Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

1 września 2011 r.
16:11
Edytuj ten wpis

Rewolucja w komunikacji miejskiej Lublina za 520 mln zł

0 31 A A
Dzięki projektowi w Lublinie pojawi się jeszcze więcej nowych autobusów (Jacek Świerczyński)
Dzięki projektowi w Lublinie pojawi się jeszcze więcej nowych autobusów (Jacek Świerczyński)

Trolejbusy dotrą niemal do każdej dzielnicy. Miasto wzbogaci się o 100 nowych autobusów i 70 trolejbusów. Ratusz podpisał wczoraj umowę na modernizację systemu komunikacji miejskiej wartą 310 mln zł.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Dzięki temu projektowi, komunikacja w naszym mieście wejdzie na poziom europejski – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Dzisiaj władze miasta podpisały umowę na dofinansowanie projektu "Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego w Lublinie”. – Kiedy planowaliśmy te działania, zależało nam, by po zakończeniu modernizacji sieci komunikacyjnej mieszkaniec mógł szybko i wygodnie dotrzeć do każdej dzielnicy Lublina – tłumaczy Bernadetta Krzysztofik, dyrektor miejskiego Wydziału Funduszy Europejskich.

W ramach projektu trakcja trolejbusowa pojawi się niemal we wszystkich częściach Lublina. Pojazdy na prąd dojadą na Kalinowszczyznę, Czuby, ulicę Zemborzycką, czy al. Unii Lubelskiej. Miasto zakupi 100 nowych autobusów i 70 trolejbusów. Powstanie system zarządzania ruchem, w ramach, którego będzie można kontrolować, gdzie na trasie znajduje się dany autobus. Na części przystanków zostaną umieszczone elektroniczne tablice informacyjne, które pokażą za ile przyjedzie oczekiwany przez nich pojazd.
Przebudowane zostaną niektóre ulice, co pomoże w rozwoju trakcji trolejbusowej. – Prace obejmą min. ul. Doświadczalną, Drogę Męczenników Majdanka, ul. Abramowicką, gdzie powstanie pętla trolejbusowa – mówi Jakub Kozak z Zarządu Transportu Miejskiego. – Przebudowane będą skrzyżowanie ulic Zembrzyckiej z Diamentową, rondo Jana Pawła II i Armii Krajowej.

Część projektu już jest realizowana – min. przebudowa ul. Grygowej, do Lublina przyjeżdżają nowe autobusy, do 15 września ma być ich 40. Ogłoszony jest przetarg na zaprojektowanie systemu zarządzania ruchem.

Wartość całego zadania to 520 mln zł. – To jeden z największych projektów realizowanych przez PARP – komentuje Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Projekt ma być zrealizowany do końca września 2015 roku.

Komentarze 31

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
novelka / 10 września 2011 o 10:41
0
[quote name='Kowalski' timestamp='1315595718' post='530360']
Ty też narzekasz (na to, że inni narzekają). To też wynika z wiejskiej mentalności?
Ja nie narzekam. Pytam dlaczego trolejbusy a nie po prostu więcej autobusów.
Mam już 2 powody:
- trolejbus nie emituje spalin
- trolejbusy tworzą atmosferę Lublina
[/quote]


to się nie tyczyło bezpośrednio Twojej wypowiedzi więc nie rozumiem tego postu. a o narzekanie chodziło mi to co jest wypisane stronę wcześniej. ( wypowiedzi typu po co? dlaczego? to kosztuje!, tyle pieniędzy? toż to pieniądze podatników! za moje pieniądze budować coś dla mnie? ) no sorry ale to trochę przegięcie. Przecież te trolejnusy i autobusy mają być stworzone dla mieszkańców? dziwi mnie że nie cieszycie się i nie chcecie nowych trakcji trolejbusowych tylko mówcie ile to będzie kosztowało i narzekacie że trakcja szpeci. tramwaje też mają trakcje, do tego dochodzą szyny, to niby tak ładnie wygląda. A jeśli chodzi o korki, jak by większość osób przesiadła się dp komunikacji miejskiej, korki trochę by się zmniejszyły a temu żeby ludzi zachęcić do jeżdzenia MPK potrzebna jest dobrze zorganizowana komunikacja.
[quote name='Kowalski' timestamp='1315595718' post='530360']
Ty też narzekasz (na to, że inni narzekają). To też wynika z wiejskiej mentalności?
Ja nie narzekam. Pytam dlaczego trolejbusy a nie po prostu więcej autobusów.
Mam już 2 powody:
- trolejbus nie emituje spalin
- trolejbusy tworzą atmosferę Lublina
[/quote]


