

Dwie duże lubelskie firmy działające na rynku sprzedaży produktów spożywczych planują połączenie. Chodzi o firmę Spiżarnia sp. z o.o. oraz Mastermedia Sp. z.o.o.

W lubelskim środowisku biznesowym krąży informacja, że szykuje się fuzja dwóch lubelskich potentatów z branży FMCG (żywność, chemia domowa, napoje, kosmetyki, dobra codziennego użytku – przyp. red.). Poprosiliśmy u źródła o potwierdzenie tych biznesowych spekulacji.
– Zarządy Mastermedia i Spiżarni podpisały list intencyjny w sprawie połączenia obu spółek. Więcej informacji na temat fuzji będziemy udzielać sukcesywnie mając na uwadze fakt, że jest to proces długofalowy. Do czasu oficjalnego połączenia działalność obu firm pozostaje bez zmian – informuje Beata Sykuła, dyrektor marketingu i franczyzy w firmie Spiżarnia.
Mastermedia to firma eksportująca produkty spożywcze z Europy na różne rynki na całym świecie. Specjalizuje się w globalnej dystrybucji produktów spożywczych i napojów, pochodzących od europejskich, w tym polskich producentów. Produkty spożywcze są dostarczane do niezależnych sklepów i gastronomii po największych detalistów. Mastermedia była laureatem w naszym corocznym rankingu „Złota Setka” za rok 2020.
Spiżarnia również działa w tym samym segmencie rynku. Jest jedną z największych polskich firm zajmujących się dystrybucją towarów z branży FMCG. Jest głównym dystrybutorem polskich produktów na Wyspach Brytyjskich, ale również na terenie Irlandii, Niderlandów, Belgii i Niemiec. Firma ma już 20 lat. Rozpoczęła działalność w 2005 roku.
