Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

23 czerwca 2020 r.
7:09

Lublin: Wycinają drzewa pod pętle autobusowe. Zamiast liści zaszumią silniki

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
113 25 A A
Przy ul. Zbożowej widać pozostałości ściętych drzew, fragmenty pni i zmielone gałęzie<br />
Przy ul. Zbożowej widać pozostałości ściętych drzew, fragmenty pni i zmielone gałęzie
(fot. Dominik Smaga)

Kolejne drzewa ustępują w Lublinie miejsca betonowi i asfaltowi. Kilkadziesiąt jest usuwanych obok rozbudowywanej pętli autobusowej przy Zbożowej. Natomiast na przedłużeniu Drogi Męczenników Majdanka wycinane są wielkie lipy. Tu kosztem ośmiu drzew powstanie pętla mająca zmieścić sześć autobusów.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Serce mi się kraje, gdy na to patrzę – mówi pan Jerzy, czekający na autobus przy Zbożowej. Dookoła widać pozostałości ściętych drzew, fragmenty pni i zmielone gałęzie. Właśnie tak, dużą wycinką, zaczęła się tutaj rozbudowa pętli komunikacji miejskiej.

– Pętla w obecnej formie przestała spełniać swoją funkcję, jest za mała względem liczby korzystających z niej pojazdów – przekonuje Zarząd Transportu Miejskiego. Po przebudowie kierowcy będą tu mieć toaletę, pasażerowie wyświetlacz, a autobusy ładowarkę oraz więcej miejsca do postoju i zawracania.

Mieszkańcy Zbożowej będą mieć natomiast mniej dużych drzew, które osłaniały ich nieco przed ulicznym hałasem.

Ratusz podkreśla, że dzięki zmianom w projekcie udało się ocalić przy Zbożowej ponad jedną czwartą drzew przeznaczonych pierwotnie do wycinki. – Do usunięcia było planowanych 55, ostatecznie 15 z nich udało się zachować – informuje Grzegorz Jędrek z Urzędu Miasta. – Decyzje w sprawie trzech drzew, na których stwierdzono gniazda, zostały przesunięte do zakończenia okresu lęgowego. Na czas przebudowy zabezpieczonych zostało 27 drzew.

Przy ul. Franczaka było do wycięcia 10 drzew. Dwa udało się ocalić (fot. Dominik Smaga)

Wycinają też na drugim końcu miasta

W tym samym czasie, bez głośnych protestów, zaczęła się wycinka dużych lip rosnących przy ul. Franczaka „Lalka”, czyli przedłużeniu Drogi Męczenników Majdanka. Tu powodem wycinki jest budowa nowej pętli komunikacji miejskiej tuż przy granicy Lublina ze Świdnikiem. Także w tym przypadku Urząd Miasta zaznacza, że wycinka jest mniejsza niż wynikało to z projektu.

– Tu planowanych do usunięcia było 10 drzew – informuje Grzegorz Jędrek. – Ostatecznie, po przeanalizowaniu możliwości pozostawienia jak największej liczby drzew, wyciętych zostanie 8.

Pętla, której budowa wiąże się z usunięciem 8 drzew, będzie w stanie pomieścić… 6 autobusów. Przewidziano tu również jedną ładowarkę dla elektrobusów i zadaszony parking dla dziesięciu rowerów, ponadto budynek z toaletami i wyświetlacz pokazujący najbliższe odjazdy. Do tego sześć miejsc postojowych „kiss and ride”, czyli takich, na których kierowca będzie mógł stanąć tylko na chwilę, aby wysadzić (lub zabrać) pasażera z samochodu i od razu odjechać.

Chociaż inwestycja przy ul. Franczaka nazywa się „węzłem przesiadkowym”, to obok pętli nie będzie zwykłego parkingu, na którym można by było zostawić samochód. Tego typu parking, dla 40 samochodów, ma powstać w odległości… ponad dwóch kilometrów, w pobliżu skrzyżowania Drogi Męczenników Majdanka z ul. Grenadierów.

Pętle przy Zbożowej i Franczaka „Lalka” powinny być gotowe za rok. Urzędnicy zapewniają, że w obu tych miejscach posadzone będą nowe drzewa: na Sławinie ma ich być 39, na Felinie 35, a przy obu pętlach ma się ponadto pojawić po 1500 krzewów.

Również za rok powinna się zakończyć budowa dużej pętli przy Żeglarskiej, gdzie przewidziano miejsce dla 14 autobusów i bezpłatny parking dla 31 samochodów. Tutaj prace zaczęły się od usunięcia 31 drzew.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 25

