Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

22 września 2008 r.
20:06
Edytuj ten wpis

ZUS zabrał mi ostatnią nadzieję

0 19 A A

Chora na raka kobieta, samotnie wychowująca dwoje dzieci, została bez środków do życia.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
ZUS ponownie odmówił jej renty rodzinnej. I pozbawił świadczenia rehabilitacyjnego, bo... jej stan nie rokuje poprawy.

- Teraz już nam wszystkim tylko zostało umrzeć... - Halina Syta chowa twarz w dłoniach. Nie chce, żeby 10-letnie bliźniaki Daniel i Damian widziały jej łzy. - Odmówili mi renty, zabrali zasiłek chorobowy, a w dodatku nie mogę podjąć pracy. Czy dla takich ludzi, jak ja, jest w ogóle jakieś wyjście poza tym ostatecznym? - pyta dramatycznie.

Dwa lata temu mąż 30-letniej Haliny zmarł nagle, zostawiając rodzinę bez środków do życia. ZUS dwukrotnie odmówił kobiecie renty na dzieci po ojcu. Halina znalazła pracę, ale wkrótce lekarze wykryli u niej nowotwór. Przeszła skomplikowaną operację i radioterapię. W tym czasie ZUS wstrzymał jej wypłatę zasiłku chorobowego. Urzędnicy sprawdzali, czy pracodawca ma porządek w dokumentach.

Po zakończeniu naświetleń lekarz orzecznik uznał, że Halina Syta jest całkowicie niezdolna do pracy. Wystąpiła więc do prezesa ZUS o rentę dla dzieci i siebie w drodze wyjątku. Wczoraj w pierwszej sprawie otrzymała odpowiedź odmowną. Powód? - Szczegółowe omówienie tej sprawy byłoby złamaniem ustawy o ochronie danych osobowych - zasłania się Mikołaj Skorupski, rzecznik ZUS w Warszawie.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że powodem odmowy był brak wymaganego stażu pracy przez zmarłego męża. - A jak miał mieć lata pracy, skoro zmarł młodo? Dlatego wystąpiłam o rentę w drodze wyjątku. A okazało się, że muszę spełnić wszystkie warunki, jak w normalnym trybie - mówi Halina.

Jakby tego było mało, w sierpniu ZUS zawiesił kobiecie wypłatę zasiłku chorobowego, bo po 182 dniach przysługuje już świadczenie rehabilitacyjne. Ale tylko wtedy, gdy stan chorego rokuje odzyskanie zdolności do pracy.

- U pani Syty lekarz stwierdził całkowitą niezdolność do pracy i samodzielnej egzystencji, więc nie przysługuje jej świadczenie rehabilitacyjne - tłumaczy Wojciech Andrusiewicz, rzecznik ZUS w Lublinie. - Mamy tu do czynienia z fatalnym zbiegiem różnych przepisów, które nie przystają do rzeczywistości.

W tym miesiącu cały domowy budżet - ok. 1000 zł - Halina przeznaczyła na wyprawkę dla synów do szkoły. Mimo dobrej woli opieki społecznej kobieta nie otrzymała dopłaty do wyprawki, bo... ZUS skumulował w sierpniu wypłatę świadczeń z kilku poprzednich miesięcy. - Jedyna pomoc, jaką w tej chwili otrzymuję, pochodzi z opieki społecznej w Niemcach i od dobrych ludzi - szepce kobieta.

Halina Syta czeka jeszcze na decyzję prezesa ZUS w sprawie renty dla siebie. To już jej ostatnia szansa.

