Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Kraśnik

19 listopada 2008 r.
21:23
Edytuj ten wpis

Każą płacić za posiadanie psa

Autor: Zdjęcie autora FABIAN PLAPIS
0 106 A A

Wspólnota mieszkaniowa w Janowie Lubelskim każe płacić mieszkańcom 100 złotych miesięcznie od psa i straszy opornych komornikiem. - Nie zapłacimy! - odpowiadają zgodnie oburzeni opiekunowie czworonogów.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
O sprawie zaalarmowali nas wczoraj mieszkańcy bloku przy ulicy Wiejskiej 16 w Janowie. Do kilkunastu rodzin dotarły właśnie zaktualizowane rachunki za mieszkanie. Czynsz podskoczył o sto złotych. Okazuje się, że to opłata za posiadanie psa wprowadzona przez wspólnotę mieszkaniową.

- Kto to słyszał, żeby płacić 100 zł miesięcznie? To jest skandal, nie godzimy się na takie traktowanie - mówi Wiesław Malec, właściciel sześcioletniego kundelka Dyzia. - To mój przyjaciel i obrońca, on tu zawsze będzie - dodaje Maciek Malec.
- Nie wyobrażam sobie, żeby Kuby u nas nie było. Ale tyle płacić nie będę - dodaje Stanisław Góra.

Właściciele psów z bloku są w mniejszości (w budynku jest 40 mieszkań) i dlatego wspólnota mieszkaniowa mogła przeforsować opłatę. Zarząd wspólnoty tłumaczy, że musiał znaleźć pieniądze na sprzątanie po psach wokół domu. A także, że blok to nie jest miejsce dla czworonogów.

- Te psy nam spać nie dają, poza tym brudzą na chodnikach i trawnikach. Załatwiają się, gdzie popadnie i niszczą zieleń. Opłata ma wymusić zaprzestanie hodowli w blokach - mówi Antoni Malinowski, członek zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej Wiejska 16. - Psy powinno się trzymać na wsi albo gdzieś na działce, a nie w bloku, gdzie jest większa społeczność.

Działacze towarzystw działających na rzecz ochrony zwierząt są przerażeni. - Boję się, że z tej wspólnoty wezmą przykład inni. A to może spowodować pozbywanie się zwierząt w niekontrolowany sposób - mówi Krystyna Nejman z Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Puławach.

- A jak mieszkańcy nie będą płacić, to zobowiążemy zarządcę do wystąpienia na drogę sądową o nakaz komorniczy - zapowiada tymczasem Malinowski.

Komentarze 106

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Beats By Dre Sale uk / 13 marca 2012 o 10:37
0
In the [url=http://www.drebeatssaleuk.com/]Beats By Dre UK[/url] developing countries great changes took place in [url=http://www.drebeatssaleuk.com/]Beats By Dre Sale[/url] life expectancy and infant mortality [url=http://www.drebeatssaleuk.com/pittsburgh-steelers-dr-dre-beats-studio-headpins-p-188.html]Cheap Beats By Dre[/url] in the period from 1960 to 1990. In 1960 life expectancy [url=http://www.drebeatssaleuk.com/ibeats-headphones-c-20.html]Monster Beats By Dr.Dre[/url] was very low, while infant mortality ws [url=http://www.drebeatssaleuk.com/diamond-beats-by-dre-limited-edition-studio-orange-p-167.html]Beats By Dre[/url] very high. However, in 1990 life expectancy increased, whereas [url=http://www.drebeatssaleuk.com/beats-by-dre-studio-c-21.html]Beats By Dre Studio[/url] infant mortality declined.There are many reasons for the changes, but [url=http://www.drebeatssaleuk.com/monster-lady-gaga-c-16.html]Monster Lady Gaga[/url] in general, they come down to three major ones. First, their living conditions were [url=http://www.drebeatssaleuk.com/beats-kobe-bryant-c-15.html]Beats Kobe Bryant[/url] improved. In the old days people in the developing countries suffered hunger [url=http://www.drebeatssaleuk.com/]Beats By Dre Sale UK[/url] were exposed
In the [url=http://www.drebeatssaleuk.com/]Beats By Dre UK[/url] developing countries great changes took place in [url=http://www.drebeatssaleuk.com/]Beats By Dre Sale[/url] life expectancy and infant mortality [url=http://www.drebeatssaleuk.com/pittsburgh-steelers-dr-dre-beats-studio-headpins-p-188.html]Cheap Beats By Dre[/url] in the period from 1960 to 1990. In 1960 life expectancy [url=http://www.drebeatssaleuk.com/ibeats-headphones-c-20.html]Monster Beats By Dr.Dre[/url... rozwiń
Avatar
Beats By Dre UK / 13 marca 2012 o 10:33
0
The Problem of [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/]Beats By Dre UK[/url] Human Population were less than 400 million people on earth.the [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/diddy-beats-by-dre-c-12.html]Diddy Beats By Dre[/url] recent thousand year 7000 million. The population explosion has caused [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/beats-kobe-bryant-c-15.html]Beats Kobe Bryant[/url] many problems. Generally, down to four major [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/]Dr Dre Beats Headohones[/url] ones.First,a lot of people can't the elements. Third, [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/]Beats By Dre Sale[/url] in underdeveloped countries from hunger food shortage,turn causes many there are not a lot of [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/beats-by-dre-studio-c-21.html]Beats By Dre Studio[/url] people are illiterate. Therefore, to [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/]Beats By Dre Sale UK[/url] eliminate these problems, human beings should take [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/monster-lady-gaga-c-16.html]Monster Lady Gaga[/url] effective measures.
The Problem of [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/]Beats By Dre UK[/url] Human Population were less than 400 million people on earth.the [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/diddy-beats-by-dre-c-12.html]Diddy Beats By Dre[/url] recent thousand year 7000 million. The population explosion has caused [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/beats-kobe-bryant-c-15.html]Beats Kobe Bryant[/url] many problems. Generally, down to four major [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/]Dr Dre Beats H... rozwiń
Avatar
Christian Louboutin Irelan / 13 marca 2012 o 10:26
0
Women play an [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/]Christian Louboutin Ireland[/url] important part in modern society. [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-shoes-c-66.html]Christian Louboutin Shoes[/url] Now many women are going into professions, [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-boots-c-67.html]Christian Louboutin Boots[/url] such as medicine, workers in businesses [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-pumps-c-68.html]Christian Louboutin Pumps[/url] and factories. In addition,positions by men. [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-sandals-c-69.html]Christian Louboutin Sandals[/url] There are even some businesse progress of modern [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-wedges-c-70.html]Christian Louboutin Wedges[/url] society.There are, However, still some people assert that men [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-evening-c-71.html]Christian Louboutin Evening[/url] are superior to women in many ways. First, many jobs men do can hardly be done by women,statesmen [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-wedding-c-72.html]Christian Louboutin Wedding[/url] are found to be males. Finally,dominated by men only. [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-ankle-boots-c-73.html]Christian Louboutin Ankle Boots[/url] men should enjoy.
Women play an [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/]Christian Louboutin Ireland[/url] important part in modern society. [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-shoes-c-66.html]Christian Louboutin Shoes[/url] Now many women are going into professions, [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-boots-c-67.html]Christian Louboutin Boots[/url] such as medicine, workers in businesses [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-pump... rozwiń
Avatar
hauuuu / 17 listopada 2009 o 09:39
0
arietta napisał:
Zaskoczę Cię, ale zgadzam się z tym , co napisałeś (łaś ). To, że trawniki są zanieczyszczane odchodami, czy place zabaw, to nie jest wina czworonogów , ale ich nieodpowiedzialnych właścicieli. Zamiast wyjść z psiakiem na dłuższy spacer z dala od zabudowań ( oczywiście pies powinien być na smyczy ), to albo wypuści psa samopas , albo wyjdzie przed klatkę schodową , psiak się załatwi i koniec spaceru. Pies , to nie zabawka , ale żywa istota - potrzebuje ruchu, wybiegać się, a nie jedynie krótki spacer koło klatki schodowej i do domu. Prawdziwi miłośnicy zwierząt doskonale wiedzą , jakie ich pupile mają wymagania i jak powinno się z nimi obchodzić . Niestety są też tacy miłośnicy , co bardziej stworzeniu wyrządzają krzywdę , niż się nim opiekują (zamykanie psów na cały dzień na balkonie lub w mieszkaniu ). Nie można jednak mierzyć wszystkich właścicieli psów ,czy innych czworonogów jedną miarką i żądać zapłaty za posiadanie zwierzaka 100 złotych miesięcznie, bo w ten sposób wyrządzamy krzywdę nie tylko czworonogom, ale również tym właścicielom , którzy wywiązują się z obowiązku posiadania czworonoga bez zastrzeżeń. Nie dajmy się zwariować.Co w takiej sytuacji , jak chodnik lub plac zabaw zanieczyści , nie pies właściciela danej kamienicy , ale zupełnie inny pies będący z kimś ,,obcym " na spacerze, albo jakiś przypadkowy psiak wałęsający się po ulicy? Czy w takim przypadku też właściciel wspólnoty ma płacić za odchody nie swojego zwierzaka ? To może należałoby karać nie wszystkich posiadających czworonogi , ale tych , którzy faktycznie są winni ....Myślę jednak , że ktoś idzie na łatwiznę i woli ukarać wszystkich , niż narazić się konkretnemu właścicielowi czworonoga. Dlaczego za głupotę kilku nieodpowiedzialnych właścicieli , mają wszyscy płacić karę ? Tak na marginesie, kto wymyślił tak wysoką miesięczną dopłatę do czynszu za posiadanie czworonoga ? Co za głupota ? Brak słów.

