roku. – To spadek o 15 proc. – podkreśla dyrektor.

Dlaczego pieniędzy jest mniej? – Budżet na 2020 rok odzwierciedla możliwości finansowe miasta – wyjaśnia Katarzyna Duma, rzeczniczka Ratusza. Tłumaczy, że miejska kasa ucierpiała na rządowych zmianach w systemie podatkowym, a poza tym miasto dostaje od rządu za mało pieniędzy na oświatę i musi do niej dokładać z własnych funduszy. – W związku z tym konieczne było ograniczenie wydatków, m.in. na komunikację miejską.

ZTM przekonuje, że musi się zmierzyć nie tylko z mniejszą pulą do wydania, ale też rosnącymi kosztami utrzymania komunikacji. Dyrektor Malec wspomina o 25-proc. podwyżce cen energii elektrycznej, 3-proc. wzroście cen oleju napędowego oraz 16-proc. wzroście płac. ZTM wyjaśnia, że trudno jest ostatnio o kierowców, dlatego trzeba podnosić im płace.

Wakacje dla piechurów?

Wprowadzany od 1 lutego rozkład będzie pod wieloma względami podobny do wakacyjnego. Mimo to ZTM zapowiada, że w wakacje rozkład zostanie odchudzony jeszcze bardziej.

Dłuższa trasa 150

Od 1 lutego wydłużona zostanie trasa trolejbusowej linii 150. Dzisiaj dojeżdża ona do pętli Węglin. Od przyszłego miesiąca ma jechać dalej, przez ul. Jana Pawła II i ul. Granitową do pętli przy os. Poręba.

Oddadzą za bilety

Posiadacze biletów okresowych na jedną linię kupionych przed 1 lutego będą mogli dostać zwrot pieniędzy (proporcjonalnie do niewykorzystania biletu), jeżeli wskutek cięć przejazdówka stanie się nieprzydatna.

 

Na funkcjonowanie komunikacji miejskiej w budżecie Lublina na rok 2020 zarezerwowano niecałe 169 mln zł, czyli o ponad 28 mln mniej niż w roku ubiegłym. – To spadek o 15 proc. – podkreśla Malec. Skąd takie ograniczenie?

– Budżet na 2020 rok odzwierciedla możliwości finansowe miasta – wyjaśnia Katarzyna Duma, rzeczniczka prezydenta Lublina. Tłumaczy, że miejska kasa dotkliwie odczuje wprowadzone przez rząd zmiany w systemie podatkowym. – Zmiany te spowodują zmniejszenie należnych miastu Lublin wpływów z tytułu udziału w PIT na kwotę około 65 mln zł rocznie – informuje Duma i zwraca też uwagę na sporą lukę finansową między wydatkami miasta na oświatę a kwotą, którą na ten cel powinien przekazać rząd. Ratusz szacuje, ze luka wyniesie nie mniej niż 160 mln zł. – W związku z tym konieczne było ograniczenie wydatków, m.in. na funkcjonowanie komunikacji miejskiej.

Dyrektor ZTM przekonuje, że alternatywą dla cięć w rozkładach była podwyżka cen biletów. – W okresie, gdy ceny towarów i usług galopują nie będziemy drenować kieszeni mieszkańców – stwierdza Malec. – Nie planujemy podwyżki.

Urzędnicy od komunikacji tłumaczą, że muszą się zmierzyć nie tylko z mniejszą kwotą do wydania, ale i rosnącymi kosztami utrzymania komunikacji. Dyrektor Malec wspomina o 25-proc. podwyżce cen energii elektrycznej, 3-proc. wzroście cen oleju napędowego oraz 16-proc. wzroście płac. ZTM wyjaśnia, że trudno jest ostatnio o kierowców, dlatego trzeba podnosić im płace.

Czy w wakacje rozkład zostanie jeszcze bardziej odchudzony? ZTM zapowiada, że tak.

Wydłużą trasę linii 150

Od 1 lutego na dłuższą trasę ma trafić linia 150. Zamiast na Węglinie zakończy trasę na pętli przy os. Poręba.

