Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

29 listopada 2007 r.
9:54
Edytuj ten wpis

Z obwodnicy donikąd

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 7 A A

Władze Lublina głowią się, za co zbudować dojazdy do przyszłej obwodnicy miasta. Ratusz pieniędzy nie ma,

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
nie widać też innego źródła finansowania. Na domiar złego brakuje czasu.

Obwodnica od strony Warszawy ma być gotowa w 2011 roku. Do szczęścia brakuje dróg, które poprowadzą od miasta do węzłów zjazdowych z obwodnicy. Do węzła "Dąbrowica” mamy dojechać przedłużoną al. Solidarności. Do węzła "Jakubowice” ma prowadzić przebudowana do dwupasmowej ul. Poligonowa. Potrzebna jest też droga do węzła "Mełgiewska”.
- O dojazdy powinien zadbać sam Lublin. My nie możemy finansować budowy dróg na terenie miast na prawach powiatu - mówi Janusz Wójtowicz, dyrektor lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
A w Ratuszu łapią się za głowę. Budowa tych dojazdów pochłonie co najmniej 300 mln zł. To jedna trzecia rocznego budżetu miasta. A i tak nie wiadomo, czy wystarczy. - Bo to szacunki sprzed trzech lat - przyznaje Krzysztof Żuk, jeszcze kilka dni temu zastępca prezydenta Lublina odpowiedzialny za miejskie finanse. Przez te trzy lata drastycznie zdrożały i materiały, i usługi budowlane.
Największych problemów i kosztów przysporzy przedłużenie al. Solidarności. - Bo trasa wiedzie przez tereny podmokłe. Konieczna będzie budowa kilku wiaduktów - wyjaśnia Marek Młynarczyk, dyrektor Wydziału Inwestycji w Urzędzie Miasta. Szacowane koszty to 188 mln zł. W projekcie budżetu miasta na 2008 r. jest zaledwie 20 mln zł na wykup gruntów i dokumentację techniczną. Na samą budowę ani grosza.
- Miasto samo tego nie udźwignie - mówi Żuk. O pieniądze pytał już wszędzie. Nie udało się ich zdobyć z unijnego programu dla Polski Wschodniej. Ani od poprzedniego rządu. - Minister rozwoju regionalnego odpowiadała, że mamy czekać na konkursy. A minister transportu, że takie konkursy będą. Ale na całą Polskę do wzięcia miało być tylko 200 mln euro. Nie mielibyśmy szans.
Prócz pieniędzy brakuje czasu. - Węzeł "Dąbrowica” powinien być gotowy pod koniec 2011 r. - mówi Wójtowicz. - Wtedy też powinien być gotowy dojazd - dodaje. Co na to Ratusz?
- Przedłużenie al. Solidarności planujemy zakończyć w 2013 r. - informuje Młynarczyk. A ten termin wypali, jeśli uda się znaleźć pieniądze.
Miasto może jeszcze ratować się kredytem. - Ale oznaczałoby to podwojenie długu miasta. Poza tym, dlaczego mamy zadłużać się na drogę, która po wybudowaniu nie będzie własnością miasta, tylko państwową? - pyta Żuk. Bez dojazdów do węzłów do Warszawy będziemy jeździć po staremu.

DROGOWCY JUŻ KUPUJĄ

Jak informuje Anna Różańska, naczelnik wydziału nieruchomości w GDDKiA, wykupiono już 30 proc. gruntów i nieruchomości pod obwodnicę. Za hektar ziemi w Konopnicy płaci się średnio 200 tys. zł, za siedliska od 700 tys. do 800 tys. zł. Roboty budowlane powinny ruszyć w 2009 r. Zakończenie prac przewidywane jest na koniec 2011 r. (pp)
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 7

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Deb0308el / 11 października 2016 r. o 16:23
0
Jak najbardziej popieram pomysły przedmówców. Deb0308 - To jest dobry temat:
Avatar
Columbus / 30 listopada 2007 r. o 11:15
0
Od 3 lat mieszkam w Gdańsku i zar postaram się wyliczyć ile jest tu hipermarketów - a wy sobie porównacie i możecie proporcjonalnie wyliczyć odsetek tychże. Gdańsk ma obecnie 460 tys. mieszkańców - Lublin 360 tys. (różnica nie jest duża).
1. Real na Kołobrzeskiej (lokalizacja podobna do Leclerca na Zana)
2. Real przy obwodnicy
3. Real na Morenie (też okolica przypomina trochę Zana, choć mniej biurowców)
4. Auchan przy obwodnicy
5. Carrefour gdzieś tam
6. Tesco gdzieś tam
7. CH Matarnia (nie pamiętam jaki tam jest hipermarket - przy obwodnicy)
8. Budowany Leclerc ( w przyszłym roku otwarcie)