Pozdrawiam Cię "arietta" i tak myślących jak Ty.... Szkoda, że jest Was/Nas tylko garstka

Dlaczego nie lubię niektórych dwunogów mianujących się miłośnikami zwierząt??? Kiedyś jeden zacny pan, który oprowadzał pieska sięgającego mu do cycków - na moje zapytanie - dlaczego nie sprzątnął kupy łajna, którego pozbył się jego pupil na trawniku przed moim domem(za czystość którego ja odpowiadam!!!!!!) - powiedział mi, że płaci podatki... a jeśli mi się nie podoba to mogę sobie sam posprzątać!!!!!!!!!!

Takiego pana/panią należy dotkliwie ukarać finansowo albo dać prawo do natychmiastowego wymierzania kary osobie odpowiedzialnej za czystość. Jeśli szanowny Pan lub Pani zaliczyłby/zaliczyłaby - zgodnie z prawem - łajno na gębie, ileś tam kopniaków na d... to może następnym razem wziąłby/wzięłaby ze sobą stosowny woreczek i właściwie go użył/użyła.

Jeśli nie można inaczej to takich po kieszeni albo po d.... lub tylko po kieszeni, ale niestety wszystkich właścicieli piesków i sprzątać za tą kasę miasto.

ps Czy straż miejska, która bawi się fotomoto, wozi dupska w niebieskim autku lub dogrzewa się w magistrackim ciepełku zapomniała, że ma też inne zadania????? Mogliby na ten przykład przespacerować się ulicami miasta sąsiadującymi z blokowiskiem w Koszarach -od Chopina do Lubelskiej pomiędzy Aleja Tysiąclecia, a Urzędowską i sprawdzić, kiedy psie g... nas przykryje. Oczywiście trzeba to zrobić w stosownej porze, kiedy jest teraz ciemno i zimno.

Pozdrawiam Cię "arietta" i tak myślących jak Ty.... Szkoda, że jest Was/Nas tylko garstka

Dlaczego nie lubię niektórych dwunogów mianujących się miłośnikami zwierząt??? Kiedyś jeden zacny pan, który oprowadzał pieska sięgającego mu do cycków - na moje zapytanie - dlaczego nie sprzątnął kupy łajna, którego pozbył się jego pupil na trawniku przed moim domem(za czystość którego ja odpowiadam!!!!!!) - powiedział mi, że płaci podatki... a jeśli mi się nie podoba to mogę sobie ... rozwiń
Avatar
zuza / 14 listopada 2009 o 20:38
0
Gość napisał:
nigdzie nie napisałeś, że powinny chodzi po placu zabaw ale chodzą... czy ty to rozumiesz, ale załatwiają się gdzie popadnie, niejednokrotnie te psy są spuszczane ze smyczy, sama tego doświadczyłam jak taki za przeproszeniem "bydlak" podbiegł do mnie, malo co mniejszy ode mnie i zaczął szczeka, a właściciel schowany na klatce po wielkim krzyku dopiero zareagował i zaczął go woła do siebie. I to według ciebie jest prawnie. Pokaż mi taki paragraf, który mówi, że ma pies by bez smyczy, załatwiać się gdzie popadnie. Nie mów o sobie, bo ciągle tylko piszesz ja ja itp. ja. Oprócz ciebie dużo .... dużo nieodpowiedzialnych osób ma psy. Byc może ci się to nie widzi, ale nie mam zamiaru siedziec w domu tylko z tego powodu, że toś puszcza sobie pieska luzem. Nie porównuj psa do dzieci, po pierwsze nie mam takich małych dzieci. Po drugie jak za dużo będzie psów na ulicy to można je wyłapac do schroniska, a tych właścicieli co pozbyli się psów (na podstawie wywiadów dowiedziec się co zrobił z psem) dowalić karę co najmniej po 10 tys. i te pieniądze przeznaczyć na utrzymanie schronisk.

PYTAM- DLACZEGO ZA GŁUPOTĘ NIEKTÓRYCH WŁAŚCICIELI WINĄ OBARCZA SIĘ NICZEMU NIEWINNE ZWIERZĘTA ??????

PYTAM- DLACZEGO ZA GŁUPOTĘ NIEKTÓRYCH WŁAŚCICIELI WINĄ OBARCZA SIĘ NICZEMU NIEWINNE ZWIERZĘTA ?????? rozwiń
Avatar
arietta / 14 listopada 2009 o 20:26
0
tyż_miłośnik napisał:
Lubię psy. Są wspaniałymi przyjaciółmi człowieka!!!!! Nie lubię jednak właścicieli piesków, którzy w przeważającej większości są nieodpowiedzialni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[color="#FF0000"]"Jeśli" zrobił kupkę "TWÓJ pupil - to posprzątaj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Po chodnikach chodzą ludzie", na placach zabaw bawią się dzieci.... "Dlaczego mają taplać się w odchodach, które pozostawiłeś(wiadomo piesek niewiele może sam zrobić)????

Jeśli tego nie robisz to wypełniasz definicję CHAMA w 110 procentach!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Życie we wspólnocie do czegoś zobowiązuje......"
[/color]
To cytat z innej wypowiedzi z małym retuszem.

Czy dużo wymagam???? Niestety tak!!!! Większość wypindrzonych damulek i cwaniaczków wyprowadza pieski na trawnik, komuś pod dom.... i udaje, że nie widzi jak te srają, szczą etc . Można i tak, ale nie dziw się szanowny "miłośniku piesków", że ktoś nazwie cię chamem/chamką.

[color="#FF0000"]Twój przyjaciel wstydzi się za ciebie!!!!!!!!!!!!.[/color]

Pozdrawiam tych odpowiedzialnych i na prawdę kochających zwierzęta....

