Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

29 lipca 2021 r.
9:12

Lublin: MOSiR w kiepskiej kondycji finansowej. Rezygnuje z inwestycji, m.in. sauny na podczerwień

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
27 49 A A
Arena Lublin
Arena Lublin (fot. Maciej Kaczanowski)

Nie będzie zapowiadanej sauny na podczerwień w Aqua Lublin, ani szlabanów przy Arenie Lublin. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji rezygnuje jeszcze z kilku innych inwestycji planowanych na ten rok. Powodem jest kiepska kondycja finansowa spółki.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Jeszcze przed epidemią Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji przynosił corocznie coraz większą stratę. Wprowadzane przez rząd ograniczenia dotyczące różnych branż wpłynęły także na kondycję MOSiR, bo pozbawiły spółkę dużej części wpływów ze sprzedaży biletów wstępu na obiekty, zarówno w zeszłym, jak i bieżącym roku. Część planowanych na ten rok inwestycji nie dojdzie do skutku, spółka w ten sposób tnie wydatki.

– Na pewno nie zostanie wymieniona nawierzchnia na boisku treningowym Areny Lublin – mówi Miłosz Bednarczyk, rzecznik Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Koszt szacowano na ponad 1,4 mln zł. Spółka zrezygnowała również z zamontowania szlabanów ograniczających wjazd na parkingi głównego miejskiego stadionu, na co rezerwowała 50 tys. zł.

Z planu tegorocznych zamówień skreślony został również remont (obejmujący też oświetlenie) parkingu przy Alejach Zygmuntowskich szacowany na 106 tys. zł oraz remont chodnika obok kortów przy Al. Zygmuntowskich (koszt 30 tys. zł).

MOSiR zrezygnował też z zamówienia instalacji do odzysku energii w Aqua Lublin (935 tys. zł) oraz zabudowania wyjścia przez wodę na baseny zewnętrzne (30 tys. zł). W saunarium nie pojawi się zapowiadana sauna na podczerwień (300 tys. zł), choć spółka podkreślała, że w Lublinie jest zapotrzebowanie na taki obiekt. Z kolei w Strefie H2O odłożono wymianę głównej centrali wentylacyjnej, przez co MOSiR nie wyda 370 tys. zł.

Z tego samego planu zamówień wypadło też kilka pozycji dotyczących hali Globus. Chodzi tu m.in. o wymianę świetlika dachowego (koszt szacowano na 200 tys. zł), naprawę izolacji części pomieszczeń (27 tys. zł). Z listy zamówień skreślono także bieżący remont i konserwację konstrukcji tarasu ewakuacyjnego przy południowej ścianie hali Globus, wyceniany na 85 tys. zł.

Nie wiadomo jeszcze, czy na tym zakończą się cięcia w inwestycjach spółki. – Pod znakiem zapytania jest remont wodnego placu zabaw na Słonecznym Wrotkowie – przyznaje Bednarczyk. Roboty, które miałyby być prowadzone po sezonie wakacyjnym, mogą kosztować, jak wyliczyła spółka, niemal 340 tys. zł. Nie wiadomo jeszcze, czy dojdą do skutku. – Prace są uzależnione od funduszy – zastrzega rzecznik.

MOSiR nie zrezygnował jednak ze wszystkich inwestycji i remontów. W hali przy Al. Zygmuntowskich trwa lakierowanie parkietu, a przed latem prowadzono prace przy podłodze przebieralni Słonecznego Wrotkowa. Spółka ogłosiła też przetarg na prace przy węźle cieplnym stadionu Lublinianki, kupiła tablice do pomiaru czasu w Aqua Lublin. Obniżeniem rachunków za prąd ma skutkować planowany przez MOSiR montaż systemów kompensacji mocy biernej w hali lodowiska Icemania oraz na stadionie żużlowym i lekkoatletycznym.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 49