1 hipermarket na 57,5 tys. osób

To będzie 8

4 galerie handlowe porównywalne do Lublin Plaza i jeszcze 2 budowane

W Lublinie jest:
1. Tesco
2. Leclerc Zana
3. Leclerc Turystyczna
4. Real
5. Carefour

1 hipermarket na 72 tys. osób

Spokojnie jest jeszcze miejsce na 2 - 3 duże hipermarkety.

Biorąc pod uwagę, że Echo planuje galerię handlową a nie sam hipermarket, uważam, że rajcy popełnili błąd. Błąd polega nie na odrzuceniu uchwały, tylko błąd na opieszałości. 3 lata temu powinni usiąść do konkretnych negocjacji z Echo. Zgadzam się, że 80 milionów to zdecydowanie za mało wkładu. Biorąc pod uwagę cenę jaką zapłacili za działkę. Wystarczającym zadośćuczynieniem (za oszukanie miasta) byłoby wybudowanie skrzyżowania 2-3 poziomowego Solidarności z Sikorskiego, oraz budowa dwujezdniowej drogi do przyszłej obwodnicy, z całą infrastrukturą, drogami rowerowymi etc. Zabezpieczenie powinno zakładać kary następujące (to minimum): załózmy dajemy echo 3 lata na zakończenie inwestycji drogowej i 5 lat na resztę. Jeżeli w 6 roku będzie stał hipermarket, a nie będzie parku echo płaci karę w wysokości 100 mln zł do kasy miasta. W każdym następnym roku kara będzie o 100% wyższa w stosunku do roku poprzedniego. I inwestor albo zgadza się na warunki albo niech oddaje grunt spowrotem. Koniec kropka.
Od 3 lat mieszkam w Gdańsku i zar postaram się wyliczyć ile jest tu hipermarketów - a wy sobie porównacie i możecie proporcjonalnie wyliczyć odsetek tychże. Gdańsk ma obecnie 460 tys. mieszkańców - Lublin 360 tys. (różnica nie jest duża).
1. Real na Kołobrzeskiej (lokalizacja podobna do Leclerca na Zana)
2. Real przy obwodnicy
3. Real na Morenie (też okolica przypomina trochę Zana, choć mniej biurowców)
4. Auchan przy obwodnicy
5. Carrefour gdzieś tam
6. Tesco gdzieś tam
7. CH Matarnia (nie pamiętam ... rozwiń
Avatar
arek / 30 listopada 2007 r. o 09:59
0
Panie i Panowie, jak widać z oporami ale proces budowy obwodnicy idzie jednak do przodu i chwała za to GDDKiA. Ale na naszych oczach prezydent miasta topi szansę na dojazdy do obwodnicy. Zgodnie z oświadczeniami urzędników miejskich, panowie ci na czele z prezydentem nie potrafią zbudować dojazdów do obwodnicy od strony Warszawy kładąc cały projekt krajowy.
Po pierwsze projektując przedłużenie Al. Solidarności na dojazd do Węzła Dąbrowica na lata skazano właścicieli nieruchomości na niepewność , a niektórym wydając 4 lata temu prawomocne pozwolenia na budowę wyrządzono ogromną krzywdę. Ludzie, którzy niedawno wprowadzili się do swoich nowych domów dzisiaj muszą liczyć się z przeprowadzką ponieważ UM zmienił plany projektując dojazd w innej lokalizacji. Pytanie za co mieliby oni kupić nowe działki, rozpocząć budowę, ale przede wszystkim kiedy?? Oczywiście nikt nie podważa tu zasadności budowy dojazdu do obwodnicy, nawet w tym miejscu choć można by nad tym dyskutować, ale niech tam.
Przypominam że jeszcze przed listopadowymi wyborami UM miasta zapewniał, że dojazdy będą oddane do użytku najpóźniej w 2011 roku. Dziś jest już mowa o 2013 pod warunkiem , skądinąd zrozumiałym, że miasto znajdzie na to środki finansowe. I tu nasuwają się następne pytania: jak można projektować takie inwestycje nie mając zielonego pojęcia na temat ich finansowania ? Jak długo można trzymać w niepewności mieszkańców , których domy potencjalnie przeznaczone są do rozbiórki ? Dziś dyrektor Młynarczyk odkrywa, że trasa będzie wiodła przez tereny podmokłe, a materiały i koszty inwestycji podrożały. Naprawdę nie trzeba być dyrektorem , aby wysuwać takie odkrywcze wnioski. To wszystko było już do przewidzenia w momencie decyzji o lokalizacji inwestycji. Dlaczego zatem władze Lublina wydają się być totalnie