Komentarze 19

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 23 września 2008 o 20:39
0
Lelum Polelum napisał:
Znowu lelum!!
Odpisałem już trzem internautom, ale teraz muszę publicznie.
To jest właśnie skandal, że mimo wysokiego poziomu kształcenia w Polsce wielu Takich "wykształconych " ludzi nie ma pojęcia na jakich zasadach przyznaje się świadczenie w drodze wyjątku. A ta Pani nie spełnia -z tego co czytałem -warunków do normalnej renty. Przepisy uchwala w Polsce Sejm a nie ZUS ale widocznie na wielu lekcjach to chyba wielu internautów nie było bo o studia przy ględzeniu takich frędzli to nikogo nie posądzam.
Jak zwykle nikomu nie przyjdzie do głowy że w sprawie przepisów to moze by się jeden z drugim (łącznie z dziennikarzami) wybrali do biur poselskich a nie pytali się dlaczego ZUS nie przyznał. Nie przyzna ł bo nie może przyznać! A gdyby przyznał bez spełnienia warunków to wielkie larum by się podniosło że nieprawnie , niesłusznie itd. Jak by się nie odwrócił to d..a z tyłu.
I nikt nie pójdzie po rozum do łepetyny, że nie karci się dziecka że jest agresywne tylko trza się przyjżeć rodzicom o styl wychowania. Kurczę nie wiem czy wielu zrozumie tę złożoną analogię. Krótko o durne i nieludzkie przepisy to pod inny adres mili Państwo. Pa!


Nie wiem jak inni ale ja zozumialem - "Gott mit uns", tyle, że tamci byli bardziej humanitarni i określili normy żywności dla więźniów która miały być wydawana trzy razy dziennie i składać się z podstawowych produktów spożywczych, takich jak: chleb, margaryna, marmolada, kawa zbożowa, cukier, smalec, kartofle, warzywa i płatki zbożowe. W 1944 roku do jadłospisu włączono mleko w ilości 1/4 litra raz w tygodniu, mięso i ser biały dwa razy w tygodniu. Więźniom ciężko i ponad normę pracującym przyznawano dodatkową żywność, tzw. zulagę składającą się z niewielkiej ilości chleba, margaryny i mięsa. Czy widzisz róznice pomiedzy jednymi a drugimi???


Nie wiem jak inni ale ja zozumialem - "Gott mit uns", tyle, że tamci byli bardziej humanitarni i określili normy żywności dla więźniów która miały być wydawana trzy razy dziennie i składać się z podstawowych produktów spożywczych, takich jak: chleb, margaryna, marmolada, kawa zbożowa, cukier, smalec, kartofle, warzywa i płatki zbożowe. W 1944 roku do jadłospisu włączono mleko w ilości 1/4 litra raz w tygodniu, mięso i ser biały dwa razy w tygodniu. Więźniom ciężko i ponad normę pracującym przyznawano do... rozwiń
Avatar
Lelum Polelum / 23 września 2008 o 19:28
0
Znowu lelum!!
Odpisałem już trzem internautom, ale teraz muszę publicznie.
To jest właśnie skandal, że mimo wysokiego poziomu kształcenia w Polsce wielu Takich "wykształconych " ludzi nie ma pojęcia na jakich zasadach przyznaje się świadczenie w drodze wyjątku. A ta Pani nie spełnia -z tego co czytałem -warunków do normalnej renty. Przepisy uchwala w Polsce Sejm a nie ZUS ale widocznie na wielu lekcjach to chyba wielu internautów nie było bo o studia przy ględzeniu takich frędzli to nikogo nie posądzam.
Jak zwykle nikomu nie przyjdzie do głowy że w sprawie przepisów to moze by się jeden z drugim (łącznie z dziennikarzami) wybrali do biur poselskich a nie pytali się dlaczego ZUS nie przyznał. Nie przyzna ł bo nie może przyznać! A gdyby przyznał bez spełnienia warunków to wielkie larum by się podniosło że nieprawnie , niesłusznie itd. Jak by się nie odwrócił to d..a z tyłu.
I nikt nie pójdzie po rozum do łepetyny, że nie karci się dziecka że jest agresywne tylko trza się przyjżeć rodzicom o styl wychowania. Kurczę nie wiem czy wielu zrozumie tę złożoną analogię. Krótko o durne i nieludzkie przepisy to pod inny adres mili Państwo. Pa!
Znowu lelum!!
Odpisałem już trzem internautom, ale teraz muszę publicznie.
To jest właśnie skandal, że mimo wysokiego poziomu kształcenia w Polsce wielu Takich "wykształconych " ludzi nie ma pojęcia na jakich zasadach przyznaje się świadczenie w drodze wyjątku. A ta Pani nie spełnia -z tego co czytałem -warunków do normalnej renty. Przepisy uchwala w Polsce Sejm a nie ZUS ale widocznie na wielu lekcjach to chyba wielu internautów nie było bo o studia przy ględzeniu takich frędzli to nikogo nie posądzam.
Ja... rozwiń
Avatar
lelumpolelum / 23 września 2008 o 19:14
0
olo napisał:
Nie wiem po jaka cholerę jest ten ZUS... chyba tylko po to by kasę od ludzi brać i napychać we własne kiesy. Państwo złodziejskie ta Polska... jak była tak jest. Tylko złodzieje teraz inaczej się nazywają...