e-Wydanie

Komentarze 252

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Lubelak / 23 stycznia 2020 o 12:39
+42
"Dyrektor ZTM przekonuje, że alternatywą dla cięć w rozkładach była podwyżka cen biletów." Pan dyrektor Malec zwyczajnie kłamie. Alternatywą jest stworzenie takiej siatki połączeń, która będzie dostosowana do obecnych celów podróży pasażerów. Obecna siatka to linie z lat 70, w których tylko część wydłużano na wnioski mieszkańców. Jest stara, droga w utrzymaniu i nieefektywna. Ciekawe co "eksperci" z ZTM wymodzą jak już powstanie nowy dworzec. To ostatnia szansa na stworzenie normalnej siatki połączeń. Ale znając życie lepiej będzie robić potwory z już istniejących linii. Do tego można, a nawet trzeba zlikwidować darmowe przejazdy które generują koszty. ZTM razem z szanownym panem dyrektorem, oraz panem prezydentem, powinien się zastanowić czy robi komunikację dla emerytów i uczniów. Czy też dla wszystkich mieszkańców? Bo póki co wychodzi, że ta komunikacja jest tylko dla tych pierwszych. W związku z tym, proponuję iść dalej i likwidować przewozy na czas ferii i wakacji. Wtedy na pewno zaoszczędzicie. Przy takim podejściu na pewno Wam wpływy wzrosną, mimo iż utrzymacie ceny na obecnym poziomie. Sporo ludzi przesiądzie się do samochodów bo zwyczajnie ZTM nie oferuje żadnej ciekawej alternatywy dla transportu indywidualnego. ŻADNEJ
"Dyrektor ZTM przekonuje, że alternatywą dla cięć w rozkładach była podwyżka cen biletów." Pan dyrektor Malec zwyczajnie kłamie. Alternatywą jest stworzenie takiej siatki połączeń, która będzie dostosowana do obecnych celów podróży pasażerów. Obecna siatka to linie z lat 70, w których tylko część wydłużano na wnioski mieszkańców. Jest stara, droga w utrzymaniu i nieefektywna. Ciekawe co "eksperci" z ZTM wymodzą jak już powstanie nowy dworzec. To ostatnia szansa na stworzenie normalnej siatki połączeń. Ale znając życie le... rozwiń
Avatar
Gość / 23 stycznia 2020 o 16:21
+37
W Lublinie rządzą deweloperzy i lokalna oligarchia. Im komunikacja nie jest potrzebna, więc nic dziwnego, że się ją likwiduje.
Avatar
Gość / 23 stycznia 2020 o 13:53
+36
Wycofać darmowe przejazdy dla uczniów. Dzieciaki mają 500+ więc niech płacą za bilety!!! Pozwoli to nieco załatać dziurę w budżecie na przewozy.
Avatar
Absurd! / 23 stycznia 2020 o 12:37
+33
Dajmy jeszcze większej liczbie pasażerów uprawnienia do darmowych przejazdów i puszczajmy autobusy najlepiej kilka razy na dobę, budując przy tym więcej buspasów i kupując diaboliczny system płatności za bilety, którego większość pasażerów mpk Lublin nawet nie ogarnie. Dobry krok. Śmiały krok. Dobra zmiana... Ehhh
Avatar
Gość / 23 stycznia 2020 o 12:35
+31
Żuk do dymisji natychmiast. Nie umie zarządzać miastem. Zasłania się PITem, gdzie po pierwsze to są kwoty kosmetyczne, a po drugie w innych miastach takich problemów nie ma. 400 mln na stadion jest, a ludzie będą stali na przystankach jak za PRL aż coś przyjedzie. Za to dbać o prywatne interesy TBV i chodzić po sądach to czas i pieniądze ma.
Avatar
Gość / 23 stycznia 2020 o 12:42
+27
ZTM powinno w takiej sytuacji zadbać przedewszystkim o to by połączenia były tak zaplanowane aby można było sprawnie korzstać z przesiadek
Avatar
jan / 23 stycznia 2020 o 12:48
+26
Specjalnie mnie to nie dziwi, przez politykę obecnego rządu wszystkie ceny rosną a wpływy do budżetu maleją. Oto rozdzwnictwo PIS w praktyce,.
Avatar
oba ma / 23 stycznia 2020 o 12:53
+25
Lublin to nie jedyne miasto które obecnie mierzy się z tym problemem dlatego zanim zacznie się krytykować należy na sytuację spojrzeć z nieco szerszej perspektywy, 500+ itp...no i są efekty. Długo nie było trzeba czekać
Avatar
Gość / 23 stycznia 2020 o 12:45
+25
ciemnota głosowała na pis a teraz zdziwienie, że zamiast nowych inwestycji w mieście czy dalszego rozwijania komunikacji zbiorowej mają jedynie pińcetki i trzynastki, no ale skoro woleli pieniądze do ręki to niech jeżdżą taksówkami
Avatar
Syzyf z Lublina / 23 stycznia 2020 o 14:57
+24