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
ploter / 29 lipca 2021 r. o 10:23
+24
Przy skumulowanych stratach finansowych na poziomie ponad 50 milionów złotych dziw bierze, że ktoś się na to jeszcze bierze.
 Pora w końcu zrozumieć, że ta spółka zawsze będzie generować skumulowane straty bo taka natura spółek opiekujących się halami, stadionami, basenami czy kortami tenisowymi.
Avatar
scooby / 29 lipca 2021 r. o 12:05
+21
Dlaczego nie zbudowano 1 stadionu wielofunkcyjnego którego koszt byłby niewiele droższy tylko  buduje się kilka stadionów które będą stały  puste i będą generowały straty?  Kto to planował  i kto odpowiada za taką niegospodarność? A może jednak chodzi o to żeby tych drogich słomianych inwestycji było jak najwięcej?
 Na jakim ty świecie żyjesz? Od dawna miasta nie budują już stadionów wielofunkcyjnych bo wbrew pozorom są bardzo drogie, niefunkcjonalne, niepraktyczne a dla kibiców po prostu mało komfortowe. Fatalna widoczność, kolizje wydarzeń sportowych z różnych dyscyplin i ich ciągłe przekładanie, generowanie dodatkowych kosztów związanych z dostosowaniem do konkretnych wydarzeń. Stadion wielofunkcyjny jest tani tylko na papierze i w wyobraźni niektórych ludzi.
 Na jakim ty świecie żyjesz? Od dawna miasta nie budują już stadionów wielofunkcyjnych bo wbrew pozorom są bardzo drogie, niefunkcjonalne, niepraktyczne a dla kibiców po prostu mało komfortowe. Fatalna widoczność, kolizje wydarzeń sportowych z różnych dyscyplin i ich ciągłe przekładanie, generowanie dodatkowych kosztów związanych z dostosowaniem do konkretnych wydarzeń. Stadion wielofunkcyjny jest tani tylko na papierze i w wyobraźni niektórych ludzi. rozwiń
Avatar
___K___ / 29 lipca 2021 r. o 13:08
+18
A może, szanowni krytykanci, popatrzylibyście na temat nieco szerzej? Kto nakazał zamknąć obiekty sportowe? Kto przez ponad rok nie pozwalał korzystać z basenów, stadionów, nie zezwalał na żadne imprezy powyżej 50 osób (nie dotyczy "urodzin" Radia Maryja...)? Nie było ludzi, nie było wpływów, a koszty - owszem, były. Jest coś takiego, jak koszty stałe. Przestańcie więc pierdaczyć bez sensu, bez zrozumienia, na temat, o któym nie macie zielonego pojęcia. To wasi ulubieńcy, PiSowski rząd, pozamykał wszystko (skądinąd słusznie) i sprawił, że dochody takich spółek spadły praktycznie do zera. Czyli podsumowując - wqiększość z was nie wierzy w pandemię, w koronawirusa, ale nie wypada wam krytykować PiSowskiego rządu i odpowiedzialnością debilnie obarczacie samorządowców. W ten sposób po raz kolejny dowiedliście, że nie macie o niczym pojęcia i jest z was po prostu badna półmózgów zaślepionych politycznie.
 Co byś (    cie    ) zrobił (li), gdyby nie było PiS i     koronawirusa    ? Pytam, bo wszak w sprawozdaniu finansowym zarządu     MOSiR     wpisano między innymi, że     „    największy udział przychodów Spółka osiągnęła z usług świadczonych na rzecz Gminy Lublin. Udział ich był znacząco wyższy w 2020 roku ze względu na stałość przy    chodów mimo pandemii     koronawirusa    "    . Jak nie stonka i USA, to PiS i     koronawirus    ...
Rozumiesz w ogóle to, co wklejasz? Skoro udział był wysoki przy praktycznym braku wpływów (albo ich znikomym udziale z powodu lockdownów), to co cię dziwi w tym sprawozdaniu? Nie było kasy od ludzi, więc procentowy udział wpływów od Gminy Lublin był dominujący - dopłaty na utrzymanie spółki i obiektów. Naprawdę nie rozumiesz takich rzeczy? Często się z tobą nie zgadzam, ale wydawało mi się, że merytorycznie niegłupi z ciebie gość i takie kwesite są dla ciebie oczywiste!
Rozumiesz w ogóle to, co wklejasz? Skoro udział był wysoki przy praktycznym braku wpływów (albo ich znikomym udziale z powodu lockdownów), to co cię dziwi w tym sprawozdaniu? Nie było kasy od ludzi, więc procentowy udział wpływów od Gminy Lublin był dominujący - dopłaty na utrzymanie spółki i obiektów. Naprawdę nie rozumiesz takich rzeczy? Często się z tobą nie zgadzam, ale wydawało mi się, że merytorycznie niegłupi z ciebie gość i takie kwesite są dla ciebie oczywiste! rozwiń
Avatar
___K___ / 29 lipca 2021 r. o 11:34
+18
A może, szanowni krytykanci, popatrzylibyście na temat nieco szerzej? Kto nakazał zamknąć obiekty sportowe? Kto przez ponad rok nie pozwalał korzystać z basenów, stadionów, nie zezwalał na żadne imprezy powyżej 50 osób (nie dotyczy "urodzin" Radia Maryja...)? Nie było ludzi, nie było wpływów, a koszty - owszem, były. Jest coś takiego, jak koszty stałe. Przestańcie więc pierdaczyć bez sensu, bez zrozumienia, na temat, o któym nie macie zielonego pojęcia. To wasi ulubieńcy, PiSowski rząd, pozamykał wszystko (skądinąd słusznie) i sprawił, że dochody takich spółek spadły praktycznie do zera. Czyli podsumowując - wqiększość z was nie wierzy w pandemię, w koronawirusa, ale nie wypada wam krytykować PiSowskiego rządu i odpowiedzialnością debilnie obarczacie samorządowców. W ten sposób po raz kolejny dowiedliście, że nie macie o niczym pojęcia i jest z was po prostu badna półmózgów zaślepionych politycznie.
