Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

22 stycznia 2012 r.
16:30
Edytuj ten wpis

Autobusy Lublin-Świdnik: Komunikacja nocna ruszy 1 kwietnia

0 17 A A
Nocny autobus połączy Lublin ze Świdnikiem najprawdopodobniej 1 kwietnia. (Maciej Kaczanowski)
Nocny autobus połączy Lublin ze Świdnikiem najprawdopodobniej 1 kwietnia. (Maciej Kaczanowski)

W kwietniu do Świdnika zacznie dojeżdżać z Lublina miejska nocna linia N2. Władze Świdnika znalazły już pieniądze na opłacenie kursów. Niedługo oba samorządy podpiszą porozumienie w tej sprawie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Radni Świdnika zgodzili, by miasto dopłaciło do nocnej komunikacji 70 tys. zł. Kwotę ujęto w budżecie na 2012 r. – Wystarczy na uruchomienie tego typu kursów we wszystkie dni tygodnia – zapowiada Jakub Kozak z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

– Będą to cztery kursy, po dwa w jedną i w drugą stronę – informuje Artur Soboń, sekretarz Świdnika. Godziny kursowania nie zostały jeszcze ustalone.

Wiadomo już, że do Świdnika dojedziemy linią N2, która aktualnie kończy swoją trasę na Felinie. Autobusy pojadą przez al. Witosa, później al. Lotników Polskich, Racławicką i Kosynierów pod targ, gdzie znajdzie się przystanek końcowy. W powrotną drogę pojadą przez Okulickiego, Niepodległości i al. Lotników Polskich.

Dalsza trasa na terenie Lublina pozostanie bez zmian, punkt przesiadkowy nadal będzie na pl. Litewskim. – To chyba najlepsze rozwiązanie. To centrum miasta, gdzie toczy się życie kulturalne – przekonuje Tomasz Chojan, jeden z organizatorów społecznej akcji. Dzięki niej latem ub. r. zostały zebrane podpisy mieszkańców Świdnika. Później petycja dotycząca uruchomienia komunikacji miejskiej między miastami została przekazana burmistrzowi.

Wstępnie wiadomo, że przejazd bez ulg miałby kosztować 8 zł, a ulgowy 4 zł. – Te kwoty nie są jeszcze ostateczne – zastrzega jednak Kozak. Wcześniej ZTM musi jeszcze wprowadzić do cennika nowy rodzaj biletów – strefowe. To z nimi jeździlibyśmy między obydwoma miastami. Do takiej zmiany konieczna jest jeszcze zgoda lubelskich radnych. – Projekt stosownej uchwały chcemy przekazać im przed lutową sesją – zapowiada Kozak. W takim wypadku głosowanie odbyłoby się 23 lutego. A to pozwoliłoby wydłużyć linię N2 od 1 kwietnia.

Jest jeszcze jeden konieczny warunek: formalne porozumienie między miastami. – W piątek spotkałem się z dyrektorem ZTM, aby nadać porozumieniu ostatni szlif – mówi Andrzej Radek, zastępca burmistrza Świdnika. – Jeśli żadna ze stron nie będzie miała uwag, to pod koniec tygodnia wraz z prezydentem Lublina podpiszemy taki dokument.

Komentarze 17

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
dino / 23 stycznia 2012 o 17:50
0
Zauważ że są to kursy nocne dwa razy droższe od zwykłych (jeżeli za przelicznik weźmiemy ceny biletów jednorazowych 2.60 dzienny, 5 nocny)
Gdyby zrobić 50 kursów dziennie miałbyś autobus w godzinach 5-20 z i do Świdnika co 20 minut, w godz. 20-22 co 30 minut i tak na chłopski rozum kosztowałoby to około 450 tys. złotych (licząc 1 kurs nocny 17.5 tys, dzienny 9 tys.)
Dla nas przeciętnych zjadaczy chleba suma bardzo duża, natomiast biorąc pod uwagę budżet m. Świdnika mniej niż chociażby wydatki na profilaktykę leczenia uzależnień alkoholowych, czy dochodów z udzielonych zezwoleń i koncesji na sprzedaż alkoholu
Wiadomo, że w soboty i w niedziele kursowałyby rzadziej więc de facto wyszłoby jeszcze taniej (nocne autobusy mają rozkład taki sam na wszystkie dni tygodnia)
I w zamian mieszkańcy Świdnika otrzymaliby punktualną, "zabieralną" komunikację z Lublinem, piątek, świątek czy niedziela przy kupnie biletów strefowych również na całą sieć
Na Zachodzie jest to normalne zjawisko połączenie aglomeracji poprzez jedną sieć komunikacyjną, niestety daleko nam do tych standardów, za to mamy linię 88 z tylnymi drzwiami podtrzymywanymi sznurkiem