Zaskoczę Cię, ale zgadzam się z tym , co napisałeś (łaś ). To, że trawniki są zanieczyszczane odchodami, czy place zabaw, to nie jest wina czworonogów , ale ich nieodpowiedzialnych właścicieli. Zamiast wyjść z psiakiem na dłuższy spacer z dala od zabudowań ( oczywiście pies powinien być na smyczy ), to albo wypuści psa samopas , albo wyjdzie przed klatkę schodową , psiak się załatwi i koniec spaceru. Pies , to nie zabawka , ale żywa istota - potrzebuje ruchu, wybiegać się, a nie jedynie krótki spacer koło klatki schodowej i do domu. Prawdziwi miłośnicy zwierząt doskonale wiedzą , jakie ich pupile mają wymagania i jak powinno się z nimi obchodzić . Niestety są też tacy miłośnicy , co bardziej stworzeniu wyrządzają krzywdę , niż się nim opiekują (zamykanie psów na cały dzień na balkonie lub w mieszkaniu ). Nie można jednak mierzyć wszystkich właścicieli psów ,czy innych czworonogów jedną miarką i żądać zapłaty za posiadanie zwierzaka 100 złotych miesięcznie, bo w ten sposób wyrządzamy krzywdę nie tylko czworonogom, ale również tym właścicielom , którzy wywiązują się z obowiązku posiadania czworonoga bez zastrzeżeń. Nie dajmy się zwariować.Co w takiej sytuacji , jak chodnik lub plac zabaw zanieczyści , nie pies właściciela danej kamienicy , ale zupełnie inny pies będący z kimś ,,obcym " na spacerze, albo jakiś przypadkowy psiak wałęsający się po ulicy? Czy w takim przypadku też właściciel wspólnoty ma płacić za odchody nie swojego zwierzaka ? To może należałoby karać nie wszystkich posiadających czworonogi , ale tych , którzy faktycznie są winni ....Myślę jednak , że ktoś idzie na łatwiznę i woli ukarać wszystkich , niż narazić się konkretnemu właścicielowi czworonoga. Dlaczego za głupotę kilku nieodpowiedzialnych właścicieli , mają wszyscy płacić karę ? Tak na marginesie, kto wymyślił tak wysoką miesięczną dopłatę do czynszu za posiadanie czworonoga ? Co za głupota ? Brak słów.

Zaskoczę Cię, ale zgadzam się z tym , co napisałeś (łaś ). To, że trawniki są zanieczyszczane odchodami, czy place zabaw, to nie jest wina czworonogów , ale ich nieodpowiedzialnych właścicieli. Zamiast wyjść z psiakiem na dłuższy spacer z dala od zabudowań ( oczywiście pies powinien być na smyczy ), to albo wypuści psa samopas , albo wyjdzie przed klatkę schodową , psiak się załatwi i koniec spaceru. Pies , to nie zabawka , ale żywa istota - potrzebuje ruchu, wybiegać się, a nie jedynie krótki spacer koło klatki schodowe... rozwiń
Avatar
tyż_miłośnik / 14 listopada 2009 o 08:28
0
Lubię psy. Są wspaniałymi przyjaciółmi człowieka!!!!! Nie lubię jednak właścicieli piesków, którzy w przeważającej większości są nieodpowiedzialni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[color="#FF0000"]"Jeśli" zrobił kupkę "TWÓJ pupil - to posprzątaj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Po chodnikach chodzą ludzie", na placach zabaw bawią się dzieci.... "Dlaczego mają taplać się w odchodach, które pozostawiłeś(wiadomo piesek niewiele może sam zrobić)????

Jeśli tego nie robisz to wypełniasz definicję CHAMA w 110 procentach!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Życie we wspólnocie do czegoś zobowiązuje......"
[/color]
To cytat z innej wypowiedzi z małym retuszem.

Czy dużo wymagam???? Niestety tak!!!! Większość wypindrzonych damulek i cwaniaczków wyprowadza pieski na trawnik, komuś pod dom.... i udaje, że nie widzi jak te srają, szczą etc . Można i tak, ale nie dziw się szanowny "miłośniku piesków", że ktoś nazwie cię chamem/chamką.

[color="#FF0000"]Twój przyjaciel wstydzi się za ciebie!!!!!!!!!!!!.[/color]