A może, szanowni krytykanci, popatrzylibyście na temat nieco szerzej? Kto nakazał zamknąć obiekty sportowe? Kto przez ponad rok nie pozwalał korzystać z basenów, stadionów, nie zezwalał na żadne imprezy powyżej 50 osób (nie dotyczy "urodzin" Radia Maryja...)? Nie było ludzi, nie było wpływów, a koszty - owszem, były. Jest coś takiego, jak koszty stałe. Przestańcie więc pierdaczyć bez sensu, bez zrozumienia, na temat, o któym nie macie zielonego pojęcia. To wasi ulubieńcy, PiSowski rząd, pozamykał wszystko (skądinąd słusznie) i spra... rozwiń
Avatar
ceik85 / 29 lipca 2021 r. o 12:33
+17
Dlaczego nie zbudowano 1 stadionu wielofunkcyjnego którego koszt byłby niewiele droższy tylko  buduje się kilka stadionów które będą stały  puste i będą generowały straty?  Kto to planował  i kto odpowiada za taką niegospodarność? A może jednak chodzi o to żeby tych drogich słomianych inwestycji było jak najwięcej?
 Wielofunkcyjny już mamy Globus. Hala i lodowisko jakby ktoś nie pamiętał. Lodowiska nie ma już od dawna, bo mrożenie i rozmrażanie co kilka dni między zawodami sportowymi kosztuje. Za to można było zrezygnować z lodowiska i postawić za te same pieniądze większą halę z trybunami bliżej parkietu. Cała "zaleta" obiektów wielofunkcyjnych. Dobrze, że miasto rozdzieliło piłkę nożną i żużel.
 Wielofunkcyjny już mamy Globus. Hala i lodowisko jakby ktoś nie pamiętał. Lodowiska nie ma już od dawna, bo mrożenie i rozmrażanie co kilka dni między zawodami sportowymi kosztuje. Za to można było zrezygnować z lodowiska i postawić za te same pieniądze większą halę z trybunami bliżej parkietu. Cała "zaleta" obiektów wielofunkcyjnych. Dobrze, że miasto rozdzieliło piłkę nożną i żużel. rozwiń
Avatar
___K___ / 30 lipca 2021 r. o 13:22
+12
" Uchwała o zamiarze likwidacji MOSiR ma zapaść na poniedziałkowej nadzwyczajnej sesji Rady Miasta zwołanej na wniosek prezydenta Lublina. Ratusz już wcześniej zapowiadał taki krok. – Przyczyn jest kilka – mówi Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik prezydenta Lublina. – Spółka będzie mogła sprawniej pozyskiwać fundusze, będzie mieć większą efektywność i możliwości rynkowe oraz samodzielność działania, między innymi w kontekście zagospodarowania Zalewu Zemborzyckiego – dodaje.   Magistrat nie ukrywa, że chodzi też o zwiększenie możliwości kredytowych. MOSiR nie może sam zaciągać zobowiązań, pieniądze na inwestycje dostaje wprost z miejskiej kasy.   Po zmianie spółka będzie mogła samodzielnie się zadłużać, a dług ten nie będzie bezpośrednio obciążał budżetu Lublina, który już teraz jest bardzo bliski maksymalnej dopuszczalnej ustawowo granicy zadłużenia." To sprzed 10,5 roku, a ty ciągle o PiS i koronawirusie.
Czyli jednak nie chcesz przyznać, że nie masz racji. Co to ma za zanczenie, co było dekadę temu, skoro mowa jest o wynikach za ubiegły rok? Otrzeźwiej.
Za ubiegły rok i narastająco. Rok wcześniej, czyli przed pandemią straty były wyższe niż przy covidzie i dekadą. Tobie wystarczyłby w zupełności odwyk od pracy na samorządowym.
  Z tego, co tu niektórzy o tobie piszą wnioskuję, iż to ty jesteś w jakiś sposób związany z samorządem. Ja nie miałem takich związków nigdy. Ale rozumiem, że skoro przed pandemią przychody z biletów były wyższe, to i koszty musiały być wyższe - bo trzeba było tych ludzi obsłużyć, bo trzeba częściej - jak sądzę - wymianiać wodę w basenach, albo częściej ją oczyszczać, bo idzie na działalność więcej prądu itp. Naprawdę tego nie rozumiesz, czy tylko udajesz? Jeśli nie rozumiesz, to znaczy, że nie nadajesz się do pełnienia swojej funkcji. Jeśli udajesz, to tym bardziej sie nie nadajesz, bo manipulujesz faktami, zamiast się o nie rzetelnie opierać.
  Z tego, co tu niektórzy o tobie piszą wnioskuję, iż to ty jesteś w jakiś sposób związany z samorządem. Ja nie miałem takich związków nigdy. Ale rozumiem, że skoro przed pandemią przychody z biletów były wyższe, to i koszty musiały być wyższe - bo trzeba było tych ludzi obsłużyć, bo trzeba częściej - jak sądzę - wymianiać wodę w basenach, albo częściej ją oczyszczać, bo idzie na działalność więcej prądu itp. Naprawdę tego nie rozumiesz, czy tylko udajesz? Jeśli nie rozumiesz, to znaczy, że nie nadajesz się do pełnienia swoje... rozwiń
Avatar
___K___ / 29 lipca 2021 r. o 15:27
+12
Całe szczęście że cięcia nie objęły magazynu "Arena" :)