Pozdrawiam wszystkich mieszkańców Świdnika
Zauważ że są to kursy nocne dwa razy droższe od zwykłych (jeżeli za przelicznik weźmiemy ceny biletów jednorazowych 2.60 dzienny, 5 nocny)
Gdyby zrobić 50 kursów dziennie miałbyś autobus w godzinach 5-20 z i do Świdnika co 20 minut, w godz. 20-22 co 30 minut i tak na chłopski rozum kosztowałoby to około 450 tys. złotych (licząc 1 kurs nocny 17.5 tys, dzienny 9 tys.)
Dla nas przeciętnych zjadaczy chleba suma bardzo duża, natomiast biorąc pod uwagę budżet m. Świdnika mniej niż chociażby wydatki na profilaktykę leczenia uzależnień a... rozwiń
Avatar
Gość / 23 stycznia 2012 o 16:21
0
[quote name='lbn' timestamp='1327300336' post='586970']

2)mysle ze stałoby się jak z komunikacja bodajże do Łęcznej.. po wygryzieniu pks, busiarze podnoszą ceny..
[/quote]
Gdyby nie busiarze to dalej miałbyś dziennie 2 rozpadające się PKS-y i jeden Transped, a nie transport co 10-15 minut. I tak samo byłoby do Lubartowa, Świdnika itd.
Swoją drogą jeśli za 4 kursy dziennie po podwyższonej cenie wzięli 70 tysięcy, to ile wzięliby za 80 kursów dziennie po normalnej cenie jak planowano? Złupiliby Świdnik doszczętnie
[quote name='lbn' timestamp='1327300336' post='586970']

2)mysle ze stałoby się jak z komunikacja bodajże do Łęcznej.. po wygryzieniu pks, busiarze podnoszą ceny..
[/quote]
Gdyby nie busiarze to dalej miałbyś dziennie 2 rozpadające się PKS-y i jeden Transped, a nie transport co 10-15 minut. I tak samo byłoby do Lubartowa, Świdnika itd.
Swoją drogą jeśli za 4 kursy dziennie po podwyższonej cenie wzięli 70 tysięcy, to ile wzięliby za 80 kursów dziennie po normalnej cenie jak planowano? Złup... rozwiń
Avatar
dino / 23 stycznia 2012 o 13:41
0
Gratuluję wszystkim mieszkańcom Świdnika, ta wasza pożal się Boże prywatna komunikacja mikrobusowa to jakiś horror, może kiedyś za dnia uda mi się odwiedzić Świdnik, bo w nocy po melanżu na wiosnę to raczej przesądzone
Avatar
lbn / 23 stycznia 2012 o 07:32
0
[quote name='Gość' timestamp='1327269083' post='586919']
Gdyby miasto pompowało w busiarzy tyle co w komunikację publiczną to ci jeździliby co 2 minuty. I gdyby busiarze kiedyś nie weszli na rynek to PKS, MPK itp dalej byliby monopolistami i jeździliby tylko w godzinach szczytu.
[/quote]
Tia.. a potwierdzeniem Twoich słów była komunikacja prywatna w Lublinie, ktora jezdzila glownie w godzinach szczytu..
P.S.
1)Aby zapchać busa busiarze odjezdzali zaraz przed pks'em..
2)mysle ze stałoby się jak z komunikacja bodajże do Łęcznej.. po wygryzieniu pks, busiarze podnoszą ceny..
[quote name='Gość' timestamp='1327269083' post='586919']
Gdyby miasto pompowało w busiarzy tyle co w komunikację publiczną to ci jeździliby co 2 minuty. I gdyby busiarze kiedyś nie weszli na rynek to PKS, MPK itp dalej byliby monopolistami i jeździliby tylko w godzinach szczytu.
[/quote]
Tia.. a potwierdzeniem Twoich słów była komunikacja prywatna w Lublinie, ktora jezdzila glownie w godzinach szczytu..
P.S.
1)Aby zapchać busa busiarze odjezdzali zaraz przed pks'em..
2)mysle ze ... rozwiń
Avatar
bo / 22 stycznia 2012 o 23:05
0
[quote name='Gość' timestamp='1327269083' post='586919']
Gdyby miasto pompowało w busiarzy tyle co w komunikację publiczną to ci jeździliby co 2 minuty. I gdyby busiarze kiedyś nie weszli na rynek to PKS, MPK itp dalej byliby monopolistami i jeździliby tylko w godzinach szczytu.
[/quote]