to się nie tyczyło bezpośrednio Twojej wypowiedzi więc nie rozumiem tego postu. a o narzekanie chodziło mi to co jest wypisane stronę wcześniej. ( wy... rozwiń
Avatar
Kowalski / 9 września 2011 o 21:15
0
[quote name='nowelka ze Szczecina' timestamp='1315506654' post='529381']
tego co niektórzy piszą na tym forum nie da się czytać. Ludzie ta wasza wiejska mentalność jest nie do wytrzymania!! co druga osoba narzeka, wszystko jest źle. Po co budować nowe linie trolejbusowe? po co kupować nowe autobusy, przecież to tyle pieniędzy kosztuje?! żenada! jasne, lepiej żeby nic nie było robione, wtedy będzie można narzekać że jesteśmy Polską B a może i nawet D. To Wy z waszą mentalnością jesteście zacofaniem tego regionu. Nie jestem rodowitą Lublinianką a do Lublina przyciągnęła mnie jego magia. Miasto jest piękne ale niestety ludzie w większości zacofani, stale narzekający.
Trolejbusy też są częścią klimatu Lublina, dlatego oby było ich więcej w Lublinie
[/quote]
Ty też narzekasz (na to, że inni narzekają). To też wynika z wiejskiej mentalności?
Ja nie narzekam. Pytam dlaczego trolejbusy a nie po prostu więcej autobusów.
Mam już 2 powody:
- trolejbus nie emituje spalin
- trolejbusy tworzą atmosferę Lublina
[quote name='nowelka ze Szczecina' timestamp='1315506654' post='529381']
tego co niektórzy piszą na tym forum nie da się czytać. Ludzie ta wasza wiejska mentalność jest nie do wytrzymania!! co druga osoba narzeka, wszystko jest źle. Po co budować nowe linie trolejbusowe? po co kupować nowe autobusy, przecież to tyle pieniędzy kosztuje?! żenada! jasne, lepiej żeby nic nie było robione, wtedy będzie można narzekać że jesteśmy Polską B a może i nawet D. To Wy z waszą mentalnością jesteście zacofanie... rozwiń
Avatar
bambo75 / 9 września 2011 o 12:19
0
[quote name='nowelka ze Szczecina' timestamp='1315506654' post='529381']
tego co niektórzy piszą na tym forum nie da się czytać. Ludzie ta wasza wiejska mentalność jest nie do wytrzymania!! co druga osoba narzeka, wszystko jest źle. Po co budować nowe linie trolejbusowe? po co kupować nowe autobusy, przecież to tyle pieniędzy kosztuje?! żenada! jasne, lepiej żeby nic nie było robione, wtedy będzie można narzekać że jesteśmy Polską B a może i nawet D. To Wy z waszą mentalnością jesteście zacofaniem tego regionu. Nie jestem rodowitą Lublinianką a do Lublina przyciągnęła mnie jego magia. Miasto jest piękne ale niestety ludzie w większości zacofani, stale narzekający.
Trolejbusy też są częścią klimatu Lublina, dlatego oby było ich więcej w Lublinie
[/quote]
Słuszna uwaga! Jakaś mądra osoba to napisała... Większość forumowiczów narzeka nie dając w zamian prawdziwie konstruktywnej opinii i pomysłu. Ja też jestem za trolejbusami(chociaż z zamiłowania lubię pojazdy szynowe)-bo są"eko",ale są też częścią "klimatu" tego miasta. Nawet Magda Gessler zauważyła,że Lublin to miasto(między innymi)trolejbusów...
[quote name='nowelka ze Szczecina' timestamp='1315506654' post='529381']
tego co niektórzy piszą na tym forum nie da się czytać. Ludzie ta wasza wiejska mentalność jest nie do wytrzymania!! co druga osoba narzeka, wszystko jest źle. Po co budować nowe linie trolejbusowe? po co kupować nowe autobusy, przecież to tyle pieniędzy kosztuje?! żenada! jasne, lepiej żeby nic nie było robione, wtedy będzie można narzekać że jesteśmy Polską B a może i nawet D. To Wy z waszą mentalnością jesteście zacofanie... rozwiń
Avatar
nowelka ze Szczecina / 8 września 2011 o 20:30
0
tego co niektórzy piszą na tym forum nie da się czytać. Ludzie ta wasza wiejska mentalność jest nie do wytrzymania!! co druga osoba narzeka, wszystko jest źle. Po co budować nowe linie trolejbusowe? po co kupować nowe autobusy, przecież to tyle pieniędzy kosztuje?! żenada! jasne, lepiej żeby nic nie było robione, wtedy będzie można narzekać że jesteśmy Polską B a może i nawet D. To Wy z waszą mentalnością jesteście zacofaniem tego regionu. Nie jestem rodowitą Lublinianką a do Lublina przyciągnęła mnie jego magia. Miasto jest piękne ale niestety ludzie w większości zacofani, stale narzekający.
Trolejbusy też są częścią klimatu Lublina, dlatego oby było ich więcej w Lublinie
tego co niektórzy piszą na tym forum nie da się czytać. Ludzie ta wasza wiejska mentalność jest nie do wytrzymania!! co druga osoba narzeka, wszystko jest źle. Po co budować nowe linie trolejbusowe? po co kupować nowe autobusy, przecież to tyle pieniędzy kosztuje?! żenada! jasne, lepiej żeby nic nie było robione, wtedy będzie można narzekać że jesteśmy Polską B a może i nawet D. To Wy z waszą mentalnością jesteście zacofaniem tego regionu. Nie jestem rodowitą Lublinianką a do Lublina przyciągnęła mnie jego magia. Miasto jest ... rozwiń
Avatar
Kowalski / 4 września 2011 o 09:45
0
Ale mi chodzi bardziej nie o kwestię czy trolejbus czy tramwaj tylko dlaczego trolejbus a nie autobus?
Dlaczego Lublin chce rozbudowywać linie trolejbusowe zamiast kupiś więcej autobusów?
Jaka jest przewaga trolejbusu nad autobusami?
Ja widzę tylko 1 tzn., że nie kopcą ale czy są szybsze (nie na krótkim odcinku tylko na całej trasie z zakrętami, rondami), tańsze w eksploatacji (ale z uwzględnieniem kosztów budowy trakcji).
Avatar
Gość / 3 września 2011 o 22:53
0
[quote name='bambo75' timestamp='1315074333' post='525683']
Po np.ciasnej ul.Lubartowskiej zasuwa trolejbus i w sumie nic się złego nie dzieje -a co by było gdybyś przez Lubartowską wsadził jeszcze szyny tramwajowe i tramwaj? -byłby totalny komunikacyjny paraliż i koszmar dla kierowców! Nie jest tak źle,bo mamy już coraz więcej nowoczesnych trolejbusów z dobrym przyśpieszeniem(więc nie są zawalidrogami). Moim zdaniem: winę za korki w mieście ponoszą ci,którzy wożą swą pupę autem "do kiosku po gazetę"-bo gdyby nie oni"tworzyli korki",to w mieście było by zdecydowanie luźniej. Pomyśl: Tychy to zdecydowanie luźniejsze i bardziej przestronne miasto,w którym pełno jest dwupasmówek i łatwo jest "wstawić" torowiska dla tramwajów -a jednak są trolejbusy... Piszę to nie bez powodu,bo mam ciotkę w Tychach i ogólnie znam to miasto i sieć dróg w nim.
[/quote]
Nie przesadzaj z tymi zawalidrogami. Pamiętaj to co kiedyś pisałeś: wyjeżdżasz godzinę wcześniej. Bądź konsekwentny.
[quote name='bambo75' timestamp='1315074333' post='525683']
Po np.ciasnej ul.Lubartowskiej zasuwa trolejbus i w sumie nic się złego nie dzieje -a co by było gdybyś przez Lubartowską wsadził jeszcze szyny tramwajowe i tramwaj? -byłby totalny komunikacyjny paraliż i koszmar dla kierowców! Nie jest tak źle,bo mamy już coraz więcej nowoczesnych trolejbusów z dobrym przyśpieszeniem(więc nie są zawalidrogami). Moim zdaniem: winę za korki w mieście ponoszą ci,którzy wożą swą pupę autem "do kiosku po gazetę&quo... rozwiń
Avatar
bambo75 / 3 września 2011 o 20:25
0
[quote name='jhjhgjhdgjdgj' timestamp='1315052237' post='525597']
Tramwaje wacle nie musza jezdzic po ulicachi po jezdni ,tramwaje moga miec odzdzielne tory wybudowane poza ulicami i nie musza poruszac cie siatka ulic, patrz angielski Manchester( wiekszosc linii poza centrum ma odzielne tory, tylko w centrum miasta jezdzi po ulicach a nawet po chodniakch) tramwaje te nie wapdaja w korki na peryferyjnych dzielicach, nikt i nie zajedzie drog i sa szybkie. w Polsce podobne rozwiazanie jest w Poznaniu, bodajze jedna linia. Szybki trammawaj bardziej przypomina kolej wąskotorwą niz tradycyjny tramwaj wlakacy sie po ulcach jak autobus czy trolejbus. marzy mi sie coś takiego w Lublinie. nie ejstem przeciwko trolejbusom , nich beda ale czy nie lepiej było inwestowac w szybki tramwaj? pozatym te trolejbusy sa małe w lublinie , dosc wolen a nie przegubowe wiele ludzi nie zaborą i te paskudne słupy...
[/quote]
Po np.ciasnej ul.Lubartowskiej zasuwa trolejbus i w sumie nic się złego nie dzieje -a co by było gdybyś przez Lubartowską wsadził jeszcze szyny tramwajowe i tramwaj? -byłby totalny komunikacyjny paraliż i koszmar dla kierowców! Nie jest tak źle,bo mamy już coraz więcej nowoczesnych trolejbusów z dobrym przyśpieszeniem(więc nie są zawalidrogami). Moim zdaniem: winę za korki w mieście ponoszą ci,którzy wożą swą pupę autem "do kiosku po gazetę"-bo gdyby nie oni"tworzyli korki",to w mieście było by zdecydowanie luźniej. Pomyśl: Tychy to zdecydowanie luźniejsze i bardziej przestronne miasto,w którym pełno jest dwupasmówek i łatwo jest "wstawić" torowiska dla tramwajów -a jednak są trolejbusy... Piszę to nie bez powodu,bo mam ciotkę w Tychach i ogólnie znam to miasto i sieć dróg w nim.
[quote name='jhjhgjhdgjdgj' timestamp='1315052237' post='525597']
Tramwaje wacle nie musza jezdzic po ulicachi po jezdni ,tramwaje moga miec odzdzielne tory wybudowane poza ulicami i nie musza poruszac cie siatka ulic, patrz angielski Manchester( wiekszosc linii poza centrum ma odzielne tory, tylko w centrum miasta jezdzi po ulicach a nawet po chodniakch) tramwaje te nie wapdaja w korki na peryferyjnych dzielicach, nikt i nie zajedzie drog i sa szybkie. w Polsce podobne rozwiazanie jest w Poznaniu, bodajze jed... rozwiń
Avatar
bambo75 / 3 września 2011 o 20:11
0
[quote name='jhjhgjhdgjdgj' timestamp='1315052237' post='525597']
Tramwaje wacle nie musza jezdzic po ulicachi po jezdni ,tramwaje moga miec odzdzielne tory wybudowane poza ulicami i nie musza poruszac cie siatka ulic, patrz angielski Manchester( wiekszosc linii poza centrum ma odzielne tory, tylko w centrum miasta jezdzi po ulicach a nawet po chodniakch) tramwaje te nie wapdaja w korki na peryferyjnych dzielicach, nikt i nie zajedzie drog i sa szybkie. w Polsce podobne rozwiazanie jest w Poznaniu, bodajze jedna linia. Szybki trammawaj bardziej przypomina kolej wąskotorwą niz tradycyjny tramwaj wlakacy sie po ulcach jak autobus czy trolejbus. marzy mi sie coś takiego w Lublinie. nie ejstem przeciwko trolejbusom , nich beda ale czy nie lepiej było inwestowac w szybki tramwaj? pozatym te trolejbusy sa małe w lublinie , dosc wolen a nie przegubowe wiele ludzi nie zaborą i te paskudne słupy...
[/quote]
Nieźle to wymyśliłeś-tylko gdzie w Lublinie "wygospodarowałbyś" miejsce na oddzielne torowiska? No może na Czechowie lub w okolicach ul.Jana Pawła II,a może dwupasmówką z okolic Ogrodu Botanicznego przez Dworzec PKS do Świdnika?
[quote name='jhjhgjhdgjdgj' timestamp='1315052237' post='525597']
Tramwaje wacle nie musza jezdzic po ulicachi po jezdni ,tramwaje moga miec odzdzielne tory wybudowane poza ulicami i nie musza poruszac cie siatka ulic, patrz angielski Manchester( wiekszosc linii poza centrum ma odzielne tory, tylko w centrum miasta jezdzi po ulicach a nawet po chodniakch) tramwaje te nie wapdaja w korki na peryferyjnych dzielicach, nikt i nie zajedzie drog i sa szybkie. w Polsce podobne rozwiazanie jest w Poznaniu, bodajze jed... rozwiń
Avatar
jhjhgjhdgjdgj / 3 września 2011 o 14:17
0
[quote name='bambo75' timestamp='1315039108' post='525515']
A chciałbyś np.jechać tramwajem,który musi się zatrzymać i stać-bo jakiś gamoń źle auto zaparkował przy(lub na)szynach? Zepsuty lub wykolejony tramwaj na ulicy to koszmar dla kierowców-a trolejbus nawet można w kilku ludzi zepchnąć na pobocze.
[/quote]
Tramwaje wacle nie musza jezdzic po ulicachi po jezdni ,tramwaje moga miec odzdzielne tory wybudowane poza ulicami i nie musza poruszac cie siatka ulic, patrz angielski Manchester( wiekszosc linii poza centrum ma odzielne tory, tylko w centrum miasta jezdzi po ulicach a nawet po chodniakch) tramwaje te nie wapdaja w korki na peryferyjnych dzielicach, nikt i nie zajedzie drog i sa szybkie. w Polsce podobne rozwiazanie jest w Poznaniu, bodajze jedna linia. Szybki trammawaj bardziej przypomina kolej wąskotorwą niz tradycyjny tramwaj wlakacy sie po ulcach jak autobus czy trolejbus. marzy mi sie coś takiego w Lublinie. nie ejstem przeciwko trolejbusom , nich beda ale czy nie lepiej było inwestowac w szybki tramwaj? pozatym te trolejbusy sa małe w lublinie , dosc wolen a nie przegubowe wiele ludzi nie zaborą i te paskudne słupy...
[quote name='bambo75' timestamp='1315039108' post='525515']
A chciałbyś np.jechać tramwajem,który musi się zatrzymać i stać-bo jakiś gamoń źle auto zaparkował przy(lub na)szynach? Zepsuty lub wykolejony tramwaj na ulicy to koszmar dla kierowców-a trolejbus nawet można w kilku ludzi zepchnąć na pobocze.
[/quote]
Tramwaje wacle nie musza jezdzic po ulicachi po jezdni ,tramwaje moga miec odzdzielne tory wybudowane poza ulicami i nie musza poruszac cie siatka ulic, patrz angielski Manchester( wiekszosc... rozwiń
Avatar
bambo75 / 3 września 2011 o 10:38
0
[quote name='Kowalski' timestamp='1314993211' post='525289']
Właśnie nie bardzo rozumiem ten sentyment Lublina do trolejbusów. W Polsce tylko Tychy i chyba Gdynia mają trolejbusy. Nie jestem fachowcem i może ktoś wyjaśni dlaczego trolejbusy.
Czy trolejbusy są tańsze w eksploatacji? Ale przecież trzeba wybudować (i utrzymywać) trakcję.
Szybsze? Może na długich prostych trasach ale jeśli trolejbus musi zakręcić, pojechać po rondzie to się robi kłopot. Tramwaj porusza się po wydzielonym torze i dlatego jest szybszy (nie stoi w korkach) ale trolejbus?
Może chodzi tylko o to, że trolejbus nie kopci?