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
na_haju / 23 czerwca 2020 r. o 08:09
+48
Nic już w tym mieście nie można zbudować lub wyremontować, bo zaraz redaktor Smaga z DW rzuca się do gardła i płodzi rzewne artykuły na temat wyciętych drzew. Może jeszcze mszę zamówi w intencji zmielonych gałęzi? Jest jakaś granica tej absurdalnie pojmowanej przez DW ekologii?
Avatar
na_haju / 23 czerwca 2020 r. o 08:19
+36
Ta masakra piłą łańcuchową na Zbożowej to na zlecenie jakiegoś dewelocwaniaka czy operatora 5G? Panie LAS - wiesz Pan coś o tym?
 Tak PISiorku, podobno w Lublinie sieć 5G ma jeździć autobusami miejskimi i korzystać z pętli autobusowych
Avatar
Jacenty44 / 23 czerwca 2020 r. o 08:47
+27
Mam świetną propozycję dotyczącą oszczędzenia nieco lasów - przestańcie drukować WASZ SZMATŁAWIEC, drzewa zostaną oszczędzone, wszyscy będziemy zadowoleni. Wy już nie potraficie nawet normalnego tytułu artykułu napisać tylko od wstępu szczujecie. Nawet się już z tym nie kryjecie. Zmieńcie tylko jeszcze logo na bardziej odpowiednie (w klimacie TVPis) żeby nieświadomy czytelnik nie miał wątpliwości komu sprzyjacie
Avatar
zmoranocna / 23 czerwca 2020 r. o 09:08
+25
już nawet pętle dla autobusów elektrycznych wam przeszkadzają? jak mają powiększyć tę istniejącą? zamiast jednej dużej mają zbudować dwie małe przedzielone drzewami? czy może autobusy które się na niej nie zmieszczą mają parkować na podjazdach okolicznych domków jednorodzinnych? całkiem już odlatujecie, Smaga dostał takiego bzika na punkcie drzew, że zaraz każdy spadający z drzewa listek dostanie na dzienniku osobny artykuł z tytułem "pogrążeni w smutku informujemy że..."
Avatar
wncl32nfei66y / 23 czerwca 2020 r. o 08:53
+22
Po co to? Autobusów coraz mniej i coraz rzadziej jeżdżą, kursy cięte na potęgę, a tu ni z gruszki ni z pietruszki rozbudowują pętle. To ma być gospodarowanie? To samo tyczy się bus-pasów.
 Dziwią cię cięcia? Bo mnie nie. Najpierw zmiany podatkowe wprowadzone przez PiS a uderzające finansowo najbardziej w samorządy, teraz koronawirus. Ostatnio czytałem, że ZTM na samym koronawirusie stracił już 50 milionów. To mniej więcej połowa pieniędzy jakie miasto co roku dokłada do komunikacji miejskiej.
Avatar
___K___ / 23 czerwca 2020 r. o 10:26
+18
Po co to? Autobusów coraz mniej i coraz rzadziej jeżdżą, kursy cięte na potęgę, a tu ni z gruszki ni z pietruszki rozbudowują pętle. To ma być gospodarowanie? To samo tyczy się bus-pasów.
Dziwią cię cięcia? Bo mnie nie. Najpierw zmiany podatkowe wprowadzone przez PiS a uderzające finansowo najbardziej w samorządy, teraz koronawirus. Ostatnio czytałem, że ZTM na samym koronawirusie stracił już 50 milionów. To mniej więcej połowa pieniędzy jakie miasto co roku dokłada do komunikacji miejskiej.
Kolejny paradygmat, a raczej próba zaklinania rzeczywistości, bo wystarczyłoby ograniczyć niepotrzebne wydatki i nieuzasadnione koszty oraz dostrzec, że odwrót od komunikacji zbiorowej jest trendem, a nie modą.
Podaj, proszę, jakie to "niepotrzebne wydatki i nieuzasadnione koszty" wystarczy ograniczyć, by komunikacja miejska była dochodowa? Zaś stwierdzenie, iż "odwrót od komunikacji zbiorowej jest trendem, a nie modą", jest kłamstwem, bo sprawnie działająca komunikacja miejska (duże światowe aglomeracje) sprawia, że korzystanie z prywatnego samochodu jest nieopłacalne, utrudnione i zwyczajnie złe. Poza tym skoro tak bronisz drzew, to jakim cudem jednocześnie popierasz indywidualny transport w maistach? Schozofrenia jakaś, czy co?
Podaj, proszę, jakie to "niepotrzebne wydatki i nieuzasadnione koszty" wystarczy ograniczyć, by komunikacja miejska była dochodowa? Zaś stwierdzenie, iż "odwrót od komunikacji zbiorowej jest trendem, a nie modą", jest kłamstwem, bo sprawnie działająca komunikacja miejska (duże światowe aglomeracje) sprawia, że korzystanie z prywatnego samochodu jest nieopłacalne, utrudnione i zwyczajnie złe. Poza tym skoro tak bronisz drzew, to jakim cudem jednocześnie popierasz indywidualny transport w maistach? Schozofren... rozwiń
Avatar
Krioo / 23 czerwca 2020 r. o 09:51
+17
Dla Dziennika Wschodniego kluczową sprawą jest nie czy wycina, tylko kto wycina. Wycięciu paru drzew w związku z rozbudową pętli na Zbożowej są gotowi poświęcić cały cykl ckliwych artykułów. Ale jak uchwalono Lex Szyszko i piły we wszystkich miastach w tym w Lublinie zaczęły chodzić dzień i noc dzięki przyzwoleniu partii rządzącej, to była cisza jak makiem zasiał. Ale pewnie to zwykły zbieg okoliczności i efekt tego, że pierwszy ekolog RP czyli pan Dominik Smaga akurat nie miał wtedy weny twórczej. Cóż, pozostaje mieć nadzieję, że już nigdy więcej jej nie straci.