Po pierwsze - głupoty piszesz. Po drugie, jeśli miasto ma w coś pompować to wolę żeby to była komunikacja publiczna a nie Heniek ze szwagrem, wożący ludzi przerobionym dostawczakiem w lizingu. Nigdzie w Europie poza Rumunią i Polską nie ma takiej partyzantki.

Reasumując - pozbądź się tego busa i weź do jakiejś normalnej roboty.
[quote name='Gość' timestamp='1327269083' post='586919']
Gdyby miasto pompowało w busiarzy tyle co w komunikację publiczną to ci jeździliby co 2 minuty. I gdyby busiarze kiedyś nie weszli na rynek to PKS, MPK itp dalej byliby monopolistami i jeździliby tylko w godzinach szczytu.
[/quote]

Po pierwsze - głupoty piszesz. Po drugie, jeśli miasto ma w coś pompować to wolę żeby to była komunikacja publiczna a nie Heniek ze szwagrem, wożący ludzi przerobionym dostawczakiem w lizingu. Nigdzie w Europi... rozwiń
Avatar
Gość / 22 stycznia 2012 o 22:51
0
[quote name='bo' timestamp='1327266841' post='586908']
Widzisz kolego. Pomiędzy komunikacją publiczną a busiarzami jest taka różnica, że ta pierwsza działa zawsze, nawet jeśli nie ma za wielu pasażerów. Taki rozumiesz standard cywilizacyjny. Na zachodzie normalka u nas jeszcze budzi zdziwienie.
[/quote]
Gdyby miasto pompowało w busiarzy tyle co w komunikację publiczną to ci jeździliby co 2 minuty. I gdyby busiarze kiedyś nie weszli na rynek to PKS, MPK itp dalej byliby monopolistami i jeździliby tylko w godzinach szczytu.
Avatar
bo / 22 stycznia 2012 o 22:14
0
[quote name='.' timestamp='1327248482' post='586777']
Bilety po 4 i 8 złotych i trzeba dofinansowywać?
[/quote]


Widzisz kolego. Pomiędzy komunikacją publiczną a busiarzami jest taka różnica, że ta pierwsza działa zawsze, nawet jeśli nie ma za wielu pasażerów. Taki rozumiesz standard cywilizacyjny. Na zachodzie normalka u nas jeszcze budzi zdziwienie.
Avatar
Gość / 22 stycznia 2012 o 21:58
0
[quote name='Lublinianin' timestamp='1327262570' post='586883']
Autobus jadąc z pl. Litewskiego na Kosynierów w Świdniku i z powrotem pokona jakieś 32 kilometry, spalając przy tym minimum 10 litrów paliwa, czyli puszczając z dymem 58 złotych. Dolicz do tego pensję kierowcy w porze nocnej (+ podatki i składki) oraz amortyzację pojazdu.