W tym mieście potrzebna jest rewolucja ludzi uczciwych. Żyjemy w mieście dawnej guberni rosyjskiej. Wot wsia prawda. Autobusów ubywa, drzew ubywa, smogu przybywa, przybywa apartamentów dla milionerów (nie tylko mieszkań) dla których za nasze pieniądze bez udziału inwestorów buduje się infrastrukturę. Oczywiście nic nie za darmo. Ktoś na tym musi pewnie zyskać. Potem niektórzy decydenci nie mogą doliczyć się ile mają mieszkań, a co cwańsi rezygnują ze stanowisk, w których trzeba składać oświadczenia majątkowe, ale żyją z usług pośrednictwa między klientami a byłymi kolegami lub byłymi podwładnymi. Oczywiście legalnie. Wystawiają faktury. Pamiętacie jak Żeromski w "Syzyfowych pracach" opisał w pierwszym rozdziale, że aby się dodać do gimnazjum trzeba było wziąć korki u tego a nie innego nauczyciela? Mechanizmy te same, tylko ludzie się zmienili i bardziej wyrafinowane mechanizmy. Żeromski o ile pamiętam, nie napisał, że otrzymał fakturę vatowską.
W tym mieście potrzebna jest rewolucja ludzi uczciwych. Żyjemy w mieście dawnej guberni rosyjskiej. Wot wsia prawda. Autobusów ubywa, drzew ubywa, smogu przybywa, przybywa apartamentów dla milionerów (nie tylko mieszkań) dla których za nasze pieniądze bez udziału inwestorów buduje się infrastrukturę. Oczywiście nic nie za darmo. Ktoś na tym musi pewnie zyskać. Potem niektórzy decydenci nie mogą doliczyć się ile mają mieszkań, a co cwańsi rezygnują ze stanowisk, w których trzeba składać oświadczenia majątkowe... rozwiń
Avatar
Japolan / 30 stycznia 2020 o 12:29
+4
Jak to nie stać Lublina na cywilizowaną komunikację miejską, skoro pana Michała Krawczyka zatrudniono w Ratuszu - poza etatem dyrektorskim w MOSiRze? Proszę sprawdzić i zażądać od pana doktora Krzysztofa Żuka informacji, kiedy aktualny poseł Michał Krawczyk został zastępcą dyrektora kancelarii Prezydenta Lublina (co poseł wskazał w swym rejestrze korzyści). Czyżby jako radny? Ustawowo zabrania się zatrudniania radnych w urzędach miast / urzędach gmin - tam, gdzie są radnymi. Oto link do styczniowego rejestru korzyści posła Michała Krawczyka: orka.sejm.gov.pl/rkor9.nsf/0/392411351A1671F3C12584EA004DED0E/%24File/RK9.185.01.pdf   .
Jak to nie stać Lublina na cywilizowaną komunikację miejską, skoro pana Michała Krawczyka zatrudniono w Ratuszu - poza etatem dyrektorskim w MOSiRze? Proszę sprawdzić i zażądać od pana doktora Krzysztofa Żuka informacji, kiedy aktualny poseł Michał Krawczyk został zastępcą dyrektora kancelarii Prezydenta Lublina (co poseł wskazał w swym rejestrze korzyści). Czyżby jako radny? Ustawowo zabrania się zatrudniania radnych w urzędach miast / urzędach gmin - tam, gdzie są radnymi. Oto link do styczniowego rejestru korzyści posła Michała... rozwiń
Avatar
Płacącyzabilety / 29 stycznia 2020 o 09:15
+10
Najpierw dają dzieciom darmowe bilety, a potem twierdzą, że nie mają pieniędzy. Logiczne.. skoro mają już darmowe książki i 500+ to chociaż za bilety autobusowe mogliby płacić, wtedy może by miasto było stać na normalne kursowanie autobusów, a tak to płacisz mnóstwo kasy za bilety i stoisz godzinę na przystanku bo nie masz czym jechać.. A jak już coś przyjedzie to jest wypchane po brzegi
Avatar
Gość / 27 stycznia 2020 o 23:45
0
"Chodziło o puszczenie 57 po trasie starej 10 od ronda przy Leclercu przez Wilenska, Głęboka, Sowinskieo do Aleji Racławickich nie wycofując z Orkana!!! Do ronda przy Leclercu tak jak teraz tylko na tym odcinku od ronda do Aleji po trasie starej 10. Czytajmy ze zrozumieniem a będzie mniej negatywnych emocji." - No to trzeba było tak od razu. Pomysł ciekawy jak najbardziej ale możliwy do przemyślenia tylko po oddaniu do użytku Dworca Metropolitalnego. Zważmy na to, że linia 57 obecnie umożliwia mieszkańcom ul. Zana( rejon Krasińskiego) dojazd po prostej trasie( od Al. Kraśnickiej przez Al. Racławickie, Krakowskie Przedmieście ,3 Maja do al. Tysiąclecia) pod Dworzec PKS. Wycofanie linii 57 z północnego odcinka ul. Zana wymusiłoby na chwilę obecną korzystanie z linii 39 a to oznacza jedno - że zanim mieszkańcy dostaliby się na dworzec PKS, musieliby jechać od ul. Zana przez Filaretów, Jana Pawła