zaskoczone tym, że będą musiały, na terenach miejskich, znaleźć finanse na budowę najważniejszego wjazdu do miasta od strony stolicy !! Sprawa jest tym bardziej skandaliczna, że zarówno obwodnica jak i droga S-17 na całej swojej długości od Warszawy do granic Lublina zbudowana zostanie ze środków centralnych i unijnych. Długość planowanej Al. Solidarności do granic miasta to tylko 2,8 km !!. W skali całego przedsięwzięcia to bardzo niewiele. Dziś miasto nie wie jak znaleźć pieniądze na tę inwestycję, ale w ogóle jaki sens miało planowanie tego dojazdu i wprowadzanie ludzi na lata w niepewność. Przecież o wiele prostszym i nieporównywalnie tańszym rozwiązaniem byłaby przebudowa Al. Warszawskiej do Jastkowa gdzie i tak droga ta łączy się (łącznik Barak) z obwodnicą. Dziś jednak mimo wielokrotnych monitów i próśb mieszkańców wyjazd od Ul. Zbożowej Aleją Warszawską jest w skandalicznym stanie. Droga ta jest nieoświetlona, nie ma pobocza, chodnika, przejść dla pieszych a nawierzchnia jest w opłakanym stanie. Mimo pisemnych zapewnień Prezydenta Lublina nie zrobiono absolutnie nic aby poprawić ten stan rzeczy. Efekt: 6 ofiar śmiertelnych na odcinku od Zbożowej do Głównej w ciągu ostatnich lat i kilkanaście rannych. Nikt za to nie bierze odpowiedzialności, a przecież statutowo za stan dróg miejskich odpowiada prezydent.
Reasumując porażająca jest indolencja władz miasta w tej sprawie. To wstyd, że obwodnica będzie oddana prawdopodobnie do 2011 , a nie będzie do niej najważniejszego dojazdu od strony stolicy (od węzła Jakubowice nie ma nawet projektu). Najnowszy termin to rok 2013 to już dwa lata od oddania obwodnicy i S-17. 2013 rok to już po EURO i po programach unijnych. To znaczy, że dzięki nieudolnym urzędnikom te dojazdy mają dużą szansę w ogóle nie powstać. Nie czekając na katastrofę i następne wybory już teraz jest czas na rozliczenie włodarzy za SKANDAL jakim jest niezapewnienie środków na realizację głównych inwestycji w mieście. Tym samym zahamowanie rozwoju miasta i okolic nie mówiąc już o paraliżu komunikacyjnym na jaki skazuje nas wszystkich ratusz. Mieszkańcom należy się też solidna informacja jak mają planować życie swoje i swoich rodzin przez najbliższe lata, a pieniądze po prostu muszą się znaleźć i tłumaczenia Pana Żaka, że pytał już o nie wszędzie są żałosne i śmieszne. Jeśli obecne władze naprawdę chcą coś dla tego miasta zrobić to mają ku temu doskonałą okazję. Mają też szansę pójść w ślady poprzedników i skazać to miasto na dalszy powolny upadek. W przeciwieństwie do innych wyborów ten należy do Prezydenta i Zarządu Miasta . Z niedawnych hucznych zapowiedzi zostało niewiele, teraz jeszcze będziemy mieli jedyną w skali kraju obwodnice z której nie można zjechać.
Panie i Panowie, jak widać z oporami ale proces budowy obwodnicy idzie jednak do przodu i chwała za to GDDKiA. Ale na naszych oczach prezydent miasta topi szansę na dojazdy do obwodnicy. Zgodnie z oświadczeniami urzędników miejskich, panowie ci na czele z prezydentem nie potrafią zbudować dojazdów do obwodnicy od strony Warszawy kładąc cały projekt krajowy.
Po pierwsze projektując przedłużenie Al. Solidarności na dojazd do Węzła Dąbrowica na lata skazano właścicieli nieruchomości na niepewność , a niektórym wydając 4 lata temu praw... rozwiń
Avatar
maverick / 30 listopada 2007 r. o 07:59
0
klient napisał:
W żadnym mieście wojewódzkim w całym kraju nie ma takiej biedy i tak małej ilości hipermarketów. Mała grupka krzykaczy blokuje dostęp do tańszych towarów i miejsc pracy tylko po to by żyć za duuuuuże pieniądze wyciągnięte od i tak już biednego społeczeństwa. To właśnie jest obrona monopolu, prywata i dziadostwo ściany wschodniej.