A że to kiełbasa wyborcza to zupełnie odrębna kwestia
[/quote]
A chciałbyś np.jechać tramwajem,który musi się zatrzymać i stać-bo jakiś gamoń źle auto zaparkował przy(lub na)szynach? Zepsuty lub wykolejony tramwaj na ulicy to koszmar dla kierowców-a trolejbus nawet można w kilku ludzi zepchnąć na pobocze.
[quote name='Kowalski' timestamp='1314993211' post='525289']
Właśnie nie bardzo rozumiem ten sentyment Lublina do trolejbusów. W Polsce tylko Tychy i chyba Gdynia mają trolejbusy. Nie jestem fachowcem i może ktoś wyjaśni dlaczego trolejbusy.
Czy trolejbusy są tańsze w eksploatacji? Ale przecież trzeba wybudować (i utrzymywać) trakcję.
Szybsze? Może na długich prostych trasach ale jeśli trolejbus musi zakręcić, pojechać po rondzie to się robi kłopot. Tramwaj porusza się po wydzielonym torze i dlatego... rozwiń
Avatar
novelka / 10 września 2011 o 10:41
0
[quote name='Kowalski' timestamp='1315595718' post='530360']
Ty też narzekasz (na to, że inni narzekają). To też wynika z wiejskiej mentalności?
Ja nie narzekam. Pytam dlaczego trolejbusy a nie po prostu więcej autobusów.
Mam już 2 powody:
- trolejbus nie emituje spalin
- trolejbusy tworzą atmosferę Lublina
[/quote]


