Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

8 października 2010 r.
16:36
Edytuj ten wpis

W Lublinie może powstać strefa płatnego parkowania

0 15 A A

Ratusz przygotował projekt strefy płatnego parkowania. Cena parkowania będzie rosła z każdą godziną. Bilet kupisz w parkomacie. Koniec z parkingowymi. Biletów parkingowych nie będą musieli kupować tylko mieszkańcy śródmieścia albo osoby niepełnosprawne.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Przede wszystkim chcemy, by kierowcy zostawiali samochody na krótko. By nie było takich sytuacji jak teraz, kiedy ktoś zastawia miejsce parkingowe na 8 godzin – mówi Leszek Kowalczuk z miejskiego Wydziału Dróg i Mostów.

Ratusz przygotował projekt wprowadzenia strefy płatnego parkowania w centrum. Teraz tylko przy wybranych ulicach w śródmieściu musimy płacić za pozostawienie auta. Po wprowadzeniu nowych przepisów każde miejsce w określonej części miasta będzie płatne.

Cały artykuł przeczytasz na MM Lublin: Strefa płatnego parkowania w Lublinie: Cena rośnie z każdą godziną

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Qavtan / 11 października 2010 o 09:11
0
Oby pieniądze za parkowanie były przeznaczone na:
-BUSpasy lub BUS-BIKEpasy
-parkingi na obrzeżach
-tabor MPK
-zieleń miejską
Avatar
śródmiescie / 9 października 2010 o 14:13
0
Mieszkam w centrum od dzieciństwa i na tygodniu uważam że znalezienie miejsca przez mieszkającego tutaj graniczy z cudem. Czasem trzeba czekać 2h-3h żeby ktoś łaskawie je zwolnił i nie wspominając już o tym że mieszkańcy również muszą płacić za parkowanie przed blokiem. Gdyby tak uzbierać cała sumę to po tylu latach bardziej opłacało by mi się zmienić miejsce zamieszkania na wille z basenem za miastem. A urzędnicy nic nie robią tylko obiecują wszystko przed wyborami potem kradną pieniądze a Lublin dalej jest 100 lat za murzynami !! Paranoja !
Avatar
Iwona / 9 października 2010 o 12:49
0
[quote name='Robert' date='08 październik 2010 - 22:58 ' timestamp='1286571497' post='358901']
Ratusza nie powaliło trzeba pamiętać iż ulice miasta nie są z gumy i nie pomieszczą lawinowo narastającej masy samochodów, w europejskich stolicach standardem jest wysoka opłata za parkowanie w centrum. Jest jeden z bardzo rzadkich przypadków kiedy zgadzam się z ratuszem. Ale tak jak przedmówca "kierowca" zauważył należy budować parkingi na obrzeżach i bezwzględnie ułatwić dojazd do centrum komunikacją miejską (np bus pasy). Ja też jestem zmotoryzowanym mieszkańcem Lublina a rozumiem oraz współczuję ludziom mieszkającym w centrum gdzie każdy kawałek wolnego miejsca zamienia się w parking a ziejące rury wydechowe nie pozwalają otworzyć okna czy to zimą czy też latem a jakość życia w takich warunkach jest bardzo niska. Kiedy widzę kierowców, którzy najchętniej wjechaliby do sklepu, banku lub kawiarni, albo zaparkują w bramie wyjazdowej, chodniku tak że rodzic z wózkiem nie jest w stanie się przecisnąć to mnie krew zalewa na takiego deb***a. I kiedy widzę, że straż miejska odholowuje taki pojazd to pomimo tego, że nie darzę służb miejskich zbyt wielką sympatią to się cieszę. Głupotę trzeba tępić bezwzględnie na każdym kroku. W związku z tym Szanowna interlokutorko o nicku "Pani" uważam, że należy rozważyć wszystkie za i przeciw. Proponowałbym poczytać sobie opracowania na temat czym jest przepustowość infrastruktury czy systemu transportowego,co to jest prędkość podróżna, ile powierzchni zajmuje samochód w ruchu ile tejże powierzchni jest mu niezbędne do zaparkowania i tzw. kołowania (wjechanie wyjechanie w tym wszelkiego rodzaju manewry służące zaparkowaniu).Z poważaniem Robert
[/quote]
Bardzo mądrze napisane! Zgadzam się w 100%
[quote name='Robert' date='08 październik 2010 - 22:58 ' timestamp='1286571497' post='358901']
Ratusza nie powaliło trzeba pamiętać iż ulice miasta nie są z gumy i nie pomieszczą lawinowo narastającej masy samochodów, w europejskich stolicach standardem jest wysoka opłata za parkowanie w centrum. Jest jeden z bardzo rzadkich przypadków kiedy zgadzam się z ratuszem. Ale tak jak przedmówca "kierowca" zauważył należy budować parkingi na obrzeżach i bezwzględnie ułatwić dojazd do centrum komunikac... rozwiń
Avatar
mieszkaniec / 9 października 2010 o 09:31
0
Tylko Lublin jest taki zacofany! W kazdym innym cywilizowanym miescie sa wprowadzone strefy platnego parkowania w ktorych mieszkaniec tej strefy nie musi placic za to ze zostawi samochod pod wlasnym blokiem. Tylko ze do Lublina takie innowacje dochodza zawsze na koncu :/
Avatar
mieszkaniec śródmieścia / 9 października 2010 o 07:40
0
Choc mieszkam w centrum nie mogę zaparkowac samochodu,ponieważ przez cały dzień stoją samochody urzędników,a od pażdziernika studentów.Mam wreszcie nadzieję,że to się zmieni i jako niepełnosprawny nie będę musiał codziennie polowac na miejsce w pobliżu swojej kamienicy.Miejsc dla inwalidów jest jak na lekarstwo,i nawet gdyby było ich więcej,to choc mam uprawnienia nie chciałbym zajmowac na cały dzień.Inni też potrzebują.
Avatar
Gość / 9 października 2010 o 07:33
0
A czy zasrani pomysłodawcy z ratusza również będą płacić za parkowanie w ramach czasu swojej pracy? Jak wszyscy to wszyscy!!!
Avatar
Marcin / 9 października 2010 o 05:01
0
"Przede wszystkim chcemy, by kierowcy zostawiali samochody na krótko. By nie było takich sytuacji jak teraz, kiedy ktoś zastawia miejsce parkingowe na 8 godzin – mówi Leszek Kowalczuk z miejskiego Wydziału Dróg i Mostów." To co już nie wolno jeździć samochodem do pracy?? Ciekawe czy Pan Leszek przyjeżdża do pracy MPK czy sam stawia samochód na parkingu dla urzędowych gamoni takich jak on na 8 godzin.
Avatar
gość / 8 października 2010 o 23:00
0
[quote name='Miki' date='08 październik 2010 - 19:23 ' timestamp='1286558583' post='358786']
Ciekawe czy urzędasy oddadzą pilota do darmowego parkingu na ul. Wieniawskiej?
[/quote]

Zwykłe urzędasy nie mają pilotów do parkingu, piloty znajdują się tylko w posiadaniu dyrektorów i kierwników
Avatar
Robert / 8 października 2010 o 22:58
0
Ratusza nie powaliło trzeba pamiętać iż ulice miasta nie są z gumy i nie pomieszczą lawinowo narastającej masy samochodów, w europejskich stolicach standardem jest wysoka opłata za parkowanie w centrum. Jest jeden z bardzo rzadkich przypadków kiedy zgadzam się z ratuszem. Ale tak jak przedmówca "kierowca" zauważył należy budować parkingi na obrzeżach i bezwzględnie ułatwić dojazd do centrum komunikacją miejską (np bus pasy). Ja też jestem zmotoryzowanym mieszkańcem Lublina a rozumiem oraz współczuję ludziom mieszkającym w centrum gdzie każdy kawałek wolnego miejsca zamienia się w parking a ziejące rury wydechowe nie pozwalają otworzyć okna czy to zimą czy też latem a jakość życia w takich warunkach jest bardzo niska. Kiedy widzę kierowców, którzy najchętniej wjechaliby do sklepu, banku lub kawiarni, albo zaparkują w bramie wyjazdowej, chodniku tak że rodzic z wózkiem nie jest w stanie się przecisnąć to mnie krew zalewa na takiego deb***a. I kiedy widzę, że straż miejska odholowuje taki pojazd to pomimo tego, że nie darzę służb miejskich zbyt wielką sympatią to się cieszę. Głupotę trzeba tępić bezwzględnie na każdym kroku. W związku z tym Szanowna interlokutorko o nicku "Pani" uważam, że należy rozważyć wszystkie za i przeciw. Proponowałbym poczytać sobie opracowania na temat czym jest przepustowość infrastruktury czy systemu transportowego,co to jest prędkość podróżna, ile powierzchni zajmuje samochód w ruchu ile tejże powierzchni jest mu niezbędne do zaparkowania i tzw. kołowania (wjechanie wyjechanie w tym wszelkiego rodzaju manewry służące zaparkowaniu).
Z poważaniem Robert
Ratusza nie powaliło trzeba pamiętać iż ulice miasta nie są z gumy i nie pomieszczą lawinowo narastającej masy samochodów, w europejskich stolicach standardem jest wysoka opłata za parkowanie w centrum. Jest jeden z bardzo rzadkich przypadków kiedy zgadzam się z ratuszem. Ale tak jak przedmówca "kierowca" zauważył należy budować parkingi na obrzeżach i bezwzględnie ułatwić dojazd do centrum komunikacją miejską (np bus pasy). Ja też jestem zmotoryzowanym mieszkańcem Lublina a rozumiem oraz współczuję ludziom mieszkającym w centrum ... rozwiń
Avatar
pani / 8 października 2010 o 22:18
0
Chyba ten ratusz powaliło doszczętnie, to gdzie mam parkować niech mi pokaż albo kasę najlepiej dadzą wszystkim na parkowanie, mądrzy się znaleźli, aby tylko kasę od ludzi wyciągnąć
Avatar
Qavtan / 11 października 2010 o 09:11
0
Oby pieniądze za parkowanie były przeznaczone na:
-BUSpasy lub BUS-BIKEpasy
-parkingi na obrzeżach
-tabor MPK
-zieleń miejską
Avatar
śródmiescie / 9 października 2010 o 14:13
0
Mieszkam w centrum od dzieciństwa i na tygodniu uważam że znalezienie miejsca przez mieszkającego tutaj graniczy z cudem. Czasem trzeba czekać 2h-3h żeby ktoś łaskawie je zwolnił i nie wspominając już o tym że mieszkańcy również muszą płacić za parkowanie przed blokiem. Gdyby tak uzbierać cała sumę to po tylu latach bardziej opłacało by mi się zmienić miejsce zamieszkania na wille z basenem za miastem. A urzędnicy nic nie robią tylko obiecują wszystko przed wyborami potem kradną pieniądze a Lublin dalej jest 100 lat za murzynami !! Paranoja !
Avatar
Iwona / 9 października 2010 o 12:49
0
[quote name='Robert' date='08 październik 2010 - 22:58 ' timestamp='1286571497' post='358901']
Ratusza nie powaliło trzeba pamiętać iż ulice miasta nie są z gumy i nie pomieszczą lawinowo narastającej masy samochodów, w europejskich stolicach standardem jest wysoka opłata za parkowanie w centrum. Jest jeden z bardzo rzadkich przypadków kiedy zgadzam się z ratuszem. Ale tak jak przedmówca "kierowca" zauważył należy budować parkingi na obrzeżach i bezwzględnie ułatwić dojazd do centrum komunikacją miejską (np bus pasy). Ja też jestem zmotoryzowanym mieszkańcem Lublina a rozumiem oraz współczuję ludziom mieszkającym w centrum gdzie każdy kawałek wolnego miejsca zamienia się w parking a ziejące rury wydechowe nie pozwalają otworzyć okna czy to zimą czy też latem a jakość życia w takich warunkach jest bardzo niska. Kiedy widzę kierowców, którzy najchętniej wjechaliby do sklepu, banku lub kawiarni, albo zaparkują w bramie wyjazdowej, chodniku tak że rodzic z wózkiem nie jest w stanie się przecisnąć to mnie krew zalewa na takiego deb***a. I kiedy widzę, że straż miejska odholowuje taki pojazd to pomimo tego, że nie darzę służb miejskich zbyt wielką sympatią to się cieszę. Głupotę trzeba tępić bezwzględnie na każdym kroku. W związku z tym Szanowna interlokutorko o nicku "Pani" uważam, że należy rozważyć wszystkie za i przeciw. Proponowałbym poczytać sobie opracowania na temat czym jest przepustowość infrastruktury czy systemu transportowego,co to jest prędkość podróżna, ile powierzchni zajmuje samochód w ruchu ile tejże powierzchni jest mu niezbędne do zaparkowania i tzw. kołowania (wjechanie wyjechanie w tym wszelkiego rodzaju manewry służące zaparkowaniu).Z poważaniem Robert
[/quote]
Bardzo mądrze napisane! Zgadzam się w 100%
[quote name='Robert' date='08 październik 2010 - 22:58 ' timestamp='1286571497' post='358901']
Ratusza nie powaliło trzeba pamiętać iż ulice miasta nie są z gumy i nie pomieszczą lawinowo narastającej masy samochodów, w europejskich stolicach standardem jest wysoka opłata za parkowanie w centrum. Jest jeden z bardzo rzadkich przypadków kiedy zgadzam się z ratuszem. Ale tak jak przedmówca "kierowca" zauważył należy budować parkingi na obrzeżach i bezwzględnie ułatwić dojazd do centrum komunikac... rozwiń
Avatar
mieszkaniec / 9 października 2010 o 09:31
0
Tylko Lublin jest taki zacofany! W kazdym innym cywilizowanym miescie sa wprowadzone strefy platnego parkowania w ktorych mieszkaniec tej strefy nie musi placic za to ze zostawi samochod pod wlasnym blokiem. Tylko ze do Lublina takie innowacje dochodza zawsze na koncu :/
Avatar
mieszkaniec śródmieścia / 9 października 2010 o 07:40
0
Choc mieszkam w centrum nie mogę zaparkowac samochodu,ponieważ przez cały dzień stoją samochody urzędników,a od pażdziernika studentów.Mam wreszcie nadzieję,że to się zmieni i jako niepełnosprawny nie będę musiał codziennie polowac na miejsce w pobliżu swojej kamienicy.Miejsc dla inwalidów jest jak na lekarstwo,i nawet gdyby było ich więcej,to choc mam uprawnienia nie chciałbym zajmowac na cały dzień.Inni też potrzebują.
Avatar
Gość / 9 października 2010 o 07:33
0
A czy zasrani pomysłodawcy z ratusza również będą płacić za parkowanie w ramach czasu swojej pracy? Jak wszyscy to wszyscy!!!
Avatar
Marcin / 9 października 2010 o 05:01
0
"Przede wszystkim chcemy, by kierowcy zostawiali samochody na krótko. By nie było takich sytuacji jak teraz, kiedy ktoś zastawia miejsce parkingowe na 8 godzin – mówi Leszek Kowalczuk z miejskiego Wydziału Dróg i Mostów." To co już nie wolno jeździć samochodem do pracy?? Ciekawe czy Pan Leszek przyjeżdża do pracy MPK czy sam stawia samochód na parkingu dla urzędowych gamoni takich jak on na 8 godzin.
Avatar
gość / 8 października 2010 o 23:00
0
[quote name='Miki' date='08 październik 2010 - 19:23 ' timestamp='1286558583' post='358786']
Ciekawe czy urzędasy oddadzą pilota do darmowego parkingu na ul. Wieniawskiej?
[/quote]

Zwykłe urzędasy nie mają pilotów do parkingu, piloty znajdują się tylko w posiadaniu dyrektorów i kierwników
Avatar
Robert / 8 października 2010 o 22:58
0
Ratusza nie powaliło trzeba pamiętać iż ulice miasta nie są z gumy i nie pomieszczą lawinowo narastającej masy samochodów, w europejskich stolicach standardem jest wysoka opłata za parkowanie w centrum. Jest jeden z bardzo rzadkich przypadków kiedy zgadzam się z ratuszem. Ale tak jak przedmówca "kierowca" zauważył należy budować parkingi na obrzeżach i bezwzględnie ułatwić dojazd do centrum komunikacją miejską (np bus pasy). Ja też jestem zmotoryzowanym mieszkańcem Lublina a rozumiem oraz współczuję ludziom mieszkającym w centrum gdzie każdy kawałek wolnego miejsca zamienia się w parking a ziejące rury wydechowe nie pozwalają otworzyć okna czy to zimą czy też latem a jakość życia w takich warunkach jest bardzo niska. Kiedy widzę kierowców, którzy najchętniej wjechaliby do sklepu, banku lub kawiarni, albo zaparkują w bramie wyjazdowej, chodniku tak że rodzic z wózkiem nie jest w stanie się przecisnąć to mnie krew zalewa na takiego deb***a. I kiedy widzę, że straż miejska odholowuje taki pojazd to pomimo tego, że nie darzę służb miejskich zbyt wielką sympatią to się cieszę. Głupotę trzeba tępić bezwzględnie na każdym kroku. W związku z tym Szanowna interlokutorko o nicku "Pani" uważam, że należy rozważyć wszystkie za i przeciw. Proponowałbym poczytać sobie opracowania na temat czym jest przepustowość infrastruktury czy systemu transportowego,co to jest prędkość podróżna, ile powierzchni zajmuje samochód w ruchu ile tejże powierzchni jest mu niezbędne do zaparkowania i tzw. kołowania (wjechanie wyjechanie w tym wszelkiego rodzaju manewry służące zaparkowaniu).
Z poważaniem Robert
Ratusza nie powaliło trzeba pamiętać iż ulice miasta nie są z gumy i nie pomieszczą lawinowo narastającej masy samochodów, w europejskich stolicach standardem jest wysoka opłata za parkowanie w centrum. Jest jeden z bardzo rzadkich przypadków kiedy zgadzam się z ratuszem. Ale tak jak przedmówca "kierowca" zauważył należy budować parkingi na obrzeżach i bezwzględnie ułatwić dojazd do centrum komunikacją miejską (np bus pasy). Ja też jestem zmotoryzowanym mieszkańcem Lublina a rozumiem oraz współczuję ludziom mieszkającym w centrum ... rozwiń
Avatar
pani / 8 października 2010 o 22:18
0
Chyba ten ratusz powaliło doszczętnie, to gdzie mam parkować niech mi pokaż albo kasę najlepiej dadzą wszystkim na parkowanie, mądrzy się znaleźli, aby tylko kasę od ludzi wyciągnąć
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wraca Puławskie Kino Samochodowe
27 lipca 2018, 0:00

Wraca Puławskie Kino Samochodowe 7 0

Co Gdzie Kiedy. Gratka dla miłośników kina w Puławach. W dniach 27-29 lipca odbędzie się kolejna już edycja Puławskiego Kina Samochodowego, nawiązującego do amerykańskiej tradycji seansów.

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia
galeria

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia 0 0

Małgorzata Hołub-Kowalik i Karol Zalewski złotymi medalistami w biegu na 400 metrów. To dość spora niespodzianka bo za faworytów w obu przypadkach uchodzili inni uczestnicy finału

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia]
galeria
film

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia] 78 13

W Lublinie trwa koncert Siła Kobiet. Na scenie występują: Paulina Przybysz, Monika Brodka, Katarzyna Nosowska i Kayah. Na plac Zamkowy przyszły tłumy

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje
kraj
film

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje 5 2

Radomyśl (woj. wielkopolskie). Na trasie Wschowa-Radomyśl samochód osobowy uderzył w dwie nastolatki jadące na rowerach. Młodsza z dziewcząt, 13-latka, zginęła na miejscu. Jej rok starsza koleżanka została przewieziona do szpitala. Przyczyny wypadku bada prokuratura.

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek
2 sierpnia 2018, 17:00

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek 2 0

Co Gdzie Kiedy. Popularny spektakl Centrum Kultury - Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek będzie można zobaczyć bezpłatnie w ramach wakacyjnego projektu Lato na Placu Litewskim. Pokaz odbędzie się dwukrotnie - w czwartek, 2 sierpnia i piątek, 3 sierpnia o godz. 17 przy pomniku Unii Lubelskiej.

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić?
galeria

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić? 24 2

Żeby obejrzeć wszystkie występy, najlepiej zacząć w czwartek. Dlatego już dziś przedstawiamy program festiwalu, choć najwięcej spektakli będzie dopiero za tydzień. Jak zwykle warto zarezerwować dużo czasu, dobrze zaplanować dzień i zatroszczyć się o wygodne obuwie

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle!
film

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle! 0 0

Podczas inauguracyjnego konkursu Letniego Grand Prix 2018 na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle reprezentacja Polski zajęła pierwsze miejsce osiągając rekordową przewagę 71,3 punktu nad drugimi w klasyfikacji Niemcami. Trzecie miejsce przypadło Norwegom

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty 15 3

Przebudowany po drugim spadku z rzędu zespół z Łęcznej w pierwszym meczu nowego sezonu wywalczył punkt w Wejherowie chociaż po niespełna pół godzinie gry przegrywał 0:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2 4 0

Po sparingu Stali z Tomasovią zdecydowanie lepsze humory panują w obozie czwartoligowca. Drużyna Pawła Babiarza ograła beniaminka III ligi 4:2

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów 2 2

Zawodnik Agrosu Zamość w piątek został mistrzem Polski w biegu na 100 metrów, a w sobotę zapewnił sobie awans do finałowego biegu na dwa razy dłuższym dystansie.

Jak przygotować się do wyjazdu do pracy za granicę?

Jak przygotować się do wyjazdu do pracy za granicę? 0 4

Pierwszy wyjazd do pracy za granicą może wiązać się z dużym stresem. Podpowiadamy, jak się do niego przygotować, by uniknąć niepotrzebnych nerwów.

Orlęta Spomlek rozbiły Włodawiankę 7:0

Orlęta Spomlek rozbiły Włodawiankę 7:0 0 4

Piłkarze Rafała Borysiuka ostro postrzelali przy okazji sobotniego meczu kontrolnego z Włodawianką. Zawody zakończyły się zwycięstwem trzecioligowca 7:0. Rywale pod okiem Marka Droba ćwiczą jednak dopiero od tygodnia i tak naprawdę budują nową drużynę

Botaniczna Piątka w Lublinie - edycja letnia
28 lipca 2018, 0:00

Botaniczna Piątka w Lublinie - edycja letnia 1 0

Co Gdzie Kiedy. 28 lipca odbędzie się pierwsza w historii letnia edycja Botanicznej Piątki na terenie Ogrodu Botanicznego UMCS w Lublinie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.