Pozdrawiam tych odpowiedzialnych i na prawdę kochających zwierzęta....
Lubię psy. Są wspaniałymi przyjaciółmi człowieka!!!!! Nie lubię jednak właścicieli piesków, którzy w przeważającej większości są nieodpowiedzialni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[color="#FF0000"]"Jeśli" zrobił kupkę "TWÓJ pupil - to posprzątaj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!&#... rozwiń
Avatar
arietta / 13 listopada 2009 o 22:05
0
Cyt,,Pies to obowiązek
Lubię psy. Nie lubię wczesnoporannego i późnowieczornego szczekania na klatkach schodowych, ujadania na balkonach. Mierzi mnie widok chodników upstrzonych psimi odchodami i samochodowych felg obsikanych od góry do dołu. Nie pojmuję właścicieli czworonogów, którzy z miłości do swoich pupili zapominają o takich podstawowych zasadach współżycia społecznego, jak porządek czy spokój domowy.
Dlatego rozumiem decyzję władz janowskiej wspólnoty mieszkaniowej, która postanowiła wprowadzić drastyczne opłaty za posiadanie psów. I nie jest to krok przeciwko psom (bo kto ich nie lubi?), ale przeciwko tym właścicielom, którzy nie potrafią odpowiedzialnie zająć się swoimi pupilami.
Może warto w końcu się zastanowić, czy trzymanie psów w bloku ma sens. Nam może jest przyjemnie, bo jest kogo przez kilka minut dziennie pogłaskać. Ale czy dla psa, przyzwyczajonego do ruchu i otwartej przestrzeni, życie w bloku jest zgodne z ich naturą? Szczerze w to wątpię. "--- PYTANIE- Dlaczego za GŁUPOTĘ LUDZI, mają cierpieć zwierzęta ???.... Czy nikomu nie przeszkadzają grupy meneli lub tzw trudnej młodzieży, które zakłócają spokój na klatkach schodowych , zanieczyszczają je ( plucie , porozrzucane niedopałki papierosów, wulgaryzmy, zaśmiecanie wind i klatek schodowych, załatwianie potrzeb fizjologicznych przy wejściach na klatkę lub na trawnikach itd)? Co robicie w takich przypadkach ? Karzecie ich , doliczając co miesiąc do czynszu 100 złotych ? NIC nie robicie, bo najzwyczajniej w świecie jesteście tchórzami i boicie się w/w narazić. Taki właściciel czworonoga, to co innego, można mu dokopać, bo krzywdy nie zrobi. Oj ludziska , bądżcie LUDZMI. W końcu jakże uroczą istotą jest człowiek , jeśli jest CZŁOWIEKIEM !!!! Zycie jest takie krótkie, więc cieszcie się nim i nie róbcie sobie wzajemnie przykrości. Gdyby nie zwierzęta, jaki ten świat byłby nudny.. ,,.Jest jeden aspekt, pod którym zwierzęta przewyższają człowieka- ich łagodne, spokojne cieszenie się chwilą obecną." Pozdrawiam wszystkich przyjaciół czworonogów.
Cyt,,Pies to obowiązek
Lubię psy. Nie lubię wczesnoporannego i późnowieczornego szczekania na klatkach schodowych, ujadania na balkonach. Mierzi mnie widok chodników upstrzonych psimi odchodami i samochodowych felg obsikanych od góry do dołu. Nie pojmuję właścicieli czworonogów, którzy z miłości do swoich pupili zapominają o takich podstawowych zasadach współżycia społecznego, jak porządek czy spokój domowy.
Dlatego rozumiem decyzję władz janowskiej wspólnoty mieszkaniowej, która postanowiła wprowadzić drastyczne opłaty za posiad... rozwiń
Avatar
arietta / 13 listopada 2009 o 21:41
0
Cyt,, - Te psy nam spać nie dają, poza tym brudzą na chodnikach i trawnikach. Załatwiają się, gdzie popadnie i niszczą zieleń. Opłata ma wymusić zaprzestanie hodowli w blokach - mówi Antoni Malinowski, członek zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej Wiejska 16. - Psy powinno się trzymać na wsi albo gdzieś na działce, a nie w bloku, gdzie jest większa społeczność.-.... A jak mieszkańcy nie będą płacić, to zobowiążemy zarządcę do wystąpienia na drogę sądową o nakaz komorniczy - zapowiada tymczasem Malinowski."--- Wystarczy przeczytać tych kilka zdań , a już wiadomo z kim się ma do czynienia. Panie Antku, miał pan kiedyś prawdziwego przyjaciela ? Założę się , że NIGDY !!!!.,, ZERO nienawidzi innych liczb". Mam nadzieję ,że rozumie pan o czym piszę ( na marginesie piszę pan z małej litery , bo na więcej pan nie zasługuje ).Jest pan (tak , jak ci , co myślą podobnie jak pan) egoistą, dla którego liczy się jedynie czubek własnego nosa. Jeśli tej waszej wspólnocie tak bardzo przeszkadzają zwierzęta domowe, to wyjedżcie z miast najlepiej na bezludną wyspę i tam dogorywajcie swojego żywota . Tak już jest, że nic lepszego człowiek nie może zrobić człowiekowi , niż uwolnić go od bólu i NIC GORSZEGO , NIŻ ZADAĆ MU BÓL . Pan i panu podobni zadajecie ból ludziom, którzy KOCHAJĄ ZWIERZĘTA i dla których są one czasem JEDYNYMI przyjaciółmi. Często zastanawiam się , skąd się bierze w niektórych ludziach tyle podłości i dochodzę do wniosku, że człowiek jest najbardziej nieudanym zwierzęciem w przyrodzie. Dlatego im bardziej poznaję niektórych ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta. Każdy z nas jest tyle wart, ile jest w stanie kochać inne żywe istoty. Jeżeli nie kochamy- to nie żyjemy....Tak panie Antku !!! Dramatem naszej epoki jest to ,że głupota zabrała się do myślenia. Pan np jest tego najlepszym przykładem. W końcu szczyt głupoty zdobywa się bez żadnego wysiłku. Jedyne , co mogę stwierdzić , to WSPÓŁCZUJĘ takim istotom , jak pan. Aby móc zrozumieć LUDZI-najpierw trzeba stać się jednym z nich , bo nie wystarczy urodzić się człowiekiem , ale TRZEBA NIM BYĆ !!!! Na koniec zacytuję naszego poetę ,, GŁUPOTY LUDZKIEJ NIE MOŻNA BRAĆ W RACHUBĘ, ALBOWIEM JEST NIESKOŃCZONOŚCIĄ'' Henryk Sienkiewicz
Cyt,, - Te psy nam spać nie dają, poza tym brudzą na chodnikach i trawnikach. Załatwiają się, gdzie popadnie i niszczą zieleń. Opłata ma wymusić zaprzestanie hodowli w blokach - mówi Antoni Malinowski, członek zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej Wiejska 16. - Psy powinno się trzymać na wsi albo gdzieś na działce, a nie w bloku, gdzie jest większa społeczność.-.... A jak mieszkańcy nie będą płacić, to zobowiążemy zarządcę do wystąpienia na drogę sądową o nakaz komorniczy - zapowiada tymczasem Malinowski."--- Wystarczy przeczytać tych kilka z... rozwiń
Avatar
arietta / 13 listopada 2009 o 19:29
0
Co by nie mówić, problemy ze zwierzętami ( zwłaszcza psami ) nasiliły się odkąd ludzie ze wsi zaczęli się panoszyć w miastach. Posprzedawali gospodarstwa , pokupowali sobie mieszkania i nagle wszystko zaczęło im śmierdzieć, przeszkadzać (np szczekanie psa, miauczenie kota itd.) Tak to już jest , że nie ma nic gorszego , jak się z chama zrobi pana. Dokąd bractwo żyło na wsi , nie przeszkadzał im smród z obory , krowie łajno, słoma wystająca z butów, ubrania przesiąknięte gnojówką.... Nagle w mieście za sprzedane schedy pokończyli szkoły i we łbach im się zaczęło przewracać. Przecież dla takich nowobogackich wsioków pies , czy kot to są tylko darmozjady, nie ma z nich żadnego pożytku. Załatwiają się , gdzie popadnie i śmierdzą.... Dziwne , bo obornik bardziej śmierdzi , ale im to nie przeszkadza , bo do tego zapachu przywykli od urodzenia. Każdy wieśniak( poza nielicznymi wyjątkami tzn taki , który był wychowywany , obdarzany uczuciem , a nie HODOWANY, jak bydło , które posiadał on , albo jego rodzice), traktuje zwierzęta jak RZECZY, mało tego --zbędne rzeczy... Nie zdaje sobie sprawy z tego , jak wiele mógłby się nauczyć właśnie od tych zwierząt, które niejednokrotnie głodzone , przywiązane na krótkim łańcuchu , pilnowały jego gospodarstwa, gdy smacznie sobie spał. Niemal każdego dnia czytamy o bestialskim traktowaniu zwierząt. Jak myślicie- przez kogo? Właśnie przez tychże Wyhodowanych wieśniaków. Ludzie miastowi z krwi i kości nie zrobią żadnemu zwierzakowi krzywdy. Dlaczego ? Ano dlatego , że ich rodzice od najmłodszych lat uczulali ich na krzywdę wyrządzaną każdemu stworzeniu, uczyli szacunku i miłości do wszystkiego , co żyje. Jak można w dzisiejszych , tak trudnych czasach dla ludzi i zwierząt, obarczać tych, co mają jeszcze w sobie troszkę człowieczeństwa , jakimiś durnymi opłatami za posiadanie stworzenia ? Niejednokrotnie dla emerytów, czy ludzi mieszkających samotnie posiadanie zwierzaka , to jedyne , co im umila życie. Jak u schyłku wieku , można tych ludzi pozbawiać ich oddanych , wiernych przyjaciół? To jest po prostu NIELUDZKIE !!!!. Jak niektórzy ludzie mogą być takimi egoistami ? To się NORMALNEMU człowiekowi w głowie nie mieści. Dzisiaj , gdy tyle schronisk jest przepełnionych ilością skrzywdzonych przez tzw ludzi zwierząt, jakieś bezmózgowce chcą doprowadzić do tego ,żeby tych zwierząt w schroniskach było jeszcze więcej. Jak wspólnotom mieszkaniowej przeszkadzają psy , koty i inne domowe zwierzęta, to niech się przeprowadzą tam , skąd wywodzą się i korzenie. Łajno krowie widocznie ma lepszy zapach, a i mleczko świeże będzie..... Szkoda mi takich istot... (trudno kogoś takiego nazywać człowiekiem ) . ,, NIE WYSTARCZY URODZIĆ SIĘ CZŁOWIEKIEM - TRZEBA NIM BYĆ". Jeszcze na koniec, pamiętajmy---TYLKO NIEKOCHANI NIENAWIDZĄ !!!! Dzisiaj nienawidzi psa , czy kota , a jutro sąsiada, albo swoich najbliższych. Do czego ten świat zmierza ????? Strach pomyśleć !!!!!
Co by nie mówić, problemy ze zwierzętami ( zwłaszcza psami ) nasiliły się odkąd ludzie ze wsi zaczęli się panoszyć w miastach. Posprzedawali gospodarstwa , pokupowali sobie mieszkania i nagle wszystko zaczęło im śmierdzieć, przeszkadzać (np szczekanie psa, miauczenie kota itd.) Tak to już jest , że nie ma nic gorszego , jak się z chama zrobi pana. Dokąd bractwo żyło na wsi , nie przeszkadzał im smród z obory , krowie łajno, słoma wystająca z butów, ubrania przesiąknięte gnojówką.... Nagle w mieście za sprzedane schedy pokończyli szkoły i w... rozwiń
Avatar
Beats By Dre Sale uk / 13 marca 2012 o 10:37
0
In the [url=http://www.drebeatssaleuk.com/]Beats By Dre UK[/url] developing countries great changes took place in [url=http://www.drebeatssaleuk.com/]Beats By Dre Sale[/url] life expectancy and infant mortality [url=http://www.drebeatssaleuk.com/pittsburgh-steelers-dr-dre-beats-studio-headpins-p-188.html]Cheap Beats By Dre[/url] in the period from 1960 to 1990. In 1960 life expectancy [url=http://www.drebeatssaleuk.com/ibeats-headphones-c-20.html]Monster Beats By Dr.Dre[/url] was very low, while infant mortality ws [url=http://www.drebeatssaleuk.com/diamond-beats-by-dre-limited-edition-studio-orange-p-167.html]Beats By Dre[/url] very high. However, in 1990 life expectancy increased, whereas [url=http://www.drebeatssaleuk.com/beats-by-dre-studio-c-21.html]Beats By Dre Studio[/url] infant mortality declined.There are many reasons for the changes, but [url=http://www.drebeatssaleuk.com/monster-lady-gaga-c-16.html]Monster Lady Gaga[/url] in general, they come down to three major ones. First, their living conditions were [url=http://www.drebeatssaleuk.com/beats-kobe-bryant-c-15.html]Beats Kobe Bryant[/url] improved. In the old days people in the developing countries suffered hunger [url=http://www.drebeatssaleuk.com/]Beats By Dre Sale UK[/url] were exposed
In the [url=http://www.drebeatssaleuk.com/]Beats By Dre UK[/url] developing countries great changes took place in [url=http://www.drebeatssaleuk.com/]Beats By Dre Sale[/url] life expectancy and infant mortality [url=http://www.drebeatssaleuk.com/pittsburgh-steelers-dr-dre-beats-studio-headpins-p-188.html]Cheap Beats By Dre[/url] in the period from 1960 to 1990. In 1960 life expectancy [url=http://www.drebeatssaleuk.com/ibeats-headphones-c-20.html]Monster Beats By Dr.Dre[/url... rozwiń
Avatar
Beats By Dre UK / 13 marca 2012 o 10:33
0
The Problem of [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/]Beats By Dre UK[/url] Human Population were less than 400 million people on earth.the [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/diddy-beats-by-dre-c-12.html]Diddy Beats By Dre[/url] recent thousand year 7000 million. The population explosion has caused [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/beats-kobe-bryant-c-15.html]Beats Kobe Bryant[/url] many problems. Generally, down to four major [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/]Dr Dre Beats Headohones[/url] ones.First,a lot of people can't the elements. Third, [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/]Beats By Dre Sale[/url] in underdeveloped countries from hunger food shortage,turn causes many there are not a lot of [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/beats-by-dre-studio-c-21.html]Beats By Dre Studio[/url] people are illiterate. Therefore, to [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/]Beats By Dre Sale UK[/url] eliminate these problems, human beings should take [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/monster-lady-gaga-c-16.html]Monster Lady Gaga[/url] effective measures.
The Problem of [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/]Beats By Dre UK[/url] Human Population were less than 400 million people on earth.the [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/diddy-beats-by-dre-c-12.html]Diddy Beats By Dre[/url] recent thousand year 7000 million. The population explosion has caused [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/beats-kobe-bryant-c-15.html]Beats Kobe Bryant[/url] many problems. Generally, down to four major [url=http://www.beatsbydresaleuk.com/]Dr Dre Beats H... rozwiń
Avatar
Christian Louboutin Irelan / 13 marca 2012 o 10:26
0
Women play an [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/]Christian Louboutin Ireland[/url] important part in modern society. [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-shoes-c-66.html]Christian Louboutin Shoes[/url] Now many women are going into professions, [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-boots-c-67.html]Christian Louboutin Boots[/url] such as medicine, workers in businesses [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-pumps-c-68.html]Christian Louboutin Pumps[/url] and factories. In addition,positions by men. [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-sandals-c-69.html]Christian Louboutin Sandals[/url] There are even some businesse progress of modern [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-wedges-c-70.html]Christian Louboutin Wedges[/url] society.There are, However, still some people assert that men [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-evening-c-71.html]Christian Louboutin Evening[/url] are superior to women in many ways. First, many jobs men do can hardly be done by women,statesmen [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-wedding-c-72.html]Christian Louboutin Wedding[/url] are found to be males. Finally,dominated by men only. [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-ankle-boots-c-73.html]Christian Louboutin Ankle Boots[/url] men should enjoy.
Women play an [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/]Christian Louboutin Ireland[/url] important part in modern society. [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-shoes-c-66.html]Christian Louboutin Shoes[/url] Now many women are going into professions, [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-boots-c-67.html]Christian Louboutin Boots[/url] such as medicine, workers in businesses [url=http://www.christianlouboutin4ie.com/christian-louboutin-pump... rozwiń
Avatar
hauuuu / 17 listopada 2009 o 09:39
0
arietta napisał:
Zaskoczę Cię, ale zgadzam się z tym , co napisałeś (łaś ). To, że trawniki są zanieczyszczane odchodami, czy place zabaw, to nie jest wina czworonogów , ale ich nieodpowiedzialnych właścicieli. Zamiast wyjść z psiakiem na dłuższy spacer z dala od zabudowań ( oczywiście pies powinien być na smyczy ), to albo wypuści psa samopas , albo wyjdzie przed klatkę schodową , psiak się załatwi i koniec spaceru. Pies , to nie zabawka , ale żywa istota - potrzebuje ruchu, wybiegać się, a nie jedynie krótki spacer koło klatki schodowej i do domu. Prawdziwi miłośnicy zwierząt doskonale wiedzą , jakie ich pupile mają wymagania i jak powinno się z nimi obchodzić . Niestety są też tacy miłośnicy , co bardziej stworzeniu wyrządzają krzywdę , niż się nim opiekują (zamykanie psów na cały dzień na balkonie lub w mieszkaniu ). Nie można jednak mierzyć wszystkich właścicieli psów ,czy innych czworonogów jedną miarką i żądać zapłaty za posiadanie zwierzaka 100 złotych miesięcznie, bo w ten sposób wyrządzamy krzywdę nie tylko czworonogom, ale również tym właścicielom , którzy wywiązują się z obowiązku posiadania czworonoga bez zastrzeżeń. Nie dajmy się zwariować.Co w takiej sytuacji , jak chodnik lub plac zabaw zanieczyści , nie pies właściciela danej kamienicy , ale zupełnie inny pies będący z kimś ,,obcym " na spacerze, albo jakiś przypadkowy psiak wałęsający się po ulicy? Czy w takim przypadku też właściciel wspólnoty ma płacić za odchody nie swojego zwierzaka ? To może należałoby karać nie wszystkich posiadających czworonogi , ale tych , którzy faktycznie są winni ....Myślę jednak , że ktoś idzie na łatwiznę i woli ukarać wszystkich , niż narazić się konkretnemu właścicielowi czworonoga. Dlaczego za głupotę kilku nieodpowiedzialnych właścicieli , mają wszyscy płacić karę ? Tak na marginesie, kto wymyślił tak wysoką miesięczną dopłatę do czynszu za posiadanie czworonoga ? Co za głupota ? Brak słów.