Dla Dziennika Wschodniego kluczową sprawą jest nie czy wycina, tylko kto wycina. Wycięciu paru drzew w związku z rozbudową pętli na Zbożowej są gotowi poświęcić cały cykl ckliwych artykułów. Ale jak uchwalono Lex Szyszko i piły we wszystkich miastach w tym w Lublinie zaczęły chodzić dzień i noc dzięki przyzwoleniu partii rządzącej, to była cisza jak makiem zasiał. Ale pewnie to zwykły zbieg okoliczności i efekt tego, że pierwszy ekolog RP czyli pan Dominik Smaga akurat nie miał wtedy weny twórczej. Cóż, pozostaje mieć nadzieję, że już nigdy ... rozwiń
Avatar
___K___ / 23 czerwca 2020 r. o 12:21
+15
już nawet pętle dla autobusów elektrycznych wam przeszkadzają? jak mają powiększyć tę istniejącą? zamiast jednej dużej mają zbudować dwie małe przedzielone drzewami? czy może autobusy które się na niej nie zmieszczą mają parkować na podjazdach okolicznych domków jednorodzinnych? całkiem już odlatujecie, Smaga dostał takiego bzika na punkcie drzew, że zaraz każdy spadający z drzewa listek dostanie na dzienniku osobny artykuł z tytułem "pogrążeni w smutku informujemy że..."
W tym konkretnym przypadku wystarczyło zrealizować wcześniejszą koncepcję budowy pętli przy ul. Bohaterów Września. Z pętlą przy ulicy Zbożowej jest jak z okularami na twojej głowie — nie trzeba golić jej do zera, bo trzymają się uszu, a opierają na nosie.
Albo nie znam Lublina, albo ty go nie znasz. Gdzie Bogaterow Września, a gdzie Zbożowa? Istnieje ich jakieś bezpośrednie połączenie? Co najwyżej w planach. Sprawdziłeś już ile drzew trzeba będzie wyciąć, by te plany zrealizować?
Albo nie znam Lublina, albo ty go nie znasz. Gdzie Bogaterow Września, a gdzie Zbożowa? Istnieje ich jakieś bezpośrednie połączenie? Co najwyżej w planach. Sprawdziłeś już ile drzew trzeba będzie wyciąć, by te plany zrealizować? rozwiń
Avatar
___K___ / 23 czerwca 2020 r. o 12:15
+13
Po co to? Autobusów coraz mniej i coraz rzadziej jeżdżą, kursy cięte na potęgę, a tu ni z gruszki ni z pietruszki rozbudowują pętle. To ma być gospodarowanie? To samo tyczy się bus-pasów.
Dziwią cię cięcia? Bo mnie nie. Najpierw zmiany podatkowe wprowadzone przez PiS a uderzające finansowo najbardziej w samorządy, teraz koronawirus. Ostatnio czytałem, że ZTM na samym koronawirusie stracił już 50 milionów. To mniej więcej połowa pieniędzy jakie miasto co roku dokłada do komunikacji miejskiej.
Kolejny paradygmat, a raczej próba zaklinania rzeczywistości, bo wystarczyłoby ograniczyć niepotrzebne wydatki i nieuzasadnione koszty oraz dostrzec, że odwrót od komunikacji zbiorowej jest trendem, a nie modą.
Podaj, proszę, jakie to "niepotrzebne wydatki i nieuzasadnione koszty" wystarczy ograniczyć, by komunikacja miejska była dochodowa? Zaś stwierdzenie, iż "odwrót od komunikacji zbiorowej jest trendem, a nie modą", jest kłamstwem, bo sprawnie działająca komunikacja miejska (duże światowe aglomeracje) sprawia, że korzystanie z prywatnego samochodu jest nieopłacalne, utrudnione i zwyczajnie złe. Poza tym skoro tak bronisz drzew, to jakim cudem jednocześnie popierasz indywidualny transport w maistach? Schozofrenia jakaś, czy co?
O niepotrzebne wydatki i nieuzasadnione koszty Pytaj prezydenta miasta, bo od audytu wydatków jest podległy mu jeden z wydziałów lubelskiego magistratu, ZTM i rada nadzorcza dominującego przewoźnika, którego jedynym udziałowcem jest Gmina Lublin. W kwestii trendów nie trzeba insynuować komuś braku prawdomówności, a samemu nie być ignorantem: ***s://***portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/przyszlosc-komunikacji-publicznej-i-transportu-lotniczego-w-sondazu-ibris,192422.html Tak dla pełnej twojej świadomości, to akwarium nie mam, a i tak jestem hetero. Nie inaczej jest z twierdzeniem, że jak ktoś broni drzew, czy powołuje się na trendy, to musi być zwolennikiem komunikacji indywidualnej. Sugestie związane za stanem czyjegoś zdrowia psychicznego pominę, bo to nie moja sprawa, a konsylium lekarskiego, którego nie jest jednoosobowo zastąpić nikt z twojego otoczenia.
Aha - czyli plujesz jadem, ale rozwiązania nie masz. Nie znasz się, a zabierasz głos. I wszystko jasne.
Aha - czyli plujesz jadem, ale rozwiązania nie masz. Nie znasz się, a zabierasz głos. I wszystko jasne. rozwiń
Avatar
majormmm / 23 czerwca 2020 r. o 11:37
+13
Po co to? Autobusów coraz mniej i coraz rzadziej jeżdżą, kursy cięte na potęgę, a tu ni z gruszki ni z pietruszki rozbudowują pętle. To ma być gospodarowanie? To samo tyczy się bus-pasów.
Dziwią cię cięcia? Bo mnie nie. Najpierw zmiany podatkowe wprowadzone przez PiS a uderzające finansowo najbardziej w samorządy, teraz koronawirus. Ostatnio czytałem, że ZTM na samym koronawirusie stracił już 50 milionów. To mniej więcej połowa pieniędzy jakie miasto co roku dokłada do komunikacji miejskiej.
Kolejny paradygmat, a raczej próba zaklinania rzeczywistości, bo wystarczyłoby ograniczyć niepotrzebne wydatki i nieuzasadnione koszty oraz dostrzec, że odwrót od komunikacji zbiorowej jest trendem, a nie modą.