Dofinansowanie dotyczy pewnie biletu ulgowego.
[/quote]
Nie z Placu Litewskiego tylko z Felina co daje około 8 kilometrów a więc 4 razy mniej.
Avatar
urzedas / 22 stycznia 2012 o 21:39
0
i jak zwykle nierób sobon, ustala za wszystkich... sukces cztery kursy?! namiastka w tym miescie wszystkiego... ponad 40 tyś mieszkańców, tualeta dla dwóch, kawałek daszku jako muszla, ale fontanna co się patrzy i pensje towarzyszy, 70 tys dopłaty a milion na podwyżki dla urzędasów to jest inwestycja w siebie,,,
Avatar
piotrek / 22 stycznia 2012 o 21:10
0
tylko należy pamiętać, że N2 nie odjeżdża z litewskiego i nie jedzie od razu do świdnika na kosynierów tylko raczej zawsze sporo tam osób jeździ ...
Avatar
dino / 23 stycznia 2012 o 17:50
0
Zauważ że są to kursy nocne dwa razy droższe od zwykłych (jeżeli za przelicznik weźmiemy ceny biletów jednorazowych 2.60 dzienny, 5 nocny)
Gdyby zrobić 50 kursów dziennie miałbyś autobus w godzinach 5-20 z i do Świdnika co 20 minut, w godz. 20-22 co 30 minut i tak na chłopski rozum kosztowałoby to około 450 tys. złotych (licząc 1 kurs nocny 17.5 tys, dzienny 9 tys.)
Dla nas przeciętnych zjadaczy chleba suma bardzo duża, natomiast biorąc pod uwagę budżet m. Świdnika mniej niż chociażby wydatki na profilaktykę leczenia uzależnień alkoholowych, czy dochodów z udzielonych zezwoleń i koncesji na sprzedaż alkoholu
Wiadomo, że w soboty i w niedziele kursowałyby rzadziej więc de facto wyszłoby jeszcze taniej (nocne autobusy mają rozkład taki sam na wszystkie dni tygodnia)
I w zamian mieszkańcy Świdnika otrzymaliby punktualną, "zabieralną" komunikację z Lublinem, piątek, świątek czy niedziela przy kupnie biletów strefowych również na całą sieć
Na Zachodzie jest to normalne zjawisko połączenie aglomeracji poprzez jedną sieć komunikacyjną, niestety daleko nam do tych standardów, za to mamy linię 88 z tylnymi drzwiami podtrzymywanymi sznurkiem

Pozdrawiam wszystkich mieszkańców Świdnika
Zauważ że są to kursy nocne dwa razy droższe od zwykłych (jeżeli za przelicznik weźmiemy ceny biletów jednorazowych 2.60 dzienny, 5 nocny)
Gdyby zrobić 50 kursów dziennie miałbyś autobus w godzinach 5-20 z i do Świdnika co 20 minut, w godz. 20-22 co 30 minut i tak na chłopski rozum kosztowałoby to około 450 tys. złotych (licząc 1 kurs nocny 17.5 tys, dzienny 9 tys.)
Dla nas przeciętnych zjadaczy chleba suma bardzo duża, natomiast biorąc pod uwagę budżet m. Świdnika mniej niż chociażby wydatki na profilaktykę leczenia uzależnień a... rozwiń
Avatar
Gość / 23 stycznia 2012 o 16:21
0
[quote name='lbn' timestamp='1327300336' post='586970']

2)mysle ze stałoby się jak z komunikacja bodajże do Łęcznej.. po wygryzieniu pks, busiarze podnoszą ceny..
[/quote]
Gdyby nie busiarze to dalej miałbyś dziennie 2 rozpadające się PKS-y i jeden Transped, a nie transport co 10-15 minut. I tak samo byłoby do Lubartowa, Świdnika itd.
Swoją drogą jeśli za 4 kursy dziennie po podwyższonej cenie wzięli 70 tysięcy, to ile wzięliby za 80 kursów dziennie po normalnej cenie jak planowano? Złupiliby Świdnik doszczętnie
[quote name='lbn' timestamp='1327300336' post='586970']

