Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

20 lutego 2021 r.
13:48

Kapłani modlili się w intencji ofiar pedofilii. "Niech ta modlitwa przemienia nasze serca"

Autor: Zdjęcie autora aa
96 59 A A

Kapłani modlili się w piątek w intencji dzieci wykorzystanych seksualnie przez duchownych a także ludzi związanych w Kościołem katolickim. W Drodze Krzyżowej w lubelskiej archikatedrze uczestniczyło ok. 30 duchownych.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Nabożeństwo w archikatedrze w Lublinie rozpoczeło się o godz. 20.

– Kochani bracia, jak zapewne wiecie to rozważanie męki Chrystusa Pana chcemy ofiarować solidarnej jedności z ofiarami krzywd, które zostały wyrządzone różny osobom przez ludzi Kościoła czy w Kościele, czy po prostu ludzi głęboko zranionych wykorzystaniem seksualnym – powiedział na wstępie biskup Adam Bab. – Niech ta modlitwa przemienia nasze serca, abyśmy wzorem naszego Pana byli zawsze bardzo blisko człowieka cierpiącego.

Wśród rozważań Drogi Krzyżowej były słowa napisane przez ofiary przestępstw seksualnych. – Przez osoby zranione – podkreślił  bp  Adam Bab. I dodał: Do wzięcia na siebie odpowiedzialności za ból naszych braci zranionych na ciele i duszy wezwał nas papież Franciszek. Dzisiaj stajemy ramię w ramię z osobami, które doświadczyły dramatu wykorzystania – powiedział bp Bab.

Razem z biskupem pomocniczym archidiecezji lubelskiej Adamem Babem, w świątyni modliło się około 30 duchownych.

– Zaproszenie do modlitewnej "Wspólnoty ze zranionymi" jest kierowane do wszystkich księży w ramach dnia modlitwy i pokuty. Archikatedra ze względu na obostrzenia sanitarne mogła pomieścić mniejszą liczbę uczestników niż np. rok temu. Nie zmienia to faktu, że niektórzy modlili się oglądając transmisję online, a jeszcze inni dodawali intencję za skrzywdzonych w modlitwie wiernych w swoich parafiach – mówi ks. Adam Jaszcz, wicekanclerz Kurii Metropolitalnej w Lublinie, rzecznik prasowy archidiecezji lubelskiej. – Nie można nikomu nakazać modlitwy. Wśród księży w archikatedrze byli wszyscy lubelscy biskupi, kurialiści, dziekani i proboszczowie większych parafii oraz księża emeryci.

Modlitwy i pokuta za grzech wykorzystywania seksualnego dzieci obyły się także w innych kościołach w Polsce.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 59