Pozdrawiam Cię "arietta" i tak myślących jak Ty.... Szkoda, że jest Was/Nas tylko garstka

Dlaczego nie lubię niektórych dwunogów mianujących się miłośnikami zwierząt??? Kiedyś jeden zacny pan, który oprowadzał pieska sięgającego mu do cycków - na moje zapytanie - dlaczego nie sprzątnął kupy łajna, którego pozbył się jego pupil na trawniku przed moim domem(za czystość którego ja odpowiadam!!!!!!) - powiedział mi, że płaci podatki... a jeśli mi się nie podoba to mogę sobie sam posprzątać!!!!!!!!!!

Takiego pana/panią należy dotkliwie ukarać finansowo albo dać prawo do natychmiastowego wymierzania kary osobie odpowiedzialnej za czystość. Jeśli szanowny Pan lub Pani zaliczyłby/zaliczyłaby - zgodnie z prawem - łajno na gębie, ileś tam kopniaków na d... to może następnym razem wziąłby/wzięłaby ze sobą stosowny woreczek i właściwie go użył/użyła.

Jeśli nie można inaczej to takich po kieszeni albo po d.... lub tylko po kieszeni, ale niestety wszystkich właścicieli piesków i sprzątać za tą kasę miasto.

ps Czy straż miejska, która bawi się fotomoto, wozi dupska w niebieskim autku lub dogrzewa się w magistrackim ciepełku zapomniała, że ma też inne zadania????? Mogliby na ten przykład przespacerować się ulicami miasta sąsiadującymi z blokowiskiem w Koszarach -od Chopina do Lubelskiej pomiędzy Aleja Tysiąclecia, a Urzędowską i sprawdzić, kiedy psie g... nas przykryje. Oczywiście trzeba to zrobić w stosownej porze, kiedy jest teraz ciemno i zimno.