II, Nadbystrzycką, Narutowicza, Bernardyńską, Wyszyńskiego, Królewską, Wodopojną, Tysiąclecia i dopiero tutaj wysiedli pod dworcem PKS - po takiej podróży każdy byłby zmęczony, olbrzymia ilość przystanków a ponadto niekoniecznie komfortowe warunki - z 39 sporo ludzi korzysta, linia szybko się napełnia. Tak więc jeżeli dworzec PKS przeprowadzi się pod PKP stając się metropolitalnym to jak najbardziej modyfikację linii 57 można na poważnie brać pod uwagę, w przeciwnym wypadku wykluczone. Pomysł puszczenia linii 57 od Leclerca trasą linii 10( obecne 150) byłby autentycznie słuszny. Wobec tego w takiej sytuacji linia 150 wnioskuję, że jechałaby następująco: Os. Poręba, Granitowa, Jana Pawła II, Al. Kraśnicka, Al. Racławickie, Krakowskie Przedmieście, 3 Maja, al. Tysiąclecia, Lwowska, al. Andersa, Mełgiewska, WSEI i ewentualnie z możliwością przedłużenia dalej mełgiewską potem grygowej na końcowy Pancerniaków. To wszystko trzyma się kupy i ma sens. Kimkolwiek gościu jesteś, mądrze myślisz, brawo!.
"Chodziło o puszczenie 57 po trasie starej 10 od ronda przy Leclercu przez Wilenska, Głęboka, Sowinskieo do Aleji Racławickich nie wycofując z Orkana!!! Do ronda przy Leclercu tak jak teraz tylko na tym odcinku od ronda do Aleji po trasie starej 10. Czytajmy ze zrozumieniem a będzie mniej negatywnych emocji." - No to trzeba było tak od razu. Pomysł ciekawy jak najbardziej ale możliwy do przemyślenia tylko po oddaniu do użytku Dworca Metropolitalnego. Zważmy na to, że linia 57 obecnie umożliwia mieszkańcom ul. Zana( rejon Krasińskie... rozwiń
Avatar
Japolan / 27 stycznia 2020 o 14:46
+5
Niech ZTM lub "wyznawcy Pana Żuka" spróbują obronić kursowanie (od 1 lutego) co 40 minut (poza szczytami) linii nr 2 w dni powszednie oraz jej kursowanie co 50 minut w niedziele - czyli zwiększenie (w porównaniu z kursami niedzielnymi poza wakacjami, to jest co godzinę): liczby kursów, liczby autobusów oraz liczby kierowców.
Avatar
Gość / 27 stycznia 2020 o 11:29
+1
Chodziło o puszczenie 57 po trasie starej 10 od ronda przy Leclercu przez Wilenska, Głęboka, Sowinskieo do Aleji Racławickich nie wycofując z Orkana!!! Do ronda przy Leclercu tak jak teraz tylko na tym odcinku od ronda do Aleji po trasie starej 10. Czytajmy ze zrozumieniem a będzie mniej negatywnych emocji.
Avatar
Do inny gość: / 26 stycznia 2020 o 19:19
-3
"A dlaczego Ty czy ktoś inny musicie krytykować Japolana? Odnoście się do rzeczywistości, brońcie jej, jeśli uważacie to za słuszne, ale nie atakujcie kogoś tylko za to, że ma swoje zdanie. Każdemu wolno komentować na forum tyle, ile mu się podoba. Pozdrawiam." - Nikt nikogo nie musi krytykować ale jak ktoś się narzuca i ściąga na siebie uwagę nadmierną ilością komentarzy to musi się liczyć z reakcją innych użytkowników, bo sam prowokuje do reakcji czy to pozytywnej czy negatywnej. Każdy ma prawo do swojego zdania, na tym polega asertywność, tylko, że w przypadku tego użytkownika to nie jest asertywność i wyrażanie swojej opinii ale próba udowodnienia, że on jest nieomylny i ma we wszystkim rację i musi to eksponować nadmierną ekspresyjnością, natarczywość nie jest dobrą cechą, trzeba znać umiar, wiedzieć kiedy dać sobie na wstrzymanie. Zgadzam się, że każdemu wolno komentować tyle ile mu się podoba, z tymże nadmierna paplanina nic nie wnosi do rzeczywistości, a tylko robi śmietnik w komentarzach. Również Pozdrawiam.
"A dlaczego Ty czy ktoś inny musicie krytykować Japolana? Odnoście się do rzeczywistości, brońcie jej, jeśli uważacie to za słuszne, ale nie atakujcie kogoś tylko za to, że ma swoje zdanie. Każdemu wolno komentować na forum tyle, ile mu się podoba. Pozdrawiam." - Nikt nikogo nie musi krytykować ale jak ktoś się narzuca i ściąga na siebie uwagę nadmierną ilością komentarzy to musi się liczyć z reakcją innych użytkowników, bo sam prowokuje do reakcji czy to pozytywnej czy negatywnej. Każdy ma prawo do swojego zdania, na tym polega as... rozwiń
Avatar
inny gość / 26 stycznia 2020 o 09:42
+1