Miejsca pracy???????!!!!!!!!!! Za 800 zł brutto na kasie na 2 zmiany, nie ma kiedy do toalety wyjść. Ilość hipermarketów nie jest wyznacznikiem rozwoju gospodarczego regionu. Proponuje klapki z oczu zdjąć he he

Miejsca pracy???????!!!!!!!!!! Za 800 zł brutto na kasie na 2 zmiany, nie ma kiedy do toalety wyjść. Ilość hipermarketów nie jest wyznacznikiem rozwoju gospodarczego regionu. Proponuje klapki z oczu zdjąć he he rozwiń
Avatar
klient / 29 listopada 2007 r. o 21:57
0
W żadnym mieście wojewódzkim w całym kraju nie ma takiej biedy i tak małej ilości hipermarketów. Mała grupka krzykaczy blokuje dostęp do tańszych towarów i miejsc pracy tylko po to by żyć za duuuuuże pieniądze wyciągnięte od i tak już biednego społeczeństwa. To właśnie jest obrona monopolu, prywata i dziadostwo ściany wschodniej.
Avatar
ja / 29 listopada 2007 r. o 21:25
0
oto Ci mędrcy, któzy głosowali przeciw echu i skrzyzowaniu: Mariusz Banach (PiS), Janusz Mazurek (PiS), Piotr Dreher (PiS), Piotr Gawryszczak (PiS), Marek Jakubowski (PiS), Tomasz Karski (PiS), Piotr Kowalczyk (PiS), Krzysztof Podkański (PiS), Krzysztof Siczek (PiS), Wioletta Szafrańska-Kocuń (PiS), Zbigniew Targoński (PiS), Sylwester Tułajew (PiS), Marek Wójtowicz (PiS), Piotr Więckowski (PO), Dariusz Piątek (PO), Jarosław Pakuła (PO).
Avatar
ja / 29 listopada 2007 r. o 13:15
0
Wykopmy jeszcze kilku inwestorów z Lublina to wtedy już na nic nie starczy.
Avatar
Deb0308el / 11 października 2016 r. o 16:23
0
Jak najbardziej popieram pomysły przedmówców. Deb0308 - To jest dobry temat:
Avatar
Columbus / 30 listopada 2007 r. o 11:15
0
Od 3 lat mieszkam w Gdańsku i zar postaram się wyliczyć ile jest tu hipermarketów - a wy sobie porównacie i możecie proporcjonalnie wyliczyć odsetek tychże. Gdańsk ma obecnie 460 tys. mieszkańców - Lublin 360 tys. (różnica nie jest duża).
1. Real na Kołobrzeskiej (lokalizacja podobna do Leclerca na Zana)
2. Real przy obwodnicy
3. Real na Morenie (też okolica przypomina trochę Zana, choć mniej biurowców)
4. Auchan przy obwodnicy
5. Carrefour gdzieś tam
6. Tesco gdzieś tam
7. CH Matarnia (nie pamiętam jaki tam jest hipermarket - przy obwodnicy)
8. Budowany Leclerc ( w przyszłym roku otwarcie)

1 hipermarket na 57,5 tys. osób

To będzie 8

4 galerie handlowe porównywalne do Lublin Plaza i jeszcze 2 budowane

W Lublinie jest:
1. Tesco
2. Leclerc Zana
3. Leclerc Turystyczna
4. Real
5. Carefour

1 hipermarket na 72 tys. osób

Spokojnie jest jeszcze miejsce na 2 - 3 duże hipermarkety.