Na propagandę nigdy nie zabraknie. W K0ńcu to P0dstawa, na której opierają się rządy Wielkiego P0zera i jego wesołej ferajny.
Wzorce PiSowskie i tak są tutaj niedoścignione.
Avatar
sighter / 29 lipca 2021 r. o 14:27
+12
Popatrzeć na te wszystkie reklamy koncertów które mają się odbywać w Polsce na stadionach czy w  halach sportowych pytanie Czy któryś z wcześniejszych imprez po za naszym kochanym Lublinie przyniósł straty ? Takie obiekty muszą na siebie zarabiać do tego właśnie służą koncerty które przyciągną rzesze fanów  Ps Czy już wiadomo ile MOSIR stracił na ostatnim finale PP w piłce kopanej ?
 Co za naiwniak. Naprawdę myślisz, że zarabianie na koncertach to taka prosta sprawa? Zainteresuj się głębiej tematem, to może przestaniesz bujać w obłokach. Lublin to nie Warszawa, pogadaj z ludźmi z branży reklamowej jak to u nas wygląda, jakie są budżety, itp. sprawy. Smutna prawda jest taka, że Lublin nie ma nawet porządnej hali albo odpowiednio dużego stadionu na zorganizowanie koncertu gwiazdy z samego topu, dlatego imprezy tego typu omijają nas od lat szerokim łukiem.
 Co za naiwniak. Naprawdę myślisz, że zarabianie na koncertach to taka prosta sprawa? Zainteresuj się głębiej tematem, to może przestaniesz bujać w obłokach. Lublin to nie Warszawa, pogadaj z ludźmi z branży reklamowej jak to u nas wygląda, jakie są budżety, itp. sprawy. Smutna prawda jest taka, że Lublin nie ma nawet porządnej hali albo odpowiednio dużego stadionu na zorganizowanie koncertu gwiazdy z samego topu, dlatego imprezy tego typu omijają nas od lat szerokim łukiem. rozwiń
Avatar
___K___ / 29 lipca 2021 r. o 19:05
+11
A może, szanowni krytykanci, popatrzylibyście na temat nieco szerzej? Kto nakazał zamknąć obiekty sportowe? Kto przez ponad rok nie pozwalał korzystać z basenów, stadionów, nie zezwalał na żadne imprezy powyżej 50 osób (nie dotyczy "urodzin" Radia Maryja...)? Nie było ludzi, nie było wpływów, a koszty - owszem, były. Jest coś takiego, jak koszty stałe. Przestańcie więc pierdaczyć bez sensu, bez zrozumienia, na temat, o któym nie macie zielonego pojęcia. To wasi ulubieńcy, PiSowski rząd, pozamykał wszystko (skądinąd słusznie) i sprawił, że dochody takich spółek spadły praktycznie do zera. Czyli podsumowując - wqiększość z was nie wierzy w pandemię, w koronawirusa, ale nie wypada wam krytykować PiSowskiego rządu i odpowiedzialnością debilnie obarczacie samorządowców. W ten sposób po raz kolejny dowiedliście, że nie macie o niczym pojęcia i jest z was po prostu badna półmózgów zaślepionych politycznie.
Co byś (    cie    ) zrobił (li), gdyby nie było PiS i     koronawirusa    ? Pytam, bo wszak w sprawozdaniu finansowym zarządu     MOSiR     wpisano między innymi, że     „    największy udział przychodów Spółka osiągnęła z usług świadczonych na rzecz Gminy Lublin. Udział ich był znacząco wyższy w 2020 roku ze względu na stałość przy    chodów mimo pandemii     koronawirusa    "    . Jak nie stonka i USA, to PiS i     koronawirus    ...
Rozumiesz w ogóle to, co wklejasz? Skoro udział był wysoki przy praktycznym braku wpływów (albo ich znikomym udziale z powodu lockdownów), to co cię dziwi w tym sprawozdaniu? Nie było kasy od ludzi, więc procentowy udział wpływów od Gminy Lublin był dominujący - dopłaty na utrzymanie spółki i obiektów. Naprawdę nie rozumiesz takich rzeczy? Często się z tobą nie zgadzam, ale wydawało mi się, że merytorycznie niegłupi z ciebie gość i takie kwesite są dla ciebie oczywiste!
To nie koniec tych paradoksów, bo przy pandemii strata roczna była niższa o niemal 2 miliony złotych niż rok wcześniej. To ty masz jakiś problem. Być może tym problemem jest nim faktyczny konflikt interesów, a nie tylko sumienia?!
Nie mam tu żadnego konfliktu - nigdy w żaden sposób nie byłem zaangażowany w jakiekolwiek samorządowe sprawy. Wiem natomiast sporo na temat ekonomii i działania państwa i samorządu. I potrafię odróżnić prawdziwego gospodarza od pozera i populisty.
 Jeszcze chwila i się okaże, że ciebie w ogóle     nie ma, bo gdyby nie niemal 2,5 mln     covidowej     pomocy z     MUP (niemal 1 mln zł)     i     PFR (ponad 1,5 mln zł)    , to ubiegłoroczna strata byłaby o ponad 1 milion złotych wyższa wyższa niż rok wcześniej.
Żadnej łaski rząd nie robił, skoro kazał wszystko pozamykać. Gdyby zrobili to w należyty sposób i zgodnie z prawem (czego PiS unika, jak ognia, przy każdej okazji), to nie taką kasę by rzygali i nie tylu ludziom/firmom, ile rzucili ochłapów. Właśnie dlatego nie ogłosili żadnego ze stanów wyjątkowych - bo budżet nie miał kasy na właściwe odszkodowania. Zrzucili koszty (w dużej mierze) na firmy, które nie miały wyjścia i ogłosiły bankructwo. A Kaczor się bezzębnie cieszy...