Pan Japolan nie lubi krytyki jak się okazuje, nawet najmniejszej, powiesz cokolwiek negatywnego o nim, to zaraz przejdzie do kontry, jak Pan chcesz politykować to musisz Pan wiedzieć, że polityk to zawód, gdzie trzeba mieć grubą skórę i być odpornym na hejt lub jak to teraz popularnie się zwie "mowę nienawiści". Sugeruję więcej dystansu do siebie, nie musi Pan odpowiadać na każdy komentarz adresowany w Pana kierunku, w ten sposób sławy Pan nie osiągnie, taką nadaktywnością, a tylko politowanie wzbudzi, nie każdy lubi taką nachalność jaką Pan prezentuje, przez takie zachowanie może być Pan niebrany na poważnie. Chce być Pan "królem ilości wstawianych komentarzy" proszę bardzo ale jak na mój gust bardzo to infantylne, czasem warto przyhamować, nic to Pana nie kosztuje a zdrowia zaoszczędzi, nie trzeba tak się irytować z byle powodów.
 A dlaczego Ty czy ktoś inny musicie krytykować Japolana? Odnoście się do rzeczywistości, brońcie jej, jeśli uważacie to za słuszne, ale nie atakujcie kogoś tylko za to, że ma swoje zdanie. Każdemu wolno komentować na forum tyle, ile mu się podoba. Pozdrawiam.
 A dlaczego Ty czy ktoś inny musicie krytykować Japolana? Odnoście się do rzeczywistości, brońcie jej, jeśli uważacie to za słuszne, ale nie atakujcie kogoś tylko za to, że ma swoje zdanie. Każdemu wolno komentować na forum tyle, ile mu się podoba. Pozdrawiam. rozwiń
Avatar
Gość / 26 stycznia 2020 o 05:29
-1
Pan Japolan nie lubi krytyki jak się okazuje, nawet najmniejszej, powiesz cokolwiek negatywnego o nim, to zaraz przejdzie do kontry, jak Pan chcesz politykować to musisz Pan wiedzieć, że polityk to zawód, gdzie trzeba mieć grubą skórę i być odpornym na hejt lub jak to teraz popularnie się zwie "mowę nienawiści". Sugeruję więcej dystansu do siebie, nie musi Pan odpowiadać na każdy komentarz adresowany w Pana kierunku, w ten sposób sławy Pan nie osiągnie, taką nadaktywnością, a tylko politowanie wzbudzi, nie każdy lubi taką nachalność jaką Pan prezentuje, przez takie zachowanie może być Pan niebrany na poważnie. Chce być Pan "królem ilości wstawianych komentarzy" proszę bardzo ale jak na mój gust bardzo to infantylne, czasem warto przyhamować, nic to Pana nie kosztuje a zdrowia zaoszczędzi, nie trzeba tak się irytować z byle powodów.
Pan Japolan nie lubi krytyki jak się okazuje, nawet najmniejszej, powiesz cokolwiek negatywnego o nim, to zaraz przejdzie do kontry, jak Pan chcesz politykować to musisz Pan wiedzieć, że polityk to zawód, gdzie trzeba mieć grubą skórę i być odpornym na hejt lub jak to teraz popularnie się zwie "mowę nienawiści". Sugeruję więcej dystansu do siebie, nie musi Pan odpowiadać na każdy komentarz adresowany w Pana kierunku, w ten sposób sławy Pan nie osiągnie, taką nadaktywnością, a tylko politowanie wzbudzi, nie każdy lubi taką nachalnoś... rozwiń
Avatar
Japolan / 26 stycznia 2020 o 00:42
0
"Dwa postulaty: zakazać Japolanowi tej sraczki, komentuje wszystko i wszystkich non stop bez żadnej merytoryki!" - każdy ma prawo głosu komentującego o ile nie obraża innych użytkowników a także nie grozi czynami karalnymi z kodeksu karnego, a to, że akurat ten użytkownik( tut. Japolan) działa nadaktywnie i nadto ekspresyjnie to cóż poradzić, taki jego urok, są wypowiedzi, które czasem mają sens a są i takie, które są słowotokiem i pisaniem aby pisać. "Po wydłużeniu linii 150 jej znaczna część pokryje się z trasa linii 57. Czy nie byłoby zasadnym rozważenie zmodyfikowanie linii 57 tak by jeździła jak"10" przed zmianą na 150? Czyli z Zana w Wilenska, Głęboka i Sowinskieo i dalej od Alejii Racławickich po obecnej trasie?" - Tylko po co?, żeby jeszcze bardziej pokrywała się z linią 150? Nie ma sensu naprawdę. Mam wnioskować, że chodzi o wycofanie 57 z ul. Orkana i puszczenie od Roztocza przez al. Kraśnicką, B. M. C i dalej Wileńską, Głęboką, Sowińskiego i Racławickimi jak obecnie? Nie ma takiej opcji - po pierwsze pokrycie trasami ze 150 zwiększyłoby się, a po drugie ul. Orkana traci jedyne silne połączenie z centrum oraz PKS-em obecnym. Ale można by było pomyśleć w ten sposób, że 150 puścić z Węglina, Kraśnicką, Roztoczem, Orkana, Armii Krajowej, B. M. C, Wileńską i dalej po staremu