Biorąc pod uwagę, że Echo planuje galerię handlową a nie sam hipermarket, uważam, że rajcy popełnili błąd. Błąd polega nie na odrzuceniu uchwały, tylko błąd na opieszałości. 3 lata temu powinni usiąść do konkretnych negocjacji z Echo. Zgadzam się, że 80 milionów to zdecydowanie za mało wkładu. Biorąc pod uwagę cenę jaką zapłacili za działkę. Wystarczającym zadośćuczynieniem (za oszukanie miasta) byłoby wybudowanie skrzyżowania 2-3 poziomowego Solidarności z Sikorskiego, oraz budowa dwujezdniowej drogi do przyszłej obwodnicy, z całą infrastrukturą, drogami rowerowymi etc. Zabezpieczenie powinno zakładać kary następujące (to minimum): załózmy dajemy echo 3 lata na zakończenie inwestycji drogowej i 5 lat na resztę. Jeżeli w 6 roku będzie stał hipermarket, a nie będzie parku echo płaci karę w wysokości 100 mln zł do kasy miasta. W każdym następnym roku kara będzie o 100% wyższa w stosunku do roku poprzedniego. I inwestor albo zgadza się na warunki albo niech oddaje grunt spowrotem. Koniec kropka.
Od 3 lat mieszkam w Gdańsku i zar postaram się wyliczyć ile jest tu hipermarketów - a wy sobie porównacie i możecie proporcjonalnie wyliczyć odsetek tychże. Gdańsk ma obecnie 460 tys. mieszkańców - Lublin 360 tys. (różnica nie jest duża).
1. Real na Kołobrzeskiej (lokalizacja podobna do Leclerca na Zana)
2. Real przy obwodnicy
3. Real na Morenie (też okolica przypomina trochę Zana, choć mniej biurowców)
4. Auchan przy obwodnicy
5. Carrefour gdzieś tam
6. Tesco gdzieś tam
7. CH Matarnia (nie pamiętam ... rozwiń
Avatar
arek / 30 listopada 2007 r. o 09:59
0
Panie i Panowie, jak widać z oporami ale proces budowy obwodnicy idzie jednak do przodu i chwała za to GDDKiA. Ale na naszych oczach prezydent miasta topi szansę na dojazdy do obwodnicy. Zgodnie z oświadczeniami urzędników miejskich, panowie ci na czele z prezydentem nie potrafią zbudować dojazdów do obwodnicy od strony Warszawy kładąc cały projekt krajowy.
Po pierwsze projektując przedłużenie Al. Solidarności na dojazd do Węzła Dąbrowica na lata skazano właścicieli nieruchomości na niepewność , a niektórym wydając 4 lata temu prawomocne pozwolenia na budowę wyrządzono ogromną krzywdę. Ludzie, którzy niedawno wprowadzili się do swoich nowych domów dzisiaj muszą liczyć się z przeprowadzką ponieważ UM zmienił plany projektując dojazd w innej lokalizacji. Pytanie za co mieliby oni kupić nowe działki, rozpocząć budowę, ale przede wszystkim kiedy?? Oczywiście nikt nie podważa tu zasadności budowy dojazdu do obwodnicy, nawet w tym miejscu choć można by nad tym dyskutować, ale niech tam.
Przypominam że jeszcze przed listopadowymi wyborami UM miasta zapewniał, że dojazdy będą oddane do użytku najpóźniej w 2011 roku. Dziś jest już mowa o 2013 pod warunkiem , skądinąd zrozumiałym, że miasto znajdzie na to środki finansowe. I tu nasuwają się następne pytania: jak można projektować takie inwestycje nie mając zielonego pojęcia na temat ich finansowania ? Jak długo można trzymać w niepewności mieszkańców , których domy potencjalnie przeznaczone są do rozbiórki ? Dziś dyrektor Młynarczyk odkrywa, że trasa będzie wiodła przez tereny podmokłe, a materiały i koszty inwestycji podrożały. Naprawdę nie trzeba być dyrektorem , aby wysuwać takie odkrywcze wnioski. To wszystko było już do przewidzenia w momencie decyzji o lokalizacji inwestycji. Dlaczego zatem władze Lublina wydają się być totalnie zaskoczone tym, że będą musiały, na terenach miejskich, znaleźć finanse na budowę najważniejszego wjazdu do miasta od strony stolicy !! Sprawa jest