to się nie tyczyło bezpośrednio Twojej wypowiedzi więc nie rozumiem tego postu. a o narzekanie chodziło mi to co jest wypisane stronę wcześniej. ( wypowiedzi typu po co? dlaczego? to kosztuje!, tyle pieniędzy? toż to pieniądze podatników! za moje pieniądze budować coś dla mnie? ) no sorry ale to trochę przegięcie. Przecież te trolejnusy i autobusy mają być stworzone dla mieszkańców? dziwi mnie że nie cieszycie się i nie chcecie nowych trakcji trolejbusowych tylko mówcie ile to będzie kosztowało i narzekacie że trakcja szpeci. tramwaje też mają trakcje, do tego dochodzą szyny, to niby tak ładnie wygląda. A jeśli chodzi o korki, jak by większość osób przesiadła się dp komunikacji miejskiej, korki trochę by się zmniejszyły a temu żeby ludzi zachęcić do jeżdzenia MPK potrzebna jest dobrze zorganizowana komunikacja.
[quote name='Kowalski' timestamp='1315595718' post='530360']
Ty też narzekasz (na to, że inni narzekają). To też wynika z wiejskiej mentalności?
Ja nie narzekam. Pytam dlaczego trolejbusy a nie po prostu więcej autobusów.
Mam już 2 powody:
- trolejbus nie emituje spalin
- trolejbusy tworzą atmosferę Lublina
[/quote]


