Strażacy rozpoczęli kolportaż ulotek informacyjnych na temat profilaktyki oraz szczepień przeciwko COVID-19 - poinformował mł. bryg. Karol Kierzkowski z PSP. Ok. 10 mln ulotek trafi przede wszystkim do mieszkańców wykluczonych cyfrowo.
Podczas wideokonferencji, w której udział wzięło kierownictwo Komendy Głównej PSP i komendanci wojewódzcy ustalono organizację działań informacyjnych w ramach akcji #SzczepimySię.
Jak poinformowała PSP, do komend miejskich i powiatowych zostało już dostarczonych 10 mln ulotek propagujących wiedzę na temat profilaktyki oraz szczepień przeciw COVID-19. Rozpoczął się także proces ich kolportowania do mieszkańców małych miejscowości i wsi. Ulotki zostaną rozwiezione przez druhów ochotniczych straży pożarnych. Wcześniej strażacy spersonalizowali ulotki wpisując do każdej z nich numery telefonów do gminnych koordynatorów szczepień.
- Materiały mają przede wszystkim trafić do mieszkańców wykluczonych cyfrowo, którzy nie korzystają z internetu, często są samotni lub nie radzą sobie z informacją z innych źródeł. Chcemy z tymi ulotkami dotrzeć do każdego seniora - powiedział PAP mł. bryg. Karol Kierzkowski z PSP. Dodał, że w ulotkach znalazły się m.in. informacje o tym, jak zapisać się na szczepienie.
W dalszym ciągu strażacy pomagają potrzebującym w dotarciu do punktów szczepień. Z danych przekazanych przez Komendę Główną PSP wynika, że od 18 stycznia, kiedy z transportu do punktów szczepień skorzystały pierwsze osoby, strażacy pomogli dostać się do punktów szczepień 8,6 tys. osobom wykonując łącznie 8,1 tys. transportów.
- W akcji biorą udział głównie straże ochotnicze, które same zgłosiły się do pomocy i posiadają samochody, którymi mogą przewieźć ludzi - powiedział Kierzkowski. Dodał, że w akcji bierze udział kilkanaście tysięcy ochotniczych straży pożarnych.
W ramach Narodowego Programu Szczepień strażacy pomagają dotrzeć do punktów szczepień przeciw COVID-19 osobom, które nie mają możliwości dotarcia we własnym zakresie. Przedsięwzięcie prowadzone jest we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego. Gminy wyznaczają zapotrzebowanie na transport i przekazują informacje do komend powiatowych i miejskich PSP, które dysponują ochotnicze straże pożarne, do wskazanych przez koordynatorów gminnych adresów zamieszkania seniorów.