Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

29 listopada 2007 r.
9:54
Edytuj ten wpis

Z obwodnicy donikąd

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 7 A A

Władze Lublina głowią się, za co zbudować dojazdy do przyszłej obwodnicy miasta. Ratusz pieniędzy nie ma,

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
nie widać też innego źródła finansowania. Na domiar złego brakuje czasu.

Obwodnica od strony Warszawy ma być gotowa w 2011 roku. Do szczęścia brakuje dróg, które poprowadzą od miasta do węzłów zjazdowych z obwodnicy. Do węzła "Dąbrowica” mamy dojechać przedłużoną al. Solidarności. Do węzła "Jakubowice” ma prowadzić przebudowana do dwupasmowej ul. Poligonowa. Potrzebna jest też droga do węzła "Mełgiewska”.
- O dojazdy powinien zadbać sam Lublin. My nie możemy finansować budowy dróg na terenie miast na prawach powiatu - mówi Janusz Wójtowicz, dyrektor lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
A w Ratuszu łapią się za głowę. Budowa tych dojazdów pochłonie co najmniej 300 mln zł. To jedna trzecia rocznego budżetu miasta. A i tak nie wiadomo, czy wystarczy. - Bo to szacunki sprzed trzech lat - przyznaje Krzysztof Żuk, jeszcze kilka dni temu zastępca prezydenta Lublina odpowiedzialny za miejskie finanse. Przez te trzy lata drastycznie zdrożały i materiały, i usługi budowlane.
Największych problemów i kosztów przysporzy przedłużenie al. Solidarności. - Bo trasa wiedzie przez tereny podmokłe. Konieczna będzie budowa kilku wiaduktów - wyjaśnia Marek Młynarczyk, dyrektor Wydziału Inwestycji w Urzędzie Miasta. Szacowane koszty to 188 mln zł. W projekcie budżetu miasta na 2008 r. jest zaledwie 20 mln zł na wykup gruntów i dokumentację techniczną. Na samą budowę ani grosza.
- Miasto samo tego nie udźwignie - mówi Żuk. O pieniądze pytał już wszędzie. Nie udało się ich zdobyć z unijnego programu dla Polski Wschodniej. Ani od poprzedniego rządu. - Minister rozwoju regionalnego odpowiadała, że mamy czekać na konkursy. A minister transportu, że takie konkursy będą. Ale na całą Polskę do wzięcia miało być tylko 200 mln euro. Nie mielibyśmy szans.
Prócz pieniędzy brakuje czasu. - Węzeł "Dąbrowica” powinien być gotowy pod koniec 2011 r. - mówi Wójtowicz. - Wtedy też powinien być gotowy dojazd - dodaje. Co na to Ratusz?
- Przedłużenie al. Solidarności planujemy zakończyć w 2013 r. - informuje Młynarczyk. A ten termin wypali, jeśli uda się znaleźć pieniądze.
Miasto może jeszcze ratować się kredytem. - Ale oznaczałoby to podwojenie długu miasta. Poza tym, dlaczego mamy zadłużać się na drogę, która po wybudowaniu nie będzie własnością miasta, tylko państwową? - pyta Żuk. Bez dojazdów do węzłów do Warszawy będziemy jeździć po staremu.

DROGOWCY JUŻ KUPUJĄ

Jak informuje Anna Różańska, naczelnik wydziału nieruchomości w GDDKiA, wykupiono już 30 proc. gruntów i nieruchomości pod obwodnicę. Za hektar ziemi w Konopnicy płaci się średnio 200 tys. zł, za siedliska od 700 tys. do 800 tys. zł. Roboty budowlane powinny ruszyć w 2009 r. Zakończenie prac przewidywane jest na koniec 2011 r. (pp)