jak trasa powiada, a 57 w takiej sytuacji czekałaby elektryfikacja także, byłaby więc to linia 157( linia 157 wówczas dostałaby numer 163), której trasa biegłaby od Os. Poręba, Granitowej, Jana Pawła II, Kraśnickiej, al. Racławickich i dalej bez zmian. Tylko, że to wszystko także jest niemożliwe bo wówczas ul. Roztocze traci linię 57. I w takiej sytuacji pozostają odcięci od obecnego dworca PKS. Co prawda zostaje im linia 26 do centrum jednak pod dworzec PKS to ona nie zajedzie. I wówczas w takiej sytuacji pozostałoby wydłużyć linię 31 w taki sposób, że dokonywałaby ona jedynie zajazdu na Os. Poręba i dalej jechało po Jana Pawła II przez Roztocze potem al. Kraśnicką na Węglin. Niezła rewolucja nam z tego wyszła, tylko pytanie czy taka gra warta byłaby świeczki i czy nie spotkałaby się z mega hejtem ze strony pasażerów. W każdym bądź razie przy obecnym kryzysie taborowym i fakcie, że mniej pieniędzy w tym roku miasto przeznacza na komunikację miejską podejmowanie jakiegokolwiek większego ryzyka jest nieopłacalne.
Oto popis słowotoku.
Oto popis słowotoku. rozwiń
Avatar
Gość / 25 stycznia 2020 o 23:19
+3
"Dwa postulaty: zakazać Japolanowi tej sraczki, komentuje wszystko i wszystkich non stop bez żadnej merytoryki!" - każdy ma prawo głosu komentującego o ile nie obraża innych użytkowników a także nie grozi czynami karalnymi z kodeksu karnego, a to, że akurat ten użytkownik( tut. Japolan) działa nadaktywnie i nadto ekspresyjnie to cóż poradzić, taki jego urok, są wypowiedzi, które czasem mają sens a są i takie, które są słowotokiem i pisaniem aby pisać. "Po wydłużeniu linii 150 jej znaczna część pokryje się z trasa linii 57. Czy nie byłoby zasadnym rozważenie zmodyfikowanie linii 57 tak by jeździła jak"10" przed zmianą na 150? Czyli z Zana w Wilenska, Głęboka i Sowinskieo i dalej od Alejii Racławickich po obecnej trasie?" - Tylko po co?, żeby jeszcze bardziej pokrywała się z linią 150? Nie ma sensu naprawdę. Mam wnioskować, że chodzi o wycofanie 57 z ul. Orkana i puszczenie od Roztocza przez al. Kraśnicką, B. M. C i dalej Wileńską, Głęboką, Sowińskiego i Racławickimi jak obecnie? Nie ma takiej opcji - po pierwsze pokrycie trasami ze 150 zwiększyłoby się, a po drugie ul. Orkana traci jedyne silne połączenie z centrum oraz PKS-em obecnym. Ale można by było pomyśleć w ten sposób, że 150 puścić z Węglina, Kraśnicką, Roztoczem, Orkana, Armii Krajowej, B. M. C, Wileńską i dalej po staremu jak trasa powiada, a 57 w takiej sytuacji czekałaby elektryfikacja także, byłaby więc to linia 157( linia 157 wówczas dostałaby numer 163), której trasa biegłaby od Os. Poręba, Granitowej, Jana Pawła II, Kraśnickiej, al. Racławickich i dalej bez zmian. Tylko, że to wszystko także jest niemożliwe bo wówczas ul. Roztocze traci linię 57. I w takiej sytuacji pozostają odcięci od obecnego dworca PKS. Co prawda zostaje im linia 26 do centrum jednak pod dworzec PKS to ona nie zajedzie. I wówczas w takiej sytuacji pozostałoby wydłużyć linię 31 w taki sposób, że dokonywałaby ona jedynie zajazdu na Os. Poręba i dalej jechało po Jana Pawła II przez Roztocze potem al. Kraśnicką na Węglin. Niezła rewolucja nam z tego wyszła, tylko pytanie czy taka gra warta byłaby świeczki i czy nie spotkałaby się z mega hejtem ze strony pasażerów. W każdym bądź razie przy obecnym kryzysie taborowym i fakcie, że mniej pieniędzy w tym roku miasto przeznacza na komunikację miejską podejmowanie jakiegokolwiek większego ryzyka jest nieopłacalne.
"Dwa postulaty: zakazać Japolanowi tej sraczki, komentuje wszystko i wszystkich non stop bez żadnej merytoryki!" - każdy ma prawo głosu komentującego o ile nie obraża innych użytkowników a także nie grozi czynami karalnymi z kodeksu karnego, a to, że akurat ten użytkownik( tut. Japolan) działa nadaktywnie i nadto ekspresyjnie to cóż poradzić, taki jego urok, są wypowiedzi, które czasem mają sens a są i takie, które są słowotokiem i pisaniem aby pisać. "Po wydłużeniu linii 150 jej znaczna część pokryje się z trasa linii 57. Czy... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 252