Żadnej łaski rząd nie robił, skoro kazał wszystko pozamykać. Gdyby zrobili to w należyty sposób i zgodnie z prawem (czego PiS unika, jak ognia, przy każdej okazji), to nie taką kasę by rzygali i nie tylu ludziom/firmom, ile rzucili ochłapów. Właśnie dlatego nie ogłosili żadnego ze stanów wyjątkowych - bo budżet nie miał kasy na właściwe odszkodowania. Zrzucili koszty (w dużej mierze) na firmy, które nie miały wyjścia i ogłosiły bankructwo. A Kaczor się bezzębnie cieszy... rozwiń
Avatar
___K___ / 29 lipca 2021 r. o 15:29
+10
A może, szanowni krytykanci, popatrzylibyście na temat nieco szerzej? Kto nakazał zamknąć obiekty sportowe? Kto przez ponad rok nie pozwalał korzystać z basenów, stadionów, nie zezwalał na żadne imprezy powyżej 50 osób (nie dotyczy "urodzin" Radia Maryja...)? Nie było ludzi, nie było wpływów, a koszty - owszem, były. Jest coś takiego, jak koszty stałe. Przestańcie więc pierdaczyć bez sensu, bez zrozumienia, na temat, o któym nie macie zielonego pojęcia. To wasi ulubieńcy, PiSowski rząd, pozamykał wszystko (skądinąd słusznie) i sprawił, że dochody takich spółek spadły praktycznie do zera. Czyli podsumowując - wqiększość z was nie wierzy w pandemię, w koronawirusa, ale nie wypada wam krytykować PiSowskiego rządu i odpowiedzialnością debilnie obarczacie samorządowców. W ten sposób po raz kolejny dowiedliście, że nie macie o niczym pojęcia i jest z was po prostu badna półmózgów zaślepionych politycznie.
Co byś (    cie    ) zrobił (li), gdyby nie było PiS i     koronawirusa    ? Pytam, bo wszak w sprawozdaniu finansowym zarządu     MOSiR     wpisano między innymi, że     „    największy udział przychodów Spółka osiągnęła z usług świadczonych na rzecz Gminy Lublin. Udział ich był znacząco wyższy w 2020 roku ze względu na stałość przy    chodów mimo pandemii     koronawirusa    "    . Jak nie stonka i USA, to PiS i     koronawirus    ...
Rozumiesz w ogóle to, co wklejasz? Skoro udział był wysoki przy praktycznym braku wpływów (albo ich znikomym udziale z powodu lockdownów), to co cię dziwi w tym sprawozdaniu? Nie było kasy od ludzi, więc procentowy udział wpływów od Gminy Lublin był dominujący - dopłaty na utrzymanie spółki i obiektów. Naprawdę nie rozumiesz takich rzeczy? Często się z tobą nie zgadzam, ale wydawało mi się, że merytorycznie niegłupi z ciebie gość i takie kwesite są dla ciebie oczywiste!
 To nie koniec tych paradoksów, bo przy pandemii strata roczna była niższa o niemal 2 miliony złotych niż rok wcześniej. To ty masz jakiś problem. Być może tym problemem jest nim faktyczny konflikt interesów, a nie tylko sumienia?!
Nie mam tu żadnego konfliktu - nigdy w żaden sposób nie byłem zaangażowany w jakiekolwiek samorządowe sprawy. Wiem natomiast sporo na temat ekonomii i działania państwa i samorządu. I potrafię odróżnić prawdziwego gospodarza od pozera i populisty.
Nie mam tu żadnego konfliktu - nigdy w żaden sposób nie byłem zaangażowany w jakiekolwiek samorządowe sprawy. Wiem natomiast sporo na temat ekonomii i działania państwa i samorządu. I potrafię odróżnić prawdziwego gospodarza od pozera i populisty. rozwiń
Avatar
___K___ / 2 sierpnia 2021 r. o 09:14
+3
Czyli jednak nie chcesz przyznać, że nie masz racji. Co to ma za zanczenie, co było dekadę temu, skoro mowa jest o wynikach za ubiegły rok? Otrzeźwiej.
Za ubiegły rok i narastająco. Rok wcześniej, czyli przed pandemią straty były wyższe niż przy covidzie i dekadą. Tobie wystarczyłby w zupełności odwyk od pracy na samorządowym.
Z tego, co tu niektórzy o tobie piszą wnioskuję, iż to ty jesteś w jakiś sposób związany z samorządem. Ja nie miałem takich związków nigdy. Ale rozumiem, że skoro przed pandemią przychody z biletów były wyższe, to i koszty musiały być wyższe - bo trzeba było tych ludzi obsłużyć, bo trzeba częściej - jak sądzę - wymianiać wodę w basenach, albo częściej ją oczyszczać, bo idzie na działalność więcej prądu itp. Naprawdę tego nie rozumiesz, czy tylko udajesz? Jeśli nie rozumiesz, to znaczy, że nie nadajesz się do pełnienia swojej funkcji. Jeśli udajesz, to tym bardziej sie nie nadajesz, bo manipulujesz faktami, zamiast się o nie rzetelnie opierać.
 Skoro o tobie nikt tu nie pisze, to ma oznaczać, że nie istniejesz?! To również oznacza, że bezcelowe staje się zwracanie uwagi na fakt, że od oceny pełnionych przeze mnie funkcji są wyborcy, a nie wybiórcze nieistniejące booty. Uwagi związane z kosztami powinny trafić od jednoosobowego udziałowcy, bo najwyraźniej nie wie, że mniejsza ilość klientów, to niższe koszty i wyższy dochód lub niższe straty.