Komentarze 7

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Deb0308el / 11 października 2016 o 16:23
0
Jak najbardziej popieram pomysły przedmówców. Deb0308 - To jest dobry temat:
Avatar
Columbus / 30 listopada 2007 o 11:15
0
Od 3 lat mieszkam w Gdańsku i zar postaram się wyliczyć ile jest tu hipermarketów - a wy sobie porównacie i możecie proporcjonalnie wyliczyć odsetek tychże. Gdańsk ma obecnie 460 tys. mieszkańców - Lublin 360 tys. (różnica nie jest duża).
1. Real na Kołobrzeskiej (lokalizacja podobna do Leclerca na Zana)
2. Real przy obwodnicy
3. Real na Morenie (też okolica przypomina trochę Zana, choć mniej biurowców)
4. Auchan przy obwodnicy
5. Carrefour gdzieś tam
6. Tesco gdzieś tam
7. CH Matarnia (nie pamiętam jaki tam jest hipermarket - przy obwodnicy)
8. Budowany Leclerc ( w przyszłym roku otwarcie)

1 hipermarket na 57,5 tys. osób

To będzie 8

4 galerie handlowe porównywalne do Lublin Plaza i jeszcze 2 budowane

W Lublinie jest:
1. Tesco
2. Leclerc Zana
3. Leclerc Turystyczna
4. Real
5. Carefour

1 hipermarket na 72 tys. osób

Spokojnie jest jeszcze miejsce na 2 - 3 duże hipermarkety.