Podaj, proszę, jakie to "niepotrzebne wydatki i nieuzasadnione koszty" wystarczy ograniczyć, by komunikacja miejska była dochodowa? Zaś stwierdzenie, iż "odwrót od komunikacji zbiorowej jest trendem, a nie modą", jest kłamstwem, bo sprawnie działająca komunikacja miejska (duże światowe aglomeracje) sprawia, że korzystanie z prywatnego samochodu jest nieopłacalne, utrudnione i zwyczajnie złe. Poza tym skoro tak bronisz drzew, to jakim cudem jednocześnie popierasz indywidualny transport w maistach? Schozofrenia jakaś, czy co?
 Andrzej to narcystyczny, zakochany w sobie wręcz na rozbój, megaloman. Zna się na wszystkim i ma coś do powiedzenia w każdym temacie. A do tego pierwszej klasy propagandzista. Wkuł na blachę parę książek o socjotechnice przez co wydaje mu się, że posiadł wszystkie umysły. Uwielbia pisać i gadać nie na temat, odwracać kota ogonem, kłamać i manipulować faktami.
 Andrzej to narcystyczny, zakochany w sobie wręcz na rozbój, megaloman. Zna się na wszystkim i ma coś do powiedzenia w każdym temacie. A do tego pierwszej klasy propagandzista. Wkuł na blachę parę książek o socjotechnice przez co wydaje mu się, że posiadł wszystkie umysły. Uwielbia pisać i gadać nie na temat, odwracać kota ogonem, kłamać i manipulować faktami. rozwiń
Avatar
-felipe_96. / 23 czerwca 2020 r. o 19:26
+4
A nie dało rady zrobić tak, żeby tą wysepkę pomiędzy pętlą a jezdnią na Zbożowej zlikwidować celem poszerzenia miejsc postojowych dla pojazdów transportu zbiorowego? Tak trzeba było robić, te drzewa co ludzie mieli pod oknami jak im znikną to będą mieć oni widok na pętlę z warkoczącymi pojazdami - raczej mało komu się to uśmiecha. Dlatego dużo atrakcyjniejszym było aby pętlę z prawdziwego zdarzenia na Sławinku zrobić na ul. Sławinkowskiej posiłkując się jak najbardziej w tym celu środkami z UE. Nieopodal Sławinkowskiej deweloperzy już się budują, jakby się przy okazji poprawiła dostępność transportu zbiorowego to by te bloki mogły zyskać a co za tym idzie i komunikacja miejska także - nikt nie byłby stratny. Obecnie tam, gdzie kończy trasę linia 18 to jest kabaret, tam nic innego się nie zmieści jak tylko ten jeden pojazd( i to jeszcze przegubowy). Pętla na Zbożowej i jezdnia tejże ulicy wymagały przede wszystkim poprawy nawierzchni asfaltu. Dzięki przebudowie pętli na Sławinkowskiej mogłaby tam być posłana wszystkimi kursami linia 30, która obecnie kończy na Zbożowej( wybranymi kursami jedzie dalej aż do miejscowości Smugi). W ogóle dzielnica Sławinek jest słabo skomunikowana z Czubami( z okolicami os. Poręba nic nie ma połączenia) - linia 37 w kierunku Sławinka jedzie przez al. Sikorskiego, natomiast w kierunku Żeglarskiej jedzie przez al. Warszawską i w dodatku ma mizerną częstotliwość( nie ważne czy wakacje czy rok szkolny). 37 tylko ociera się o Czuby bo można nią dojechać zaledwie do os. Widok. Porównując ul. Willową czy al. Warszawską można zauważyć dysproporcje - ul. Willowa ma linie 2, 7, 37, 47 - to są korzystne linie, zapewniają dojazd do wielu pożądanych miejsc, jedynie częstotliwości kursowania( jeszcze nawet przed epidemią) były takie sobie a z drugiej strony zobaczmy al. Warszawską, ma linie 18, 20( nie jedzie w kierunku Zbożowej) i 30 - nie ma co się oszukiwać, że pierwsze skrzypce gra tam linia 18, linia 30 została uruchomiona głównie po to by wspomóc tamtą i nieco odciążyć. Problemem dzielnicy Sławinek jest to, że pętle autobusowe są położone w złych miejscach nieadekwatnych do obecnych czasów - pętla na Zbożowej ma z 40 lat jak nie lepiej ale w jej pobliżu już nic nie powstanie, żaden blok, natomiast pętla na Sławinkowskiej może zyskać na popularności, tylko co komu byłoby po niej jak nie byłaby dobrze skomunikowana. Toteż powinna nastąpić swego rodzaju fuzja - Sławinek wedle mojego odczucia powinien mieć jedną wspólną, porządną pętlę i krańce ul. Sławinkowskiej są ku temu bardzo dobre. Powinny powstać przystanki autobusowe w rejonie skrzyżowania Sławinkowska/Zbożowa - jeden służący do wysiadania, aby mieszkańcy mogli potem parę kroków przejść w kierunku Zbożowej do swoich posesji, a drugi przystanek służący do wsiadania tak aby mieszkańcy idąc z ul. Zbożowej nie szli zbyt daleko. Tyle w temacie, to tylko moja opinia, komentarz, sugestia
A nie dało rady zrobić tak, żeby tą wysepkę pomiędzy pętlą a jezdnią na Zbożowej zlikwidować celem poszerzenia miejsc postojowych dla pojazdów transportu zbiorowego? Tak trzeba było robić, te drzewa co ludzie mieli pod oknami jak im znikną to będą mieć oni widok na pętlę z warkoczącymi pojazdami - raczej mało komu się to uśmiecha. Dlatego dużo atrakcyjniejszym było aby pętlę z prawdziwego zdarzenia na Sławinku zrobić na ul. Sławinkowskiej posiłkując się jak najbardziej w tym celu środkami z UE. Nieopodal Sławinkowskiej deweloperzy już się bu... rozwiń
Avatar
kronikidewelorozwoju / 23 czerwca 2020 r. o 17:57
+1
Co tu dużo mówić - mamy kontynuację strategii "Lublin zieleni POzbawiony", przez ratusz zwaną w skrócie "(Cel): Zielony Lublin. (Pal!!!"). Załamanie finansów gminy jak dotąd nie spowolniło tempa tych dewastacji. PS. A z tymi autobusami na baterie kupionymi w ramach pseudo-zielonego PR-u to zobaczycie ile są warte, kiedy w zimie temperatury spadną poniżej zera.
Avatar
LAS / 23 czerwca 2020 r. o 17:14
0
już nawet pętle dla autobusów elektrycznych wam przeszkadzają? jak mają powiększyć tę istniejącą? zamiast jednej dużej mają zbudować dwie małe przedzielone drzewami? czy może autobusy które się na niej nie zmieszczą mają parkować na podjazdach okolicznych domków jednorodzinnych? całkiem już odlatujecie, Smaga dostał takiego bzika na punkcie drzew, że zaraz każdy spadający z drzewa listek dostanie na dzienniku osobny artykuł z tytułem "pogrążeni w smutku informujemy że..."
W tym konkretnym przypadku wystarczyło zrealizować wcześniejszą koncepcję budowy pętli przy ul. Bohaterów Września. Z pętlą przy ulicy Zbożowej jest jak z okularami na twojej głowie — nie trzeba golić jej do zera, bo trzymają się uszu, a opierają na nosie.
Albo nie znam Lublina, albo ty go nie znasz. Gdzie Bogaterow Września, a gdzie Zbożowa? Istnieje ich jakieś bezpośrednie połączenie? Co najwyżej w planach. Sprawdziłeś już ile drzew trzeba będzie wyciąć, by te plany zrealizować?
Widać najwyzsza pora byś zaktualizował znajomość miasta i zamierzeń inwestycyjnych.
Czyli przyznajesz mi rację - to jednak plany? Kiedy będą zrealizowane? Czy pętla nie będzie wcześniej?
 Rację przyznałeś sobie sam. Teraz pora na ustalenie związanych z tym faktów. To również należy zrobić we własnym zakresie.
 Rację przyznałeś sobie sam. Teraz pora na ustalenie związanych z tym faktów. To również należy zrobić we własnym zakresie. rozwiń
Avatar
___K___ / 23 czerwca 2020 r. o 14:19
+3
już nawet pętle dla autobusów elektrycznych wam przeszkadzają? jak mają powiększyć tę istniejącą? zamiast jednej dużej mają zbudować dwie małe przedzielone drzewami? czy może autobusy które się na niej nie zmieszczą mają parkować na podjazdach okolicznych domków jednorodzinnych? całkiem już odlatujecie, Smaga dostał takiego bzika na punkcie drzew, że zaraz każdy spadający z drzewa listek dostanie na dzienniku osobny artykuł z tytułem "pogrążeni w smutku informujemy że..."
W tym konkretnym przypadku wystarczyło zrealizować wcześniejszą koncepcję budowy pętli przy ul. Bohaterów Września. Z pętlą przy ulicy Zbożowej jest jak z okularami na twojej głowie — nie trzeba golić jej do zera, bo trzymają się uszu, a opierają na nosie.
Albo nie znam Lublina, albo ty go nie znasz. Gdzie Bogaterow Września, a gdzie Zbożowa? Istnieje ich jakieś bezpośrednie połączenie? Co najwyżej w planach. Sprawdziłeś już ile drzew trzeba będzie wyciąć, by te plany zrealizować?
Widać najwyzsza pora byś zaktualizował znajomość miasta i zamierzeń inwestycyjnych.
Czyli przyznajesz mi rację - to jednak plany? Kiedy będą zrealizowane? Czy pętla nie będzie wcześniej?
Czyli przyznajesz mi rację - to jednak plany? Kiedy będą zrealizowane? Czy pętla nie będzie wcześniej? rozwiń
Avatar
anka-anka / 23 czerwca 2020 r. o 13:08
-7
U nas od lat tylko się wycina. Nowe nasadzenia potrzebują co najmniej 20-50 lat, aby stały się dorosłymi drzewami, zatem 2 pokoleń ludzkich. Kolejna wycinka szykuje się na kawałku Berylowej, do której nie ma dojazdu z wielu okolicznych osiedli, zatem plan, który powstał 18 lat temu niczego nie uwzględnia. Przez 18 lat leżał w szufladzie i teraz urzędnicy jak konie w klapkach będą go realizować. Wytną jedne z niewielu duzych drzew w tej okolicy i bredzą o nasadzeniach. Tam już jakieś są. Uschnięte patyki powsadzane w ziemię. Puszczą pod oknami mieszkań autobus, aby mógł smrodzić i tamować ruch. Już dawno należało połączyć Kraśnicką z JPII poprzez ulicę Węglinek i zrobić z osiedli dojazd do tej ulicy. Od razu byłby wyjazd z nowego przystanku PKP, a nie pchać wszystko w Szafirową. Całe szczęście, ze nie realizują planu z 50 lat wstecz, bo okazałoby się, że trzeba nowe budynki wyburzyć. 
U nas od lat tylko się wycina. Nowe nasadzenia potrzebują co najmniej 20-50 lat, aby stały się dorosłymi drzewami, zatem 2 pokoleń ludzkich. Kolejna wycinka szykuje się na kawałku Berylowej, do której nie ma dojazdu z wielu okolicznych osiedli, zatem plan, który powstał 18 lat temu niczego nie uwzględnia. Przez 18 lat leżał w szufladzie i teraz urzędnicy jak konie w klapkach będą go realizować. Wytną jedne z niewielu duzych drzew w tej okolicy i bredzą o nasadzeniach. Tam już jakieś są. Uschnięte patyki powsadzane w ziemię. Puszczą pod oknam... rozwiń
Avatar
LAS / 23 czerwca 2020 r. o 12:45
-13
Po co to? Autobusów coraz mniej i coraz rzadziej jeżdżą, kursy cięte na potęgę, a tu ni z gruszki ni z pietruszki rozbudowują pętle. To ma być gospodarowanie? To samo tyczy się bus-pasów.
Dziwią cię cięcia? Bo mnie nie. Najpierw zmiany podatkowe wprowadzone przez PiS a uderzające finansowo najbardziej w samorządy, teraz koronawirus. Ostatnio czytałem, że ZTM na samym koronawirusie stracił już 50 milionów. To mniej więcej połowa pieniędzy jakie miasto co roku dokłada do komunikacji miejskiej.
Kolejny paradygmat, a raczej próba zaklinania rzeczywistości, bo wystarczyłoby ograniczyć niepotrzebne wydatki i nieuzasadnione koszty oraz dostrzec, że odwrót od komunikacji zbiorowej jest trendem, a nie modą.
Podaj, proszę, jakie to "niepotrzebne wydatki i nieuzasadnione koszty" wystarczy ograniczyć, by komunikacja miejska była dochodowa? Zaś stwierdzenie, iż "odwrót od komunikacji zbiorowej jest trendem, a nie modą", jest kłamstwem, bo sprawnie działająca komunikacja miejska (duże światowe aglomeracje) sprawia, że korzystanie z prywatnego samochodu jest nieopłacalne, utrudnione i zwyczajnie złe. Poza tym skoro tak bronisz drzew, to jakim cudem jednocześnie popierasz indywidualny transport w maistach? Schozofrenia jakaś, czy co?
O niepotrzebne wydatki i nieuzasadnione koszty Pytaj prezydenta miasta, bo od audytu wydatków jest podległy mu jeden z wydziałów lubelskiego magistratu, ZTM i rada nadzorcza dominującego przewoźnika, którego jedynym udziałowcem jest Gmina Lublin. W kwestii trendów nie trzeba insynuować komuś braku prawdomówności, a samemu nie być ignorantem: ***s://***portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/przyszlosc-komunikacji-publicznej-i-transportu-lotniczego-w-sondazu-ibris,192422.html Tak dla pełnej twojej świadomości, to akwarium nie mam, a i tak jestem hetero. Nie inaczej jest z twierdzeniem, że jak ktoś broni drzew, czy powołuje się na trendy, to musi być zwolennikiem komunikacji indywidualnej. Sugestie związane za stanem czyjegoś zdrowia psychicznego pominę, bo to nie moja sprawa, a konsylium lekarskiego, którego nie jest jednoosobowo zastąpić nikt z twojego otoczenia.
Aha - czyli plujesz jadem, ale rozwiązania nie masz. Nie znasz się, a zabierasz głos. I wszystko jasne.
 Nie rób z publicznego forum ZOO i nie sugeruj innym zachowań tam panujących. W kwestiach poznawczych i nie tylko zawsze zaczynaj od siebie. 
 Nie rób z publicznego forum ZOO i nie sugeruj innym zachowań tam panujących. W kwestiach poznawczych i nie tylko zawsze zaczynaj od siebie.  rozwiń
Avatar
LAS / 23 czerwca 2020 r. o 12:42
-13
już nawet pętle dla autobusów elektrycznych wam przeszkadzają? jak mają powiększyć tę istniejącą? zamiast jednej dużej mają zbudować dwie małe przedzielone drzewami? czy może autobusy które się na niej nie zmieszczą mają parkować na podjazdach okolicznych domków jednorodzinnych? całkiem już odlatujecie, Smaga dostał takiego bzika na punkcie drzew, że zaraz każdy spadający z drzewa listek dostanie na dzienniku osobny artykuł z tytułem "pogrążeni w smutku informujemy że..."
W tym konkretnym przypadku wystarczyło zrealizować wcześniejszą koncepcję budowy pętli przy ul. Bohaterów Września. Z pętlą przy ulicy Zbożowej jest jak z okularami na twojej głowie — nie trzeba golić jej do zera, bo trzymają się uszu, a opierają na nosie.
Albo nie znam Lublina, albo ty go nie znasz. Gdzie Bogaterow Września, a gdzie Zbożowa? Istnieje ich jakieś bezpośrednie połączenie? Co najwyżej w planach. Sprawdziłeś już ile drzew trzeba będzie wyciąć, by te plany zrealizować?
 Widać najwyzsza pora byś zaktualizował znajomość miasta i zamierzeń inwestycyjnych. 
 Widać najwyzsza pora byś zaktualizował znajomość miasta i zamierzeń inwestycyjnych.  rozwiń
Avatar
LAS / 23 czerwca 2020 r. o 12:39
-12
Po co to? Autobusów coraz mniej i coraz rzadziej jeżdżą, kursy cięte na potęgę, a tu ni z gruszki ni z pietruszki rozbudowują pętle. To ma być gospodarowanie? To samo tyczy się bus-pasów.
Dziwią cię cięcia? Bo mnie nie. Najpierw zmiany podatkowe wprowadzone przez PiS a uderzające finansowo najbardziej w samorządy, teraz koronawirus. Ostatnio czytałem, że ZTM na samym koronawirusie stracił już 50 milionów. To mniej więcej połowa pieniędzy jakie miasto co roku dokłada do komunikacji miejskiej.
Kolejny paradygmat, a raczej próba zaklinania rzeczywistości, bo wystarczyłoby ograniczyć niepotrzebne wydatki i nieuzasadnione koszty oraz dostrzec, że odwrót od komunikacji zbiorowej jest trendem, a nie modą.
Podaj, proszę, jakie to "niepotrzebne wydatki i nieuzasadnione koszty" wystarczy ograniczyć, by komunikacja miejska była dochodowa? Zaś stwierdzenie, iż "odwrót od komunikacji zbiorowej jest trendem, a nie modą", jest kłamstwem, bo sprawnie działająca komunikacja miejska (duże światowe aglomeracje) sprawia, że korzystanie z prywatnego samochodu jest nieopłacalne, utrudnione i zwyczajnie złe. Poza tym skoro tak bronisz drzew, to jakim cudem jednocześnie popierasz indywidualny transport w maistach? Schozofrenia jakaś, czy co?