Wyobraź sobie, że istnieje świat pozasamorządowy.  Świat, który was, samorządowców, radnych i zatrudnionych w szeroko pojętej budżetówce, utrzymuje. Nie pisz więc, że nie istnieję. A oceniać ciebie mogę nie jako twój wyborca, ale jako ktoś, kto cię swoiki podatkami utrzymuje. Czas chyba wprowadzić kadencyjność - max dwie kadencje, bo potem każdy "wybrany" już tak wierzy w swoją rzekomą wyjątkowość, że traci kontakt z rzeczywistością.
Wyobraź sobie, że istnieje świat pozasamorządowy.  Świat, który was, samorządowców, radnych i zatrudnionych w szeroko pojętej budżetówce, utrzymuje. Nie pisz więc, że nie istnieję. A oceniać ciebie mogę nie jako twój wyborca, ale jako ktoś, kto cię swoiki podatkami utrzymuje. Czas chyba wprowadzić kadencyjność - max dwie kadencje, bo potem każdy "wybrany" już tak wierzy w swoją rzekomą wyjątkowość, że traci kontakt z rzeczywistością. rozwiń
Avatar
stop_propagandzie / 2 sierpnia 2021 r. o 08:49
-2
Całe szczęście że cięcia nie objęły magazynu "Arena" :)
Na propagandę nigdy nie zabraknie. W K0ńcu to P0dstawa, na której opierają się rządy Wielkiego P0zera i jego wesołej ferajny.
 Zgadza się. Ciekawe ile kosztuje mieszkańców Lublina ta cała żukowa propaganda?
Avatar
stop_propagandzie / 2 sierpnia 2021 r. o 08:48
-1
Wybudujmy kolejny stadion w Lublinie to w końcu MOSIR wyjdzie na plus.
Avatar
Jasin / 30 lipca 2021 r. o 21:48
+7
Mówił dziad do obrazu... To wyłącznie Twój problem, i to nie od wczoraj. Tylko solidny baranek, z rozpędu, w jeszcze solidniejszy mur - definitywnie załatwia wszystkie sprawy. Wykolejonych popierdółek, nawiedzonych melepetów, jazgotliwych nieudaczników-pieniaczy  - zwłaszcza.
Avatar
LAS / 30 lipca 2021 r. o 19:52
-9
" Uchwała o zamiarze likwidacji MOSiR ma zapaść na poniedziałkowej nadzwyczajnej sesji Rady Miasta zwołanej na wniosek prezydenta Lublina. Ratusz już wcześniej zapowiadał taki krok. – Przyczyn jest kilka – mówi Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik prezydenta Lublina. – Spółka będzie mogła sprawniej pozyskiwać fundusze, będzie mieć większą efektywność i możliwości rynkowe oraz samodzielność działania, między innymi w kontekście zagospodarowania Zalewu Zemborzyckiego – dodaje.   Magistrat nie ukrywa, że chodzi też o zwiększenie możliwości kredytowych. MOSiR nie może sam zaciągać zobowiązań, pieniądze na inwestycje dostaje wprost z miejskiej kasy.   Po zmianie spółka będzie mogła samodzielnie się zadłużać, a dług ten nie będzie bezpośrednio obciążał budżetu Lublina, który już teraz jest bardzo bliski maksymalnej dopuszczalnej ustawowo granicy zadłużenia." To sprzed 10,5 roku, a ty ciągle o PiS i koronawirusie.
Czyli jednak nie chcesz przyznać, że nie masz racji. Co to ma za zanczenie, co było dekadę temu, skoro mowa jest o wynikach za ubiegły rok? Otrzeźwiej.
Za ubiegły rok i narastająco. Rok wcześniej, czyli przed pandemią straty były wyższe niż przy covidzie i dekadą. Tobie wystarczyłby w zupełności odwyk od pracy na samorządowym.
Z tego, co tu niektórzy o tobie piszą wnioskuję, iż to ty jesteś w jakiś sposób związany z samorządem. Ja nie miałem takich związków nigdy. Ale rozumiem, że skoro przed pandemią przychody z biletów były wyższe, to i koszty musiały być wyższe - bo trzeba było tych ludzi obsłużyć, bo trzeba częściej - jak sądzę - wymianiać wodę w basenach, albo częściej ją oczyszczać, bo idzie na działalność więcej prądu itp. Naprawdę tego nie rozumiesz, czy tylko udajesz? Jeśli nie rozumiesz, to znaczy, że nie nadajesz się do pełnienia swojej funkcji. Jeśli udajesz, to tym bardziej sie nie nadajesz, bo manipulujesz faktami, zamiast się o nie rzetelnie opierać.
Skoro o tobie nikt tu nie pisze, to ma oznaczać, że nie istniejesz?! To również oznacza, że bezcelowe staje się zwracanie uwagi na fakt, że od oceny pełnionych przeze mnie funkcji są wyborcy, a nie wybiórcze nieistniejące booty. Uwagi związane z kosztami powinny trafić od jednoosobowego udziałowcy, bo najwyraźniej nie wie, że mniejsza ilość klientów, to niższe koszty i wyższy dochód lub niższe straty.
Skoro o tobie nikt tu nie pisze, to ma oznaczać, że nie istniejesz?! To również oznacza, że bezcelowe staje się zwracanie uwagi na fakt, że od oceny pełnionych przeze mnie funkcji są wyborcy, a nie wybiórcze nieistniejące booty. Uwagi związane z kosztami powinny trafić od jednoosobowego udziałowcy, bo najwyraźniej nie wie, że mniejsza ilość klientów, to niższe koszty i wyższy dochód lub niższe straty. rozwiń
Avatar
LAS / 30 lipca 2021 r. o 19:40
-10
Budowałeś mur,  to teraz sam się rozpędzaj i rób solidnego baranka. Czasu coraz mniej, bo w przypadku  MOSiR  fundamenty zabrało ponad 51 milionów złotych skumulowanej straty
  Mówił dziad do obrazu...      To wyłącznie Twój problem, i to nie od wczoraj. Tylko solidny baranek, z rozpędu, w jeszcze solidniejszy mur - definitywnie załatwia wszystkie sprawy. Wykolejonych, nawiedzonych nieudaczników-pieniaczy  - zwłaszcza.
