Wysyłka szklanych i delikatnych przedmiotów zawsze stanowi pewne ryzyko. W tym przypadku nie trudno przecież o uszkodzenia, tymczasem proces reklamacji bywa kłopotliwy. Lepiej więc go unikać i przygotować przesyłkę z delikatną zawartością, tak by wszystkie rzeczy były odpowiednio zabezpieczone, dzięki czemu dotrą na miejsce w nienaruszonym stanie. Jak to zrobić? Sprawdź.
Krok 1. Wybierz odpowiednie opakowanie
Zawartość musi zostać umieszczona w opakowaniu, które będzie do niej dostosowane pod względem rozmiaru i wytrzymałości. Jeśli pudełko będzie zbyt duże, przedmioty mogą się w nim przemieszczać i obijać o tekturowe ścianki. Jeśli okaże się zbyt małe, opakowanie nie będzie prawidłowo amortyzować wstrząsów i chronić rzeczy przed naciskiem. W dobrze dobranym opakowaniu po włożeniu zawartości do środka, powinna pozostać odrobina wolnej przestrzeni, tak by przedmioty nie dotykały ścianek kartonu. Oprócz rozmiaru pudełka pod uwagę należy wziąć także liczbę warstw tektury. Standardowe opakowania wykonane są z trzech warstw, ale w przypadku wysyłki ciężkich lub szczególnie delikatnych przedmiotów, lepiej wybrać kartony pięciowarstwowe. Będą one bardziej odporne na przetarcia czy odgniecenia, dzięki czemu tekturowa konstrukcja tak łatwo nie ulegnie deformacji. Wytrzymałe kartony pięciowarstwowe możesz zamówić w sklepie internetowym: https://kartony24.eu/.
Krok 2. Starannie zabezpiecz każdy przedmiot
Opakowanie to jednak nie wszystko. Nawet jeśli wybierzemy solidny karton, trzeba zastosować dodatkowe zabezpieczenia. Do szklanek, filiżanek, wazonów czy innych rzeczy o podobnym kształcie włóż zwinięte gazety lub papier pakowy. Każdą rzecz, bez względu na kształt, należy owinąć kilkoma warstwami folii bąbelkowej, a potem okleić taśmą. Przedmioty ułóż w pudełku tak, by nie stykały się ze sobą. Najlepiej oddzielić je tekturowymi przekładkami. Pod żadnym pozorem nie należy kłaść na delikatnych rzeczach kolejnych przedmiotów. Wyjątek stanowią jedynie talerze czy miski, które można ustawiać jeden na drugim, ale w takim przypadku konieczne jest zastosowanie tekturowych przekładek. Dzięki temu naczynia się nie porysują.
Krok 3. Zastosuj wypełniacze
Gdy przedmioty zostaną już zabezpieczone i ułożone w pudełku, trzeba wypełnić wolną przestrzeń, która pozostała w opakowaniu. Do tego celu mogą posłużyć zmięte gazety, skrawki z niszczarki do papieru, a także gotowe wypełniacze: papierowe, piankowe lub skropak. Ważne, by paczka była nie tylko dobrze zabezpieczona, ale i ekologiczna. Można więc sięgnąć po bioskropak, który został wykonany z surowców roślinnych i jest całkowicie biodegradowalny.
Krok 4. Przezorny zawsze ubezpieczony
Jeśli wysyłasz szczególnie cenne lub szczególnie delikatne rzeczy, możesz zastosować dodatkowe zabezpieczenie w postaci drugiego pudełka. Włóż karton z zabezpieczoną zawartością w drugie, większe opakowanie, a przestrzeń pomiędzy ściankami wypełnij papierem nacinanym, skropakiem czy pianką. Dzięki temu zyskasz dodatkową warstwę amortyzującą.
Krok 5. Zaklej pudełko
Teraz pudełko należy okleić taśmą pakową. Pamiętaj, że nie można stosować zamiast niej zwykłej taśmy biurowej, ponieważ nie jest ona wystarczająco odporna na nacisk. Pudełko należy okleić kilkoma warstwami taśmy, szczególną uwagę zwracając na dno opakowania. Trzeba zabezpieczyć taśmą również wszystkie rogi i krawędzie kartonu.
Krok 6. Umieść na pudełku odpowiednie etykiety
Teraz pozostaje już tylko nakleić na karton list przewozowy, który najlepiej umieścić w przezroczystej kopercie kurierskiej. Dzięki temu zyskamy pewność, że kartka z danymi odbiorcy nie przedrze się czy nie odklei. Na paczce z delikatną zawartością należy przykleić również etykiety ostrzegawcze np. „Uwaga szkło!” lub „Ostrożnie”. Warto wykorzystać także naklejki z napisem „góra” i „dół”, dzięki czemu kurier będzie wiedział w jakiej pozycji przenosić i ustawiać paczkę.
Jeśli zastosujesz się do wyżej wymienionych wskazówek, znacznie zminimalizujesz ryzyko uszkodzenia zawartości przesyłki. Dzięki odpowiednim akcesoriom i prawidłowej technice pakowania wszystkie szklane i delikatne przedmioty będą bezpieczne podczas transportu, co pozwoli uniknąć zamieszania związanego z reklamacją.
undefined