Kochany!
To jest właśnie skandal, że mimo wysokiego poziomu kształcenia w Polsce wielu Takich "wykształconych " ludzi nie ma pojęcia na jakich zasadach przyznaje się świadczenie w drodze wyjątku. A ta Pani nie spełnia warunków do normalnej renty. Przepisy to uchwala Sejm a nie ZUS ale widocznie na wielu lekcjach to się chyba nie było bo o studia przy ględzeniu takich głupot to szanownego internautę nie posądzam.Pa!



Kochany!
To jest właśnie skandal, że mimo wysokiego poziomu kształcenia w Polsce wielu Takich "wykształconych " ludzi nie ma pojęcia na jakich zasadach przyznaje się świadczenie w drodze wyjątku. A ta Pani nie spełnia warunków do normalnej renty. Przepisy to uchwala Sejm a nie ZUS ale widocznie na wielu lekcjach to się chyba nie było bo o studia przy ględzeniu takich głupot to szanownego internautę nie posądzam.Pa! rozwiń
Avatar
wacek / 23 września 2008 o 13:12
0
Sytuacja jest rzeczywiście przykra, ale to jest wina wielu rządów i wielu czynników. I smutne jest to, że nie ma wyjścia, bo wszyscy działają zgodnie z przepisami. Tylko, że przepisy nie pasują do życia. A Lutek z Łecznej, o którym niedawno pisano to ma stale prawie 500 zł, które wydaje na przelew. Jest sporo fundacji, instytucji charytatywnych, może one pomogą. Co do pisania Tado; to zamiast domagać się od kościoła pomocy to może ty dasz dobry przykład i zadeklarujesz jakąś pomoc zamiast głupio pisać
Avatar
ara / 23 września 2008 o 12:59
0
SKANDAL, bezduszne urzędasy mnożą bzdurne przepisy. Ja to możliwe, że w takim "prorodzinnym" katolickim państwie, nie szanuje się zycia i rodziny? Wszyscy umuwają ręce. Wsyscy dbają tylko o własne posadki. SKANDAL
Avatar
TADO / 23 września 2008 o 12:08
0
Nowe czasy są gorsze od komuny .Ustrój dla wybrańców i kombinatorów.A co nato kościół katolicki który podobno broni nieszczęśliwych i zagubionych.Proponuję aby skończyć z pomnikomanią i balami prezydenckimi a fundusze przeznaczyć na ubogich i biednych ludzi.
Avatar
Gość / 23 września 2008 o 11:42
0
alex napisał:
No tak w tej PIER.....ONEJ POLSCE tak już jest ,jeśli nie "chorujesz" na chorobę alkoholową ,to już ci żadne świadczenia nie przysługują!!! jestes ciężko chory to radź sobie sam!!! a pijaków należy otoczyć szczególną opieka i zapewnić im "godziwą" rentę ,aby mieli za co żyć(CHLAĆ)

zgadzam się w 100% i dodam, że narkoman również ma stałą rentę oraz pierwszą grupę
Avatar
Walczący z zusem / 23 września 2008 o 11:17
0
To Państwo zagraża już NARODOWI !
Brednie rządzących i decydentów przekroczyły wszelkie możliwe progi bezpieczeństwa i rozwoju Narodu !
A ZUS jest ukrytym narzędziem cichej zbrodni.
Avatar
Majka / 23 września 2008 o 11:13
0
alex napisał:
No tak w tej PIER.....ONEJ POLSCE tak już jest ,jeśli nie "chorujesz" na chorobę alkoholową ,to już ci żadne świadczenia nie przysługują!!! jestes ciężko chory to radź sobie sam!!! a pijaków należy otoczyć szczególną opieka i zapewnić im "godziwą" rentę ,aby mieli za co żyć(CHLAĆ)