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
RespiratorPISu / 4 dni temu o 13:55
+21
zamiast modlitw przydałyby się szybkie i surowe kary dla braci pedofilów, a tu tylko gadanina, która ma za zadanie przykryć obleśne praktyki dzisiejszego kleru ***** *** oraz kościółkowców, milicjantów i konfederację ;-)
Avatar
_XD_ / 4 dni temu o 14:39
+16
Pieprzeni hipokryci. Dalej będą szły w zaparte i udawać że  ich to nie dotyczy. Niech przestaną przenosić pedofili z parafii do parafii oddadzą ich w ręce sprawiedliwości, razem z tymi, którzy pomagają ich ukrywać. Niech zapłacą za krzywdy których są winni i dopiero wtedy będą mogli odprawiać swoje dżu dżu. XD
Avatar
Janusz_Paliwas / 4 dni temu o 13:56
+16
hehehe żałośni są. Tu nie klepanie zdrowasiek i zbiórka na tacę, a czas uczciwie i bezwzględnie rozliczyć pedofilów jest potrzeba !! Szczyt hipokryzji !!
Avatar
Max... / 4 dni temu o 14:24
+14
..... równie zasadne, prawdziwe i szczere, jak współczucie pasera dla ofiary złodzieja, z którym robi interesy! Kanalia pozostanie kanalią na zawsze!
Avatar
mirass / 4 dni temu o 17:16
+11
Komentarze poniżej zostały napisane pod natchnieniem belzebuba czy lucyfera? Nie ważne, jeden czort, jak się artykuł o kościele czy duchownych pojawia to demony wyją w niebogłosy jak widać, opętani przybywają
  Nie wiem kto jest bardziej obrzydliwy moralnie - księża pedofile, czy ich obrońcy
Avatar
Janusz_Paliwas / 4 dni temu o 15:59
+8
Komentarze poniżej zostały napisane pod natchnieniem belzebuba czy lucyfera? Nie ważne, jeden czort, jak się artykuł o kościele czy duchownych pojawia to demony wyją w niebogłosy jak widać, opętani przybywają
 Pozatym wszyscy w domu zdrowi ?? Nie widzisz środka... są inne kolory niż czarne i białe. Są jeszcze szare i inne kolory... ps. tamte komentarze są powyżej nieuku.
Avatar
_XD_ / 4 dni temu o 14:39
+8
Komentarze poniżej zostały napisane pod natchnieniem belzebuba czy lucyfera? Nie ważne, jeden czort, jak się artykuł o kościele czy duchownych pojawia to demony wyją w niebogłosy jak widać, opętani przybywają
 Kolejny wysryw gębosraja.
Avatar
mirass / 3 dni temu o 11:46
+5
Doświadczenia innych krajów pokazały, że tylko wysokie odszkodowania dla ofiar kościelnej pedofilii skłoniły Kościół do zajęcia się sprawą. W USA kwota odszkodowań grubo przekroczyła 3 MILIARDY dolarów, co spowodowało że bankrutowały całe diecezje, ale ta plaga zostałą wreszcie powstrzymana
Avatar
Jasin / 2 dni temu o 00:37
+4
ASOC (od angielskiego: altered states of consciousness) - Odmienny Stan Świadomości. NKIT - Nie Karmić InternetowegoTrolla!  Nie wdawać się w przygłupiaste łubudubu trutututu, plastuplastuitede, muchysrajobedzie wiosna, patatajpatataj, wodolejstwo nawiedzonego bajkopisarza!!!! A gdzie ostatnio, w którym komentarzu, namiętny wodolej napisał choć słowo na temat, zamiast wrednych, złośliwych ataków na osoby? Non stop wodolejski serial kołtuństwa, agresji, impertynencji, arogancji, chamstwa, pomówień, wyzwisk, ciemnoty, prymitywizmu
mały buraczku, prostaczku, ktoś komu słoma z butów wystaje, kapusiu, to ty jesteś tępy w temacie
oszczerstw, obelg, kłamstw, bzdur, banialuk nie z tej ziemi i kompletny brak kultury...
oszczerstw, obelg, kłamstw, bzdur, banialuk nie z tej ziemi i kompletny brak kultury... rozwiń
Avatar
Jasin / 3 dni temu o 08:13
+4
Teraz zapchaj sobie gębę tym
TVP Info wierzy się tak samo jak psu, że nie ugryzie. Ale mniejsza o to. I co, uważasz, że to w jakiś sposób usprawiedliwia księży-gwałcicieli? Bo inni też gwałcą?Bo wszyscy noszą narzędzia gwałtu przy sobie? Porównujesz pijanego patola, bez szkoły - z księdzem, osobą wykształconą, w szczególny sposób eksponowaną, na świeczniku? To nie jest pierwszy lepszy pijany menel!  Zajmuje w społeczeństwie miejsce szczególne. Ma paść powierzone mu owieczki, uczyć je, a nie krzywdzić! Broniąc ich - okrywasz się taką  samą hańbą, zasługujesz na potępienie jak oni. Mowiąc Twoim językiem: jak widzisz, że gdzieś jest nasr... - to też ściągasz gacie i walisz kupala????
TVP Info wierzy się tak samo jak psu, że nie ugryzie. Ale mniejsza o to. I co, uważasz, że to w jakiś sposób usprawiedliwia księży-gwałcicieli? Bo inni też gwałcą?Bo wszyscy noszą narzędzia gwałtu przy sobie? Porównujesz pijanego patola, bez szkoły - z księdzem, osobą wykształconą, w szczególny sposób eksponowaną, na świeczniku? To nie jest pierwszy lepszy pijany menel!  Zajmuje w społeczeństwie miejsce szczególne. Ma paść powierzone mu owieczki, uczyć je, a nie krzywdzić! Broniąc ich - okrywasz się taką  samą hańbą,... rozwiń
Avatar
___K___ / dzisiaj o 13:03
0