2)mysle ze stałoby się jak z komunikacja bodajże do Łęcznej.. po wygryzieniu pks, busiarze podnoszą ceny..
[/quote]
Gdyby nie busiarze to dalej miałbyś dziennie 2 rozpadające się PKS-y i jeden Transped, a nie transport co 10-15 minut. I tak samo byłoby do Lubartowa, Świdnika itd.
Swoją drogą jeśli za 4 kursy dziennie po podwyższonej cenie wzięli 70 tysięcy, to ile wzięliby za 80 kursów dziennie po normalnej cenie jak planowano? Złup... rozwiń
Avatar
dino / 23 stycznia 2012 o 13:41
0
Gratuluję wszystkim mieszkańcom Świdnika, ta wasza pożal się Boże prywatna komunikacja mikrobusowa to jakiś horror, może kiedyś za dnia uda mi się odwiedzić Świdnik, bo w nocy po melanżu na wiosnę to raczej przesądzone
Avatar
lbn / 23 stycznia 2012 o 07:32
0
[quote name='Gość' timestamp='1327269083' post='586919']
Gdyby miasto pompowało w busiarzy tyle co w komunikację publiczną to ci jeździliby co 2 minuty. I gdyby busiarze kiedyś nie weszli na rynek to PKS, MPK itp dalej byliby monopolistami i jeździliby tylko w godzinach szczytu.
[/quote]
Tia.. a potwierdzeniem Twoich słów była komunikacja prywatna w Lublinie, ktora jezdzila glownie w godzinach szczytu..
P.S.
1)Aby zapchać busa busiarze odjezdzali zaraz przed pks'em..
2)mysle ze stałoby się jak z komunikacja bodajże do Łęcznej.. po wygryzieniu pks, busiarze podnoszą ceny..
[quote name='Gość' timestamp='1327269083' post='586919']
Gdyby miasto pompowało w busiarzy tyle co w komunikację publiczną to ci jeździliby co 2 minuty. I gdyby busiarze kiedyś nie weszli na rynek to PKS, MPK itp dalej byliby monopolistami i jeździliby tylko w godzinach szczytu.
[/quote]
Tia.. a potwierdzeniem Twoich słów była komunikacja prywatna w Lublinie, ktora jezdzila glownie w godzinach szczytu..
P.S.
1)Aby zapchać busa busiarze odjezdzali zaraz przed pks'em..
2)mysle ze ... rozwiń
Avatar
bo / 22 stycznia 2012 o 23:05
0
[quote name='Gość' timestamp='1327269083' post='586919']
Gdyby miasto pompowało w busiarzy tyle co w komunikację publiczną to ci jeździliby co 2 minuty. I gdyby busiarze kiedyś nie weszli na rynek to PKS, MPK itp dalej byliby monopolistami i jeździliby tylko w godzinach szczytu.
[/quote]

Po pierwsze - głupoty piszesz. Po drugie, jeśli miasto ma w coś pompować to wolę żeby to była komunikacja publiczna a nie Heniek ze szwagrem, wożący ludzi przerobionym dostawczakiem w lizingu. Nigdzie w Europie poza Rumunią i Polską nie ma takiej partyzantki.

Reasumując - pozbądź się tego busa i weź do jakiejś normalnej roboty.
[quote name='Gość' timestamp='1327269083' post='586919']
Gdyby miasto pompowało w busiarzy tyle co w komunikację publiczną to ci jeździliby co 2 minuty. I gdyby busiarze kiedyś nie weszli na rynek to PKS, MPK itp dalej byliby monopolistami i jeździliby tylko w godzinach szczytu.
[/quote]