święte słowa!! Zgadzam się w 100%
Avatar
alex / 23 września 2008 o 10:50
0
No tak w tej PIER.....ONEJ POLSCE tak już jest ,jeśli nie "chorujesz" na chorobę alkoholową ,to już ci żadne świadczenia nie przysługują!!! jestes ciężko chory to radź sobie sam!!! a pijaków należy otoczyć szczególną opieka i zapewnić im "godziwą" rentę ,aby mieli za co żyć(CHLAĆ)
Avatar
Gość / 23 września 2008 o 20:39
0
Lelum Polelum napisał:
Znowu lelum!!
Odpisałem już trzem internautom, ale teraz muszę publicznie.
To jest właśnie skandal, że mimo wysokiego poziomu kształcenia w Polsce wielu Takich "wykształconych " ludzi nie ma pojęcia na jakich zasadach przyznaje się świadczenie w drodze wyjątku. A ta Pani nie spełnia -z tego co czytałem -warunków do normalnej renty. Przepisy uchwala w Polsce Sejm a nie ZUS ale widocznie na wielu lekcjach to chyba wielu internautów nie było bo o studia przy ględzeniu takich frędzli to nikogo nie posądzam.
Jak zwykle nikomu nie przyjdzie do głowy że w sprawie przepisów to moze by się jeden z drugim (łącznie z dziennikarzami) wybrali do biur poselskich a nie pytali się dlaczego ZUS nie przyznał. Nie przyzna ł bo nie może przyznać! A gdyby przyznał bez spełnienia warunków to wielkie larum by się podniosło że nieprawnie , niesłusznie itd. Jak by się nie odwrócił to d..a z tyłu.
I nikt nie pójdzie po rozum do łepetyny, że nie karci się dziecka że jest agresywne tylko trza się przyjżeć rodzicom o styl wychowania. Kurczę nie wiem czy wielu zrozumie tę złożoną analogię. Krótko o durne i nieludzkie przepisy to pod inny adres mili Państwo. Pa!


Nie wiem jak inni ale ja zozumialem - "Gott mit uns", tyle, że tamci byli bardziej humanitarni i określili normy żywności dla więźniów która miały być wydawana trzy razy dziennie i składać się z podstawowych produktów spożywczych, takich jak: chleb, margaryna, marmolada, kawa zbożowa, cukier, smalec, kartofle, warzywa i płatki zbożowe. W 1944 roku do jadłospisu włączono mleko w ilości 1/4 litra raz w tygodniu, mięso i ser biały dwa razy w tygodniu. Więźniom ciężko i ponad normę pracującym przyznawano dodatkową żywność, tzw. zulagę składającą się z niewielkiej ilości chleba, margaryny i mięsa. Czy widzisz róznice pomiedzy jednymi a drugimi???


Nie wiem jak inni ale ja zozumialem - "Gott mit uns", tyle, że tamci byli bardziej humanitarni i określili normy żywności dla więźniów która miały być wydawana trzy razy dziennie i składać się z podstawowych produktów spożywczych, takich jak: chleb, margaryna, marmolada, kawa zbożowa, cukier, smalec, kartofle, warzywa i płatki zbożowe. W 1944 roku do jadłospisu włączono mleko w ilości 1/4 litra raz w tygodniu, mięso i ser biały dwa razy w tygodniu. Więźniom ciężko i ponad normę pracującym przyznawano do... rozwiń
Avatar
Lelum Polelum / 23 września 2008 o 19:28
0
Znowu lelum!!
Odpisałem już trzem internautom, ale teraz muszę publicznie.
To jest właśnie skandal, że mimo wysokiego poziomu kształcenia w Polsce wielu Takich "wykształconych " ludzi nie ma pojęcia na jakich zasadach przyznaje się świadczenie w drodze wyjątku. A ta Pani nie spełnia -z tego co czytałem -warunków do normalnej renty. Przepisy uchwala w Polsce Sejm a nie ZUS ale widocznie na wielu lekcjach to chyba wielu internautów nie było bo o studia przy ględzeniu takich frędzli to nikogo nie posądzam.
Jak zwykle nikomu nie przyjdzie do głowy że w sprawie przepisów to moze by się jeden z drugim (łącznie z dziennikarzami) wybrali do biur poselskich a nie pytali się dlaczego ZUS nie przyznał. Nie przyzna ł bo nie może przyznać! A gdyby przyznał bez spełnienia warunków to wielkie larum by się podniosło że nieprawnie , niesłusznie itd. Jak by się nie odwrócił to d..a z tyłu.
I nikt nie pójdzie po rozum do łepetyny, że nie karci się dziecka że jest agresywne tylko trza się przyjżeć rodzicom o styl wychowania. Kurczę nie wiem czy wielu zrozumie tę złożoną analogię. Krótko o durne i nieludzkie przepisy to pod inny adres mili Państwo. Pa!
Znowu lelum!!
Odpisałem już trzem internautom, ale teraz muszę publicznie.
To jest właśnie skandal, że mimo wysokiego poziomu kształcenia w Polsce wielu Takich "wykształconych " ludzi nie ma pojęcia na jakich zasadach przyznaje się świadczenie w drodze wyjątku. A ta Pani nie spełnia -z tego co czytałem -warunków do normalnej renty. Przepisy uchwala w Polsce Sejm a nie ZUS ale widocznie na wielu lekcjach to chyba wielu internautów nie było bo o studia przy ględzeniu takich frędzli to nikogo nie posądzam.
Ja... rozwiń
Avatar
lelumpolelum / 23 września 2008 o 19:14
0
olo napisał:
Nie wiem po jaka cholerę jest ten ZUS... chyba tylko po to by kasę od ludzi brać i napychać we własne kiesy. Państwo złodziejskie ta Polska... jak była tak jest. Tylko złodzieje teraz inaczej się nazywają...