""Nikt ci czegoś takiego nie narzuca i narzucał nie będzie." - to po co są te hucpy ze strajkami kobiet?" - a to ty kobietą jesteś??? Bo z tego, co widziałem, to kobiety manifestowały w sprawie swoich praw... "po co te feminizacje?" - zapytam dobitnie - boisz się, że ci jaja utną? Jaka feminizacja? "po co marsze równości LGBTQ+?" - a po co procesje w Boże Ciało? Manifestujesz wtedy swoją wiarę, przynależność do określonej grupy, nie odbieraj prawa do manifestacji innym ludziom. "po co próby ateizowania społeczeństwa? po co walka z wiarą i kościołem?" - po co KK walczy z ludźmi i stara się wprowadzić do prawodawstwa masę przepisów wynikających z religii katolickiej, a obejmujących także niewierzących? I pokaż mi, jakież to są niby podejmowane próby ateizowania społeczeństwa? KK sam odgrywa największą rolę w procesie odchodzenia ludzi z tej wspólnoty. "po co promowanie aborcji, eutanazji, antykoncepcji?" - promowanie? Albo (znowu) nie rozumiesz słowa, którym się posługujesz, albo kłamiesz. "wszystko to robią lewicowo-liberalne, "nowoczesne" "postępowe" środowiska i nie skądże to wcale nie jest narzucanie, nie absolutnie" - Nic nie jest narzucane. "ja głupi nie jestem" - hmmm... "dać tym środowiskom choćby niewielkie pole manewru to o radykalniejsze działania nie było trudno, dać palec to by wzięli całą rękę, a cały kraj światopoglądowo przewrócili do góry nogami" - dokładnie tak działa KK. ""Prawo do samostanowienia" - co się dokładnie kryje pod tym pojęciem prawo do samostanowienia? jak wy to rozumiecie? tylko poprzez pryzmat ideologiczny, krzywo pojmowany" - nie możesz tego wiedzieć, nie jesteś jednym z nas. :-) To tylko twoja baaardzo subiektywna ocena. ""nie znaczy, że ktoś cię zmusi do aborcji," - no mnie nie, jestem płci męskiej, natomiast to, jak się wmawia i straszy kobiety i dziewczyny przed ciążami w czym lubuje się lewica to jest kawał szubrawstwa, wyrachowania i podłości, sprowadzanie płci żeńskiej do roli seks-maszyny - tylko to się liczy, nie rodzić tylko grzmocić się a to z jednym a to z drugim i to jest ponoć "nowoczesne" "wyzwolone" "postępowe"" - jesteś zwyczajnym mizoginem. "Już niedługo płeć żeńska pozna całą prawdę jak przedmiotowo lewica traktuje je i niszczy im zdrowe relacje z mężczyznami, oby kobitki zmądrzały, sporządniały i odwróciły się od tego spaskudzenia w jakie sprowadza je lewa strona" - kłamiesz. To prawica i KK traktuje koiety przedmiotowo. Lewica traktuje je podmiotowo. Najwyraźniej znowu nie rozumiesz znaczenia słów, których używasz. ""czy przejścia na homoseksualizm." - to na homoseksualizm można jakoś przejść? a no w sumie można - pod wpływem eksperymentowania czy działań promocyjnych taki styl życia" - znowu tylko przypuszczasz. Spróbuj przejść na homoseksualizm - jeśli nie jesteś komo, to ci się to nie uda. A więc przestań pieprzyć głupoty. "lewica tego chce, bo nie ma z tego dzieci, oni nie chcą by ludzie tworzyli normalne związki, zakładali rodziny tylko zachęca do konkubinatów najlepiej jednopłciowych - tylko seks i nic innego, rżnięcie się do granic możliwości, robić z ludzi seksoholików i mentalnie, obyczajowo spaskudzić od najmłodszych lat przez okres dojrzewania, wczesną dorosłość, by seks stał się celem szczęścia a nie budowanie zdrowej relacji kobieta-mężczyzna, nie myślenie o rodzinie, dzieciach, ale kariera, samorealizacja, wypychać kobiety do roboty, obrzydzać im gniazdo domowe, dom i rodzina jako miejsce obowiązków i harówy - tak przedstawiają młodym kobietom lewicowcy związek" - powiedz, kto ci szrobił taką krzywdę i nakładł takich bzdur do głowy??? ""zaprezentowałeś tylko swoje obawy przed czymś, czego i tak nie pojmujesz" - są to uzasadnione obawy przed realnym zagrożeniem, tego nie trzeba pojmować, to się po prostu czuje i wie" - i to się właśne nazywa mania prześladowcza. ""Chłopcze - ty praktycznie nigdy nie podajesz żadncyh obiektywnych źródeł," - a ty podajesz kiedykolwiek jakiekolwiek źródła obiektywne? nie" - tak.
""Nikt ci czegoś takiego nie narzuca i narzucał nie będzie." - to po co są te hucpy ze strajkami kobiet?" - a to ty kobietą jesteś??? Bo z tego, co widziałem, to kobiety manifestowały w sprawie swoich praw... "po co te feminizacje?" - zapytam dobitnie - boisz się, że ci jaja utną? Jaka feminizacja? "po co marsze równości LGBTQ+?" - a po co procesje w Boże Ciało? Manifestujesz wtedy swoją wiarę, przynależność do określonej grupy, nie odbieraj prawa do manifestacji innym ludziom. "po co próby ateizo... rozwiń
Avatar
___K___ / dzisiaj o 12:38
0
nie baw się w użytkownika ___K___, bo już mi wystarczy, że on tak mówi, że nic nie pasuje do kontekstu zdania ani do całości tematu, mam prawo dyskutować?, mam prawo pisać? - mam, tak jak ty i tobie podobni.
  Ale kiedy pieprzysz bez sensu, to nie dziw się, że są ludzie, którzy ci zwracają uwagę. Tutaj nawet zrobiono to dość delikatnie, więc powinieneś podziękować i zacząć się stosować.
Avatar
_XD_ / dzisiaj o 09:48
-1