tym bardziej skandaliczna, że zarówno obwodnica jak i droga S-17 na całej swojej długości od Warszawy do granic Lublina zbudowana zostanie ze środków centralnych i unijnych. Długość planowanej Al. Solidarności do granic miasta to tylko 2,8 km !!. W skali całego przedsięwzięcia to bardzo niewiele. Dziś miasto nie wie jak znaleźć pieniądze na tę inwestycję, ale w ogóle jaki sens miało planowanie tego dojazdu i wprowadzanie ludzi na lata w niepewność. Przecież o wiele prostszym i nieporównywalnie tańszym rozwiązaniem byłaby przebudowa Al. Warszawskiej do Jastkowa gdzie i tak droga ta łączy się (łącznik Barak) z obwodnicą. Dziś jednak mimo wielokrotnych monitów i próśb mieszkańców wyjazd od Ul. Zbożowej Aleją Warszawską jest w skandalicznym stanie. Droga ta jest nieoświetlona, nie ma pobocza, chodnika, przejść dla pieszych a nawierzchnia jest w opłakanym stanie. Mimo pisemnych zapewnień Prezydenta Lublina nie zrobiono absolutnie nic aby poprawić ten stan rzeczy. Efekt: 6 ofiar śmiertelnych na odcinku od Zbożowej do Głównej w ciągu ostatnich lat i kilkanaście rannych. Nikt za to nie bierze odpowiedzialności, a przecież statutowo za stan dróg miejskich odpowiada prezydent.
Reasumując porażająca jest indolencja władz miasta w tej sprawie. To wstyd, że obwodnica będzie oddana prawdopodobnie do 2011 , a nie będzie do niej najważniejszego dojazdu od strony stolicy (od węzła Jakubowice nie ma nawet projektu). Najnowszy termin to rok 2013 to już dwa lata od oddania obwodnicy i S-17. 2013 rok to już po EURO i po programach unijnych. To znaczy, że dzięki nieudolnym urzędnikom te dojazdy mają dużą szansę w ogóle nie powstać. Nie czekając na katastrofę i następne wybory już teraz jest czas na rozliczenie włodarzy za SKANDAL jakim jest niezapewnienie środków na realizację głównych inwestycji w mieście. Tym samym zahamowanie rozwoju miasta i okolic nie mówiąc już o paraliżu komunikacyjnym na jaki skazuje nas wszystkich ratusz. Mieszkańcom należy się też solidna informacja jak mają planować życie swoje i swoich rodzin przez najbliższe lata, a pieniądze po prostu muszą się znaleźć i tłumaczenia Pana Żaka, że pytał już o nie wszędzie są żałosne i śmieszne. Jeśli obecne władze naprawdę chcą coś dla tego miasta zrobić to mają ku temu doskonałą okazję. Mają też szansę pójść w ślady poprzedników i skazać to miasto na dalszy powolny upadek. W przeciwieństwie do innych wyborów ten należy do Prezydenta i Zarządu Miasta . Z niedawnych hucznych zapowiedzi zostało niewiele, teraz jeszcze będziemy mieli jedyną w skali kraju obwodnice z której nie można zjechać.
Panie i Panowie, jak widać z oporami ale proces budowy obwodnicy idzie jednak do przodu i chwała za to GDDKiA. Ale na naszych oczach prezydent miasta topi szansę na dojazdy do obwodnicy. Zgodnie z oświadczeniami urzędników miejskich, panowie ci na czele z prezydentem nie potrafią zbudować dojazdów do obwodnicy od strony Warszawy kładąc cały projekt krajowy.
Po pierwsze projektując przedłużenie Al. Solidarności na dojazd do Węzła Dąbrowica na lata skazano właścicieli nieruchomości na niepewność , a niektórym wydając 4 lata temu praw... rozwiń
Avatar
maverick / 30 listopada 2007 r. o 07:59
0
klient napisał:
W żadnym mieście wojewódzkim w całym kraju nie ma takiej biedy i tak małej ilości hipermarketów. Mała grupka krzykaczy blokuje dostęp do tańszych towarów i miejsc pracy tylko po to by żyć za duuuuuże pieniądze wyciągnięte od i tak już biednego społeczeństwa. To właśnie jest obrona monopolu, prywata i dziadostwo ściany wschodniej.