Kochany!
To jest właśnie skandal, że mimo wysokiego poziomu kształcenia w Polsce wielu Takich "wykształconych " ludzi nie ma pojęcia na jakich zasadach przyznaje się świadczenie w drodze wyjątku. A ta Pani nie spełnia warunków do normalnej renty. Przepisy to uchwala Sejm a nie ZUS ale widocznie na wielu lekcjach to się chyba nie było bo o studia przy ględzeniu takich głupot to szanownego internautę nie posądzam.Pa!



Kochany!
To jest właśnie skandal, że mimo wysokiego poziomu kształcenia w Polsce wielu Takich "wykształconych " ludzi nie ma pojęcia na jakich zasadach przyznaje się świadczenie w drodze wyjątku. A ta Pani nie spełnia warunków do normalnej renty. Przepisy to uchwala Sejm a nie ZUS ale widocznie na wielu lekcjach to się chyba nie było bo o studia przy ględzeniu takich głupot to szanownego internautę nie posądzam.Pa! rozwiń
Avatar
wacek / 23 września 2008 o 13:12
0
Sytuacja jest rzeczywiście przykra, ale to jest wina wielu rządów i wielu czynników. I smutne jest to, że nie ma wyjścia, bo wszyscy działają zgodnie z przepisami. Tylko, że przepisy nie pasują do życia. A Lutek z Łecznej, o którym niedawno pisano to ma stale prawie 500 zł, które wydaje na przelew. Jest sporo fundacji, instytucji charytatywnych, może one pomogą. Co do pisania Tado; to zamiast domagać się od kościoła pomocy to może ty dasz dobry przykład i zadeklarujesz jakąś pomoc zamiast głupio pisać
Avatar
ara / 23 września 2008 o 12:59
0
SKANDAL, bezduszne urzędasy mnożą bzdurne przepisy. Ja to możliwe, że w takim "prorodzinnym" katolickim państwie, nie szanuje się zycia i rodziny? Wszyscy umuwają ręce. Wsyscy dbają tylko o własne posadki. SKANDAL
Avatar
TADO / 23 września 2008 o 12:08
0
Nowe czasy są gorsze od komuny .Ustrój dla wybrańców i kombinatorów.A co nato kościół katolicki który podobno broni nieszczęśliwych i zagubionych.Proponuję aby skończyć z pomnikomanią i balami prezydenckimi a fundusze przeznaczyć na ubogich i biednych ludzi.
Avatar
Gość / 23 września 2008 o 11:42
0
alex napisał:
No tak w tej PIER.....ONEJ POLSCE tak już jest ,jeśli nie "chorujesz" na chorobę alkoholową ,to już ci żadne świadczenia nie przysługują!!! jestes ciężko chory to radź sobie sam!!! a pijaków należy otoczyć szczególną opieka i zapewnić im "godziwą" rentę ,aby mieli za co żyć(CHLAĆ)