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

"Utraciliśmy sześciu niebieskich braci". Policyjne psy zginęły w wyniku awarii ciepłowniczej
film

"Utraciliśmy sześciu niebieskich braci". Policyjne psy zginęły w wyniku awarii ciepłowniczej 0 0

Warszawa. W piątek wieczorem odeszli nasi towarzysze służby: Magnet, Jogin, Edamis, Lasso, Jerk i Long. Brakuje słów, by opisać rozmiar tej tragedii. Żegnajcie nasi niebiescy bracia – napisała Komenda Stołeczna Policji po tragicznym wypadku, do którego na terenie policyjnych koszar w Warszawie. W wyniku awarii ciepłowniczej zginęło sześć policyjnych psów.

GKS Tychy – Górnik Łęczna 1:0. Porażka w generalnym sprawdzianie

GKS Tychy – Górnik Łęczna 1:0. Porażka w generalnym sprawdzianie 0 1

W ostatnim sparingu przed startem rozgrywek Górnik Łęczna przegrał w Tychach z tamtejszym GKS. Już w najbliższy weekend zielono-czarni zagrają pierwszy mecz o punkty w tym roku

Chełmianka – Omega Stary Zamość 4:0. Cztery transfery tuż-tuż

Chełmianka – Omega Stary Zamość 4:0. Cztery transfery tuż-tuż 0 2

Znowu dobry wynik młodej drużyny z Chełma. W sobotę podopieczni Jana Konojackiego pokonali występującą w zamojskiej klasie okręgowej Omegę Stary Zamość 4:0.

Zwłoki mężczyzny znalezione na rzece Krzna w Białej Podlaskiej

Zwłoki mężczyzny znalezione na rzece Krzna w Białej Podlaskiej 6 1

Zwłoki mężczyzny zauważono na rzece Krzna dzisiaj po godz. 9 - informuje portal bp24.pl. Na miejscu pracują służby ratownicze. Na razie nie udało się ustalić tożsamości mężczyzny.

10 tys. kroków przy kasie samoobsługowej. Internauci poruszeni: "Ja na dyżurze w szpitalu 10 tysięcy kroków robię do godziny 11"
Magazyn

10 tys. kroków przy kasie samoobsługowej. Internauci poruszeni: "Ja na dyżurze w szpitalu 10 tysięcy kroków robię do godziny 11" 8 5

W połowie lutego opublikowaliśmy tekst, w którym pracownicy sklepów skarżyli się na wyjątkowo wyczerpującą ich zdaniem pracę na tzw. kasach samoobsługowych. Artykuł wzbudził ogromne poruszenie. Pracownicy innych branż denerwowali się, że ich zajęcia są znacznie trudniejsze. Pracownicy sklepów apelowali: „Nie narzekajmy! Cieszmy się, że nie wyparły nas jeszcze roboty”.