Biorąc pod uwagę, że Echo planuje galerię handlową a nie sam hipermarket, uważam, że rajcy popełnili błąd. Błąd polega nie na odrzuceniu uchwały, tylko błąd na opieszałości. 3 lata temu powinni usiąść do konkretnych negocjacji z Echo. Zgadzam się, że 80 milionów to zdecydowanie za mało wkładu. Biorąc pod uwagę cenę jaką zapłacili za działkę. Wystarczającym zadośćuczynieniem (za oszukanie miasta) byłoby wybudowanie skrzyżowania 2-3 poziomowego Solidarności z Sikorskiego, oraz budowa dwujezdniowej drogi do przyszłej obwodnicy, z całą infrastrukturą, drogami rowerowymi etc. Zabezpieczenie powinno zakładać kary następujące (to minimum): załózmy dajemy echo 3 lata na zakończenie inwestycji drogowej i 5 lat na resztę. Jeżeli w 6 roku będzie stał hipermarket, a nie będzie parku echo płaci karę w wysokości 100 mln zł do kasy miasta. W każdym następnym roku kara będzie o 100% wyższa w stosunku do roku poprzedniego. I inwestor albo zgadza się na warunki albo niech oddaje grunt spowrotem. Koniec kropka.
Od 3 lat mieszkam w Gdańsku i zar postaram się wyliczyć ile jest tu hipermarketów - a wy sobie porównacie i możecie proporcjonalnie wyliczyć odsetek tychże. Gdańsk ma obecnie 460 tys. mieszkańców - Lublin 360 tys. (różnica nie jest duża).
1. Real na Kołobrzeskiej (lokalizacja podobna do Leclerca na Zana)
2. Real przy obwodnicy
3. Real na Morenie (też okolica przypomina trochę Zana, choć mniej biurowców)
4. Auchan przy obwodnicy
5. Carrefour gdzieś tam
6. Tesco gdzieś tam
7. CH Matarnia (nie pamiętam ... rozwiń
Avatar
arek / 30 listopada 2007 o 09:59
0
Panie i Panowie, jak widać z oporami ale proces budowy obwodnicy idzie jednak do przodu i chwała za to GDDKiA. Ale na naszych oczach prezydent miasta topi szansę na dojazdy do obwodnicy. Zgodnie z oświadczeniami urzędników miejskich, panowie ci na czele z prezydentem nie potrafią zbudować dojazdów do obwodnicy od strony Warszawy kładąc cały projekt krajowy.
Po pierwsze projektując przedłużenie Al. Solidarności na dojazd do Węzła Dąbrowica na lata skazano właścicieli nieruchomości na niepewność , a niektórym wydając 4 lata temu prawomocne pozwolenia na budowę wyrządzono ogromną krzywdę. Ludzie, którzy niedawno wprowadzili się do swoich nowych domów dzisiaj muszą liczyć się z przeprowadzką ponieważ UM zmienił plany projektując dojazd w innej lokalizacji. Pytanie za co mieliby oni kupić nowe działki, rozpocząć budowę, ale przede wszystkim kiedy?? Oczywiście nikt nie podważa tu zasadności budowy dojazdu do obwodnicy, nawet w tym miejscu choć można by nad tym dyskutować, ale niech tam.
Przypominam że jeszcze przed listopadowymi wyborami UM miasta zapewniał, że dojazdy będą oddane do użytku najpóźniej w 2011 roku. Dziś jest już mowa o 2013 pod warunkiem , skądinąd zrozumiałym, że miasto znajdzie na to środki finansowe. I tu nasuwają się następne pytania: jak można projektować takie inwestycje nie mając zielonego pojęcia na temat ich finansowania ? Jak długo można trzymać w niepewności mieszkańców , których domy potencjalnie przeznaczone są do rozbiórki ? Dziś dyrektor Młynarczyk odkrywa, że trasa będzie wiodła przez tereny podmokłe, a materiały i koszty inwestycji podrożały. Naprawdę nie trzeba być dyrektorem , aby wysuwać takie odkrywcze wnioski. To wszystko było już do przewidzenia w momencie decyzji o lokalizacji inwestycji. Dlaczego zatem władze Lublina wydają się być totalnie zaskoczone tym, że będą musiały, na terenach miejskich, znaleźć finanse na budowę najważniejszego wjazdu do miasta od strony stolicy !! Sprawa jest tym bardziej skandaliczna, że zarówno obwodnica jak i droga S-17 na całej swojej długości od Warszawy do granic Lublina zbudowana zostanie ze środków centralnych i unijnych. Długość planowanej Al. Solidarności do granic miasta to tylko 2,8 km !!. W skali całego przedsięwzięcia to bardzo niewiele. Dziś miasto nie wie jak znaleźć pieniądze na tę inwestycję, ale w ogóle jaki sens miało planowanie tego dojazdu i wprowadzanie ludzi na lata w niepewność. Przecież o wiele prostszym i nieporównywalnie tańszym rozwiązaniem byłaby przebudowa Al. Warszawskiej do Jastkowa gdzie i tak droga ta łączy się (łącznik Barak) z obwodnicą. Dziś jednak mimo wielokrotnych monitów i próśb mieszkańców wyjazd od Ul. Zbożowej Aleją Warszawską jest w skandalicznym stanie. Droga ta jest nieoświetlona, nie ma pobocza, chodnika, przejść dla pieszych a nawierzchnia jest w opłakanym stanie. Mimo pisemnych zapewnień Prezydenta Lublina nie zrobiono absolutnie nic aby poprawić ten stan rzeczy. Efekt: 6 ofiar śmiertelnych na odcinku od Zbożowej do Głównej w ciągu ostatnich lat i kilkanaście rannych. Nikt za to nie bierze odpowiedzialności, a przecież statutowo za stan dróg miejskich odpowiada prezydent.
Reasumując porażająca jest indolencja władz miasta w tej sprawie. To wstyd, że obwodnica będzie oddana prawdopodobnie do 2011 , a nie będzie do niej najważniejszego dojazdu od strony stolicy (od węzła Jakubowice nie ma nawet projektu). Najnowszy termin to rok 2013 to już dwa lata od oddania obwodnicy i S-17. 2013 rok to już po EURO i po programach unijnych. To znaczy, że dzięki nieudolnym urzędnikom te dojazdy mają dużą szansę w ogóle nie powstać. Nie czekając na katastrofę i następne wybory już teraz jest czas na rozliczenie włodarzy za SKANDAL jakim jest niezapewnienie środków na realizację głównych inwestycji w mieście. Tym samym zahamowanie rozwoju miasta i okolic nie mówiąc już o paraliżu komunikacyjnym na jaki skazuje nas wszystkich ratusz. Mieszkańcom należy się też solidna informacja jak mają planować życie swoje i swoich rodzin przez najbliższe lata, a pieniądze po prostu muszą się znaleźć i tłumaczenia Pana Żaka, że pytał już o nie wszędzie są żałosne i śmieszne. Jeśli obecne władze naprawdę chcą coś dla tego miasta zrobić to mają ku temu doskonałą okazję. Mają też szansę pójść w ślady poprzedników i skazać to miasto na dalszy powolny upadek. W przeciwieństwie do innych wyborów ten należy do Prezydenta i Zarządu Miasta . Z niedawnych hucznych zapowiedzi zostało niewiele, teraz jeszcze będziemy mieli jedyną w skali kraju obwodnice z której nie można zjechać.
Panie i Panowie, jak widać z oporami ale proces budowy obwodnicy idzie jednak do przodu i chwała za to GDDKiA. Ale na naszych oczach prezydent miasta topi szansę na dojazdy do obwodnicy. Zgodnie z oświadczeniami urzędników miejskich, panowie ci na czele z prezydentem nie potrafią zbudować dojazdów do obwodnicy od strony Warszawy kładąc cały projekt krajowy.
Po pierwsze projektując przedłużenie Al. Solidarności na dojazd do Węzła Dąbrowica na lata skazano właścicieli nieruchomości na niepewność , a niektórym wydając 4 lata temu praw... rozwiń
Avatar
maverick / 30 listopada 2007 o 07:59
0
klient napisał:
W żadnym mieście wojewódzkim w całym kraju nie ma takiej biedy i tak małej ilości hipermarketów. Mała grupka krzykaczy blokuje dostęp do tańszych towarów i miejsc pracy tylko po to by żyć za duuuuuże pieniądze wyciągnięte od i tak już biednego społeczeństwa. To właśnie jest obrona monopolu, prywata i dziadostwo ściany wschodniej.