zgadzam się w 100% i dodam, że narkoman również ma stałą rentę oraz pierwszą grupę
Avatar
Walczący z zusem / 23 września 2008 o 11:17
0
To Państwo zagraża już NARODOWI !
Brednie rządzących i decydentów przekroczyły wszelkie możliwe progi bezpieczeństwa i rozwoju Narodu !
A ZUS jest ukrytym narzędziem cichej zbrodni.
Avatar
Majka / 23 września 2008 o 11:13
0
alex napisał:
No tak w tej PIER.....ONEJ POLSCE tak już jest ,jeśli nie "chorujesz" na chorobę alkoholową ,to już ci żadne świadczenia nie przysługują!!! jestes ciężko chory to radź sobie sam!!! a pijaków należy otoczyć szczególną opieka i zapewnić im "godziwą" rentę ,aby mieli za co żyć(CHLAĆ)

święte słowa!! Zgadzam się w 100%
Avatar
alex / 23 września 2008 o 10:50
0
No tak w tej PIER.....ONEJ POLSCE tak już jest ,jeśli nie "chorujesz" na chorobę alkoholową ,to już ci żadne świadczenia nie przysługują!!! jestes ciężko chory to radź sobie sam!!! a pijaków należy otoczyć szczególną opieka i zapewnić im "godziwą" rentę ,aby mieli za co żyć(CHLAĆ)
Zobacz wszystkie komentarze 19

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

LOT zawiesza połączenie z Lublina. "Efekt strajku pracowników"

LOT zawiesza połączenie z Lublina. "Efekt strajku pracowników" 7 3

Polskie Linie Lotnicze LOT na ponad miesiąc zawieszą rejsy z Lublina do Tel Awiwu. Połączenie ma zostać wznowione po 26 grudnia. Zmian nie będzie w przypadku połączeń do Warszawy, a w sezonie letnim możliwe jest zwiększenie ich częstotliwości

Lekarka odesłała dziecko do domu. 10 godz. później zmarło. „Zza biurka stwierdziła, że to ospa”
film

Lekarka odesłała dziecko do domu. 10 godz. później zmarło. „Zza biurka stwierdziła, że to ospa” 0 2

Dwuletnia Monika została odesłana przez lekarkę do domu. Po ponad 10 godzinach dziecko zmarło. – Doktor zza biurka stwierdziła, że to ospa. Nie badając, nie osłuchując odesłała nas do domu – mówi zrozpaczona matka dziewczynki.

Portugalia - Polska. Gdzie oglądać? Transmisja na żywo w TV i Internecie
film

Portugalia - Polska. Gdzie oglądać? Transmisja na żywo w TV i Internecie 0 0

Dziś o 20.45 reprezentacja Polski rozegra ostatni mecz w ramach Ligi Narodów przeciwko Portugalii. Co prawda Biało-Czerwoni nie mają szans na utrzymanie w Dywizji A, ale będzie to dla nich niezwykle istotne spotkanie. A będzie można je zobaczyć na antenie: Polsatu Sport, TVP Sport i TVP 1. Transmisja także w internecie na stronie: sport.tvp.pl.

Stawiarski na marszałka, kto za niego do Sejmu? "Ta możliwość nie jest taka kusząca"

Stawiarski na marszałka, kto za niego do Sejmu? "Ta możliwość nie jest taka kusząca" 13 5

W środę – zgodnie z rekomendacją centrali PiS – Jarosław Stawiarski ma zostać wybrany marszałkiem województwa lubelskiego. W związku z tym będzie musiał zrezygnować z mandatu poselskiego. W kuluarach można usłyszeć, że miejsce w Sejmie zwolnione przez obecnego wiceministra sportu i turystyki wcale nie musi być przedmiotem wielkiego pożądania.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 listopada 2018 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 listopada 2018 roku 0 1

Po policjantach czas na nauczycieli. Chcą 1000 zł podwyżki. Pójdą na zwolnienia lekarskie?