to się nie tyczyło bezpośrednio Twojej wypowiedzi więc nie rozumiem tego postu. a o narzekanie chodziło mi to co jest wypisane stronę wcześniej. ( wy... rozwiń
Avatar
Kowalski / 9 września 2011 o 21:15
0
[quote name='nowelka ze Szczecina' timestamp='1315506654' post='529381']
tego co niektórzy piszą na tym forum nie da się czytać. Ludzie ta wasza wiejska mentalność jest nie do wytrzymania!! co druga osoba narzeka, wszystko jest źle. Po co budować nowe linie trolejbusowe? po co kupować nowe autobusy, przecież to tyle pieniędzy kosztuje?! żenada! jasne, lepiej żeby nic nie było robione, wtedy będzie można narzekać że jesteśmy Polską B a może i nawet D. To Wy z waszą mentalnością jesteście zacofaniem tego regionu. Nie jestem rodowitą Lublinianką a do Lublina przyciągnęła mnie jego magia. Miasto jest piękne ale niestety ludzie w większości zacofani, stale narzekający.
Trolejbusy też są częścią klimatu Lublina, dlatego oby było ich więcej w Lublinie
[/quote]
Ty też narzekasz (na to, że inni narzekają). To też wynika z wiejskiej mentalności?
Ja nie narzekam. Pytam dlaczego trolejbusy a nie po prostu więcej autobusów.
Mam już 2 powody:
- trolejbus nie emituje spalin
- trolejbusy tworzą atmosferę Lublina
[quote name='nowelka ze Szczecina' timestamp='1315506654' post='529381']
tego co niektórzy piszą na tym forum nie da się czytać. Ludzie ta wasza wiejska mentalność jest nie do wytrzymania!! co druga osoba narzeka, wszystko jest źle. Po co budować nowe linie trolejbusowe? po co kupować nowe autobusy, przecież to tyle pieniędzy kosztuje?! żenada! jasne, lepiej żeby nic nie było robione, wtedy będzie można narzekać że jesteśmy Polską B a może i nawet D. To Wy z waszą mentalnością jesteście zacofanie... rozwiń
Avatar
bambo75 / 9 września 2011 o 12:19
0
[quote name='nowelka ze Szczecina' timestamp='1315506654' post='529381']
tego co niektórzy piszą na tym forum nie da się czytać. Ludzie ta wasza wiejska mentalność jest nie do wytrzymania!! co druga osoba narzeka, wszystko jest źle. Po co budować nowe linie trolejbusowe? po co kupować nowe autobusy, przecież to tyle pieniędzy kosztuje?! żenada! jasne, lepiej żeby nic nie było robione, wtedy będzie można narzekać że jesteśmy Polską B a może i nawet D. To Wy z waszą mentalnością jesteście zacofaniem tego regionu. Nie jestem rodowitą Lublinianką a do Lublina przyciągnęła mnie jego magia. Miasto jest piękne ale niestety ludzie w większości zacofani, stale narzekający.
Trolejbusy też są częścią klimatu Lublina, dlatego oby było ich więcej w Lublinie
[/quote]
Słuszna uwaga! Jakaś mądra osoba to napisała... Większość forumowiczów narzeka nie dając w zamian prawdziwie konstruktywnej opinii i pomysłu. Ja też jestem za trolejbusami(chociaż z zamiłowania lubię pojazdy szynowe)-bo są"eko",ale są też częścią "klimatu" tego miasta. Nawet Magda Gessler zauważyła,że Lublin to miasto(między innymi)trolejbusów...
[quote name='nowelka ze Szczecina' timestamp='1315506654' post='529381']
tego co niektórzy piszą na tym forum nie da się czytać. Ludzie ta wasza wiejska mentalność jest nie do wytrzymania!! co druga osoba narzeka, wszystko jest źle. Po co budować nowe linie trolejbusowe? po co kupować nowe autobusy, przecież to tyle pieniędzy kosztuje?! żenada! jasne, lepiej żeby nic nie było robione, wtedy będzie można narzekać że jesteśmy Polską B a może i nawet D. To Wy z waszą mentalnością jesteście zacofanie... rozwiń
Avatar
nowelka ze Szczecina / 8 września 2011 o 20:30
0
tego co niektórzy piszą na tym forum nie da się czytać. Ludzie ta wasza wiejska mentalność jest nie do wytrzymania!! co druga osoba narzeka, wszystko jest źle. Po co budować nowe linie trolejbusowe? po co kupować nowe autobusy, przecież to tyle pieniędzy kosztuje?! żenada! jasne, lepiej żeby nic nie było robione, wtedy będzie można narzekać że jesteśmy Polską B a może i nawet D. To Wy z waszą mentalnością jesteście zacofaniem tego regionu. Nie jestem rodowitą Lublinianką a do Lublina przyciągnęła mnie jego magia. Miasto jest piękne ale niestety ludzie w większości zacofani, stale narzekający.
Trolejbusy też są częścią klimatu Lublina, dlatego oby było ich więcej w Lublinie
tego co niektórzy piszą na tym forum nie da się czytać. Ludzie ta wasza wiejska mentalność jest nie do wytrzymania!! co druga osoba narzeka, wszystko jest źle. Po co budować nowe linie trolejbusowe? po co kupować nowe autobusy, przecież to tyle pieniędzy kosztuje?! żenada! jasne, lepiej żeby nic nie było robione, wtedy będzie można narzekać że jesteśmy Polską B a może i nawet D. To Wy z waszą mentalnością jesteście zacofaniem tego regionu. Nie jestem rodowitą Lublinianką a do Lublina przyciągnęła mnie jego magia. Miasto jest ... rozwiń
Avatar
Kowalski / 4 września 2011 o 09:45
0
Ale mi chodzi bardziej nie o kwestię czy trolejbus czy tramwaj tylko dlaczego trolejbus a nie autobus?
Dlaczego Lublin chce rozbudowywać linie trolejbusowe zamiast kupiś więcej autobusów?
Jaka jest przewaga trolejbusu nad autobusami?
Ja widzę tylko 1 tzn., że nie kopcą ale czy są szybsze (nie na krótkim odcinku tylko na całej trasie z zakrętami, rondami), tańsze w eksploatacji (ale z uwzględnieniem kosztów budowy trakcji).
Avatar
Gość / 3 września 2011 o 22:53
0
[quote name='bambo75' timestamp='1315074333' post='525683']
Po np.ciasnej ul.Lubartowskiej zasuwa trolejbus i w sumie nic się złego nie dzieje -a co by było gdybyś przez Lubartowską wsadził jeszcze szyny tramwajowe i tramwaj? -byłby totalny komunikacyjny paraliż i koszmar dla kierowców! Nie jest tak źle,bo mamy już coraz więcej nowoczesnych trolejbusów z dobrym przyśpieszeniem(więc nie są zawalidrogami). Moim zdaniem: winę za korki w mieście ponoszą ci,którzy wożą swą pupę autem "do kiosku po gazetę"-bo gdyby nie oni"tworzyli korki",to w mieście było by zdecydowanie luźniej. Pomyśl: Tychy to zdecydowanie luźniejsze i bardziej przestronne miasto,w którym pełno jest dwupasmówek i łatwo jest "wstawić" torowiska dla tramwajów -a jednak są trolejbusy... Piszę to nie bez powodu,bo mam ciotkę w Tychach i ogólnie znam to miasto i sieć dróg w nim.
[/quote]
Nie przesadzaj z tymi zawalidrogami. Pamiętaj to co kiedyś pisałeś: wyjeżdżasz godzinę wcześniej. Bądź konsekwentny.
[quote name='bambo75' timestamp='1315074333' post='525683']
Po np.ciasnej ul.Lubartowskiej zasuwa trolejbus i w sumie nic się złego nie dzieje -a co by było gdybyś przez Lubartowską wsadził jeszcze szyny tramwajowe i tramwaj? -byłby totalny komunikacyjny paraliż i koszmar dla kierowców! Nie jest tak źle,bo mamy już coraz więcej nowoczesnych trolejbusów z dobrym przyśpieszeniem(więc nie są zawalidrogami). Moim zdaniem: winę za korki w mieście ponoszą ci,którzy wożą swą pupę autem "do kiosku po gazetę&quo... rozwiń