Miejsca pracy???????!!!!!!!!!! Za 800 zł brutto na kasie na 2 zmiany, nie ma kiedy do toalety wyjść. Ilość hipermarketów nie jest wyznacznikiem rozwoju gospodarczego regionu. Proponuje klapki z oczu zdjąć he he

Miejsca pracy???????!!!!!!!!!! Za 800 zł brutto na kasie na 2 zmiany, nie ma kiedy do toalety wyjść. Ilość hipermarketów nie jest wyznacznikiem rozwoju gospodarczego regionu. Proponuje klapki z oczu zdjąć he he rozwiń
Avatar
klient / 29 listopada 2007 o 21:57
0
W żadnym mieście wojewódzkim w całym kraju nie ma takiej biedy i tak małej ilości hipermarketów. Mała grupka krzykaczy blokuje dostęp do tańszych towarów i miejsc pracy tylko po to by żyć za duuuuuże pieniądze wyciągnięte od i tak już biednego społeczeństwa. To właśnie jest obrona monopolu, prywata i dziadostwo ściany wschodniej.
Avatar
ja / 29 listopada 2007 o 21:25
0
oto Ci mędrcy, któzy głosowali przeciw echu i skrzyzowaniu: Mariusz Banach (PiS), Janusz Mazurek (PiS), Piotr Dreher (PiS), Piotr Gawryszczak (PiS), Marek Jakubowski (PiS), Tomasz Karski (PiS), Piotr Kowalczyk (PiS), Krzysztof Podkański (PiS), Krzysztof Siczek (PiS), Wioletta Szafrańska-Kocuń (PiS), Zbigniew Targoński (PiS), Sylwester Tułajew (PiS), Marek Wójtowicz (PiS), Piotr Więckowski (PO), Dariusz Piątek (PO), Jarosław Pakuła (PO).
Avatar
ja / 29 listopada 2007 o 13:15
0
Wykopmy jeszcze kilku inwestorów z Lublina to wtedy już na nic nie starczy.
Avatar
Deb0308el / 11 października 2016 o 16:23
0
Jak najbardziej popieram pomysły przedmówców. Deb0308 - To jest dobry temat:
Avatar
Columbus / 30 listopada 2007 o 11:15
0
Od 3 lat mieszkam w Gdańsku i zar postaram się wyliczyć ile jest tu hipermarketów - a wy sobie porównacie i możecie proporcjonalnie wyliczyć odsetek tychże. Gdańsk ma obecnie 460 tys. mieszkańców - Lublin 360 tys. (różnica nie jest duża).
1. Real na Kołobrzeskiej (lokalizacja podobna do Leclerca na Zana)
2. Real przy obwodnicy
3. Real na Morenie (też okolica przypomina trochę Zana, choć mniej biurowców)
4. Auchan przy obwodnicy
5. Carrefour gdzieś tam
6. Tesco gdzieś tam
7. CH Matarnia (nie pamiętam jaki tam jest hipermarket - przy obwodnicy)
8. Budowany Leclerc ( w przyszłym roku otwarcie)

1 hipermarket na 57,5 tys. osób

To będzie 8

4 galerie handlowe porównywalne do Lublin Plaza i jeszcze 2 budowane

W Lublinie jest:
1. Tesco
2. Leclerc Zana
3. Leclerc Turystyczna
4. Real
5. Carefour

1 hipermarket na 72 tys. osób

Spokojnie jest jeszcze miejsce na 2 - 3 duże hipermarkety.