Po policjantach czas na nauczycieli. Chcą 1000 zł podwyżki. Pójdą na zwolnienia lekarskie? 0 53

Nauczyciele, to kolejna grupa zawodowa domagająca się podwyżek – o 1000 zł. Pedagodzy rozważają masowo branie zwolnień lekarskich w trakcie egzaminów ósmoklasistów, gimnazjalnych i matur. Manewr z L4 przyniósł już sukces policjantom – dostali to, co chcieli

Cztery nowe karetki. Trafią do Chełma, Krasnegostawu i Włodawy

Cztery nowe karetki. Trafią do Chełma, Krasnegostawu i Włodawy 0 9

Wicemarszałek Sejmu Beata Mazurek i wojewoda lubelski Przemysław Czarnek osobiście przekazali chełmskiej Stacji Ratownictwa Medycznego cztery nowe karetki. Dwie zostaną w Chełmie, dwie trafią do Krasnegostawu i Włodawy

Podwyżki cen prądu mogą być nawet dwucyfrowe. O ile może podrożeć od 1 stycznia?

Podwyżki cen prądu mogą być nawet dwucyfrowe. O ile może podrożeć od 1 stycznia? 150 32

Wszyscy sprzedawcy energii elektrycznej złożyli już wnioski o wprowadzenie w nowym roku podwyżek dla klientów indywidualnych. Szczegóły są negocjowane z Urzędem Regulacji Energetyki, ale mówi się o wzroście od 20 do 40 procent.

Chełm: Remont odcinka krajowej dwunastki miał ruszyć, ale się opóźni

Chełm: Remont odcinka krajowej dwunastki miał ruszyć, ale się opóźni 1 4

Remont odcinka krajowej „dwunastki” w granicach miasta miał ruszyć jeszcze w tym miesiącu. Już jednak wiadomo, że drogowcy wejdą na plac budowy najwcześniej w lutym

Na Marszu Równości doszło do znieważenia godła państwowego? Sprawdza to policja

Na Marszu Równości doszło do znieważenia godła państwowego? Sprawdza to policja 133 14

Czy podczas Marszu Równości w Lublinie doszło do publicznego znieważania godła państwowego? To sprawdza policja. Chodzi o baner z orłem na tęczowym tle.

Śmiertelne potrącenie. 72-latka zginęła pod kołami auta

Śmiertelne potrącenie. 72-latka zginęła pod kołami auta 8 1

W miejscowości Struża (pow. świdnicki) doszło do tragicznego wypadku. Zginęła kobieta.

Grzegorz Krychowiak środkowym obrońcą w reprezentacji Polski? (wideo)
film

Grzegorz Krychowiak środkowym obrońcą w reprezentacji Polski? (wideo) 1 2

Piłkarska reprezentacja Polski ostatnio zawodzi. Biało-czerwoni nie wygrali jeszcze mecz za kadencji Jerzego Brzęczka, a szwankuje m.in. defensywa, która nie stanowi monolitu. Czy na środku obrony może zostać wypróbowany nominalny pomocnik Grzegorz Krychowiak?

Dotychczasowy zastępca prezydenta Żuka trafi do zarządu miejskiej spółki?

Dotychczasowy zastępca prezydenta Żuka trafi do zarządu miejskiej spółki? 40 50

Krzysztof Komorski, dotychczasowy zastępca prezydenta Lublina ds. kultury, sportu i relacji zewnętrznych ma dostać stanowisko w zarządzie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji – dowiadujemy się nieoficjalnie.

Zielona energia. Lubelskie przoduje w pozyskiwaniu funduszy w tej dziedzinie

Zielona energia. Lubelskie przoduje w pozyskiwaniu funduszy w tej dziedzinie 13 7

W Lubelskim Parku Naukowo-Technologicznym trwa montaż instalacji fotowoltaicznej. Nasze województwo przoduje w pozyskiwaniu dofinansowania na cele związane z odnawialnymi źródłami energii

AMD Radeon RX 590: Nowe karty graficzne. Z 3 grami za darmo

AMD Radeon RX 590: Nowe karty graficzne. Z 3 grami za darmo 0 0

Sugerowana cena nowych kart AMD Radeon RX 590 to 279 dolarów. A w pakiecie dostaniemy jeszcze trzy gry: Resident Evil 2, Devil May Cry 5 oraz Tom Clancy’s The Division 2.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.