Avatar
bambo75 / 3 września 2011 o 20:25
0
[quote name='jhjhgjhdgjdgj' timestamp='1315052237' post='525597']
Tramwaje wacle nie musza jezdzic po ulicachi po jezdni ,tramwaje moga miec odzdzielne tory wybudowane poza ulicami i nie musza poruszac cie siatka ulic, patrz angielski Manchester( wiekszosc linii poza centrum ma odzielne tory, tylko w centrum miasta jezdzi po ulicach a nawet po chodniakch) tramwaje te nie wapdaja w korki na peryferyjnych dzielicach, nikt i nie zajedzie drog i sa szybkie. w Polsce podobne rozwiazanie jest w Poznaniu, bodajze jedna linia. Szybki trammawaj bardziej przypomina kolej wąskotorwą niz tradycyjny tramwaj wlakacy sie po ulcach jak autobus czy trolejbus. marzy mi sie coś takiego w Lublinie. nie ejstem przeciwko trolejbusom , nich beda ale czy nie lepiej było inwestowac w szybki tramwaj? pozatym te trolejbusy sa małe w lublinie , dosc wolen a nie przegubowe wiele ludzi nie zaborą i te paskudne słupy...
[/quote]
Po np.ciasnej ul.Lubartowskiej zasuwa trolejbus i w sumie nic się złego nie dzieje -a co by było gdybyś przez Lubartowską wsadził jeszcze szyny tramwajowe i tramwaj? -byłby totalny komunikacyjny paraliż i koszmar dla kierowców! Nie jest tak źle,bo mamy już coraz więcej nowoczesnych trolejbusów z dobrym przyśpieszeniem(więc nie są zawalidrogami). Moim zdaniem: winę za korki w mieście ponoszą ci,którzy wożą swą pupę autem "do kiosku po gazetę"-bo gdyby nie oni"tworzyli korki",to w mieście było by zdecydowanie luźniej. Pomyśl: Tychy to zdecydowanie luźniejsze i bardziej przestronne miasto,w którym pełno jest dwupasmówek i łatwo jest "wstawić" torowiska dla tramwajów -a jednak są trolejbusy... Piszę to nie bez powodu,bo mam ciotkę w Tychach i ogólnie znam to miasto i sieć dróg w nim.
[quote name='jhjhgjhdgjdgj' timestamp='1315052237' post='525597']
Tramwaje wacle nie musza jezdzic po ulicachi po jezdni ,tramwaje moga miec odzdzielne tory wybudowane poza ulicami i nie musza poruszac cie siatka ulic, patrz angielski Manchester( wiekszosc linii poza centrum ma odzielne tory, tylko w centrum miasta jezdzi po ulicach a nawet po chodniakch) tramwaje te nie wapdaja w korki na peryferyjnych dzielicach, nikt i nie zajedzie drog i sa szybkie. w Polsce podobne rozwiazanie jest w Poznaniu, bodajze jed... rozwiń
Avatar
bambo75 / 3 września 2011 o 20:11
0
[quote name='jhjhgjhdgjdgj' timestamp='1315052237' post='525597']
Tramwaje wacle nie musza jezdzic po ulicachi po jezdni ,tramwaje moga miec odzdzielne tory wybudowane poza ulicami i nie musza poruszac cie siatka ulic, patrz angielski Manchester( wiekszosc linii poza centrum ma odzielne tory, tylko w centrum miasta jezdzi po ulicach a nawet po chodniakch) tramwaje te nie wapdaja w korki na peryferyjnych dzielicach, nikt i nie zajedzie drog i sa szybkie. w Polsce podobne rozwiazanie jest w Poznaniu, bodajze jedna linia. Szybki trammawaj bardziej przypomina kolej wąskotorwą niz tradycyjny tramwaj wlakacy sie po ulcach jak autobus czy trolejbus. marzy mi sie coś takiego w Lublinie. nie ejstem przeciwko trolejbusom , nich beda ale czy nie lepiej było inwestowac w szybki tramwaj? pozatym te trolejbusy sa małe w lublinie , dosc wolen a nie przegubowe wiele ludzi nie zaborą i te paskudne słupy...
[/quote]
Nieźle to wymyśliłeś-tylko gdzie w Lublinie "wygospodarowałbyś" miejsce na oddzielne torowiska? No może na Czechowie lub w okolicach ul.Jana Pawła II,a może dwupasmówką z okolic Ogrodu Botanicznego przez Dworzec PKS do Świdnika?
[quote name='jhjhgjhdgjdgj' timestamp='1315052237' post='525597']
Tramwaje wacle nie musza jezdzic po ulicachi po jezdni ,tramwaje moga miec odzdzielne tory wybudowane poza ulicami i nie musza poruszac cie siatka ulic, patrz angielski Manchester( wiekszosc linii poza centrum ma odzielne tory, tylko w centrum miasta jezdzi po ulicach a nawet po chodniakch) tramwaje te nie wapdaja w korki na peryferyjnych dzielicach, nikt i nie zajedzie drog i sa szybkie. w Polsce podobne rozwiazanie jest w Poznaniu, bodajze jed... rozwiń
Avatar
jhjhgjhdgjdgj / 3 września 2011 o 14:17
0
[quote name='bambo75' timestamp='1315039108' post='525515']
A chciałbyś np.jechać tramwajem,który musi się zatrzymać i stać-bo jakiś gamoń źle auto zaparkował przy(lub na)szynach? Zepsuty lub wykolejony tramwaj na ulicy to koszmar dla kierowców-a trolejbus nawet można w kilku ludzi zepchnąć na pobocze.
[/quote]
Tramwaje wacle nie musza jezdzic po ulicachi po jezdni ,tramwaje moga miec odzdzielne tory wybudowane poza ulicami i nie musza poruszac cie siatka ulic, patrz angielski Manchester( wiekszosc linii poza centrum ma odzielne tory, tylko w centrum miasta jezdzi po ulicach a nawet po chodniakch) tramwaje te nie wapdaja w korki na peryferyjnych dzielicach, nikt i nie zajedzie drog i sa szybkie. w Polsce podobne rozwiazanie jest w Poznaniu, bodajze jedna linia. Szybki trammawaj bardziej przypomina kolej wąskotorwą niz tradycyjny tramwaj wlakacy sie po ulcach jak autobus czy trolejbus. marzy mi sie coś takiego w Lublinie. nie ejstem przeciwko trolejbusom , nich beda ale czy nie lepiej było inwestowac w szybki tramwaj? pozatym te trolejbusy sa małe w lublinie , dosc wolen a nie przegubowe wiele ludzi nie zaborą i te paskudne słupy...
[quote name='bambo75' timestamp='1315039108' post='525515']
A chciałbyś np.jechać tramwajem,który musi się zatrzymać i stać-bo jakiś gamoń źle auto zaparkował przy(lub na)szynach? Zepsuty lub wykolejony tramwaj na ulicy to koszmar dla kierowców-a trolejbus nawet można w kilku ludzi zepchnąć na pobocze.
[/quote]
Tramwaje wacle nie musza jezdzic po ulicachi po jezdni ,tramwaje moga miec odzdzielne tory wybudowane poza ulicami i nie musza poruszac cie siatka ulic, patrz angielski Manchester( wiekszosc... rozwiń
Avatar
bambo75 / 3 września 2011 o 10:38
0
[quote name='Kowalski' timestamp='1314993211' post='525289']
Właśnie nie bardzo rozumiem ten sentyment Lublina do trolejbusów. W Polsce tylko Tychy i chyba Gdynia mają trolejbusy. Nie jestem fachowcem i może ktoś wyjaśni dlaczego trolejbusy.
Czy trolejbusy są tańsze w eksploatacji? Ale przecież trzeba wybudować (i utrzymywać) trakcję.
Szybsze? Może na długich prostych trasach ale jeśli trolejbus musi zakręcić, pojechać po rondzie to się robi kłopot. Tramwaj porusza się po wydzielonym torze i dlatego jest szybszy (nie stoi w korkach) ale trolejbus?
Może chodzi tylko o to, że trolejbus nie kopci?