Biorąc pod uwagę, że Echo planuje galerię handlową a nie sam hipermarket, uważam, że rajcy popełnili błąd. Błąd polega nie na odrzuceniu uchwały, tylko błąd na opieszałości. 3 lata temu powinni usiąść do konkretnych negocjacji z Echo. Zgadzam się, że 80 milionów to zdecydowanie za mało wkładu. Biorąc pod uwagę cenę jaką zapłacili za działkę. Wystarczającym zadośćuczynieniem (za oszukanie miasta) byłoby wybudowanie skrzyżowania 2-3 poziomowego Solidarności z Sikorskiego, oraz budowa dwujezdniowej drogi do przyszłej obwodnicy, z całą infrastrukturą, drogami rowerowymi etc. Zabezpieczenie powinno zakładać kary następujące (to minimum): załózmy dajemy echo 3 lata na zakończenie inwestycji drogowej i 5 lat na resztę. Jeżeli w 6 roku będzie stał hipermarket, a nie będzie parku echo płaci karę w wysokości 100 mln zł do kasy miasta. W każdym następnym roku kara będzie o 100% wyższa w stosunku do roku poprzedniego. I inwestor albo zgadza się na warunki albo niech oddaje grunt spowrotem. Koniec kropka.
Od 3 lat mieszkam w Gdańsku i zar postaram się wyliczyć ile jest tu hipermarketów - a wy sobie porównacie i możecie proporcjonalnie wyliczyć odsetek tychże. Gdańsk ma obecnie 460 tys. mieszkańców - Lublin 360 tys. (różnica nie jest duża).
1. Real na Kołobrzeskiej (lokalizacja podobna do Leclerca na Zana)
2. Real przy obwodnicy
3. Real na Morenie (też okolica przypomina trochę Zana, choć mniej biurowców)
4. Auchan przy obwodnicy
5. Carrefour gdzieś tam
6. Tesco gdzieś tam
7. CH Matarnia (nie pamiętam ... rozwiń
Avatar
arek / 30 listopada 2007 o 09:59
0
Panie i Panowie, jak widać z oporami ale proces budowy obwodnicy idzie jednak do przodu i chwała za to GDDKiA. Ale na naszych oczach prezydent miasta topi szansę na dojazdy do obwodnicy. Zgodnie z oświadczeniami urzędników miejskich, panowie ci na czele z prezydentem nie potrafią zbudować dojazdów do obwodnicy od strony Warszawy kładąc cały projekt krajowy.
Po pierwsze projektując przedłużenie Al. Solidarności na dojazd do Węzła Dąbrowica na lata skazano właścicieli nieruchomości na niepewność , a niektórym wydając 4 lata temu prawomocne pozwolenia na budowę wyrządzono ogromną krzywdę. Ludzie, którzy niedawno wprowadzili się do swoich nowych domów dzisiaj muszą liczyć się z przeprowadzką ponieważ UM zmienił plany projektując dojazd w innej lokalizacji. Pytanie za co mieliby oni kupić nowe działki, rozpocząć budowę, ale przede wszystkim kiedy?? Oczywiście nikt nie podważa tu zasadności budowy dojazdu do obwodnicy, nawet w tym miejscu choć można by nad tym dyskutować, ale niech tam.
Przypominam że jeszcze przed listopadowymi wyborami UM miasta zapewniał, że dojazdy będą oddane do użytku najpóźniej w 2011 roku. Dziś jest już mowa o 2013 pod warunkiem , skądinąd zrozumiałym, że miasto znajdzie na to środki finansowe. I tu nasuwają się następne pytania: jak można projektować takie inwestycje nie mając zielonego pojęcia na temat ich finansowania ? Jak długo można trzymać w niepewności mieszkańców , których domy potencjalnie przeznaczone są do rozbiórki ? Dziś dyrektor Młynarczyk odkrywa, że trasa będzie wiodła przez tereny podmokłe, a materiały i koszty inwestycji podrożały. Naprawdę nie trzeba być dyrektorem , aby wysuwać takie odkrywcze wnioski. To wszystko było już do przewidzenia w momencie decyzji o lokalizacji inwestycji. Dlaczego zatem władze Lublina wydają się być totalnie zaskoczone tym, że będą musiały, na terenach miejskich, znaleźć finanse na budowę najważniejszego wjazdu do miasta od strony stolicy !! Sprawa jest