Motor znowu lepszy od Wisły Puławy, tym razem w sparingu

Motor znowu lepszy od Wisły Puławy, tym razem w sparingu 0 0

Zwycięstwo w lidze, wygrana w Pucharze Polski, a teraz także przy okazji gry kontrolnej. W sobotę Motor Lublin pokonał w Puławach tamtejszą Wisłę 3:1.

Lubelskie: Uwaga na silny wiatr. Może powiać z prędkością nawet 75 km/h

Lubelskie: Uwaga na silny wiatr. Może powiać z prędkością nawet 75 km/h 3 0

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega przed silnym wiatrem, który może powiać dzisiaj wieczorem i w nocy w całym województwie lubelskim. W porywach będzie on osiągał prędkość nawet 75 km/h.

Puławy: Tancerze zmieniają scenę. Turniej „O pierścień księżnej Izabeli” z inną oprawą

Puławy: Tancerze zmieniają scenę. Turniej „O pierścień księżnej Izabeli” z inną oprawą 8 0

W tym roku już po raz 19. tancerze z całej Polski będą rywalizować w turnieju „O pierścień księżnej Izabeli” w Puławach. Impreza promująca tradycyjne, polskie tańce zmieni oprawę. Miasto skorzysta z obiektu przy ZST.

Domówka w klimacie PRL w DDK Czuby Południowe
22 lutego 2020, 18:00

Domówka w klimacie PRL w DDK Czuby Południowe 0 0

Nietypowo, bo w sobotę, Dzielnicowym Dom Kultury Czuby Południowego (ul. Wyżynna 16) zaprasza na kolejną odsłonę cyklu "Piątek wieczorową porą". Wszystko z powodu 5. urodzin DDK. Będzie zabawa w stylu PRL. Start 22 lutego o godz. 18.

Jechał zbyt szybko i wypadł z drogi. Jego auto dachowało

Jechał zbyt szybko i wypadł z drogi. Jego auto dachowało 0 1

Kierowca jechał zbyt szybko, a jego samochód wypadł z drogi w pobliżu miejscowości Korolówka-Osada (pow. włodawski) i dachował w przydrożnym rowie. 37-latek wyszedł z tego zdarzenia bez szwanku.

Górnik Łęczna celuje w awans do Fortuna I Ligi w swoje 40-te urodziny
Magazyn

Górnik Łęczna celuje w awans do Fortuna I Ligi w swoje 40-te urodziny 17 5

Górnik Łęczna kończy zimowy okres przygotowawczy. W sobotę zespół trenera Kamila Kieresia rozegra ostatni sparing przed startem drugiej ligi. W niedzielę wieczorem drużyna zaprezentuje się kibicom, a już w przyszły weekend rozegra pierwszy w tym roku mecz o ligowe punkty. Cel na najbliższą rundę jest jasny: awans do Fortuna I Ligi. Tym bardziej, że w tym sezonie klub świętował 40-lecie istnienia

Próba porwania 6-letniej dziewczynki na dworcu w Łodzi. Sprawca zatrzymany
film

Próba porwania 6-letniej dziewczynki na dworcu w Łodzi. Sprawca zatrzymany 0 1

Łódź. 65-letni Litwin próbował porwać 6-letnią dziewczynkę na łódzkim dworcu. Zarejestrowały to kamery monitoringu.

Lublin: Zaczynają budowę nowych bloków mieszkalnych w starej części Bronowic

Lublin: Zaczynają budowę nowych bloków mieszkalnych w starej części Bronowic 0 9

Dwa bloki z 84 mieszkaniami powstaną na zlecenie miejskiej spółki TBS „Nowy Dom” przy ul. Składowej w starej części Bronowic. Wykonawca robót poinformował o zmianie w organizacji ruchu. Składowa, między Łęczyńską a wjazdem na plac budowy, stała się drogą dwukierunkową.

Trzech kandydatów na stanowisko dyrektora szpitala w Radzyniu Podlaskim

Trzech kandydatów na stanowisko dyrektora szpitala w Radzyniu Podlaskim 0 3

Jest trzech kandydatów na dyrektora szpitala w Radzyniu Podlaskim. Nowego szefa placówki poznamy do końca lutego.

Puławy opuszczają "Euroregion Bug", ale mogą wejść do nowego stowarzyszenia

Puławy opuszczają "Euroregion Bug", ale mogą wejść do nowego stowarzyszenia 7 14

Przez dziewiętnaście lat Puławy należały do stowarzyszenia zrzeszającego przygraniczne samorządy "Euroregion Bug". Władze miasta uznały, że dalsze członkostwo nie przyniesie żadnych korzyści. Za wyjściem opowiedzieli się również radni z komisji kultury i promocji.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.