  Przestań malować baranki i bić głową w mur, a problem sam się rozwiąże. Może mniej będzie owacji takich samych malarzy i tłukących głowami w mur jak ty sam, ale w zamian pojawi się może odrobina logiki.
  Przestań malować baranki i bić głową w mur, a problem sam się rozwiąże. Może mniej będzie owacji takich samych malarzy i tłukących głowami w mur jak ty sam, ale w zamian pojawi się może odrobina logiki. rozwiń
Avatar
Jasin / 30 lipca 2021 r. o 13:54
+9
Budowałeś mur,  to teraz sam się rozpędzaj i rób solidnego baranka. Czasu coraz mniej, bo w przypadku  MOSiR  fundamenty zabrało ponad 51 milionów złotych skumulowanej straty
Mówił dziad do obrazu... To wyłącznie Twój problem, i to nie od wczoraj. Tylko solidny baranek, z rozpędu, w jeszcze solidniejszy mur - definitywnie załatwia wszystkie sprawy. Wykolejonych, nawiedzonych nieudaczników-pieniaczy  - zwłaszcza.
Avatar
___K___ / 30 lipca 2021 r. o 13:22
+9
 To nie koniec tych paradoksów, bo przy pandemii strata roczna była niższa o niemal 2 miliony złotych niż rok wcześniej. To ty masz jakiś problem. Być może tym problemem jest nim faktyczny konflikt interesów, a nie tylko sumienia?!
 To chyba P0dobnie jak z aeroP0rtem - im mniej lata, tym mniejsza strata. To K0lejny dowód, że wszystkie "inwestycje" Betonowego Słoneczka mają za zadanie zatapianie finansu miasta-wydmuszki. Czyli ogólnie - im mniej aktywności burackiego technokraty z Jakubowic - tym Kozi Gród ma się lepiej! :-DDD PS. Trzep w łapki od P0czątku, śmierdząca ścierK0 o 200+ fejk-loginach z agencji PR.
Monisia, ty matole.
Monisia, ty matole. rozwiń
Avatar
___K___ / 30 lipca 2021 r. o 13:22
+12
" Uchwała o zamiarze likwidacji MOSiR ma zapaść na poniedziałkowej nadzwyczajnej sesji Rady Miasta zwołanej na wniosek prezydenta Lublina. Ratusz już wcześniej zapowiadał taki krok. – Przyczyn jest kilka – mówi Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik prezydenta Lublina. – Spółka będzie mogła sprawniej pozyskiwać fundusze, będzie mieć większą efektywność i możliwości rynkowe oraz samodzielność działania, między innymi w kontekście zagospodarowania Zalewu Zemborzyckiego – dodaje.   Magistrat nie ukrywa, że chodzi też o zwiększenie możliwości kredytowych. MOSiR nie może sam zaciągać zobowiązań, pieniądze na inwestycje dostaje wprost z miejskiej kasy.   Po zmianie spółka będzie mogła samodzielnie się zadłużać, a dług ten nie będzie bezpośrednio obciążał budżetu Lublina, który już teraz jest bardzo bliski maksymalnej dopuszczalnej ustawowo granicy zadłużenia." To sprzed 10,5 roku, a ty ciągle o PiS i koronawirusie.
Czyli jednak nie chcesz przyznać, że nie masz racji. Co to ma za zanczenie, co było dekadę temu, skoro mowa jest o wynikach za ubiegły rok? Otrzeźwiej.
Za ubiegły rok i narastająco. Rok wcześniej, czyli przed pandemią straty były wyższe niż przy covidzie i dekadą. Tobie wystarczyłby w zupełności odwyk od pracy na samorządowym.
  Z tego, co tu niektórzy o tobie piszą wnioskuję, iż to ty jesteś w jakiś sposób związany z samorządem. Ja nie miałem takich związków nigdy. Ale rozumiem, że skoro przed pandemią przychody z biletów były wyższe, to i koszty musiały być wyższe - bo trzeba było tych ludzi obsłużyć, bo trzeba częściej - jak sądzę - wymianiać wodę w basenach, albo częściej ją oczyszczać, bo idzie na działalność więcej prądu itp. Naprawdę tego nie rozumiesz, czy tylko udajesz? Jeśli nie rozumiesz, to znaczy, że nie nadajesz się do pełnienia swojej funkcji. Jeśli udajesz, to tym bardziej sie nie nadajesz, bo manipulujesz faktami, zamiast się o nie rzetelnie opierać.
  Z tego, co tu niektórzy o tobie piszą wnioskuję, iż to ty jesteś w jakiś sposób związany z samorządem. Ja nie miałem takich związków nigdy. Ale rozumiem, że skoro przed pandemią przychody z biletów były wyższe, to i koszty musiały być wyższe - bo trzeba było tych ludzi obsłużyć, bo trzeba częściej - jak sądzę - wymianiać wodę w basenach, albo częściej ją oczyszczać, bo idzie na działalność więcej prądu itp. Naprawdę tego nie rozumiesz, czy tylko udajesz? Jeśli nie rozumiesz, to znaczy, że nie nadajesz się do pełnienia swoje... rozwiń
Avatar
LAS / 30 lipca 2021 r. o 12:16
-12
Za ubiegły rok i narastająco. Rok wcześniej, czyli przed pandemią straty były wyższe niż przy covidzie i dekadą. Tobie wystarczyłby w zupełności odwyk od pracy na samorządowym.
To wyłącznie Twój problem, i to nie od wczoraj. Tylko solidny baranek, z rozpędu, w jeszcze solidniejszy mur - definitywnie załatwia sprawę
  Budowałeś mur,  to teraz sam się rozpędzaj i rób solidnego baranka. Czasu coraz mniej, bo w przypadku  MOSiR  fundamenty zabrało ponad 51 milionów złotych skumulowanej straty.
Zobacz wszystkie komentarze 49