@ ___K___:  "i kto to pisze..." - czyli nie wymienisz?, to nie mamy o czym rozmawiać dalej. "tak - wyzwoleniem spod jarzma kleru." - nie to, co wymieniłem to się nazywa szubrawstwo, łajdactwo, upodlenie, mentalne zgliszcza, anarchizacja, spaskudzenie obyczajowe, chlew, sodoma, gomora, zezwierzęcenie ludzkości, splugawienie, świństwo, straszne świństwo. "chłopcze, pieprzysz jak potłuczony." - ależ skąd! tylko tobie nie pasuje to, że mówię dobitną i niewygodną dla twojej świadomości prawdę. "Nikt ci czegoś takiego nie narzuca i narzucał nie będzie." - to po co są te hucpy ze strajkami kobiet?, po co te feminizacje?, po co marsze równości LGBTQ+? po co próby ateizowania społeczeństwa? po co walka z wiarą i kościołem? po co promowanie aborcji, eutanazji, antykoncepcji? - wszystko to robią lewicowo-liberalne, "nowoczesne" "postępowe" środowiska i nie skądże to wcale nie jest narzucanie, nie absolutnie, ja głupi nie jestem, dać tym środowiskom choćby niewielkie pole manewru to o radykalniejsze działania nie było trudno, dać palec to by wzięli całą rękę, a cały kraj światopoglądowo przewrócili do góry nogami. "Prawo do samostanowienia" - co się dokładnie kryje pod tym pojęciem prawo do samostanowienia? jak wy to rozumiecie? tylko poprzez pryzmat ideologiczny, krzywo pojmowany. "nie znaczy, że ktoś cię zmusi do aborcji," - no mnie nie, jestem płci męskiej, natomiast to, jak się wmawia i straszy kobiety i dziewczyny przed ciążami w czym lubuje się lewica to jest kawał szubrawstwa, wyrachowania i podłości, sprowadzanie płci żeńskiej do roli seks-maszyny - tylko to się liczy, nie rodzić tylko grzmocić się a to z jednym a to z drugim i to jest ponoć "nowoczesne" "wyzwolone" "postępowe". Już niedługo płeć żeńska pozna całą prawdę jak przedmiotowo lewica traktuje je i niszczy im zdrowe relacje z mężczyznami, oby kobitki zmądrzały, sporządniały i odwróciły się od tego spaskudzenia w jakie sprowadza je lewa strona. "czy przejścia na homoseksualizm." - to na homoseksualizm można jakoś przejść? a no w sumie można - pod wpływem eksperymentowania czy działań promocyjnych taki styl życia, lewica tego chce, bo nie ma z tego dzieci, oni nie chcą by ludzie tworzyli normalne związki, zakładali rodziny tylko zachęca do konkubinatów najlepiej jednopłciowych - tylko seks i nic innego, rżnięcie się do granic możliwości, robić z ludzi seksoholików i mentalnie, obyczajowo spaskudzić od najmłodszych lat przez okres dojrzewania, wczesną dorosłość, by seks stał się celem szczęścia a nie budowanie zdrowej relacji kobieta-mężczyzna, nie myślenie o rodzinie, dzieciach, ale kariera, samorealizacja, wypychać kobiety do roboty, obrzydzać im gniazdo domowe, dom i rodzina jako miejsce obowiązków i harówy - tak przedstawiają młodym kobietom lewicowcy związek. "Cierpisz na manię prześladowczą." - Nie, wiem do czego lewica byłaby zdolna, wskazuję realne zagrożenia, a to nie ma nic wspólnego z manią prześladowczą. "niczego nie dowiodłeś," - ty tak uważasz, a sobie uważaj co chcesz "zaprezentowałeś tylko swoje obawy przed czymś, czego i tak nie pojmujesz. ." - są to uzasadnione obawy przed realnym zagrożeniem, tego nie trzeba pojmować, to się po prostu czuje i wie. "Chłopcze - ty praktycznie nigdy nie podajesz żadncyh obiektywnych źródeł," - a ty podajesz kiedykolwiek jakiekolwiek źródła obiektywne? nie, natomiast pełen krytyczności to zawsze jesteś pierwszy, bo to jest twój konik, w tym się lubujesz. "więc nie oczekuj od kogoś, że będzie za każdym razem robił to, czego ty nie robisz nigdy." - ty tego nie robisz nigdy ale ja ci jakoś tego nie wytykam? może powinienem? zresztą nie ważne, nie oczekuję bynajmniej od kogoś by za każdym razem przedstawiał jakieś fakty, tamten użytkownik( mirass bodajże) coś napisał ale skąd to wziął tego nie wyjaśnił, o to mi tylko chodziło.
 Kolejny wysryw gębosraja.
 Kolejny wysryw gębosraja. rozwiń
Avatar
_XD_ / dzisiaj o 09:46
-1
"Sztamę to można trzymać z kimś… a nie z poglądami." - tutaj zwracam honor, zagalopowałem się, z poglądami można się utożsamiać. "Poglądy albo się podziela albo nie." - też prawda. "Co to jest wyborna strona? …." - tam zapomniałem o cudzysłowie, miało być "wybornej", miało być tak z przekąsem, ironią, "KRÓTKO PODSUMOWUJĄC: nie masz pojęcia co znaczą słowa/zwroty," - mam pojęcie, tylko czasem się zagalopuję i owszem zdarza mi się, że językowe kwiatki potrafię popełnić. "ale używasz ich żeby wydawać się mądrzejszym niż jesteś." - a wy mnie w ogóle za mądrego kiedykolwiek braliście? ciekawe. Nie jest poza tym tak jak myślisz, moim celem nie jest żadne wywyższanie się i udawanie jakbym wszystkie rozumy zjadł, przykro mi, jeśli uważasz o mnie inaczej. "Sztucznie pompujesz swoje wypowiedzi w treści," - nie, to nie jest sztuczne pompowanie, chcę tylko ładniej ubierać w słowa moje wypowiedzi, nic w tym złego. "które w ogóle nie pasują ani do kontekstu zdania ani do całości tematu." - nie baw się w użytkownika ___K___, bo już mi wystarczy, że on tak mówi, że nic nie pasuje do kontekstu zdania ani do całości tematu, mam prawo dyskutować?, mam prawo pisać? - mam, tak jak ty i tobie podobni.
 Kolejny wysryw gębosraja.
 Kolejny wysryw gębosraja. rozwiń
Avatar
_XD_ / dzisiaj o 09:46
-1