Andrzej to narcystyczny, zakochany w sobie wręcz na rozbój, megaloman. Zna się na wszystkim i ma coś do powiedzenia w każdym temacie. A do tego pierwszej klasy propagandzista. Wkuł na blachę parę książek o socjotechnice przez co wydaje mu się, że posiadł wszystkie umysły. Uwielbia pisać i gadać nie na temat, odwracać kota ogonem, kłamać i manipulować faktami.
 Dla ciebie nadal Pan Andrzej. Nie spoufalaj się kryjąc się po kątach wszędzie tam, gdzie inni występują z otwartymi przyłbicami  Swoich słabości również nie przenoś na innych, bo jeszcze trochę i przestaniesz rozpoznawać własne odbicie w lustrach, przed którymi stajesz.
 Dla ciebie nadal Pan Andrzej. Nie spoufalaj się kryjąc się po kątach wszędzie tam, gdzie inni występują z otwartymi przyłbicami  Swoich słabości również nie przenoś na innych, bo jeszcze trochę i przestaniesz rozpoznawać własne odbicie w lustrach, przed którymi stajesz. rozwiń
Avatar
___K___ / 23 czerwca 2020 r. o 12:21
+15
już nawet pętle dla autobusów elektrycznych wam przeszkadzają? jak mają powiększyć tę istniejącą? zamiast jednej dużej mają zbudować dwie małe przedzielone drzewami? czy może autobusy które się na niej nie zmieszczą mają parkować na podjazdach okolicznych domków jednorodzinnych? całkiem już odlatujecie, Smaga dostał takiego bzika na punkcie drzew, że zaraz każdy spadający z drzewa listek dostanie na dzienniku osobny artykuł z tytułem "pogrążeni w smutku informujemy że..."
W tym konkretnym przypadku wystarczyło zrealizować wcześniejszą koncepcję budowy pętli przy ul. Bohaterów Września. Z pętlą przy ulicy Zbożowej jest jak z okularami na twojej głowie — nie trzeba golić jej do zera, bo trzymają się uszu, a opierają na nosie.
Albo nie znam Lublina, albo ty go nie znasz. Gdzie Bogaterow Września, a gdzie Zbożowa? Istnieje ich jakieś bezpośrednie połączenie? Co najwyżej w planach. Sprawdziłeś już ile drzew trzeba będzie wyciąć, by te plany zrealizować?
Albo nie znam Lublina, albo ty go nie znasz. Gdzie Bogaterow Września, a gdzie Zbożowa? Istnieje ich jakieś bezpośrednie połączenie? Co najwyżej w planach. Sprawdziłeś już ile drzew trzeba będzie wyciąć, by te plany zrealizować? rozwiń
Avatar
___K___ / 23 czerwca 2020 r. o 12:15
+13
Po co to? Autobusów coraz mniej i coraz rzadziej jeżdżą, kursy cięte na potęgę, a tu ni z gruszki ni z pietruszki rozbudowują pętle. To ma być gospodarowanie? To samo tyczy się bus-pasów.
Dziwią cię cięcia? Bo mnie nie. Najpierw zmiany podatkowe wprowadzone przez PiS a uderzające finansowo najbardziej w samorządy, teraz koronawirus. Ostatnio czytałem, że ZTM na samym koronawirusie stracił już 50 milionów. To mniej więcej połowa pieniędzy jakie miasto co roku dokłada do komunikacji miejskiej.
Kolejny paradygmat, a raczej próba zaklinania rzeczywistości, bo wystarczyłoby ograniczyć niepotrzebne wydatki i nieuzasadnione koszty oraz dostrzec, że odwrót od komunikacji zbiorowej jest trendem, a nie modą.
Podaj, proszę, jakie to "niepotrzebne wydatki i nieuzasadnione koszty" wystarczy ograniczyć, by komunikacja miejska była dochodowa? Zaś stwierdzenie, iż "odwrót od komunikacji zbiorowej jest trendem, a nie modą", jest kłamstwem, bo sprawnie działająca komunikacja miejska (duże światowe aglomeracje) sprawia, że korzystanie z prywatnego samochodu jest nieopłacalne, utrudnione i zwyczajnie złe. Poza tym skoro tak bronisz drzew, to jakim cudem jednocześnie popierasz indywidualny transport w maistach? Schozofrenia jakaś, czy co?
O niepotrzebne wydatki i nieuzasadnione koszty Pytaj prezydenta miasta, bo od audytu wydatków jest podległy mu jeden z wydziałów lubelskiego magistratu, ZTM i rada nadzorcza dominującego przewoźnika, którego jedynym udziałowcem jest Gmina Lublin. W kwestii trendów nie trzeba insynuować komuś braku prawdomówności, a samemu nie być ignorantem: ***s://***portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/przyszlosc-komunikacji-publicznej-i-transportu-lotniczego-w-sondazu-ibris,192422.html Tak dla pełnej twojej świadomości, to akwarium nie mam, a i tak jestem hetero. Nie inaczej jest z twierdzeniem, że jak ktoś broni drzew, czy powołuje się na trendy, to musi być zwolennikiem komunikacji indywidualnej. Sugestie związane za stanem czyjegoś zdrowia psychicznego pominę, bo to nie moja sprawa, a konsylium lekarskiego, którego nie jest jednoosobowo zastąpić nikt z twojego otoczenia.
Aha - czyli plujesz jadem, ale rozwiązania nie masz. Nie znasz się, a zabierasz głos. I wszystko jasne.
Aha - czyli plujesz jadem, ale rozwiązania nie masz. Nie znasz się, a zabierasz głos. I wszystko jasne. rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 25