tym bardziej skandaliczna, że zarówno obwodnica jak i droga S-17 na całej swojej długości od Warszawy do granic Lublina zbudowana zostanie ze środków centralnych i unijnych. Długość planowanej Al. Solidarności do granic miasta to tylko 2,8 km !!. W skali całego przedsięwzięcia to bardzo niewiele. Dziś miasto nie wie jak znaleźć pieniądze na tę inwestycję, ale w ogóle jaki sens miało planowanie tego dojazdu i wprowadzanie ludzi na lata w niepewność. Przecież o wiele prostszym i nieporównywalnie tańszym rozwiązaniem byłaby przebudowa Al. Warszawskiej do Jastkowa gdzie i tak droga ta łączy się (łącznik Barak) z obwodnicą. Dziś jednak mimo wielokrotnych monitów i próśb mieszkańców wyjazd od Ul. Zbożowej Aleją Warszawską jest w skandalicznym stanie. Droga ta jest nieoświetlona, nie ma pobocza, chodnika, przejść dla pieszych a nawierzchnia jest w opłakanym stanie. Mimo pisemnych zapewnień Prezydenta Lublina nie zrobiono absolutnie nic aby poprawić ten stan rzeczy. Efekt: 6 ofiar śmiertelnych na odcinku od Zbożowej do Głównej w ciągu ostatnich lat i kilkanaście rannych. Nikt za to nie bierze odpowiedzialności, a przecież statutowo za stan dróg miejskich odpowiada prezydent.
Reasumując porażająca jest indolencja władz miasta w tej sprawie. To wstyd, że obwodnica będzie oddana prawdopodobnie do 2011 , a nie będzie do niej najważniejszego dojazdu od strony stolicy (od węzła Jakubowice nie ma nawet projektu). Najnowszy termin to rok 2013 to już dwa lata od oddania obwodnicy i S-17. 2013 rok to już po EURO i po programach unijnych. To znaczy, że dzięki nieudolnym urzędnikom te dojazdy mają dużą szansę w ogóle nie powstać. Nie czekając na katastrofę i następne wybory już teraz jest czas na rozliczenie włodarzy za SKANDAL jakim jest niezapewnienie środków na realizację głównych inwestycji w mieście. Tym samym zahamowanie rozwoju miasta i okolic nie mówiąc już o paraliżu komunikacyjnym na jaki skazuje nas wszystkich ratusz. Mieszkańcom należy się też solidna informacja jak mają planować życie swoje i swoich rodzin przez najbliższe lata, a pieniądze po prostu muszą się znaleźć i tłumaczenia Pana Żaka, że pytał już o nie wszędzie są żałosne i śmieszne. Jeśli obecne władze naprawdę chcą coś dla tego miasta zrobić to mają ku temu doskonałą okazję. Mają też szansę pójść w ślady poprzedników i skazać to miasto na dalszy powolny upadek. W przeciwieństwie do innych wyborów ten należy do Prezydenta i Zarządu Miasta . Z niedawnych hucznych zapowiedzi zostało niewiele, teraz jeszcze będziemy mieli jedyną w skali kraju obwodnice z której nie można zjechać.
Panie i Panowie, jak widać z oporami ale proces budowy obwodnicy idzie jednak do przodu i chwała za to GDDKiA. Ale na naszych oczach prezydent miasta topi szansę na dojazdy do obwodnicy. Zgodnie z oświadczeniami urzędników miejskich, panowie ci na czele z prezydentem nie potrafią zbudować dojazdów do obwodnicy od strony Warszawy kładąc cały projekt krajowy.
Po pierwsze projektując przedłużenie Al. Solidarności na dojazd do Węzła Dąbrowica na lata skazano właścicieli nieruchomości na niepewność , a niektórym wydając 4 lata temu praw... rozwiń
Avatar
maverick / 30 listopada 2007 o 07:59
0
klient napisał:
W żadnym mieście wojewódzkim w całym kraju nie ma takiej biedy i tak małej ilości hipermarketów. Mała grupka krzykaczy blokuje dostęp do tańszych towarów i miejsc pracy tylko po to by żyć za duuuuuże pieniądze wyciągnięte od i tak już biednego społeczeństwa. To właśnie jest obrona monopolu, prywata i dziadostwo ściany wschodniej.