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Złota Setka. Teraz jest czas dla firm na to, żeby się zmienić
Złota Setka 2020

Złota Setka. Teraz jest czas dla firm na to, żeby się zmienić

Rozmowa z Tomaszem Starzykiem z firmy Dun & Bradstreet, największej w Polsce wywiadowni gospodarczej, która była partnerem naszego rankingu Złota Setka 2020.

Kancelaria adwokacka - wszystko, co musisz wiedzieć przed pierwszą wizytą!

Kancelaria adwokacka - wszystko, co musisz wiedzieć przed pierwszą wizytą!

Teoretycznie rzecz ujmując, spotkanie z adwokatem nie jest przecież egzaminem, więc nie trzeba się do niego specjalnie przygotowywać. Czy aby na pewno? Zależy Ci przecież na tym, aby osoba siedząca po drugiej stronie stołu, jak najlepiej zrozumiała Twój problem.

Międzyrzec Podlaski. Kiermasz książki przeczytanej

Międzyrzec Podlaski. Kiermasz książki przeczytanej

Ten kiermasz ucieszy moli książkowych. Międzyrzecka biblioteka wspólnie ze stowarzyszeniem Elementum organizują kiermasz książki przeczytanej.

Nabór na kurs edukatorski w Galerii Labirynt

Nabór na kurs edukatorski w Galerii Labirynt

W dniach 16-17 października w godz. 12-17 w Galerii Labirynt (ul. Popiełuszki 5) odbędzie się kurs edukatorski dla osób, które interesują się edukacją na polu kultury i sztuki. Trwają zapisy.

Lubartów. Sześć projektów czeka na głosy. Przez dwa dni

Lubartów. Sześć projektów czeka na głosy. Przez dwa dni

Koncert hip-hopowy, autobus miejski i mobilna scena – to część projektów budżetu obywatelskiego w Lubartowie na rok 2022. Głosowanie 26 i 27 września.

Straż Miejska w Lublinie ogłasza nabór. Ile można zarobić?

Straż Miejska w Lublinie ogłasza nabór. Ile można zarobić?

2200 zł na rękę i „trzynastka” – takie warunki pracy oferuje Straż Miejska, która chce zatrudnić osiem osób na stanowiskach strażników. Na zgłoszenia chętnych będzie czekać do 1 października

Lublin prosi niepełnosprawnych o wskazówki

Lublin prosi niepełnosprawnych o wskazówki

Co najmniej do połowy października potrwa ankieta dla osób niepełnosprawnych, która ma pokazać ich problemy związane z uczestniczeniem w wydarzeniach kulturalnych. Internetowe badanie (linkd.pl/paupr) prowadzi Stowarzyszenie Otwieracz i samorząd Lublina.

Gorąco w lubelskiej Platformie. Kto rzuci rękawicę Krzysztofowi Żukowi? Są pierwsze nazwiska

Gorąco w lubelskiej Platformie. Kto rzuci rękawicę Krzysztofowi Żukowi? Są pierwsze nazwiska

Za miesiąc swoje nowe władze będą wybierać członkowie Platformy Obywatelskiej. W kontekście funkcji przewodniczącego partii w województwie lubelskim padają trzy nazwiska.

Producent placów zabaw. Dostosuj zestaw do swojego dziecka!

Producent placów zabaw. Dostosuj zestaw do swojego dziecka!

Plac zabaw dla dzieci to miejsce niezbędne do rozwoju już od najmłodszych lat. Dzięki zastosowaniu specjalnych urządzeń, dostosowanych do potrzeb i możliwości dzieciaków w każdym wieku, jest to miejsce służące nie tylko do zabawy, ale również do rozwoju zdolności manualnych, socjalnych, fizycznych oraz emocjonalnych.

BGK wspiera lubelskich eksporterów

BGK wspiera lubelskich eksporterów

BGK wspiera eksport niezależnie od jego kierunku. Nasze instrumenty są uniwersalne i stosowane na całym świecie

Edach Budowlani Lublin zagrają w Krakowie z Juvenią. Wygrana obowiązkiem

Edach Budowlani Lublin zagrają w Krakowie z Juvenią. Wygrana obowiązkiem

W 5. kolejce Edach Budowlani zmierzą się na wyjeździe z Juvenią Kraków. Będzie to spotkanie telewizyjne, a obejrzymy je na sport.tvp.pl lub w aplikacji TVP Sport. Pierwszy gwizdek w niedzielę o godzinie 14.

Muzyka i wizualizacje. Wyjątkowy koncert przed Pałacem Marynki w Puławach
25 września 2021, 19:00

Muzyka i wizualizacje. Wyjątkowy koncert przed Pałacem Marynki w Puławach

Elektronika, ambient i wizualizacje na elewacji Pałacu Marynki w Puławach. Ten wyjątkowy koncert już w najbliższą sobotę.

W szpitalu w Puławach znów robią miejsce dla pacjentów z COVID-19

W szpitalu w Puławach znów robią miejsce dla pacjentów z COVID-19

W ostatnim tygodniu pozytywny wynik testu na koronawirusa obejrzało 41 mieszkańców powiatu puławskiego. Na kwarantannie przebywa prawie 370 osób. Do czwartej fali zaczyna przygotowywać się szpital. Dyrektor wstrzymał przyjęcia na pulmonologię, by zrobić miejsce dla pacjentów covidowych.

Wielogodzinne utrudnienia na S12 koło Świdnika. Tir w rowie

Wielogodzinne utrudnienia na S12 koło Świdnika. Tir w rowie

Od kilku godzin trwają utrudnienia na drodze ekspresowej. Z rowu trzeba wyciągnąć ciężarówkę.

Lublin. Do rachmistrza nawet wieczorem

Lublin. Do rachmistrza nawet wieczorem

W najbliższą sobotę będzie można wziąć udział w nocnej odsłonie Narodowego Spisu Powszechnego.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.