@ Komentator:  "Uzasadnieniem są twoje posty..." - dobrze, że twoje nie są, bo one niczego nie uzasadniają. "nic w internecie nie znika." - geniusz! eureka!, jakby nikt o tym nie wiedział. "Ale jak nie rozumiesz o czym mowa, to proszę." - no dajesz, posłucham. "Wystarczyło przejrzeć kilka twoich postów i już są dowody na twój całkowity brak wiedzy na temat tego co piszesz i jak używasz słów:" - pozwól, że się odniosę, zanim gotów jesteś zarzucić mi całkowity brak wiedzy na temat tego co piszę i jakich słów używam. "1. „takie zielone uszczęśliwienie ludziom życia” – ludzi to można „uszczęśliwiać na siłę”… co to jest „zielone uszczęśliwianie życia”?" - już tłumaczę, zapomniałem użyć cudzysłowie w słówku "zielone" - chodziło mi tam o to, że takie pod pretekstem ekologii wymuszanie jakiś zmian wobec ludzi, czyli uszczęśliwienie na siłę. "2. „wymuszanie na ludziach piesze wędrówki” – chyba pieszych wędrówek?" - tu akurat słuszna uwaga, być może przez pośpiech, który czasem mi nie służy taka lekka gafa zaszła, ale to wcale nie kompromituje człowieka, nie łapmy tak się za słówka. "czyli co… zamykanie centrów miast dla ruchu samochodowego to cofanie się w czasie," - tak jest, zgadzam się, ludzie mają mieć prawo takim środkiem transportu się dostać jakiego uważają za wygodny, nie wolno zmuszać ludzi do poruszania się transportem zbiorowym, rowerami czy wymusić chodzenie pieszo, różnorodność środków lokomocji to nic złego. "ale stawianie budek telefonicznych zamiast telefonów komórkowych to rozwój?" - nie powiedziałem nic o eliminowaniu telefonów komórkowych - te sieci 2G i 3G mogą zostać, podstawowy kontakt rozmowa/sms-y - tego nie wyeliminujemy, natomiast chodziło mi o to by ludzie mieli wygodę - uwolnili się od siecioholizmu i fonoholizmu - dwóch destrukcyjnych rzeczy w jakie wprawiły ich smartfony, toteż budki telefoniczne byłyby krokiem iście awangardowym, ludzie doceniliby to, że mogą być całkowicie wolnymi od tych głupawych nałogów, skoro zwalcza się nikotynizm, alkoholizm, narkomanię to dlaczego nie można zwalczać fonoholizmu i siecioholizmu? nie może być tak, że są nałogi równe i równiejsze, budki telefoniczne to przydatna rzecz i ludzie mieli z nimi miłe skojarzenia, doceniliby ich powrót. "co to za potworek?" - tam nie było żadnego potworka, układ komunikacyjny dróg jest bardzo sprzyjający w mieście - to fakt, nie ma tu nic dziwnego. "w kontekście rozmowy o pedofilli w kościele. NIE MASZ POJĘCIA, co znaczy określenie „przyprawiać rogi”" - mam pojęcie, pisanie drukowanymi literami nic ci nie da, przyprawialiście rogi duchownym Kościoła jakoby większość była zaraz pedofilami o niecnych i złych intencjach wobec dzieci, może nie tyle przyprawienie rogów co oczernianie, przedstawienie w złym świetle, insynuacje fałszywe. "Ale może to akurat dla ciebie dobre jest." - Nawet nie doprecyzowałeś co miałeś na myśli, ale mniejsza o to. "No patrz pan… a ja myślałem że steruje się zawsze nadajnikami a „odbiornik” jest tym sterowanym…" - bez dziecinnej ironii, odbiorca(nie odbiornik) jest sterowany poprzez socjotechniki, manipulacje i propagandy medialne, nadajnikami się nie steruje, nadajniki to można instalować/montować, zresztą ta rozmowa jest bezsensowna bo widać, że nie traktujesz mnie poważnie. "a są prawdziwe pomówienia?" - jeżeli uda się dowieść ich prawdziwości to mogą być prawdziwe. "CZYM???" - ukradkiem oka, co w tym dziwnego? można tak powiedzieć, nie ma w tym nic złego.
 Kolejny wysryw gębosraja.
 Kolejny wysryw gębosraja. rozwiń
Avatar
Komentator / dzisiaj o 07:37
0
"NIE MASZ POJĘCIA, co znaczy określenie „przyprawiać rogi”" - mam pojęcie, pisanie drukowanymi literami nic ci nie da, przyprawialiście rogi duchownym Kościoła jakoby większość była zaraz pedofilami o niecnych i złych intencjach wobec dzieci, może nie tyle przyprawienie rogów co oczernianie, przedstawienie w złym świetle, insynuacje fałszywe." ..." ukradkiem oka, co w tym dziwnego? można tak powiedzieć, nie ma w tym nic złego."
Pisząc powyższe słowa jasno pokazałeś, że nie masz pojęcia.
Avatar
-felipe_96. / dzisiaj o 01:51
0
@ ___K___: "i kto to pisze..." - czyli nie wymienisz?, to nie mamy o czym rozmawiać dalej. "tak - wyzwoleniem spod jarzma kleru." - nie to, co wymieniłem to się nazywa szubrawstwo, łajdactwo, upodlenie, mentalne zgliszcza, anarchizacja, spaskudzenie obyczajowe, chlew, sodoma, gomora, zezwierzęcenie ludzkości, splugawienie, świństwo, straszne świństwo. "chłopcze, pieprzysz jak potłuczony." - ależ skąd! tylko tobie nie pasuje to, że mówię dobitną i niewygodną dla twojej świadomości prawdę. "Nikt ci czegoś takiego nie narzuca i narzucał nie będzie." - to po co są te hucpy ze strajkami kobiet?, po co te feminizacje?, po co marsze równości LGBTQ+? po co próby ateizowania społeczeństwa? po co walka z wiarą i kościołem? po co promowanie aborcji, eutanazji, antykoncepcji? - wszystko to robią lewicowo-liberalne, "nowoczesne" "postępowe" środowiska i nie skądże to wcale nie jest narzucanie, nie absolutnie, ja głupi nie jestem, dać tym środowiskom choćby niewielkie pole manewru to o radykalniejsze działania nie było trudno, dać palec to by wzięli całą rękę, a cały kraj światopoglądowo przewrócili do góry nogami. "Prawo do samostanowienia" - co się dokładnie kryje pod tym pojęciem prawo do samostanowienia? jak wy to rozumiecie? tylko poprzez pryzmat ideologiczny, krzywo