Miejsca pracy???????!!!!!!!!!! Za 800 zł brutto na kasie na 2 zmiany, nie ma kiedy do toalety wyjść. Ilość hipermarketów nie jest wyznacznikiem rozwoju gospodarczego regionu. Proponuje klapki z oczu zdjąć he he

Miejsca pracy???????!!!!!!!!!! Za 800 zł brutto na kasie na 2 zmiany, nie ma kiedy do toalety wyjść. Ilość hipermarketów nie jest wyznacznikiem rozwoju gospodarczego regionu. Proponuje klapki z oczu zdjąć he he rozwiń
Avatar
klient / 29 listopada 2007 o 21:57
0
W żadnym mieście wojewódzkim w całym kraju nie ma takiej biedy i tak małej ilości hipermarketów. Mała grupka krzykaczy blokuje dostęp do tańszych towarów i miejsc pracy tylko po to by żyć za duuuuuże pieniądze wyciągnięte od i tak już biednego społeczeństwa. To właśnie jest obrona monopolu, prywata i dziadostwo ściany wschodniej.
Avatar
ja / 29 listopada 2007 o 21:25
0
oto Ci mędrcy, któzy głosowali przeciw echu i skrzyzowaniu: Mariusz Banach (PiS), Janusz Mazurek (PiS), Piotr Dreher (PiS), Piotr Gawryszczak (PiS), Marek Jakubowski (PiS), Tomasz Karski (PiS), Piotr Kowalczyk (PiS), Krzysztof Podkański (PiS), Krzysztof Siczek (PiS), Wioletta Szafrańska-Kocuń (PiS), Zbigniew Targoński (PiS), Sylwester Tułajew (PiS), Marek Wójtowicz (PiS), Piotr Więckowski (PO), Dariusz Piątek (PO), Jarosław Pakuła (PO).
Avatar
ja / 29 listopada 2007 o 13:15
0
Wykopmy jeszcze kilku inwestorów z Lublina to wtedy już na nic nie starczy.
Zobacz wszystkie komentarze 7

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Granit Bychawa mocno rozpoczął przedsezonowe granie

Granit Bychawa mocno rozpoczął przedsezonowe granie 1 2

Podopieczni Łukasza Gieresza w pierwszym swoim sparingu w tym okresie przygotowawczym rozbili aż 7:1 beniaminka IV ligi Start Krasnystaw.

Zderzyły się czołowo i wypadły z drogi. Wśród poszkodowanych 5-letnie dziecko [zdjęcia]
galeria

Zderzyły się czołowo i wypadły z drogi. Wśród poszkodowanych 5-letnie dziecko [zdjęcia] 4 3

Groźny wypadek w miejscowości Krupe. Na prostym odcinku drogi zderzyły się czołowo dwa volkswageny.

Nie przyjęli go do szpitala, zmarł kilka dni później. Prokuratura zajmie się sprawą
Po naszej publikacji

Nie przyjęli go do szpitala, zmarł kilka dni później. Prokuratura zajmie się sprawą 20 6

Prokuratura zajmie się sprawą śmierci 26-latka z okolic Poniatowej. Kamil Gnaś mimo silnego bólu, gorączki i wymiotów nie został przyjęty do miejscowego szpitala. Zmarł po kilku dniach.