Miejsca pracy???????!!!!!!!!!! Za 800 zł brutto na kasie na 2 zmiany, nie ma kiedy do toalety wyjść. Ilość hipermarketów nie jest wyznacznikiem rozwoju gospodarczego regionu. Proponuje klapki z oczu zdjąć he he

Miejsca pracy???????!!!!!!!!!! Za 800 zł brutto na kasie na 2 zmiany, nie ma kiedy do toalety wyjść. Ilość hipermarketów nie jest wyznacznikiem rozwoju gospodarczego regionu. Proponuje klapki z oczu zdjąć he he rozwiń
Avatar
klient / 29 listopada 2007 r. o 21:57
0
W żadnym mieście wojewódzkim w całym kraju nie ma takiej biedy i tak małej ilości hipermarketów. Mała grupka krzykaczy blokuje dostęp do tańszych towarów i miejsc pracy tylko po to by żyć za duuuuuże pieniądze wyciągnięte od i tak już biednego społeczeństwa. To właśnie jest obrona monopolu, prywata i dziadostwo ściany wschodniej.
Avatar
ja / 29 listopada 2007 r. o 21:25
0
oto Ci mędrcy, któzy głosowali przeciw echu i skrzyzowaniu: Mariusz Banach (PiS), Janusz Mazurek (PiS), Piotr Dreher (PiS), Piotr Gawryszczak (PiS), Marek Jakubowski (PiS), Tomasz Karski (PiS), Piotr Kowalczyk (PiS), Krzysztof Podkański (PiS), Krzysztof Siczek (PiS), Wioletta Szafrańska-Kocuń (PiS), Zbigniew Targoński (PiS), Sylwester Tułajew (PiS), Marek Wójtowicz (PiS), Piotr Więckowski (PO), Dariusz Piątek (PO), Jarosław Pakuła (PO).
Avatar
ja / 29 listopada 2007 r. o 13:15
0
Wykopmy jeszcze kilku inwestorów z Lublina to wtedy już na nic nie starczy.
Zobacz wszystkie komentarze 7

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 9 grudnia 2021 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 9 grudnia 2021 r.

Makieta starego Lublina przesunięta, bo przeszkadzała taksówkarzom jeździć po chodniku

Makieta starego Lublina przesunięta, bo przeszkadzała taksówkarzom jeździć po chodniku

Na polecenie Ratusza przesunięto makietę starego Lublina zamontowaną niedawno na ul. Królewskiej. Urzędnicy wyjaśniają, że przeszkadzała taksówkarzom w jeździe po chodniku.

Lublin. Miejsce na uboczu, bez kamer. Od dziś można tu zostawić dziecko i dać mu życie
galeria

Lublin. Miejsce na uboczu, bez kamer. Od dziś można tu zostawić dziecko i dać mu życie

– Ktoś w momencie beznadziejności swojego życia będzie mógł powiedzieć: wiem, co mam robić, bo w hospicjum jest okno życia – mówi o. Filip Buczyński. Od środy w Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia w Lublinie można zostawić nowo narodzone dziecko.

Jak nowoczesna wieś wykańcza dzikie ptaki

Jak nowoczesna wieś wykańcza dzikie ptaki

Za spadek liczby ptaków we wsiach i na polach odpowiada w dużej mierze modernizacja gospodarstw.

Świąteczny jarmark wraca do Kazimierza Dolnego
10 grudnia 2021, 10:00

Świąteczny jarmark wraca do Kazimierza Dolnego

W najbliższy weekend kazimierski rynek zaświeci tysiącami lampek jarmarkowych straganów. Na gości będą czekały świąteczne, ręczne robione ozdoby, wianki, stroiki, a także regionalne wypieki i przekąski. Zakupy będzie umilała muzyka na żywo w wykonaniu dzieci i młodzieży.