Pozdrawiam Cię "arietta" i tak myślących jak Ty.... Szkoda, że jest Was/Nas tylko garstka

Dlaczego nie lubię niektórych dwunogów mianujących się miłośnikami zwierząt??? Kiedyś jeden zacny pan, który oprowadzał pieska sięgającego mu do cycków - na moje zapytanie - dlaczego nie sprzątnął kupy łajna, którego pozbył się jego pupil na trawniku przed moim domem(za czystość którego ja odpowiadam!!!!!!) - powiedział mi, że płaci podatki... a jeśli mi się nie podoba to mogę sobie ... rozwiń
Avatar
zuza / 14 listopada 2009 o 20:38
0
Gość napisał:
nigdzie nie napisałeś, że powinny chodzi po placu zabaw ale chodzą... czy ty to rozumiesz, ale załatwiają się gdzie popadnie, niejednokrotnie te psy są spuszczane ze smyczy, sama tego doświadczyłam jak taki za przeproszeniem "bydlak" podbiegł do mnie, malo co mniejszy ode mnie i zaczął szczeka, a właściciel schowany na klatce po wielkim krzyku dopiero zareagował i zaczął go woła do siebie. I to według ciebie jest prawnie. Pokaż mi taki paragraf, który mówi, że ma pies by bez smyczy, załatwiać się gdzie popadnie. Nie mów o sobie, bo ciągle tylko piszesz ja ja itp. ja. Oprócz ciebie dużo .... dużo nieodpowiedzialnych osób ma psy. Byc może ci się to nie widzi, ale nie mam zamiaru siedziec w domu tylko z tego powodu, że toś puszcza sobie pieska luzem. Nie porównuj psa do dzieci, po pierwsze nie mam takich małych dzieci. Po drugie jak za dużo będzie psów na ulicy to można je wyłapac do schroniska, a tych właścicieli co pozbyli się psów (na podstawie wywiadów dowiedziec się co zrobił z psem) dowalić karę co najmniej po 10 tys. i te pieniądze przeznaczyć na utrzymanie schronisk.

PYTAM- DLACZEGO ZA GŁUPOTĘ NIEKTÓRYCH WŁAŚCICIELI WINĄ OBARCZA SIĘ NICZEMU NIEWINNE ZWIERZĘTA ??????

PYTAM- DLACZEGO ZA GŁUPOTĘ NIEKTÓRYCH WŁAŚCICIELI WINĄ OBARCZA SIĘ NICZEMU NIEWINNE ZWIERZĘTA ?????? rozwiń
Avatar
arietta / 14 listopada 2009 o 20:26
0
tyż_miłośnik napisał:
Lubię psy. Są wspaniałymi przyjaciółmi człowieka!!!!! Nie lubię jednak właścicieli piesków, którzy w przeważającej większości są nieodpowiedzialni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[color="#FF0000"]"Jeśli" zrobił kupkę "TWÓJ pupil - to posprzątaj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Po chodnikach chodzą ludzie", na placach zabaw bawią się dzieci.... "Dlaczego mają taplać się w odchodach, które pozostawiłeś(wiadomo piesek niewiele może sam zrobić)????

Jeśli tego nie robisz to wypełniasz definicję CHAMA w 110 procentach!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Życie we wspólnocie do czegoś zobowiązuje......"
[/color]
To cytat z innej wypowiedzi z małym retuszem.

Czy dużo wymagam???? Niestety tak!!!! Większość wypindrzonych damulek i cwaniaczków wyprowadza pieski na trawnik, komuś pod dom.... i udaje, że nie widzi jak te srają, szczą etc . Można i tak, ale nie dziw się szanowny "miłośniku piesków", że ktoś nazwie cię chamem/chamką.

[color="#FF0000"]Twój przyjaciel wstydzi się za ciebie!!!!!!!!!!!!.[/color]

Pozdrawiam tych odpowiedzialnych i na prawdę kochających zwierzęta....

Zaskoczę Cię, ale zgadzam się z tym , co napisałeś (łaś ). To, że trawniki są zanieczyszczane odchodami, czy place zabaw, to nie jest wina czworonogów , ale ich nieodpowiedzialnych właścicieli. Zamiast wyjść z psiakiem na dłuższy spacer z dala od zabudowań ( oczywiście pies powinien być na smyczy ), to albo wypuści psa samopas , albo wyjdzie przed klatkę schodową , psiak się załatwi i koniec spaceru. Pies , to nie zabawka , ale żywa istota - potrzebuje ruchu, wybiegać się, a nie jedynie krótki spacer koło klatki schodowej i do domu. Prawdziwi miłośnicy zwierząt doskonale wiedzą , jakie ich pupile mają wymagania i jak powinno się z nimi obchodzić . Niestety są też tacy miłośnicy , co bardziej stworzeniu wyrządzają krzywdę , niż się nim opiekują (zamykanie psów na cały dzień na balkonie lub w mieszkaniu ). Nie można jednak mierzyć wszystkich właścicieli psów ,czy innych czworonogów jedną miarką i żądać zapłaty za posiadanie zwierzaka 100 złotych miesięcznie, bo w ten sposób wyrządzamy krzywdę nie tylko czworonogom, ale również tym właścicielom , którzy wywiązują się z obowiązku posiadania czworonoga bez zastrzeżeń. Nie dajmy się zwariować.Co w takiej sytuacji , jak chodnik lub plac zabaw zanieczyści , nie pies właściciela danej kamienicy , ale zupełnie inny pies będący z kimś ,,obcym " na spacerze, albo jakiś przypadkowy psiak wałęsający się po ulicy? Czy w takim przypadku też właściciel wspólnoty ma płacić za odchody nie swojego zwierzaka ? To może należałoby karać nie wszystkich posiadających czworonogi , ale tych , którzy faktycznie są winni ....Myślę jednak , że ktoś idzie na łatwiznę i woli ukarać wszystkich , niż narazić się konkretnemu właścicielowi czworonoga. Dlaczego za głupotę kilku nieodpowiedzialnych właścicieli , mają wszyscy płacić karę ? Tak na marginesie, kto wymyślił tak wysoką miesięczną dopłatę do czynszu za posiadanie czworonoga ? Co za głupota ? Brak słów.

Zaskoczę Cię, ale zgadzam się z tym , co napisałeś (łaś ). To, że trawniki są zanieczyszczane odchodami, czy place zabaw, to nie jest wina czworonogów , ale ich nieodpowiedzialnych właścicieli. Zamiast wyjść z psiakiem na dłuższy spacer z dala od zabudowań ( oczywiście pies powinien być na smyczy ), to albo wypuści psa samopas , albo wyjdzie przed klatkę schodową , psiak się załatwi i koniec spaceru. Pies , to nie zabawka , ale żywa istota - potrzebuje ruchu, wybiegać się, a nie jedynie krótki spacer koło klatki schodowe... rozwiń
Avatar
tyż_miłośnik / 14 listopada 2009 o 08:28
0
Lubię psy. Są wspaniałymi przyjaciółmi człowieka!!!!! Nie lubię jednak właścicieli piesków, którzy w przeważającej większości są nieodpowiedzialni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[color="#FF0000"]"Jeśli" zrobił kupkę "TWÓJ pupil - to posprzątaj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Po chodnikach chodzą ludzie", na placach zabaw bawią się dzieci.... "Dlaczego mają taplać się w odchodach, które pozostawiłeś(wiadomo piesek niewiele może sam zrobić)????

Jeśli tego nie robisz to wypełniasz definicję CHAMA w 110 procentach!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Życie we wspólnocie do czegoś zobowiązuje......"
[/color]
To cytat z innej wypowiedzi z małym retuszem.

Czy dużo wymagam???? Niestety tak!!!! Większość wypindrzonych damulek i cwaniaczków wyprowadza pieski na trawnik, komuś pod dom.... i udaje, że nie widzi jak te srają, szczą etc . Można i tak, ale nie dziw się szanowny "miłośniku piesków", że ktoś nazwie cię chamem/chamką.

[color="#FF0000"]Twój przyjaciel wstydzi się za ciebie!!!!!!!!!!!!.[/color]

Pozdrawiam tych odpowiedzialnych i na prawdę kochających zwierzęta....
Lubię psy. Są wspaniałymi przyjaciółmi człowieka!!!!! Nie lubię jednak właścicieli piesków, którzy w przeważającej większości są nieodpowiedzialni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[color="#FF0000"]"Jeśli" zrobił kupkę "TWÓJ pupil - to posprzątaj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!&#... rozwiń
Avatar
arietta / 13 listopada 2009 o 22:05
0
Cyt,,Pies to obowiązek
Lubię psy. Nie lubię wczesnoporannego i późnowieczornego szczekania na klatkach schodowych, ujadania na balkonach. Mierzi mnie widok chodników upstrzonych psimi odchodami i samochodowych felg obsikanych od góry do dołu. Nie pojmuję właścicieli czworonogów, którzy z miłości do swoich pupili zapominają o takich podstawowych zasadach współżycia społecznego, jak porządek czy spokój domowy.
Dlatego rozumiem decyzję władz janowskiej wspólnoty mieszkaniowej, która postanowiła wprowadzić drastyczne opłaty za posiadanie psów. I nie jest to krok przeciwko psom (bo kto ich nie lubi?), ale przeciwko tym właścicielom, którzy nie potrafią odpowiedzialnie zająć się swoimi pupilami.
Może warto w końcu się zastanowić, czy trzymanie psów w bloku ma sens. Nam może jest przyjemnie, bo jest kogo przez kilka minut dziennie pogłaskać. Ale czy dla psa, przyzwyczajonego do ruchu i otwartej przestrzeni, życie w bloku jest zgodne z ich naturą? Szczerze w to wątpię. "--- PYTANIE- Dlaczego za GŁUPOTĘ LUDZI, mają cierpieć zwierzęta ???.... Czy nikomu nie przeszkadzają grupy meneli lub tzw trudnej młodzieży, które zakłócają spokój na klatkach schodowych , zanieczyszczają je ( plucie , porozrzucane niedopałki papierosów, wulgaryzmy, zaśmiecanie wind i klatek schodowych, załatwianie potrzeb fizjologicznych przy wejściach na klatkę lub na trawnikach itd)? Co robicie w takich przypadkach ? Karzecie ich , doliczając co miesiąc do czynszu 100 złotych ? NIC nie robicie, bo najzwyczajniej w świecie jesteście tchórzami i boicie się w/w narazić. Taki właściciel czworonoga, to co innego, można mu dokopać, bo krzywdy nie zrobi. Oj ludziska , bądżcie LUDZMI. W końcu jakże uroczą istotą jest człowiek , jeśli jest CZŁOWIEKIEM !!!! Zycie jest takie krótkie, więc cieszcie się nim i nie róbcie sobie wzajemnie przykrości. Gdyby nie zwierzęta, jaki ten świat byłby nudny.. ,,.Jest jeden aspekt, pod którym zwierzęta przewyższają człowieka- ich łagodne, spokojne cieszenie się chwilą obecną." Pozdrawiam wszystkich przyjaciół czworonogów.
Cyt,,Pies to obowiązek
Lubię psy. Nie lubię wczesnoporannego i późnowieczornego szczekania na klatkach schodowych, ujadania na balkonach. Mierzi mnie widok chodników upstrzonych psimi odchodami i samochodowych felg obsikanych od góry do dołu. Nie pojmuję właścicieli czworonogów, którzy z miłości do swoich pupili zapominają o takich podstawowych zasadach współżycia społecznego, jak porządek czy spokój domowy.
Dlatego rozumiem decyzję władz janowskiej wspólnoty mieszkaniowej, która postanowiła wprowadzić drastyczne opłaty za posiad... rozwiń
Avatar
arietta / 13 listopada 2009 o 21:41
0
Cyt,, - Te psy nam spać nie dają, poza tym brudzą na chodnikach i trawnikach. Załatwiają się, gdzie popadnie i niszczą zieleń. Opłata ma wymusić zaprzestanie hodowli w blokach - mówi Antoni Malinowski, członek zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej Wiejska 16. - Psy powinno się trzymać na wsi albo gdzieś na działce, a nie w bloku, gdzie jest większa społeczność.-.... A jak mieszkańcy nie będą płacić, to zobowiążemy zarządcę do wystąpienia na drogę sądową o nakaz komorniczy - zapowiada tymczasem Malinowski."--- Wystarczy przeczytać tych kilka zdań , a już wiadomo z kim się ma do czynienia. Panie Antku, miał pan kiedyś prawdziwego przyjaciela ? Założę się , że NIGDY !!!!.,, ZERO nienawidzi innych liczb". Mam nadzieję ,że rozumie pan o czym piszę ( na marginesie piszę pan z małej litery , bo na więcej pan nie zasługuje ).Jest pan (tak , jak ci , co myślą podobnie jak pan) egoistą, dla którego liczy się jedynie czubek własnego nosa. Jeśli tej waszej wspólnocie tak bardzo przeszkadzają zwierzęta domowe, to wyjedżcie z miast najlepiej na bezludną wyspę i tam dogorywajcie swojego żywota . Tak już jest, że nic lepszego człowiek nie może zrobić człowiekowi , niż uwolnić go od bólu i NIC GORSZEGO , NIŻ ZADAĆ MU BÓL . Pan i panu podobni zadajecie ból ludziom, którzy KOCHAJĄ ZWIERZĘTA i dla których są one czasem JEDYNYMI przyjaciółmi. Często zastanawiam się , skąd się bierze w niektórych ludziach tyle podłości i dochodzę do wniosku, że człowiek jest najbardziej nieudanym zwierzęciem w przyrodzie. Dlatego im bardziej poznaję niektórych ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta. Każdy z nas jest tyle wart, ile jest w stanie kochać inne żywe istoty. Jeżeli nie kochamy- to nie żyjemy....Tak panie Antku !!! Dramatem naszej epoki jest to ,że głupota zabrała się do myślenia. Pan np jest tego najlepszym przykładem. W końcu szczyt głupoty zdobywa się bez żadnego wysiłku. Jedyne , co mogę stwierdzić , to WSPÓŁCZUJĘ takim istotom , jak pan. Aby móc zrozumieć LUDZI-najpierw trzeba stać się jednym z nich , bo nie wystarczy urodzić się człowiekiem , ale TRZEBA NIM BYĆ !!!! Na koniec zacytuję naszego poetę ,, GŁUPOTY LUDZKIEJ NIE MOŻNA BRAĆ W RACHUBĘ, ALBOWIEM JEST NIESKOŃCZONOŚCIĄ'' Henryk Sienkiewicz
Cyt,, - Te psy nam spać nie dają, poza tym brudzą na chodnikach i trawnikach. Załatwiają się, gdzie popadnie i niszczą zieleń. Opłata ma wymusić zaprzestanie hodowli w blokach - mówi Antoni Malinowski, członek zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej Wiejska 16. - Psy powinno się trzymać na wsi albo gdzieś na działce, a nie w bloku, gdzie jest większa społeczność.-.... A jak mieszkańcy nie będą płacić, to zobowiążemy zarządcę do wystąpienia na drogę sądową o nakaz komorniczy - zapowiada tymczasem Malinowski."--- Wystarczy przeczytać tych kilka z... rozwiń
Avatar
arietta / 13 listopada 2009 o 19:29
0
Co by nie mówić, problemy ze zwierzętami ( zwłaszcza psami ) nasiliły się odkąd ludzie ze wsi zaczęli się panoszyć w miastach. Posprzedawali gospodarstwa , pokupowali sobie mieszkania i nagle wszystko zaczęło im śmierdzieć, przeszkadzać (np szczekanie psa, miauczenie kota itd.) Tak to już jest , że nie ma nic gorszego , jak się z chama zrobi pana. Dokąd bractwo żyło na wsi , nie przeszkadzał im smród z obory , krowie łajno, słoma wystająca z butów, ubrania przesiąknięte gnojówką.... Nagle w mieście za sprzedane schedy pokończyli szkoły i we łbach im się zaczęło przewracać. Przecież dla takich nowobogackich wsioków pies , czy kot to są tylko darmozjady, nie ma z nich żadnego pożytku. Załatwiają się , gdzie popadnie i śmierdzą.... Dziwne , bo obornik bardziej śmierdzi , ale im to nie przeszkadza , bo do tego zapachu przywykli od urodzenia. Każdy wieśniak( poza nielicznymi wyjątkami tzn taki , który był wychowywany , obdarzany uczuciem , a nie HODOWANY, jak bydło , które posiadał on , albo jego rodzice), traktuje zwierzęta jak RZECZY, mało tego --zbędne rzeczy... Nie zdaje sobie sprawy z tego , jak wiele mógłby się nauczyć właśnie od tych zwierząt, które niejednokrotnie głodzone , przywiązane na krótkim łańcuchu , pilnowały jego gospodarstwa, gdy smacznie sobie spał. Niemal każdego dnia czytamy o bestialskim traktowaniu zwierząt. Jak myślicie- przez kogo? Właśnie przez tychże Wyhodowanych wieśniaków. Ludzie miastowi z krwi i kości nie zrobią żadnemu zwierzakowi krzywdy. Dlaczego ? Ano dlatego , że ich rodzice od najmłodszych lat uczulali ich na krzywdę wyrządzaną każdemu stworzeniu, uczyli szacunku i miłości do wszystkiego , co żyje. Jak można w dzisiejszych , tak trudnych czasach dla ludzi i zwierząt, obarczać tych, co mają jeszcze w sobie troszkę człowieczeństwa , jakimiś durnymi opłatami za posiadanie stworzenia ? Niejednokrotnie dla emerytów, czy ludzi mieszkających samotnie posiadanie zwierzaka , to jedyne , co im umila życie. Jak u schyłku wieku , można tych ludzi pozbawiać ich oddanych , wiernych przyjaciół? To jest po prostu NIELUDZKIE !!!!. Jak niektórzy ludzie mogą być takimi egoistami ? To się NORMALNEMU człowiekowi w głowie nie mieści. Dzisiaj , gdy tyle schronisk jest przepełnionych ilością skrzywdzonych przez tzw ludzi zwierząt, jakieś bezmózgowce chcą doprowadzić do tego ,żeby tych zwierząt w schroniskach było jeszcze więcej. Jak wspólnotom mieszkaniowej przeszkadzają psy , koty i inne domowe zwierzęta, to niech się przeprowadzą tam , skąd wywodzą się i korzenie. Łajno krowie widocznie ma lepszy zapach, a i mleczko świeże będzie..... Szkoda mi takich istot... (trudno kogoś takiego nazywać człowiekiem ) . ,, NIE WYSTARCZY URODZIĆ SIĘ CZŁOWIEKIEM - TRZEBA NIM BYĆ". Jeszcze na koniec, pamiętajmy---TYLKO NIEKOCHANI NIENAWIDZĄ !!!! Dzisiaj nienawidzi psa , czy kota , a jutro sąsiada, albo swoich najbliższych. Do czego ten świat zmierza ????? Strach pomyśleć !!!!!
Co by nie mówić, problemy ze zwierzętami ( zwłaszcza psami ) nasiliły się odkąd ludzie ze wsi zaczęli się panoszyć w miastach. Posprzedawali gospodarstwa , pokupowali sobie mieszkania i nagle wszystko zaczęło im śmierdzieć, przeszkadzać (np szczekanie psa, miauczenie kota itd.) Tak to już jest , że nie ma nic gorszego , jak się z chama zrobi pana. Dokąd bractwo żyło na wsi , nie przeszkadzał im smród z obory , krowie łajno, słoma wystająca z butów, ubrania przesiąknięte gnojówką.... Nagle w mieście za sprzedane schedy pokończyli szkoły i w... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 106