Traper przed Roztoczem i Tomasovią w turnieju oldbojów „Parkowa Cup”

Traper przed Roztoczem i Tomasovią w turnieju oldbojów „Parkowa Cup” 1 0

W Narolu został rozegrany IV Turniej Oldbojów 35+ „Parkowa Cup”. W zawodach triumfował zespół Traper Lubaczów, który pokonał w finale ekipę gospodarzy dopiero po rzutach karnych (3:2)

Prace zdobywczyni Oscara w Kazimierzu Dolnym. Wystawa Ewy Braun
28 lipca 2018, 15:00

Prace zdobywczyni Oscara w Kazimierzu Dolnym. Wystawa Ewy Braun 2 0

Co Gdzie Kiedy.Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym (Rynek 19) i Centrum Spotkania Kultur w Lublinie zapraszają na wernisaż wystawy Ewy Braun Odtwarzanie minionych światów... Otwarcie ekspozycji odbędzie się 28 lipca o godz. 15 i towarzyszyć będzie Festiwalowi Dwa Brzegi.

Terytorialsi będą strzelać na dawnym poligonie na Majdanku. Mieszkańcy mają obawy

Terytorialsi będą strzelać na dawnym poligonie na Majdanku. Mieszkańcy mają obawy 58 13

Wojsko zapowiada powrót na dawny poligon na Majdanku. Będą tu ćwiczyć „terytorialsi”. Mieszkańcy bloków na pobliskim Felinie są zaniepokojeni. Obawiają się hałasu i sądzą, że może tutaj powstać strzelnica. Mundurowi uspokajają: nie będzie ani strzelnicy, ani czołgów.

Historyczny awans Bad Boys Zastawie

Historyczny awans Bad Boys Zastawie 0 0

BIALSKA KLASA OKRĘGOWA Bad Boys Zastawie po raz pierwszy w historii będą beniaminkiem w V lidze

Zaniedbana i zagłodzona. Chodziła z kubkiem i prosiła o wodę
Kraj
film

Zaniedbana i zagłodzona. Chodziła z kubkiem i prosiła o wodę 17 2

Zamykana w domu, głodna i zaniedbana. - Kiedyś chodziła z kubkiem po klatce schodowej i prosiła o wodę – opowiadają sąsiedzi. 61-letnia pani Halina ze Słupska potrzebowała natychmiastowej pomocy

Most Kultury: PARA, Standard Brass Band i Lubelskie Babie Lato
20 lipca 2018, 0:00

Most Kultury: PARA, Standard Brass Band i Lubelskie Babie Lato 2 0

Co Gdzie Kiedy. W dniach 20-22 lipca na Moście imienia Mariana Lutosławskiego wystąpią zespoły: PARA, Standard Brass Band oraz Lubelskie Babie Lato. Nie zabraknie również ciekawych warsztatów i zajęć dla dzieci.

Kayah, Nosowska, Brodka, Przybysz. Darmowy koncert w Lublinie
21 lipca 2018, 19:00

Kayah, Nosowska, Brodka, Przybysz. Darmowy koncert w Lublinie 4 7

W sobotę Kayah, Katarzyna Nosowska, Monika Brodka i Paulina Przybysz zaśpiewają swoje największe przeboje na pl. Zamkowym podczas bezpłatnego koncertu „Siła Kobiet”. Przy okazji o wyjątkowych kobietach przypomni też Ośrodek Brama Grodzka – Teatr NN w swoim specjalnym wydawnictwie

Koniec z czarnymi plombami. Parlament Europejski zakazał

Koniec z czarnymi plombami. Parlament Europejski zakazał 0 2

Dentyści nie mogą już zakładać amalgamatowych plomb dzieciom oraz kobietom w ciąży i karmiącym. Zakaz wprowadziło rozporządzenie Parlamentu Europejskiego. – To bardzo dobry kierunek – komentują lubelscy stomatolodzy

Powiększą swoją siedzibę w Lublinie i ruszają na podbój Indii

Powiększą swoją siedzibę w Lublinie i ruszają na podbój Indii 11 8

Billennium, lider branży IT, który rozbudowuje swoją lubelską siedzibę rozpoczął ekspansję na rynek indyjski.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r. 0 0

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia]
galeria

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia] 1 3

Wernisaż wystawy "Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina" odbył się w środę w Centrum Historii Sportu w Lublinie.

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia]
galeria

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia] 28 4

Tarpany, ciężarówki star z chłodniami i inne wojskowe skarby czekają na chętnych w ostatnim w te wakacje przetargu Agencji Mienia Wojskowego, która zarabia w ten sposób na modernizację polskiej armii.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.