pojmowany. "nie znaczy, że ktoś cię zmusi do aborcji," - no mnie nie, jestem płci męskiej, natomiast to, jak się wmawia i straszy kobiety i dziewczyny przed ciążami w czym lubuje się lewica to jest kawał szubrawstwa, wyrachowania i podłości, sprowadzanie płci żeńskiej do roli seks-maszyny - tylko to się liczy, nie rodzić tylko grzmocić się a to z jednym a to z drugim i to jest ponoć "nowoczesne" "wyzwolone" "postępowe". Już niedługo płeć żeńska pozna całą prawdę jak przedmiotowo lewica traktuje je i niszczy im zdrowe relacje z mężczyznami, oby kobitki zmądrzały, sporządniały i odwróciły się od tego spaskudzenia w jakie sprowadza je lewa strona. "czy przejścia na homoseksualizm." - to na homoseksualizm można jakoś przejść? a no w sumie można - pod wpływem eksperymentowania czy działań promocyjnych taki styl życia, lewica tego chce, bo nie ma z tego dzieci, oni nie chcą by ludzie tworzyli normalne związki, zakładali rodziny tylko zachęca do konkubinatów najlepiej jednopłciowych - tylko seks i nic innego, rżnięcie się do granic możliwości, robić z ludzi seksoholików i mentalnie, obyczajowo spaskudzić od najmłodszych lat przez okres dojrzewania, wczesną dorosłość, by seks stał się celem szczęścia a nie budowanie zdrowej relacji kobieta-mężczyzna, nie myślenie o rodzinie, dzieciach, ale kariera, samorealizacja, wypychać kobiety do roboty, obrzydzać im gniazdo domowe, dom i rodzina jako miejsce obowiązków i harówy - tak przedstawiają młodym kobietom lewicowcy związek. "Cierpisz na manię prześladowczą." - Nie, wiem do czego lewica byłaby zdolna, wskazuję realne zagrożenia, a to nie ma nic wspólnego z manią prześladowczą. "niczego nie dowiodłeś," - ty tak uważasz, a sobie uważaj co chcesz "zaprezentowałeś tylko swoje obawy przed czymś, czego i tak nie pojmujesz. ." - są to uzasadnione obawy przed realnym zagrożeniem, tego nie trzeba pojmować, to się po prostu czuje i wie. "Chłopcze - ty praktycznie nigdy nie podajesz żadncyh obiektywnych źródeł," - a ty podajesz kiedykolwiek jakiekolwiek źródła obiektywne? nie, natomiast pełen krytyczności to zawsze jesteś pierwszy, bo to jest twój konik, w tym się lubujesz. "więc nie oczekuj od kogoś, że będzie za każdym razem robił to, czego ty nie robisz nigdy." - ty tego nie robisz nigdy ale ja ci jakoś tego nie wytykam? może powinienem? zresztą nie ważne, nie oczekuję bynajmniej od kogoś by za każdym razem przedstawiał jakieś fakty, tamten użytkownik( mirass bodajże) coś napisał ale skąd to wziął tego nie wyjaśnił, o to mi tylko chodziło.
@ ___K___: "i kto to pisze..." - czyli nie wymienisz?, to nie mamy o czym rozmawiać dalej. "tak - wyzwoleniem spod jarzma kleru." - nie to, co wymieniłem to się nazywa szubrawstwo, łajdactwo, upodlenie, mentalne zgliszcza, anarchizacja, spaskudzenie obyczajowe, chlew, sodoma, gomora, zezwierzęcenie ludzkości, splugawienie, świństwo, straszne świństwo. "chłopcze, pieprzysz jak potłuczony." - ależ skąd! tylko tobie nie pasuje to, że mówię dobitną i niewygodną dla twojej świadomości prawdę. "Nikt ci czegoś ta... rozwiń
Avatar
-felipe_96. / dzisiaj o 01:20
-1
"Sztamę to można trzymać z kimś… a nie z poglądami." - tutaj zwracam honor, zagalopowałem się, z poglądami można się utożsamiać. "Poglądy albo się podziela albo nie." - też prawda. "Co to jest wyborna strona? …." - tam zapomniałem o cudzysłowie, miało być "wybornej", miało być tak z przekąsem, ironią, "KRÓTKO PODSUMOWUJĄC: nie masz pojęcia co znaczą słowa/zwroty," - mam pojęcie, tylko czasem się zagalopuję i owszem zdarza mi się, że językowe kwiatki potrafię popełnić. "ale używasz ich żeby wydawać się mądrzejszym niż jesteś." - a wy mnie w ogóle za mądrego kiedykolwiek braliście? ciekawe. Nie jest poza tym tak jak myślisz, moim celem nie jest żadne wywyższanie się i udawanie jakbym wszystkie rozumy zjadł, przykro mi, jeśli uważasz o mnie inaczej. "Sztucznie pompujesz swoje wypowiedzi w treści," - nie, to nie jest sztuczne pompowanie, chcę tylko ładniej ubierać w słowa moje wypowiedzi, nic w tym złego. "które w ogóle nie pasują ani do kontekstu zdania ani do całości tematu." - nie baw się w użytkownika ___K___, bo już mi wystarczy, że on tak mówi, że nic nie pasuje do kontekstu zdania ani do całości tematu, mam prawo dyskutować?, mam prawo pisać? - mam, tak jak ty i tobie podobni.
"Sztamę to można trzymać z kimś… a nie z poglądami." - tutaj zwracam honor, zagalopowałem się, z poglądami można się utożsamiać. "Poglądy albo się podziela albo nie." - też prawda. "Co to jest wyborna strona? …." - tam zapomniałem o cudzysłowie, miało być "wybornej", miało być tak z przekąsem, ironią, "KRÓTKO PODSUMOWUJĄC: nie masz pojęcia co znaczą słowa/zwroty," - mam pojęcie, tylko czasem się zagalopuję i owszem zdarza mi się, że językowe kwiatki potrafię popełnić. "ale używasz ich że... rozwiń
Avatar
-felipe_96. / dzisiaj o 01:19
-1
@ Komentator: "Uzasadnieniem są twoje posty..." - dobrze, że twoje nie są, bo one niczego nie uzasadniają. "nic w internecie nie znika." - geniusz! eureka!, jakby nikt o tym nie wiedział. "Ale jak nie rozumiesz o czym mowa, to proszę." - no dajesz, posłucham. "Wystarczyło przejrzeć kilka twoich postów i już są dowody na twój całkowity brak wiedzy na temat tego co piszesz i jak używasz słów:" - pozwól, że się odniosę, zanim gotów jesteś zarzucić mi całkowity brak wiedzy na temat tego co piszę i jakich słów używam. "1. „takie zielone uszczęśliwienie ludziom życia” – ludzi to można „uszczęśliwiać na siłę”… co to jest „zielone uszczęśliwianie życia”?" - już tłumaczę, zapomniałem użyć cudzysłowie w słówku "zielone" - chodziło mi tam o to, że takie pod pretekstem ekologii wymuszanie jakiś zmian wobec ludzi, czyli uszczęśliwienie na siłę. "2. „wymuszanie na ludziach piesze wędrówki” – chyba pieszych wędrówek?" - tu akurat słuszna uwaga, być może przez pośpiech, który czasem mi nie służy taka lekka gafa zaszła, ale to wcale nie kompromituje człowieka, nie łapmy tak się za słówka. "czyli co… zamykanie centrów miast dla ruchu samochodowego to cofanie się w czasie," - tak jest, zgadzam się, ludzie mają mieć prawo takim środkiem transportu się dostać jakiego uważają za wygodny, nie wolno zmuszać ludzi do poruszania się transportem zbiorowym, rowerami czy wymusić chodzenie pieszo, różnorodność środków lokomocji to nic złego. "ale stawianie budek telefonicznych zamiast telefonów komórkowych to rozwój?" - nie powiedziałem nic o eliminowaniu telefonów komórkowych - te sieci 2G i 3G mogą zostać, podstawowy kontakt rozmowa/sms-y - tego nie wyeliminujemy, natomiast chodziło mi o to by ludzie mieli wygodę - uwolnili się od siecioholizmu i fonoholizmu - dwóch destrukcyjnych rzeczy w jakie wprawiły ich smartfony, toteż budki telefoniczne byłyby krokiem iście awangardowym, ludzie doceniliby to, że mogą być całkowicie wolnymi od tych głupawych nałogów, skoro zwalcza się nikotynizm, alkoholizm, narkomanię to dlaczego nie można zwalczać fonoholizmu i siecioholizmu? nie może być tak, że są nałogi równe i równiejsze, budki telefoniczne to przydatna rzecz i ludzie mieli z nimi miłe skojarzenia, doceniliby ich powrót. "co to za potworek?" - tam nie było żadnego potworka, układ komunikacyjny dróg jest bardzo sprzyjający w mieście - to fakt, nie ma tu nic dziwnego. "w kontekście rozmowy o pedofilli w kościele. NIE MASZ POJĘCIA, co znaczy określenie „przyprawiać rogi”" - mam pojęcie, pisanie drukowanymi literami nic ci nie da, przyprawialiście rogi duchownym Kościoła jakoby większość była zaraz pedofilami o niecnych i złych intencjach wobec dzieci, może nie tyle przyprawienie rogów co oczernianie, przedstawienie w złym świetle, insynuacje fałszywe. "Ale może to akurat dla ciebie dobre jest." - Nawet nie doprecyzowałeś co miałeś na myśli, ale mniejsza o to. "No patrz pan… a ja myślałem że steruje się zawsze nadajnikami a „odbiornik” jest tym sterowanym…" - bez dziecinnej ironii, odbiorca(nie odbiornik) jest sterowany poprzez socjotechniki, manipulacje i propagandy medialne, nadajnikami się nie steruje, nadajniki to można instalować/montować, zresztą ta rozmowa jest bezsensowna bo widać, że nie traktujesz mnie poważnie. "a są prawdziwe pomówienia?" - jeżeli uda się dowieść ich prawdziwości to mogą być prawdziwe. "CZYM???" - ukradkiem oka, co w tym dziwnego? można tak powiedzieć, nie ma w tym nic złego.
@ Komentator: "Uzasadnieniem są twoje posty..." - dobrze, że twoje nie są, bo one niczego nie uzasadniają. "nic w internecie nie znika." - geniusz! eureka!, jakby nikt o tym nie wiedział. "Ale jak nie rozumiesz o czym mowa, to proszę." - no dajesz, posłucham. "Wystarczyło przejrzeć kilka twoich postów i już są dowody na twój całkowity brak wiedzy na temat tego co piszesz i jak używasz słów:" - pozwól, że się odniosę, zanim gotów jesteś zarzucić mi całkowity brak wiedzy na temat tego co piszę i jakich ... rozwiń
Avatar
___K___ / wczoraj o 13:08
+1
@ Komentator: "Ty nie masz pojęcia co to są fakty" - czy tamten użytkownik przedstawił fakty? nie, zdobył skądś informację ale nie podał źródła owych rewelacji, takie były fakty. "co ci nie pasuje do obrazu twojego idealnego światka" - nie mam obrazu idealnego światka, bez przesady, jestem realistą, a nie marzycielem "ignorujesz i próbujesz dyskredytować" - nie, jest dokładnie odwrotnie, to wy ignorujecie i próbujecie dyskredytować. "zalewem mądrych i trudnych słów, których znaczenia w wielu przypadkach nie rozumiesz... nie mówiąc już o wykorzystywaniu ich w prawidłowy sposób (prosty przykład z pierwszego twojego postu tutaj: powyżej/poniżej)." - kolejny się znalazł co tworzy coś, insynuuje, dorabia sobie, ale uzasadnić swoje stanowisko to już trudno, natomiast krytyki ile wlezie to jak najbardziej.
Chłopcze - ty praktycznie nigdy nie podajesz żadncyh obiektywnych źródeł, więc nie oczekuj od kogoś, że będzie za każdym razem robił to, czego ty nie robisz nigdy.
Chłopcze - ty praktycznie nigdy nie podajesz żadncyh obiektywnych źródeł, więc nie oczekuj od kogoś, że będzie za każdym razem robił to, czego ty nie robisz nigdy. rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 59

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Ul. Lipowa. Drogowcy rozbierają to, co zbudowali
Zdjęcia
galeria

Ul. Lipowa. Drogowcy rozbierają to, co zbudowali

Zaczęła się wymiana uszkodzonych przez pożar elementów podziemnego zbiornika na deszczówkę zainstalowanego w ramach przebudowy ul. Lipowej. Prace wymagają częściowego rozebrania już zbudowanej jezdni w rejonie V Liceum Ogólnokształcącego.

Przyłbice, szaliki i chusty do kosza. Podsumowanie dnia

Przyłbice, szaliki i chusty do kosza. Podsumowanie dnia

Ministerstwo Zdrowia zaostrza przepisy dotyczące obowiązku zakrywania ust i nosa. Od soboty nie będzie już można zastępować maseczek przyłbicami, chustami czy szalikami.

Bolesna porażka Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin z Enea AZS Poznań

Bolesna porażka Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin z Enea AZS Poznań

Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS Lublin nie zaliczy środowego spotkania do udanych. Lublinianki przegrały na wyjeździe z Enea AZS Poznań 72:87. W drugiej odsłonie gospodynie zdominowały rywalizację

Na nocleg do lasu. Gdzie legalnie można rozbić namiot w Lubelskiem?

Na nocleg do lasu. Gdzie legalnie można rozbić namiot w Lubelskiem?

Leśnicy wyznaczą kolejne obszary, gdzie będzie można legalnie biwakować. – To efekt pilotażu, który odbywał się przez ostatni rok. Jego rezultaty okazały się przełomowe – informują Lasy Państwowe.

Kto dostał złotą szuflę do śniegu? W Zamościu gorąco z powodu zimy
Zobacz zdjęcia
galeria

Kto dostał złotą szuflę do śniegu? W Zamościu gorąco z powodu zimy

Władze miasta dostały złotą szuflę i setki komentarzy na portalach społecznościowych. Mieszkańcy nagrywali filmiki pokazując jak brną z wózkami przez zaspy. Miasto zapowiada, że w przyszłym sezonie inaczej zorganizuje odśnieżanie, a za ten zapłaci wykonawcy mniej.

Zobaczyła, że dom sąsiadów płonie. Uratowała im życie

Zobaczyła, że dom sąsiadów płonie. Uratowała im życie

Płomienie wydobywające się z poddasza domu zauważyła sąsiadka, która skoczyła na ratunek czteroosobowej rodzinie, zupełnie nie świadomej zagrożenia. Dlatego nikomu się nie stało, a mieszkańcy bezpiecznie opuścili płonący dom.

Kraśnik: Rada powiatu nie uchyliła uchwały antyLGBT. "Na litość Boga, nie flekujmy innych ludzi"

Kraśnik: Rada powiatu nie uchyliła uchwały antyLGBT. "Na litość Boga, nie flekujmy innych ludzi"

Część ludowców zmieniła zdanie, w przeciwieństwie do radnych z klubu Prawa i Sprawiedliwości. Rada Powiatu Kraśnickiego nie uchyliła w środę podjętego w 2019 roku stanowiska w sprawie "ideologii" LGBT.

Smutny finał historii sarny wyłowionej z Krzny

Smutny finał historii sarny wyłowionej z Krzny

We wtorek informowaliśmy o uratowanej młodej sarnie, która wpadła do Krzny. Niestety, finał tej historii jest smutny.

Pożyczył 7,5 tys. a musiał oddać ponad 30 tys. zł. Sąd Najwyższy zajmie się sprawą z Lublina

Pożyczył 7,5 tys. a musiał oddać ponad 30 tys. zł. Sąd Najwyższy zajmie się sprawą z Lublina

Prokurator Generalny skierował do Sądu Najwyższego skargę nadzwyczajną od decyzji Sądu Rejonowego Lublin - Zachód. Chodzi o pożyczkę, w której bank "usankcjonował niedozwolone, lichwiarskie odsetki".

Lublin. W tym miejscu za nocleg płaci tylko co trzecia osoba

Lublin. W tym miejscu za nocleg płaci tylko co trzecia osoba

Za pobyt w miejskiej „wytrzeźwiałce” nie płaci większość jej klientów – przyznaje Ratusz.

Jakie maseczki trzeba nosić zamiast przyłbic? Wyjaśniamy

Jakie maseczki trzeba nosić zamiast przyłbic? Wyjaśniamy

– Dopuszczone są wszystkie rodzaje maseczek, a rekomendowane maseczki chirurgiczne - przekazał w środę rzecznik resortu zdrowia Wojciech Andrusiewicz.

Wypadek w Puławach. Jedna osoba ranna

Wypadek w Puławach. Jedna osoba ranna

W środę około godz. 14 doszło do wypadku na ul. Czartoryskich w Puławach. W tył suzuki wjechał bus. Pasażerka pierwszego samochodu została przewieziona do szpitala. Do czasu uprzątnięcia miejsca zdarzenia, droga była zablokowana.

Lubelskie. Chciał skoczyć pod pociąg. Musieli skuć go kajdankami

Lubelskie. Chciał skoczyć pod pociąg. Musieli skuć go kajdankami

Tylko szybka i zdecydowana interwencja Straży Ochrony Kolei w Chełmie zapobiegła tragedii. Musieli użyć kajdanek i obezwładnić szarpiącego się desperata, którego sprowadzili bezpiecznie z nasypu, tuż przed nadjeżdżającym pociągiem. 19-latek trafił na szpitalną obserwację.

Pożar w Parczewie. Straż, OSP, policja i pogotowie energetyczne
zdjęcia
galeria

Pożar w Parczewie. Straż, OSP, policja i pogotowie energetyczne

Około dwóch godzin trwała akcja strażaków przy ul. Kościelnej w Parczewie.

Obostrzenia i Wielkanoc. Na razie nie ma żadnych obietnic

Obostrzenia i Wielkanoc. Na razie nie ma żadnych obietnic

– Na razie rząd nie rozważa konkretnego rozwiązania dotyczącego obostrzeń w czasie Wielkanocy, ale nastawienie jest takie, że jeżeli tylko będzie przestrzeń, to będziemy podejmowali decyzje luzujące – powiedział minister zdrowia Adam Niedzielski.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.