Po pierwsze - głupoty piszesz. Po drugie, jeśli miasto ma w coś pompować to wolę żeby to była komunikacja publiczna a nie Heniek ze szwagrem, wożący ludzi przerobionym dostawczakiem w lizingu. Nigdzie w Europi... rozwiń
Avatar
Gość / 22 stycznia 2012 o 22:51
0
[quote name='bo' timestamp='1327266841' post='586908']
Widzisz kolego. Pomiędzy komunikacją publiczną a busiarzami jest taka różnica, że ta pierwsza działa zawsze, nawet jeśli nie ma za wielu pasażerów. Taki rozumiesz standard cywilizacyjny. Na zachodzie normalka u nas jeszcze budzi zdziwienie.
[/quote]
Gdyby miasto pompowało w busiarzy tyle co w komunikację publiczną to ci jeździliby co 2 minuty. I gdyby busiarze kiedyś nie weszli na rynek to PKS, MPK itp dalej byliby monopolistami i jeździliby tylko w godzinach szczytu.
Avatar
bo / 22 stycznia 2012 o 22:14
0
[quote name='.' timestamp='1327248482' post='586777']
Bilety po 4 i 8 złotych i trzeba dofinansowywać?
[/quote]


Widzisz kolego. Pomiędzy komunikacją publiczną a busiarzami jest taka różnica, że ta pierwsza działa zawsze, nawet jeśli nie ma za wielu pasażerów. Taki rozumiesz standard cywilizacyjny. Na zachodzie normalka u nas jeszcze budzi zdziwienie.
Avatar
Gość / 22 stycznia 2012 o 21:58
0
[quote name='Lublinianin' timestamp='1327262570' post='586883']
Autobus jadąc z pl. Litewskiego na Kosynierów w Świdniku i z powrotem pokona jakieś 32 kilometry, spalając przy tym minimum 10 litrów paliwa, czyli puszczając z dymem 58 złotych. Dolicz do tego pensję kierowcy w porze nocnej (+ podatki i składki) oraz amortyzację pojazdu.

Dofinansowanie dotyczy pewnie biletu ulgowego.
[/quote]
Nie z Placu Litewskiego tylko z Felina co daje około 8 kilometrów a więc 4 razy mniej.
Avatar
urzedas / 22 stycznia 2012 o 21:39
0
i jak zwykle nierób sobon, ustala za wszystkich... sukces cztery kursy?! namiastka w tym miescie wszystkiego... ponad 40 tyś mieszkańców, tualeta dla dwóch, kawałek daszku jako muszla, ale fontanna co się patrzy i pensje towarzyszy, 70 tys dopłaty a milion na podwyżki dla urzędasów to jest inwestycja w siebie,,,
Avatar
piotrek / 22 stycznia 2012 o 21:10
0
tylko należy pamiętać, że N2 nie odjeżdża z litewskiego i nie jedzie od razu do świdnika na kosynierów tylko raczej zawsze sporo tam osób jeździ ...
Zobacz wszystkie komentarze 17

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pracownicy Aldika grożą strajkiem. Rozmowy ostatniej szansy

Pracownicy Aldika grożą strajkiem. Rozmowy ostatniej szansy 0 0

30 lipca przedstawiciele komisji zakładowej NSZZ Solidarność spotkają się z przedstawicielami sieci Aldik. Będą rozmawiać o podwyżkach. Jeśli nie usłyszą konkretów, nie wykluczają rozpoczęcia strajku.

Sprzedaż mieszkań zaczyna zwalniać

Sprzedaż mieszkań zaczyna zwalniać 0 0

W drugim kwartale tego roku Polacy kupili mniej nowych mieszkań niż rok wcześniej. W statystykach GUS widać pierwsze symptomy spadku aktywności deweloperów – oceniają eksperci. Liczba nowych pozwoleń na budowę rośnie, ale wolniej niż kiedyś.

Koncert w Kaplicy Trójcy Świętej na Zamku
22 lipca 2018, 17:00

Koncert w Kaplicy Trójcy Świętej na Zamku 0 0

Co Gdzie Kiedy. Trwa Festiwal Fresków w Lublinie. W najbliższą niedzielę, 22 lipca o godz. 17 w Kaplicy Trójcy Świętej na Zamku odbędzie się koncert Szymona Krzemiania i Grzegorza Siedlaczka.

Jej mąż miotał się z bólu, ale nie chcieli go przyjąć do szpitala. Zmarł kilka dni później

Jej mąż miotał się z bólu, ale nie chcieli go przyjąć do szpitala. Zmarł kilka dni później 9 3

Ostry ból głowy, 40-stopniowa gorączka, wymioty. – Stan męża się pogarszał, dosłownie miotał się z bólu, a ja byłam bezsilna – opowiada Katarzyna Gnaś. Mimo to, 26-latek nie został przyjęty do szpitala w Poniatowej. Kilka dni później zmarł

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 lipca 2018 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 lipca 2018 roku 0 0

Legia – Cork City 3:0. Pewny awans mistrzów Polski

Legia – Cork City 3:0. Pewny awans mistrzów Polski 6 0

W rewanżowym meczu I rundy eliminacji do Ligi Mistrzów zespół z Warszawy pokonał na swoim stadionie niżej notowanego rywala z Irlandii i awansował do dalszej fazy rozgrywek

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka 3 1

Kolejna stłuczka na rondzie Wyszyńskiego w Zamościu. Od 6 czerwca obowiązuje tu ruch okrężny a kierowcy nadal mają problemy

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł 7 4

Ponad 900 tys. zł udało się odzyskać miastu od zadłużonych najemców mieszkań komunalnych, którzy zgłosili się do programu dającego im szansę na umorzenie do 70 proc. zaległości. Z takiej możliwości skorzystała prawie co siódma z uprawnionych osób. Jak dużych długów mogą się pozbyć?

"Burmistrzu przestrzegaj prawa!". Pani Maria będzie pikietować codziennie

"Burmistrzu przestrzegaj prawa!". Pani Maria będzie pikietować codziennie 2 2

Maria Kosidło z Radzynia Podlaskiego zaczęła we wtorek pikietę pod Urzędem Miasta. W toczącym się od dwóch lat sporze chodzi o mieszkanie komunalne. Kobieta zarzuca urzędnikom, że bezprawnie rozwiązali z nią umowę i zajęli lokum

Rolnicy protestowali, zablokowali weterynarzy. "Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła!"
film

Rolnicy protestowali, zablokowali weterynarzy. "Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła!" 35 24

Hodowcy świń z okolic Parczewa zablokowali samochód lekarzy weterynarii, którzy zamierzali przeprowadzić ubój zwierząt zagrożonych afrykańskim pomorem świń. – Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła – nie ukrywa przewodniczący rolniczego stowarzyszenia, który przyjechał wesprzeć okolicznych mieszkańców

A jednak do poprawki. Zmiana na pomniku smoleńskim w Kraśniku
galeria

A jednak do poprawki. Zmiana na pomniku smoleńskim w Kraśniku 10 22

Poprawiono napis na odsłoniętym w niedzielę kraśnickim pomniku. Figura Lecha Kaczyńskiego została podpisana jako „Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej”. Pojawiły się jednak wątpliwości, czy drugiego z tych słów nie należałoby odmienić.

Nowe korty tenisowe utonęły w deszczu

Nowe korty tenisowe utonęły w deszczu 3 11

Woda na kortach tenisowych w Świdniku. Urząd Miasta przyznaje, że po poniedziałkowych ulewnych deszczach był problem z odprowadzaniem wody

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada 7 13

Radni opozycji ocenili wyniki kontroli w Centrum Kultury jako skandal i zażądali wyjaśnień od prezydenta miasta

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja?

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja? 7 15

Kamila Lendzion została rekomendowana na stanowisko dyrektora Teatru Muzycznego w Lublinie. Teraz tę kandydaturę musi zaakceptować Zarząd Województwa Lubelskiego, któremu podlega instytucja.

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin?

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin? 29 15

Motor Lublin potwierdził piąty transfer podczas letniego okienka. Kontrakt podpisał były, młodzieżowy reprezentant Ukrainy, a ostatnio zawodnik Wisły Puławy – Irakli Meskhia. Wkrótce kolejnym wzmocnieniem powinien być za to... Grzegorz Bonin

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.