A że to kiełbasa wyborcza to zupełnie odrębna kwestia
[/quote]
A chciałbyś np.jechać tramwajem,który musi się zatrzymać i stać-bo jakiś gamoń źle auto zaparkował przy(lub na)szynach? Zepsuty lub wykolejony tramwaj na ulicy to koszmar dla kierowców-a trolejbus nawet można w kilku ludzi zepchnąć na pobocze.
[quote name='Kowalski' timestamp='1314993211' post='525289']
Właśnie nie bardzo rozumiem ten sentyment Lublina do trolejbusów. W Polsce tylko Tychy i chyba Gdynia mają trolejbusy. Nie jestem fachowcem i może ktoś wyjaśni dlaczego trolejbusy.
Czy trolejbusy są tańsze w eksploatacji? Ale przecież trzeba wybudować (i utrzymywać) trakcję.
Szybsze? Może na długich prostych trasach ale jeśli trolejbus musi zakręcić, pojechać po rondzie to się robi kłopot. Tramwaj porusza się po wydzielonym torze i dlatego... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 31

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018 0 0

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu
20 lipca 2018, 20:30

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu 1 0

W piątek, 20 lipca o godz. 20.30 na Zamku w Kazimierzu Dolnym odbędzie się koncert Sound'n'Grace & Filip Lato.

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo]
film

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo] 9 1

Pani Anna ma 30 lat. W internecie funkcjonuje jako 14-latka i od półtora roku odpowiada na ogłoszenia mężczyzn, oferujących dzieciom seks. Dzięki niej, policja zatrzymała już 40 pedofili.

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej"

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej" 28 20

Setki tysięcy przydrożnych drzew w całym kraju może pójść pod topór. Szykuje się zmiana w prawie ułatwiająca wycinkę. Ekolodzy protestują, a fachowcy od bezpieczeństwa na drogach są w tej sprawie podzieleni.

Michałek ma marzenie: Pójść do zerówki. Możesz mu w tym pomóc

Michałek ma marzenie: Pójść do zerówki. Możesz mu w tym pomóc 52 2

6-letni Michałek z Jedlanki urodził się z wadą genetyczną lewej nogi. Chłopczyk marzy aby we wrześniu pójść do zerówki. Będzie to możliwe, jeżeli dziecko przejdzie operację ratującą staw kolanowy i wyskakujące biodro. Ale potrzeba na to 176 tys. zł

Lublin: Zamkną ul. Staszica

Lublin: Zamkną ul. Staszica 0 0

Z powodu awarii kanalizacji burzowej zamknięty dla ruchu będzie we wtorek fragment ul. Staszica.

Lawina krytyki nad pomnikiem Lecha Kaczyńskiego w Kraśniku. Autor odpowiada
galeria
film

Lawina krytyki nad pomnikiem Lecha Kaczyńskiego w Kraśniku. Autor odpowiada 99 20

Postać Lecha Kaczyńskiego z pomnika smoleńskiego w Kraśniku zdaniem internautów i specjalistów przypomina raczej Maliniaka z „Czterdziestolatka” albo hobbita z trylogii Tolkiena niż tragicznie zmarłego prezydenta. Niektórzy wskazują też, że umieszczony na monumencie napis jest błędny.

Wege Festiwal znów w Lublinie
21 lipca 2018, 12:00

Wege Festiwal znów w Lublinie 4 0

Co Gdzie Kiedy. Klub Radość (ul. Bernardyńska 15) zaprasza na wakacyjną odsłonę Wege Festiwalu. Wydarzenie odbędzie się 21 lipca o godz. 12.

Nietypowe znalezisko po ulewie w Lublinie. Wystarczyła większa kałuża
film

Nietypowe znalezisko po ulewie w Lublinie. Wystarczyła większa kałuża 40 1

Po ulewie jaka przeszła w poniedziałek nad Lublinem tylko w jednym miejscu aż kilkunastu kierowców zgubiło tablice rejestracyjne.

Nowy pomysł na pomoc dla sadowników z woj. lubelskiego. Wojewoda winą obarcza PSL

Nowy pomysł na pomoc dla sadowników z woj. lubelskiego. Wojewoda winą obarcza PSL 69 106

Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce chce wydzierżawiać zakład produkcyjny w Poniatowej i jak najszybciej rozpocząć skup interwencyjny oraz produkcję. Ma to pomóc w fatalnej sytuacji na rynku owoców miękkich.

Najlepsze z najgorszych: "Turecki Rambo" w Centrum Kultury w Lublinie
19 lipca 2018, 21:00

Najlepsze z najgorszych: "Turecki Rambo" w Centrum Kultury w Lublinie 2 1

Co Gdzie Kiedy. W ramach cyklu filmowego Najlepsze z najgorszych w Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) będzie można zobaczyć film Turecki Rambo. Projekcja odbędzie się 19 lipca o godz. 21.

Moje codzienne, dorosłe życie jest proste. Potomek królewskiego rodu Poniatowskich na południowym Podlasiu

Moje codzienne, dorosłe życie jest proste. Potomek królewskiego rodu Poniatowskich na południowym Podlasiu 0 2

Hrabia Guillaume de Louvencourt Poniatowski, potomek królewskiego rodu Poniatowskich od ponad dziesięciu lat odwiedza Polskę. Ostatnio był na południowym Podlasiu. Uczestniczył we mszy świętej w Sanktuarium Matki Bożej Leśniańskiej w Leśnej Podlaskiej.

Udane starty lubelskich żużlowców

Udane starty lubelskich żużlowców 1 0

Zawodnik lubelskiego Speed Car Motoru Robert Lambert wygrał II rundę Tauron SEC

Coraz ostrzejszy konflikt w puławskich Azotach. Poważne oskarżenia ze strony związkowców

Coraz ostrzejszy konflikt w puławskich Azotach. Poważne oskarżenia ze strony związkowców 20 21

Związkowcy zakładowej Solidarności zapowiadają ogólnopolską pikietę przed siedzibą Zakładów Azotowych Puławy. Zamierzają protestować przeciwko łamaniu swoich praw. Jednocześnie narasta konflikt między organizacjami działającymi w firmie.

Zaginęła 13-latka z Lublina. Policjanci znaleźli ją w krzakach

Zaginęła 13-latka z Lublina. Policjanci znaleźli ją w krzakach 7 10

W niedzielę wieczorem policjanci z VII komisariatu w Lublinie otrzymali zgłoszenie o zaginięciu nastolatki.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.