Lubelskie. Wyciągi narciarskie szykują się do otwarcia

Lubelskie. Wyciągi narciarskie szykują się do otwarcia

Tegoroczny sezon narciarski rozpocznie się wcześniej, niż w ostatnich latach. Na puławskich stokach pracują już śnieżne armatki i ratraki. Start: w ciągu najbliższych dni

Wycięli stare drzewa, a obrońcom mówili, że projektu nie można zmieniać. A jednak można

Wycięli stare drzewa, a obrońcom mówili, że projektu nie można zmieniać. A jednak można

Kilka miesięcy temu, pomimo protestów mieszkańców, na Rynku w Radzyniu Podlaskim wycięto kilkanaście drzew. Wszystko w ramach rewitalizacji tego miejsca. Urzędnicy tłumaczyli wówczas, że nie mogą już zmienić projektu. Okazuje się, że mogą to zrobić… teraz

Dwóch chętnych na stanowisko szefa DDK "Węglin"

Dwóch chętnych na stanowisko szefa DDK "Węglin"

Co najmniej dwie osoby przystąpiły do konkursu na stanowisko dyrektora Dzielnicowego Domu Kultury „Węglin”. W poniedziałek minął termin zgłaszania kandydatur w konkursie ogłoszonym przez Urząd Miasta

Psiaki będą miały gdzie pobiegać. W Lublinie powstał nowy wybieg

Psiaki będą miały gdzie pobiegać. W Lublinie powstał nowy wybieg

Nowy wybieg dla psów powstał na skraju os. Piastowskiego. Jego budowę zlecił Urząd Miasta za pieniądze przeznaczone przez Radę Dzielnicy Rury, która wyłożyła na ten cel 25 tys. zł

Uczelnia zaczyna kształcić położne. Szpital już chce przyjąć do pracy cały rocznik

Uczelnia zaczyna kształcić położne. Szpital już chce przyjąć do pracy cały rocznik

Bialska uczelnia ruszyła z naborem na położnictwo. To nowy kierunek studiów stacjonarnych przygotowany we współpracy ze szpitalem. – Za trzy lata jesteśmy gotowi przyjąć cały rocznik – deklaruje dyrektor Adam Chodziński.

Azoty Puławy szykują się do kluczowego spotkania w tej rundzie

Azoty Puławy szykują się do kluczowego spotkania w tej rundzie

PGNIG SUPERLIGA PIŁKARZY RĘCZNYCH Azoty Puławy zyskały na wygranej Gwardii Opole z Górnikiem Zabrze. Już w sobotę puławianie staną przed szansą powiększenia przewagi nad najgroźniejszym konkurentem do brązowego medalu

Budżet Lublina 2022. Jest kluczowa opinia

Budżet Lublina 2022. Jest kluczowa opinia

Prezydent miasta może odetchnąć. Regionalna Izba Obrachunkowa uznała, że planowany przez niego wzrost zadłużenia Lublina jest wciąż dozwolony. Orzekła też, że jego projekt budżetu miasta na rok 2022 jest zgodny z prawem.

Biała Podlaska: Radni dostaną służbowe konta e-mail

Biała Podlaska: Radni dostaną służbowe konta e-mail

Radni miejscy w kontakcie z mieszkańcami posługują się prywatnymi adresami mailowymi. To się jednak zmieni, bo rada uznała właśnie, że petycja mieszkańca w tej sprawie zasługuje na uwzględnienie. Pan Andrzej proponował, by te adresy ujednolicić.

Miał stanąć nowy blok w Lublinie, ale został przyblokowany

Miał stanąć nowy blok w Lublinie, ale został przyblokowany

Władze Lublina starają się uniemożliwić budowę bloku mieszkalnego u zbiegu ul. Zemborzyckiej i Wolińskiego. Lubelski deweloper stara się o decyzję, która pozwoli mu na taką inwestycję, ale Ratusz posłał jego wniosek do urzędowej zamrażarki.

Kiermasz świąteczny w "Ładno Pracowni"
11 grudnia 2021, 10:00

Kiermasz świąteczny w "Ładno Pracowni"

Fundacja Piękno Panie zaprasza na kiermasz świąteczny, który będzie odbywał się przez dwa najbliższe weekendy w "Ładno Pracowni" przy ul. Lubartowskiej 30a.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty