Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

28 września 2008 r.
19:47
Edytuj ten wpis

Stadion Motoru dla sportowców czy chuliganów?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 10 A A

Szefowie policji i władze miasta mają jutro radzić nad tym co zrobić, by na stadionie przy Zygmuntowskich i wokół niego wreszcie było bezpiecznie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Na ostatniej sesji problemem zajęli się też lubelscy radni, którzy nie szczędzili szalikowcom ostrych słów.

Dyskusja rozgorzała po środowym meczu Motoru Lublin z ŁKS Łódź. Organizatorzy twierdzą, że spotkanie przebiegło spokojnie. Ale dla mieszkańców to "spokojnie” oznaczało też wielkie korki w sąsiedztwie stadionu, bo policja uznała, że jest to mecz podwyższonego ryzyka i wyprosiła u władz miasta, by na kilka godzin zamknęły Al. Zygmuntowskie.

W pojęciu "spokojnie” zmieściła się nawet zadyma między pseudokibicami Motoru, a ochroniarzami, na których posypał się grad kamieni i butelki. Ktoś rozpylił gaz łzawiący, a spryskanym nim ochroniarzom musiała pomagać załoga karetki.

Miejscy radni coraz głośniej zaczynają mówić o tym, że takich sytuacji dłużej tolerować nie wolno. Na czwartkowej sesji część rajców domagała się zaprowadzenia porządku przy Al. Zygmuntowskich.

- Możemy wypowiedzieć umowę Motorowi. Jeśli dajemy im dotację musimy czegoś wymagać - mówi Dariusz Piątek, radny PO. - Uważamy, że należałoby próbować uniknąć takiej sytuacji - twierdzi Włodzimierz Wysocki, zastępca prezydenta miasta.

- Klub ażeby podnieść poziom bezpieczeństwa na stadionie potrzebuje pieniędzy, a jest zadłużony, otrzymuje z miasta to, co może otrzymać i poszukuje sponsorów - dodaje Wysocki. I twierdzi, że klubowi trzeba nadal pomagać.

- Nie będzie poprawy jak za różdżką czarodziejki. To musi potrwać - mówi Jerzy Ostrowski, dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego.

- Na stadion wejdą tylko ci, którzy mają ważną kartę kibica, albo przed meczem złożą pisemny wniosek o jej wydanie - zapowiadał we wtorek Grzegorz Szkutnik, dyrektor Motoru. - Identyfikacja kibiców, którzy wchodzili na mecz była w pełni realizowana - zapewnia radnych Jerzy Ostrowski, dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego.

Ale mija się z prawdą, bo sami widzieliśmy, jak kibice niezauważeni przez ochronę przeskakiwali przez płot przy Al. Zygmuntowskich. Ostrowski broni też decyzji o zamknięciu dla ruchu Alej Zygmuntowskich. I wyjaśnia, że kibiców też trzeba chronić i nie można narażać ich na ryzyko potrącenia przez samochód.

- To była mowa obronna dla bandytów - oburza się Kamil Zinczuk, miejski radny SdPl. - Co mnie to obchodzi, że jeden szalikowiec z drugim ganiają się po Alejach Zygmuntowskich? Ja chcę dojechać do domu. A że mi wpadnie pod samochód? Ja mam OC.

Komentarze 10

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
antykibol / 29 września 2008 o 18:47
0
kiboli wyrzucić za Lublin i zdetonować w rokitnie z wysypiskiem bo to buraki
Avatar
kibic Motoru / 29 września 2008 o 18:26
0
Maryla napisał:
Kibole do kilbla!!!

Maryla do MARYLAND!!!
Avatar
Maryla / 29 września 2008 o 09:54
0
Kibole do kilbla!!!
Avatar
kibic Motoru / 29 września 2008 o 09:51
0
~młody~ napisał:
podoba mi się Twoja wypowiedz tylko że jeżeli stadion jest nieodpowiedni to trzeba go zamknąć a budowy stadionu za ileś tam milionów złotych dla kibolskiego bydła nie popieram niech się ganiają po lesie

Twoja wypowiedż jest za to bardzo mądra,bo przecież stadiony buduje się dla bydła?zastanów się co piszesz, idż najpierw na stadion i zobacz w jakim jest stanie i zastanów się czy są tam warunki odpowiednie dla kibiców,a co do drugiej części twojej wypowiedzi, pewnie po co nam nowy stadion wyburzyć wszystkie stadiony w mieście bo żaden się nie nadaje do organizacji zawodów sportowych i postawić w ich miejsce hipermarkety,albo niech radni wybudują 5 torów dla motocrossu, przecież to taka popularna dyscyplina sportu,a i pan radny Piątek będzie zadowolony że syn ma gdzie jeżdżić

Twoja wypowiedż jest za to bardzo mądra,bo przecież stadiony buduje się dla bydła?zastanów się co piszesz, idż najpierw na stadion i zobacz w jakim jest stanie i zastanów się czy są tam warunki odpowiednie dla kibiców,a co do drugiej części twojej wypowiedzi, pewnie po co nam nowy stadion wyburzyć wszystkie stadiony w mieście bo żaden się nie nadaje do organizacji zawodów sportowych i postawić w ich miejsce hipermarkety,albo niech radni wybudują 5 torów dla motocrossu, przecież to taka popularna dyscyplina sportu,a i pan ... rozwiń
Avatar
~młody~ / 29 września 2008 o 08:37
0
Motor napisał:
Fakt faktem że ulica jest zamykana niesłusznie i to deb***ny pomysł.Ale faktem jest tez to że całe zamieszanie wokół Motoru to jedna wielka pokazówka osób które na meczach nie sa kttórych wiedza na temat meczy jest żadna. Nie jest tajemnicą że co niektórzy połakomiliby się na kase którą Motor dostaje szczególnie że to właśnie przez Motor dostali mniej.Tyle że kasa dawana jest na klub a nie na bandytów.Dlaczego radni zapomnieli a może nie chcą mówić kogo to jest stadion i kto za niego odpowiada i kto doprowadził go do ruiny.Odpowiedz jest miasto.Stadion nie jest dostosowanych pod żadnych względem do rozgrywek...to ruina nie spełniająca norm bezpieczeństwa.Strome schody ,kawałki betonu,wąskie przejścia ewakuacyjne.Jeśli radni chca porzadku i spokoju to niech najpierw skupią się na budowie stadionu nowego i zapewnienie porządku na swoim podwórku a potem krytyce innych.Klub nie musiałby dostawać kasy gdyby w lublinie działały dobrze firmy,byli inwestorzy a na to wpływ ma miasto i decyzje radnych w dużej mierze


podoba mi się Twoja wypowiedz tylko że jeżeli stadion jest nieodpowiedni to trzeba go zamknąć a budowy stadionu za ileś tam milionów złotych dla kibolskiego bydła nie popieram niech się ganiają po lesie


podoba mi się Twoja wypowiedz tylko że jeżeli stadion jest nieodpowiedni to trzeba go zamknąć a budowy stadionu za ileś tam milionów złotych dla kibolskiego bydła nie popieram niech się ganiają po lesie rozwiń
Avatar
Motor / 29 września 2008 o 08:25
0
dam CI dobrą radę idz na pezesa Motoru i zrób porządek...i wtedy zadasz sobie pytanie skąd brać kase na działalnośc i jak zapewnić spokój gdy firma ochroniarska któe j płacisz zwiewa albo nie reaguje jak z widzewem, a na stadion można wejść przez dziure w płocie , więc te zakazy stadionowe to fikcja.Wszyscy się puszą a nikt nie mówi jak wygląda obiekt i jakie sa tam mozliwośći zabezpieczenia meczów
Avatar
kiri / 29 września 2008 o 08:21
0
Ciekawe kiedy władze klubu zrozumieją że kibole wykrzykujący przez 90 minut wulgarne hasła to nie jest przyszłość klubu. Chamstwo wykończy klub a kibolstwo znowu będzie szukać winnych wszędzie tylko nie u siebie.
Avatar
Motor / 29 września 2008 o 08:14
0
Fakt faktem że ulica jest zamykana niesłusznie i to deb***ny pomysł.Ale faktem jest tez to że całe zamieszanie wokół Motoru to jedna wielka pokazówka osób które na meczach nie sa kttórych wiedza na temat meczy jest żadna. Nie jest tajemnicą że co niektórzy połakomiliby się na kase którą Motor dostaje szczególnie że to właśnie przez Motor dostali mniej.Tyle że kasa dawana jest na klub a nie na bandytów.Dlaczego radni zapomnieli a może nie chcą mówić kogo to jest stadion i kto za niego odpowiada i kto doprowadził go do ruiny.Odpowiedz jest miasto.Stadion nie jest dostosowanych pod żadnych względem do rozgrywek...to ruina nie spełniająca norm bezpieczeństwa.Strome schody ,kawałki betonu,wąskie przejścia ewakuacyjne.Jeśli radni chca porzadku i spokoju to niech najpierw skupią się na budowie stadionu nowego i zapewnienie porządku na swoim podwórku a potem krytyce innych.Klub nie musiałby dostawać kasy gdyby w lublinie działały dobrze firmy,byli inwestorzy a na to wpływ ma miasto i decyzje radnych w dużej mierze
Fakt faktem że ulica jest zamykana niesłusznie i to deb***ny pomysł.Ale faktem jest tez to że całe zamieszanie wokół Motoru to jedna wielka pokazówka osób które na meczach nie sa kttórych wiedza na temat meczy jest żadna. Nie jest tajemnicą że co niektórzy połakomiliby się na kase którą Motor dostaje szczególnie że to właśnie przez Motor dostali mniej.Tyle że kasa dawana jest na klub a nie na bandytów.Dlaczego radni zapomnieli a może nie chcą mówić kogo to jest stadion i kto za niego odpowiada i kto doprowadził go do ruiny.Odpowiedz jest mia... rozwiń
Avatar
artur890 / 29 września 2008 o 07:07
0
Oby więcej nie było TdP. Bo utrudnienia przed meczem Motoru i po nim to pikuś w porównaniu z TdP. W sumie o ile mnie pamięć nie myli to 3 dni nie dało się jeżdzić po Lublinie. A Piątek niech się zajmie motocrossem i przyznawaniem swojemu synowi kasy miejskiej!!!:)
Avatar
xyz / 29 września 2008 o 06:25
0
A Komenda Wojewódzka Policji już kilka razy chwaliła się wdrożeniem programu prewencyjnego dot. bezpiecznych stadionów. Niestety jak zwykle skończyło się na pokazówkach typu konferencja dla oficjeli a zapomniano podjąć dalszych konkretnych działań. A może by tak trochę zainteresować się pseudokibicami? Nie ma się jednak co Policji dziwić skoro za prewencję w województwie odpowiada ktoś ko o Prewencji nie ma zielonego pojęcia...
Avatar
antykibol / 29 września 2008 o 18:47
0
kiboli wyrzucić za Lublin i zdetonować w rokitnie z wysypiskiem bo to buraki
Avatar
kibic Motoru / 29 września 2008 o 18:26
0
Maryla napisał:
Kibole do kilbla!!!

Maryla do MARYLAND!!!
Avatar
Maryla / 29 września 2008 o 09:54
0
Kibole do kilbla!!!
Avatar
kibic Motoru / 29 września 2008 o 09:51
0
~młody~ napisał:
podoba mi się Twoja wypowiedz tylko że jeżeli stadion jest nieodpowiedni to trzeba go zamknąć a budowy stadionu za ileś tam milionów złotych dla kibolskiego bydła nie popieram niech się ganiają po lesie

Twoja wypowiedż jest za to bardzo mądra,bo przecież stadiony buduje się dla bydła?zastanów się co piszesz, idż najpierw na stadion i zobacz w jakim jest stanie i zastanów się czy są tam warunki odpowiednie dla kibiców,a co do drugiej części twojej wypowiedzi, pewnie po co nam nowy stadion wyburzyć wszystkie stadiony w mieście bo żaden się nie nadaje do organizacji zawodów sportowych i postawić w ich miejsce hipermarkety,albo niech radni wybudują 5 torów dla motocrossu, przecież to taka popularna dyscyplina sportu,a i pan radny Piątek będzie zadowolony że syn ma gdzie jeżdżić

Twoja wypowiedż jest za to bardzo mądra,bo przecież stadiony buduje się dla bydła?zastanów się co piszesz, idż najpierw na stadion i zobacz w jakim jest stanie i zastanów się czy są tam warunki odpowiednie dla kibiców,a co do drugiej części twojej wypowiedzi, pewnie po co nam nowy stadion wyburzyć wszystkie stadiony w mieście bo żaden się nie nadaje do organizacji zawodów sportowych i postawić w ich miejsce hipermarkety,albo niech radni wybudują 5 torów dla motocrossu, przecież to taka popularna dyscyplina sportu,a i pan ... rozwiń
Avatar
~młody~ / 29 września 2008 o 08:37
0
Motor napisał:
Fakt faktem że ulica jest zamykana niesłusznie i to deb***ny pomysł.Ale faktem jest tez to że całe zamieszanie wokół Motoru to jedna wielka pokazówka osób które na meczach nie sa kttórych wiedza na temat meczy jest żadna. Nie jest tajemnicą że co niektórzy połakomiliby się na kase którą Motor dostaje szczególnie że to właśnie przez Motor dostali mniej.Tyle że kasa dawana jest na klub a nie na bandytów.Dlaczego radni zapomnieli a może nie chcą mówić kogo to jest stadion i kto za niego odpowiada i kto doprowadził go do ruiny.Odpowiedz jest miasto.Stadion nie jest dostosowanych pod żadnych względem do rozgrywek...to ruina nie spełniająca norm bezpieczeństwa.Strome schody ,kawałki betonu,wąskie przejścia ewakuacyjne.Jeśli radni chca porzadku i spokoju to niech najpierw skupią się na budowie stadionu nowego i zapewnienie porządku na swoim podwórku a potem krytyce innych.Klub nie musiałby dostawać kasy gdyby w lublinie działały dobrze firmy,byli inwestorzy a na to wpływ ma miasto i decyzje radnych w dużej mierze


podoba mi się Twoja wypowiedz tylko że jeżeli stadion jest nieodpowiedni to trzeba go zamknąć a budowy stadionu za ileś tam milionów złotych dla kibolskiego bydła nie popieram niech się ganiają po lesie


podoba mi się Twoja wypowiedz tylko że jeżeli stadion jest nieodpowiedni to trzeba go zamknąć a budowy stadionu za ileś tam milionów złotych dla kibolskiego bydła nie popieram niech się ganiają po lesie rozwiń
Avatar
Motor / 29 września 2008 o 08:25
0
dam CI dobrą radę idz na pezesa Motoru i zrób porządek...i wtedy zadasz sobie pytanie skąd brać kase na działalnośc i jak zapewnić spokój gdy firma ochroniarska któe j płacisz zwiewa albo nie reaguje jak z widzewem, a na stadion można wejść przez dziure w płocie , więc te zakazy stadionowe to fikcja.Wszyscy się puszą a nikt nie mówi jak wygląda obiekt i jakie sa tam mozliwośći zabezpieczenia meczów
Avatar
kiri / 29 września 2008 o 08:21
0
Ciekawe kiedy władze klubu zrozumieją że kibole wykrzykujący przez 90 minut wulgarne hasła to nie jest przyszłość klubu. Chamstwo wykończy klub a kibolstwo znowu będzie szukać winnych wszędzie tylko nie u siebie.
Avatar
Motor / 29 września 2008 o 08:14
0
Fakt faktem że ulica jest zamykana niesłusznie i to deb***ny pomysł.Ale faktem jest tez to że całe zamieszanie wokół Motoru to jedna wielka pokazówka osób które na meczach nie sa kttórych wiedza na temat meczy jest żadna. Nie jest tajemnicą że co niektórzy połakomiliby się na kase którą Motor dostaje szczególnie że to właśnie przez Motor dostali mniej.Tyle że kasa dawana jest na klub a nie na bandytów.Dlaczego radni zapomnieli a może nie chcą mówić kogo to jest stadion i kto za niego odpowiada i kto doprowadził go do ruiny.Odpowiedz jest miasto.Stadion nie jest dostosowanych pod żadnych względem do rozgrywek...to ruina nie spełniająca norm bezpieczeństwa.Strome schody ,kawałki betonu,wąskie przejścia ewakuacyjne.Jeśli radni chca porzadku i spokoju to niech najpierw skupią się na budowie stadionu nowego i zapewnienie porządku na swoim podwórku a potem krytyce innych.Klub nie musiałby dostawać kasy gdyby w lublinie działały dobrze firmy,byli inwestorzy a na to wpływ ma miasto i decyzje radnych w dużej mierze
Fakt faktem że ulica jest zamykana niesłusznie i to deb***ny pomysł.Ale faktem jest tez to że całe zamieszanie wokół Motoru to jedna wielka pokazówka osób które na meczach nie sa kttórych wiedza na temat meczy jest żadna. Nie jest tajemnicą że co niektórzy połakomiliby się na kase którą Motor dostaje szczególnie że to właśnie przez Motor dostali mniej.Tyle że kasa dawana jest na klub a nie na bandytów.Dlaczego radni zapomnieli a może nie chcą mówić kogo to jest stadion i kto za niego odpowiada i kto doprowadził go do ruiny.Odpowiedz jest mia... rozwiń
Avatar
artur890 / 29 września 2008 o 07:07
0
Oby więcej nie było TdP. Bo utrudnienia przed meczem Motoru i po nim to pikuś w porównaniu z TdP. W sumie o ile mnie pamięć nie myli to 3 dni nie dało się jeżdzić po Lublinie. A Piątek niech się zajmie motocrossem i przyznawaniem swojemu synowi kasy miejskiej!!!:)
Avatar
xyz / 29 września 2008 o 06:25
0
A Komenda Wojewódzka Policji już kilka razy chwaliła się wdrożeniem programu prewencyjnego dot. bezpiecznych stadionów. Niestety jak zwykle skończyło się na pokazówkach typu konferencja dla oficjeli a zapomniano podjąć dalszych konkretnych działań. A może by tak trochę zainteresować się pseudokibicami? Nie ma się jednak co Policji dziwić skoro za prewencję w województwie odpowiada ktoś ko o Prewencji nie ma zielonego pojęcia...
Zobacz wszystkie komentarze 10

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

E.S Besancon Feminin – MKS Perła Lublin 31:28. Zabrakło niewiele

E.S Besancon Feminin – MKS Perła Lublin 31:28. Zabrakło niewiele 1 0

Lubelskie szczypiornistki kończą przygodę w europejskich pucharach. Zespół trenera Roberta Lisa uległ na wyjeździe E.S Besancon Feminin i nie zakwalifikował się do fazy grupowej Pucharu EHF

Nowy wójt gminy Kurów: Na początek reorganizacja urzędu

Nowy wójt gminy Kurów: Na początek reorganizacja urzędu 0 8

Rozmowa z Arkadiuszem Małeckim, wójtem-elektem gminy Kurów.

Zamojskie czytanie sztuki Icchoka Lejba Pereca "W nocy na Starym Rynku"
22 listopada 2018, 18:00

Zamojskie czytanie sztuki Icchoka Lejba Pereca "W nocy na Starym Rynku" 1 0

W czwartek, 22 listopada o godz. 18 w Centrum Synagoga w Zamościu (ul. Pereca 14) odbędzie się czytanie dramatu Icchoka Lejba Pereca W nocy na Starym Rynku.

Właściciele lokalnych sklepów zgłaszali inicjatywy. Pieniądze dla pięciu z woj. lubelskiego

Właściciele lokalnych sklepów zgłaszali inicjatywy. Pieniądze dla pięciu z woj. lubelskiego 2 0

Pięć inicjatyw społecznych, które wyłonione zostały w ogólnopolskim głosowaniu w ramach akcji „Lokalni Herosi – 100 inicjatyw Przedsiębiorców na 100-lecie Niepodległości”, zostanie zrealizowanych na terenie województwa lubelskiego.

Azoty Puławy – Selfoss 33:26. Obiecująca zaliczka przed rewanżem

Azoty Puławy – Selfoss 33:26. Obiecująca zaliczka przed rewanżem 26 0

W pierwszym meczu trzeciej rundy kwalifikacyjnej Pucharu EHF zespół trenera Bartosza Jureckiego pokonał we własnej hali Islandczyków różnicą siedmiu bramek i jest bliski awansu do fazy grupowej tych rozgrywek

W powiecie włodawskim wygrało PiS. Ale rządzić raczej nie będzie

W powiecie włodawskim wygrało PiS. Ale rządzić raczej nie będzie 11 5

W Radzie Powiatu Włodawskiego siedem mandatów zdobyło PiS, pięć PSL i trzy kandydaci związanego z lewicą KWW „Łączy nas Samorząd”. Wszystko wskazuje na to, że koalicję zawiążą ludowcy z włodawską lewicą.

To ostatnie chwile bez śniegu. Kiedy spadnie śnieg? Pogoda na niedzielę w woj. lubelskim
film

To ostatnie chwile bez śniegu. Kiedy spadnie śnieg? Pogoda na niedzielę w woj. lubelskim 42 3

Kiedy spadnie śnieg? Sprawdź prognozę pogody na niedzielę dla woj. lubelskiego i całej Polski.

Powiślak Końskowola – Kryształ Werbkowice 4:1. Kiepski dzień bramkarza

Powiślak Końskowola – Kryształ Werbkowice 4:1. Kiepski dzień bramkarza 0 0

To miał być jeden z ciekawszych meczów weekendu. Powiślak pokonał jednak Kryształ Werbkowice 4:1. Gospodarze już po 33 minutach prowadzili 3:1. Dzięki kolejnemu kompletowi punktów zakończyli rok na czwartym miejscu w tabeli

Firma z Lubelskiego nie ma sobie równych w tej części Europy. Nowa, imponująca inwestycja
galeria

Firma z Lubelskiego nie ma sobie równych w tej części Europy. Nowa, imponująca inwestycja 124 6

Firma JMP Flowers ze Stężycy zakończyła realizację inwestycji za ponad 67 mln zł. Dzięki niej znacząco wzrosły jej zdolności produkcji kwiatów.

Łada Biłgoraj – Górnik II Łęczna 3:2. Zabójcze sześć minut

Łada Biłgoraj – Górnik II Łęczna 3:2. Zabójcze sześć minut 0 2

Łada pozytywnym akcentem zakończyła rundę jesienną. Drużyna Bartłomieja Kowalika pokonała u siebie rezerwy Górnika Łęczna 3:2, chociaż to goście otworzyli wynik. Po zmianie stron w przeciągu... sześciu minut gospodarze zaliczyli jednak trzy trafienia i zgarnęli bardzo cenne, trzy punkty. A te pozwoliły zakończyć rok nad kreską

Młodzież z bialskiego ekonomika we Włoszech
galeria

Młodzież z bialskiego ekonomika we Włoszech 0 0

Młodzież z bialskiego "ekonomika" we włoskim Vimercate. To efekt dwuletniej współpracy pomiędzy szkołami.

Polesie – Lublinianka 1:1. Znowu strzelali na wiwat

Polesie – Lublinianka 1:1. Znowu strzelali na wiwat 0 5

Przed tygodniem drużyna Dariusza Bodaka prowadziła w Tyszowcach, ale przegrała 1:2. W sobotę, w starciu z Polesiem Kock znowu zgubiła punkty, ale tym razem tylko dwa. Ponownie goście jako pierwsi zdobyli gola jednak w końcówce dali sobie wydrzeć zwycięstwo.

Filmowa opowieść o Piłsudskim. Michał Rosa kręci film o Marszałku

Filmowa opowieść o Piłsudskim. Michał Rosa kręci film o Marszałku 0 0

To nie będzie klasyczna biografia Marszałka, ale opowieść o człowieku i jego życiowych wyborach. Historia pełna zwrotów akcji, z wyrazistym, idącym krok przed wszystkimi bohaterem, który swoje życie podporządkował walce o niepodległą Polskę. Jesienią przyszłego roku do kin trafi film Michała Rosy „Piłsudski”.

Skoki narciarskie. Polacy wygrywają w Wiśle
film

Skoki narciarskie. Polacy wygrywają w Wiśle 0 2

Kamil Stoch i spółka wygrali konkurs drużynowy Pucharu Świata rozgrywany na skoczni Adama Małysza. Drugie miejsce zajęli Niemcy, a na najniższym stopniu podium stanęli Austriacy.Dla Biało-Czerwonych było to czwarte w historii zwycięstwo zawodów drużynowych w Pucharze Świata

Ostatnia została zamknięta w 2010 roku. Czy wiesz gdzie w Lublinie działały cegielnie?
Historia
galeria

Ostatnia została zamknięta w 2010 roku. Czy wiesz gdzie w Lublinie działały cegielnie? 40 15

Model 3D cegielni, pieca Hoffmanowskiego i innych narzędzi i przyrządów używanych w cegielni, ponad 50 historii mówionych, leksykon 50 cegieł sygnowanych z terenów Lublina, w tym, modelowane w 3D, artykuły historyczne, lokalizacje cegielni na nałożonych mapach (archiwalnych i współczesnych). To tylko niektóre z elementów portalu, który właśnie został uruchomiony przez Ośrodek Brama Grodzka Teatr NN.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.