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lubelskie: 14-latka zadzwoniła na numer alarmowy. Powiedziała, że została zgwałcona

Lubelskie: 14-latka zadzwoniła na numer alarmowy. Powiedziała, że została zgwałcona

Z uwagi na wiek, nieletnią przesłuchano przed sądem. Z relacji 14-letniej mieszkanki powiatu chełmskiego wynika, że została zgwałcona przez starszego, bo 24-letniego mężczyznę. Do zdarzenia miało dojść w ostatnich dniach czerwca.

500 zł za „Parafię z zasadami”. Jak razem z proboszczem zniknęła strona na Facebooku
Alarm 24

500 zł za „Parafię z zasadami”. Jak razem z proboszczem zniknęła strona na Facebooku

Strona parafii przy ul. Bernardyńskiej w Lublinie na Facebooku zmieniła nie tylko nazwę, ale i właściciela. Kilkanaście dni przed odejściem proboszcza ks. Mirosława Matusznego została sprzedana.

Złotówka za gaz ma zostać w kieszeni. Co jeszcze potaniało od 1 lipca?

Złotówka za gaz ma zostać w kieszeni. Co jeszcze potaniało od 1 lipca?

Od 1 lipca taniej płacimy m.in. za gaz, pączki i pieluchy. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie wzrosły jeszcze ceny słodkich napojów.

Zmiany kadrowe w MOSiR Bystrzyca

Zmiany kadrowe w MOSiR Bystrzyca

Zmieniony został skład rady nadzorczej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji „Bystrzyca”.

Dobry czas dla krwiopijców. Lublin nie będzie walczył z komarami

Dobry czas dla krwiopijców. Lublin nie będzie walczył z komarami

Nie będzie w tym roku oprysków przeciw komarom na publicznych terenach zielonych.

Puławy: Uczniom szykują zmiany przed szkołą

Puławy: Uczniom szykują zmiany przed szkołą

Teren przed Szkołą Podstawową nr 11 w Puławach w ciągu najbliższych miesięcy przejdzie metamorfozę. Przebudowana zostanie droga rowerowa, powstanie deptak, oświetlenie, a starą nawierzchnię z płyt zastąpi kostka. Za pobliskim przedszkolem zaplanowano plac zabaw.

Premier do seniorów: nie bójcie się koronawirusa. A w weekend w woj. lubelskim 24 nowe przypadki

Premier do seniorów: nie bójcie się koronawirusa. A w weekend w woj. lubelskim 24 nowe przypadki

O tym, że „wirus jest w odwrocie” i „już nie trzeba się go bać” przekonuje w ostatnich dniach premier Mateusz Morawiecki, zachęcając do głosowania w drugiej turze wyborów prezydenckich zwłaszcza osoby starsze. Tymczasem w weekend w województwie lubelskim potwierdzono aż 24 nowe przypadki zakażenia.

Były reprezentant Polski w Chełmiance?

Były reprezentant Polski w Chełmiance?

Kolejne, ciekawe wieści napływają z Chełma. Działacze biało-zielonych chcieliby dokonać jeszcze jednego, głośnego transferu. W kuluarach od dłuższego czasu mówi się, że na celowniku Chełmianki znalazł się były reprezentant Polski Dawid Janczyk.

Skażona woda w gminie Niemce. Wykryto bakterie coli

Skażona woda w gminie Niemce. Wykryto bakterie coli

W ujęciu wody w Niemcach wykryto bakterie coli. Trwa chlorowanie wodociągu. Jutro zostaną pobrane próbki do badań, które wykażą czy woda jest już czysta.

Nowa fryzura Lublina. Czy mieszkańcy miasta polubią niekoszone trawniki?
Magazyn

Nowa fryzura Lublina. Czy mieszkańcy miasta polubią niekoszone trawniki?

Tego lata mieszkańcy Lublina i innych miast ze zdumieniem oglądają zupełnie niekoszone trawniki, które w naturalny sposób zarastają nasz krajobraz. Można je uznać je za kolejną anomalię, która kiedyś minie. Ale może lepiej... polubić?

Nowy aquapark powstał niedaleko Lublina. Park Avia już otwarty [zdjęcia]
galeria

Nowy aquapark powstał niedaleko Lublina. Park Avia już otwarty [zdjęcia]

Najpierw plany otwarcia Parku Avia – nowego kompleksu sportowo-rekreacyjnego pokrzyżował wybuch epidemii koronawirusa. W piątek – otwarcie basenów ponownie zostało przełożone ze względu na awarię wodociągową. Udało się za trzecim razem. W niedzielę z wodnych atrakcji mogli skorzystać pierwsi klienci.

Ognisko epidemii w woj. lubelskim. Wzrasta liczba zakażeń koronawirusem w jednej gminie

Ognisko epidemii w woj. lubelskim. Wzrasta liczba zakażeń koronawirusem w jednej gminie

Wzrasta liczba zakażeń koronawirusem w gminie Piszczac (powiat bialski). Chory jest m.in. ksiądz z parafii w Kościeniewiczach.

Start Lublin w Lidze Mistrzów, czyli koszykarskie gwiazdy na Globusie

Start Lublin w Lidze Mistrzów, czyli koszykarskie gwiazdy na Globusie

Historyczny dzień dla Lublina. Start otrzymał miejsce w fazie grupowej jednych z najważniejszych rozgrywek klubowych w Europie

Żołnierz zmarł po skoku na spadochronie do jeziora Białego. Przyczynę śmierci wyjaśni sekcja zwłok

Żołnierz zmarł po skoku na spadochronie do jeziora Białego. Przyczynę śmierci wyjaśni sekcja zwłok

Na wtorek prokuratura wojskowa wyznaczyła termin pośmiertnego badania ciała 31-letniego skoczka spadochronowego z 2 Pułku Rozpoznawczego w Hrubieszowie, który zmarł w trakcie piątkowych ćwiczeń w Okunince nad jeziorem Białym.

Wystartował z Lublina, przejedzie na rowerze ponad 2500 kilometrów. Ma ważny cel

Wystartował z Lublina, przejedzie na rowerze ponad 2500 kilometrów. Ma ważny cel

„Rajd po krew” wystartował. Janusz Kobyłka z Lubartowa będzie przez miesiąc podróżował po Polsce i zachęcał do oddawania krwi. Pokona symboliczną trasę w kształcie serca.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.