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wypadek w Firleju. Kierujący jeepem najechał na rowerzystkę

Wypadek w Firleju. Kierujący jeepem najechał na rowerzystkę 0 0

Kierujący jeepem najechał na jadącą w kierunku Kocka rowerzystkę.

Spływ kajakowy Wieprzem z Baranowa do Kośmina
23 września 2018, 9:00

Spływ kajakowy Wieprzem z Baranowa do Kośmina 0 0

23 września o godz. 9 zorganizowany zostanie jesienny spływ kajakowy 23-kilometrowym odcinkiem rzeki Wieprz, z Baranowa do Kośmina.

Warsztaty kung-fu z mistrzem Shaolin w Lublinie

Warsztaty kung-fu z mistrzem Shaolin w Lublinie 0 1

W piątek i w sobotę będzie można wziąć udział w warsztatach kung-fu, które poprowadzi chiński mistrz Shi Yan Ti. Mnich przyjedzie do Lublina ze słynnego klasztoru Shaolin. To będzie jego pierwsza wizyta w Polsce. Seminarium z udziałem chińskiego mistrza organizuje lubelska szkoła Tygrysy Shaolin Kung-fu.

Wielka operacja: scalają grunty, wybudują drogi. Rolnicy mają wiele pytań

Wielka operacja: scalają grunty, wybudują drogi. Rolnicy mają wiele pytań 1 3

Kiedy będę mógł wejść na przydzieloną mi działkę, czy będę mógł sprzątnąć zasianą przeze mnie pszenicę, kiedy pole zmieni właściciela? Te i inne pytania padły podczas kolejnej prezentacji projektu scaleniowego w Wojsławicach.

Lublin: Będzie strajk w szpitalu? Związkowcy chcą podwyżek. "To kompromisowa propozycja"

Lublin: Będzie strajk w szpitalu? Związkowcy chcą podwyżek. "To kompromisowa propozycja" 2 17

Pięć związków zawodowych działających w SPSK4 w Lublinie, które reprezentują 1300 pracowników (poza pielęgniarkami i lekarzami), wciąż czeka na odpowiedź dyrekcji na pismo w sprawie podwyżek.

Kai James (Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS): Chcemy powalczyć o czwórkę

Kai James (Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS): Chcemy powalczyć o czwórkę 0 0

Rozmowa z Kai James, koszykarką Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin

Pijany traktorzysta uciekał przed policją

Pijany traktorzysta uciekał przed policją 0 4

Pijany traktorzysta uciekał przed policją. Nie miał prawa jazdy, bo wcześniej mu je zabrano. Za jazdę po pijanemu.

Poznała "inżyniera" w internecie. Przelała mu prawie 80 tys. zł, a on zniknął

Poznała "inżyniera" w internecie. Przelała mu prawie 80 tys. zł, a on zniknął 47 15

46-latka straciła prawie 80 tysięcy złotych po tym gdy przesłała je mężczyźnie, którego nigdy wcześniej nie widziała. Podawał się za inżyniera, który buduje mosty w Turcji.

Drelów: Ciężarówka z belami słomy wpadła do rowu [zdjęcia]
galeria

Drelów: Ciężarówka z belami słomy wpadła do rowu [zdjęcia] 0 3

W Drelowie na ul. Dworskiej ciężarówka z belami słomy wpadła do rowu.

Wody Polskie chcą przejąć Zalew Zemborzycki. Prezes spółki odpowiada prezydentowi Lublina
galeria

Wody Polskie chcą przejąć Zalew Zemborzycki. Prezes spółki odpowiada prezydentowi Lublina 40 34

Chciałbym stanowczo zaprotestować przeciwko próbie wciągnięcia mnie w trwającą właśnie kampanię samorządową - odpowiada prezydentowi Lublina Przemysław Daca, prezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego "Wody Polskie"

Malwina Kopron (AZS UMCS Lublin): Szykujemy transfery z górnej półki

Malwina Kopron (AZS UMCS Lublin): Szykujemy transfery z górnej półki 0 0

ROZMOWA Z Malwiną Kopron, zawodniczką AZS UMCS Lublin

Duże inwestycje w lubelską edukację zawodową

Duże inwestycje w lubelską edukację zawodową 0

Współpraca szkół zawodowych z biznesem i uczelniami wyższymi, dostosowanie ich programu do wymogów rynku pracy oraz szkolenia dla nauczycieli – to jedynie część zmian, jakim poddana zostanie edukacja zawodowa w Lubelskiem.

Był burmistrzem przez 28 lat. Nie będzie już kandydował na to stanowisko

Był burmistrzem przez 28 lat. Nie będzie już kandydował na to stanowisko 1 4

Jan Skiba był burmistrzem Zwierzyńca przez 28 lat. Nie będzie już kandydował na to stanowisko.

Giuseppe Verdi "Aida" w Teatrze Starym
6 października 2018, 18:55

Giuseppe Verdi "Aida" w Teatrze Starym 1 0

Co Gdzie Kiedy. 6 października o godz. 18.55 w Teatrze Starym zobaczymy transmisję na żywo z Met Opery. Będzie to spektakl Giuseppe Verdiego Aida.

Glinnik: Kopał ziemniaki, znalazł granat [zdjęcia]
galeria

Glinnik: Kopał ziemniaki, znalazł granat [zdjęcia] 0 3

W Glinniku (gm. Abramów) podczas zbioru ziemniaków mieszkańcy znaleźli granat z zapalnikiem z czasów II wojny światowej

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.